Για όσους θέλουν να συνδυάσουν υψηλούς μισθούς με αποταμίευση και οικονομική ασφάλεια, η χώρα αυτή εγγυάται ένα πρόσφορο έδαφος
Η ζωή και η εργασία στην Ελβετία συχνά φαίνεται πολυτελής για όσους έρχονται από χώρες με χαμηλότερους μισθούς, όπως η Ελλάδα. Ωστόσο, πίσω από τα υψηλά εισοδήματα κρύβεται μια καθημερινότητα που απαιτεί οργάνωση και οικονομική πειθαρχία.
Οι εργαζόμενοι μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα έξοδά τους, να καλύπτουν όλες τις βασικές ανάγκες χωρίς χρέη και να αποταμιεύουν σημαντικά ποσά κάθε μήνα, δημιουργώντας σταθερότητα και ασφάλεια για το μέλλον.
Μεροκάματα και μισθοί
Στην Ελβετία, το ημερομίσθιο κυμαίνεται μεταξύ 200 και 250 φράγκων (216 με 260 ευρώ), δηλαδή περίπου ό,τι θα κέρδιζε κάποιος σε μια ολόκληρη εβδομάδα δουλειάς στην Ελλάδα. Η διαφορά είναι σημαντική αν συγκρίνουμε αναλογικά με τους μισθούς: ενώ το κόστος ζωής μπορεί να φαίνεται υψηλό, οι μισθοί είναι αντίστοιχα μεγαλύτεροι, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να καλύπτουν άνετα τα βασικά τους έξοδα και να αποταμιεύουν.
Αναλογικά, τα ενοίκια στην Ελλάδα είναι πιο ακριβά σε σχέση με τον μισθό, κάτι που δυσχεραίνει την οικονομική αυτονομία. Στην Ελβετία, ακόμα και με ένα μέσο μεροκάματο, η διαχείριση των εξόδων γίνεται πολύ πιο εύκολη.
Κόστη καθημερινής ζωής
Το κόστος βασικών αγαθών στην Ελβετία είναι γενικά συγκρίσιμο με αυτό της Ελλάδας. Το νερό και το ρεύμα κοστίζουν σχεδόν τίποτα, καθιστώντας τα μηνιαία έξοδα χαμηλά. Τα σούπερ μάρκετ έχουν τιμές αντίστοιχες με αυτές που γνωρίζουμε στην Ελλάδα, με εξαίρεση το κρέας, το οποίο είναι αισθητά πιο ακριβό.
Η γνώση και η συνήθεια να διαχειρίζεται κανείς τα χρήματά του σωστά είναι κρίσιμη. Όταν μαθαίνεις να έχεις όλα τα έξοδα πληρωμένα στην ώρα τους και να μη χρωστάς σε κανέναν, η ζωή στην Ελβετία γίνεται πιο απλή και οικονομικά ασφαλής.
Δυνατότητες αποταμίευσης
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της εργασίας στην Ελβετία είναι η δυνατότητα αποταμίευσης. Όσοι εργάζονται εκεί μπορούν να αποταμιεύσουν από 1.000 έως 2.000 φράγκα τον μήνα. Αυτό σημαίνει ότι, αν κάποιος ακολουθήσει έναν συνετό τρόπο ζωής, μπορεί να δημιουργήσει γρήγορα ένα οικονομικό «μαξιλάρι» ή να επενδύσει σε μελλοντικά σχέδια. Για να γίνει πιο κατανοητό, αξίζει να σημειωθεί ότι το φράγκο ισούται με το ευρώ, επομένως οι αριθμοί είναι εύκολα συγκρίσιμοι και κατανοητοί.
Μαθαίνοντας οικονομική αυτονομία
Η ζωή στην Ελβετία διδάσκει πειθαρχία και σωστή διαχείριση των οικονομικών. Μαθαίνεις να προγραμματίζεις τα έξοδα, να πληρώνεις εγκαίρως τους λογαριασμούς σου και να μην αφήνεις χρέη. Αυτό δεν αφορά μόνο τα μεγάλα έξοδα αλλά και τα καθημερινά, όπως τρόφιμα, μεταφορές και λογαριασμούς κοινής ωφέλειας. Με την εμπειρία αυτή, οι εργαζόμενοι αναπτύσσουν συνήθειες που τους επιτρέπουν να ζουν με άνεση και να δημιουργούν αποταμιεύσεις, ακόμα και αν το εισόδημά τους δεν είναι τεράστιο.
Η Ελβετία προσφέρει μια μοναδική ισορροπία μεταξύ μισθών, εξόδων και δυνατοτήτων αποταμίευσης. Με σωστή διαχείριση, ένα μεροκάματο 200 – 250 φράγκων μπορεί να καλύψει τις βασικές ανάγκες, να εξασφαλίσει οικονομική σταθερότητα και να επιτρέψει αποταμίευση 1.000 – 2.000 φράγκων τον μήνα.
Η εμπειρία αυτή διδάσκει σημαντικά μαθήματα οικονομικής αυτονομίας, τα οποία δύσκολα μπορεί κανείς να αποκτήσει σε χώρες όπου οι μισθοί δεν αρκούν για να καλύψουν το κόστος ζωής.
Η ζωή στην Ελβετία δεν είναι μόνο θέμα εισοδήματος αλλά και σωστής οργάνωσης, προγραμματισμού και υπευθυνότητας. Για όσους θέλουν να συνδυάσουν υψηλούς μισθούς με αποταμίευση και οικονομική ασφάλεια, η χώρα αυτή εγγυάται ένα πρόσφορο έδαφος.
«Τερματίσαμε το trend», έγραψε ο δημιουργός του βίντεο
Σε έναν ρόλο που σίγουρα δεν έχουμε συνηθίσει, μακριά από τα αυστηρά κοστούμια και τις επίσημες κυβερνητικές ανακοινώσεις, εμφανίστηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το πρωί του Σαββάτου, 24 Ιανουαρίου.
Ο Πρωθυπουργός εκμεταλλεύτηκε το διάλειμμα από τις υποχρεώσεις του για μια απόδραση στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, όπου η παρουσία του έγινε αμέσως viral.
Όχι λόγω κάποιας πολιτικής παρέμβασης, αλλά εξαιτίας ενός αυθόρμητου βίντεο στο TikTok, στο οποίο ο ίδιος ανέλαβε χρέη παρουσιαστή, ξεναγώντας τους ακολούθους του στο νέο καφέ που δεσπόζει στην κορυφή της Στύγας.
Η άφιξη του Πρωθυπουργού στο βουνό έγινε με ιδιαίτερη διακριτικότητα. Συνοδευόμενος από μια περιορισμένη ομάδα ασφαλείας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να κινηθεί ως ένας απλός επισκέπτης, αποφεύγοντας κάθε είδους προνομιακή μεταχείριση ή επίσημο πρωτόκολλο. Όπως μετέφεραν αυτόπτες μάρτυρες, ο Πρωθυπουργός στάθηκε κανονικά στην ουρά των εκδοτηρίων για να βγάλει το εισιτήριό του, ενώ στη συνέχεια περίμενε υπομονετικά τη σειρά του στους αναβατήρες, κρατώντας τα χιονοπέδιλα στον ώμο. Η στάση του αυτή προκάλεσε το ενδιαφέρον των υπόλοιπων σκιέρ, με τους οποίους συνομίλησε σε πολύ φιλικό κλίμα για την κατάσταση των πιστών και τις καιρικές συνθήκες.
Η «πρόκληση» του Kalavrita Ski Resort: «Το καφέ έχει και σόμπα»
Το αποκορύφωμα της ημέρας σημειώθηκε όταν ο Πρωθυπουργός έφτασε στην κορυφή της Στύγας, στα 2.340 μέτρα, ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία του Χελμού. Εκεί, οι υπεύθυνοι του χιονοδρομικού και οι παρευρισκόμενοι τον πλησίασαν με μια χιουμοριστική διάθεση, προκαλώντας τον να γίνει για λίγο ο «πρεσβευτής» του κέντρου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εμφανώς ευδιάθετος και χαλαρός, αποδέχτηκε την πρόκληση να παρουσιάσει το νέο καφέ που λειτουργεί στην κορυφή, το οποίο αποτελεί μέρος της μεγάλης επένδυσης αναβάθμισης του χιονοδρομικού.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα Καλάβρυτα για σκι / Πηγή: kalavrytanews.com
Το βίντεο, το οποίο αναρτήθηκε στον επίσημο λογαριασμό του Kalavrita Ski Resort (@kalavritaskiresort) στο TikTok, δείχνει τον Πρωθυπουργό να κρατά ο ίδιος το κινητό και να απευθύνεται στην κάμερα. «Μου ζήτησαν να παρουσιάσω το νέο καφέ στην κορυφή της Στύγας», είπε ξεκινώντας την περιήγηση. Με απόλυτα αυθόρμητο τρόπο, έδειξε τον εσωτερικό χώρο λέγοντας πως «αυτό είναι το καφέ», ενώ στάθηκε σε μια λεπτομέρεια που κέρδισε τις εντυπώσεις και έγινε αμέσως “meme” στα σχόλια: «Έχει και σόμπα», ανέφερε χαμογελώντας, αναδεικνύοντας τη ζεστασιά του χώρου μέσα στο παγωμένο τοπίο. Στη συνέχεια, έστρεψε την κάμερα προς το παράθυρο, δείχνοντας τον υπερσύγχρονο αναβατήρα και την πανοραμική θέα, προσφέροντας μια αναπάντεχη και εξαιρετικά αποτελεσματική προβολή στον προορισμό.
Η στρατηγική του TikTok και η πολιτική της κανονικότητας
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα Καλάβρυτα για σκι / Πηγή: kalavrytanews.com
Η κίνηση αυτή του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν αποτελεί ένα τυχαίο περιστατικό, αλλά εντάσσεται σε μια ευρύτερη και πολύ επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακής επικοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια, ο Πρωθυπουργός χρησιμοποιεί συστηματικά το TikTok για να προσεγγίσει ένα νεανικότερο κοινό, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα πιο άμεση, λιγότερο τυποποιημένη και συχνά αυτοσαρκαστική. Το βίντεο από τα Καλάβρυτα, με την αναφορά στη «σόμπα» και τη χαλαρή διάθεση, «έσπασε» τα κοντέρ της πλατφόρμας, συγκεντρώνοντας χιλιάδες προβολές και θετικά σχόλια μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα Καλάβρυτα για σκι / Πηγή: kalavrytanews.com
Επιπλέον, η επιλογή του να κινηθεί χωρίς πρωτόκολλο, περιμένοντας στις ουρές μαζί με τους πολίτες, ενισχύει το προφίλ της «κανονικότητας» που επιθυμεί να εκπέμπει. Σε μια εποχή που η πολιτική συχνά φαντάζει απόμακρη, τέτοιες εικόνες —ενός ηγέτη που κάνει σκι, περιμένει στην ουρά και αστειεύεται με μια σόμπα— λειτουργούν ως γέφυρα με την καθημερινότητα των πολιτών.
Ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητά της θέλησε να κάνει αυτό το Σαββατοκύριακο η Εύη Βατίδου και έτσι ταξίδεψε στο εξωτερικό.
Συγκεκριμένα η Εύη Βατίδου βρέθηκε στο Μεζέβ της Γαλλίας, θέλοντας να χαλαρώσει και να απολαύσει ποιοτικό χρόνο με την παρέα της, χωρίς να αποκαλύπτει με ποιον ταξίδεψε.
Τις τελευταίες ώρες, μάλιστα είναι ιδιαίτερα ενεργή, στα social media, καθώς τόσο σε ανάρτησή της, όσο και σε stories της, μοιράζεται πολλές στιγμές της με τους διαδικτυακούς της φίλους.
Στην ανάρτηση που δημοσίευσε, εμφανίζεται η ίδια να κάνει σκι με την κατάλληλη ενδυμασία, δείχνοντας τις χιονισμένες Άλπεις. Ο ενθουσιασμός της είναι ολοφάνερος, κάτι που μοιράστηκε με τους followers της, στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.
Σήμερα Κυριακή, 25 Ιανουαρίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη των Γρηγορίου του Θεολόγου και της Αγίας Μαργαρίτας.
Τα ονόματα που γιορτάζουν σήμερα είναι τα εξής:
Γρηγόρης, Γρηγόριος, Γόλης, Γρηγορία*
Μαργαρίτα, Ρίτα, Μαργαρίτης*
*Υπάρχουν και άλλες ημερομηνίες που γιορτάζουν αυτά τα ονόματα
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Ο Άγιος Γρηγόριος είναι ένας από τους τρεις μεγάλους ιεράρχες και οικουμενικούς διδασκάλους της Εκκλησίας μαζί με τον Μέγα Βασίλειο και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο.
Μετά τον απόστολο και ευαγγελιστή Ιωάννη, είναι ο δεύτερος στον οποίο η Εκκλησία απένειμε τον τίτλο του Θεολόγου, ο τρίτος είναι ο άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος. Ο άγιος Γρηγόριος ειδικώτερα είναι ο τριαδικός θεολόγος, γιατί σε κάθε του λόγο κεντρική διδασκαλία του είναι πάντα το μυστήριο της Αγίας Τριάδος. Στον πέμπτο θεολογικό λόγο του γράφει, οι πιστοί «προσκυνούσι τον Πατέρα, τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα, μίαν Θεότητα…».
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος γεννήθηκε στα 329 στην Αριανζό, ένα μικρό χωριό της Καππαδοκίας, κοντά στην κωμόπολη Ναζιανζό, γι’ αυτό και λέγεται Ναζιανζηνός. Ο πατέρας του λεγότανε κι αυτός Γρηγόριος κι ήταν επίσκοπος Ναζιανζού, η δε μητέρα του λεγόταν Νόννα. Από μικρός ήταν φιλομαθής και επιμελής κι έκαμε λαμπρές και εξαίρετες σπουδές στη Ναζιανζό, στην Καισαρεία της Καππαδοκίας, στην Καισαρεία της Παλαιστίνης, στην Αλεξάνδρεια και τέλος στας Αθήνας. Εκεί γνωρίστηκε με το συμπατριώτη του Μέγα Βασίλειο, συνδέθηκαν αδελφικά κι έμειναν μαζί σπουδάζοντας έξη ολόκληρα χρόνια την έξω φιλοσοφία. Στο τέλος του προσφέρθηκε καθηγητική θέση, μα εκείνος προτίμησε να ξαναγυρίση στην πατρίδα του Ναζιανζό.
Στην Καππαδοκία συναντήθηκαν οι δυο συμμαθητές κι έζησαν πάλι μαζί, αποτραβηγμένοι στην έρημο ασκούμενοι και μελετώντας τώρα τα ιερά γράμματα. Σε ηλικία 30 ετών ο άγιος Γρηγόριος πήρε το βάπτισμα και χειροτονήθηκε από τον πατέρα του πρεσβύτερος. Έμεινε για καιρό βοηθώντας το γέροντα πατέρα του επίσκοπο Γρηγόριο και το 372 σε ηλικία 43 ετών ο Μέγας Βασίλειος, πού ήταν πια αρχιεπίσκοπος Καισαρείας, τον χειροτόνησε επίσκοπο Σασίμων. Αυτή η χειροτονία έγινε παρά τη θέληση του, γι’ αυτό κι ο άγιος Γρηγόριος δεν δέχθηκε να πάη στα Σάσιμα, αλλά έμεινε βοηθώντας τον πατέρα του στη Ναζιανζό. Γι’ αυτή τη χειροτονία ο Μέγας Βασίλειος γράφει σε μια επιστολή του ότι για τον άγιο Γρηγόριο άξιζε μια επισκοπή όση όλος ο κόσμος.
Το 375, όταν πέθανε ο πατέρας του αγίου Γρηγορίου, οι ορθόδοξοι της Κωνσταντινούπολης, πού οι αρειανοί τους είχαν πάρει όλες σχεδόν τις Εκκλησίες, πήγαν στη Ναζιανζό και κάλεσαν τον άγιο Γρηγόριο. Ήταν ο μόνος πού θα μπορούσε, με τη θεολογική του σοφία και τη ρητορική του δεινότητα να αντιμετώπιση τους αιρετικούς. Ήλθε λοιπόν στην Κωνσταντινούπολη, και σε μια μικρή Εκκλησία της αγίας Αναστασίας η Ορθοδοξία έστησε το στρατηγείο της εναντίον των αιρέσεων. Εκεί ο άγιος Γρηγόριος είπε τους περίφημους πέντε θεολογικούς λόγους κατά των αρειανών και των μακεδονιανών. Αρειανοί ήσαν οι οπαδοί του Αρείου, πού αρνιούνταν τη θεότητα του Ιησού Χριστού, και μακεδονιανοί οι οπαδοί του Μακεδονίου, πού αρνιούνταν τη θεότητα του Αγίου Πνεύματος.
Στα 381 έγινε στην Κωνσταντινούπολη η δεύτερη οικουμενική Σύνοδος, η οποία εσύνταξε τα πέντε τελευταία άρθρα του Συμβόλου της πίστεως, το όγδοο άρθρο, «Και εις το Πνεύμα το Άγιον…», είναι η διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου. Η Σύνοδος, όταν τότε χήρεψε ο αρχιεπισκοπικός θρόνος της Κωνσταντινούπολης, εξέλεξε αρχιεπίσκοπο τον άγιο Γρηγόριο. Έτσι, όταν ύστερ’ απέθανε ο Πρόεδρος της Συνόδου άγιος Μελέτιος αρχιεπίσκοπος Αντιοχείας, Πρόεδρος της Συνόδου έγινε ο άγιος Γρηγόριος. Επειδή όμως αργότερα ακούστηκαν διαμαρτυρίες και αμφισβητήσεις και μάλιστα από τους επισκόπους της Μακεδονίας, πού ήλθαν καθυστερημένοι στη Σύνοδο, ο άγιος Γρηγόριος παραιτήθηκε κι από αρχιεπίσκοπος κι από Πρόεδρος της Συνόδου κι έφυγε στην Καππαδοκία.
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αφήκε στην Εκκλησία, εκτός από τον άγιο βίο του και σπουδαίο συγγραφικό έργο. Περίφημος είναι ο Συντακτήριος λόγος, με τον όποιο, όταν παραιτήθηκε, αποχαιρέτησε τη Σύνοδο και τους χριστιανούς της Αρχιεπισκοπής. Όταν, μετά την παραίτηση του, ο άγιος Γρηγόριος κατέβηκε στην Καππαδοκία, ο Μέγας Βασίλειος είχε αποθάνει πριν δύο χρόνια. Τότε έγραψε και είπε τον επίσης περίφημο επιτάφιο λόγο στο Μέγα Βασίλειο. Ο άγιος Γρηγόριος έζησε ακόμα οκτώ χρόνια και απέθανε στα 389 σε ηλικία 60 ετών. Ο άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός είναι πραγματικά ό Θεολόγος Πατέρας της Εκκλησίας, ιερουργός του λόγου και των θείων Μυστηρίων, πού αποχαιρέτιζε τη δεύτερη οικουμενική Σύνοδο κι έλεγε, «Καθαράν και ακίβδηλον την ιερωσύνην εφύλαξα». Αμήν.
Η Αγία Μαργαρίτα
Σήμερα, 25 Ιανουαρίου, εορτάζει η Αγία Μαργαρίτα η Οσιομάρτυς. H μητέρα Μαργαρίτα (κατά κόσμον Μαρία) Μιχαήλοβνα ήταν ηγουμένη της μονής του Προφήτου Ηλιού στο Μενζελίνσκ, της επισκοπής της Ούφας. Προτού γίνει μοναχή, η Μαρία Μιχαήλοβνα, ζούσε στο Κίεβο. Εξομολόγος της ήταν ο Πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Κορσακόβσκι, προιστάμενος του ναού της Γεωργιέβσκαγια στο Κίεβο, στην ενορία όπου έμενε η Μαρία.
Στα απομνημονεύματά του ο πρίγκιπας Ν. Ζεβαχώφ, που τη γνώριζε πολύ προτού γίνει μοναχή, έγραφε:
«Στο πρόσωπο της Μαρίας έβλεπα την ενσάρκωση της ένθερμης πίστης και της αγάπης της για το Θεό. Ήταν κοντή και αδύνατη, μια γυναίκα που έκαιγε πάντα σαν κερί μπροστά στο Θεό.
Όλοι όσοι την ήξεραν, γνώριζαν πως γεννήθηκε μόνο και μόνο για να θερμαίνει τους άλλους με την αγάπη της.»
Ο Πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Κορσακόβσκι έβλεπε στη διάθεση της Μαρίας, ότι υπόφερε και μελαγχολούσε ζώντας στον κόσμο. Η συνείδησή της δεν συμβιβαζόταν, δεν είχε «μισή» καρδιά. Σε κάθε της πρόβλημα συμβουλευόταν τον Πνευματικό της. Η αμέτρητη αγάπη που είχε για τους συνανθρώπους της, την ωθούσε να αναζητά ευκαιρίες για να βοηθήσει. Η απέραντη συγκαταβατικότητα στην ανθρώπινη αδυναμία όμως δεν την οδηγούσε σε συμβιβασμούς με τη συνείδηση της. Δεν ήταν δίψυχη, δεν είχε τίποτα που να κρύβεται δήθεν από ευσέβεια, ενώ στην πραγματικότητα εκφράζει μόνο αδιαφορία στο χριστιανικό καθήκον… Τέτοιοι άνθρωποι που δίνουν τα πάντα στους άλλους χωρίς να ζητάνε τίποτα, μοιάζουν να είναι μόνοι… Κανένας δεν θα τους ρωτήσει αν χρειάζονται και αυτοί κάτι, κάποια υποστήριξη η φροντίδα. Πηγαίνουν κοντά τους μόνο όταν έχουν την ανάγκη τους και τους αγνοούν όταν δεν τους χρειάζονται. Στην πραγματικότητα όμως ποτέ δεν νιώθουν μοναξιά.
Μετά την μοναχική κουρά της η μοναχή Μαργαρίτα έζησε αρχικά σε ένα γυναικείο κοινόβιο, όπου υπήρχε και η εικόνα της Παναγίας «Χαρά και Παρηγοριά», στην περιοχή Σέρπουχωφ της επαρχίας της Μόσχας. Ηγουμένη εκεί ήταν μια ηλικιωμένη κοντέσα, η Ορλόβα – Νταβίντοβα. Αυτή η περίοδος ήταν μια πολύ σκληρή δοκιμασία για τη Μαργαρίτα, που απαιτούσε μεγάλη ανδρεία, υπομονή και ταπείνωση.
Στις 18 Ιανουαρίου του 1917, με διάταγμα της Ιεράς Συνόδου, η μοναχή Μαργαρίτα διορίστηκε ηγουμένη της Ιεράς Μονής του Προφήτη Ηλία, στο Μενζελίνσκ της επισκοπής Ούφας. Η τελετή ενθρόνισης έγινε στη Μόσχα και παραστάθηκε επίσης η Μεγάλη Δούκισσα Ελισάβετ Φιοντόροβνα, που αγαπούσε πολύ την ηγουμένη Μαργαρίτα. Το 1917 στο μοναστήρι ζούσαν 50 μοναχές και 248 δόκιμες.
Όπως γράφει ο π. Νεκτάριος Αντωνόπουλος στο βιβλίο του «Νεομάρτυρες της Ρωσίας», «η ηγουμένη Μαργαρίτα διακρινόταν για την εξαίρετη μόρφωσή της, την σύνεση, αλλά και την αυστηρή ασκητική ζωή της. Οργάνωσε το μοναστήρι της κατά τα πρότυπα των παλαιών μοναστηριών της Ελλάδος. Μία από τις μοναχές που επέζησε ως τις μέρες μας, η μοναχή Αλεφτίνα, τυφλή στα τελευταία της χρόνια, διέσωσε τις πληροφορίες που καταγράφουμε. Οι μοναχές, με την έμπνευση και καθοδήγηση της ηγουμένης Μαργαρίτας, ζούσαν αυστηρή μοναχική ζωή, τελώντας ανελλιπώς τις ακολουθίες και το μοναχικό τους κανόνα. Όλες εργάζονταν με πνεύμα θυσίας και πολύ φιλότιμο στα διακονήματά τους. Το μοναστήρι είχε πολλούς κήπους με οπωροφόρα δέντρα, λαχανόκηπους, χωράφια, μελίσσια κλπ. Διέθετε ακόμα και εργαστήριο καλλιτεχνικών φωτογραφιών, κάτι σπάνιο και πρωτοποριακό για εκείνη την εποχή».
Προς το τέλος του 1918 ο Λευκός Στρατός εγκατέλειψε το Μενζελίνσκ και τις γειτονικές πόλεις και η μητέρα Μαργαρίτα αποφάσισε να μη μείνει στην κυριαρχία των Μπολσεβίκων. Βρισκόταν στην αποβάθρα, έτοιμη να φύγει, όταν της παρουσιάστηκε σε όραμα ο Άγιος Νικόλαος και της είπε:
– Γιατί αποφεύγεις και αρνείσαι το στεφάνι σου;
Ξαφνιασμένη από το όραμα η ηγουμένη Μαργαρίτα γύρισε στο μοναστήρι και διηγήθηκε στον ιερέα αυτό που είδε.
Με την αίσθηση ότι σύντομα θα έπρεπε να δοκιμαστεί για την πίστη της, ζήτησε να της ετοιμάσουν ένα φέρετρο και έδωσε εντολή να την ενταφιάσουν την ίδια μέρα του θανάτου της, αμέσως μετά την κηδεία.
Την άλλη ημέρα την ηγουμένη Μαργαρίτα την συνέλαβαν ως «αντεπαναστάτρια». Την τράβηξαν βίαια από την εκκλησία στην αυλή του μοναστηριού την ώρα της ακολουθίας. Ζήτησε να την αφήσουν να κοινωνήσει, μα εκείνοι αρνήθηκαν. Την πυροβόλησαν αμέσως εκεί, στον αυλόγυρο. Μετά οι αδελφές του μοναστηριού της έψαλαν την κηδεία και έπειτα την ενταφίασαν πίσω από το Ιερό της Εκκλησίας, εκεί ακριβώς που την πυροβόλησαν.
Ο ιερέας είχε παραξενευτεί πολύ με την απαίτηση της ηγουμένης να ενταφιαστεί την ίδια ημέρα του θανάτου της. Μόνο την επόμενη ημέρα έγινε κατανοητό το αίτημα της. Τότε οι ίδιοι τσεκάδες που είχαν θανατώσει την ηγουμένη Μαργαρίτα έφεραν στο μοναστήρι έναν μουσουλμάνο μουλά για να τον θανατώσουν και ζήτησαν να ταφεί σε έναν τάφο, μαζί με την ηγουμένη Μαργαρίτα. Η ηγουμένη όμως είχε ήδη ενταφιαστεί και έτσι οι τσεκάδες δεν μπόρεσαν να εκτελέσουν το σκοπό τους. Έτσι πήραν τον μουλά και έφυγαν.
Ένας μεγάλος Ρώσος γέροντας, μάλλον ο Στάρετς Αμβρόσιος της Όπτινα θα πρέπει να ήταν, είχε προφητεύσει πως στη διάρκεια διοίκησης μιας ηγουμένης στο μοναστήρι θα οικοδομηθεί μία εκκλησία, στη διάρκεια διοίκησης της δεύτερης, η ίδια η ηγουμένη θα γίνει μάρτυρας και στη διάρκεια ηγουμενίας της τρίτης, θα πέσουν οι καμπάνες. Η προφητεία εκπληρώθηκε. Η ηγουμένη Μαργαρίτα έγινε μάρτυρας. Στην ηγουμενία της επόμενης μοναχής, της τρίτης, οι μπολσεβίκοι πήραν τις καμπάνες της εκκλησίας και έκλεισαν το μοναστήρι.
Την δεκαετία του 1970, που το μοναστήρι ήταν ακόμα κλειστό, κάποιοι άνθρωποι αποφάσισαν να σκάψουν ένα λάκκο πίσω από το ιερό του ναού. Ξαφνικά έπεσαν πάνω σε ένα φέρετρο. Μέσα στο φέρετρο βρήκαν το άφθαρτο λείψανο της ηγουμένης Μαργαρίτας, με έναν σταυρό στο στήθος. Από σεβασμό δεν πείραξαν το φέρετρο, αλλά βρήκαν άλλον τόπο για να σκάψουν το λάκκο.
Το ερπετό απελευθερώθηκε σε σημείο κατάλληλο για το φυσικό του περιβάλλον, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο ούτε το ίδιο ούτε οι άνθρωποι
Ένα γιγάντιο φίδι βρέθηκε στην Εύβοια και πιο συγκεκριμένα σε παραλία το Σάββατο (24.01.2026). Το ερπετό ξεβράστηκε από τη θάλασσα στην περιοχή Ρίφι Αλιβερίου.
Το μεγάλο σε μέγεθος φίδι προκάλεσε, όπως – όπως αναμενόταν – αναστάτωση στην παραθαλάσσια περιοχή Ρίφι Αλιβερίου στην Εύβοια, μετά τις έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών.
Σύμφωνα με μαρτυρίες περαστικών, το ερπετό ξεβράστηκε από τη θάλασσα, γεγονός που οδήγησε στην άμεση ενημέρωση των εθελοντών της Ομάδας Διάσωσης Εύβοιας SAR 312.
Όπως δήλωσε στο evima.gr ο πρόεδρος της ομάδας, Νίκος Αποστόλου:
«Οι εθελοντές ενημερώθηκαν από πολίτες για την ύπαρξη φιδιού που είχε βγει από τη θάλασσα στο Ρίφι, πιθανότατα εξαιτίας των έντονων βροχοπτώσεων».
Άμεσα ειδοποιήθηκε το Λιμεναρχείο και, σε συνεργασία μαζί τους, το φίδι περισυνελέγη με ασφάλεια.
Δείτε το βίντεο:
Στη συνέχεια, το ζώο απελευθερώθηκε στο Μεσονήσι, σε σημείο κατάλληλο για το φυσικό του περιβάλλον, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο ούτε το ίδιο ούτε οι άνθρωποι.
Ένα «κοκτέιλ» μολότοφ και χημικών πλημμύρισε την καρδιά της αλβανικής πρωτεύουσας, μετά από ομιλία του πρώην πρωθυπουργού Σαλί Μπερίσα
Η αντικυβερνητική διαδήλωση που έγινε στα Τίρανα της Αλβανίας, το βράδυ του Σαββάτου (24/1/26) σημαδεύτηκε από σοβαρά επεισόδια, με μολότοφ και χρήση χημικών.
Δείτε το βίντεο:
Τα επεισόδια στην πρωτεύουσα της Αλβανίας επικεντρώθηκαν έξω από το κτίριο που στεγάζει το γραφείο του Έντι Ράμα.
Ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος της Αλβανίας και πρώην πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα, μόλις είχε τελειώσει την ομιλία του, όταν διαδηλωτές, άρχισαν να πετούν βόμβες μολότοφ ενώ οι αστυνομικοί «απάντησαν» κάνοντας χρήση χημικών.
Τα επεισόδια δεν τελείωσαν και ξεκίνησε νέος γύρος, στο Κοινοβούλιο.
Οι εικόνες που κάνουν το γύρο του διαδικτύου, είναι ενδεικτικές της απίστευτης έντασης που δημιουργήθηκε στα Τίρανα.
Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστούν τουλάχιστον 5 αστυνομικοί αλλά και άγνωστος για την ώρα, αριθμός διαδηλωτών.
Δείτε το βίντεο:
Τα επεισόδια κλιμακώθηκαν αμέσως μετά την ομιλία του προέδρου του Δημοκρατικού Κόμματος της Αλβανίας και πρώην πρωθυπουργού, Σαλί Μπερίσα.
Ορισμένοι διαδηλωτές εκτόξευσαν βόμβες μολότοφ και πυροτεχνήματα προς το κτίριο όπου στεγάζεται το γραφείο του πρωθυπουργού Έντι Ράμα, με αποτέλεσμα οι αστυνομικές δυνάμεις να απαντήσουν χρησιμοποιώντας χημικά και ειδικά οχήματα με νερό για να διαλύσουν το πλήθος.
Μεταξύ των αιτημάτων των διαδηλωτών περιλαμβάνονται κατηγορίες που σχετίζονται με ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, ενώ αναφέρονται και υποθέσεις στις οποίες φέρεται να εμπλέκεται η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Μπελίντα Μπαλούκου. Η κατάσταση παραμένει τεταμένη, με τις αρχές να καλούν σε ηρεμία και να τονίζουν τη σημασία αποφυγής βίας.
Δείτε το βίντεο:
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το AnewZ, η κινητοποίηση πυροδοτήθηκε από την ποινική δίωξη που ασκήθηκε κατά της αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Μπελίντα Μπαλούκου, για φερόμενη διαφθορά που συνδέεται με μεγάλα έργα υποδομής. Οι διαμαρτυρίες πήραν βίαιη τροπή όταν ομάδες ατόμων επιτέθηκαν με βόμβες μολότοφ στο κυβερνητικό συγκρότημα που στεγάζει το πρωθυπουργικό γραφείο, αναγκάζοντας τις δυνάμεις ασφαλείας να απαντήσουν με χρήση χημικών και αντλιών νερού για να απωθήσουν το πλήθος.
Με την πρώτη ματιά, η φωτογραφία φαίνεται απολύτως συνηθισμένη: ένα ήσυχο κομμάτι ακτογραμμής, βράχοι σμιλεμένοι από τη θάλασσα και ένας καθαρός γαλανός ουρανός.
Τίποτα το περίεργο — μέχρι να συνειδητοποιήσεις ότι αυτή η εικόνα έκανε το διαδίκτυο να παραφρονήσει.
Αναρτημένη στο Reddit από μια μητέρα με τη λιτή λεζάντα «Βρείτε την κόρη μου», η φωτογραφία μετατράπηκε αμέσως σε ένα viral παιχνίδι μαντεψιάς. Χιλιάδες χρήστες μπήκαν στο «κυνήγι», ζουμάροντας, στραβώνοντας τα μάτια και κάνοντας scroll απελπισμένα, ανίκανοι να εντοπίσουν το κρυμμένο παιδί.
Ένα παιχνίδι αυταπάτης που δοκίμασε την υπομονή όλων
Αρχικά, μοιάζει απλώς με μια φωτογραφία βράχων και φυκιών. Κανένα παιδί, κανένα προφανές σημάδι. Όμως όσο περισσότερο κοιτάζεις, τόσο περισσότερο σε τραβάει το μυστήριο.
«Νόμιζα ότι ήταν αστείο για δέκα λεπτά!» παραδέχτηκε ένας χρήστης του Reddit. «Όταν τελικά το είδα, πετάχτηκα!»
Άλλος σχολίασε: «Αυτό το καμουφλάζ αξίζει βραβείο… φύσης νίντζα!»
Όπως έχει εξηγήσει το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ο εγκέφαλός μας μισεί την αβεβαιότητα — συμπληρώνει τα κενά για να κατανοήσει αυτό που βλέπει. Γι’ αυτό οι οπτικές ψευδαισθήσεις μας μαγεύουν: αποκαλύπτουν πόσο εύκολα μπορεί να μας ξεγελάσει το μυαλό μας.
Πώς τραβήχτηκε η φωτογραφία
Η πλέον διάσημη φωτογραφία τραβήχτηκε σε έναν περίπατο δίπλα στη θάλασσα. Η μητέρα αργότερα εξήγησε:
«Είδα μια μικρή εσοχή μέσα στον βράχο και σκέφτηκα ότι θα ήταν το τέλειο κρησφύγετο. Η κόρη μου χώθηκε μέσα — και το αποτέλεσμα ήταν απίστευτο!»
Είχε δίκιο. Μέσα σε λίγες ώρες, η φωτογραφία έγινε viral. Χιλιάδες άνθρωποι προσπαθούσαν να εντοπίσουν το κορίτσι, περιστρέφοντας τις οθόνες, ζουμάροντας ξανά και ξανά, ακόμα και συζητώντας για μικρές σκιές και σχέδια. Κάποιοι ορκίζονταν ότι έβλεπαν ένα μάτι· άλλοι έβλεπαν ένα χαμόγελο.
Όταν αποκαλύφθηκε τελικά η λύση, ακόμα και οι πιο δύσπιστοι έμειναν άφωνοι.
Γιατί ο εγκέφαλός μας λατρεύει να ξεγελιέται
Υπάρχει ένας απλός λόγος που τέτοιες ψευδαισθήσεις μας γοητεύουν. Δεν μας διασκεδάζουν μόνο — μας δείχνουν πώς λειτουργεί η αντίληψή μας.
Ο εγκέφαλός μας αναζητά διαρκώς γνώριμα σχήματα, ειδικά πρόσωπα — ένα φαινόμενο γνωστό ως παρειδωλία. Είναι αυτό που μας κάνει να βλέπουμε ζώα στα σύννεφα ή πρόσωπα πάνω σε κορμούς δέντρων — ή, στην προκειμένη περίπτωση, ένα μικρό κορίτσι κρυμμένο μέσα στην πέτρα.
Αν κοιτάξετε προσεκτικά, θα τη δείτε: το προσωπάκι ενός μικρού παιδιού που σχεδόν ενσωματώνεται στην τραχιά υφή του βράχου, με χαρακτηριστικά τόσο διακριτικά που μοιάζουν σαν να τα σμίλεψε η ίδια η φύση.
Μια αθώα πρόκληση σε έναν ανήσυχο κόσμο
Μέσα στο διαδικτυακό τοπίο που κατακλύζεται από αρνητισμό και υπερβολή, αυτή η μικρή ψευδαίσθηση ήταν μια ανάσα δροσιάς. Θύμισε σε πολλούς τις απλές χαρές — την περιέργεια, το παιχνίδι, την ανακάλυψη.
«Έψαχνα είκοσι λεπτά, αλλά άξιζε κάθε δευτερόλεπτο όταν τελικά τη βρήκα!» έγραψε ένας χρήστης. Άλλος αστειεύτηκε: «Έβαλα όλη την οικογένεια να ψάχνει και κανείς δεν την εντόπισε πριν από τη γιαγιά μου!»
Ακόμα δεν τη βλέπετε; Ένα στοιχείο: κοιτάξτε περίπου στα τρία τέταρτα του ύψους της φωτογραφίας, λίγο δεξιά από το κέντρο. Αυτή η “σκιά” που βλέπετε; Δεν είναι σκιά — είναι ένα μικροσκοπικό προσωπάκι που σας κοιτάζει πίσω.
Μερικές φορές, φαίνεται πως το μόνο που χρειάζεται είναι ένας βράχος, μια φωτογραφική μηχανή και λίγη φαντασία για να μετατραπεί όλο το διαδίκτυο σε… ντετέκτιβ.
Χώρισε ο Πάνος Βλάχος με την Νατάσα Εξηνταβελώνη μετά από 2 χρόνια σχέσης
Ένας νέος χωρισμός «βόμβα» έσκασε σήμερα, Σάββατο 24 Ιανουαρίου στην ελληνική showbiz, καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Espresso, o Πάνος Βλάχος και η Νατάσα Εξηνταβελώνη τράβηξαν χωριστούς δρόμους μετά από 2 χρόνια κοινής πορείας.
Τίτλοι τέλους έπειτα από δύο χρόνια σχέσης για Πάνο Βλάχο και Νατάσα Εξηνταβελώνη.
Δεν κατάφεραν τελικά να σώσουν τη σχέση τους, παρά τις προσπάθειες, και έτσι ο Πάνος Βλάχος και η Νατάσα Εξηνταβελώνη αποφάσισαν να τραβήξουν χωριστούς δρόμους, οριστικά αυτή τη φορά.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Espresso», το ζευγάρι χώρισε στο τέλος του καλοκαιριού, με την ταλαντούχα ηθοποιό να τα «μαζεύει» και να αποχωρεί από το σπίτι του ηθοποιού στη Βούλα.
Η σχέση τους κράτησε περίπου δύο χρόνια και χαρακτηρίστηκε από πολλά σκαμπανεβάσματα, ωστόσο πάντα κατάφερναν να ξεπερνούν τα προβλήματά τους και να παραμένουν μαζί. Αυτή τη φορά, όμως, ο χωρισμός ήταν μονόδρομος.
Ως ζευγάρι, οι κοινές τους εμφανίσεις ήταν ελάχιστες, καθώς κρατούσαν την προσωπική τους ζωή μακριά από τα φλας.
Τον Απρίλιο του 2025 ο Πάνος Βλάχος έδωσε το «παρών» στην πρεμιέρα της αγαπημένης του στο Θέατρο Βασιλάκου – Μαριάννα Τόλη, όπου ανέβηκε στη σκηνή με τον καθηλωτικό μονόλογο του Βρετανού συγγραφέα Ντένις Κέλι «Girls & Boys».
Τον επόμενο μήνα, στα μέσα Μαΐου, έκαναν μια εμφάνιση, που συζητήθηκε έντονα, στην απονομή των βραβείων «Δημήτρης Χορν» και «Μελίνα Μερκούρη» για τη σεζόν 2023-2024.
Η Νατάσα Εξηνταβελώνη, η οποία ήταν ανάμεσα στις τέσσερις υποψήφιες για το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη», συνοδευόταν από τον πατέρα της και τον σύντροφό της Πάνο Βλάχο.
Ο φωτογραφικός φακός τούς είχε απαθανατίσει και τους τρεις μαζί, εικόνα που έδειχνε πως η σχέση τους έπαιρνε πλέον σοβαρή τροπή.
Ωστόσο, στα επαγγελματικά του ο Πάνος Βλάχος συνεχίζει να κάνει σταθερά ανοδικά βήματα, με συνεργασίες που αφήνουν το αποτύπωμά τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Ριφιφί», που αποτέλεσε για τον ίδιο το καλύτερο ξεκίνημα για την υποδοχή του 2026, καθώς η σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια κατέκτησε την πρώτη θέση σε τηλεθέαση ανάμεσα σε όλες τις σειρές και τις ταινίες που έχουν προβληθεί στην COSMOTE TV από την αρχή της λειτουργίας της.
Όταν η «Espresso» είχε τσακώσει τους Βλάχο-Εξηνταβελώνη σε καφετέρια στο κέντρο της Αθήνας
Παράλληλα, θα πηγαινοέρχεται στη Θεσσαλονίκη, αφού η παράσταση «Δον Ζουάν – Πόσο δύσκολο να είσαι άντρας», μετά τα συνεχόμενα sold out της περσινής χρονιάς και την επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία που ενθουσίασε το κοινό σε όλη την Ελλάδα, ξεκίνησε χθες, Παρασκευή, στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Αριστοτέλειον, όπου θα παραμείνει για λίγες παραστάσεις.
Τέλος, από 28 Φεβρουαρίου και κάθε Σάββατο ο Πάνος Βλάχος θα παρουσιάζει στο Vox ένα υπερθέαμα-τομή στην ιστορία της χώρας, μια μουσική όαση που δεν πρέπει να χάσει κανείς.
Τουρκία: Βρέθηκε ακέφαλο πτώμα, τυλιγμένο σε σεντόνι, στην Κωνσταντινούπολη
Στο Σισλί βρέθηκε ακέφαλο πτώμα τυλιγμένο σε σεντόνι, σε κάθε απορριμμάτων στο Ντουατεπέ.
Στην περιοχή Ντουατεπέ (Duatepe) του δήμου Σισλί στην Κωνσταντινούπολη εντοπίστηκε μέσα σε κάθε απορριμμάτων ακέφαλο πτώμα, τυλιγμένο σε σεντόνι, το οποίο εκτιμάται ότι ανήκει σε γυναίκα. Οι αρχές απέκλεισαν άμεσα την περιοχή, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες ταυτοποίησης του ορού και η πολύπλευρη έρευνα.
Το μακάβριο εύρημα εντόπισε περίπου στις 19:40 Τούρκος ο οποίος συνέλεγε ανακυκλώσιμο από τα απορρίμματα, σε κάθε που βρίσκεται μπροστά από την οδό Kuyulubağ, στον αριθμό 25. Το σώμα ήταν τυλιγμένο σε σεντόνι και σακούλες.
Ο άνδρας μετέβη στο αστυνομικό τμήμα για να αναφέρει το περιστατικό και βρίσκεται στο σημείο συνοδευόμενο από αστυνομικές δυνάμεις. Από τις πρώτες εκτιμήσεις διαπιστώθηκε ότι η σορός ήταν ακέφαλη και πιθανότατα ανήκει σε γυναίκα.
Για λόγους διασφάλισης του τόπου του εγκλήματος, ο ορός δεν απομακρύνθηκε από τον κάδο, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή σε αυτή τη φάση η πλήρης αξιολόγηση της ακεραιότητας του σώματος. Η περιοχή τέθηκε σε κλοιό ασφαλείας και ενημερώθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
Κλιμάκια της Διεύθυνσης Ανθρωποκτονιών και της Εγκληματολογικής Υπηρεσίας συνεχίζουν τη συλλογή στοιχείων τόσο από το ίδιο και από το περιβάλλοντα χώρο. Η ταυτοποίηση της σορού και η πλήρης διαλεύκανση της υπόθεσης βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σέρρες: «Η γυναίκα μου έχει ψυχικά προβλήματα, δεν αντέχω και μένω στο υπόγειο» – Ξεσπά ο σύζυγος της καθηγήτριας
«Έπαιρνε τα φάρμακά της 16 χρόνια. Το 2022 τα έκοψε και έκτοτε το χάος» υποστηρίζει ο σύζυγος της καθηγήτριας στις Σέρρες που καταδικάστηκε για κακοποίηση μαθητή.
Ένα πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε στις Σέρρες, με τη σύλληψη καθηγήτριας Γυμνασίου, μετά από καταγγελία ότι φίμωσε 13χρονο μαθητή με χαρτοταινία κατά τη διάρκεια μαθήματος, επειδή έκανε φασαρία.
Το περιστατικό σημειώθηκε την Παρασκευή (23/01), όταν η καθηγήτρια ενοχλήθηκε από τον μαθητή και ζήτησε αρχικά από την δίδυμη αδελφή του να του δέσει τα χέρια. Όταν εκείνη αρνήθηκε, έβαλε έναν άλλο συμμαθητή να το κάνει.
Δείτε το βίντεο:
«Δεν αντέχω, ζω απομονωμένος»
Ο σύζυγος της καθηγήτριας και διευθύντριας του Γυμνασίου, μιλώντας στις «Εξελίξεις Τώρα» αναφέρει πως η σύζυγός του πάσχει από ψυχιατρικά προβλήματα εδώ και χρόνια.
«Η γυναίκα μου πάσχει, έχει ψυχικά προβλήματα εδώ και χρόνια. Δεν μου είπε απολύτως τίποτα, ούτε την είδα, ούτε κατάλαβα ότι έφυγε γιατί εγώ επειδή δεν αντέχω ζω απομονωμένος στο υπόγειο του σπιτιού μου. Δεν κατάλαβα καν ότι ήρθαν και την πήραν. Το έμαθα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σήμερα το μεσημέρι. Μάλιστα έχει πεθάνει ο αδερφός μου και ανέβαλα να πάω και στην κηδεία του στην Καρδίτσα.
»Η γυναίκα μου πάσχει – η διεύθυνση τα ξέρει – από σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας. Δεν καταλογίζω ευθύνη γι’αυτα που μου κάνει όλη μέρα , φταίει η αρρώστια της. Αρνείται να πάει στον ψυχίατρο. Την έχω πάει 15 φορές στον ψυχίατρο και αρνείται. Έπαιρνε τα φάρμακά της 16 χρόνια. Το 2022 τα έκοψε και έκτοτε το χάος. Δεν μπορώ να πάρω τηλέφωνο την αστυνομία για το bullying που δέχομαι γιατί αντιδράει ο γιος μου, ο οποίος πάσχει από τα ίδια προβλήματα. “Μπήκατε” σε ένα δράμα μέσα. Το περίμενα να συμβεί ανά πάσα στιγμή και απορώ πως άργησε και τόσο».
Δείτε το βίντεο:
Ποινή φυλάκισης δύο ετών στη διευθύντρια που έδεσε με ταινία 13χρονο, «το έκανα για πλάκα, δεν δυσανασχετούσε» είπε
>Η ποινή είναι εξαγοράσιμη προς €10 ημερησίως – Η κατηγορούμενη κρίθηκε ένοχη για παράνομη βία και σωματική βλάβη αδύναμων ατόμων – Με τη συναίνεση των μαθητών το έκανα, δήλωσε η 60χρονη καθηγήτρια.
Screenshot
Συνολική ποινή φυλάκισης δύο χρόνων, επέβαλε το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Σερρών στη 60χρονη καθηγήτρια-διευθύντρια γυμνασίου που κατηγορείται ότι φίμωσε με κολλητική ταινία έναν 13χρονο μαθητή.
Δείτε το βίντεο:
Η κατηγορούμενη κρίθηκε ένοχη για παράνομη βία και σωματική βλάβη αδύναμων ατόμων και αποφασίστηκε η ποινή της να είναι εξαγοράσιμη προς δέκα ευρώ ημερησίως.
Σύμφωνα με την καταγγελία που έγινε από τη μητέρα του 13χρονου μαθητή, όλα συνέβησαν την περασμένη Πέμπτη, όταν η εκπαιδευτικός αρχικά ζήτησε από τη δίδυμη αδελφή του 13χρονου να τοποθετήσει στο στόμα του χαρτοταινία επειδή… έκανε φασαρία και δεν ήθελε να τον ακούει.
«Όταν η κόρη μου αρνήθηκε να το κάνει, πήρε η ίδια μια χαρτοταινία και του έβαλε τρία κομμάτια χαρτοταινίας στο στόμα και έβαλε και έναν συμμαθητή του να του δέσει και τα χέρια», όπως ανέφερε η μητέρα στο protothema.gr, σημειώνοντας ότι ο ανήλικος έμεινε έτσι για μία ολόκληρη διδακτική ώρα, μέχρι που τον βρήκε η βασική φιλόλογος του σχολείου και του έλυσε τα χέρια.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος η εκπαιδευτικός, η οποία είναι και διευθύντρια του σχολείου, απειλούσε τον γιο της λέγοντας του «θα σε κάνω μούμια». Μάλιστα, το πρωί της επόμενης ημέρας, η εκπαιδευτικός προειδοποίησε το παιδί ότι έφερε μαζί της μεγαλύτερη ταινία, όπως καταγγέλλει η 44χρονη μητέρα του ανήλικου.
Ενώπιον του δικαστηρίου κατέθεσε η φιλόλογος, η οποία η οποία βρήκε δεμένο τον 13χρονο μαθητή. Όπως είπε, το αντιλήφθηκε αφού άφησε τα πράγματα της στην έδρα «είδα στο τελευταίο θρανίο να είναι δεμένα τα χέρια του. Τον πλησίασα, είπε ότι το έκανε η διευθύντρια. Του έλυσα τα χέρια και μετά συνέχισα το μάθημα.
Ήταν αρκετή η ποσότητα της ταινίας στα χέρια. Έκανα λίγη ώρα για να τον λύσω. Εκείνη την ώρα που τον βρήκα εγώ δεν είχε ταινία στο στόμα. Και άλλα παιδιά εκείνη την ώρα μου είπαν ότι το έκανε η διευθύντρια», κατέθεσε.
Δείτε το βίντεο:
Σύμφωνα με την καθηγήτρια, έχουν υπάρξει και άλλες αναφορές από συναδέλφους της στη δευτεροβάθμια για τη διευθύντρια και έχουν μαζέψει υπογραφές για εκείνη, ενώ το θέμα έχει κοινοποιηθεί και στο υπουργείο.
Ο δικηγόρος της μητέρας του 13χρονου μαθητή, Κώστας Δέμελης:
«Το έκανα για πλάκα, δε δυσανασχετούσε»
Στην απολογία της η 60χρονη διευθύντρια του σχολείου ανέφερε ότι… το κτήριο είναι πολύ μικρό για τη δυναμικότατα των παιδιών και αυτό δημιουργεί προβλήματα.
Σχετικά με το καταγγελλόμενο περιστατικό η διευθύντρια ανέφερε ότι το έκανε για πλάκα. «Μια μαθήτρια λέει “εγώ δεν κατάλαβα κάτι”. Πεταγόταν συνέχεια ο 13χρονος. Της είπα “μου επιτρέπεις να βάλω μια ταινία για να μη μιλάει;” Γελούσαμε. Πάω παίρνω την ταινία και του τη βάζω στο στόμα για πλάκα. Για να συνεχίσουμε το μάθημα».
Στη συνέχεια ανέφερε ότι βγήκε έξω να πάρει ένα μαρκαδόρο και επειδή άφησε εκεί την ταινία ένας μαθητής την πήρε και έδεσε τα χέρια του 13χρονου.
Δείτε το βίντεο:
«Δεν του είπα εγώ να το κάνει. Δεν έδειξε ο 13χρονος ότι δυσανασχετούσε. Τελειώσαμε το μάθημα και τα παιδιά εξαφανίστηκαν. Ούτε ήρθαν να μου πουν ότι αυτό μας πείραξε, ούτε η μητέρα επικοινώνησε μαζί μου. Είναι πάγια τακτική που γίνεται χρόνια. Με παρακάμπτουν και πηγαίνουν στο διευθυντή της δευτεροβάθμιας», υποστήριξε.
Η ίδια είπε, επίσης, ότι ο 13χρονος έμεινε 10 λεπτά με την ταινία στο στόμα. «Δεν το φίμωσα. Δεν πήρα την ταινία να του τη βάλω γύρω-γύρω από το στόμα. Με τη συναίνεση των μαθητών το έκανα. Ήταν μια συμβολική επιλογή, επειδή δεν μπορούσα να συνεχίσω το μάθημα προς το τέλος αφού πεταγόντουσαν όλοι.
Ρώτησα και είπα θέλετε να το κάνουμε αυτό (να βάλω την ταινία στο στόμα του). Δεν φαντάστηκα ότι θα τους ενοχλήσει αυτό. Γιατί τα παιδιά κάνουν πολύ χειρότερα. Αν έβλεπα τον 13χρονο να δυσανασχετεί και να μη γελάει δεν θα το έκανα», ισχυρίστηκε.