Τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Γεωργίου Λυγγερίδη, του αστυνομικού των ΜΑΤ που έπεσε νεκρός, ύστερα από επίθεση χούλιγκαν στου Ρέντη, το Δεκέμβριο του 2023, έγιναν το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη.
Το μνημείο είναι έργο του γλύπτη Ιωάννη Μπάρδη, ενώ τοποθετήθηκε στο πάρκο που φέρει το όνομά του, μεταξύ των οδών Καμβουνίων και Εθνικής Αμύνης, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Στην τελετή παρέστησαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο Πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη Παναγιώτης Στάθης, υπουργοί, βουλευτές και εκπρόσωποι κομμάτων, η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, η οικογένεια του αδικοχαμένου αστυνομικού και συνάδελφοί του.
Δείτε το βίντεo:
Την πρωτοβουλία για την τοποθέτηση της προτομής στη γενέθλια πόλη του Γιώργου Λυγγερίδη, ανέλαβαν οι Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης και Αθηνών. Το μνημείο είναι έργο του γλύπτη Ιωάννη Μπάρδη, ενώ τοποθετήθηκε στο πάρκο που φέρει το όνομά του, μεταξύ των οδών Καμβουνίων και Εθνικής Αμύνης, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Πατέρας Λυγγερίδη: «Είμαι πολύ υπερήφανος»
Ο πατέρας του αδικοχαμένου αστυνομικού, Σάκης Λυγγερίδης δήλωσε ότι «είμαι πολύ περήφανος όχι γιατί έγινε το μνημείο. Ήμουν περήφανος από την ημέρα που γεννήθηκε μέχρι και σήμερα. Και σήμερα είμαι ακόμη πιο περήφανος, γιατί έδειξε ο γιος μου τι σημαίνει αυταπάρνηση, τι σημαίνει παλικαριά. ».
«Θέλω να ευχαριστήσω την Ελληνική Αστυνομία, τον αρχηγό, αισθάνομαι ότι είμαι και εγώ στην οικογένειά σας και το βλέπω. Στις 5 Νοεμβρίου ξεκινάει μια δίκη, μεγάλη δίκη. Αυτή τη μεγάλη δίκη δεν μπορώ να την πάω μόνος μου.

Είναι όλης της Ελληνικής Αστυνομίας. Θα ήταν δικιά μου αν ο γιος μου είχε εμπλακεί σε ένα καβγά, σε ένα τροχαίο. Άρα δεν είμαι μόνος μου, είμαστε όλοι μαζί. Και πρέπει να τελειώνει αυτή η ιστορία με τους μπαχαλάκηδες με τις κουκούλες. Αθάνατος. Αύριο γιορτάζουμε το ένδοξο όχι. Πώς το γιορτάζουμε· Με μπαχαλάκηδες; Με τους γνωστούς – αγνώστους με τις κουκούλες; Έτσι γιορτάζουμε; Έτσι ήθελαν αυτοί που έπεσαν στα σύνορα, έτσι θέλουν όλοι αυτοί οι ένστολοι.

Τελετή αποκαλυπτηρίων της προτομής του αστυνομικού Γεωργίου Λυγγερίδη παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κώστα Τασούλα
Ήρθε η ώρα να πούμε κι εμείς όχι δεν πάει άλλο. Ήμουν νιος και γέρασα. Τα ίδια άκουγα τα ίδια ακούω. Χάσαμε τα ιδανικά μας, χάσαμε τις φιλίες, κάποτε είχαμε ένα σεβασμό στον αστυνομικό, στον παπά της ενορίας, στον δάσκαλο που μας μάθαινε τα γράμματα. Και τώρα ο δάσκαλος φοβάται να μιλήσει σε ένα παιδάκι. Σοβαρά μιλάμε; όταν αυτό το παιδάκι δεν μπορεί να το συμμορφώσει μια δασκάλα ή ένας δάσκαλος, ποιος θα το κάνει; Ο αστυνομικός; που έχει μάθει από μικρό να τον αποκαλεί μπάτσο, γουρούνι και δολοφόνο; Γιατί έτσι εμείς τους αφήσαμε να μαθαίνουν»
Ο Σάκης Λυγγερίδης υποκλίθηκε μπροστά στην προτομή του γιου του, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα.
Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης υπογράμμισε πως «Ο Αριστοφάνης έλεγε πως τους ήρωες δεν τους βρίσκεις ποτέ στο σκοτάδι και είναι αλήθεια όμως ο δικός μας ήρωας υπερέβη και αυτό. Βρέθηκε στο σκοτάδι των επεισοδίων. Ενας ευσυνείδητος αστυνομικός. Με μια πράξη λεβέντικη αλλά έναν φόρο βαρύ».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, δεχόμενος συγχαρητήρια για τον ρόλο του στην δημιουργία του μνημείου επεσήμανε ότι «η ονομασία του πάρκου στο όνομα του Ήρωα, με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης, είναι ο ελάχιστος φόρος τιμής στο πρόσωπο του Γιώργου Λυγγερίδη που δολοφονήθηκε εν ώρα καθήκοντος αλλά και στη μεγάλη οικογένεια των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας. Είναι αλήθεια, πως η ευθύνη του Αστυνομικού απέναντι στον Πολίτη, στην Πατρίδα και στην Ιστορία είναι διαρκής. Ομοίως, όμως, είναι ακέραια και διαρκής η ευθύνη της Πολιτείας απέναντι στον Αστυνομικό. «Σάκη, Ευγενία υποκλινόμαστε με σεβασμό», είπε κλείνοντας την ομιλία του ο δήμαρχος, απευθυνόμενος στους γονείς του Γιώργου Λυγγερίδη.






Για να υπάρχει κοινωνία, πρέπει να υπάρχει και να λειτουργεί σωστά ο θεσμός της Δικαιοσύνης, αλλιώς δεν υπάρχει δημοκρατία. Τι κοινωνία είναι αυτή που ο πολίτης πρέπει να φοβάται και να τρομάζει για να βρει το δίκιο του; Δεν θέλω μια κοινωνία που ο ένας πατάει τον άλλο, και δεν μου φτάνει μια συγγνώμη. Γιατί, αν με πάτησε μια φορά ο άδικος, δεν θα του είναι τίποτα να με ξαναπατήσει. Δεν θέλω τη συγγνώμη του, δεν μου φτάνει. Θέλω να σταματήσει να με πατάει και να μη σκεφτεί στο μέλλον ότι μπορεί να με ξαναπατήσει. Και πώς γίνεται αυτό; Οταν υπάρχει αυστηρή τιμωρία. Οταν οι νόμοι δεν εφαρμόζονται, υπάρχει αναρχία και φαυλότητα»!
Σε έναν χρόνο σίγουρα στο θέατρο θα αλλάξουμε και τρεις παραστάσεις. Πολύ δύσκολα τα πράγματα. Και το 2025 είναι ακόμα πιο δύσκολα για τους Ελληνες ηθοποιούς και οικογενειάρχες. Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι απαξιωμένο από το κράτος. Αν δεν υπήρχε το ΕΚΚΟΜΕΔ να χρηματοδοτεί σειρές, θα είχαν πρόβλημα επιβίωσης πολλοί ηθοποιοί ή θα έκαναν άλλες δουλειές».



Ο κόσμος αισθάνεται ότι αυτήν την στιγμή υπάρχουν δύο κόσμοι, ένας ο κόσμος των πολιτικών, των δικαστών, των τραπεζικών και των αστυνομικών που έχουν ξεχωριστή Δικαιοσύνη, ΕΔΕ οι μεν, ασυλία οι δε, έχουν βγει και αφήνουν όλη την κοινωνία και τους δείχνουν με το δάχτυλο.
Συνεχίζει να παίζει στην τηλεόραση, στο θέατρο και τον κινηματογράφο και χτες έγινε 91 ετών. Ναι ναι καλά διαβάζετε!
Έζησα φοβερά δύσκολα πράγματα αλλά τα πέρασα πάρα πολύ απαλά σε σχέση με το πώς θα τα πέρναγε ένας άνθρωπος που θα του συνέβαιναν για πρώτη φορά, και θα είχε ζήσει μικρός μία ωραία ζωή. Ενώ τώρα ευγνωμονώ αυτή τη ζωή, την ελεεινή που έζησα -τη δυστυχία, τη φτώχεια και την πείνα.
Όταν είμαι σπίτι μου κάθομαι και γράφω. Θέλω να έχω μια δραστηριότητα συνέχεια γιατί αν σταματήσει αυτό, εκείνη τη μέρα θα φύγω. Είμαι σίγουρος. Θα τελειώσω. Εδώ και σαράντα χρόνια περίπου κάνω προληπτική ιατρική. Δηλαδή δεν υπάρχει χρονιά που να μην περάσω από κόσκινο ό, τι υπάρχει επάνω μου: πνεύμονες, καρδιά, νεφρά, όλα. Αυτό όμως γίνεται κάθε χρόνο.
Λέω “θα φύγω κάποια στιγμή -όλοι θα φύγουμε, δεν πρόκειται να μείνει κανένας. Αλλά δεν θέλω να πάω κοροϊδίστικα. Γι’ αυτό θα κάνω κάθε φορά όλες τις εξετάσεις», έχει πει σε συνέντευξή του στο news247.