Τηλεφωνική… επίπληξη από τον Άρη Πορτοσάλτε δέχτηκε η Κατερίνα Κουρνούργιου, όπως η ίδια αποκάλυψε χωρίς να τον κατονομάζει αλλά να τον «περιγράφει» ως τον δημοσιογράφο που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με τη στάση του στην τραγωδία των Τεμπών.
«Δέχθηκα τηλεφωνικα…επίπληξη από τον δημοσιογράφο που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για τη στάση του στην τραγωδια των Τεμπών, για την κριτική που του ασκήθηκε από την εκπομπή.
»Με έντονο ύφος μου..συνέστησε “να μην ασχολούμαι εγώ με αυτα”…», έγραψε η παρουσιάστρια στον προσωπικό της λογαριασμό στο Twitter.
Δέχθηκα τηλεφωνικα…επίπληξη από τον δημοσιογράφο που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για τη στάση του στην τραγωδια των Τεμπών, για την κριτικη που του ασκήθηκε απο την εκπομπή. Με έντονο ύφος μου..συνέστησε "να μην ασχολούμαι εγώ με αυτα"…
Η Κατερίνα Καινούργιου μέσω instagram δημοσιοποίησε το τηλεφώνημα του δέχτηκε «φωτογραφίζοντας» τον Πορτοσάλτε, αλλά με περισσότερα στοιχεία:
«Δέχτηκα τηλεφωνικά επίπληξη από τον δημοσιογράφο που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για τη στάση του στην τραγωδία των Τεμπών, για την κριτική που του ασκήθηκε από την εκπομπή.
»Με έντονο ύφος μου συνέστησε να μην ασχολούμαι εγώ με αυτά, ενώ μίλησε με αγένεια για τον Ανδρέα Μικρούτσικο λέγοντας ότι “η ζωή δεν του τα έφερε όπως ήθελε”.
»Άρα αυτός ο κύριος επέπληξε τηλεφωνικά μόνο εμένα ή επικοινώνησε και με άλλους συναδέλφους;».
Υπενθυμίζεται ότι οι θέσεις του Άρη Πορτοσάλτε επικρίθηκαν έντονα από την εκπομπή «Super Κατερίνα», και κυρίως από τον Ανδρέα Μικρούτσικο.
Ούτε από τον Άρη Πορτοσάλτε… γλίτωσε η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά, μετά το αποτέλεσμα των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών.
Ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ ανέφερε πως λαμβάνει επιστολές από «δεξιούς» που του αποκαλύπτουν πως δεν ψήφισαν Μπακογιάννη γιατί δεν θέλουν «πρίγκιπες» και «οικογενειοκρατία».
«Υπάρχει παράθεση δεδομένων. Ας φύγω από το Μεγάλος Περίπατος, Βασιλίσσης Όλγας κτλ. Μου λένε γιατί δεν ψήφισαν Μπακογιάννη… Διότι πληρώνει την αμαρτία της οικογενειοκρατίας. ”Δεν θέλω την Ντόρα, δεν θέλω πρίγκιπες κτλ”. Αυτά όλα προέρχονται από τον βαθμό συμπάθειας ή αντιπάθειας», είπε ο Πορτοσάλτε.
Ο ίδιος αιτιολόγησε και την επιλογή του Χάρη Δούκα. «Τον Χάρη Δούκα δεν τον ήξεραν ούτε τον ψήφισαν ως ΠΑΣΟΚ. Τον ψήφισαν ως Δούκα. Τον βρήκαν, τον γνώρισαν στο debate και δεν τον φοβήθηκαν. Σου λέει, είναι η εναλλακτική μας για να στείλουμε το μήνυμα».
Από τη… μήνιν του Πορτοσάλτε δεν ξέφυγε ούτε ο Μητσοτάκης: «Ήρθε η ώρα να αφήσει ο Μητσοτάκης τον γυάλινο πύργο του επιτελικού κράτους. Να βγει λίγο στη γύρα. Κι άλλο, κι άλλο, να βγει μια βόλτα. Να ακούσει κι άλλους ανθρώπους» κατέληξε».
Ο Άρης Πορτοσάλτε είναι γνωστός υπέρμαχος του καπιταλισμού και προσπαθεί να δείξει και σε άλλον κόσμο τα θετικά του συγκεκριμένου μοντέλου ανάπτυξης.
Προχτες στον αέρα του ΣΚΑΙ σε μια από τις γνωστές αναλύσεις του, ενώ η συζήτηση ξεκίνησε από τις πυρκαγιές και τα δάση, ο δημοσιογράφος συνδύασε τον καπιταλισμό, την Αμερική αλλά και το αεροσκάφος του Τζόν Τραβόλτα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Πορτοσάλτε σε μια προσπάθεια του να μας «ανοίξει τα μάτια», εξήγησε το πως γίνεται στην Αμερική όλα τα δάση να είναι «παρθένα» με ψηλά δάση θέτοντας ως παράδειγμα τον Τραβόλτα και το γεγονός ότι παρκάρει το αεροσκάφος του στο βουνό και πηγαίνει στη βίλα που έχει μέσα στο δάσος.
Μάλιστα, ο δημοσιογράφος ζήτησε να δείξουν και εικόνα του ηθοποιού όταν παρκάρει το «747» του μέσα στο δάσος, για να καταλάβουμε και μεις οι οπισθοδρομικοί πως λειτουργεί η ανάπτυξη και επιτέλους να βγούμε από τη μιζέρια μας.
Να σκύψουν το κεφάλι στις πρακτικές της κυβέρνησης που βάζει πλάτη στην αισχροκέρδεια και ταυτόχρονα κοροϊδεύει με ψίχουλα τους πολίτες, υποστηρίζοντας ότι πολεμάει το κύμα ακρίβειας, καλεί τους πολίτες ο Άρης Πορτοσάλτε.
Ο δημοσιογράφος που συντάσσεται πλήρως με την γραμμή Μητσοτάκη, στρέφεται κατά του λαού επιχειρώντας να τους καταστήσει υπεύθυνους για την εξαθλίωση με την οποία έχουν έρθει αντιμέτωποι.
Σχολιάζοντας στην εκπομπή του ΣΚΑΪ το έκτακτο σχέδιο που ανακοίνωσε η Κομισιόν σε περίπτωση που η Ρωσία κλείσει τη στρόφιγγα του πετρελαίου, ο Πορτοσάλτε απαιτεί από τους πολίτες να μειώσουν την κατανάλωση.
«Ένα πράγμα που είναι ακριβό το αντιμετωπίζεις με έναν τρόπο, μειώνοντας την κατανάλωση του»δήλωσε ο φιλοκυβερνητικός δημοσιογράφος, τη μέρα που ο πληθωρισμός σκαρφάλωσε στο 10,2% για τον Απρίλιο.
Ο γνωστός δημοσιογράφος Άρης Πορτοσάλτε πρότεινε την αύξηση της τιμής των φαρμάκων, καθώς η χαμηλή τιμή τους «φταίει» για την έλλειψη που παρατηρείται στα φαρμακεία.
Αφού λοιπόν σχολίασε την κατάσταση που επικρατεί, αναγνωρίζοντας το θέμα που υπάρχει, τόνισε πως αυτό οφείλεται στο γεγονός οτι οι εταιρίες πουλάνε πολύ φθηνά τα φάρμακα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες εξαγωγές.
Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα, το τελευταίο διάστημα, να μην μένουν πολλά για τις ανάγκες των Ελλήνων πολιτών, με αποτέλεσμα να παρατηρηθούν ακόμα και ουρές σε φαρμακεία. Έτσι, θεώρησε ως σωστό να προτείνει να αυξηθούν οι τιμές τους, προκειμένου να μειωθούν οι εξαγωγές.
«Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Πάντα κάτι πληρώνουμε αγαπητέ μου φίλε. Πάντα στην ζωή δεν υπάρχει τσάμπα κάτι» συμπλήρωσε.
Είστε τα παιδιά μας. Είστε οι κόρες που γλυκοφιλούσαμε τα βράδια, είστε οι γιοι που κακομαθαίναμε με αγκαλιές, είστε οι γιοι και οι κόρες που καμαρώναμε στα κρυφά να μεγαλώνετε και να θεριεύετε.
Είμαστε οι γονείς που σας σφιχταγκαλιάσαμε, παραχώσαμε στην τσέπη σας ένα εικοσάρικο για να έχετε κάτι για το δρόμο, βάλαμε στην τσάντα σας λίγη λαγάνα που σας αρέσει, είπαμε καλό ταξίδι αγάπη μου, μην ξεχάσεις να μου στείλεις μήνυμα μόλις φτάσεις, να προσέχεις.
Είμαστε οι μάνες που γείραμε μισοκοιμισμένες μπροστά στην ανοιχτή τηλεόραση. Και ξαφνικά ακούσαμε για ένα τρένο. Και είπαμε, όχι, δεν μπορεί, δεν είναι αυτό το τρένο. Και όσο τα βάζαμε κάτω και όσο τα υπολογίζαμε, νιώθαμε τη γη να φεύγει κάτω από τα πόδια μας.
Είμαστε οι πατεράδες που πήραμε χίλιες κλήσεις τον αριθμό σας αλλά κανείς δεν απάντησε. Και ξαναπήραμε πάλι και πάλι και όλο μια καινούρια δικαιολογία βρίσκαμε για να πιστέψουμε πως στην επόμενη προσπάθεια θα ακούγαμε τη φωνή σας.
Είμαστε οι πατεράδες που τρέμοντας ρίξαμε κάτι πάνω μας, καβαλήσαμε σαν τρελοί το αμάξι και πήραμε τους δρόμους.
Είμαστε οι μάνες που πνιγόμασταν στα αναφιλητά μας αλλά ανάμεσά τους βρίσκαμε δύναμη και όλο μουρμουρίζαμε το παιδί μου είναι καλά.
Είμαστε οι μάνες που ουρλιάζαμε βγάλτε με από τον εφιάλτη, πάρτε με από εδώ.
Είμαστε οι πατεράδες που παίρναμε ξανά και ξανά τα νοσοκομεία και περιμέναμε με κομμένη την ανάσα να ακούσουμε πως σας έχουν εκεί. Και δε σας είχαν.
Είμαστε οι μάνες που ξεροσταλιάζαμε έξω από τα λεωφορεία για να σας δούμε να βγαίνετε και όλο δεν βγαίνατε.
Είμαστε οι πατεράδες που τρέχαμε από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και σας ζητούσαμε γιατί δεν τους πιστεύαμε πως δεν σας έχουν εκεί. Κανέναν δεν πιστεύαμε πια.
Είμαστε οι μάνες που δε σταματήσαμε ποτέ να καλούμε τον αριθμό σας.
Είμαστε οι μάνες και οι πατεράδες που μας ζήτησαν να δώσουμε dna μήπως βρουν κάτι από εσάς. Είμαστε οι μάνες και οι πατεράδες που μετά καταρρεύσαμε. Είμαστε οι μάνες και οι πατεράδες που άδειασε η αγκαλιά μας και στέγνωσε η καρδιά μας.
Είμαστε οι μάνες και οι πατεράδες που δε θυμόμαστε πια γιατί πρέπει να είμαστε εδώ κι όχι εκεί μαζί σας. Είμαστε οι μάνες και οι πατεράδες που θέλουμε να σας κρατήσουμε το χέρι, να σας πούμε μη φοβάσαι αγάπη μου, είμαι εδώ. Μην κλαις μωρό μου, ένα κακό όνειρο ήταν μόνο.
Είμαστε εδώ, όλοι γίναμε μαμάδες και μπαμπάδες δικοί σας.
Είμαστε εδώ για να φωνάξουμε για το άδικο, να φωνάξουμε πως δεν ήταν η κακιά η ώρα, δεν ήταν ο σταθμάρχης, δεν ήταν τα άστρα και η κατάρα των Τεμπών. Ήταν έγκλημα και θα το φωνάζουμε με όλη μας τη δύναμη. Είμαστε οι μαμάδες και οι μπαμπάδες σας και είμαστε εδώ. Για εσάς.
Η καισαρική τομή δεν είναι καθόλου πιο ανώδυνη, όπως συχνά πιστεύεται. Η κ. Στέλα Πλυτά-Λεοντίου, πρόεδρος της Επιτροπής Μαιών/Μαιευτών του Παγκύπριου Συνδέσμου Νοσηλευτών και Μαιών (ΠΑΣΥΝΜ), επισημαίνει πως ο πόνος που βιώνει η γυναίκα είναι μεγαλύτερος από τον φυσιολογικό τοκετό χωρίς παρεμβάσεις. Επιπλέον, μετά τον τοκετό η μητέρα έχει να αναρρώσει από μια σοβαρή εγχείρηση, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να φροντίσει το μωρό της, ο θηλασμός καθυστερεί και είναι δυσκολότερος, η παραμονή στο μαιευτήριο διαρκεί περισσότερο και το κόστος είναι μεγαλύτερο.
Τα παιδιά που γεννιούνται με καισαρική τομή έχουν αυξημένες πιθανότητες να αναπτύξουν σακχαρώδη διαβήτη, άσθμα, κοιλιοκάκη και άλλες αλλεργίες εφόσον το νεογνό στερείται τη διαδρομή από το πυελογεννητικό κανάλι και τη δυνατότητα να αναπτύξει στον μέγιστο βαθμό το ανοσοποιητικό του σύστημα. Αλλά οι επιπτώσεις είναι και ψυχολογικές: σε αντίθεση με τον φυσιολογικό τοκετό, κατά τον οποίο η γυναίκα έχει ενεργή συμμετοχή και πλήρη έλεγχο του σώματός της, νιώθει αυτοπεποίθηση, περηφάνια και ενδυνάμωση, η καισαρική που γίνεται χωρίς απόλυτη ένδειξη είναι μια επεμβατική πρακτική που εμπεριέχει βία, τόσο σωματική όσο και ψυχική, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.
Η ιατρικοποίηση των τοκετών στον ιδιωτικό τομέα είναι κοινό μυστικό στις πλείστες κλινικές της Κύπρου και αυτό αναμφίβολα συμβάλλει στην αύξηση των καισαρικών, αφού δεν στελεχώνονται από επαρκή αριθμό καλά εκπαιδευμένων μαιών, οι οποίες είναι αυτές που θα σταθούν στο πλάι της μητέρας μέχρι να φέρει σε πέρας έναν φυσιολογικό τοκετό.
Η κ. Λεοντίου επικαλείται το σκανδιναβικό παράδειγμα, όπου το σύστημα έχει αξιοποιήσει πλήρως την/τον επαγγελματία μαία/μαιευτή και όπου έχει αποδειχθεί ερευνητικά ότι υπήρξε μείωση της μητρικής θνησιμότητας μέχρι και κατά 3%, από το 1990, αύξηση των φυσιολογικών τοκετών από μαίες στο 70%, μείωση των πρόωρων νεογνών, βελτίωση πέραν του 90% στους δείκτες θηλασμού, μικρότερη παραμονή στο νοσοκομείο και αισθητή μείωση του οικονομικού κόστους.
Στην Κύπρο, αντίθετα, αν και έχει ψηφιστεί νομοθεσία που προνοεί τη στελέχωση των μαιευτηρίων αποκλειστικά από μαίες τετραετούς φοίτησης και σε επαρκείς αναλογίες, η εφαρμογή της διαρκώς αναβάλλεται, αφού οι κλινικάρχες επικαλούνται την έλλειψη Κυπρίων μαιών προς εργοδότηση.
Ο Απρίλιος είναι ο μήνας ευαισθητοποίησης για την καισαρική τομή, με τον ΜΚΟ Birth Forward, που αποτελείται από εθελοντές επαγγελματίες υγείας και γονείς, να διοργανώνει εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την καισαρική τομή. Ο Birth Forward παλεύει για τη βελτίωση της κουλτούρας γύρω από τον τοκετό στην Κύπρο και για το δικαίωμα των γυναικών και των ζευγαριών να λαμβάνουν αυτόνομες και συνειδητές αποφάσεις σε θέματα σύλληψης, εγκυμοσύνης και τοκετού. Ο ΜΚΟ στοχεύει στην αναγνώριση της δύναμης των γυναικών που έχουν κάνει καισαρική τομή και στην παροχή υποστήριξης στις οικογένειες που τη χρειάζονται, στην πληροφόρηση των ενδιαφερομένων με επιστημονικά τεκμηριωμένα στοιχεία σχετικά με την καισαρική τομή και στη βελτίωση της υγείας μητέρας και παιδιού, αποτρέποντας αχρείαστες καισαρικές τομές, και στην προώθηση του φυσικού τοκετού, της ήπιας καισαρικής και του φυσιολογικού τοκετού μετά από καισαρική (VBAC).
Όλοι μας γνωρίζουμε, ότι ο Σάκης Κατσούλης έχει μπει… καλά διαβασμένος στο Survivor. Η στρατηγική του είναι φανερή από την πρώτη μέρα, έχοντας βάλει στο «άρμα» του και τη Μαριαλένα, που άλλωστε ήταν και το άτομο που είχε αλλάξει τις ισορροπίες στην παραλία της μπλε ομάδας.
Αυτή τη στιγμή, με την τακτική που έχει ακολουθήσει, μοιάζει να είναι ο πιο ισχυρός παίκτης του ριάλιτι επιβίωσης και ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του επάθλου. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στο poll του Athensmagazine ο Σάκης κατέχει την πρωτιά, ανατρέποντας τον Ηλία Μπόγδανο από την κορυφή.
Ακόμη κι αυτό, βέβαια, διόλου τυχαίο είναι. Η σχέση, που έχει αναπτύξει ξανά με τη Μαριαλένα, καθώς και οι αγωνιστικές του επιδόσεις, έχουν δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον «πακέτο», το οποίο έχει κερδίσει την εκτίμηση αρκετών τηλεθεατών.
Ο Σάκης, όλο αυτό τον καιρό, έχει καταφέρει παράλληλα να διώξει αρκετούς δυνατούς παίκτες, όπως ο Τζέιμς Καφετζής, ο Νίκος Μπάρτζης και άλλοι. Μια αρκετά δύσκολη περίπτωση, όμως, ήταν και ο Τριαντάφυλλος, με τον τερματοφύλακα και επιχειρηματία να πρέπει να βρει έναν τρόπο, για να… βγει ο τραγουδιστής από τη μέση.
Στην περίπτωση αυτή, λοιπόν, ο Σάκης επέδειξε υπομονή και πλησίασε τον «Ντάφυ», καταφέρνοντας έτσι να κερδίσει πόντους. Μια κίνησή του, όμως, έδειξε και το πώς ήθελε να τον αφήσει εκτός παιχνιδιού.
Όταν κέρδισε την ατομική ασυλία, συγκεκριμένα, ο Σάκης αποφάσισε να δώσει ως υποψήφια την Καρολίνα, μια παίκτρια δυνατή αγωνιστικά, που έδειξε πως έχει κοινό. Δεν έδωσε, δηλαδή, τον Γιώργο Ασημακόπουλο, όπως ίσως αναμενόταν, με την κίνησή του αυτή να στέφεται από επιτυχία, καθώς ο Τριαντάφυλλος, ένας από τους πιο δημοφιλείς παίκτες, αποτέλεσε παρελθόν και του άφησε τη δουλειά μαζί… με τους φίλους του, που τον υποστήριζαν τόσο καιρό.
Ο Μάικ Πομπέο αρνήθηκε σήμερα να αναγνωρίσει τη νίκη του Τζο Μπάιντεν στις προεδρικές εκλογές, με τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών να υπόσχεται μια «ομαλή μετάβαση» εξουσίας προς μια «δεύτερη» θητεία της κυβέρνησης του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Σε ερώτηση που δέχθηκε σε συνέντευξη Τύπου για τα μέτρα που έλαβε το υπουργείο Εξωτερικών – ένα βασικό υπουργείο για την εθνική ασφάλεια – για τη διευκόλυνση της μετάβασης με τα επιτελεία του εκλεγμένου προέδρου, ο Πομπέο απάντησε: «Θα υπάρξει ομαλή μετάβαση προς μια δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ».
«Θα καταμετρήσουμε όλες τις ψήφους», είπε ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας, διαβεβαιώνοντας ότι οι ηγέτες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν επίγνωση ότι είναι μια «νομική διαδικασία» που «απαιτεί χρόνο».
«Ο κόσμος πρέπει να είναι απολύτως βέβαιος ότι η μετάβαση που χρειάζεται ώστε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ να λειτουργεί εύρυθμα σήμερα και εύρυθμα με τον πρόεδρο που θα είναι στην εξουσία στις 20 Ιανουαρίου το απόγευμα θα είναι μια επιτυχής μετάβαση», συμπλήρωσε ο Αμερικανός ΥΠΕΞ.
«Αυτό το υπουργείο επενδύει πλήρως για να διασφαλίσει ότι οι εκλογές σε ολόκληρο τον κόσμο είναι ασφαλείς, ελεύθερες και δίκαιες, και τα μέλη των υπηρεσιών μου θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους για να εγγυηθούν ότι αυτό συμβαίνει», επέμεινε, κρίνοντας «γελοίο» να ερωτηθεί για τους κινδύνους που ελλοχεύει η στάση του Ντόναλντ Τραμπ στο εκλογικό αποτέλεσμα και αν αυτή υπονομεύει αυτές τις προσπάθειες.
Πολλοί ηγέτες χωρών συμμάχων των ΗΠΑ, από τη Γαλλία έως το Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Ισραήλ, έχουν συγχαρεί τον Τζο Μπάιντεν για την εκλογή του ως νέου προέδρου των ΗΠΑ.
Εντούτοις, ο απερχόμενος Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος αρνείται να αναγνωρίσει την ήττα του και έχει υποσχεθεί μια δικαστική μάχη για να επιτύχει ανατροπή εκλογικών αποτελεσμάτων, χωρίς ωστόσο να παράσχει την παραμικρή απόδειξη μιας μαζικής «νοθείας» που καταγγέλλει.
Στο ρεπουμπλικανικό στρατόπεδο, μια χούφτα μετριοπαθών γερουσιαστών αναγνώρισαν τη νίκη Μπάιντεν, μια άλλη ομάδα “γερακιών” συντάσσεται με τον Ντόναλντ Τραμπ, ενώ η πλειοψηφία τονίζει ότι είναι δικαίωμά του να εξετάσει προσφυγές, χωρίς ωστόσο, να υιοθετούν τις καταγγελίες περί εκλογικής νοθείας.
Ο Μάικ Πομπέο, ένας από τους υπουργούς που παραμένει πιστός στον δισεκατομμυριούχο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, φαίνεται να συγκαταλέγεται στους σκληροπυρηνικούς του στρατοπέδου των Τραμπικών.
«Εμείς, οι Έλληνες, μένουμε πιστοί στην ευρωπαϊκή μας πορεία, και είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας ισχυρής Ευρωπαϊκής Ένωσης», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, κατά τη συνάντησή του με τον Πολωνό ομόλογό του, Άντρζεϊ Ντούντα, στο Προεδρικό Μέγαρο.
Νωρίτερα ο κ. Ντούντα κατά την κατάθεση στεφάνου στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη γονάτισε από σεβασμό.
Ο κ. Παυλόπουλος επεσήμανε ότι η συνάντηση γίνεται σε μιαν εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το μέλλον και την προοπτική της κοινής μας Ευρωπαϊκής Εστίας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Εμείς, οι Έλληνες, οι οποίοι με τόσες θυσίες -για τις οποίες δεν ευθυνόμαστε μάλιστα καθ’ ολοκληρίαν- μένουμε πιστοί στην ευρωπαϊκή μας πορεία, είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε στην δημιουργία μιας ισχυρής Ευρωπαϊκής Ένωσης», υπογράμμισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «μιας Ευρωπαϊκής Ένωσης με ομοσπονδιακή δομή, θεμελιωμένη στις βάσεις της Δημοκρατικής Αρχής και της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας, η οποία θα φέρει σε πέρας τον πλανητικό ρόλο που της αναλογεί και της αρμόζει. Συγκεκριμένα δε τον ρόλο της υπεράσπισης και της εμπέδωσης, υπέρ της Ανθρωπότητας, των θεμελιωδών αρχών της Ειρήνης, της Αλληλεγγύης, της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης, ιδίως δε της Κοινωνικής Δικαιοσύνης. Είμαστε δε βέβαιοι ότι η Πολωνία, και Εσείς προσωπικώς, είσθε προσηλωμένοι στο ίδιο Ευρωπαϊκό Όραμα και Ιδεώδες».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε αναφορά στο ρόλο που οφείλει να διαδραματίσει η ΕΕ στην υπεράσπιση και την εμπέδωση των θεμελιωδών αρχών της Ειρήνης, της Αλληλεγγύης, της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης, ιδίως δε της Κοινωνικής Δικαιοσύνης και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι η Πολωνία και ο Πρόεδρός της είναι προσηλωμένοι στο ίδιο Ευρωπαϊκό Όραμα και Ιδεώδες.
Τόνισε ότι κύριο εφόδιο, κατά την εκπλήρωση αυτής της ιστορικής ευρωπαϊκής αποστολής, είναι ο αμοιβαίος σεβασμός των κατ’ εξοχήν ευρωπαϊκών αξιών της Αλληλεγγύης και της Δημοκρατίας, σε όλα τα κρίσιμα επίπεδα, πρωτίστως δε στα επίπεδα της αντιμετώπισης αφενός της βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και αφετέρου του προσφυγικού ζητήματος. Μάλιστα, το χαρακτήρισε υπαρξιακό για την κοινή Ευρωπαϊκή μας Εστία, αφού απ’ αυτό κρίνονται οι ανθρωπιστικές της ευαισθησίες και, άρα, τα ανθρωπιστικά της χαρακτηριστικά.+
Αναφορικά με τα αποτελέσματα της πρόσφατης Συνόδου Κορυφής στο Γκέτεμποργκ, σημείωσε ότι έβαλε τις βάσεις ενός πραγματικού ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων, ως αναχώματος εναντίον του λαϊκισμού και του ευρωσκεπτικισμού που υπονομεύουν το ευρωπαϊκό οικοδόμημα και πρόσθεσε πως η πρωτοβουλία αυτή δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιλαμβάνεται, επιτέλους, τα αποτελέσματα μιας οικονομικής πολιτικής που έχει αρνητικές επιπτώσεις στη συνοχή του ευρωπαϊκού οικοδομήματος.
Σχετικά με τη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει το ζήτημα αυτό υπό το αμιγώς ευρωπαϊκό πλαίσιο, στηρίζοντας ανεπιφύλακτα την ενταξιακή πορεία των αντίστοιχων γειτονικών μας βαλκανικών κρατών, βεβαίως υπό την εξής όμως αυτονόητη προϋπόθεση: Η ευόδωση αυτής της ενταξιακής πορείας προϋποθέτει, εκ μέρους των υποψηφίων προς ένταξη κρατών, τον πλήρη σεβασμό του συνόλου του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου, συνακόλουθα δε του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Παυλόπουλο, υιοθετεί, σταθερά και με συνέπεια, τις εξής θέσεις:
Για το Κυπριακό τόνισε ότι «πρέπει να λυθεί, το συντομότερο, αλλά με τον τρόπο που αρμόζει σε κράτος πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του σκληρού πυρήνα της, της Ευρωζώνης. Και το Διεθνές, ιδίως δε το Ευρωπαϊκό, Δίκαιο δεν ανέχονται κράτος-μέλος με μειωμένη κυριαρχία, άρα δεν ανέχονται στην Κύπρο, μεταξύ άλλων, στρατεύματα κατοχής και εγγυήσεις τρίτων. Και εσείς, οι Πολωνοί, έχετε πλήρη επίγνωση, πέραν των άλλων, του τι καταστροφικό προηγούμενο για την Ευρωπαϊκή Ένωση θα δημιουργούσε η ύπαρξη κράτους-μέλους, της οποίας την κυριαρχία επηρεάζουν ή και καθορίζουν, έστω και μερικώς, τρίτα κράτη».
Αναφορικά με την Τουρκία επεσήμανε ότι «στηρίζουμε την ευρωπαϊκή προοπτική της φίλης Τουρκίας. Όμως και εκείνη οφείλει πλήρη σεβασμό του συνόλου του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου, επομένως και του Δικαίου της Θάλασσας, καθώς και της Συνθήκης της Λοζάνης. Η οποία καθορίζει επακριβώς και ανενδοιάστως τα σύνορα, το έδαφος και την κυριαρχία όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Σχρτικά με την ΠΓΔΜ , ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, δήλωσε πως «στηρίζουμε την ευρωπαϊκή προοπτική της φίλης Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Πλην όμως, η εκ μέρους της εμμονή στη χρησιμοποίηση ονόματος, που όχι μόνον παραχαράσσει βάναυσα την Ιστορία αλλά αποπνέει αλυτρωτισμό -άρα έμμεση πλην σαφή αμφισβήτηση του status quo των συνόρων- είναι ευθέως αντίθετη προς το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο και υπονομεύει την ευρωπαϊκή της προοπτική».
Για την Αλβανία, ο κ. Παυλόπουλος, υπογράμμισε πως τηρίζουμε την ευρωπαϊκή προοπτική της φίλης Αλβανίας. Πλην όμως, η εκ μέρους της συστηματική παραβίαση της κορωνίδας του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου, δηλαδή των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με κυριότερα παραδείγματα τα δικαιώματα των Μειονοτήτων και το δικαίωμα στην Ιδιοκτησία, επίσης υπονομεύει την ευρωπαϊκή της προοπτική».
Από την πλευρά του, ο Πολωνός Πρόεδρος ‘Αντρζεϊ Ντούντα, ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας για τη θερμή υποδοχή και αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση και στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα του Brexit. Επίσης, υπογράμμισε ότι πρέπει να διατηρηθούν θύρες ανοιχτές. Για τη διεύρυνση προς την περιοχή της Βαλκανικής τόνισε ότι πρέπει να διατηρηθεί ζωντανή η προοπτική του ευρωπαϊκού οράματος, τόσο για την ΠΓΔΜ, όσο και για την Αλβανία, υπογραμμίζοντας ότι οι θύρες πρέπει να παραμείνουν ανοιχτές, δίνοντάς τους κίνητρα για να εκπληρώσουν τις ενταξιακές προϋποθέσεις.
Τέλος, ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τη συμβολή της Ελλάδας στις προσπάθειες της Πολωνίας να καταστεί μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας για τα έτη 2018-2019 και σημείωσε ότι από τη θέση αυτή η χώρα του, θα συμβάλει με σύνεση σε θέματα όπως το Κυπριακό, το ζήτημα της ΠΓΔΜ και τη Μέση Ανατολή.