Blog Σελίδα 4804

Ο πρώην μου πήρε το παιδί στο εξωτερικό και το ξαναείδα στα 19 του. Μπορώ να κάνω κάτι νομικά;

0

Ο πρώην άντρας μου πήρε το γιο μας με ιδιωτικό συμφωνητικό πριν 11 χρόνια στη Βραζιλία. Το παιδί ήταν τότε 9 χρονών. Αμέσως τον ξαναβάφτισε σε καθολική εκκλησία με το όνομα του παππού (πεθερού), και έσπευσε να με διαγράψει από τη μνήμη του παιδιού και γενικά βιώνουμε και οι δύο σε τραγικό βαθμό. Μετακόμισα στη Βραζιλία 2μιση χρόνια αφού είχε πάρει το παιδί με σκοπό να ‘δείξω’ στο γιο μου πως η αλήθεια είναι άλλη από αυτή που του λέγανε, όμως συνάντησα χειρότερο πόλεμο και αποξένωση. Παρέμεινα με φοβερές δυσκολίες για ενάμιση χρόνο, μέχρις ότου το παιδί μου καταφέρει ξανά να με κοιτάξει στα μάτια κανονικά. Την ημέρα που έγινε αυτό μου ζήτησε να φύγω και να επιστρέψω στην Ελλάδα… Γύρισα ένα μήνα μετά, το 2014. Πέρυσι σε ηλικία 19 χρονών είδα το γιο μου στην Αθήνα και μιλήσαμε λίγο. Φαίνεται πως το παιδί είναι βαθιά τραυματισμένο και μπλοκαρισμένο. Καθώς και εγώ. Η ερώτηση μου είναι εάν μπορώ νομικά να κάνω κάτι σήμερα για την όλη κατάσταση και εάν υπάρχουν ομάδες υποστήριξης αποξενωμένων γονέων στην Αθήνα. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας

Απαντάει η δικηγόρος κυρία Παναγιώτα Λουκάκου

Σε περίπτωση διαζυγίου πρέπει να οριστεί, με δικαστική απόφαση εάν οι γονείς διαφωνούν ή με ιδιωτικό συμφωνητικό που εν συνεχεία επικυρώνεται στα πλαίσια της διαδικασίας του συναινετικού διαζυγίου το πρόσωπο στο οποίο θα ανατεθεί η επιμέλεια του ανήλικου παιδιού αλλά συγχρόνως να ρυθμιστεί και το δικαίωμα επικοινωνία του γονέα με τον οποίο δεν διαμένει το ανήλικο παιδί. Το συμφέρον του παιδιού επιβάλλει αυτό να έχει επαφή και με τους δύο γονείς και αυτό ανεξάρτητα από τους λόγους που οδήγησαν τους συζύγους στο διαζύγιο . Πολλές φορές όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Μπορεί ένας από τους δύο συζύγους να μην είναι έτοιμος να αποδεχθεί ένα διαζύγιο και τότε πιέζει τον άλλο σύζυγο ή τον εκδικείται μέσω των ανήλικων παιδιών. Η γονική αποξένωση εμφανίζεται κυρίως ανάμεσα σε διαζευγμένους γονείς ή συντρόφους και είναι ιδιαίτερα έντονη στις υποθέσεις διεθνούς απαγωγής παιδιών από τον ένα γονέα. Συνίσταται στην προσπάθεια του ενός γονέα να εγκαθιδρύσει στην παιδική ψυχή την απόρριψη της εικόνας του άλλου γονέα. Σύμφωνα με τις μελέτες των ειδικών , θεωρείται μορφή συναισθηματικής – ψυχολογικής κακοποίησης και καταλήγει σε ψυχική διαταραχή του ίδιου του παιδιού το οποίο στρέφεται,υπό την επιρροή του ενός γονέα, εναντίον του άλλου γονέα . Πρόκειται για σκόπιμη πρόκληση μιας ψυχικής διαταραχής στο παιδί το οποίο απεχθάνεται τον άλλο γονέα και φέρεται παράλογα εχθρικά σε αυτόν χωρίς καμία αιτία . Πρόκειται για μια πλύση εγκεφάλου του παιδιού που λαμβάνει χώρα είτε από τον άλλο γονέα είτε και από το οικογενειακό περιβάλλον του άλλου γονέα με τη συκοφαντική δυσφήμιση του ενός γονέα από τον άλλο γονέα. Οι τρόποι με τους οποίους επιτυγχάνεται η αποξένωση του γονέα είναι διάφοροι, όπως η συστηματική παραπληροφόρηση, η παρεμπόδιση της άσκησης του δικαιώματος επικοινωνίας με σκοπό εν τέλει αυτή να διακοπεί διαπαντός, ο έλεγχος και ο χειρισμός της συναισθηματικής κατάστασης του παιδιού και άλλοι.

Οι συνέπειες στην ζωή του παιδιού είναι ολέθριες αφού μπορεί να το οδηγήσουν σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, κατάθλιψη, χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών. Απώτερος σκοπός του γονέα εκείνου που μετέρχεται την κατασυκοφάντηση του άλλου γονέα είναι να δημιουργήσει ψυχολογική εξάρτηση του παιδιού από τον ίδιο, προκειμένου να ικανοποιήσει εγωιστικά τις προσωπικές του ανεκπλήρωτες ψυχολογικές και συναισθηματικές ανάγκες .Το φαινόμενο της γονικής αποξένωσης παρουσιάζει ιδιαίτερη σημασία στα πλαίσια των οικογενειακών διαφορών που καταλήγουν στο δικαστήριο και απαιτούν από το δικαστή μεγάλη διακριτική ικανότητα προκειμένου να λάβει την ορθή και προς το πραγματικό συμφέρον του παιδιού απόφαση, γεγονός το οποίο καθιστά απαραίτητη την ενημέρωση των δικαστών και των νομικών συμβούλων από ειδικούς ψυχικής υγείας. Η γονική αποξένωση περιελήφθη με τον ταξινομητικό όρο parental alienation με τον κωδικό QE.52 Problem Caregiver –child Relationship στη διεθνή στατιστική ταξινόμηση των ασθενειών και των σχετικών προβλημάτων υγείας ( ΙCD-11) σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022.

Ο υπαίτιος για την δημιουργία της γονικής αποξένωσης γονέας επιτυγχάνει το σκοπό του μέσω της τέλεσης αξιοποίνων πράξεων, όπως η εξύβριση και η συκοφαντική δυσφήμιση του άλλου γονέα ή η έντεχνη παρεμπόδιση της επικοινωνίας του παιδιού με τον άλλο γονέα, η οποία εμφανίζεται ως δήθεν βούληση του ίδιου του παιδιού και αποτελεί παραβίαση της δικαστικής απόφασης που ρυθμίζει την επικοινωνία.

Για το λόγο αυτό και οι πράξεις αυτές συνιστούν προσβολή της προσωπικότητας του δυσφημιζόμενου γονέα για την προστασία της οποίας αυτός έχει δικαίωμα να ασκήσει αγωγή για χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης που έχει υποστεί από αυτή την προσβολή της προσωπικότητας του.

Η προσέγγιση του αποξενωμένου παιδιού από το γονέα είναι μια δύσκολη υπόθεση που απαιτεί την υποστήριξη των ειδικών. Στις ημέρες μας και επειδή το φαινόμενο αρχίζει να λαμβάνει διαστάσεις όλο και περισσότερες οργανώσεις που αφορούν κυρίως το διαζύγιο και τα δικαιώματα των γονέων παρέχουν υποστήριξη και μπορεί κανείς να τις αναζητήσει στο διαδίκτυο καθώς οι περισσότερες διατηρούν σχετικές ιστοσελίδες.

Στη δική σας προσωπική περίπτωση ο πατέρας εκμεταλλεύτηκε το γεγονός της συναίνεσης σας στην ανάθεση της επιμέλειας του τέκνου σας σε εκείνον. Αναμφισβήτητα έχετε δικαίωμα να υπερασπιστείτε τη τιμή και την υπόληψη σας ως γονέας και να προστατεύσετε την προσωπικότητα σας από οποιαδήποτε προσβολή. Βεβαίως έχει περάσει πολύς χρόνος και ενδεχομένως οι αξιώσεις σας να έχουν παραγραφεί.

Παναγιώτα Λουκάκου
Δικηγόρος Παρ Αρείω Πάγω
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια

Ο πρώην κηπουρός του βασιλιά Καρόλου αποκαλύπτει το σημείο όπου δεν πρέπει ποτέ να βάλετε το χριστουγεννιάτικο δέντρο

0

O πρώην κηπουρός του παλατιού του Μπάκιγχαμ αποκαλύπτει μεταξύ άλλων το σημείο στο σπίτι που δεν πρέπει να τοποθετούμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Ο Τζακ Στούκς, πρώην κηπουρός του Βασιλιά Κάρολου, μοιράζεται τις πολύτιμες συμβουλές του για το πώς να επιλέξετε το τέλειο χριστουγεννιάτικο δέντρο και να το διατηρήσετε φρέσκο καθ’ όλη τη διάρκεια των γιορτών.

xristougenniatiko dentro khpouros 4

Πλησιάζει η περίοδος του στολισμού

Αυτή τη περίοδο που διανύουμε, η προσοχή των περρισσότερων αρχίζει να στρέφεται προς τα Χριστούγεννα. Μπορεί να έχουμε σχεδόν 25 μέρες μπροστά μας, ωστόσο αυτή η μέρα θα έρθει πιο γρήγορα απ’ ό,τι φανταζόμαστε.

Πολλοί έχουν ήδη στολίσει τα σπίτια τους για να δημιουργήσουν αμέσως χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, όμως πότε είναι πραγματικά η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσουμε με τον στολισμό του δέντρου μας;

Αρχικά, στο παλάτι του Μπάκιγχαμ στολίζουν πάντα φυσικά δέντρα για τα Χριστούγεννα, τα οποία είναι πλούσια, αρωματικά και γεμάτα προσωπικότητα, αλλά δεν διαρκούν για πάντα.

Αν στολιστούν πολύ νωρίς, τότε τα γεμάτα κλαδιά τους μπορεί να φαίνονται αραιά και κουρασμένα μέχρι των ερχομό των γιορτών.

Σε συνέντευξή του στο Smooth Radio, ο Τζακ Στούκς, πρώην βασιλικός κηπουρός, δίνει τις συμβουλές του για το πώς να επιλέξετε το ιδανικό χριστουγεννιάτικο δέντρο και να το κρατήσετε φρέσκο καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

xristougenniatiko dentro khpouros 2

Πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να αγοράσετε το δέντρο σας

Ο Τζακ εξηγεί ότι το τέλειο timing είναι κρίσιμο, ειδικά για τα φυσικά δέντρα. Όπως αναφέρει: “Ιδανικά, το δέντρο σας θα πρέπει να στολίζεται όσο πιο κοντά στα Χριστούγεννα γίνεται. Παραδοσιακά, οι 12 μέρες των Χριστουγέννων ξεκινούν από την ημέρα των Χριστουγέννων, οπότε κάπου στα μέσα Δεκεμβρίου είναι τέλεια. Πολλοί σήμερα στολίζουν από την 1η Δεκεμβρίου ή ακόμη και από τον Νοέμβριο, αλλά για τα φυσικά δέντρα είναι πολύ νωρίς. Τα κομμένα δέντρα ξεραίνονται γρήγορα, όπως γίνεται και με τα κομμένα λουλούδια. Αφήστε τα πολύ νωρίς και μέχρι τα Χριστούγεννα θα βρείτε περισσότερες βελόνες στο πάτωμα παρά στα κλαδιά!”

Για όσους θέλουν να διατηρήσουν το δέντρο φρέσκο για περισσότερες εβδομάδες, συνιστά να επιλέξουν φυτεμένο δέντρο σε γλάστρα. Με τακτικό πότισμα και σε δροσερό σημείο, θα παραμείνει όμορφο για πολύ καιρό.

Η καλύτερη ημερομηνία για το φυσικό δέντρο

Ο Τζακ αποκαλύπτει την ακριβή ημερομηνία για να διασφαλίσετε ότι το δέντρο σας θα φαίνεται τέλειο την ημέρα των Χριστουγέννων: «Αγοράστε και στολίστε το περίπου μια εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα. Έτσι θα είναι όμορφο για την μεγάλη μέρα και μέχρι την Πρωτοχρονιά. Περίπου στις 17 ή 18 Δεκεμβρίου είναι ιδανικό, αργά αρκετά ώστε να παραμείνει φρέσκο, αλλά νωρίς για να το απολαύσετε για λίγο

xristougenniatiko dentro khpouros 3

Συμβουλές για να διατηρηθεί φρέσκο το δέντρο σας-Το σημείο που δεν θα έπρεπε να το τοποθετήσετε

Ο Τζακ δίνει και μια τελική συμβουλή για τη φροντίδα και τη σωστή τοποθέτηση:
«Κρατήστε το δέντρο σε δροσερό μέρος, μακριά από κάποιο καλοριφέρ ή από το τζάκι. Χρησιμοποιήστε βάση με νερό και φροντίζετε να το ανανεώνετε τακτικά. Για φυτεμένα δέντρα, διατηρήστε το χώμα ελαφρώς υγρό. Τοποθετήστε το κοντά σε φωτεινό παράθυρο, καθώς το φως βοηθά στη διατήρηση της φρεσκάδας.»

Έτσι λοιπόν, με οδηγό αυτές τις συμβουλές, το χριστουγεννιάτικο δέντρο σας θα παραμείνει όμορφο και αρωματικό καθ’ όλη τη διάρκεια των γιορτών.

Ο πρώην άντρας της κοπέλας μου θέλει να είναι παρών στον τοκετό

0

Η κοπέλα μου είναι 7 μηνών έγκυος. Το παιδί δεν είναι δικό μου – τα φτιάξαμε λίγο αφού χώρισε με τον πρώην της και αργότερα έμαθε περί εγκυμοσύνης. Του το είπε αμέσως, αλλά έδειξε να μην ενδιαφέρεται.

Είμαι κοντά της και την υποστηρίζω, όσο μπορώ. Πηγαίνω μαζί της στο γιατρό, στις εξετάσεις, μετακόμισε σπίτι μου και ετοιμάζουμε μαζί το δωμάτιο του παιδιού. Είμαστε ερωτευμένοι κι ενώ ξέρω, ότι το παιδί δεν είναι δικό μου, σκοπεύω να είμαι εκεί και για τους δυο τους.

Το πρόβλημα είναι, ότι ο πρώην της άρχισε ξαφνικά να ενδιαφέρεται για το παιδί του, κάτι, που είναι μεν καλό, αλλά θέλει να είναι παρών και στη γέννα. Η κοπέλα μου συμφωνεί απόλυτα μαζί του, καθώς πιστεύει, ότι κάτι τέτοιο θα τον φέρει πιο κοντά με το παιδί του και ότι δεν πρέπει για κανένα λόγο να το χάσει.

Εγώ πάλι εκνευρίζομαι.

Πρώτον, είμαστε μία εβδομάδα, πριν τη γέννα και δεν έχει κάνει τίποτα. Δεν συνεισέφερε οικονομικά πουθενά, δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ και ξαφνικά τώρα εμφανίζεται και έχει και απαιτήσεις.

Δεύτερον, η κοπέλα μου θέλει παρούσα και τη μάνα της και το νοσοκομείο επιτρέπει μέχρι δύο άτομα, άρα εγώ βγαίνω αυτομάτως εκτός. Εγώ, όμως, ήμουν δίπλα της σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης, κανείς άλλος.
Τρίτον, δεν γουστάρω τον πρώην της παρών στον τοκετό, γιατί θα τη δει γυμνή. Θα μου πείτε, την έχει ήδη δει δεκάδες φορές, αλλά και πάλι δεν μου αρέσει σαν ιδέα.
Η κοπέλα μου λέει, ότι με αγαπάει, αλλά εκείνη αποφασίζει, ποιος θα είναι παρών. Πιστεύετε, ότι είμαι υπερβολικός και κάνω σαν παιδάκι;

Λουκάς

Ο πρώην άντρας μου, στένευε κρυφά τα ρούχα μου για να μην μου κάνουν επειδή με ζήλευε

0

Με λένε Μαίρη και είμαι χωρισμένη με δυο παιδάκια. Ο λόγος του διαζυγίου: Η αφόρητη ζήλια του άντρα μου. Ήταν τέτοια η ζήλια του, που μια περίοδο, ξαφνικά από το πουθενά άρχισαν τα ρούχα μου να με…στενεύουν. Γυμναζόμουν, πρόσεχα το σώμα μου γενικά δεν έπαιρνα κιλά. Μου έκανε εντύπωση που ξαφνικά τα ένα ένα τα ρούχα μου, δεν μου έμπαιναν. Μέχρι που ανακάλυψα τί συνέβαινε και έγινα έξω φρενών.

Μια μέρα όπως κατέβηκα στην αποθήκη να πάρω κάποια πράγματα, ανακάλυψα μια σακούλα με ρούχα δικά μου. Μου έκανε εντύπωση διότι δεν θυμάμαι να τα είχα κατεβάσει εγώ. Ανοίγοντας τη σακούλα, βρήκα μια απόδειξη απο τον ράφτη της γειτονιάς μου με ημερομηνία μόλις πριν από 2 εβδομάδες. Δεν είχα πάει ποτέ στον ράφτη, όχι τουλάχιστον το τελευταίο τρίμηνο. Όταν πήρα τηλέφωο σοκαρίστηκα.

Ο πρώην άντρας μου, του πήγαινε ρούχα μου κάθε δυο εβδομάδες και του ζητούσε να μου τα στενέψει.
Ο λόγος; Δεν ήθελε να φοράω μίνι, κολλητά παντελόνια και σορτσάκια και προσπαθούσε με αυτόν τον τρόπο να με κάνει να μην τα ξαναβάλω.

Αφού τσακώθηκα με τον ράφτη που δεν με ενημέρωσε ποτέ, γύρισα σπίτι και έγινε χαμός. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και αμέσως προχώρησα σε αίτηση διαζυγίου.

Όχι μόνο επειδή δεν με σεβάστηκε σαν άνθρωπο και συμπεριφέρθηκε με τόσο άρρωστο τρόπο αλλά και γιατί αύριο μπορεί να κάνει κάτι ανάλογο και στις κόρες μας και αυτό δεν θα το επιτρέψω.

Να μην ανέχεστε τέτοια ανδρείκελα και 100 χρόνια γάμου να έχετε στην πλάτη!

Γιάννα

Πηγή: singleparent.gr

Ο πρώην άντρας μου παριστάνει τον πεθαμένο για να μην δίνει διατροφή

0

Όταν χώρισα πριν από δύο χρόνια ο πρώην μου εξαφανίστηκε και με άφησε εντελώς μόνη με δύο παιδιά. Σε όλο μας τον γάμο, υπήρξε τσιγκούνης και πάρα πολύ ψείρας με τα οικονομικά του πράγμα που με έχει βάλει σε υποψίες ότι κάτι άλλο συμβαίνει…

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Εργαζόμασταν και οι δύο όσο ήμασταν παντρεμένοι αλλά δεν μου είπε ποτέ πόσα παίρνει. Ήμασταν παντρεμένοι τόσα χρόνια, είχαμε δύο παιδιά αλλά οτιδήποτε είχε σχέση με τη δουλειά του και τα χρήματα το κρατούσε μόνο για τον εαυτό του. Ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις του, πλήρωνε κανονικά τους λογαριασμούς μας, δεν έλειψε τίποτα στα παιδιά αλλά αν και κατά πόσο περίσσευαν χρήματα και τι τα έκανε δεν το έμαθα ποτέ.

Ο χαρακτήρας του ήταν περίεργος γενικά όχι μόνο στο οικονομικό και αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισα να χωρίσουμε. Δεν πήγαινε άλλο αυτός ο γάμος. Με είχε κουράσει απίστευτα η παραξενιά του, αυτό το άγχος ότι όλοι τον κυνηγούν να τον κλέψουν, να του φάνε χρήματα ή να τον βλάψουν.

Τον χωρισμό μας τον δέχτηκε καλά και χωρίς αντιδράσεις, μόλις όμως υπογράψαμε, μάζεψε τα πράγματά του και εξαφανίστηκε. Από τότε ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Όσες φορές και αν προσπάθησα να επικοινωνήσω μαζί του γιατί τα παιδιά τον ζητούσαν εκείνος άφαντος. Για διατροφή ούτε λόγος. Μας παράτησε στο έλεος του Θεού να τα βγάλουμε πέρα με τον πενιχρό δικό μου μισθό.

Περίπου 8 μήνες μετά το διαζύγιο αποφάσισα να απευθυνθώ ξανά στον δικηγόρο μου να ψάξει να τον βρει να κανονίσουμε τα της διατροφής. Τότε ο δικηγόρος του, είπε στον δικηγόρο μου, ότι ο πρώην άντρας μου έχει πεθάνει!

Πραγματικά σοκαρίστηκα. Μπορεί να είχαμε χωρίσει αλλά όχι και να πεθάνει. Οι πρώτες μου σκέψεις ήταν πώς θα το πω στα παιδιά και τι θα κάνω από δω και πέρα. Επίσης γιατί κανείς από την οικογένειά του να μη μας ειδοποιήσει; Δεν είχαμε δικαίωμα να ξέρουμε; Ανεπίτρεπτο να συμβαίνει κάτι τέτοιο και εμείς να ζούμε στον κόσμο μας!

Τηλεφώνησα στη μητέρα του κλαίγοντας αλλά εκείνη μου ακούστηκε κάπως περίεργη. Ήταν μες στην τρελή χαρά, καμία σχέση με μία μάνα που θρηνούσε για τον χαμό του παιδιού της. Υποψιάζομαι ή ότι τρελάθηκε ή ότι κάτι άλλο συμβαίνει. Τη ρώτησα λεπτομέρειες και μου τα μάσαγε. Τη ρώτησα πού είναι ο τάφος του να του πάω λουλούδια και δεν ήξερε να μου εξηγήσει.

Μετά από πολλές μέρες, με πήρε τηλέφωνο μία κυρία από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είχαμε τα κινητά μας εγώ και ο πρώην άντρας μου και με ενημέρωσε για ένα καινούριο πρόγραμμα. Της εξήγησα ότι είχε πεθάνει και ότι δεν ήμουν σε θέση εκείνη τη στιγμή να ασχοληθώ και με το λογαριασμό του τηλεφώνου. Η απάντηση της ήταν καθηλωτική. «Μα εχθές μίλησα με το σύζυγό σας. Αυτό δεν είναι το όνομα του;». «Ναι» της απαντώ. Μου είπε ότι μόλις εχθές είχαν μιλήσει και ότι κάποιο λάθος πρέπει να είχε γίνει.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το τηλεφώνημα που έκανα στη μητέρα του με έκαναν να σιγουρευτώ ότι ο άνθρωπος αυτός όχι μόνο ζει αλλά κρύβεται για να αποφύγει τη διατροφή.

Μα καλά σοβαρά τώρα; Ποιος άνθρωπος θα έκανε κάτι τέτοιο; Τα παιδιά του δεν τα σκέφτηκε; Προτιμά να πιστεύουν ότι είναι ορφανά και ότι δεν θα ξαναδούν τον μπαμπά τους για να γλιτώσει λίγες πενταροδεκάρες; Μα πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει κάποιος; Που έφτασε το μυαλό του; Φυσικά και δεν θα το αφήσω έτσι! Θα τον κυνηγήσω όσο δεν πάει (αν ζει). Ήδη επικοινώνησα με τον δικηγόρο μου, θα του πάρω ό, τι έχει και δεν έχει έτσι και αποδειχτεί ότι ζει. Όσα μάζευε τόσα χρόνια και τα έκανε μασούρι θα του τα φάω εγώ μονοκοπανιά. Η μήνυση που θα του κάνω και νεκρούς θα αναστήσει!

Φωτεινή

Ο πρώην άντρας μου και η μητέρα του με ήθελαν στο ψυχιατρείο

0

Ήμουν 20 χρονών όταν τον γνώρισα στη καφετέρια που εργαζόμουν. Είχαμε 10 χρόνια διαφορά αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο να ερωτευτούμε και από το πρώτο κιόλας βράδυ να φύγουμε μαζί. Μόνο μας εμπόδιο, η απόσταση. Έμενε στη Κρήτη και είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη να δεί τους φίλους του. Περάσαμε όλο το καλοκαίρι μαζί, πήρε κι άλλη άδεια από τη δουλειά του αλλά ήρθε η μέρα που έπρεπε να γυρίσει. Εκείνη τη μέρα που έκλαψα τόσο πολύ, δεν φαντάστηκα πόσο περισσότερο θα έκλαιγα τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής μου μαζί του.

Πέρασαν λοιπόν 5 χρόνια. 5 χρόνια χαλάγαμε όλα μας τα λεφτά στα εισιτήρια, 5 χρόνια ζούσαμε για τις γιορτές και τις αργίες, 5 χρόνια κρεμόμασταν από τα τηλέφωνα. Ώσπου ήρθε η συζήτηση για οικογένεια και παιδί. Εκείνος έλεγε ότι δεν μπορούσε να περιμένει άλλο, ότι ήταν ήδη 35 και ήθελε να κάνει οικογένεια.Εγώ όσο κι αν τον αγαπούσα, ήμουν 25 και ήθελα να κάνω το μεταπτυχιακό μου αλλά και το μεταπτυχιακό να μην είχα, πώς θα κάναμε οικογένεια Θεσσαλονίκη-Κρήτη; Δεν είχαμε άλλη λύση και χωρίσαμε.

Φυσικά δεν γράφτηκα ποτέ στο μεταπτυχιακό. Έβαλα πλερέζα και το μόνο που έκανα ήταν να δουλεύω και μετά να κλείνομαι στο σπίτι και να κλαίω. Ένα πρωί μετά από 6 μήνες, τον βρήκα έξω από τη πόρτα μου. Τρελλάθηκα. Μου είπε πως θα με περίμενε όσο χρειαζόταν και του είπα ενθουσιασμένη ότι δεν χρειαζόταν γιατί θα τον παντρευόμουν το επόμενο πρωί. Κι έτσι κι έγινε. Άφησα τη δουλειά μου και εκείνη τη φορά, γυρίσαμε στο σπίτι του μαζί.

Στο σπίτι του. Αυτό που έμελλε να γίνει το προσωπικό μου κολαστήριο. Παιδί μονογονεϊκής οικογένειας ο Αλέξης, είχε μόνο τη μητέρα του. Τη γνώριζα πρώτη φορά και μου φαινόταν καλή, δεν είχα λόγο να μην τη συμπαθήσω. Πολύ σύντομα είχα κάθε λόγο να τη μισώ. Ο άνθρωπος αυτός ήθελε να ορίζει ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Από το τι θα φάμε, μέχρι και πότε θα το κάνουμε. Μπαινόβγαινε στο σπίτι μας με κλειδί και είχε άποψη για όλα. «Δεν πλένεις καλά τα πιάτα» «Τα σεντόνια δεν είναι σωστά σιδερωμένα» «Εμένα η μάνα μου, μου είχε μάθει…» «Ο κόσμος δεν ζεί μόνο με μακαρόνια» «Αυτό το απορρυπαντικό να παίρνεις». Ήθελα να της φωνάξω μέσα στα μούτρα της ένα τεράστιο «ΧΕΣΤΗΚΑ» αλλά το κρατούσα μέσα μου και κάθε μέρα με έτρωγε. Όχι η δική της στάση αλλά η στάση του άντρα μου, που όποτε έλεγα κάτι για τον πόλεμο νεύρων που μας έκανε η μάνα του ή θα όρμαγε να την υπερασπιστεί ή απλά θα έβγαινε από το δωμάτιο κλείνοντας τη πόρτα δυνατά ή λέγοντας «Μπες στη θέση της, μάνα μου είναι». Γιατί αντί να τη βάλει στη θέση της, του ήταν πιο εύκολο να θέλει να βάλει εμένα στη δική της. Ένιωθα φυλακισμένη μέσα στο ίδιο μου το σπίτι. Δεν μπορούσα να κοιμηθώ όποτε ήθελα, να φάω ό,τι ήθελα, να περιποιηθώ τον άντρα μου όπως ήθελα. Ο γάμος μας πήγαινε από το κακό στο χειρότερο. Τότε που σκέφτηκα το διαζύγιο, έμεινα έγκυος.

Τρελλοί κι οι δυο τους από χαρά, εγώ όμως καθόλου. Το ομολογώ, σκέφτηκα την έκτρωση για να απαλλαγώ από δαύτους και να μπορέσω να φύγω από το νησί. Αλλά δεν το έκανα, δεν μου έφταιγε σε τίποτα το παιδί. Ο πόλεμος νεύρων συνεχίστηκε φυσικά και στην εγκυμοσύνη. Ο Αλέξης έλειπε όλη μέρα για δουλειά κι εγώ δεν μπορούσα να ησυχάσω στιγμή μέσα στο σπίτι ΤΟΥΣ. Εννοείται ότι τον γυναικολόγο τον διάλεξε η μάνα του γιατί «Εμείς οι παλιές έναν γυναικολόγο είχαμε, αυτόν που είχε και η μάνα μας» και εννοείται ότι δεν έπρεπε να πίνω καφέ, δεν έπρεπε να βγαίνω πολύ για να μην λέει ο κόσμος ότι έγκυος πήρα τους δρόμους (ενώ ήμουν στο τσάκ να πάρω τα βουνά), δεν έπρεπε να ετοιμάζω τα ρούχα του παιδιού αν δεν έκλεινα τον έβδομο, δεν έπρεπε να κουνάω ούτε τα βλέφαρά μου μην τυχόν και αποβάλλω και φυσικά με τίποτα δεν έπρεπε να κάνω κορίτσι.

Ήρθε η μέρα που έφερα ένα όμορφο μελαχρινό κοριτσάκι στον κόσμο. Τη κόρη μου. Η ευτυχία μου κράτησε 3 μέρες στο μαιευτήριο που ήμασταν οι τρείς μας, εγώ το παιδί και ο άντρας μου. Γυρίζοντας στο σπίτι τα πράγματα χειροτέρεψαν. Δεν μπορούσα να ταΐσω το παιδί μου χωρίς τη «γνώμη» της, δεν μπορούσα να το κάνω μπάνιο, να το νανουρίσω, να το πάρω αγκαλιά γιατί «το παιδί μαθαίνει στα χέρια». Εγώ που πόνεσα για να βγάλω την εγκυμοσύνη, που ανεχόμουν τον απόλυτο φασισμό για χάρη του παιδιού της, εγώ που γέννησα αυτό το μωρό, δεν μπορούσα να το χαρώ.Καλά γι αυτό το ηλίθιο κόλλημα που έχουν άτομα σαν εκείνη με το όνομα του παιδιού μην το συζητήσουμε, μόνο που δεν το βάφτισε μέσα από τη μήτρα μου μη και δεν πάρει το όνομά της. Σύντομα έπαθα κατάθλιψη.

Για ένα χρόνο το παιδί μου μεγάλωσε χωρίς εμένα. Γιατί αντί να πάρω τη κατάσταση στα χέρια μου και ή να την πετάξω έξω ή να φύγω από εκεί μέσα, εγώ κοιμόμουν. Κυριολεκτικά. Μέρα και νύχτα. Σταμάτησα το θηλασμό γιατί δεν είχα γάλα και το παιδί το ανέλαβε αυτή και ο γιος της.  Εγώ μόνο σηκωνόμουν το πρωί, τη χάζευα για λίγο στη κούνια της και μετά έμπαινε η πεθερά μου στο δωμάτιο και με έβγαζε έξω για να μην τη ξυπνήσω, να μην την αναστατώσω, μη το ένα μη το άλλο. Κι έτσι κλεινόμουν στο δωμάτιό μου και κοιμόμουν και όταν δεν κοιμόμουν, ένιωθα απίστευτους πόνους στο σώμα μου και αναγκαζόμουν να παίρνω παυσίπονα. Πρώτα ένα την ημέρα μετά δύο μετά 7 και 10. Όταν έμεινα έγκυος έτρεξαν να βρούν γυναικολόγο και τώρα που δεν ήμουν καλά ψυχολογικά, με πέταξαν σε ένα δωμάτιο και έκαναν το κορόιδο. Ένα βράδυ, μέσα στη ζαλάδα μου, την άκουσα να λέει «Να τη πάμε στο ψυχιατρείο να τη κλείσουμε, δεν μπορεί να μεγαλώσει το παιδί με αυτή εδώ μέσα». Και ο άντρας μου, συμφωνούσε. Αυτός που υποτίθεται ότι με αγαπούσε τόσο που με έφερε από την άλλη άκρη για να κάνουμε οικογένεια, αντί να πετάξει τη μάνα του έξω που μέρα με τη μέρα μας διέλυε, ήθελε να με κλείσει στο τρελλάδικο και να ζήσει το παιδί του χωρίς μητέρα. Αυτός που ήταν παιδί μονογονεϊκής οικογένειας και ήξερε πόσο δύσκολο είναι….

Όχι, δεν θα μεγάλωνε η μικρή μου άλλον ένα χρόνο χωρίς εμένα. Το επόμενο πρωί σηκώθηκα ζαλισμένη και η πεθερά μου απόρησε «Πέσε για ύπνο, πώς θα βγείς έτσι έξω;» μου είπε. Δεν της έδωσα σημασία, κατέβηκα στο λιμάνι και πήρα τηλέφωνο τον πατέρα μου κλαίγοντας. Την επόμενη μέρα, ήρθε στο νησί με έναν δικηγόρο, πήρα το παιδί μου και φύγαμε. Δεν μπορώ να σας περιγράψω πώς έκανε η μάνα του. Έβριζε, καταριόταν, έσκουζε, ούρλιαζε, τράβαγε το μωρό, έκανε σαν τρελλή. Ο άντρας μου, ή καλύτερα ο πρώην άντρας μου, είχε ξαφνιαστεί. Ίσως τότε πια, στο έσχατο σημείο που αποκαλύφθηκε ότι αν κάποιος χρειαζόταν ψυχίατρο ήταν η μητέρα του, να κατάλαβε. Αλλά ήταν αργά πια. Όταν έπρεπε να καταλάβει και να κάτσει κάτω να τα βρούμε και να βάλουμε όρια μαζί, θύμωνε και βάραγε τις πόρτες μην του θίξουμε τη μανούλα. Ο καθένας ας πληρώσει τα λάθη του λοιπόν. Εκείνος την αδυναμία του να επιλέγει ο ίδιος για τη ζωή του κι εγώ τη δική μου αδυναμία να πατάω πόδι σε ό,τι με κάνει δυστυχισμένη. Κι αν δεν πάτησα πόδι για τη δική μου ευτυχία, την ευτυχία της κόρης μου δεν τη διαπραγματεύομαι ποτέ και με κανέναν.

Ξανθή

Ο πρώην άντρας μου είναι νεκροθάφτης και δεν θέλω να βλέπει τα παιδιά μας αλλά φοβάμαι μη μου κόψει τη διατροφή

0

Ο πρώην άντρας μου έχει γραφείο τελετών και μάλιστα πολύ καλό. Δεν έχω παράπονο, στη διατροφή (1500 ευρώ) είναι συνεπής και στην επικοινωνία με τα παιδιά μας (9 και 11 χρονών).

Το πρόβλημα είναι ότι πολλές φορές, όταν παίρνει τα παιδιά και του προκύψει κάποια δουλειά (δηλαδή να ντύσει νεκρό) δεν έχει που να τα αφήσει και τα παίρνει μαζί του, με αποτέλεσμα τα παιδιά δυο-τρεις φορές να έχουν δει κατά λάθος, πεθαμένους.

Του έχω κάνει πολλές φορές παρατήρηση να μην βάφει πτώματα μπροστά στα παιδιά μας, αλλά αυτός λέει ότι μια μέρα όλοι εκεί θα καταλήξουμε και το έχει πάρει χαλαρά.

Σκέφτομαι να του κάνω ασφαλιστικά, αλλά από την άλλη φοβάμαι μην θυμώσει και μου κόψει τα 1500 ευρώ.

Τί να κάνω;

Νατάσσα

Ο πρώην άντρας μου είναι 50 και η νέα κοπέλα του 25. Δεν μπορώ να το δεχτώ!

0

Με το σύζυγό μου ήμασταν παντρεμένοι 18 χρόνια και χωρίσαμε πρόπερσι. Είμαι 45 και εκείνος 50.

Τα τελευταία δύο χρόνια που ήμασταν χωρισμένοι ήταν σε μαύρο χάλι και επειδή τον λυπόμουν όλο πήγαινα να τον δω, να τον βοηθήσω και λίγο με το νοικοκυριό και τον ενθάρρυνα να βγει, να γνωρίσει ανθρώπους αλλά τον είχαν πιάσει οι κλειστές του και ούτε που κουνιόταν.

Τους τελευταίους μήνες όποτε πάω δεν είναι εκεί και όποτε τον παίρνω τηλέφωνο δεν απαντά, οπότε υπέθεσα ότι αποφάσισε επιτέλους να κοινωνικοποιηθεί και να βγει στον κόσμο γι’ αυτό και εξαφανίστηκε.

Από την κόρη μας έμαθα εντελώς τυχαία (μάλλον της ξέφυγε) ότι ο πρώην άντρας μου έχει σχέση με μία άλλη γυναίκα και μάλιστα είναι 25 ετών! Φαντάζεστε τι ντουβρουτζάς μου ήρθε; 25 χρονών; Αυτό είναι κοριτσάκι, είναι παιδί. Η κόρη μας είναι 27 και η γκόμενα του 25, πιο μικρή δηλαδή και από το παιδί μας; Για τ’ όνομα του Θεού. Ξέρω ότι θα έπρεπε να χαρώ που αποφάσισε να προχωρήσει στη ζωή του αλλά τί περιμένει; Τον έπιασε εκεί πέρα γεροντοέρωτας με την πιτσιρίκα και περιμένει η μικρή να κάτσει μαζί του; Αυτή είναι παιδί, θέλει άλλα πράγματα. Θα θέλει διασκέδαση, θα θέλει διακοπές, θα θέλει ένταση, θα θέλει μπαράκια, θα θέλει αχαλίνωτο σεξ, είναι αυτός ικανός να της τα προσφέρει όλα αυτά; Αυτός βαριέται που ζει και στο κρεβάτι πάει δεν πάει. Είναι ντιπ ξεγοφιασμένος, πώς θα την κάνει καλά τη μικρή που θα θέλει τα έτσι της, θα θέλει και τα αλλιώς της;

Να δείτε ότι είναι τα πρωτοερώτια τώρα και σε λίγο η μικρή θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια. Δεν μπορώ να το δεχτώ ότι ένα κοριτσάκι θα περάσει όλη του τη ζωή με έναν άντρα 25 χρόνια μεγαλύτερό της. Όταν εκείνη θα είναι για παράδειγμα 45 εκείνος θα είναι 70. Αυτή θα είναι στα ντουζένια της και εκείνον θα τον έχει πάρει η κάτω βόλτα.

Βρισκόμαστε ακόμα σαν οικογένεια με τα παιδιά μας, έχουμε και ένα εγγόνι αλλά πραγματικά δεν μου πάει όλο αυτό που γίνεται. Δεν μπορώ να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο με κάποιον που τα έχει με ένα κορίτσι μικρότερο και από την κόρη του. Του πετάω συνέχεια σπόντες μπας και καταλάβει πόσο λάθος και πόσο κουλό είναι αυτό που κάνει αλλά δεν βλέπω να το πιάνει. Κάνει σαν κάτι χαζοερωτευμένους και δεν βλέπει το κέρατο που πιθανότατα θα φάει σύντομα.

Τι να πω πραγματικά… Πλησιάζει τα όρια της παιδεραστίας πού πήγε και τα έφτιαξε με το παιδάκι. Δεν κοιτάει εκεί πέρα την ηλικία του και τα προβλήματα που έχει με τη μέση του και δεν μπορεί να περπατήσει ώρες-ώρες μου θέλει και τη νεαρά; Και εγώ είμαι σε σχέση αλλά τουλάχιστον με ένα κύριο της ηλικίας μου, χωρισμένος και εκείνος χωρίς παιδιά. Δεν θα ξεφτιλιστώ στην ηλικία μου να τα φτιάξω με τον 30άρη. Γιατί αυτό που ζούμε ξεφτίλα είναι και εγώ δεν το δέχομαι.

Νανά

Ο πρόωρος χριστουγεννιάτικος στολισμός μάς κάνει πιο ευτυχισμένους

0

«Οι χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις ξυπνούν τα έντονα συναισθήματα της παιδικής μας ηλικίας»

Χριστούγεννα. Μικροί και μεγάλοι ανυπομονούν να έρθει αυτή η στιγμή, καθώς αποτελεί αναμφισβήτητα την πιο όμορφη περίοδο του χρόνου.

a43683d33b40f413228d54e3c6ed4a2f 7 scaled

Κάποιοι, μάλιστα βιάζονται λίγο περισσότερο να μπουν στο εορταστικό κλίμα, ξεκινώντας από νωρίς τις απαραίτητες προετοιμασίες.

43fbb01563f317b647f2b77494ac2895

Γι’ αυτούς, λοιπόν, που τα Χριστούγεννα έρχονται λίγο νωρίτερα, τα νέα είναι πολύ ευχάριστα, καθώς σύμφωνα με ειδικούς ένας πρόωρος χριστουγεννιάτικος στολισμός μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε πιο ευτυχισμένους, αφού μ’ αυτόν τον τόπο «ξυπνάτε» τις παιδικές σας αναμνήσεις.

c37a0e3285b855a2621c0f7bc7bcfac0

Ο Steve McKeown ψυχαναλυτής, ιδρυτής της MindFixers και ιδιοκτήτης της κλινικής The McKeown, με έδρα το St. Albans, πιστεύει στο πρόωρο πνεύμα των Χριστουγέννων.

Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Σε έναν κόσμο γεμάτο άγχος, οι άνθρωποι επιθυμούν να συσχετιστούν με πράγματα που τους κάνουν πιο ευτυχισμένους και οι χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις ξυπνούν τα έντονα συναισθήματα της παιδικής τους ηλικίας» και συμπληρώνει:

«Τα διακοσμητικά στοιχεία είναι απλώς μια άγκυρα ή ένα μονοπάτι γι’ αυτά τα παλιά μαγικά συναισθήματα του παιδικού ενθουσιασμού», ενώ καταλήγει:

«Έτσι, η τοποθέτηση αυτών των χριστουγεννιάτικων διακοσμήσεων επεκτείνει τον ενθουσιασμό»!

[dailymail] [thema]

Ο προφήτης Ηλίας, ο Μέγιστος των Προφητών – Τι γράφει η Αποκάλυψη για τον προφήτη Ηλία

0

Προφήτης Ηλίας ο Θεσβίτης – Εορτάζει στις 20 Ιουλίου εκάστου έτους

† Π. ΑΘΑΝ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ (απομαγνητοφωνημένη ομιλία):

«Ως εδοξάσθης, Ηλία, εν τοις θαυμασίοις σου.και τις όμοιός σοι καυχάσθαι; ο εγείρας νεκρόν εκ θανάτου και εξ άδου εν λόγω Υψίστου. ο καταγαγών βασιλείς εις απώλειαν και δεδοξασμένους από κλίνης αυτών. ο ακούων εν Σινά ελεγμόν και εν Χωρήβ κρίματα εκδικήσεως. ο χρίων βασιλείς εις ανταπόδομα και προφήτας διαδόχους μετ’ αυτόν. ο αναληφθείς εν λαίλαπι πυρός εν άρματι ίππων πυρίνων. ο καταγραφείς εν ελεγμοίς εις καιρούς κοπάσαι οργήν προ θυμού, επιστρέψαι καρδίαν πατρός προς υιόν και καταστήσαι φυλάς Ιακώβ. Μακάριοι οι ιδόντες σε και οι εν αγαπήσει κεκοσμημένοι, και γαρ ημείς ζωή ζησόμεθα.»

img 6692

(Σ. Σειρ.48,11) Ο προφήτης Ηλίας, ο μέγιστος των Προφητών.

Για τον προφήτη Ηλία έχουν γραφεί στην Παλαιά Διαθήκη πολλές σελίδες, που όλες είναι μεστές πολλής και βαθειάς θεολογίας. Το Καρμήλιον όρος, πάνω στο οποίο ο Προφήτης προσέφερε κατά θαυμαστό τρόπο τη θυσία του, όταν από τον ουρανό κατήλθε φωτιά και κατέκαψε τα σφάγια, το όρος Σινά, επί του οποίου είχε θεοπτεία ο μέγας Προφήτης, και το όρος Θαβώρ, πάνω στο οποίο εμφανίσθηκε μαζί με τον Κύριό μας ο Προφήτης, είναι οι τρεις μεγάλες κορυφές ορέων, που αναφέρονται στη δόξα τη δική του.

Ο προφήτης Ηλίας, αγαπητοί μου, είναι μία μεγάλη μορφή, μια πολύ μεγάλη μορφή της Παλαιάς Διαθήκης. Είναι ο μέγιστος των Προφητών είναι ανώτερος κι απ’ αυτόν τον προφήτη Ησαΐα τον μεγαλοφωνότατο. Και ενώ δεν έγραψε ο προφήτης Ηλίας ούτε μία λέξη, υπήρξε ο ίδιος μία μεγάλη προφητεία. Αυτό του το έργο, ο τρόπος με τον οποίο έζησε, ο τρόπος με τον οποίο έφυγε από την παρούσα ζωή αλλά και η εμφάνισή του στη Μεταμόρφωση του Χριστού δείχνουν ότι η μορφή αυτή είναι παμμέγιστη, είναι πελώρια! Ο διαχρονικός Προφήτης. Ο προφήτης Ηλίας είναι παρών, τόσο στον χώρο της Παλαιάς Διαθήκης, όσο και στον χώρο της Καινής Διαθήκης.

bi 043 profitis hlias 1185x882 1

Βέβαια ό,τι να πει κανείς και ό,τι να αναλύσει, πάντα θα μένει στην περιφέρεια των πραγμάτων, γιατί, όπως σας εξήγησα, είναι μία απύθμενη σε ανάλυση προσωπικότητα ο άγιος του Θεού Προφήτης. Θα μείνουμε μόνο σ’ ένα μικρό περιστατικό της ζωής του, αλλά πολύ χαρακτηριστικό. Μάλιστα το περιστατικό αυτό μας δίνει ταυτόχρονα και μια άλλη εικόνα, μας δίνει έναν τύπο των εσχάτων ημερών.

Η επικαιρότητα του βιβλίου της Αποκαλύψεως. Όπως θα έχετε διαπιστώσει -πείτε από τα γεγονότα, πείτε από τον τρόπο που ζει ο κόσμος σήμερα, πείτε ότι πλησιάζουμε στα έσχατα, πείτε ό,τι θέλετε- στις μέρες μας το πολύ παραγνωρισμένο και παραγκωνισμένο και παραθεωρημένο βιβλίο της Αποκαλύψεως έρχεται στην επικαιρότητα, κι έτσι όλοι σήμερα ασχολούμαστε με το βιβλίο αυτό.

Το δυστύχημα είναι ότι το Ορθόδοξο πλήρωμα είναι ανέτοιμο να προσεγγίσει το βιβλίο αυτό, επειδή ακριβώς δεν του είναι οικείο. και δεν του είναι οικείο επειδή για ολόκληρους αιώνες, ιδίως στην Ανατολή, επικράτησε μια παρεξηγημένη εντύπωση, ότι το βιβλίο αυτό είναι σφραγισμένο με επτά σφραγίδες, δηλαδή ακατανόητο, ότι το βιβλίο αυτό είναι γεμάτο από προφητείες, που… μην τις πιάνεις… και ότι αν πιάσει κανείς τις προφητείες αυτές, μοιραία θα πέσει σε αιρέσεις και σε λάθη. Υπήρχε αυτή η παρανόηση.

Όλα αυτά βεβαίως δεν είναι σωστά. μόνο μέχρις ενός βαθμού είναι σωστά. Ωστόσο όμως όλα αυτά αποτέλεσαν θα λέγαμε την αιτία για την οποία το Ορθόδοξο πλήρωμα δεν προσεγγίζει το βιβλίο αυτό του Θεού, το τελευταίο βιβλίο της Καινής Διαθήκης, το θεόπνευστο αυτό βιβλίο, το υπέροχο αυτό βιβλίο, το γεμάτο όχι μόνο από προφητείες αλλά και από πνεύμα παρηγορίας, και το οποίο υπάρχει για να ενισχύσει τον λαό του Θεού καθ’ όλη την πορεία της ζωής του πάνω στη γη αυτή, και προπαντός στα έσχατα.

profitis.eikona.orizontia

Έτσι, αγαπητοί, επανέρχομαι στο θέμα μου, για να σας πω ότι οπωσδήποτε αυτά που θα ακούσετε θα δείτε ότι έχουν σχέση με τα έσχατα. Έσχατα λέγονται εκείνα τα οποία αφορούν στο τέλος της Ιστορίας, δηλαδή όταν πια πλησιάζει να έρθει για τελευταία φορά ο Χριστός. Θα δείτε λοιπόν ότι η ζωή του προφήτου Ηλιού δεν είναι παρά μια ζωή ενός αντιτύπου που δείχνει ένα πρωτότυπο στα έσχατα…

Τι γράφει η Αποκάλυψη για τον προφήτη Ηλία. Ακούστε τώρα τί γράφει το βιβλίο της Αποκαλύψεως στο 11ο κεφάλαιο, πάνω σ’ εκείνο το θέμα του ε­λέγχου του Αντιχρίστου υπό του Προφήτου, και τί θα γίνει παρακάτω, «και δώσω, λέει ο Θεός, τοις δυσί μάρτυσί μου, και προφητεύσουσιν ημέρας χιλίας διακοσίας εξήκοντα… ούτοι έχουσιν εξουσίαν τον ουρανόν κλείσαι, ίνα μη υετός βρέχη τας ημέρας της προφητείας αυτών. και… το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου… αποκτενεί αυτούς.»

Παραλείπω μερικούς στίχους, για λόγους συντομίας. Και θα δώσω στους δυο μάρτυρές μου, λέει ο Χριστός, και θα προφητεύσουν. Λέγονται μάρτυρες, γιατί θα δώσουνε μία μαρτυρία. λέγονται ακόμη και προφήτες, γιατί θα προφητεύσουν. Πόσο θα προφητεύσουν; Χίλιες διακόσιες εξήντα ημέρες, ίσον τριάμισι χρόνια. Πόσες μέρες είχε κρατήσει την ανομβρία τότε ο Προφήτης; Τριάμισι χρόνια. Το ίδιο φαινόμενο, από το ίδιο πρόσωπο!

Τ’ ακούτε, παρακαλώ, πώς το λέει η Καινή Διαθήκη αυτό; «Αυτοί θα έχουν εξουσία να κλείσουν τον ουρανό, για να μην πέσει βροχή κατά τις ημέρες της προφητείας τους.»! Το κήρυγμα της μετανοίας λοιπόν θα διαρκέσει τριάμισι χρόνια, όσο και η περίοδος της ανομβρίας. Αλλά τότε, λέει, το Θηρίον που θα ανεβεί από την άβυσσο, ο Αντίχριστος, μη ανεχόμενος την παρουσία και τον έλεγχο των δύο Προφητών, θα τους φονεύσει και θα αφήσει τα σώματά τους άταφα στην πλατεία της Ιερουσαλήμ. Ερμηνεύει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και λέει: «Αποσταλήσεται Ενώχ και Ηλίας ο Θεσβίτης … και υπ’ αυτού αναιρεθήσονται.».

Γι’ αυτούς τους δύο Προφήτες μας λέει το βιβλίο της Αποκαλύψεως ότι θα τους δει όλος ο κόσμος, αφού θα ‘χουν φονευθεί στην πλατεία της Ιερουσαλήμ. Βέβαια αυτό δείχνει ότι εκεί θα κυβερνήσει ο Αντίχριστος, τον οποίο θα ελέγξουν, αλλά και θα καταδείξουν οι δύο Προφήτες ότι αυτός τελικά είναι ο Αντίχριστος. Θα τους φονεύσει όμως, λέει, και τότε θα δουν τον φόνο τους «γλώσσες, φυλές, έθνη, λαοί». Είναι μια συνηθισμένη φράση που χρησιμοποιείται στην Αποκάλυψη από τον ευαγγελιστή Ιωάννη, αλλά χρησιμοποιείται και από τον προφήτη Δανιήλ. Πώς θα δουν αυτές οι «γλώσσες, φυλές, έθνη, λαοί» την αναίρεση, τον θάνατο των δύο Προφητών; Ασφαλώς με την τηλεόραση!

Μπορούσαν ποτέ να φανταστούν οι παλιότεροι ότι θα ερχόταν η τηλεόραση;… Θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι όλοι οι λαοί θα μπορούσαν έτσι να βλέπουν;… Κι όμως σήμερα είναι δυνατόν. Μήπως λοιπόν -μήπως!- είναι κοντά το τέλος, μόνο και μόνο επειδή ακριβώς και το μηχάνημα της τηλεοράσεως ήδη έχει έρθει, δηλαδή έχει επινοηθεί;… και μήπως -μήπως!- ακριβώς κι αυτό θα μπει στην υπηρεσία του Αντιχρίστου;…

Το ότι προ πολλού έχει μπει είναι γνωστό, διότι ό,τι προβάλλει σήμερα η τηλεόραση δεν είναι παρά για να προετοιμάσει τους ανθρώπους για τον ερχομό του Αντιχρίστου… Τη χαρά και την ελπίδα που σκορπούσε ο προφήτης Ηλίας στους δικαίους της εποχής του θα σκορπίσει και στους δικαίους των εσχάτων αλλά και σ’ όλους που θα αναστηθούν.

ilias9a

Αγαπητοί μου, τον προφήτη Ηλία τον είδαν με χαρά και ελπίδα πρώτα-πρώτα εκείνοι οι εφτά χιλιάδες άνδρες στην εποχή του, όταν ήταν κρυμμένοι και δεν φανέρωναν την πίστη τους στον αληθινό Θεό. τότε που ο Προφήτης με παράπονο έφθασε να πει στον Θεό: «Κύριε, μόνος εγώ έμεινα να Σε λατρεύω. Όλοι οι άλλοι προσκύνησαν τα είδωλα!». «Όχι, Ηλία. ήταν η ελπίδα τους ο Προφήτης! εφτά χιλιάδες άνδρες δεν προσκύνησαν τον Βάαλ.» Αυτοί οι εφτά χιλιάδες άνδρες, άμα έβλεπαν τον Προφήτη να ελέγχει τον Αχαάβ, χαίρονταν. Χαίρονταν

Αλλά θα τον δουν με χαρά και ελπίδα και οι δίκαιοι των εσχάτων. Όταν θα κηρύσσει στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι ευσεβείς, οι δίκαιοι, θα πουν: «Ήλθε ο Ηλίας. Ήλθε ο Ηλίας! Ελέγχει τον Αντίχριστο. Ήλθε ο Ηλίας!… Τα βάσανά μας τελειώνουν! Έρχεται ο Χριστός!…». Θα είναι λοιπόν και η ελπίδα των δικαίων των εσχάτων.

Θα τον δουν ακόμη και όλοι οι δίκαιοι που κατά τη δευτέρα Παρουσία θα αναστηθούν«και γαρ ημείς ζωή ζησόμεθα»,. όπως τον είδαν και οι τρεις Μαθητές στο Θαβώρ, ο Πέτρος, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης. γιατί κι εμείς θα ζήσουμε, όπως έγραφε ο συγγραφέας της Σοφίας Σειράχ το 200 π.Χ. Αγαπητοί μου, αυτή είναι με λίγα λόγια η θαυμαστή προσωπικότητα του αγίου προφήτου Ηλιού. Κι εμείς, τελειώνοντας, τί άλλο θα μπορούσαμε να πούμε; Ω άγιε του Θεού Προφήτα, ένδοξε Ηλία, πρέσβευε υπέρ ημών!…

«ΛΟΓΟΙ ΑΦΥΠΝΙΣΕΩΣ» † π. ΑΘΑΝ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΟΜΝΗΝΕΙΟΥ – ΣΤΟΜΙΟΝ ΛΑΡΙΣΗΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ».

tostavroydaki.blogspot.gr