Blog Σελίδα 4813

Ο πολύτιμος χρόνος των ώριμων ανθρώπων

0

«Μέτρησα τα χρόνια μου και συνειδητοποίησα, ότι μου υπολείπεται λιγότερος χρόνος ζωής απ’ ότι έχω ζήσει έως τώρα…Αισθάνομαι όπως αυτό το παιδάκι που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες: τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία αλλά όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση.

Δεν έχω πια χρόνο για ατέρμονες συγκεντρώσεις όπου συζητούνται, καταστατικά, νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δε θα καταλήξει κανείς πουθενά.

Ο πολύτιμος χρόνος των ώριμων ανθρώπων

Δεν έχω πια χρόνο για να ανέχομαι παράλογους ανθρώπους που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει.

Δεν έχω πια χρόνο για να λογομαχώ με μετριότητες.

Δε θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί.

Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους.

Με ενοχλεί η ζήλια και όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν τους ικανότερους για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματα τους.

Μισώ, να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα. Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο… μετά βίας για την επικεφαλίδα.

Ο χρόνος μου είναι λίγος για να συζητώ για τους τίτλους, τις επικεφαλίδες.

Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται…Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα…

Θέλω να ζήσω δίπλα σε πρόσωπα με ανθρώπινη υπόσταση.
Που μπορούν να γελούν με τα λάθη τους.
Που δεν επαίρονται για το θρίαμβό τους.
Που δε θεωρούν τον εαυτό τους εκλεκτό, πριν από την ώρα τους.
Που δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους.
Που υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια
Και που το μόνο που επιθυμούν είναι να βαδίζουν μαζί με την αλήθεια και την ειλικρίνεια.

Το ουσιώδες είναι αυτό που αξίζει τον κόπο στη ζωή.

Θέλω να περιτριγυρίζομαι από πρόσωπα που ξέρουν να αγγίζουν την καρδιά των ανθρώπων…

Άνθρωποι τους οποίους τα σκληρά χτυπήματα της ζωής τους δίδαξαν πως μεγαλώνει κανείς με απαλά αγγίγματα στην ψυχή.

Ναι, βιάζομαι, αλλά μόνο για να ζήσω με την ένταση που μόνο η ωριμότητα μπορεί να σου χαρίσει.

Σκοπεύω να μην πάει χαμένη καμιά από τις καραμέλες που μου απομένουν…Είμαι σίγουρος ότι ορισμένες θα είναι πιο νόστιμες απ’ όσες έχω ήδη φάει.

Σκοπός μου είναι να φτάσω ως το τέλος ικανοποιημένος και σε ειρήνη με τη συνείδησή μου και τους αγαπημένους μου.
Εύχομαι και ο δικός σου να είναι ο ίδιος γιατί με κάποιον τρόπο θα φτάσεις κι εσύ…»

____

~ του Mario de Andrade (Ποιητής, συγγραφέας, δοκιμιογράφος και μουσικολόγος από τη Βραζιλία)

Ο πολυαγαπημένος Βλάσης Μπονάτσος

0

Ο ρόκερ, ηθοποιός και σόουμαν Βλάσης Μπονάτσος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Νοεμβρίου 1951.

Τα πρώτα του καλλιτεχνικά βήματα τα έκανε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 με το μουσικό συγκρότημα Πελόμα Μποκιού, όπου είχε υπογράψει τη μεγάλη επιτυχία Γαρύφαλλος.

vlassis

Σταθμός στη θεατρική του πορεία ήταν η ερμηνεία του στο μιούζικαλ Εβίτα, όπου στο πλευρό της τότε συντρόφου του Αλίκης Βουγιουκλάκη, υποδύθηκε τον Τσε Γκεβάρα.

Από τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές του επιτυχίες ήταν Οι Απαράδεκτοι, μαζί με το Γιάννη Μπέζο, τον Σπύρο Παπαδόπουλο και τη Δήμητρα Παπαδοπούλου.

Επίσης, ήταν ο πρώτος Έλληνας που παρουσίασε τηλεοπτικές φάρσες σε επώνυμους, ανοίγοντας το δρόμο σ’ ένα πολύ δημοφιλές είδος ψυχαγωγικής εκπομπής. Ασχολήθηκε, ακόμα, με τηλεπαιχνίδια και τηλεοπτικά σόου.

Screen_Shot_2014-10-14_at_11.18.11_AM.png

Ο Βλάσης Μπονάτσος ήταν παντρεμένος με τη Μάρθα Κουτουμάνου, κόρη της Ζωής Λάσκαρη, και είχε μία κόρη, τη Ζένια.

Πέθανε στις 14 Οκτωβρίου 2004.

Ο πολιτισμός ενός έθνους φαίνεται από τον τρόπο που μεταχειρίζεται τα ζώα

0

Η παραπάνω φράση ανήκει στον Μαχάτμα Γκάντι και παρά τη σπουδαία της αλήθεια, δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα έμπρακτα από την κοινωνία. Χιλιάδες ανυπεράσπιστα ζώα κακοποιούνται και ζουν σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Το Ελληνικό σύνταγμα άργησε να κατοχυρώσει και επίσημα, έναν νόμο ο οποίος θα προστάτευε τη σωματική ακεραιότητα των ζώων και θα τιμωρούσε εκείνον που θα τα κακοποιούσε.

Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη

Προσφάτως, γίναμε ξανά μάρτυρες μία βάναυσης κακοποίησης ενός γαϊδουριού στην Ήπειρο με τον αντιδήμαρχο να… προσγειώνεται σε ελαφριά ποινή απλά παύοντας τον.

Αν η κοινωνία θέλει να προστατεύσει τα ζώα, τότε πρέπει να μεριμνήσει για αυτά ουσιαστικά, να επιρρίπτει βαρύτερες ποινές σε εκείνους που τα κακοποιούν και να επιβάλλει την υποχρεωτική τους σίτιση σε κάθε περιοχή, όταν τηρούνται οι απαραίτητες συνθήκες υγιεινής. Η κοινωνία και ο κάθε δήμος οφείλει να μεριμνήσει για την υποχρεωτική στείρωση των ζώων και τις απαραίτητες συνθήκες υγιεινής.

Όχι μόνο δεν πρέπει να χαλαρώσει και να αφήσει το περιθώριο στην άσχημη μεταχείριση και εντέλει, τη θανάτωσή τους. Πρέπει να απαγορευτεί η βίαιη απομάκρυνση της τροφής και οι απόπειρες σωματικής βλάβης εναντίον τους από άτομα που δε μοιράζονται με άλλους τα ίδια φιλοζωικά αισθήματα. Καμπάνιες θα έπρεπε να διοργανώνονται διαρκώς ώστε οι επίδοξοι και μελλοντικοί ιδιοκτήτες να μην προτιμάνε αποκλειστικά σκυλιά από ράτσες ή από ακριβά μαγαζιά, αλλά και να υιοθετούν ταλαιπωρημένα ζώα και να τους παρέχουν φροντίδα και θαλπωρή.

Το ίδιο το κράτος οφείλει μάλιστα να δείξει το δέοντα σεβασμό και φροντίδα και στους ιδιοκτήτες αδέσποτων τα οποία φεύγουν από τη ζωή. Θεωρώ πως είναι αναγκαίο να υπάρξουν ειδικά νεκροταφεία και αποτεφρωτήρια, τα οποία θα επιτρέψουν στον ιδιοκτήτη του αποθανόντος κατοικίδιου να το αποχαιρετήσουν με σεβασμό και αγάπη.

Η άδολη αγάπη που προσφέρει ένα κατοικίδιο ζώο, η αφοσίωση και η ανιδιοτέλεια που το χαρακτηρίζει, μπορεί να διδάξει ολόκληρη την κοινωνία και να παραδειγματίσει ακόμα και εμάς τους ανθρώπους. Πότε, επιτέλους, η κοινωνία θα ενδιαφερθεί πραγματικά και ουσιαστικά για αυτά;

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω τη φράση του σπουδαίου φιλοσόφου Ιμμάνουελ Καντ: Μπορείς να διαπιστώσεις πολλά για το χαρακτήρα ενός ανθρώπου από τον τρόπο που συμπεριφέρεται στα ζώα’’.

Ο πολίτης που αρνήθnκε τη νέα ταυτότητα και δικαιώθηκε

0

Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα διαδηλώνοντας κατά των νέων ταυτοτήτων, την κάρτα του πολίτη, όπως θα λέγεται.

  • Από τον
    Βαγγέλη Καράλη

Με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις σημαντικής μερίδας πολιτών σε όλη την Ελλάδα, η «Εspresso» φέρνει στο φως την πρώτη υπόθεση πολίτη που δικαιώθηκε νομικά αντιδρώντας στις νέες ταυτότητες. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Ανδρεάκος, πρώην αστυνομικός, το 2009 αρνήθηκε να πάρει τη νέα ταυτότητα, με αποτέλεσμα να τον αποτάξουν από την Aστυνομία. Με δικαστικούς αγώνες που κράτησαν χρόνια δικαιώθηκε και επανήλθε στο αστυνομικό σώμα.

nees tautothtes

Το σχέδιο

Ο Γιάννης Ζωγράφος, δικηγόρος που είχε αναλάβει την υπόθεσή του, εξηγεί τι συνέβη: «Επειτα από περίπου μία δεκαετία και πλέον από την εφαρμογή της Κάρτας του Πολίτη στην ΕΛ.ΑΣ. και στα Σώματα Ασφαλείας, ακόμα μία φορά η κυβέρνηση της Ν.Δ. προωθεί τα παγκοσμιοποιητικά σχέδιά της και εκτελεί τις εντολές που λαμβάνει από το εξωτερικό για την καθολική εφαρμογή της ταυτότητας με RFID, σε όλους τους πολίτες. Το σχέδιο είναι απλό: Διανέμεις πρώτα στα πιο πειθήνια όργανά σου τις ταυτότητες για να δεις αντιδράσεις και όταν αυτό έχει πλέον ξεχαστεί, τις φέρνεις και για το σύνολο του πληθυσμού. Ο Δημήτρης Ανδρεάκος, την υπόθεση του οποίου χειρίστηκα ήδη από το έτος 2009, ήταν τότε αρχιφύλακας της ΕΛ.ΑΣ. και αρνήθηκε να παραλάβει την ταυτότητα, που έγινε υποχρεωτική με μια απόφαση του τότε Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. Ο Ανδρεάκος απετάχθη για “απείθεια”, επειδή αρνήθηκε να παραλάβει την ταυτότητα, πέρασε δύο πειθαρχικά, έμεινε εκτός υπηρεσίας (και χωρίς καθόλου μισθό) για πέντε ολόκληρα χρόνια, δικαιώθηκε, επανήλθε στην ΕΛ.ΑΣ., πήρε πίσω αναδρομικά όλους τους μισθούς του, ξαναπέρασε πειθαρχικά, γιατί αρνήθηκε πάλι να την παραλάβει μετά την αποκατάστασή του και τη δεύτερη φορά “τη γλίτωσε” με μια ολιγοήμερη αργία, ενώ προηγουμένως είχε μηνύσει όλους τους επίορκους αξιωματικούς των πειθαρχικών, που, αντί να είναι αμερόληπτοι απέναντί του, εκτελούσαν, όπως πάντα, εντολές της “πολιτικής ηγεσίας”, με σκοπό να τον εξοντώσουν. Οι στιχομυθίες, όπως καταγράφονται στα επίσημα πρακτικά των πειθαρχικών, είναι για καλοκαιρινή επιθεώρηση, αφού οι δήθεν “γνώστες” της ΕΛ.ΑΣ. (υψηλόβαθμοι όλοι) όχι μόνο δεν ήξεραν το Σύνταγμα και τη νομοθεσία, που υποχρεούνται -δήθεν- να διαφυλάττουν, αλλά και απέδειξαν πόσο χειραγωγούμενα φερέφωνα της εκάστοτε “ηγεσίας” τους γίνονται για να είναι αρεστοί στο σύστημα και για να έχουν μια “καλή καριέρα”. Αυτοί αναγκάστηκαν στο τέλος, βλέποντας με ποιον είχαν να κάνουν, να του επιβάλουν μια μικροποινή αργίας (ουδέποτε ο Ανδρεάκος πήρε την ταυτότητα) μέχρι τη συνταξιοδότησή του. Αυτή συνοπτικά είναι η μακρά περιπέτεια του δικαστικού αγώνα που έδωσε νικηφόρα ο πρώτος που αντέδρασε έμπρακτα στην παραλαβή της ταυτότητας» εξηγεί.

politis
Ο Δημήτρης Ανδρεάκος

Ο Γιάννης Ζωγράφος απαντάει στο ερώτημα τι θα σημαίνουν οι νέες ταυτότητες και στο εάν θα ελέγχονται τα προσωπικά μας δεδομένα: «Τώρα, που πλέον έχουν δημοσιευτεί τα αναλυτικά στοιχεία της ταυτότητας, νομίζω κανένας δεν έχει αμφιβολία περί της ύπαρξης της τεχνολογίας “τσιπ” σε αυτήν. Θα διαθέτει Μηχανικώς Αναγνώσιμη Ζώνη, μέσα στην οποία θα “χωράνε” όλα τα στοιχεία με τα οποία η Διοίκηση θα θέλει να της “φορτώσει” ερήμην του κατόχου της, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητο να γίνει από την αρχή, αλλά σταδιακά. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο έχουν επιφυλάξει στους εαυτούς τους τη δυνατότητα να συμπεριλάβουν εντός της κάρτας τον λεγόμενο “Προσωπικό Αριθμό Πολίτη”. Αυτό δεν είναι πλέον μυστικό. Το δημοσιεύουν επίσημα και στις φιλοκυβερνητικές εφημερίδες. Ο “Προσωπικός Αριθμός Πολίτη” είναι η σταδιακή μετεξέλιξη της ταυτότητας στον μεγαλύτερο καταπιεστή των ατομικών δικαιωμάτων και των προσωπικών δεδομένων μας, αφού θα αντικαταστήσει όλους τους αριθμούς που ήδη θα έχουν φορτωθεί σταδιακά σε αυτήν, δηλαδή ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμό ταυτότητας, αριθμούς καρτών τραπεζικών συναλλαγών, διπλώματα οδήγησης κ.λπ., ώστε πλέον να ελέγχονται κεντρικά από τον μοναδικό αυτό αριθμό. Τότε λοιπόν θα έχουμε φτάσει στο τελικό στάδιο, δηλαδή την αριθμοποίηση του προσώπου (δηλαδή, δεν θα απαιτείται καν το ονοματεπώνυμο για οποιαδήποτε συναλλαγή, παρά μόνο ο Μοναδικός Αριθμός). Παρέλκει ασφαλώς να πω τι θα σημαίνει να υπάρχουν όλα τα κρίσιμα δεδομένα ενός ατόμου σε έναν μοναδικό αριθμό και αποθηκευμένα σε έναν φορέα, τον οποίο θα τον ελέγχει κεντρικά μια αόρατη διοίκηση ή, ακόμα χειρότερα, μια ιδιωτική εταιρία (ο εργολάβος) που θα έχει συνάψει σύμβαση με το Δημόσιο».

dikigoros
Ο δικηγόρος Γιάννης Ζωγράφος

Υποχρεωτικές

Κλείνοντας, ο δικηγόρος αναφέρεται στην υποχρεωτικότητα των νέων ταυτοτήτων και στη σημασία που θα έχουν πλέον στις ζωές μας: «Ασφαλώς, οι ταυτότητες στην τελική τους μορφή θα είναι υποχρεωτικές. Αν δεν ήταν υποχρεωτικές, αλλά προαιρετικές ή αν υπήρχε εναλλακτικός τρόπος ταυτοποίησης, όπως ζητάνε όσοι αντιδρούν, δεν θα υφίστατο πρόβλημα. Το γεγονός όμως ότι οι εμμονικοί κυβερνώντες δεν μιλούν καν για εναλλακτικό τρόπο, αλλά αντίθετα εξαπατούν τον κόσμο μιλώντας για “υποχρέωση από την Οδηγία της Ε.Ε.”, αποδεικνύει τα δόλια σχέδιά τους και τους εκθέτει ανεπανόρθωτα. Η Οδηγία της Ε.Ε., συγκεκριμένα ο Κανονισμός του Ε.Κ. 2019/1157, δεν μιλάει για “ταυτότητες με τσιπάκι” , αλλά για αλλαγή των παλιών ταυτοτήτων, όταν αυτές χρησιμοποιούνται ως ταξιδιωτικά έγγραφα. Αν κάποιος δεν θέλει να ταξιδέψει στην Ε.Ε. ή αν έχει διαβατήριο, δεν θα χρειαζόταν αυτήν την ταυτότητα, αν επρόκειτο για απλή ταυτοποίηση. Το σχέδιό τους δεν αφορά την ταυτοποίηση, αλλά τον περιορισμό της ελευθερίας των πολιτών, με τον καθολικό έλεγχο κάθε έκφανσης της δραστηριότητάς τους. Αυτό στη συνέχεια, πέραν του ολοκληρωτικού χαρακτήρα που περιέχει (δηλαδή να δίνεις σε κάποιον που δεν ξέρεις τα πάντα που σε αφορούν) και του κινδύνου διαρροής ή αλλαγής των στοιχείων από κακόβουλους, μας εισάγει στη λογική των social credits, που σήμερα ισχύουν στην Κίνα, ώστε η διοίκηση να έχει την ευχέρεια να σε “απενεργοποιεί”, αν δεν είσαι αρεστός στο σύστημα».

Ο Πόλεμος των Άστρων μέσα από μία κάμερα GoPro!

0

Οι φανατικοί θαυμαστές του Πόλεμου των Άστρων θα μείνουν, σίγουρα, με το στόμα ανοιχτό μετά από αυτό το βίντεο που δείχνει τη μάχη ενός Jedi ενάντια σε μερικούς Stormtroopers με τη βοήθεια του, γνωστού σε όλους μας, φωτόσπαθου.

Δείτε το βίντεο

Ο πόλεμος στην Ουκρανία προκαλεί διεθνές μποϊκοτάζ στη ρωσική βότκα

0

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί όλος ο πλανήτης τα όσα διαδραματίζονται στην Ουκρανία, μετά την εισβολή της Ρωσίας. Πολλοί είναι μάλιστα αυτοί που επιλέγουν να μην μείνουν απαθείς σε όλα αυτά και βρίσκουν διάφορους τρόπους να διαμαρτυρηθούν και να ζητήσουν την άμεση κατάπαυση των εχθροπραξιών.

Στο πλαίσιο λοιπόν των διαμαρτυριών για την εισβολή στην Ουκρανία, στο «στόχαστρο» πλέον έχει βρεθεί και… η βότκα, το εθνικό ποτό της Ρωσίας. Δημοσίευμα των New York Times αναφέρει πως πλέον η βότκα έχει γίνει στόχος διεθνούς οργής και πολλοί καλούν σε μποϊκοτάζ βάζοντας την ανάμεσα στα «απαγορευμένα προϊόντα» από τη Μόσχα.

Η βότκα έχει μακρά παράδοση στην κουλτούρα των Ρώσων, με τους Times να την έχουν περιγράψει ως «ένα αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής». Σήμερα πάντως το μποϊκοτάζ που έχει ξεκινήσει από τις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το δημοσίευμα των New York Times, δεν γίνεται για οικονομικούς λόγους καθώς κορυφαίοι εξαγωγείς βότκας είναι η Γαλλία, η Σουηδία, η Ολλανδία και η Λετονία, και όχι η Ρωσία, η οποία αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερο από το 1% της βότκας που εισήχθη στις ΗΠΑ το 2017.

Το μποϊκοτάζ στην ρωσική βότκα, σύμφωνα με τους New York Times, είναι περισσότερο συμβολικό. «Χύστε τη ρωσική βότκα και στείλτε τα άδεια μπουκάλια στην Ουκρανία μαζί με πυρομαχικά για να φτιάξουν βόμβες μολότοφ», έγραψε ο Αμερικανός Γερουσιαστής Τομ Κότον, σε ανάρτησή του στο Twitter.

Αξίζει πάντως να αναφέρουμε ότι δεν είναι λίγες οι περιοχές στις ΗΠΑ που έχουν βάλει στην «μαύρη λίστα» την βότκα. Στο Νιου Χαμσάιρ, όπου τα ποτά και το κρασί πωλούνται μέσω καταστημάτων που ελέγχονται από την κυβέρνηση, ο κυβερνήτης ανακοίνωσε το Σάββατο την απαγόρευση οινοπνευματωδών ποτών ρωσικής κατασκευής και επωνυμίας. Και στο Οχάιο, όπου το κράτος συνάπτει συμβάσεις με τους ιδιώτες για την πώληση αλκοολούχων ποτών, ανακοινώθηκε η διακοπή αγοράς και πώλησης της Russian Standard Vodka.

Πηγή: newsit.gr

Ο πόλεμος που δεν περίμενε κανείς στα σούπερ μάρκετ: Γιατί «σκоτώνоνται» ΑΒ Βασιλόπουλος και LIDL

Σούπερ μάρκετ: Σε άλλο επίπεδο έχει πάει η κόντρα ΑΒ Βασιλόπουλος με τη Lidl Hellas.

H ΑΒ Βασιλόπουλος απάντησε στη συγκριτική διαφημιστική καμπάνια της Lidl που στον ιστότοπό της εξέτασε τις τιμές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο διάστημα από τις 14 έως τις 18 Μαΐου, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως είναι ο φθηνότερος discounter.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Lidl Hellas, η αλυσίδα εμφανίζεται να είναι φθηνότερη στο καλάθι των 14 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με την ΑΒ Βασιλόπουλος και τον Σκλαβενίτη.

Άμεση ήταν η απάντηση της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Με καταχώρηση στα social media η ΑΒ Βασιλόπουλος ευχαριστεί τη LidlHellas που προτίμησε τα καταστήματα της ΑΒ για τις αγορές της.

Μάλιστα την ενημερώνει ότι η απόδειξη της θα ήταν ακόμη πιο χαμηλή αν είχε ΑΒ Plus και γι’ αυτό την έκανε και μέλος.

Σούπερ μάρκετ: Ξεκινούν να επιβάλλουν νέα χρέωση στους πελάτες – Πόσα θα μας παίρνουν

Μετά τον Σκλαβενίτη, από τις 5 Μαρτίου και ο Μασούτης ξεκινά να χρεώνει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και διανομές κατ’ οίκον, με βάση το κόστος της εκάστοτε παραγγελίας, ενώ από 90 ευρώ και πάνω, δεν θα υπάρχει κάποια χρέωση.

Ειδικότερα, το εν λόγω σούπερ μάρκετ θα χρεώνει 3,5 ευρώ για παραγγελίες από 20 έως 39,99 ευρώ και 2,5 ευρώ για παραγγελίες από 40 έως 89,99 ευρώ.

Επίσης, κατεβάζει στα 20 ευρώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας, από 40 ευρώ που είναι μέχρι τώρα, καθώς αφενός δεν έκανε προσιτό το ηλεκτρονικό της κατάστημα για μικρότερες παραγγελίες και αφετέρου η ανυπαρξία οποιασδήποτε χρέωσης καθιστούσε το εν λόγω κανάλι πωλήσεων εξαιρετικά κοστοβόρο.

Παραμένει δωρεάν το click and collect, δηλαδή όταν ο καταναλωτής παραγγέλνει ηλεκτρονικά, αλλά επιλέγει να παραλάβει ο ίδιος την παραγγελία από το κατάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης επιβάλλει:

5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ

2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ

Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω

Δεν υπάρχει ελάχιστο όριο παραγγελίας.

Πολιτική δωρεάν μεταφορικών μόνο για παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ εφαρμόζει και το e-fresh.gr, με τα έξοδα αποστολής να κυμαίνονται από 2 έως 3 ευρώ, αναλόγως του ύψους της παραγγελίας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και παρέχει δωρεάν διανομή για παραγγελίες πάνω από 45 ευρώ

Στο My Market στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα οι χρεώσεις για μεταφορικά κυμαίνονται από 1,50€ έως 3,00€ για παραγγελίες από 40,01€ έως 90,00€. Για όλες τις παραγγελίες από 90,00€ και άνω τα μεταφορικά είναι ΔΩΡΕΑΝ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, για παραγγελίες από 40,01€ και άνω, 10€ μεταφορικά με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300€. Εάν επιλέξετε ως τρόπο πληρωμής την “αντικαταβολή” υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3€.

Ο «Κρητικός» εφαρμόζει χρέωση ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας για την υπηρεσία Express Delivery, ενώ για τις απλές παραδόσεις χρέωση επιβάλλεται για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ.

Τέλος να σημειώσουμε ότι τα Lidl δεν διαθέτουν υπηρεσία παράδοσης κατ΄οίκον αφού εκτιμούν ότι θα αυξήσει το κόστος των προϊόντων τους.

Ο πόλεμος «γονατίζει» το Ντουμπάι – Κατάρρευση τουρισμού, άδεια ξενοδοχεία και απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων την ημέρα

0

Μέχρι πριν από λίγους μήνες, το Ντουμπάι παρουσιαζόταν ως το απόλυτο success story της μεταπετρελαϊκής εποχής στη Μέση Ανατολή.

Ο ουρανοξύστης της τουριστικής ανάπτυξης έμοιαζε ασταμάτητος. Το 2025 αποτέλεσε την κορυφαία χρονιά στην ιστορία του εμιράτου, με σχεδόν 20 εκατομμύρια διεθνείς επισκέπτες, πολυτελή ξενοδοχεία γεμάτα, αεροδρόμια σε συνεχή επέκταση και μία οικονομία που προσπαθούσε να αποδείξει ότι μπορεί να ζήσει πέρα από το πετρέλαιο.

istock 1473162213 mobile header

Σήμερα όμως, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Ο πόλεμος και η κλιμακούμενη ένταση ανάμεσα σε Ιράν, Ηνωμένες Πολιτείες και Ισραήλ έχουν προκαλέσει σοβαρό σοκ σε ολόκληρη την περιοχή του Κόλπου, μετατρέποντας το Ντουμπάι από παγκόσμιο τουριστικό σύμβολο σε μία αγορά που παλεύει να περιορίσει τις απώλειες και να αποφύγει βαθύτερη οικονομική κρίση.

Η κατάρρευση είναι εντυπωσιακή. Μέσα σε λίγες εβδομάδες, ο φόβος για ευρύτερη ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή οδήγησε εκατομμύρια ταξιδιώτες να ακυρώσουν διακοπές, επαγγελματικά ταξίδια και μετακινήσεις μέσω των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το αποτέλεσμα ήταν άμεσο: η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια του Ντουμπάι κατέρρευσε, η πληρότητα των ξενοδοχείων βυθίστηκε και ολόκληρη η αλυσίδα της τουριστικής οικονομίας άρχισε να παραλύει.

Τα στοιχεία αποτυπώνουν το μέγεθος του σοκ. Τον Μάρτιο του 2026, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια του Ντουμπάι σημείωσε πτώση άνω του 65% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς. Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία, που το 2025 ξεπερνούσαν συστηματικά το 80%, βρέθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις κάτω ακόμη και από το 30%.

dubai1

Πολλά ξενοδοχεία λειτουργούν πλέον με ελάχιστους πελάτες, ενώ ορισμένες τουριστικές μονάδες αναγκάστηκαν να κλείσουν προσωρινά ή να περιορίσουν δραστικά τη δραστηριότητά τους. Η εικόνα αυτή θα ήταν αδιανόητη μόλις πριν από έναν χρόνο, όταν το Ντουμπάι κατέρριπτε το ένα τουριστικό ρεκόρ μετά το άλλο.

Το σοκ δεν περιορίζεται μόνο στα ξενοδοχεία και στις αεροπορικές εταιρείες. Ολόκληρη η οικονομία υπηρεσιών που στηρίζει το μοντέλο του Ντουμπάι δέχεται τεράστια πίεση. Εστιατόρια, εμπορικά κέντρα, επιχειρήσεις λιανικής, χώροι ψυχαγωγίας και εταιρείες μεταφορών βλέπουν τα έσοδά τους να καταρρέουν.

Οι απώλειες υπολογίζονται πλέον σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ημερησίως. Ορισμένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ζημιά που προσεγγίζει τα 500 εκατομμύρια ευρώ κάθε μέρα, αποκαλύπτοντας πόσο ευάλωτη μπορεί να γίνει ακόμη και μία υπερ-παγκοσμιοποιημένη οικονομία όταν η γεωπολιτική σταθερότητα εξαφανίζεται.

Το Ντουμπάι είχε χτίσει ολόκληρη τη διεθνή εικόνα του πάνω στην αίσθηση ασφάλειας, πολυτέλειας και σταθερότητας μέσα σε μία ταραγμένη περιοχή. Τώρα όμως, η γεωγραφία λειτουργεί αντίστροφα. Οι ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν ολόκληρο τον Κόλπο ως πιθανή ζώνη κινδύνου, ανεξάρτητα από το αν οι συγκρούσεις βρίσκονται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το εμιράτο.

288efd5f ciel dubai 1

Ακόμη πιο σοβαρές είναι οι κοινωνικές συνέπειες της κρίσης. Χιλιάδες εργαζόμενοι στον τουρισμό και στη φιλοξενία βρίσκονται αντιμέτωποι με περικοπές μισθών, άδειες άνευ αποδοχών και απολύσεις. Οι μεγαλύτεροι χαμένοι είναι οι μετανάστες εργαζόμενοι από την Ινδία, το Πακιστάν, το Μπανγκλαντές, το Νεπάλ και τις Φιλιππίνες, οι οποίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας υπηρεσιών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Σε πολλά ξενοδοχεία και εστιατόρια, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να δουλεύουν με μειωμένους μισθούς που φτάνουν ακόμη και το 50%, ενώ άλλοι έχουν σταλεί προσωρινά πίσω στις χώρες τους χωρίς αποδοχές. Υπάρχουν επίσης καταγγελίες ότι αρκετοί υποχρεώθηκαν να πληρώσουν μόνοι τους ακόμη και το αεροπορικό εισιτήριο επιστροφής.

Η κρίση αποκαλύπτει το εύθραυστο κοινωνικό μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίχθηκε η εντυπωσιακή ανάπτυξη του Ντουμπάι. Πίσω από τους ουρανοξύστες, τα πολυτελή resorts και τις εικόνες ακραίου πλούτου, υπάρχει μία τεράστια στρατιά χαμηλόμισθων μεταναστών εργαζομένων που συντηρούν καθημερινά τη λειτουργία της πόλης. Και αυτοί είναι οι πρώτοι που πληρώνουν το κόστος κάθε γεωπολιτικής κρίσης.

p0n9vzpb.jpg

Το πρόβλημα επεκτείνεται και στον τομέα των αερομεταφορών. Η δραματική μείωση των πτήσεων επηρεάζει άμεσα εταιρείες όπως η Emirates, που αποτελεί σύμβολο της παγκόσμιας φιλοδοξίας του Ντουμπάι. Η εταιρεία είχε εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους αεροπορικούς κόμβους του πλανήτη, συνδέοντας Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική μέσω του Κόλπου. Τώρα όμως, οι ακυρώσεις, οι φόβοι ασφαλείας και οι περιορισμοί πτήσεων απειλούν αυτό το μοντέλο.

Η περιφερειακή κρίση επηρεάζει συνολικά τις χώρες του Κόλπου. Οργανισμοί του τουρισμού και οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι ολόκληρη η περιοχή ενδέχεται να χάσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2026 λόγω της κατάρρευσης των ταξιδιών και της αβεβαιότητας.

Οι αρχές του Ντουμπάι προσπαθούν ήδη να αντιδράσουν. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε οικονομικά πακέτα στήριξης, εκστρατείες διεθνούς προβολής και προσπάθειες αποκατάστασης της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών. Παράλληλα, επιχειρεί να διατηρήσει ανοικτό όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της αεροπορικής δραστηριότητας και να περιορίσει το κύμα λουκέτων στον τουριστικό τομέα.

Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα παραμένει: κανένα διαφημιστικό πρόγραμμα δεν μπορεί να αντισταθμίσει τον φόβο ενός ευρύτερου πολέμου στη Μέση Ανατολή.

Η σημερινή κρίση δείχνει με τον πιο σκληρό τρόπο πόσο στενά συνδέεται πλέον η παγκόσμια οικονομία με τη γεωπολιτική σταθερότητα. Το Ντουμπάι προσπάθησε να χτίσει ένα μέλλον πέρα από το πετρέλαιο, βασισμένο στον τουρισμό, στις μεταφορές, στις υπηρεσίες και στη διεθνή κινητικότητα. Όμως η ίδια η περιοχή στην οποία βρίσκεται συνεχίζει να υπενθυμίζει ότι η γεωγραφία δεν συγχωρεί εύκολα.

Και όσο ο πόλεμος διαρκεί, το πιο λαμπερό τουριστικό brand της Μέσης Ανατολής κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα ακόμη θύμα της περιφερειακής αστάθειας.

Ο πολεμικός χορός των Αρχαίων Ελλήνων που διασώθηκε από τους Πόντιους

0

Ο χορός Πυρρίχιος αποκαλείται και Σέρρα, γιατί στον ποταμό Σέρα της Τραπεζούντας υπήρχαν οι πιο φημισμένοι χορευτές.

Ο σημερινός χορός των Ποντίων είναι εξέλιξη του αρχαίου Πυρρίχιου, του πολεμικού χορού των αρχαίων Ελλήνων, που αποτελούσε μέρος στρατιωτικής εκπαίδευσης.

Αρχές του περασμένου αιώνα, ο Κ. Παπαμιχαλόπουλος ταξίδεψε στον Πόντο και έγραψε ένα έργο με τίτλο «Περιήγησις εις Πόντον», όπου περιέγραφε τον χορό Πυρρίχιο, με τα εξής λόγια:

«Χορός πολεμικός. Αι κατά πάσας τας διευθύνσεις του σώματος στροφαί, η στενή προς αλλήλους των χορευτών σύσφιξις, η βιαία προς το δάπεδον στροφή, των ποδών οι κτύποι και των όπλων οι γδούποι, αι συσπάσεις των μυών του σώματος, ο ενθουσιασμός ο καταλαμβάνων τους χορευτάς, των θεωμένων αι επευφημίαι, η απανταχού εν είδει σπινθήρος μεταδιδομένη συγκίνησις, πάντα ταύτα προδίδουσι τοιαύτην πρωτοτυπίαν και τοσαύτην αίγλην εις το χορευτικόν σύμπλεγμα, ώστε δικαίως θα ηδύνατό τις να κατατάξη τον Σέρραν-χορόν μεταξύ των διασημοτέρων χορών ολοκλήρου του κόσμου…».

xoros_0Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη και τον Όμηρο, o Πυρρίχιος ήταν ένοπλος χορός, ο οποίος χορευόταν από παιδιά, άντρες αλλά και γυναίκες. Περιείχε στροφές στα πλάγια, οπισθοχωρήσεις, πηδήματα και χαμηλώματα, επιθετικές κινήσεις και κινήσεις άμυνας και οι χορευτές έβγαζαν ζωηρές φωνές.

Ο Πλάτωνας αναφέρει ότι ο Πυρρίχιος ήταν θείο δώρο των Θεών προς τους Ανθρώπους και τον διαχώριζε σε δύο είδη «τον ειρηνικόν» και «τον πολεμικόν». Αναφέρει μάλιστα ότι ήταν μέρος της λατρείας του Διονύσου.

«Πυρρίχιος χορός», όπως τον φαντάστηκε ο Σερ Λώρενς Άλμα-Ταντέμα, Λονδίνο (1869)

pirrihios-arheoellinikos-polemikos-horos-20150524

Η δημιουργία του Πυρρίχιου

Σύμφωνα με μια εκδοχή του μύθου ο Πυρρίχιος δημιουργήθηκε από τους Κουρήτες, όταν ο Δίας ήταν βρέφος. Οι Κουρήτες ήταν από τους πρώτους κατοίκους της Κρήτης και χόρεψαν πάνοπλοι έναν πολεμικό χορό για να καλύψουν το κλάμα του και να μην τον ακούσει ο Κρόνος που τον κυνηγούσε.

Κουρήτες χορεύουν γύρω από τον Δία βρέφος

744px-curetes

Ο Στράβωνας αναφέρει ότι ο πρώτος που χόρεψε τον πολεμικό χορό ήταν ο γιος του Αχιλλέα, ο Πύρρος, επειδή χάρηκε που σκότωσε τον Ευρύπυλο, ενώ μερικοί υποστηρίζουν ότι τον χόρεψε ο Κουρήτης Πύρριχος πάνω από το σώμα του Πάτροκλου για να τον θρηνήσει.

Στα αρχαία κείμενα αναφέρεται ότι οι χορευτές ήταν παρατεταγμένοι σε στρατιωτική διάταξη, κρατούσαν ασπίδα και δόρυ και μιμούνταν κινήσεις στρατιωτών σε ώρα μάχης.

Οι Αθηναίοι τον χόρευαν στα Παναθήναια και οι Σπαρτιάτες κατά τη διάρκεια πολεμικών αναμετρήσεων.  Μάλιστα σε ένα κείμενο του Ξενοφώντα αναφέρεται μια γιορτή που διοργάνωσαν το 400 π.Χ. οι κάτοικοι της Κερασούντας, στην οποία χόρεψαν Πυρρίχιο.

Στη διάρκεια των χρόνων οι Πόντιοι συνέχισαν να χορεύουν τον έντονο πολεμικό χορό, ο οποίος θεωρείται η πιο γνήσια εκδοχή του αρχαίου Πυρρίχιου.

Οι χορευτές είναι άντρες, ντυμένοι με μαύρα ρούχα και οπλισμένοι, οι οποίοι στέκονται σε ευθεία παράταξη πιασμένοι χέρι χέρι με το κεφάλι ψηλά. Σταδιακά ο ρυθμός του χορού ανεβαίνει και παρά τις διαφοροποιήσεις που έχει υποστεί στο πέρασμα του χρόνου, συνεχίζει να ξεσηκώνει όσους τον παρακολουθούν.

Ο Πολάκης συνέθλιψε τον Άδωνι: «Άκου “μαυραγορίτη”… υπουργέ νανογιλέκων» – «Βγάλε τον σκασμό»

0

Δριμεία επίθεση στον Άδωνι Γεωργιάδη, τον οποίο χαρακτήρισε «μαυραγορίτη», εξαπέλυσε ο Παύλος Πολάκης. Αιτία ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη, νωρίτερα το Σάββατο στο Twitter, στην οποία έγραψε:

«Η είδηση ότι ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας του Σύριζα κ. Πολάκης δεν φρόντισε τόσο καιρό, η ίδια του η μητέρα να κάνει την ενισχυτική 3η δόση, αν και 83 ετών, είναι αποκαλυπτική του τί θα είχαμε περάσει αν η Πανδημία είχε έρθει ένα μόλις χρόνο νωρίτερα. Ο Θεός μας λυπήθηκε».

Η απάντηση Πολάκη ήταν τόσο ισχυρή που έπεσε σαν κεραυνός από τον Όλυμπο πάνω στο κεφάλι του ακροδεξιού υπουργού Ανάπτυξης:

«ΑΚΟΥ “μαυραγορίτη” των ραπιντ και των Pcr test, υπουργέ νανογιλεκων και ντιλερ συμφερόντων!!

»ΠΡΩΤΟΝ: Άνοιξε τα στραβά σου και προσπαθησε να καταλάβεις πως το αφήγημα του “μοναδικού όπλου του εμβολίου” ΑΠΕΤΥΧΕ.

»ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Αν εγώ ήμουν υπουργος Υγειας ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ 21.200 νεκρούς όπως έχουμε με την καταστροφική σας διαχείριση που μας έχει φέρει στην πρώτη θέση των θανάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμό στη Δυτική Ευρώπη.

»Γιατί εγώ την Ιατρικη την εμαθα καλά και την ασκώ για το συμφέρον και τις ανάγκες των ανθρώπων και όχι των συμφερόντων των εταιρειών όπως έκανες εσυ, ασχετε ακροδεξιε!!

»ΤΡΙΤΟΝ. Βρες μια τρύπα, κρυψου και βγάλε το σκασμό μετά το ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΑ που έφαγες από τους Κύπριους και το δήμαρχο Δανιηλίδη για τα τεστ του κορωναιου που τα πληρώνουμε ακριβότερα από όλον τον κόσμο.

»Κατάλαβες προστάτη των χονδρεμπόρων;;;

»Γιατί δεν μας φύλαξε ο Θεός και έχουμε εσένα υπουργό Αναπτυξης τον καιρό της πανδημιας και χορεύουν οι μεσάζοντες, αισχροκερδώντας στην τσεπη του απλού κόσμου!!

»ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕ ΑΠΟΓΟΝΕ ΤΩΝ ΛΑΔΕΜΠΟΡΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ, Η ΝΑ ΣΤΟ ΖΩΓΡΑΦΙΣΩ;;

»ΥΓ. και τολμάς και μιλάς ΕΣΥ ειδικά, που νόσησες ενώ ησουν πλήρως εμβολιασμενος;;», έγραψε ο Παύλος Πολάκης.

polakis