Blog Σελίδα 10582

Γώγος: «Η ζωή του κόσμου έχει αλλάξει μέχρι και σε κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει»

0

Εάν τα υπάρχοντα δεδομένα δεν βελτιωθούν μετά τις 15 του μηνός, ούτε τότε θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε άνοιγμα και θα πρέπει να περιμένουμε κάνοντας πολύ προσεκτικά βήματα.

«Με αυτά τα δεδομένα, μέχρι τις 15 του μηνός δεν μπορούμε να πούμε τίποτα, δεν μπορούμε να αποφασίσουμε να ανοίξουμε καταστήματα και λιανεμπόριο γιατί πρέπει να υπάρχει ένα μαξιλάρι για τους νοσηλευόμενους στο Σύστημα Υγείας.», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Το να ανοίξουμε ξαφνικά δεν γίνεται, θα είναι πάρα πολύ βαρύ για το Σύστημα Υγείας, δεν το αντέχουμε, τόνισε.

«Αυτή την στιγμή είναι γεμάτο το ποτήρι, εάν θα το πιέσουμε θα ξεχειλίσει, κι όταν ξεχειλίσει το ποτήρι αυτό θα θρηνήσουμε θύματα » είπε συγκεκριμένα επισημαίνοντας πως αυτή τη στιγμή ανοίγουν συνεχώς καινούριες μονάδες οι οποίοι γεμίζουν.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος  την πολυπλοκότητα του προβλήματος αναφορικά με την νόσο του κορωνοιού δείχνει και το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του Ευρωπαικού Κέντρου Πρόληψης Νόσων, το οποίο επισημαίνει μελλοντικούς κινδύνους τόσο από ένα πρόωρο όσο και από ένα μεταγενέστερο άνοιγμα.

Αναλυτικότερα, όπως επεσήμανε ο καθηγητής ο κορωνοιός , πέραν των υγειονομικών του επιδράσεων έχει σοβαρότατες κοινωνικοοικονομικές επιδράσεις .

«Η ζωή του κόσμου έχει αλλάξει, το βλέπουμε όλοι μέχρι και σε κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει.» είπε συγκεκριμένα.

Πρακτικά είμαστε μεταξύ δύο συμπληγάδων όπου η μια αφορά την πίεση στο Σύστημα Υγείας , ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Γώγος.

Γώγος: «Η Αττική είναι κοντά σε lockdown»

0

Για τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων και τα έκτακτα μέτρα μίλησε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Παθολογίας Χαράλαμπος Γώγος.

«Υπήρχε μια προσπάθεια να προχωρήσουμε με ισχυρές συστάσεις αυτό δεν πέτυχε. Αυτό δε σημαίνει ότι για όλα φταίνε οι πολίτες.» 

Play Video
Όπως τόνισε ο καθηγητής, είμαστε κοντά, ιδιαίτερα η Αττική, στο να γίνουμε «Θεσσαλονίκη».

Ωστόσο, η Ελλάδα είναι ακόμα σε καλή θέση σε σχέση με τις άλλες. «Είμαστε από τις πιο σε καλύτερη κατάσταση χώρες της Ευρώπης.» 

Ο κ. Γώγος επεσήμανε, επίσης, ότι δεν αποκλείεται η παράταση των μέτρων. Ο στόχος είναι να ελαττωθεί η κυκλοφορία του κοινού για να ελαττωθεί και η κυκλοφορία του ιού.

«Εξετάζουμε την αποτελεσματικότητα των μέτρων και τις καθημερινές παραμέτρους.» 

Στη Θεσσαλονίκη, εξήγησε, έγινε ξαφνικό lockdown γιατί γέμισαν οι κλινικές COVID. Αν κάποια στιγμή δούμε ότι γεμίζουν οι ΜΕΘ και οι κλινικές θα υποχρεωθούμε να κάνουμε lockdown και στην Αττική, είπε ο καθηγητής.

«Υπάρχει σημαντική επιβάρυνση του συστήματος υγείας. Χρειάζονται και άλλες ΜΕΘ.»    

Επίσης, χρειάζεται εξειδικευμένο προσωπικό, προσλήψεις και εκπαίδευση.

Τα παιδιά του Λυκείου μεταδίδουν περίπου το ίδιο με τους ενήλικες, γι’ αυτό αποφασίστηκε να κλείσουν τα Λύκεια στη Θεσσαλονίκη είπε και προσέθεσε ότι με το δεδομένο ότι υπάρχει χειμώνας, υπάρχει κίνδυνος με τη συγκεκριμένη διασπορά τα προβλήματα να διαρκέσουν για περισσότερο από ένα μήνα. 

Μπορεί και τα Χριστούγεννα να χρειαστεί να υπάρξουν μέτρα. Αν τα μέτρα τηρηθούν μπορεί να γλιτώσουμε.

«Από τώρα θα κριθεί τι θα γίνει και το Φεβρουάριο. Πρέπει να τηρήσουμε πιστά τα μέτρα και να ενισχύσουμε το σύστημα υγείας.»

Ο κ. Γώγος τόνισε μάλιστα ότι μέχρι το Μάρτη μπορεί να χρειαστεί μια τήρηση μέτρων. Πολλά από τα μέτρα θα παραταθούν μέχρι τότε.

Με το κλείσιμο που γίνεται τώρα, υπάρχει ελπίδα να ανοίξει η εστίαση σε ένα μήνα, είπε κλείνοντας.

Πηγή: skai.gr

Γώγος: «Έρχεται η δύσκολη εποχή του χειμώνα, θα έχουμε και πιο δύσκολες καταστάσεις»

0

Τον κώδωνα του κινδύνου εν όψει του Χειμώνα έκρουσε ο καθηγητής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πάτρας, Χαράλαμπος Γώγος.

Σε δήλωσή του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, ο κ. Γώγος τόνισε πως παρότι «σήμερα είχαμε μια μικρή μείωση του αριθμού των κρουσμάτων […] πρέπει να το δούμε να συνεχίζεται για να έχουμε μια καλύτερη διάθεση απέναντι στον ιό».

Όπως σημείωσε, αυτή τη στιγμή, «υπάρχει μεγάλη πίεση στο σύστημα» καθώς τα κρούσματα συνεχίζουν να είναι αυξημένα, ενώ περισσότεροι ασθενείς Covid-19 χρειάζονται νοσηλεία.

«Όλα αυτά μαρτυρούν ότι η κατάσταση είναι κρίσιμη και πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να την αναστρέψουμε» είπε ο κ. Γώγος και πρόσθεσε πως πρέπει να «να ελαττώσουμε τον βαθμό πίεσης στο σύστημα γιατί θα έρθει η πιο δύσκολη εποχή του χειμώνα, που θα έχουμε και πιο δύσκολες καταστάσεις και το σύστημα θα υποστεί περαιτέρω πίεση».

Όπως ανέφερε, από τα μέσα του φθινοπώρου θα αρχίσουν να προστίθενται στα κρούσματα του νέου κορωνοϊού και εκείνα της κοινής γρίπης και των άλλων λοιμώξεων του αναπνευστικού, καθώς και υπόλοιπες κοινές λοιμώξεις που μπορούν να προσβάλουν τον ίδιο ευάλωτο πληθυσμό.

«Παράλληλα είναι και ο συγχρωτισμός στους κλειστούς χώρους, θα χάσουμε το πλεονέκτημα του ανοιχτού χώρου, του εξαερισμού και όλα αυτά που βοηθάνε πολύ στον περιορισμό μετάδοσης του ιού» δήλωσε ο καθηγητής Ιατρικής. «Τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι τέτοια που πρέπει να μας πιέσουν να πάρουμε μέτρα προς την κατεύθυνση αυτή».

«Αν τα μέτρα δεν οδηγήσουν εκεί που θέλουμε, δηλαδή στον περιορισμό των νέων κρουσμάτων, του Rt κάτω από 1 και δούμε ότι το πράγμα ξεφεύγει φυσικά υπάρχει και η επόμενη δέσμη μέτρων. Πάντα υπάρχει δέσμη μέτρων για κάθε φάση» .

Γώγος: «Έξυπνη λύση η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 18:00»

0

Προτείνει τον έλεγχο της μετακίνησης από Δήμο σε Δήμο, μέσω του sms στο 13033

Στο ενδεχόμενο επιβολής απαγόρευσης κυκλοφορίας από τις 18:00 τα Σαββατοκύριακα στις «κόκκινες» όπως είναι η Αττική και η Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε ο καθηγητής Παθολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών για τον κορωνοϊό, Χαράλαμπος Γώγος.

Όπως είπε ο καθηγητής μιλώντας στον ΑΝΤ1, πρόκειται για μία «έξυπνη λύση», συμπληρώνοντας πως αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία είναι η δυναμική της επιδημίας σε ορισμένες περιοχές.

«Το θέμα είναι ότι σε μερικές κόκκινες περιοχές μπορεί επιδημιολογικά τα πράγματα να είναι λίγο χειρότερα», είπε ο Χαράλαμπος Γώγος αναφέροντας πως σε περίπτωση που σε κάποια περιοχή αυξηθούν ραγδαία τα κρούσματα τότε θα πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα.

Όπως είπε ο καθηγητής, είναι ύψιστης σημασίας η μείωση της κινητικότητας, ενώ παράλληλα, εξέφρασε την κατανόησή του στην κόπωση των πολιτών.

Την ίδια ώρα, ο καθηγητής πρότεινε τον έλεγχο της μετακίνησης από Δήμο σε Δήμο, μέσω του SMS στο 13033, ενώ όσον αφορά στα σχολεία ο καθηγητής τόνισε πως «δεν οδηγούν την επιδημία, την ακολουθούν».

Γώγος: «Είναι πιθανό να χρειαστούν περαιτέρω μέτρα, ακόμα και ολικό lockdown»

0

«Πρέπει να εμβολιαστούμε γρήγορα όλοι, όσο μένουμε ανεμβολίαστοι οι πιθανότητες να έρθουν νέες μεταλλάξεις αυξάνονται»

Ανησυχία έχει προκαλέσει η αύξηση κρουσμάτων κορονοϊού και η έκρηξη αυτών στην Αττική, όπου εντοπίζονται σχεδόν καθημερινά οι μισές περιπτώσεις.

Ο Χαράλαμπος Γώγος λοιμωξιολόγος, καθηγητής Παθολογίας Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας που κάνει τις εισηγήσεις για τα μέτρα μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA και την Κατερίνα Παναγοπούλου για την ανησυχητική αύξηση των κρουσμάτων και την πιθανότητα ενός ολικού lockdown.

«Ο συγχρωτισμός δεν είναι καλό πράγμα οπουδήποτε κι αν γίνεται. Φυσικά είναι καλύτερα, λιγότερο βλαπτικός σε ανοιχτούς χώρους. Οι εικόνες σήμερα είναι ανησυχητικές. Είμαστε σε μεγάλη πίεση επιδημιολογική. Υπάρχει πρόβλημα σε μεγάλες αστικές περιοχές. Ελαττώνεται η διαθεσιμότητα στις ΜΕΘ. Η αύξηση της κάλυψης δημιουργεί προβλήματα. Όλα αυτά δημιουργούν ένα μείγμα δύσκολο στη διαχείριση.», ανέφερε αρχικά σχολιάζοντας τις εικόνες συνωστισμού το Σαββατοκύριακο.

Είμαστε σε μια μεταβατική περίοδο όπου τα μέτρα κλιμακώνονται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω κλιμάκωση, είτε σε αποκλιμάκωση. Θα εξαρτηθεί από τη συμπεριφορά του κόσμου. Είμαστε κοντά στη φάση της εμβολιαστικής κάλυψης, υπάρχει μεγάλη ανάγκη τήρησης των μέτρων. Αλλιώς είναι πιθανό να χρειαστούν περαιτέρω μέτρα, ακόμα και lockdown», δήλωσε ερωτηθείς για την πιθανότητα ολικού lockdown.

«Τα μέτρα είναι ήδη αυστηρά. Χρειάζεται τήρηση των μέτρων. Να εφαρμόσουμε τα ήδη υπάρχοντα», πρόσθεσε.

«Ένα επιπλέον πρόβλημα προστίθεται το θέμα των μεταλλάξεων. Υπάρχει αύξηση της μεταδοτικότητας. Τα δεδομένα που έχουμε για τα εμβόλια είναι ότι σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται, τουλάχιστον για την βρετανική μετάλλαξη. Για την νοτιοαφρικάνικη μετάλλαξη υπάρχει μικρότερη κάλυψη, αλλά επαρκή. Πρέπει να εμβολιαστούμε γρήγορα όλοι. Όσο μένουμε ανεμβολίαστοι οι πιθανότητες να έρθουν καινούργιες μεταλλάξεις αυξάνονται», σημείωσε αναφορικά στις μεταλλάξεις και τα εμβόλια.

Γώγος: «Είναι νωρίς να μιλάμε για οποιαδήποτε χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων»

0

Είναι νωρίς να μιλάμε για οποιαδήποτε χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, τόνισε ο Χαράλαμπος Γώγος, καθηγητής παθολογίας λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και τον Νίκο Στραβελλάκη.

Στη σκιά του αρνητικού ρεκόρ των 108 νεκρών και των 522 διασωληνωμένων, ο καθηγητής είπε ότι πρώτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή, είναι αναμφισβήτητα η ασφαλής, αποτελεσματική και ισότιμη αντιμετώπιση των ασθενών που βρίσκονται όχι μόνο ΜΕΘ αλλά και στις απλές κλίνες COVID.

Εξήγησε ότι παρατηρείται επιπέδωση της καμπύλης των κρουσμάτων αλλά η αντανάκλασή της στην ελάττωση του αριθμού των νοσηλευομένων ακολουθεί μετά από περίπου μια εβδομάδα, καθώς χρειάζονται επτά ημέρες για να εμφανιστούν τα βαριά συμπτώματα της νόσου. 

«Χρειάζονται 15 ημέρες οπωσδήποτε, για να δούμε τη μείωση στη βδομάδα και άλλη μια εβδομάδα για να δούμε την επίδραση στο σύστημα υγείας και να έχουμε μια καλή νοσηλεία», σημείωσε ο κ. Γώγος.

Με αυτά τα δεδομένα, τόνισε ότι η επόμενη εβδομάδα είναι κρίσιμη και πως αν παρατηρηθεί πτώση της καμπύλης στα 1.000 με 2.000 κρούσματα αυτό ότι «μπορούμε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τη χαλάρωση των πρώτων μέτρων όπως είναι τα σχολεία – τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια μετά και το λιανεμπόριο.

Σύμφωνα με τον καθηγητή θα μπορούσε να ακολουθήσει μετά η εστίαση αλλά με την έννοια των εστιατορίων και με τη λειτουργία εξωτερικών χώρων με θερμαντικές συσκευές.

Για το ενδεχόμενο κυλιόμενων lockdown είπε ότι είναι ένα τελικό μέτρο που δεν περνά και το σωστό μήνυμα στους πολίτες. Αυτό που χρειάζεται με τη λήξη του lockdown είναι όπως είπε να συμμορφωθούν οι πολίτες και το κράτος να ανοίξει με ασφάλεια.

Γώγος: «Είμαστε σε μια πραγματικά επικίνδυνη φάση – Δεν φτάνει μόνο η μάσκα»

0

Για τα νέα κρούσματα και την κατάσταση της επιδημίας στην Ελλάδα μίλησε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος.

Ο καθηγητής τόνισε πως αυτή τη στιγμή είμαστε σε μια σημαντική αύξηση, στα επίπεδα του Μαρτίου, αλλά τα περισσότερα κρούσματα οφείλονται και στο γεγονός ότι γίνονται τριπλάσια τεστ.

«Αν το δούμε δυναμικά, τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται και μπορούν να οδηγήσουν και σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις αν δεν πάρουμε εγκαίρως τα μέτρα μας. Αν το δούμε ποιοτικά, μεγάλος αριθμός κρουσμάτων προέρχεται από τα clusters, δηλαδή συσσωρεύσεις κόσμου, όπου μεταδίδεται πολύ γρήγορα ο ιός. Όλα αυτά έχουν αρχίσει και δημιουργούν τις “κόκκινες” γραμμές.»

Όπως, μάλιστα, εξήγησε, αν συνεχίσουμε έτσι ο δείκτης R θα φτάσει το 1.

«Είμαστε σε μια φάση μεγάλης έξαρσης. Είμαστε στο προηγούμενο κύμα ακόμα που ανεβοκατεβαίνει. Είμαστε αυτή τη στιγμή σε μια πραγματικά επικίνδυνη φάση, η οποία πρέπει να ελεγχθεί, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε δύσκολες καταστάσεις.», επεσήμανε.

Στη συνέχεια ο κ. Γώγος είπε πως δεν φτάνει μόνο το μέτρο της μάσκας. «Πρέπει να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε το δεδομένο των αποστάσεων. Αν κρατήσουμε την απόσταση ελαττώνεται κατά πολύ η δυνατότητα μετάδοσης του ιού. Μην επαναπαυόμαστε στη χρήση της μάσκας.»

«Αν τηρήσουμε τα μέτρα είναι ένα είδος πιο “αθώου” lockdown, χωρίς να κάνουμε lockdown. Είναι σα να κλεινόμαστε σπίτια μας.», είπε ο καθηγητής.

Οι ειδικοί έχουν ανησυχήσει, επίσης, με τα κρούσματα σε στρατό και αστυνομία, επεσήμανε ο κ. Γώγος, ενώ προσέθεσε πως αυτό που τον προβληματίζει είναι η χαλάρωση των νέων που είναι ασυμπτωματικοί φορείς, καθώς μεταδίδουν το ιό. «Πρέπει να καταλάβουν ότι αυτή τη στιγμή στην πανδημία ότι είναι κεντρικός μοχλός στη διαχείριση. Έρχεται ο χειμώνας. Ο,τιδήποτε συμβεί αυτή τη στιγμή θα το βρούμε μπροστά μας.» 

Για το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων, είπε ότι επιθυμία όλων είναι να λειτουργήσουν πλήρως. Ωστόσο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο λήψης νέων μέτρων στην περίπτωση που συνεχιστεί η αυξητική τάση της πανδημίας. Μπορεί να χρειαστεί η μάσκες να γίνουν υποχρεωτικές και στα σχολεία ή να λειτουργούν με δύο τμήματα και αραίωση των τάξεων.


 

Πηγή: skai.gr

Γώγος: «Εάν εντοπιστούν 3 κρούσματα σε σχολείο θα κλείσει»

0

Μια συρροή κρουσμάτων σε ένα τμήμα θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος.

Όπως είπε είναι όλα έτοιμα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και για την περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων.

Υπάρχει μια «ομάδα κρούσης» για την περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, καθώς επίσης και ένας Covid-υπεύθυνος σε κάθε σχολική μονάδα που θα επιτηρεί και θα διαχειριστεί το κρούσμα.

Για τα ύποπτα κρούσματα, ο κ. Γώγος είπε ότι το τμήμα δεν θα κλείνει, αλλά  θα γίνονται διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης.

Τα ύποπτα κρούσματα θα εμφανίσουν συμπτώματα, συνήθως. Σε αυτήν την περίπτωση το κρούσμα θα απομονώνεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο σχολείο και θα το παραλαμβάνουν οι γονείς.

Αν παρατηρηθούν τα συμπτώματα του παιδιού στο σπίτι οι γονείς θα πρέπει να το κρατούν εκεί και να ενημερώνουν την αρμόδια υπηρεσία και το σχολείο.

Για τα επιβεβαιωμένα κρούσματα ενημερώνεται η ομάδα διαχείρισης κρίσης, η περιφερειακή διεύθυνση και ο περιφερειακός υπεύθυνος και αποφασίζουν αν θα κλείσει το τμήμα.

Μια σχολική μονάδα θα κλείσει σε περίπτωση συρροής κρουσμάτων, δηλαδή, όπως είπε ο καθηγητής, στην περίπτωση που βρεθούν 3 κρούσματα.

Τέλος, είπε πως ασυμπτωματικά είναι τα παιδιά μέχρι και το γυμνασίο, κυρίως όμως τα μικρότερα.

Στους εφήβους άνω των 12 η μεταδοτικότητα είναι παρόμοια με των ενηλίκων.

Πηγή: skai.gr

Γώγος: «Δεν αποκλείεται να φτάσουμε τα 100.000 κρούσματα την ημέρα»

0

Ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Αθανάσιος Δημόπουλος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, είπε ότι τα δεδομένα από το Ηνωμένο Βασίλειο για την παραλλαγή Όμικρον, δείχνουν ότι ο χρόνος νοσηλείας για όσους ασθενούν είναι μικρότερος από αυτόν που χρειαζόταν για την παραλλαγή Δέλτα.

Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι φαίνεται πως όταν κάποιος ασθενήσει από την Όμικρον είναι προστατευμένος και έναντι της Δέλτα, αλλά ένα στοιχείο που δημιουργεί έντονο προβληματισμό είναι πόσοι από τους υγειονομικούς θα προσβληθούν και δεν θα μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Ο κ. Δημόπουλος είπε επίσης ότι τα rapid test δείχνουν να μην είναι τόσο ευαίσθητα στον εντοπισμό της παραλλαγής Όμικρον και γι’ αυτό αν έχουμε κάποια συμπτώματα θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε εκτεθειμένοι στον ιό.

Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο Παθολόγος, Λοιμωξιολόγος, Χαράλαμπος Γώγος, ο οποίος παρατήρησε πως ακόμα βρισκόμαστε στη φάση συλλογής δεδομένων για την παραλλαγή Όμικρον. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η διασπορά της είναι ταχύτατη κι ότι η τρίτη δόση του εμβολίου μας βοηθάει πολύ να αποφύγουμε τη βαριά νόσηση, αλλά είναι δεδομένο ότι θα αρρωστήσουν και οι πλήρως εμβολιασμένοι.

Ερωτηθείς για τον αριθμό των κρουσμάτων, είπε ότι είναι ιλιγγιώδη και δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα να φτάσουν ακόμη και τις 100.000 τη μέρα, αλλά το θετικό είναι ότι δεν επιβαρύνουν το ΕΣΥ ανάλογα με τον αριθμό τους.

Προέβλεψε δε πως τόσο η κλιμάκωση όσο και η αποκλιμάκωση αυτού του κύματος της πανδημίας θα είναι σύντομες και θα διαρκέσουν 1-2 μήνες.

Τέλος και μεταξύ άλλων, ο κ. Γώγος είπε ότι η πανδημία είναι δυναμική και καθώς τα δεδομένα αλλάζουν θα πρέπει να επανεκτιμηθούν κάποια πράγματα όπως το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων.

Γώγος: «Δεν αποκλείεται η παράταση του lockdown και μετά την 28η Φεβρουαρίου»

0

Ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης του lockdown – Πολύ ανησυχητική η κατάσταση στην Αττική

Τα πρώτα ορατά αποτελέσματα του αυστηρού lockdown θα φανούν σε 2,5 εβδομάδες αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι δεν θα υπάρξει παράταση των περιορισμών, είπε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Παθολογίας Χαράλαμπος Γώγος, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο της παράτασης.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, σε κάθε περίπτωση σημείωσε ότι υπάρχει πλέον το πλεονέκτημα των εμβολιασμών που αυξάνονται συνεχώς, καθώς οι εμβολιασμένοι δεν καταλήγουν στα νοσοκομεία και από την άλλη φαίνεται πως μεταδίδουν 67% λιγότερο τον ιό.

Αν χρειαστούν γρήγορες αποφάσεις για την Αχαΐα και τη Θεσσαλονίκη θα ληφθούν σήμερα, αύριο ή την Παρασκευή, επισήμανε ο καθηγητής.

Εξήγησε ότι η Πάτρα έχει ήδη «κλείσει» από την προηγούμενη Παρασκευή και αυτό που μένει να εξεταστεί είναι εάν χρειάζεται η λήψη μέτρων για ολόκληρη την Αχαΐα.

Πολύ ανησυχητική η κατάσταση στην Αττική

Για το «σκληρό» lockdown στην Αττική, τόνισε ότι η απόφαση ελήφθη γρήγορα καθώς παρατηρήθηκε γρήγορη αύξηση των εισαγωγών στα νοσοκομεία αλλά και της πληρότητας στις ΜΕΘ καθώς από 55% πριν από λίγες ημέρες έφτασαν στο 63% και τώρα στο 72%.

Ο Χαράλαμπος Γώγος τόνισε ότι η κατάσταση στην Αττική δεν είναι τραγική «είναι όμως πολύ ανησυχητική» καθώς αρκετά κρούσματα νοσούν σοβαρά και μπαίνουν στα νοσοκομεία. «Αν είχαμε μεγαλύτερη δυνατότητα για νοσηλεία θα ήμασταν πιο χαλαροί», πρόσθεσε.

Προσπαθούμε να είμαστε μπροστά από τον ιό, «αλλά μερικές φορές μας υπερβαίνει η δυνατότητά του να διασπείρεται» τόνισε ο καθηγητής.

Lockdown: Περισσότερες δραστηριότητες

Για τις Εκκλησίες τόνισε ότι η εισήγηση της επιτροπής είναι να επιτρέπεται μόνο η ατομική λατρεία, όπως και τον Μάρτιο.

Το lockdown πρέπει να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερες δραστηριότητες, αλλά εάν υπάρχει κάποιο αίτημα που μπορεί να γίνει δεκτό «θα το δούμε και θα το συζητήσουμε» διευκρίνισε.