Blog Σελίδα 10581

Γώγος: «Με τη μετάλλαξη Δέλτα, η μετάδοση μπορεί να γίνει σε 2-3 λεπτά αντί για 15 λεπτά»

0

Τον κώδωνα του κινδύνου για τη διασπορά της μετάλλαξης Δέλτα κρούει ο Παθολόγος Καθηγητής Τμήματος Ιατρικής, Χαράλαμπος Γώγος, τονίζοντας τη σημασία του εμβολιασμού.

«Για τη μετάλλαξη Δέλτα, εξ όσων γνωρίζουμε φαίνεται πολύ μεταδοτική, επομένως θα έχουμε μεγαλύτερη διασπορά στην κοινότητα όταν επικρατήσει και υπάρχει πιθανότητα να χρειαστούμε μεγαλύτερο τείχος ανοσίας, πάνω από το 80% του πληθυσμού.

Ένας θετικός στην μετάλλαξη Δέλτα, κολλάει γύρω του 6-7 άτομα, 3-4 φορές περισσότερο από το αρχικό στέλεχος».

Ενδεχομένως, αναφέρει ο κ. Γώγος, να διαφέρει και ο χρόνος έκθεσης στον ιό με την συγκεκριμένη μετάλλαξη. «Λόγω της ισχυρότερης δυνατότητας του ιού να συνδέεται με τους υποδοχείς που υπάρχουν, μπορεί όταν βρίσκεται κάποιος θετικός με άλλους ανθρώπους σε κλειστό χώρο, η μετάδοση αντί να γίνεται σε 15 λεπτά, να γίνεται μόλις σε 2-3 λεπτά» επεσήμανε ο ίδιος.

Χαμηλό το ιικό φορτίο των εμβολιασμένων

Ο κ. Γώγος επισημαίνει πως και να βρεθεί θετικός ένας εμβολιασμένος, είναι τόσο χαμηλό το ιικό φορτίο, που είναι πολύ χαμηλή η πιθανότητα διασποράς, άρα «με το εμβόλιο προστατεύουμε τον εαυτό μας, τους άλλους και την οικονομία».

Εμβόλιο μια φορά το χρόνο

Παράλληλα, ο κ. Γώγος εξέφρασε την εκτίμηση ότι ίσως χρειαστεί το εμβόλιο για τον κορωνοϊό να επαναλαμβάνεται σε ετήσια βάση.
«Ελπίζουμε οι μεταλλάξεις να περιορίζονται, γίνεται ένας ιός όπως οι υπόλοιποι κορωνοϊοί. Θα τον έχουμε, θα τον ελέγχουμε με τα εμβόλια και θα έχουμε εποχιακές εξάρσεις» ανέφερε ο ίδιος.]

Γώγος: «Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί να γίνει η παρέλαση της 25ης Μαρτίου»

0

Όπως ανέφερε ο καθηγητής Παθολογίας, τα κρούσματα θα διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα για 3-4 ημέρες ακόμα και από την άλλη εβδομάδα θα υπάρξει αποκλιμάκωση, ωστόσο η πίεση στο ΕΣΥ θα παραμείνει

Την ανησυχία του για την εκρηκτική αύξηση των κρουσμάτων και τη διασπορά του σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, καθώς και για την πίεση στο σύστημα υγείας εξέφρασε ο καθηγητής Παθολογίας του πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Το δεύτερο κύμα ήταν δυνατό, αλλά χτύπησε συγκεκριμένες περιοχές. Η διαφορά τώρα είναι ότι έχει χτυπηθεί το κέντρο της χώρας, η Αττική, με τόσο μεγάλο αριθμό κατοίκων, και παράλληλα σε όλη τη χώρα έχουμε μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο. Αυτή τη στιγμή το κόκκινο έχει εξαπλωθεί παντού. Χθες είχαμε αυξημένα κρούσματα και στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα, στην Αχαΐα έχουμε σταθερά πάνω από 100 κρούσματα την ημέρα, ενώ η Κρήτη που ήταν μια πράσινη περιοχή έχει περάσει στο βαθύ κόκκινο και η πίεση θα συνεχιστεί», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως ανέφερε, η αύξηση των κρουσμάτων οφείλεται στο γεγονός ότι η τήρηση των μέτρων είναι δύσκολη, γιατί ο κόσμος έχει κουραστεί και ο ιός έχει περάσει στις κοινωνικές σχέσεις και μέσα στις οικογένειες, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη διασπορά. Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Γώγο, τα μεταλλαγμένα στελέχη είναι αποδεδειγμένο πια ότι έχουν αυξημένη μεταδοτικότητα, που μπορεί να κυμαίνεται από 30%-60% και πολλαπλασιάζει τον αριθμό των κρουσμάτων.

Σημείωσε ωστόσο ότι με τα νέα μέτρα η κινητικότητα δείχνει να έχει περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό και τις επόμενες μέρες θα υπάρξει αποκλιμάκωση. «Τώρα ζούμε τα αποτελέσματα των προηγούμενων ημερών και πιστεύω ότι αυτό θα κρατήσει άλλες 3-4 ημέρες σε αυτά τα επίπεδα, θα υπάρξει μια σταθεροποίηση και την άλλη εβδομάδα θα αρχίσει η ύφεση στα κρούσματα, όμως θα συνεχιστεί η πίεση στο σύστημα υγείας», τόνισε.

Σχετικά με το άνοιγμα της αγοράς, ο καθηγητής Παθολογίας σημείωσε ότι «θα προτιμούσα και βλέπω πιο πιθανό το άνοιγμα στις 29 Μαρτίου, γιατί αυτές τις δύο εβδομάδες θα υφιστάμεθα τη μεγάλη πίεση στο σύστημα υγείας και θα είναι δύσκολη η προσπάθεια ανοίγματος».

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι υπάρχουν και συζητήσεις για ένα παράλληλο άνοιγμα σε περιοχές που είναι πιο «αθώες» στη διασπορά του ιού προσθέτοντας ότι η αγορά προηγείται σε σχέση με τα σχολεία, γιατί υπάρχει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, αλλά και κοινωνικό, καθώς ο κόσμος δεν μπορεί να ψωνίσει. «Από την άλλη τα σχολεία έχουν υποστεί μεγάλο πλήγμα, καθώς η Γ’ Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις σε λίγο καιρό, οι φοιτητές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν εργαστήρια και κλινικές. Και τα δύο θα πρέπει να ανοίξουν δεδομένης της δυνατότητας ευρείας χρήσης των τεστ», συμπλήρωσε ο κ. Γώγος, ενώ ξεκαθάρισε ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να γίνει παρέλαση την 25η Μαρτίου.

Σε ό,τι αφορά στο σύστημα υγείας, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει επίταξη των ιδιωτικών κλινικών, αλλά συνεργασία, ενώ επισήμανε ότι το 60% των ΜΕΘ στα ιδιωτικά νοσοκομεία είναι κατειλημμένο από non covid περιστατικά κι έχουν δοθεί και γιατροί στο ΕΣΥ. «Πρέπει να βάλουν πλάτη όλοι. Υπάρχει ανάγκη και από ιδιώτες γιατρούς», κατέληξε.

Γώγος: «Κρίσιμη κατάσταση, αν χρειαστεί τα τοπικά μέτρα θα εφαρμοστούν σε επίπεδο χώρας» 

0

Σήμα SOS για τη διασπορά του κορωνοϊού εξέπεμψε ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων, Χαράλαμπος Γώγος στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ και τον Μάρκο Δεϊμέζη.

Στη σκιά του νέου ρεκόρ των 284 κρουσμάτων σε ένα εικοσιτετράωρο που ανακοινώθηκαν την Κυριακή, τα 141 κρούσματα μόνο στην Αττική, ο κ. Γώγος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξουν οριζόντια μέτρα όπως αυτά που εφαρμόστηκαν σε τοπικό επίπεδο (Λέσβος, Πόρος, κλπ). «Τοπικά μέτρα και οριζόντια μέτρα μπορούν να ανεβουν σε επίπεδο. Αν υπάρχει λόγος, τα μέτρα όπως κλείσιμο μαγαζιών και η χρήση της μάσκας παντού μπορεί να εφαρμοστούν σε επίπεδο χώρας» δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Έχουμε χρόνο να ξεπεράσουμε το πρόβλημα» διαβεβαίωσε πάντως ο επιστήμονας. «Ο Δείκτης R είναι πάνω από το 1, χτυπάει το καμπανάκι από πολλές πλευρές, πρέπει να το ακούσουμε όλοι πριν αντιμετωπίσουμε σοβαρότερα προβλήματα που θα είναι δυσκολότερο να ελεγχθούν» προειδοποίησε, απευθύνοντας έκκληση στους πολίτες, και ειδικά στους νέους, να λάβουν τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας.

«Η κατάσταση είναι κρίσιμη, ξεπερνά τα όρια του ανησυχητικού, είναι κρίσιμη παγκοσμίως η έξαρση του φαινομένου πρέπει να υπάρξει συστράτευση, δεν είμαστε κλειστές κοινωνίες πρέπει να γίνει τεράστια προσπάθεια» ανέφερε δε.

«31 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι… περάσαμε το 30, δεν είμαστε ακόμα στο 90 που είχαμε το χειμώνα, αλλά είναι ακόμα καλοκαίρι αλλά διαμορφώνεται κατάσταση που θα τη βρούμε μπροστά μας το Σεπτέμβριο. Η διασπορά που έχουμε αυτή τη στιγμή θα πρέπει να ελεγχθεί ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή κανονικότητα την επερχόμενη χειμερινή περίοδο» εξήγησε ο κ. Γώγος.

«Αν χρειαστεί να τροποποιηθεί η ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς, που έχει ορίσει για τις 7 Σεπτέμβριου, θα πράξουμε αναλόγως” επισήμανε ο καθηγητής. Τόνισε ότι η Επιτροπή θα παρακολουθεί τα επιδημιολογικά δεδομένα μέχρι τελευταία στιγμή, σχολιάζοντας εξάλλου πως η 7η Σεπτεμβρίου είναι κοντινή ημερομηνία με τη 14η Σεπτεμβρίου.

screenshot 2020 08 23 at 10.48.57 pm

Πηγή: skai.gr

Γώγος: «Κάνω έκκληση να πάνε όλοι να εμβολιαστούν»

0

Στον εμβολιασμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για να επιτευχθεί ανοσία, αναφέρθηκε ο καθηγητής Παθολογίας και μέλος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων Χαράλαμπος Γώγος, σημειώνοντας πως μόλις το 5% όσων νοσηλεύονται για κορωνοιό, έχουν εμβολιαστεί.

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ανέφερε ότι είναι σίγουρο πως όσοι εμβολιάστηκαν ήδη, θα επαναλάβουν τη διαδικασία αν και παραμένει άγνωστο το πότε, ενώ χαρακτήρισε δύσκολο το να γίνει οποιαδήποτε εκτίμηση για χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου θα μπορούσε να «καταστραφεί ο κορωνοιός». «Πάρα πολλές φορές στη συγκεκριμένη πανδημία, οι προβλέψεις δεν έπεσαν μέσα», επεσήμανε, παραμένοντας αισιόδοξος για το μέλλον.

Συγκινεί και στέλνει μήνυμα η Μαρία Χούκλη! «Για τον καρκίνο δεν υπήρχε εμβόλιο»

«Έχουμε δύο πάρα πολύ ισχυρά όπλα, το εμβόλιο και τα δεδομένα τόσο από την Ελλάδα όσο κι από άλλα μέρη του κόσμου, του τι συμβαίνει όταν εμβολιαζόμαστε», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Γώγος, υπογραμμίζοντας πως θα περίμενε οι ηλικιωμένοι που έχουν εμβολιαστεί να είναι περισσότεροι.

«Πραγματικά κάνω έκκληση να πάνε όλοι να εμβολιαστούν. Είναι πολύ σημαντικός ο εμβολιασμός», είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε πως επίσης καλό δεδομένο είναι πλέον και η ευκολία του testing.

Γώγος: «Κάνουμε τα πάντα για μην πάμε σε δεύτερο lockdown»

0

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA και τη Ράνια Τζίμα μίλησε ο Χαράλαμπος Γώγος, καθηγητής λοιμωξιολογίας και παθολογίας παν. Πατρών – μέλος επιτροπής για τον κορoνοϊό, αναφορικά με τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορoνοϊού στη χώρα μας.

Αναφορικά με το αν οδεύουμε σε δεύτερο lockdown ο κ. Γώγος είπε ότι «Γίνεται κάθε προσπάθεια για να μην συμβεί αυτό. Πήραμε ένα πακέτο μέτρων το οποίο έχει σαν στόχο να αποφύγει το lockdown. Τώρα, αν αυτό δεν εξελιχθεί ομαλά, όλα είναι στο τραπέζι. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν δέσμες μέτρων με πολλαπλές παραμέτρους που πάντα έχουμε υπόψιν μας». «Ο αριθμός των κρουσμάτων είναι μεγάλος. Δεν έχει φτάσει στο κόκκινο, αλλά είναι σημαντικός και η δυναμική είναι αυξητική. Αν δούμε ότι ο αριθμός αυξάνει ή παραμένει σε αυτά τα επίπεδα για μεγάλο διάστημα, θα πάρουμε την επόμενη δέσμη μέτρων», συνέχισε στο ίδιο θέμα.

«Τα στοιχεία είναι ανησυχητικά. Το αν θα προχωρήσουμε σε περαιτέρω μέτρα εξαρτάται από τα δεδομένα που θα έχουμε την προσεχή εβδομάδα. Θα ξέρουμε που πάει το πράγμα σε σχέση με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τη δυνατότητα του συστήματος υγείας να αντιμετωπίσει τα περιστατικά. Στην Αττική υπάρχει πρόβλημα», τόνισε ο κ. Γώγος. «Δεν πιστεύω ότι θα φτάσουμε να επιλέγουμε ποιος θα νοσηλευτεί. Θα ανοίξουν και άλλες μονάδες, και άλλες κλινικές. Έχουμε μια καλύτερη εκπαίδευση προσωπικού ώστε να συμμετέχουν και άλλοι στη διαδικασία αυτή. Αν συνεχίσει η αυξητική τάση πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι», πρόσθεσε. Σχετικά με το γιατί δεν έχουμε ήδη πάρει το μέτρο της μάσκας παντού, ο κ. Γώγος είπε ότι «Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι και μάσκα παντού. Παντού σε εσωτερικούς χώρους και σε εξωτερικούς όταν ερχόμαστε σε απόσταση με άλλους μικρότερη των δύο μέτρων. Ίσως το μάσκα σε όλους βοηθήσει να καταλάβουμε πόσο πολύτιμη είναι η μάσκα. Δεν το έχουμε εισηγηθεί το μάσκα παντού με τα δεδομένα που έχουμε».

Γώγος: «Κανονικά χρειάζεται εργαστηριακό τεστ για να ψωνίσουν οι ανεμβολίαστοι»

0

Στο ενδεχόμενο διενέργειας εργαστηριακών τεστ δύο φορές την εβδομάδα για τους ανεμβολίαστους αναφέρθηκε ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής των Ειδικών Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή «ΣΚ Παρέα», διευκρινίζοντας ωστόσο την πολυπλοκότητα που θα είχε μια τέτοια εξέλιξη.

«Αν δεν εμβολιαστούμε δεν μπορούμε να αποκλειστούμε από το να πάμε να ψωνίσουμε στο σούπερ μάρκετ ή δεξιά και αριστερά. Θα πρέπει λοιπόν να μπούμε σε μια διαδικασία ελέγχου για λόγους υγειονομικής ασφάλειας. Αν αυτό θα γίνει πριν μπούμε ή αν θα γίνει -φυσικά δύσκολο, δύο φορές την εβδομάδα να κάνει κάποιος τεστ για να μπορεί να έχει μια σχετική ασφάλεια ότι δεν μεταδίδει και ότι δεν είναι θετικός, θα μπούμε και σε αυτό, αλλά είναι εξαιρετικά πολύπλοκο, το καταλαβαίνετε και καλό είναι να το αποφύγουμε.

«Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι να κάνει κανείς ένα rapid test για να πάει να ψωνίσει – γιατί έτσι πρέπει να κάνει, γιατί μέσα στο μαγαζί δεν μπορεί να μπει κανείς και να είναι θετικός με τη Δέλτα και να μεταδίδει δεξιά και αριστερά ακόμη και στους εμβολιασμένους», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Σύμφωνα με τον ίδιο ιδανικά πριν αρχίσουν να λειτουργούν μεγάλες δραστηριότητες το φθινόπωρο θα πρέπει το ποσοστό των εμβολιασμένων να έχει φτάσει στο 60% με 70%.

Εξήγησε την πολυπλοκότητα που δημιουργείται από την κατάσταση με το 60% των πολιτών εμβολιασμένο και τους υπολοίπους «να τρέχουν να κάνουν τεστ πριν μπουν σε κλειστά καταστήματα» καθώς είναι πάρα πολύ δύσκολο να συμβεί και προβληματικό για την καθημερινότητα. «Είναι πολύ απλό να εμβολιαστούμε και να τελειώνουμε», πρόσθεσε.

Πηγή: skai.gr

Γώγος: «Θα έχουμε μέτρα προστασίας και το καλοκαίρι»

0

Σύμφωνα με τον καθηγητή Παθολογίας, εκτός από τη μετάλλαξη που προέρχεται από τη Βρετανία, έχουν εντοποστεί δύο ακόμα από τη Βραζιλία και τη Νότια Αφρική, οι οποίες φαίνεται ότι είναι πιο μεταδοτικές.

Συναγερμός έχει σημάνει στη χώρα μετά την εμφάνιση μεταλλαγμένων στελεχών του κορωνοϊού. Ο καθηγητής Παθολογογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή ΣΗΜΕΡΑ επισήμανε ότι τα κρούσματα με τη νέα μετάλλαξη του κορωνοϊού αλλάζει τα δεδομένα κυρίως ως προς την επιτήρηση που πρέπει να έχουμε αυτή τη στιγμή για να μπορούμε να καταγράψουμε τι γίνεται ακριβώς με τα μεταλλαγμένα στελέχη. «Πρέπει να υπάρχει αυξημένη επιτήρηση αυτών που έρχονται από το εξωτερικό και ιχνηλάτηση για τη διασπορά τους. Είναι μια πιο πολύπλοκη διαδικασία. Αυτή τη στιγμή κρούσματα με μεταλλαγμένα στελέχη εντοπίζονται κυρίως σε Αθήνα και Κρήτη», δήλωσε χαρακτηριστικά.   

Όπως εξήγησε, εκτός από τη μετάλλαξη που προέρχεται από τη Βρετανία, έχουν εντοποστεί δύο ακόμα από τη Βραζιλία και τη Νότια Αφρική, οι οποίες φαίνεται ότι είναι πιο μεταδοτικές. Αυτό όμως που προκαλεί μεγαλύτερη ανησυχία, σύμφωνα με τον κ. Γώγο είναι αφενός ότι μπορεί να υπάρχει αδυναμία ελέγχου των αντισωμάτων που υπάρχουν ήδη από το προηγούμενο στέλεχος, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος που είχε νοσήσει, μπορεί να επαναμολυνθεί και αφετέρου τίθεται και θέμα θεραπείας και με τα μονοκλωνικά αντισώματα, τα οποία στρέφονται προς συγκεκριμένο στέλεχος. 

Σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολίου, ο καθηγητής τόνισε ότι «το εμβόλιο φαίνεται ότι καλύπτει τη βρετανική μετάλλαξη και κατά πάσα πιθανότητα και τις άλλες δύο μεταλλάξεις. Το πρόβλημα που μπορεί να υπάρξει στο μέλλον είναι να δημιουργούνται ανθεκτικά στελέχη. Έτσι, είναι ανάγκη να προχωρήσουμε σε μαζικούς, γρήγορους εμβολιασμούς για να προλάβουμε τις εξελίξεις». Συμπλήρωσε δε ότι οι εταιρείες μπορούν μέσα σε δύο μήνες να παράγουν εμβόλια καινούριας στόχευσης πολύ πιο εύκολα. 

Με αφορμή το γεγονός ότι ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, εντοπίστηκε θετικός στον κορωνοϊό παρά το ότι είχε κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου, ανέφερε ότι η πρώτη δόση αφήνει μια ανοσία της τάξεως του 50% αφού περάσουν 15 μέρες και πρόσθεσε ότι «για να είμαστε σίγουροι για την ανοσία θα πρέπει να έχει γίνει και η δεύτερη δόση και να έχουν περάσει 7 μέρες για το εμβόλιο της Pfizer και 14 για της Moderna. Ο κ. Εξαδάκτυλος κόλλησε 10 μέρες μετά τη πρώτη δόση και είναι μεγάλο το διάστημα για να έχει επωαστεί από πριν. Αυτό συμβαίνει και δεν πρέπει ποτέ να είμαστε σίγουροι μετά την πρώτη δόση». 

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γώγος σημείωσε ότι τα μέτρα ατομική προστασίας θα τα έχουμε για μεγάλο διάστημα ακόμα δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «θα περάσουμε και το καλοκαίρι με τέτοια μέτρα. Όμως δε θα έχουμε lockdown και περιοριστικά μέτρα που θα επηρεάζουν την καθημερινότητά μας. 

Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο να τεθεί η χώρα εκ νέου σε lockdown, επισήμανε ότι «πάντα υπάρχει ενδεχόμενο να ξανακλείσουμε αλλά αν προσέξουμε τώρα και τηρούμε τα μέτρα, θα πάμε καλύτερα. Όπως βλέπετε, παρά το γεγονός ότι βλέπουμε αυτές τις εικόνες, η ροή των κρουσμάτων είναι χαμηλή».   

Παράλληλα, ο Παθολόγος-Λοιμωξιολόγος Μ. Λαζανάς, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι η επιτροπή έχει συζητήσει και το ενδεχόμενο να μπει «κόφτης» στις μετακινήσεις, στην περίπτωση που υπάρξει έξαρση. 

Πηγή: skai.gr

Γώγος: «Θα έπρεπε οι ανεμβολίαστοι να κάνουν rapid test για να ψωνίσουν στο σούπερ μάρκετ»

0

Συγκεκριμένα, ο κ. Γώγος έστειλε διπλό μήνυμα. Αρχικά ότι η κατάσταση είναι άκρως επικίνδυνη με την εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα και ότι οι ανεμβολίαστοι κανονικά θα έπρεπε να κάνουν δυο φορές την εβδομάδα τεστ για να μπορούν να πηγαίνουν με ασφάλεια π.χ. στο σούπερ μάρκετ και δεύτερον έστειλε ξανά ένα μήνυμα αναγκαιότητας εμβολιασμού, ώστε να μπορέσει να επανέλθει σε μια κανονικότητα η καθημερινότητα.

Παράλληλα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εξήγησε ότι ένα τέτοιο μέτρο, δηλαδή να υποχρεούνται οι ανεμβολίαστοι να κάνουν δύο τεστ την εβδομάδα, είναι μια εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία.

Συγκεκριμένα, ο Χαράλαμπος Γώγος ανέφερε:

«Αν δεν εμβολιαστούμε δεν μπορούμε να αποκλειστούμε από το να πάμε να ψωνίσουμε στο σούπερ μάρκετ ή δεξιά και αριστερά. Θα πρέπει να μπούμε σε μια διαδικασία ελέγχου για λόγους υγειονομικής ασφάλειας.

Το διπλό τεστ είναι φυσικά δύσκολο, δύο φορές την εβδομάδα να κάνει κάποιος τεστ για να μπορεί να έχει μια σχετική ασφάλεια ότι δεν μεταδίδει και ότι δεν είναι θετικός, θα μπούμε και σε αυτό, αλλά είναι εξαιρετικά πολύπλοκο, το καταλαβαίνετε και καλό είναι να το αποφύγουμε.

Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι να κάνει κανείς ένα rapid test για να πάει να ψωνίσει – γιατί έτσι πρέπει να κάνει, γιατί μέσα στο μαγαζί δεν μπορεί να μπει κανείς και να είναι θετικός με τη Δέλτα και να μεταδίδει δεξιά και αριστερά ακόμη και στους εμβολιασμένους», ανέφερε ο καθηγητής.

Σύμφωνα με τον κ. Γώγο ιδανικά πριν αρχίσουν να λειτουργούν μεγάλες δραστηριότητες το φθινόπωρο θα πρέπει το ποσοστό των εμβολιασμένων να έχει φτάσει στο 60% με 70%.

Παράλληλα, εξήγησε την πολυπλοκότητα που δημιουργείται από την κατάσταση με το 60% των πολιτών εμβολιασμένο και τους υπολοίπους «να τρέχουν να κάνουν τεστ πριν μπουν σε κλειστά καταστήματα» καθώς είναι πάρα πολύ δύσκολο να συμβεί και προβληματικό για την καθημερινότητα. «Είναι πολύ απλό να εμβολιαστούμε και να τελειώνουμε», κατέληξε.

Γώγος: «Η πιθανότητα για σοβαρές επιπλοκές εμβολίου είναι όση και να πέσει αεροπλάνο»

0

Για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού και την ασφάλειά του μίλησε σε τηλεοπτική του συνέντευξη το πρωί της Τετάρτης (23/12) ο καθηγητής Παθολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος. «Η πιθανότητα να πάθουμε κάτι σοβαρό από τα εμβόλια είναι όση και να πέσει ένα αεροπλάνο και να σκοτωθούμε σε μια πτήση» είπε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι «ο κίνδυνος από τον ιό είναι χιλιαπλάσιος από το να πάθουμε κάτι από το εμβόλιο».

«Για το εμβόλιο του κορονοϊού οι μόνες κατηγορίες που δεν έχουμε μελέτες ικανές για να συστήσουμε τον εμβολιασμό είναι τα παιδιά και οι έγκυες. Από κει και πέρα τίθενται τα εξής θέματα: Οι ανοσοκατεσταλμένοι που έχουν χαμηλό ανοσοποιητικό σύστημα είναι αυτοί που πρέπει να εμβολιαστούν, ωστόσο δεν υπάρχουν πολλά δεδομένα για την ικανότητα του εμβολίου να κάνει έντονη ανοσία σε αυτούς, αλλά θα κάνει κάποια ανοσία. Δεν υπάρχει πάντως κανένα δεδομένο ότι δεν πρέπει να εμβολιαστούν», δήλωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Αναφερόμενος στις αλλεργίες, τόνισε ότι υπάρχει οδηγία ότι δεν πρέπει να εμβολιαστούν αυτοί που έχουν εμφανίσει εντονότατες αλλεργικές αντιδράσεις, οι οποίες τους έχουν οδηγήσει στο νοσοκομείο ή χρειάστηκε να κάνουν ενέσεις κορτιζόνης και αδρεναλίνης για να τις ξεπεράσουν.

Αναφορικά με τον στόχο που που έχει θέσει η πολιτεία για τον εμβολιασμό που αγγίζει το 60%-70% του πληθυσμού. ο καθηγητής Παθολογίας υπογράμμισε ότι είναι εφικτός, ωστόσο απαιτεί πολύ μεγάλη προσπάθεια. «Αυτή τη στιγμή απ’ ότι έχω αντιληφθεί τόσο από τα γκάλοπ όσο και από τα νοσοκομεία ότι ένα ποσοστό κάτω από 50% δηλώνει πρόθυμο να εμβολιαστεί. Με την κατάλληλη ενημέρωση, αυτό το ποσοστό του πληθυσμού και φυσικά των υγειονομικών, πιστεύω ότι θα αυξηθεί. Ελπίζω να φτάσουμε το 60% που είναι η βάση για να ξεκινήσουμε και μακάρι να αγγίξουμε και το 70%, γιατί μάλλον αυτό θα είναι το απαραίτητο νούμερο», δήλωσε.

Σε ό,τι αφορά στην επιφυλακτικότητα των υγειονομικών για το εμβόλιο, ανέφερε ότι δεν τον εκπλήσσει, καθώς κάτι αντίστοιχο συνέβαινε τόσα χρόνια με το εμβόλιο για τη γρίπη. «Η συμμόρφωση και η συμμετοχή των υγειονομικών δεν ήταν η προσδοκώμενη, ήταν ακόμα και κάτω από 20%. Ωστόσο με τα χρόνια η συμμετοχή αυξήθηκε αφού διαπιστώθηκε η ασφάλεια και η αναγκαιότητα του εμβολιασμού. Επομένως το ποσοστό αυτό που κυμαίνεται από 40%-60% ανά νοσοκομείο είναι ένα ικανοποιητικό ποσοστό για αυτή τη φάση που βρισκόμαστε», σημείωσε ο Χαράλαμπος Γώγος.

Ξεκαθάρισε πάντως ότι οι υγειονομικοί πρέπει να εμβολιαστούν όλοι. «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε την πανδημία στα μεγάλα νοσοκομεία και στα μικρά και στα κέντρα υγείας, αν δεν εμβολιαστούμε. Πρέπει να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, αλλά να προστατεύσουμε και τους ασθενείς μας. Είναι καθήκον μας να εμβολιαστούμε», επεσήμανε.

Τέλος, ο κ. Γώγος τόνισε ότι είναι μεγάλη ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία και στο πλαίσιο αυτό «θα εξετάσουμε τα δεδομένα για να δούμε αν μπορεί να γίνει στις 7-8 Ιανουαρίου».

Γώγος: «Η μετάλλαξη Μ είναι πιο μεταδοτική και επικίνδυνη από την Δ»

0

Νέα απειλή και ανησυχία για τη μετάλλαξη Μ, την ώρα που η πανδημία περνά σε νέα φάση παγκοσμίως. Σε ποιες χώρες επικρατεί και πόσο καλύπτουν τα εμβόλια.

Στη χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη αποδίδει ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και μέλος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπος Γώγος, τις μεταλλάξεις του κορονοϊού. Ο κ. Γώγος, μιλώντας σήμερα στον ΣΚΑΪ, εξέφρασε την άποψη ότι η μετάλλαξη Μ ενδεχομένως να επικρατήσει έναντι της μετάλλαξης Δέλτα.

«Η μετάλλαξη Μ ενδέχεται να είναι ακόμα πιο μεταδοτική και επικίνδυνη από τη Δέλτα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τα κλινικά δεδομένα ακόμα δεν επαρκούν, πρόσθεσε ο κ. Γώγος, επισημαίνοντας πως «θα είχαμε γλιτώσει την μετάλλαξη αν είχαμε εμβολιαστεί. Είναι προφανές πια ότι οι μεταλλάξεις εμφανίζονται όταν δίνουμε χώρο στον ιό να πολλαπλασιαστεί».

Όσο για το ποσοστό εξάπλωσης της μετάλλαξης Μ σε όλο τον κόσμο, ο καθηγητής ανέφερε ότι είναι πολύ χαμηλό, κάτω από 1%.

Υπάρχουν δύο χώρες στις οποίες έχει αρχίσει να επικρατεί: «Στην Κολομβία και το Εκουαδόρ, η μετάλλαξη Μ έχει επικρατήσει γύρω στο 30% και 10%, αντίστοιχα, χώρες οι οποίες μάλιστα έχουν χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού».

Πόσο καλυμμένοι είναι οι εμβολιασμένοι

Για τους εμβολιασμένους και αν πρέπει να ανησυχούν για τη νέα μετάλλαξη, ο κ. Γώγος εξήγησε ότι είναι αποδεδειγμένο πως είμαστε καλυμμένοι από τη μετάλλαξη Δέλτα, όμως δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο με σιγουριά για τη μετάλλαξη Μ.

Ίσως, όμως, τόνισε να εξαφανιστεί όπως έγινε με άλλα στελέχη του ιού (το Νοτιοαφρικανικό και το Βραζιλιάνικο).

Όπως δήλωσε ο κύριος Γώγος τα κλινικά δεδομένα ακόμα δεν επαρκούν, ωστόσο δεν αποκλείεται το στέλεχος «Μ» να επικρατήσει έναντι του στελέχους Δ.

«Η μετάλλαξη Μ ενδέχεται να είναι ακόμα πιο μεταδοτική και επικίνδυνη από την Δ », πρόσθεσε.

Σχετικά με το ποσοστό εξάπλωσης της μετάλλαξης Μ σε παγκόσμια κλίμακα, ο κ. Γώγος ανέφερε ότι αυτό είναι πολύ χαμηλό, κάτω από 1%.

Ωστόσο όπως είπε υπάρχουν 2 χώρες στις οποίες έχει αρχίσει να επικρατεί: «Στην Κολομβία και το Εκουαδόρ, η μετάλλαξη Μ έχει επικρατήσει γύρω στο 30% και 10%, αντίστοιχα, χωρές οι οποίες μάλιστα έχουν χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού».

Για το αν κάποιος που είναι εμβολιασμένος πρέπει να ανησυχεί για τις μεταλλάξεις και το ενδεχόμενο να μην έχει ανοσιακή απάντηση, ο κ. Γώγος εξήγησε ότι είναι αποδεδειγμένο πως είμαστε καλυμμένοι από την μετάλλαξη Δ’, ωστόσο δεν μπορεί ακόμα να λεχθεί με σιγουριά το ίδιο για την Μ.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Γώγος διευκρίνισε ότι η μετάλλαξη Μ μπορεί να εξαφανιστεί όπως έγινε με άλλα στελέχη του ιού (το Νοτιο-αφρικάνικο και το Βραζιλιάνικο), για τα οποία είχαν παρθεί ειδικά μέτρα κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.

Αναφορικά με την εικόνα της πανδημίας, ο κ. Γώγος ανέφερε ότι περνάμε σε μια νέα φάση, όπου ο ιός από τα νησιά θα μεταφερθεί στην ηπειρωτική Ελλάδα και τα αστικά κέντρα, ενώ πρόκειται να νοσήσουν άτομα κάθε ηλικίας , όχι όπως προηγουμένως που νοσούσαν κυρίως νέοι.