Blog Σελίδα 4803

Ο πρώην σύζυγος μεγαλώνει το παιδί μας και μου ζητάει να τα ξαναβρούμε. Να επιστρέψω;

0

Γειά σας.

Έχω ένα τρομερό δίλημμα και θα τα πάρω τα πράγματα από τη αρχή. Είμαι με έναν άνθρωπο που με λατρεύει κοντά 3 χρόνια. Όμως εγώ είμαι ήδη χωρισμένη μ ένα παιδί 7 ετών.

Το παιδί μεγαλώνει με τον πατέρα του γιατί όταν χώρισα είχα μια δουλειά που πήγαινα συνέχεια ταξίδια και έπρεπε το παιδί να μείνει σε ένα σταθερό περιβάλλον. Όμως πήγαινα μια φορά τον μήνα κ έβλεπα το παιδί μου για μια εβδομάδα. Με τον πατέρα του παιδιού χωρίσαμε γιατί υπήρχε τοξικό περιβάλλον από πολλές απόψεις.

Κάναμε κ οι δύο λάθη.. Απλά έκανα κι εγώ λάθη από αντίδραση κ εκδίκηση όταν άρχισε αυτός να κάνει πολύ σοβαρότερα από εμένα. Κάναμε επανασυνδέσεις χωρίς αποτέλεσμα από μεριάς του. Τώρα εγώ έχω φύγει σε μια άλλη χώρα για δουλειά το παιδί μου το βλέπω πολύ αραιά. Μεγάλη αντίφαση ήταν ο χειρότερος σύζυγος αλλά είναι ο καλύτερος πατέρας ever. Δεν ξέρω πως γίνεται αυτό.

Είμαι όπως προ είπα με ένα παιδί περίπου 3 χρόνια. Όμως έχω πλέον ξανά ενοχλήσεις από τον πρώην άντρα μου που ενώ έχουμε χωρίσει περίπου 4 χρόνια δεν έχουμε πάρει ακόμα διαζύγιο γιατί αυτός πάντα με ήθελε πίσω. Εγώ όμως δεν ήθελα καμία σχέση μιας κ με είχε πληγώσει πάρα πολύ.

Τώρα ξανά με διεκδικεί. Έχει μαζί του το παιδί μας . Θέλω να ξανά κάνω μια προσπάθεια να είμαστε ξανά οικογένεια κ ας έγιναν τόσα. Όμως είμαι ήδη σε σχέση σοβαρή. Νιώθω να είμαι στη μέση. Μεγάλο δίλημμα.

Να τα αφήσω όλα εδώ και να επιστρέψω πίσω; στο παιδί κ στον πρώην μου μιας κ μου ορκίζεται πως κατάλαβε τα λάθη του κ μ αγαπάει η να καθίσω με τον νυν σύντροφο μου μακριά όμως από το παιδί μου που μου καίγεται η καρδιά που είμαι μακριά του. Δώστε μια συμβουλή.. Γιατί δεν τη παλεύω. Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας

Απαντά η Ψυχολόγος – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια κυρία Κατωπόδη Βασιλική

Πράγματι είναι μεγάλο το δίλλημα που έχετε και μόνο που το σκέφτεστε δείχνει ότι με τον πρώην άντρα σας υπάρχει ένα συναισθηματικό νήμα που σας συνδέει και όχι μόνο λόγω του παιδιού. Αυτό το αναφέρω γιατί ενώ τον αποκαλείτε πρώην άντρα σας δεν έχετε πάρει διαζύγιο γιατί αυτός σας ήθελε πίσω όπως γράφετε. Εσείς τι θέλετε; Θέλατε να χωρίσετε και μέσω των χαρτιών ή τελικά υποχωρούσατε αφού σας διεκδικούσε αυτός; Παρόλα αυτά προχωρήσατε παρακάτω και περιγράφετε την σχέση σας σοβαρή κι ότι σας λατρεύει. Εσείς τι νιώθετε; Πως είστε με τον νέο σύντροφό σας;

Έτσι όπως περιγράφετε την κατάσταση φαίνεται σαν να μην έχετε μέσα σας αποδεσμευτεί συναισθηματικά από τον γάμο σας παρόλο που προχωρήσατε την ζωή σας. Έχετε ξεκαθαρίσει τα συναισθήματά σας για τον πρώην σύζυγο σας ή ακόμη η διεκδίκησή του σας κάνει να νιώθετε δυνατή κι επιθυμητή;

Μήπως μπερδεύεστε με τους ρόλους; Άλλο πρώην σύζυγος μαζί με όλη την ταλαιπωρία των επανασυνδέσεων που περιγράφετε κι άλλο πατέρας του παιδιού σας που είναι και καλός στον ρόλο του.

Δεν γράφετε για την δουλειά σας και πόσο σημαντική είναι για εσάς αφού ζείτε σε άλλη χώρα κι αν έχετε την δυνατότητα να έρθετε στην Ελλάδα κι αν σας καλύπτει , αυτή η οπτική.
Αναφέρετε επίσης για τα λάθη που έγιναν στον γάμο σας. Έχετε σκεφτεί ότι μπορεί να επαναληφθούν;

Αν ναι τι είστε διατεθειμένη εσείς να κάνετε ώστε να μην ξανασυμβούν; Ο σύντροφός σας; Έχετε μιλήσει για αυτό; Έχετε συζητήσει τι είναι διατεθειμένος να αλλάξει ώστε να είστε μαζί; Κι αν ναι πόσο αποφασισμένο τον νιώθετε ώστε να αλλάξει;

Αυτά χρειάζεται να τα ζυγίσετε πολύ προσεκτικά μια και ήδη έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες κι μια ακόμη χωρίς επιτυχία θα είναι μεγάλο πλήγμα για όλους σας.

Δυο τρεις επισημάνσεις Γιατί ο πρώην σύζυγος σας διεκδικεί; Έχετε απάντηση; ( εκτός του ότι θα είστε οικογένεια). Γνωρίζει ότι είστε σε σχέση; Ο ίδιος δεν έχει προχωρήσει στην ζωή του; Αν όχι γιατί; Αν γνωρίζει ότι είστε σε σχέση γιατί σας διεκδικεί τώρα κι όχι νωρίτερα ; για παράδειγμα στην αρχή της σχέσης ή πιο μετά, αλλά ύστερα από 3 χρόνια;

Επίσης τα τοξικά περιβάλλοντα που αναφέρετε τι ρόλο παίζουν σήμερα; Έχουν πάψει να είναι τοξικά για εσάς και για εκείνον ή μόλις ξανασμίξετε θα λειτουργούν με παρόμοια μοτίβα για όλους;

Για το παιδί δεν θα γράψω κάτι. Ήδη γράψατε ότι αποφασίσατε να είναι σε σταθερό περιβάλλον και μένω σε αυτό. Το θέμα είναι πως είστε εσείς με την απουσία του από την ζωή σας. Αν έχετε ενοχές και λειτουργεί κι αυτό αντισταθμιστικά στο να τα ξαναβρείτε με τον πρώην άντρα σας.

Απαντήστε μέσα σας στα θέματα αυτά και κυρίως στο πως νιώθετε με τους συντρόφους νυν και πρώην και όχι πως νιώθουν αυτοί με εσάς. Ξεκαθαρίστε συναισθήματα τα δικά σας, και μετά πάρτε μια απόφαση με τις συνθήκες του σήμερα, που όμως θα δεσμευτείτε σε αυτήν ακόμη κι αν οι συνθήκες κάποια στιγμή αλλάξουν. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να προχωρήσετε σε ότι επιλέξετε με ησυχία στηρίζοντας την απόφασή σας.

Κατωπόδη Βασιλική
Ψυχολόγος – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια
Σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού

Ο πρώην σύζυγος με υπέβαλλε σε στεiρωση παρά τη θέλησή μου

0

O μόνος λόγος που θέλω να μοιραστώ την ιστορία μου είναι μήπως μπορέσω να βοηθήσω κάποια γυναίκα…

Παντρεύτηκα στα 17 χωρίς να θέλω λόγω εγκυμοσύνης, αυτό πίστευα πως ήταν το σωστό.Έκανα δύο υπέροχα παιδιά άλλα τον λάθος γάμο, με έναν ανύπαρκτο σύζυγο και αδιάφορο πατέρα. Πέρασα διάφορες δυσκολίες όπως την βία και την απιστία αλλά αυτό που με διέλυσε το έμαθα 5 χρόνια μετά την δεύτερη γέννα μου. O πρώην σύζυγος με την μητέρα του σε συνεννόηση με τον γιατρό, μου έκαναν στείρωση χωρίς να το γνωρίζω λες και ήμουν σκυλί. Περιττό να πω τί έγινε, εκεί ξεχείλισε το ποτήρι και τέλος. Η τελευταία τού κουβέντα ήταν “εγώ θα κάνω κι άλλα παιδιά αν θέλω, ενώ εσύ όχι…”.

Δεν φτάνει τα όσα μας είχε κάνει, συνέχιζε να είναι εκδικητικός και σε εμένα και στα παιδιά.Και εκείνος και η οικογένεια του.Και στα ξαφνικά γνωρίζω τον πρίγκιπα τού παραμυθιού που αγκάλιασε εμένα και τα παιδιά μου σαν να υπήρχε από πάντα στη ζωή μας.Τα παιδιά τον έχουν δεχτεί σαν μπαμπά, σαν να μην υπήρξε ποτέ κανένας άλλος στην ζωή τους, έχουν βρει την αγάπη,την στοργή και την σημασία σε αυτόν τον μπαμπά,και εγώ την απόλυτη αγάπη και στήριξη. Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσα να το ζήσω αυτό και ευχαριστώ Το Θεό με όλη μου την καρδιά. Το μόνο που θα ήθελα ένα τρίτο παιδάκι αλλά δυστυχώς δεν μπορώ. Λένε πως οι ψυχές των μωρών διαλέγουν την μητέρα τους, δεν υπάρχει άραγε κάποια ψυχή να με αναζητά; Ελπίζω σε ένα θαύμα!!

Βιολέτα

Ο πρώην σύζυγος με τη γυναίκα του, μας φιλοξένησαν όταν με χτύπησε ο σύντροφός μου παραμονές του γάμου μας

0

Θέλω να σας μιλήσω και για την άλλη πλευρά του διαζυγίου, αυτή που δύο πρώην σύζυγοι δεν είναι νυν εχθροί ειδικά όταν υπάρχουν παιδια.

Με τονν πρώην άντρα μου γνωριστήκαμε στο Πανεπιστήμιο και μετά από 2 χρόνια σχέσης και ενώ δεν είχαμε καλά καλά πάρει πτυχίο έμεινα έγκυος και παντρευτήκαμε.

Εγώ φυσικά δεν μπόρεσα να εξελιχθώ επαγγελματικά γιατί ανέλαβα το σπίτι και τα παιδιά (ένα χρόνο μετά την πρώτη εγκυμοσύνη έμεινα ξανά έγκυος) και εκείνος έλειπε όλη μέρα για να τα βγάλουμε πέρα.

Λογικό 10 χρόνια μετά να έχουμε μεγαλώσει και ωριμάσει τελείως διαφορετικά. Τα παιδιάν είχαν μεγαλώσει εγώ ήθελα να ξεκινησω δική μου επιχειρηση και εκείνος να φύγουμε στό εξωτερικό για την επόμενη προαγωγή του. Το διαζύγιο ήταν μονόδρομος.

Φυσικά τίποτα δεν ήταν εύκολο είχαμε καυγάδες και πολλή πικρία, εκείνος που θα έφευγε στο εξωτερικο για δουλειά χωρις εμάς, εγώ που θυσίασα τα όνειρα και την καριέρα για την οικογένεια. Πήραμε συναινετικό και η επαφή μας μετά από πολλούς καυγάδες περιεριζόταν στα τυπικά ώσπου χαθήκαμε καθώς εκείνος μιλούσε πια μόνο με τα παιδιά απευθείας στα κινητά τους. Δύο χρόνια μετά γύρισε στην Ελλάδα και παντρεύτηκε.

Πέρσι, μετά από χρόνια πια, γνώρισα κάποιον σε κοινή παρέα και κολλήσαμε αμέσως. Τρελλή και παλαβή εγώ γι αυτόν κι αυτός για μένα, 4 χρόνια μικρότερος, δεν ήθελε παιδιά μου έλεγε και δέχτηκε όταν του ειπα πως δεν θέλω να ξαναγινω μητέρα. Μετά από 6 μήνες σχέση άρχισε να γίνεται πιο κτητικός.Επέμενε να βγάλουμε το προφυλακτικό, μια φορά αναγκάστηκα να πάρω το χάπι της επόμενης μέρας γιατί προφασίστηκε ατύχημα και γκρίνιαζε όποτε ήταν να βγω με φίλες ή συναδέλφους. Δεν εδωσα βαση γιατι γενικα μου φερόταν όμορφα και σ εμενα και στα παιδιά. Όταν μου εκανε πρόταση γάμου, πέταξα απο τη χαρά μου.

Κι ενώ έχουμε κάνει όλες τις ετοιμασίες και το νυφικό κρέμεται έξω απ τη ντουλάπα, με παίρνει η κουμπάρα μας και μου λεει να παμε να κανουμε μπατσελορ. Δεν το ειχαμε κανονίσει, ήταν της στιγμής. Είπα να το ρίξουμε λιγο έξω κι άρχισα να ετοιμάζομαι όταν μπήκε εκείνος μέσα και με ρώτησε που πάω τόσο αργά παραμονές του γάμου. Όταν χαμογελαστή και όλο χαρά του είπα ότι πάμε με την κουμπάρα μας για μπάτσελορ, με ξάφνιασε με μια δυνατή κλωτσιά στο κεφάλι που με ξάπλωσε κάτω ενώ αυτός ωρυόταν και συνέχιζε να με κλωτσάει στην κοιλιά, στα πλευρά όπου έβρισκε. Τα παιδιά μου, τρομοκρατημένα βγήκαν στην πολυκατοικία και φώναζαν βοήθεια ενω αιμορραγούσα στο πάτωμα με εκείνον να φωνάζει “Μωρή π#ανα πας να γλεντήσεις τελευταίο βράδυ με τον πρώην σου, ε;”.

Ξύπνησα στο κρεβάτι του νοσοκομείου σε άσχημη κατάσταση, τη μέρα που υποτίθεται θα γινόμουν νύφη αλλά παραλίγο να γίνω νεκρή, να κλαίω και να νιωθω τύψεις που άθελά μου, έβαλα τα παιδιά μου να ζήσουν τέτοιο τρόμο.

Φυσικά του έκανα μήνυση οπότε και ανακάλυψα ότι το είχε κάνει και σε άλλες δύο κοπέλες και εκκρεμούσαν οι δίκες για τον ίδιο λόγο.

Βγήκα από το νοσοκομείο μετά από μια βδομάδα και ενώ τα παιδιά μου έμεναν στον πατέρα τους με τη γυναίκα του. Δεν είχα που να παω και έκλεισα σε ένα ξενοδοχειο μέχρι να δω τι θα κανω.

“Μιρέλλα, έλα σε εμάς να είσαι ασφαλής να είσαι και κοντά στα παιδια, εμείς δεν έχουμε προβλημα” μου ελεγε ο πρώην άντρας μου στην άλλη άκρη της γραμμής. Έκλαψα όσο ποτέ στη ζωή μου για την καλοσύνη του, για τον γάμο που ίσως να μπορούσα να σώσω, για την ταπείνωση που ένιωθα εκείνη τη στιγμή.

Μπήκα στο σπίτι τους με μαυρισμένα μάτια και πληγές με μια μικρή βαλίτσα. “Καλωσόρισες” μου άνοιξε η γυναικα του, την αγκαλιά της. “Το έπαθα κι εγώ πριν γνωρίσω τον Στέλιο, κάτσε να στα πω” είπε και με μια κίνηση πήρε την βαλίτσα μου, στα χέρια της και με κάθισε στον καναπέ.

Έκατσα μαζί τους ένα μήνα μέχρι να βρω δουλειά. Με πήρε ο μπαμπάς της κοπέλας, δηλαδή ο πεθερός του πρώην άντρα μου, στο μαγαζί του και δουλεύω εκεί μέχρι σήμερα. Κάποτε είδε κι αυτός την κόρη του στο νοσοκομείο από ξυλοδαρμό και ευαισθητοποιήθηκε μόλις το έμαθε.

Θα τους ευγνωμονώ μια ζωή για το πώς μου στάθηκαν. Χαίρομαι που τα παιδιά μου έχουν στη ζωή τους, μια τόσο καλή μητριά και έναν ακόμα καλύτερο μπαμπά.

Μιρέλλα

Ο πρώην σύζυγος κλαίγεται ότι δεν βλέπει τα παιδιά και ότι είναι άφραγκος ενώ είναι εξαφανισμένος και ζάμπλουτος

0

Ειμαι η Ελλη και θα σας πω την ιστορια μου

Εχω τρια παιδακια μικρης ηλικιας και ζω μια τραγικη κατασταση

Με τον συζυγο χωρισαμε και αυτο που λενε οτι τον αλλον τον γνωριζεις στο χωρισμο , ηταν σε πληρη εφαρμογη με εμας.

Να κλαιγεται σε ολους οτι δεν βλεπει τα παιδια ενω ο ιδιος ειχε εξαφανιστει σεβαστο διαστημα μακρυα τους

Κυνηγι στο κηνυγι με παει και δικαστικα και βγηκε μια αποφαση η οποια εμενα δεν με ενοχλουσε .. Τι τα θελετε ομως, ουτε με αυτο ειχε ικανοποιηθει

Το χειροτερο ολων ειναι με τις αναγκες των παιδιων και ενα σωρο ψεματα τα οποια οχι μονο λεει αλλα εχει φτασει να τα πιστευει κιολας με αποκορυφωμα τις ψευδεις μηνυσεις του στο προσωπο μου και τις αγωγες εναντιον μου

Κ μιλαμε για εναν ανθρωπο με δικη του δουλεια και με ενα πολυ σεβαστο ποσο καθημερινα , να σκεφτει κανεις οτι για δικη του καλοπεραση μπορει να ξοδεψει και ενα 800αρι τη μερα αλλα για τα εξοδα των παιδιων δεν εχει ποτε

εγω παλι να μη μπορω να συνεννοηθω μαζι του ουτε στα βασικα με αποτελεσμα να τρεχω σαν παλαβη και εκεινος να το παιζει θυμα σε ολους

Κι αναρωτιεμαι στο σημειο αυτο, ποσο καιρο και ποσο χαμηλα μπορει να πεσει κανεις ωστε να δειχνει και να περνιεται για θυμα και αραγε , ποτε σταματαει ολο αυτο;

Ελλη

Ο πρώην σύζυγος θέλει να συνοδεύσει το παιδί στην εκδρομή επειδή είναι σε δικό του ΣΚ. Τί ισχύει νομικά;

0

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΓΟΝΕΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΨΕΙ.

ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΩ ΕΓΩ (Η ΜΗΤΕΡΑ).Ο ΠΡΩΗΝ ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΠΕΙΔΗ Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

Απαντάει η δικηγόρος Θεσσαλονίκης κυρία Ειρήνη Καψάλη

Αγαπητή αναγνώστρια,

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 1510 ΑΚ Η μέριμνα για το ανήλικο τέκνο
είναι καθήκον και δικαίωμα των γονέων (γονική μέριμνα), οι όποιοι την
ασκούν από κοινού και εξίσου. Η γονική μέριμνα περιλαμβάνει την
επιμέλεια του προσώπου, τη διοίκηση της περιουσίας και την εκπροσώπηση
του τέκνου σε κάθε υπόθεση ή δικαιοπραξία ή δίκη, που αφορούν το πρόσωπο
ή την περιουσία του.

Η επιμέλεια ως περιεχόμενο της ευρύτερης έννοιας
της γονικής μέριμνας, είναι η σημαντικότερη από τις τρεις λειτουργίες
αυτής και ανατίθεται στον γονέα με γνώμονα το αποκλειστικό συμφέρον των
ανηλίκων. Περιλαμβάνει αποφάσεις για τρέχοντα καθημερινά ζητήματα
αυτών, αποκλειομένων σοβαρών ζητημάτων για τη λήψη των οποίων πρέπει να
συνεργάζονται αμφότεροι οι γονείς.

Η ανατροφή, η επίβλεψη, η μόρφωση, η εκπαίδευση και ο προσδιορισμός του
τόπου διαμονής των τέκνων αποτελούν εκφάνσεις την έννοιας της
επιμέλειας. Εφόσον η επιμέλεια έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση, η
οποία αναπτύσσει έννομα αποτελέσματα έναντι πάντων (erga omnes), στον
έναν από τους δύο γονείς, εκφάνσεις που αφορούν τους συγκεκριμένους
τομείς της ζωής των τέκνων, ως ανήκοντες σε ζητήματα καθημερινότητας,
τις αναλαμβάνει ο γονέας που έχει την επιμέλεια.

Δεδομένου ότι οι σχολικές εκδρομές εκπαιδευτικού χαρακτήρα εντάσσονται,
κατά κανόνα, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των τέκνων και αφορούν τρέχοντα
θέματα της καθημερινής ζωής, θεωρώ ότι τόσο η συναίνεση συμμετοχής όσο
και η συνοδεία του παιδιού στη σχολική εκδρομή προς αποτροπή ατυχημάτων
και επίβλεψη αυτού, πρέπει να γίνει από τον γονέα που έχει την
επιμέλεια, εκτός αν υπάρχει αντίθετη μεταξύ των γονέων συμφωνία.

Το δικαίωμα επικοινωνίας του άλλου γονέα, όπως ορίζεται στο άρθρο ΑΚ
1520 δύναται να μεταφερθεί, κατόπιν ενημέρωσης και συνεννοήσεως των δύο
γονέων, σε επόμενο χρονολογικά σαββατοκύριακο, καθώς δεν οφείλεται σε
υπαιτιότητα της μητέρας ο καθορισμός της σχολικής εκδρομής το
συγκεκριμένο σαββατοκύριακο επικοινωνίας του πατέρα.

Μία τέτοια λύση θα μπορούσε να αποτρέψει τις φιλονικίες και τους
διαπληκτισμούς μεταξύ των διαζευγμένων, προς όφελος του τέκνου τους.

Ειρήνη Καψάλη
Δικηγόρος

Ο πρώην σύζυγος ήταν ο κρυφός θαυμαστής μου. Μόλις με είδε με άλλον, με διεκδίκησε – Η ιστορία της Νατάσσας

0

Με λένε Νατάσσα και παρακολουθώ τη σελίδα σας, από την πρώτη μέρα που χώρισα. Δεν είμαι χωρισμένη πια και επειδή είδα ένα άρθρο με έναν άντρα που μετά τον θάνατό του, έστελνε ανθοδέσμες στη σύζυγο (https://singleparent.gr/empeiries/exomologiseis/meta-ton-thanato-tou-o-antras-mou-synechize-na-mou-stelnei-anthodesmes-sthn-epeteio-mas) αποφάσισα να σας γράψω και τη δική μου ιστορία.

Γνώρισα τον άντρα μου σε καλοκαιρινές διακοπές, όταν ήμασταν εγώ 25 και αυτός 30. Κεραυνοβόλος έρωτας που κατέληξε στο να πάω για διακοπές στο νησί του και να μείνω εκεί. Τα παράτησα όλα στην Αθήνα και δεν το μετάνιωσα. Μέσα σε ένα χρόνο, ήμασταν παντρεμένοι και περιμέναμε και το πρώτο μας παιδί.

10 χρόνια και 3 παιδιά μετά, δεν ήμασταν το ίδιο. Μας είχε φάει η ρουτίνα. Στα 35 μου ένιωθα ότι δεν είχα ζήσει τίποτα ενώ ο άντρας μου απορροφημένος στο μαγαζί του, αρνούνταν οποιαδήποτε κοινωνική συναστροφή. Εμείς που πηγαίναμε παντού μαζί, καταλήξαμε όποτε μας καλούσαν κάπου να πηγαίνω μόνη μου, γιατί αυτός πάντα και μονίμως δούλευε. Είχα σιχαθεί να ακούω ότι έχουμε τρία παιδιά και τί θα φάμε. Ένιωθα πως εγώ δεν ήμουν πουθενά μέσα σε αυτό, εγώ που του έκανα τα 3 παιδιά δεν ήμουν πουθενά προτεραιότητα. Ήταν θέμα χρόνου να βρω άλλον, αφού με το πρώτο κομπλιμέντο έπεσα….

Ζήτησα διαζύγιο, ήθελα να είμαι εντάξει απέναντί του, δεν ήθελα να τον κοροιδεύω. Μου το έδωσε αμέσως και αυτό επιβεβαίωσε την εικόνα που είχα, ότι απλά ήμουν κάτι σαν το έπιπλο της εισόδου για εκείνον που απλά έτυχε να του κάνει και 3  παιδιά. Προηγουμένως με παρακάλεσε να το ξανασκεφτώ, του είπα πως δεν έκανε τίποτα για να είμαστε όπως πρώτα, δεν βγαιναμε καν για ένα ποτό σαν ζευγάρι, από σ#ξ μια φορά τον μήνα κι αυτό μετά από δικά μου παρακάλια. Πόσο υποτιμητικά να νιώσει μια γυναικα που φτάνει να παρακαλάει τον άντρα της για σ#ξ;

Κατέβασε το κεφάλι, άφησε τη βέρα του στο τραπέζι και την άλλη μέρα μετακόμισε. Το διαζύγιο βγήκε γρήγορα, τα παιδιά τα έπαιρνε, διατροφή έδινε, δεν είχαμε θέματα. Δεν του είπα ποτέ ότι βρήκα κάποιον άλλον γιατί έτσι κι αλλιώς, δεν τον άφηνα για άλλον. Τον άφηνα για μένα. Είχαμε ένα πολιτισμένο διαζύγιο και οι γύρω μας απορούσαν γιατί τελικά χωρίσαμε….δεν ήξεραν…

6 μήνες μετά, βγαίνουμε σινεμά με τον φίλο μου. Γενικά βρισκόμασταν κρυφά όμως τόσο καιρό μετά, θεώρησα ότι είχε έρθει η ώρα να μην κρυβόμαστε. Τα παιδιά τα είχε ο άντρας μου και ήταν από τις λίγες φορές που είχα ένα Σαββατόβραδο ελεύθερο. Καθώς βγαίνουμε με τον φίλο μου από το σινεμά πιασμένοι χέρι χέρι, βλέπω τον άντρα μου να κάθεται στο μπαράκι απέναντι με δυο φίλους του. Γύρισε το κεφάλι, με είδε και “πάγωσε”. Τον κοίταξα σοκαρισμένη, με κοίταξε και αυτός που είχε πανιάσει. Στρίψαμε με τον φίλο μου στη γωνία και χαθήκαμε….

Όταν μου παρέδωσε τα παιδιά την επόμενη μέρα, ήταν σε κακό χάλι. Δεν τον έχω δει ποτέ τόσο χάλια. Τον ρώτησα αν ήταν καλά, μου είπε πως είχε λίγο το στομάχι του από τα ποτά. Δεν είπαμε κάτι.

Λίγες μέρες μετά, έλαβα μια ανθοδέσμη. Δεν ειχε κάρτα. Σκέφτηκα “ο γλυκός μου, τί καλός!” νομίζοντας ότι την είχε στείλει ο φίλος μου. Τον παίρνω να τον ευχαριστήσω, μου λεει εγώ δεν έστειλα καμία ανθοδέσμη. Νόμιζα έκανε πλάκα, λέω έλα μωρέ μη με πειράζεις, μα δεν έστειλα να μου λέει. Υπήρξε μια ένταση μεταξυ μας γιατί εγώ μετά έπρεπε να του πω ποιος την είχε στείλει και εγώ δεν είχα ιδέα.

Δεύτερο Σάββατο και έχουμε αποφασίσει με τον φίλο μου να κάτσουμε σπίτι να δούμε ταινία. Τα παιδιά τα είχε ο μπαμπάς τους. Απόγευμα Σαββάτου χτυπάει κουδούνι. Περιμένεις κανέναν; με ρωτάει ο φίλος μου, φυσικά και δεν περίμενα. Τσουπ 2η ανθοδέσμη. Με κάρτα αυτή τη φορά. “Σ’ αγαπάω μα δεν έχω μιλιά να στο πω”. Στίχος του Παπάζογλου.

Το βλέπει ο φίλος μου, γίνεται έξαλλος, ζητά εξηγήσεις. Μα ειλικρινά δεν ήξερα ποιος. Παίρνω στο ανθοπωλείο. Μου λέει πως μια γυναίκα είχε παραγγείλει την ανθοδέσμη, δεν είχαν στοιχεία. Την επόμενη φορά τους λεω, σας παρακαλώ κρατήστε όνομα γιατί δημιουργείται πρόβλημα στη σχέση μου χωρις να ευθύνομαι και πρέπει να ξέρω ποιος προσπαθεί να μου δημιουργήσει φασαρίες. Εντάξει μου λένε.

Εννοείται δεν είχα πιστέψει πως κάποιος ξαφνικά με είχε δει και με ερωτεύτηκε οπότε αποφάσισε να στέλνει ανθοδέσμες. Είχα καταλάβει πως κάποιος το έκανε επίτηδες. Το μυαλό μου μάλιστα είχε πάει στην πρώην γυναικα του φίλου μου και το ειχαμε συζητήσει κιόλας, μηπως το εκανε εκεινη για να μας βάλει να μαλώσουμε.

Μετά από καμια δεκαριά ανθοδέσμες που έρχονταν καθε φορά κι από διαφορετικό ανθοπωλείο, η τελευταία είχε κάρτα μέσα. “Αν θες να μάθεις ποιος ειμαι έλα την τάδε μέρα και ώρα εκεί. Υπάρχει κάτι που πρέπει να ξέρεις”. Φοβήθηκα, σκέφτηκα να καλέσω την αστυνομία. Κι αν ήταν αλήθεια ομως; Και τί ήταν αυτό που έπρεπε να ξέρω;

Τελικά πήγα με μια φίλη μου. Έκατσα στο μαγαζί που μου ειπε και η φίλη μου κοιτούσε από μακριά μη γίνει κάτι κακό. Τελικά ο κρυφός θαυμαστής, φανερώθηκε. Και ήταν ο αντρας μου. ΣΟΚ! Δεν ήταν ποτέ ρομαντικός, δεν ήταν καν του χαρακτήρα του.

Μη μακρυγορώ, μου ειπε πως με αγαπούσε, πως όταν με είδε με άλλον πέθανε, πως ήθελε δεύτερη ευκαιρία. Έφυγα θυμωμένη. Συνέχισε να στέλνει ανθοδέσμες ώσπου…έπεσα. Χώρισα με τον φίλο μου και δειλά δειλά ξεκινήσαμε με τον άντρα μου να βγαίνουμε σαν ζευγάρι. 2 χρόνια μετά, και μετά από συνεδρίες σε ειδικό, είμαστε ξανά μαζί, ξανά παντρεμένοι εννοείται και περιμένουμε και 4ο παιδάκι ενώ πήρε δύο υπαλλήλους στο μαγαζί του και το καλοκαίρι, κλείσαμε μια βδομάδα διακοπές μόνο οι δυο μας.

Θέλω να σας πω να προσπαθείτε. Να μην χωρίζετε αν πρώτα δεν το παλέψετε μέχρι το τέλος του τέλους. Και αν δεν γίνεται αλλιώς, να προχωράτε, πού ξέρετε;

Μπορεί το προχώρημά σας να αφυπνίσει τον άλλον έστω και την τελευταία στιγμή.

Καλή τύχη σε όλους, σας ευχαριστώ που με φιλοξενήσατε.

Νατάσσα

Πηγή: singleparent.gr

Ο πρώην σύζυγος είναι δικηγόρος. Με μέσον κατάφερε να μου πάρει τα παιδιά και δεν με αφήνει να τα δω – Η ιστορία της Ναταλί

0

Δεν είμαι σίγουρη αν μπορώ να γράψω την ιστορία μου, γιατί συμβαίνει σε άλλη χώρα και όχι στην Ελλάδα. Όμως το ίδιο θέμα-παιδιά. Κατάγομαι από τη Ρωσία, είμαι 35 χρονών από τα οποία τα 16 τα πέρασα σε άλλη χώρα παντρεμένη με δικηγόρο μάλιστα στο επάγγελμα. Παντρευτήκαμε όταν ήμουν 19 χρονών και εκείνος 44. Πάντα έλεγε πως τον ξεγέλασα… μάλλον με είδε “μωρό” και είπε πως μόνο εμένα μπορεί να εκμεταλλευτεί. Δεν ήταν παντρεμένος, δεν είχε σοβαρές σχέσεις, απλά χρησιμοποιούσε τις γυναίκες για να περνά καλά ο ίδιος. Ήταν κολλημένος με την αδερφή του όμως και με τη μαμά. Ο πατέρας του πέθανε, όμως λίγο πριν πεθάνει χώρισε με την πρώην πεθερά μου, η οποία από μωρά τους έκανε πλύση εγκεφάλου και τα παιδιά μέχρι στιγμής μισούν τον πατέρα, μέχρι το σημείο που ο σύζυγός μου πάει στον τάφο τον πατέρα για να κάνει την ανάγκη του!

Η αδερφή του άνδρα μου είναι χωρισμένη και τα παιδιά της επίσης μισούν τον πατέρα τους. Πέρασε και ο πρώην σύζυγος της αδερφής του από γονική αποξένωση. Αυτό το περνάω και εγώ. Γιατί έφτασα στο σημείο που δεν άντεχα την παθολογική ζήλια του, τις προσβολές του… ποτέ δεν υπήρχε σεβασμός και έτσι δεν υπήρξαμε ποτέ μια καλή, ευτυχισμένη οικογένεια. Όταν είπα «τέλος» αυτός ξεκίνησε να με διώχνει, για μέρες… Με χίλια ψέματα, μέσον σαν δικηγόρος κ.α. βρέθηκα χωρίς παιδιά, χωρίς ρούχα και προσωπικά πράγματα και χωρίς δουλειά γιατί για 10 χρόνια διατηρούσα ινστιτούτο αισθητικής στο κτήριο που ανήκει στο σύζυγό μου, οπότε μονομιάς άλλαξε κλειδαριές και στο σπίτι και στο ινστιτούτο μου.

Τα παιδιά – αυτός είναι ο μεγαλύτερος πόνος. Δεν μπορώ να τα δω, δεν μπορώ να τους μιλήσω και αυτή τη στιγμή λέει πως τα παιδιά δεν θέλουν να με δουν. Πριν περίπου 3 εβδομάδες πήγα στο σχολείο και είδα την 7χρονη κόρη μου για 2 λεπτά και έβλεπα στα μάτια της φόβο. Τρομοκρατήθηκα. Πως γίνεται το παιδάκι που δεν μπορούσε χωρίς το χάδι, την αγκαλιά σου… που κοιμόταν μαζί σου, που το λάτρευες και σε λάτρευε… να σε φοβάται; Πως; Ξεπερνιέται αυτός ο πόνος;

Αυτή την στιγμή νιώθω τόση απώλεια λες και έχασα τα παιδιά μου σε ένα τραγικό δυστύχημα… Δεν ξέρω πως να το περιγράψω. Ζούσα για τα παιδιά μου, δούλευα για τα παιδιά μου, έμαθα να μιλώ ελληνικά για τα παιδιά μου και τώρα δεν έχω παιδιά…γιατί είναι δικηγόρος. Έχει μέσον στην Αστυνομία. Μέχρι στιγμής δεν μπορώ να πάρω τα προσωπικα μου ρούχα, τα μιχανήματα της δουλειάς μου, τα οποία έχω αγοράσει εγώ η ίδια… Έχει μέσον στο Δικαστήριο, γιατί δεν γίνεται να βγει διάταγμα εις βάρος μιας νορμάλ μαμάς… Αν έχεις μέσον, όλα τα μπορείς. Πως μπορείς όμως να ζήσεις και να προχωρήσεις χωρίς τα παιδιά; Πείτε μου, μαμάδες, που περάσατε – απ’ αυτό το άγνωστο πριν λίγο καιρό για εμένα – “γονική αποξένωση”; Ξεπερνιέται; Ξεχνιέται; Ηρεμείς ή ζεις έτσι με το κλάμα όλα τα υπόλοιπα χρόνια;

Ναταλί

Ο πρώην σύζυγος απεıλεi ότι δεν θα το φέρει το παιδί μας στη βάπτıσή του, αν δεν το πούμε Φίλιππο

0

Με λένε Μαρία και με το πρώην άντρα μου χωρίσαμε όταν το παιδί μας ήταν νεογέννητο.

Από την αρχή δεν πήγαινε το πράγμα αλλά εγώ στραβή από έρωτα έκανα πως δεν το βλέπω.

Αυτά πληρώνω τώρα. Όταν ήρθε το παιδί στη ζωή μας υπέθεσα ότι τα πράγματα θα φτιάξουν αλλά δεν έφτιαξαν, αντίθετα χειροτέρεψαν.

Ο τύπος δεν ήταν έτοιμος να γίνει πατέρας και απορώ γιατί το επεδίωξα να μείνω έγκυος μαζί του.

Τώρα την πληρώνω και εγώ και το παιδί.

Πίστευα πως όταν χωρίζαμε θα ησύχαζα αλλά συνεχίζει να μου προκαλεί προβλήματα.

Έχει έρθει η ώρα της βάπτισης και έχω κανονίσει τα πάντα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, ακόμα και την υπογραφή του που τη χρειαζόμασταν για να προχωρήσουμε και μου έβγαλε το λάδι για να τη βάλει.

Πραγματικά με έχει χιλιοταλαιπωρήσει και τώρα μου το πάει εκβιαστικά…

Έχει λυσσάξει να βγάλουμε το όνομα του πατέρα του, που τον λένε Φίλιππο, αλλά εγώ δεν θέλω να βγάλω το μωρό έτσι.

Αφενός δεν θέλω να του κάνω το χατίρι αφετέρου δεν χωνεύω τον πεθερό μου, ούτε τίθεται ζήτημα τιμής (τιμάμε τους προγόνους μας δίνοντας τα ονόματά τους τα παιδιά μας).

Ο πεθερός μου ήταν ζηλιάρης και ποτέ ούτε μας βοήθησε ούτε μας στάθηκε πουθενά σε αντίθεση με τους γονείς μου που ήταν από την αρχή μέχρι το τέλος κερί αναμμένο.

Γιατί να δώσω το όνομα του πεθερού μου και να μη δώσω το όνομα των γονιών μου στην τελική;

Το πρόβλημα είναι ότι τώρα ο πρώην μου με απειλεί ότι την ημέρα της βάπτισης που τυγχάνει δυστυχώς να έχει εκείνος το παιδί δεν θα το φέρει να το βαφτίσουμε εκτός αν δεχτώ να δώσω το όνομα του πατέρα του.

Τόσο ξεφτίλας είναι.

Δεν τον ενδιαφέρει που το παιδί μεγαλώνει και πρέπει να του δώσουμε ένα όνομα, δεν τον ενδιαφέρει να είναι καλά το παιδί του, κοιτάει να με εκδικηθεί για το διαζύγιο που του ζήτησα και το κάνει μέσω του παιδιού.

Σκέφτηκα να μην του πάω το παιδί εκείνες τις μέρες και να το κρατήσω εγώ αλλά δεν το ‘χει σε τίποτα να μου κάνει μήνυση για παρεμπόδιση επικοινωνίας και να με κυνηγάνε, οπότε τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις;

Από τη στιγμή που έχω την υπογραφή του θα μπορούσα κάλλιστα να πάω να το βαφτίσω μόνη μου σε κανένα απόμερο μοναστήρι και να μη μας βρει ποτέ αλλά για να το κάνω αυτό πρέπει μία μέρα πριν τη βάφτιση να έχω εγώ το παιδί και δυστυχώς είναι οι δικές του μέρες.

Πραγματικά έχω πελαγώσει σε σημείο πού εγώ, ο πιο ήρεμος άνθρωπος του κόσμου να τον καταριέμαι κάθε μέρα και να τον βρίζω με τα χειρότερα λόγια όχι γι’ αυτό που προσπαθεί να κάνει σε μένα αλλά για το γεγονός ότι «πατάει» πάνω στο ίδιο του το παιδί.

Ο άνθρωπος είναι ξεδιάντροπος αλλά φταίω και εγώ που πήγα και έκανα παιδί μαζί του.

Αν δεν λυπόμουν το παιδί μου θα το πήγαινα πεισματικά αλλά δεν θέλω να γίνω σαν κάτι περιπτώσεις που ακούμε που τα παιδιά πάνε 5-6 χρονών, πάνε σχολείο και είναι ακόμα αβάπτιστα επειδή οι γονείς δεν τα βρίσκουν στο όνομα.

Μαρία

Ο πρώην παίκτης του Big Brother πάρκαρε σε ράμπα αναπήρων για να εντυπωσιάσει – «Είναι ωραία αντίθεση»

0

Είχε φτάσει ένα βήμα πριν τον τελικό

Σάλος προκλήθηκε από φωτογραφία που δημοσίευσε ο Χρήστος Βαρουξής, που συμμετείχε στο Big Brother, γιατί πάρκαρε πάνω σε διάβαση πεζών και έκλεισε μπάρα αναπήρων, ώστε να έχει ωραία λήψη.

Σε ανάρτηση που έκανε στο TikTok δημοσίευσε μια φωτογραφία με το νέο ακριβό αυτοκίνητό του, με τούς χρήστες να γίνονται έξαλλοι και να επισημαίνουν τις παραβάσεις του.

«Ακατάλληλος», «τη ράμπα και τη διάβαση κλείνεις» και «άσχετος από οδήγηση», ήταν μερικές ενδεικτικές αντιδράσεις.

Σχόλια κάτω από την ανάρτηση:

1

1 46

Ο πρώην παίκτης του ριάλιτι του ΣΚΑΪ που είχε φτάσει ένα βήμα πριν τον τελικό του παιχνιδιού, απάντησε σχεδόν σε όλα τα σχόλια και παραδέχτηκε «περήφανα» ότι παραβίασε τον ΚΟΚ.

«Ναι, έκαναν ωραία αντίθεση οι γραμμές με τη φωτογραφία» και «εκεί είχε χώρο, δεν ξέρω να παρκάρω καλά, μη το χτυπήσουμε κι όλας» ήταν μερικές από τις δικαιολογίες που έδωσε.

Η ανάρτηση του Χρήστου Βαρουξή:

barouskhs

Ο πρώην μου πήρε το παιδί στο εξωτερικό και το ξαναείδα στα 19 του. Μπορώ να κάνω κάτι νομικά;

0

Ο πρώην άντρας μου πήρε το γιο μας με ιδιωτικό συμφωνητικό πριν 11 χρόνια στη Βραζιλία. Το παιδί ήταν τότε 9 χρονών. Αμέσως τον ξαναβάφτισε σε καθολική εκκλησία με το όνομα του παππού (πεθερού), και έσπευσε να με διαγράψει από τη μνήμη του παιδιού και γενικά βιώνουμε και οι δύο σε τραγικό βαθμό. Μετακόμισα στη Βραζιλία 2μιση χρόνια αφού είχε πάρει το παιδί με σκοπό να ‘δείξω’ στο γιο μου πως η αλήθεια είναι άλλη από αυτή που του λέγανε, όμως συνάντησα χειρότερο πόλεμο και αποξένωση. Παρέμεινα με φοβερές δυσκολίες για ενάμιση χρόνο, μέχρις ότου το παιδί μου καταφέρει ξανά να με κοιτάξει στα μάτια κανονικά. Την ημέρα που έγινε αυτό μου ζήτησε να φύγω και να επιστρέψω στην Ελλάδα… Γύρισα ένα μήνα μετά, το 2014. Πέρυσι σε ηλικία 19 χρονών είδα το γιο μου στην Αθήνα και μιλήσαμε λίγο. Φαίνεται πως το παιδί είναι βαθιά τραυματισμένο και μπλοκαρισμένο. Καθώς και εγώ. Η ερώτηση μου είναι εάν μπορώ νομικά να κάνω κάτι σήμερα για την όλη κατάσταση και εάν υπάρχουν ομάδες υποστήριξης αποξενωμένων γονέων στην Αθήνα. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας

Απαντάει η δικηγόρος κυρία Παναγιώτα Λουκάκου

Σε περίπτωση διαζυγίου πρέπει να οριστεί, με δικαστική απόφαση εάν οι γονείς διαφωνούν ή με ιδιωτικό συμφωνητικό που εν συνεχεία επικυρώνεται στα πλαίσια της διαδικασίας του συναινετικού διαζυγίου το πρόσωπο στο οποίο θα ανατεθεί η επιμέλεια του ανήλικου παιδιού αλλά συγχρόνως να ρυθμιστεί και το δικαίωμα επικοινωνία του γονέα με τον οποίο δεν διαμένει το ανήλικο παιδί. Το συμφέρον του παιδιού επιβάλλει αυτό να έχει επαφή και με τους δύο γονείς και αυτό ανεξάρτητα από τους λόγους που οδήγησαν τους συζύγους στο διαζύγιο . Πολλές φορές όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Μπορεί ένας από τους δύο συζύγους να μην είναι έτοιμος να αποδεχθεί ένα διαζύγιο και τότε πιέζει τον άλλο σύζυγο ή τον εκδικείται μέσω των ανήλικων παιδιών. Η γονική αποξένωση εμφανίζεται κυρίως ανάμεσα σε διαζευγμένους γονείς ή συντρόφους και είναι ιδιαίτερα έντονη στις υποθέσεις διεθνούς απαγωγής παιδιών από τον ένα γονέα. Συνίσταται στην προσπάθεια του ενός γονέα να εγκαθιδρύσει στην παιδική ψυχή την απόρριψη της εικόνας του άλλου γονέα. Σύμφωνα με τις μελέτες των ειδικών , θεωρείται μορφή συναισθηματικής – ψυχολογικής κακοποίησης και καταλήγει σε ψυχική διαταραχή του ίδιου του παιδιού το οποίο στρέφεται,υπό την επιρροή του ενός γονέα, εναντίον του άλλου γονέα . Πρόκειται για σκόπιμη πρόκληση μιας ψυχικής διαταραχής στο παιδί το οποίο απεχθάνεται τον άλλο γονέα και φέρεται παράλογα εχθρικά σε αυτόν χωρίς καμία αιτία . Πρόκειται για μια πλύση εγκεφάλου του παιδιού που λαμβάνει χώρα είτε από τον άλλο γονέα είτε και από το οικογενειακό περιβάλλον του άλλου γονέα με τη συκοφαντική δυσφήμιση του ενός γονέα από τον άλλο γονέα. Οι τρόποι με τους οποίους επιτυγχάνεται η αποξένωση του γονέα είναι διάφοροι, όπως η συστηματική παραπληροφόρηση, η παρεμπόδιση της άσκησης του δικαιώματος επικοινωνίας με σκοπό εν τέλει αυτή να διακοπεί διαπαντός, ο έλεγχος και ο χειρισμός της συναισθηματικής κατάστασης του παιδιού και άλλοι.

Οι συνέπειες στην ζωή του παιδιού είναι ολέθριες αφού μπορεί να το οδηγήσουν σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, κατάθλιψη, χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών. Απώτερος σκοπός του γονέα εκείνου που μετέρχεται την κατασυκοφάντηση του άλλου γονέα είναι να δημιουργήσει ψυχολογική εξάρτηση του παιδιού από τον ίδιο, προκειμένου να ικανοποιήσει εγωιστικά τις προσωπικές του ανεκπλήρωτες ψυχολογικές και συναισθηματικές ανάγκες .Το φαινόμενο της γονικής αποξένωσης παρουσιάζει ιδιαίτερη σημασία στα πλαίσια των οικογενειακών διαφορών που καταλήγουν στο δικαστήριο και απαιτούν από το δικαστή μεγάλη διακριτική ικανότητα προκειμένου να λάβει την ορθή και προς το πραγματικό συμφέρον του παιδιού απόφαση, γεγονός το οποίο καθιστά απαραίτητη την ενημέρωση των δικαστών και των νομικών συμβούλων από ειδικούς ψυχικής υγείας. Η γονική αποξένωση περιελήφθη με τον ταξινομητικό όρο parental alienation με τον κωδικό QE.52 Problem Caregiver –child Relationship στη διεθνή στατιστική ταξινόμηση των ασθενειών και των σχετικών προβλημάτων υγείας ( ΙCD-11) σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022.

Ο υπαίτιος για την δημιουργία της γονικής αποξένωσης γονέας επιτυγχάνει το σκοπό του μέσω της τέλεσης αξιοποίνων πράξεων, όπως η εξύβριση και η συκοφαντική δυσφήμιση του άλλου γονέα ή η έντεχνη παρεμπόδιση της επικοινωνίας του παιδιού με τον άλλο γονέα, η οποία εμφανίζεται ως δήθεν βούληση του ίδιου του παιδιού και αποτελεί παραβίαση της δικαστικής απόφασης που ρυθμίζει την επικοινωνία.

Για το λόγο αυτό και οι πράξεις αυτές συνιστούν προσβολή της προσωπικότητας του δυσφημιζόμενου γονέα για την προστασία της οποίας αυτός έχει δικαίωμα να ασκήσει αγωγή για χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης που έχει υποστεί από αυτή την προσβολή της προσωπικότητας του.

Η προσέγγιση του αποξενωμένου παιδιού από το γονέα είναι μια δύσκολη υπόθεση που απαιτεί την υποστήριξη των ειδικών. Στις ημέρες μας και επειδή το φαινόμενο αρχίζει να λαμβάνει διαστάσεις όλο και περισσότερες οργανώσεις που αφορούν κυρίως το διαζύγιο και τα δικαιώματα των γονέων παρέχουν υποστήριξη και μπορεί κανείς να τις αναζητήσει στο διαδίκτυο καθώς οι περισσότερες διατηρούν σχετικές ιστοσελίδες.

Στη δική σας προσωπική περίπτωση ο πατέρας εκμεταλλεύτηκε το γεγονός της συναίνεσης σας στην ανάθεση της επιμέλειας του τέκνου σας σε εκείνον. Αναμφισβήτητα έχετε δικαίωμα να υπερασπιστείτε τη τιμή και την υπόληψη σας ως γονέας και να προστατεύσετε την προσωπικότητα σας από οποιαδήποτε προσβολή. Βεβαίως έχει περάσει πολύς χρόνος και ενδεχομένως οι αξιώσεις σας να έχουν παραγραφεί.

Παναγιώτα Λουκάκου
Δικηγόρος Παρ Αρείω Πάγω
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια