Η Γωγώ Ατζολετάκη είναι Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, θιασάρχης, παραγωγός ραδιοφώνου και συγγραφέας.
Πλέον έχει μπει στο 71ο έτος της ηλικίας της καθώς είναι γεννημένη στις 22 Δεκεμβρίου 1953 ενώ τον περασμένο Μάιο είχε κάνει δηλώσεις στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα, Το Πρωινό.
Αυτή ήταν και η τελευταία της δημόσια εμφάνιση όπου είχε μιλήσει για τις καταγγελίες στον χώρο του θεάτρου και γενικότερα όσα γίνονται!
«Κάθε καριέρα έχει τις δυσκολίες του… Και ποιος δεν έχει αδικηθεί στην καριέρα του! Συμβαίνουν διάφορα, κακοποιητικές συμπεριφορές… Όλα αυτά συμβαίνουν σε πολλούς κλάδους. Καλό είναι να μην τα κουκουλώνουμε», είχε πει μεταξύ άλλων.
Η Γωγώ Ατζολετάκη παραμένει μέχρι και σήμερα μια άκρως εντυπωσιακή γυναίκα που φαίνεται πως έχει φροντίσει και περιποιηθεί αρκετά τον εαυτό της, μην αφήνοντας τον χρόνο που κυλά να περνά από πάνω της.
Ζει στην Αθήνα και είναι παντρεμένη με τον δημοσιογράφο και καθηγητή πανεπιστημίου Στέλιο Συρμόγλου ενώ έχει και μια κόρη από τον πρώτο της γάμο.
“Νοσηλεύτηκα στο ΚΑΤ, έμεινα δέκα μέρες στο σπίτι για να γίνω καλά και να μπορέσω να συνεχίσω την παράσταση” εκμυστηρεύτηκε η Γωγώ Ατζολετάκη.
Με αφορμή τη θεατρική της παρουσία αυτή τη σεζόν, η Γωγώ Ατζολετάκη έδωσε συνέντευξη στην εφημερίδα On Time Σαββατοκύριακο και τη δημοσιογράφο Σίσσυ Μενεγάτου. Μέσα σε όλα, δε, η δημοφιλής ηθοποιός μίλησε για την σχέση που διατηρεί με την πίστη και για το σοβαρό τροχαίο ατύχημα από το οποίο σώθηκε στο παρελθόν.
Έχεις βαθιά θρησκευτική πίστη, καθώς και εσύ και η κόρη σου, Θεοδώρα έχετε ζήσει από θαύμα;
Ναι. Το 1979, που ήμουν σχεδόν τριών έγκυος, είχα ένα πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα, όπου τραυματίστηκα πολύ, αλλά σώθηκα και εγώ και το κοριτσάκι που κυοφορούσα. Ήταν το θαύμα της Παναγίας, το δικό της χέρι που μας κράτησε ζωντανές γιατί έγινε ανήμερα της γιορτής της Παναγίας, ξημέρωμα Δεκαπενταύγουστου. Γυρνούσαμε με το αυτοκίνητο από μια παράσταση, στη θέση του συνοδηγού ήταν ο Μάνος Βενιέρης και πίσω η Μάγδα Τσαγγάνη. Εγώ και ο Μάνος είχαμε τραυματιστεί και μείναμε αρκετές μέρες στο νοσοκομείο.
Τη Θεοδώρα τη βαφτίσαμε στην Τήνο, γιατί είχα κάνει τάμα στην Παναγία να σωθεί το μωρό μου και κάθε Δεκαπενταύγουστο πάντα νηστεύω και κοινωνώ. Είναι ένα τάμα που το τηρώ εδώ και 46 χρόνια και θα το τηρώ όσο ζω, στη Χάρη της που μας έσωσε. Πιστεύω ότι το χέρι της Παναγίας μάς έσωσε από βέβαιο θάνατο. Νοσηλεύτηκα στο ΚΑΤ, έμεινα δέκα μέρες στο σπίτι για να γίνω καλά και να μπορέσω να συνεχίσω την παράσταση. Γλίτωσε το παιδί μου, παρόλο που χειρουργήθηκα και πέρασα πολύ δύσκολα.
Από τη μία πιστεύω ότι μας έσωσε η Παναγία και από την άλλη, όταν συνήλθα και με ενημέρωσαν ότι ήταν θαύμα που βγήκαμε μέσα από το αυτοκίνητο ζωντανοί, θυμάμαι ότι τότε σκέφτηκα πολύ έντονα: «Θεέ μου, για να με κρατήσεις στη ζωή, σημαίνει ότι κάτι θες από μένα. Κάτι έχω να κάνω, διαφορετικά θα είχα πεθάνει. Μήπως, Θεέ μου, έχεις κάποιο σχέδιο για μένα; Σε παρακαλώ, δείξε μου τι θες». Δεν είναι θέμα τύχης. Υπάρχει κάποιος λόγος και σχέδιο Θεού.
ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ… ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ… μέρες φωνάζουμε πως η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ είναι ΜΙΑ και είναι ΕΛΛΑΔΑ… και μόνο ΕΛΛΑΔΑ!
Όμως σ’ αυτή τη χώρα της πάλαι ποτέ φαιδράς πορτοκαλέας έχει, κατά πως φαίνεται, χαθεί η ακοή.
Μαζί μας φωνάζει και το αίμα του ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ κι όλων των Μακεδονομάχων αυτών που έδωσαν τη ζωή τους, για να ελευθερωθεί η Μακεδονία μας – τα ελληνικά μας χώματα. Κι ήσαν πολλοί αυτοί οι Μακεδονομάχοι. Απ’ όλη την Ελλάδα ξεσηκώθηκαν και μπήκαν στον αγώνα. Και Κρητικοί… Είχα διαβάσει σ’ ένα βιβλίο παλιότερα ολόκληρο κατάλογο Κρητικών που έδωσαν τη ζωή τους στον Μακεδονικό αγώνα… Άντρες με καρδιά, με λεβεντιά, ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ, που αψήφισαν τον κάθε κίνδυνο και ρίχτηκαν στη μάχη… (Τα γράφω όλ’ αυτά και μού ‘ρχονται δάκρυα στα μάτια)
Γιατί πολέμησαν, λοιπόν, όλοι αυτοί; Γιατί άφησαν πίσω τους γυναίκες χήρες; Γιατί ορφάνεψαν παιδιά; Για να ‘ρθουν μετά από χρόνια κάποιοι και να “αναγνωρίσουν” ότι εκτός απ’ τη Μακεδονία μας υπάρχει και μια… Βόρειος Μακεδονία;
Κι αν είναι Μακεδόνες αυτοί οι Σλάβοι, γιατί δεν προχώρησαν τότε οι αγωνιστές μας να τους ελευθερώσουν κι αυτούς ; (!) Και να ενωθούν με την ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΤΡΙΔΑ; Αυτο-ονομάσθηκαν Μακεδόνες ένας Σλάβικος λαός. Και τώρα είμαστε πανέτοιμοι να τους αναγνωρίσουμε.
Ούτε όμως η φωνή του αίματος όλων αυτών των ηρώων φτάνει στα αυτιά της κυβέρνησής μας. Ειλημμένες οι αποφάσεις !
Όσο για τα συλλαλητήρια… Αύριο ετοιμάζονται να κατέβουν στο Σύνταγμα απ’ όλη την Ελλάδα. Διατίθενται πούλμαν – με πολύ φθηνό κόμιστρο- για να προσέλθουν και να διαδηλώσουν μπροστά απ’ τη Βουλή ΟΛΟΙ οι Έλληνες ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ της Επικράτειας… που ΔΕΝ είναι φασίστες… δεν είναι ακροδεξιοί – απλώς ΑΓΑΠΟΥΝ την ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.
Για την Αττική δεν ακούγεται τίποτα. Τι γίνεται; Εκτονωνόμαστε εδώ στο FACEBOOK; Γράφουμε τις απόψεις μας και θεωρούμε ότι κάναμε το πατριωτικό μας καθήκον; Ή περιμένουμε τους Έλληνες της περιφέρειας να διαδηλώσουν κι εμείς να τους βλέπουμε από την τηλεόραση;
Είμαστε στο λεκανοπέδιο τουλάχιστον ΤΕΣΣΕΡΑ εκατομμύρια ΕΛΛΗΝΕΣ (Αλβανοί, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Πακιστανοί κ.λπ. εξαιρούνται βεβαίως). Με το 80% των Ελλήνων (μπορεί και παραπάνω) να ΔΙΑΦΩΝΕΙ με την ονομασία “Βόρειος Μακεδονία”, πρέπει να κατέβουμε αύριο στο Σύνταγμα τουλάχιστον ΕΝΑ εκατομμύριο από δω – απ’ την Αττική. Έτσι αντιδρούν αυτοί που θέλουν να ακουστεί η φωνή τους. Αυτοί που υπερασπίζονται μια ιδέα… Γιατί η ΕΛΛΑΔΑ είναι πρώτα απ’ όλα ΙΔΕΑ !!!! Και οι ΙΔΕΕΣ δεν χαρίζονται… Την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας δεν πρέπει να επιτρέπουμε σε ΚΑΝΕΝΑΝ να τα οικειοποιείται. Αρκετά μας έκλεψαν. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!
Το ραντεβού μας, λοιπόν, είναι σήμερα Σάββατο στο Σύνταγμα. Με την παρουσία μας να διατυμπανίσουμε τη διαφωνία μας. Όσοι διαφωνούν. Κι ας μη μας ακούσουν. Εμείς οφείλουμε να αντιδράσουμε. Στο κάτω-κάτω είναι και θέμα συνείδησης!
Μια εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε η Γωγώ Αντζολετάκη στην εκπομπή Love it και τη δημοσιογράφο Κατερίνα Νινιού. Η ηθοποιός αναφέρθηκε στις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας γύρω από τον χώρο του θεάτρου και πιο συγκεκριμένα στον Δημήτρη Λιγνάδη και τον Πέτρο Φιλιππίδη. Για τον δεύτερο μάλιστα δε δίστασε να πει πως ίσως όσα ακούστηκαν να είναι λίγο υπερβολικά.
«Εγώ δεν είχα βιώσει ποτέ παρενόχληση στο θέατρο γιατί είχα την τύχη να βγω ως πρωταγωνίστρια, με ήθελαν και με ζητούσαν. Για να είμαι ειλικρινής, για τον Δημήτρη Λιγνάδη δεν είχα ακούσει τίποτα, μόνο κάποιες “ελαφρές” φήμες που κυκλοφορούσαν. Τον Πέτρο Φιλιππίδη τον είχα πάντα σαν παιδί, γελούσε πάρα πολύ», είπε αρχικά η Γωγώ Ατζολετάκη.
Η Γωγώ Ατζολετάκη είπε στη συνέχεια: «Μέσα μου, ίσως και από διαίσθηση, πιστεύω ότι είναι λίγο υπερβολικά αυτά που ειπώθηκαν ειδικά για τον Πέτρο Φιλιππίδη, αλλά την αλήθεια την ξέρει εκείνος και τα θύματα που έκαναν τις καταγγελίες. Θεωρώ ότι δεν τα έβγαλαν από το μυαλό τους τα κορίτσια, όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά».
Πολύ αρνητικός στην πραγματοποίηση χριστουγεννιάτικων ρεβεγιόν εμφανίστηκε ο Χαράλαμπος Γώγος, μέλος της επιτροπής για τον κορωνοϊό
Σχεδόν απορημένος άκουγε τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το ρεβεγιόν ο λοιμωξιολόγος και μέλος της επιτροπής για τον κορωνοϊό, Χαράλαμπος Γώγος.
Ο κ. Γωγός βρέθηκε το πρωί της Τρίτης στον ΣΚΑΙ και με την παρέμβασή του θέλησε να ξεκόψει κάθε συζήτηση για ρεβεγιόν, συναθροίσεις και μετακινήσεις από σπίτι σε σπίτι.
«Τι ρεβεγιόν; Μια οικογένεια θα κάνει Χριστούγεννα μεταξύ της και τέλος» είπε ο καθηγητής διαπιστώνοντας πως έχει δημιουργηθεί σύγχυση με τον αριθμό των 9 ατόμων υπογραμμίζοντας πώς ο αριθμός αυτός δεν έχει κανένα νόημα αν είναι να μαζευτούν άτομα από διαφορετικές οικογένειες.
«Αν κάνουν ρεβεγιόν μαζί τέσσερα ζευγάρια σημαίνει ότι θα είναι 8 άτομα. Όμως θα είναι άτομα από διαφορετικά σπίτια. Αυτό πρέπει να το αποφύγουμε. Πρέπει να είναι στο ρεβεγιόν μόνο άτομα που είναι μαζί στο σπίτι και κάθονται στον ίδιο χώρο χωρίς να φορούν μάσκες» τόνισε.
Aς σταματήσουμε να μιλάμε για το ρεβεγιόν, είναι αστείο και δεν έχει κανένα νόημα» συμπλήρωσε.
Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA και τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη μίλησε ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας του πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος, αναφορικά με τις εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας του κοροναϊού.
«Έχουμε καταφέρει σε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση και οριακή ως προς τις δυνατότητες του συστήματος υγείας, μέσα από μια ευελιξία που υπήρξε στο να ανοίξουμε καινούργιες κλίνες και καινούργια νοσοκομεία να τα μετατρέψουμε σε Covid, να νοσηλεύουμε αξιοπρεπώς τους ασθενείς μας.
Ακόμα το σύστημα υγείας υφίσταται τεράστια πίεση, και το ίδιο θα ισχύει και για τις επόμενες 1-2 εβδομάδες. Έχουμε και ελάττωση της αυξητικής τάσης της καμπύλης σε ό,τι αφορά στην επιδημία στη χώρα μας», σημείωσε ο κ. Γώγος ξεκινώντας με τα θετικά νέα.
Σχολιάζοντας τα όσα έγιναν εχτές με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, ο κ. Γώγος ανέφερε ότι «Όταν πήραμε την απόφαση να κλείσουμε τα δημοτικά για να μην υπάρχει κινητικότητα γύρω από τα δημοτικά, και βλέπουμε αυτή την κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας, μας ανησυχεί ότι μπορεί να έχει αντανάκλαση σε κρούσματα τις επόμενες ημέρες.
Υπήρξε φοβερός συγχρωτισμός και σε συνθήκες δύσκολες. Δεν πρέπει να γίνονται αυτά σε καιρό πανδημίας, θα μπορούσε να γίνει ένας εορτασμός συναινετικός με κοινή στάση όλων των κομμάτων για να μην έχουμε τέτοια φαινόμενα».
«Δεν είναι κακή ιδέα να κάνουν τεστ οι αστυνομικοί που ήταν στο Πολυτεχνείο εχτές. Και όλοι όσοι ήταν εχτές σε αυτές τις καταστάσεις έντονης αντιπαράθεσης, θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα αν εμφανίσουν συμπτώματα. Φανταστείτε με τόσο συνωστισμό, πόσοι πρέπει να μπουν σε καραντίνα», συνέχισε στο ίδιο θέμα.
Τι θα γίνει όμως με τα Χριστούγεννα; Θα μοιάζουν καθόλου σε όσα έχουμε συνηθίσει, θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα;
«Αυτή τη στιγμή πρέπει να αντιμετωπίσουμε το σοβαρό πρόβλημα με τη νόσο στη χώρα μας. Αυτό μας καίει, και τα άλλα έρχονται μετά. Θα περιμένουμε μέχρι τις 30 του μήνα να δούμε τι θα γίνει με τα επιδημιολογικά δεδομένα, αλλά πιστεύω ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον άλλη μία εβδομάδα για να παγιωθεί η κατάσταση», απάντησε ο κ. Γώγος και πρόσθεσε ότι «Αν δούμε τα πράγματα να βελτιώνονται πιο γρήγορα, μπορεί κάποιες δραστηριότητες να ανοίξουν πιο γρήγορα. Υπάρχει μεγάλη διασπορά και αυτό χρειάζεται χρόνο. Μας καίει να υπάρχει επάρκεια κλινών στο σύστημα υγείας. Να έχουμε θετικά τεστ της τάξης του 4% σε σχέση με τα συνολικά, και να έχουμε ένα αριθμό κρουσμάτων, σαφώς κάτω από 1000».
«Οι νοσηλευόμενοι σε ΜΕΘ, οι διασωληνωμένοι, οι θάνατοι, είναι η κορυφή ενός παγόβουνου που η βάση είναι η διασπορά. Αν δεν ελεγχθεί η διασπορά, αυτά δε θα μειωθούν. Αν τηρηθεί το lockdown, θα γίνει αυτό, απλά αυτό θέλει κάποιο χρόνο», εξήγησε ο ίδιος.
«Κάποια στιγμή θα σταματήσει το lockdown. Και τότε πρέπει να εφαρμοστεί αυτό που λέγαμε τόσο καιρό. Να εφαρμόζονται τα μέτρα, να φοράει ο κόσμος μάσκα συνέχεια, να τηρηθούν τα μέτρα στα εστιατόρια. Μαύρα θα είναι τα Χριστούγεννα αν έχουμε πολλά θύματα. Όλα τα άλλα είναι δεύτερα», τόνισε ο κ. Γώγος.
Αναφορικά με το αν μπορούμε να περιμένουμε στην Ελλάδα το εμβόλιο πριν τα Χριστούγεννα, ο ίδιος είπε ότι «Το πότε θα εμβολιαστούμε δεν είναι σίγουρο ακόμα, είναι δεδομένο ότι υπάρχουν εμβόλια και ότι η αποτελεσματικότητά τους είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που περιμέναμε.
Σίγουρα θα υπάρχει προμήθεια εμβολίων από την ΕΕ μέχρι τα τέλη Δεκέμβρη, πιστεύω. Αρχές του χρόνου, και αν δεν έχουμε εκπλήξεις, γιατί πολλά γίνονται με τα εμβόλια και πρέπει να τελειώσουν οι μελέτες και να βγουν τα δημοσιευμένα αποτελέσματα, πιστεύω ότι θα μπορεί να εμβολιαστεί το προσωπικό των νοσοκομείων.
Υπάρχει ασφάλεια, μην ανησυχείτε, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει πρόβλημα. Εξάλλου υπάρχει ομάδα στην ΕΕ που ανασκοπεί καθημερινά τα αποτελέσματα και τα πιθανά συμβάντα που μπορεί να προκύψουν. Αν εξαιρέσει κανείς την ταχύτητα παραγωγής, υπάρχει η ασφάλεια που προβλέπεται σε κάθε τέτοια περίπτωση».
«Σε αυτή την πανδημία έγινε αντιληπτό εξαρχής ότι μόνο τα εμβόλια θα μας σώσουν. Η διερεύνηση του γενετικού υλικού ήταν άμεση. Οι μελέτες που ξεκίνησαν άμεσα, μαζί με την πίεση από την επιδημία, βοήθησαν να πάμε πολύ γρήγορα.
Η τεχνολογία έχει βελτιωθεί πάρα πολύ, δεν είναι όπως παλιότερα τα εμβόλια. Οι ρυθμιστικές αρχές λειτουργούν πολύ πιο αποτελεσματικά τώρα, ώστε να παρακολουθείται η πορεία. Θα υπάρξει η ασφάλεια, πρέπει να κάνουμε το εμβόλιο και ιδιαίτερα οι ευαίσθητες ομάδες, και όσο το δυνατόν περισσότεροι για να σταματήσει και η διασπορά.
Εγώ θα το κάνω πρώτος και καλύτερος. Ας έχουμε όλοι το μυαλό μας στην εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στα ελληνικά νοσοκομεία και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη για να δούμε πόσο σοβαρό είναι αυτό το πράγμα και να προσέχουμε», κατέληξε ο κ. Γώγος.
Στη νεολαία άνω των 12 συνιστάται ο άμεσος εμβολιασμός, επισήμανε ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και μέλος της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπος Γώγος.
Όπως είπε, επικαλούμενο μελέτη της επιθεώρησης New England Journal of Medicine, η ανοσιακή απάντηση του εμβολιασμού στα παιδιά «είναι εντυπωσιακή» και φτάνει στο 98% ιδιαίτερα στις ηλικίες 12 με 17 ετών και 18 με 25 ετών.
Ο δείκτης θετικότητας στην επικράτεια, τόνισε, βρίσκεται στο 3,3%.
«Στις ΜΕΘ το 99% είναι ανεμβολίαστοι (…) Σε 20 σχεδόν μέρες διπλασιαστήκαν οι εισαγωγές, άλλα υπάρχει και μικρή αλλά υπαρκτή αύξηση στο δείκτη εισιτήρια προς εξιτήρια, υπάρχει σιγά – σιγά μικρή επιβάρυνση του ΕΣΥ» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η μεταφορά της νόσου από τους νεότερους είναι πρόβλημα σημείωσε ο κ. Γώγος, θέτοντας και θέμα παρουσίας του ιού στους χώρους της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε να τηρούν τα μέτρα.
«Κανείς να μην κυκλοφορεί έξω» τόνισε στον ΣΚΑΙ ο Καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος, αναφορικά με τις περιοχές της Ελλάδας στις οποίες καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλός αριθμός κρουσμάτων κορωνοιού, σημειώνοντας ότι αν χρειαστεί πρέπει να ληφθούν κι άλλα μέτρα.
“Το λοκντάουν να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη έκταση” συνέστησε.
Είμαστε στα όρια στη Θεσσαλονίκη, για αυτό και υπάρχει κινητικότητα στο Βόρεια Ελλάδα για να ανοίξουμε κι άλλες ΜΕΘ, δήλωσε επιπρόσθετα.
«Ελπίζουμε να μην φτάσουμε στα όρια του Μπέργκαμο» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον καθηγητή, η ανάπτυξη επιπρόσθετων χώρων ΜΕΘ, ακόμα και σε χώρους όπως το Βελλίδειο είναι μια σωστή σκέψη αλλά προς το παρόν δεν χρειάζεται.
«Σε μια κρίση πρέπει να είμαστε έτοιμοι», τόνισε σε κάθε περίπτωση, υπογραμμίζοντας πως το σημαντικό είναι ότι υπάρχουν διαθέσιμοι αναπνευστήρες.
Όπως επεσήμανε ο κ Γώγος υπάρχει πρόβλημα και στην Λάρισα όπου ανεβαίνουν τα κρούσματα.
Η νέα χρονιά μπήκε, αλλά φαίνεται ότι ούτε και φέτος θα ξεμπερδέψουμε με τον κορωνοϊό. Οι επιστήμονες παραμένουν ανήσυχοι για την εικόνα της πανδημίας στη χώρα μας και προειδοποιούν ότι απαιτείται τεράστια προσοχή για να καταφέρουμε να βγούμε από το σκοτεινό τούνελ της πανδημίας.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπος Γώγος, εκτίμησε πως θα συνεχίσουμε να φοράμε μάσκες και να τηρούμε τα μέτρα για έναν ακόμα χρόνο.
«Θα μπορούσαμε σε 1 χρόνο να βγάλουμε τις μάσκες από την άποψη ότι οι εμβολιασμοί θα γενικευτούν, θα υπάρχουν πολλές πλατφόρμες ώστε να διατεθούν, και μέχρι τότε θα έχουμε μεγάλο αριθμό εμβολίων για να εμβολιάσουμε μεγάλο αριθμό πληθυσμού και να περάσουμε σε μια νόσο που θα έχει τα επιδημικά χαρακτηριστικά μιας λοίμωξης, τύπου γρίπης», είπε και πρόσθεσε πως εννοείται ότι θα παίρνονται μέτρα όπου και όποτε χρειάζεται.
Όπως είπε, καταφέραμε να κερδίσουμε το στοίχημα για την ταχεία αναπαραγωγή εμβολίων, που ήταν η μόνη λύση για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και μάλιστα σε πολλές πλατφόρμες παράλληλα.
Κορωνοϊός: «Ναι στο άνοιγμα των δημοτικών στις 11 Ιανουαρίου»
Ερωτηθείς για το πότε θα ανοίξουν τελικά τα σχολεία, ο κ. Γώγος απάντησε πως τη Δευτέρα θα συνεδριάσει για το συγκεκριμένο θέμα επιτροπή. Σύμφωνα με τον ίδιο, επιθυμία όλων είναι να ανοίξουν τα σχολεία με ασφαλή τρόπο, ώστε να μη χρειαστεί να ξανακλείσουν.
«Αν τα πράγματα δεν επιβαρυνθούν περαιτέρω και δεν υπάρχει αύξηση της κινητικότητας θα μπορούμε να δούμε τουλάχιστον άνοιγμα των δημοτικών από τις 11 Ιανουαρίου αλλά επειδή το άνοιγμα θα είναι οριζόντιο πρέπει να εξεταστούν και οι “δύσκολες” περιοχές π.χ Κοζάνη», είπε.
«Την Δευτέρα θα έχουμε δεδομένα από τον εορτασμό των Χριστουγέννων. Θα έχουν περάσει 10 ημέρες από τότε άρα θα ξέρουμε πως οι συμπεριφορές μας και η κινητικότητα εκείνες τις ημέρες αντανακλούν την επιδημιολογική καμπύλη που υπάρχει και επίσης θα υπάρχουν και δεδομένα από τα νοσοκομεία», εξήγησε ο κ. Γώγος.
Αναφερόμενος τέλος στο άνοιγμα των καταστημάτων, εκτίμησε ότι αυτό δε θα συμβεί άμεσα, καθώς πρέπει να υπάρξει σταθερή μείωση των κρουσμάτων και πραγματική αποφόρτιση του συστήματος υγείας.
Δεν αποκλείεται η παράταση του lockdown, όμως οι 3 βδομάδες είναι σίγουρες και χρειάζονται οπωσδήποτε, τόνισε ο καθηγητής και μέλος της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων Χαράλαμπος Γώγος.
«Βλέποντας και κάνοντας», είπε ο καθηγητής και προσέθεσε ότι ο κορωνοϊός έγινε πιο μεταδοτικός.
Όπως ανέφερε ο κ. Γώγος, τα αποτελέσματα της διασποράς μπορεί να φανούν την επόμενη βδομάδα, καθώς η αύξηση κρουσμάτων έχει να κάνει με το χρόνο επώασης. Μετά θα υπάρξει ύφεση στον αριθμό των κρουσμάτων.
Για να τελειώσει το lockdown, τα κρούσματα θα πρέπει να πέσουν κάτω από 1000. Επίσης, το Rt πρέπει να πέσει κάτω από το 1.