Και τα υπόλοιπα αδέρφια της δεν θέλουν να έχουν καμία σχέση μαζί του, ανέφερε άτομο από το περιβάλλον της Αντζελίνα Τζολί
Οι σχέσεις του Μπραντ Πιτ με τα παιδιά που απέκτησε με την Αντζελίνα Τζολί χειροτερεύουν όλο και περισσότερο.
Μετά τη Ζαχάρα και τη Σιλό, που χρησιμοποιούν μόνο το επίθετο της μητέρας τους και η 15χρονη Βιβιέν απαρνήθηκε το «Πιτ». Σύμφωνα με το OK Magazine, η έφηβη αναφέρεται ως Βιβιέν Τζολί στην ατζέντα της παράστασης «The Outsiders» της Νέας Υόρκης, όπου συνεργάστηκε με τη μητέρα της, ως βοηθός της.
Brad Pitt and Angelina Jolie's daughter Vivienne, 15, was listed as 'Vivienne Jolie' in a playbill. https://t.co/4o0ZKauMHu
Λίγους μήνες νωρίτερα, η αδερφή της, Ζαχάρα, συστήθηκε με δυνατή φωνή, ως Ζαχάρα Μάρλι Τζολί σε εκδήλωση της αδελφότητας στο Spelman College, όπου φοιτά. Ακόμη, η Σιλό χρησιμοποιεί πλέον μόνο το επίθετο της μητέρας της στα social media.
Πηγή από το περιβάλλον της Τζολί λέει στο περιοδικό: «Είναι σπαρακτικό. Ο υπαινιγμός είναι ότι δεν θέλουν να έχουν καμία σχέση με τον Μπραντ».
Ο πρώην σωματοφύλακας της οικογένειας, Τόνι Γουέπ, άφησε να εννοηθεί ότι η 48χρονη ηθοποιός και μητέρα των έξι παιδιών μπορεί να φέρει ευθύνη, καθώς σε νέα νομικά έγγραφα που σχετίζονται με τη μάχη της με τον Πιτ για το οινοποιείο Miraval, ο Γουέμπ ισχυρίστηκε ότι ένας από τους υπαλλήλους του άκουσε κάποτε την Τζολί «να ενθαρρύνει τα παιδιά να αποφεύγουν να περνούν χρόνο με τον Πιτ κατά τη διάρκεια των επισκέψεων που τους έκανε όταν διεκδικούσε μέρος της επιμέλειας».
Παραιτήθηκε από το αίτημά του να διεκδικήσει την επιμέλεια των παιδιών τους
Ο Πιτ, σύμφωνα με άρθρο της Daily Mail τον Μάρτιο, παραιτήθηκε του αιτήματός του να διεκδικήσει την επιμέλεια των έξι παιδιών που απέκτησε με την πρώην σύζυγό του.
Πηγή που επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων, ανέφερε ότι το ζευγάρι, το οποίο βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη από το 2016, φέρεται να φτάνει σε διακανονισμό το καλοκαίρι. Αν και ο Πιτ αρχικά επιδίωκε να εξασφαλίσει την εξ ημισείας επιμέλεια των παιδιών του, σκοπεύει να αποσυρθεί, αφήνοντας την πλήρη επιμέλειά τους στην ηθοποιό. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, εκείνος θα έχει δικαίωμα των επισκέψεων.
Γιατί οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση; Παρά τα όσα γράφτηκαν, καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει ανακοινώσει επίσημα ή μέσω εκπροσώπου, τίποτα σχετικό. Ωστόσο, ο Πιτ δεν φαίνεται να έχει και άλλη επιλογή. Τα τρία από τα παιδιά του, που είναι πλέον ενήλικα (ο 22χρονος Μάντοξ, ο 20χρονος Παξ και η 19χρονη Ζαχάρα), δεν έχουν καλές σχέσεις με τον πατέρα τους και ως ενήλικες πια, δεν καλύπτονται από καμία συμφωνία επιμέλειας.
Οι κακές σχέσεις του Πιτ με τα παιδιά του
Οι κακές σχέσεις του Μπραντ Πιτ με τα παιδιά του είδαν το φως της δημοσιότητας, μερικούς μήνες πριν. Πρώτα, διέρρευσε η περιβόητη σήμερα ανάρτηση του Παξ,για τη «Γιορτή του Πατέρα» που είχε κάνει πριν τρία χρόνια.
Ο 19χρονος που υιοθέτησε το ζευγάρι στο παρελθόν, είχε γράψει κάτι στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram για τον Μπραντ Πιτ, το οποίο αποδεικνύει ότι δεν είχαν καλές σχέσεις. Μάλιστα, επιβεβαιώνει ίσως και τα όσα υποστήριξε η Αντζελίνα Τζολί για την επιθετική συμπεριφορά του Χολιγουντιανού σταρ, ως προς την ίδια, αλλά και τα παιδιά τους.
Ο Παξ Τζολί-Πιτ έγραψε για την Ημέρα του Πατέρα «χρόνια πολλά απαίσιε άνθρωπε, παγκόσμιας κλάσης κοπ…» αναφερόμενος στον Μπραντ Πιτ
Σε ένα Instagram story, το οποίο ο Παξ έσβησε αμέσως, όμως η Daily Mail πρόλαβε να αποθηκεύσει, ο γιος του Πιτ γράφει: «Ευτυχισμένη Ημέρα του Πατέρα σε αυτόν τον παγκόσμιας κλάσης κόπ… Χρόνο με τον χρόνο, ξανά και ξανά, αποδεικνύεις στον εαυτό σου ότι είσαι ένα απαίσιο και ποταπό πρόσωπο. Δεν έχεις καμία εκτίμηση ή ενσυναίσθηση απέναντι στα 4 μικρότερα παιδιά σου που τρέμουν από φόβο όταν βρίσκονται μπροστά σου. Ποτέ δεν θα καταλάβεις τη ζημιά που έχεις κάνει στην οικογένειά μου, γιατί είσαι ανίκανος να το κάνεις. Έχεις κάνει τη ζωή των πιο κοντινών μου ανθρώπων μια συνεχή κόλαση. Μπορείς να λες στον εαυτό σου και στον κόσμο ό,τι θες, αλλά η αλήθεια θα έρθει στο φως κάποια μέρα. Οπότε, χρόνια πολλά για την Ημέρα του Πατέρα, απαίσιε άνθρωπε…».
Λίγο καιρό μετά, η 18χρονη κόρη των Τζολί και Πιτ, Ζαχάρα έγινε viral στο Διαδίκτυο, κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης όπου συστηνόταν ως μέλος της αδελφότητας Alpha Kappa Alpha στο πανεπιστήμιο. Σε κλιπ που κυκλοφόρησε, η ίδια συστήθηκε στην αδελφότητα, φωνάζοντας υπερήφανα: «Το όνομά μου είναι Ζαχάρα Μάρλεϊ Τζολί», χωρίς να αναφέρει πουθενά το επίθετο του πατέρα της.
Zahara Jolie appears to DROP Pitt from last name during sorority introduction – amid parents Angelina Jolie and Brad Pitt's years-long bitter divorce https://t.co/09q9tjHXaG
Με αφορμή το Reunion τhe Musical στο οποίο συμμετέχει, ο Αργύρης Αγγέλου μίλησε μίλησε στο περιοδικό Λοιπόν και τον δημοσιογράφο Ανδρέα Θεοδώρου,
για τον ψυχοθεραπευτικό ρόλο που παίζει πολλές φορές η δουλειά του αλλά και τη γνωριμία του με την Άννα Παναγιωτοπούλου.
Το επάγγελμα αυτό έχει λειτουργήσει ποτέ ψυχοθεραπευτικά;
Μονίμως το επάγγελμα του ηθοποιού λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά για μένα. Έπαιξα σε παράσταση όταν έχασα τον πατέρα μου, δεν ήταν όμως κάτι επώδυνο για εμένα. Είχα την επιλογή να μην το κάνω. Θυμάμαι τότε και ο παραγωγός και ο θίασος μου είπαν να ακυρώσουμε την παράσταση και είπα όχι. Δεν το έκανα από ηρωισμό, το έκανα γιατί ήθελα το κεφάλι μου να ξεκολλήσει από αυτό και πράγματι λειτούργησε θετικά. Και είναι από τις πιο ωραίες αναμνήσεις που έχω. Τις πιο ωραίες αγκαλιές τις πήρα όταν έπαιξα στο θέατρο την μέρα που έχασα τον μπαμπά μου. Μια από αυτές ήταν της Άννας Παναγιωτοπούλου.
Τι θυμάσαι από εκείνη;
Ήταν ένας συγκλονιστικός άνθρωπος. Τι να πρωτοπείς για την Άννα. Ήταν γενναιόδωρη, αστεία, εξαιρετική μαγείρισσα, άνοιγε το σπίτι της στους ανθρώπους που εμπιστευόταν, ήταν ο άνθρωπος της παρέας που σου έλεγε πάμε να φάμε και να πιούμε μια μπυρίτσα. Ήταν αστεία και στη ζωή της ενώ φαινόταν απόμακρη αν δεν την ήξερες, αν καταλάβαινε ότι δεν έχεις δεύτερη σκέψη, όχι απλά σου ανοιγόταν, αλλά σου έδινε την ψυχή της. Σκηνικά ήταν φανταστική εμπειρία μαζί της, είχαμε περάσει φανταστικά. Γενικότερα ήταν παράσημο να σε εμπιστευτεί η Άννα και να σε βάλει στην καθημερινότητά της.
Την επιθυμία του να επιστρέψει στην τηλεόραση αλλά και την ενόχλησή του με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου εξέφρασε ο Ηλίας Μαμαλάκης μιλώντας στην κάμερα της εκπομπής Breakfast @Star.
«Θα ήθελα να ξανακάνω μία ταξιδιωτική εκπομπή μαγειρικής. Έχω μεγαλώσει, χρειάζομαι χρόνους και ένα κόνσεπτ καλύτερο από αυτό που έκανα παλαιότερα. Δεν έχει βρεθεί μέχρι στιγμής και δεν το έχω αναζητήσει κι εγώ», δηλώνει ο Ηλίας Μαμαλάκης.
«Στην αρχή η εκπομπή του Σεφερλή με τον Μποτρίνι ήταν δραματική. Δεν την πίστευε ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος. Ο Μάρκος κάνει τόσο φιλότιμες προσπάθειες, που είναι άξιος παρασήμου», απαντά σε σχετική ερώτηση ο γνωστός σεφ.
«Δεν ξέρω αν θα αγγίξει το τηλεοπτικό κοινό η νέα εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν αφήνει άλλον άνθρωπο να κάνει δουλειά. Έχει μαζέψει 2-3 εκπομπές μαζί. Άσε και κανέναν άλλο», σχολιάζει ο Ηλίας Μαμαλάκης σε άλλο σημείο.
Για τους λόγους που επιλέγει να εμφανίζεται χωρίς μακιγιάζ στις τηλεοπτικές κάμερες, την τηλεόραση αλλά και την κόρη της, Ισμήνη μίλησε η Μαρία Κορινθίου στην εκπομπή «Πρωινό Σουσου» το μεσημέρι της Παρασκευής 24/5.
«Όσο μεγαλώνω, τόσο λιγότερο θέλω να περιποιούμαι τον εαυτό μου. Για να “καθαρίζω” την τοξικότητα που υπάρχει γύρω μου, στο τέλος της μέρας κάνω διαλογισμό. Ο Γιάννης επισκέπτεται το Άγιο Όρος, προκειμένου να ηρεμεί από την καθημερινότητα. Πήγα στη Σέριφο για τρεις μέρες, προκειμένου να βρω τον εαυτό μου», είπε αρχικά η Μαρία Κορινθίου.
Για την τηλεόραση, η Μαρία Κορινθίου απάντησε: «Αγαπώ την τηλεόραση, αλλά δεν μου λείπει. Είναι επιλογή μου να απέχω. Όταν έκανα τηλεόραση, με ενοχλούσε η “φασαρία” που είχα στα αυτιά μου. Αν γυρνούσα το χρόνο πίσω δεν θα άλλαζα κάτι. Όλα είναι επιλογές μας».
Κλείνοντας, η Μαρία Κορινθίου αναφέρθηκε στην κόρη της: «Η Ισμήνη είναι ένα καλό παιδί και καμαρώνω! Εάν πάει στο εξωτερικό να σπουδάσει, θα πάω μαζί της. Θα είμαι κοντά της, αλλά διακριτικά».
Στην Ελλάδα τα παιδιά εκείνης της εποχής έκαναν την πρώτη γνωριμία τους με τον Αστυνόμο Σαΐνη το μακρινό πια 1985, με τον Τάσο Κωστή να είναι εκείνος που με την φωνή του «έντυσε» τον συγκεκριμένο χαρακτήρα.
Ένα… όργανο της τάξης που παρά τα δεδομένα… κολλήματα και την απλοϊκή σκέψη που τον συνοδεύει, κατορθώνει να μπαίνει διαρκώς εμπόδιο στα υποχθόνια σχέδια του σατανικού Δόκτορος Κλάου και της εγκληματικής οργάνωσής του.
Για να τα καταφέρει, όμως, χρησιμοποιεί μια σειρά από gadget (από όπου προκύπτει και η αγγλική εκδοχή του ονόματός του, Inspector Gadget) αλλά και τις πολύτιμες υπηρεσίες που του προσφέρει η ανιψιά του, Πένι και ο πιστός (και μάλλον πιο έξυπνος και από τον Σαΐνη) σκύλο της, ο Μπρέιν.
Στη σειρά που προβλήθηκε αρχικά στην χώρα μας, φωνή στην Πένι «δάνεισε» η Λέτα Μουσούτη και εκείνη του Κλάου ο Χρήστος Πάρλας. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον Χρήστο Κατσιγιάννη ο οποίος «μιλούσε» δια στόματος του… καψερού Αρχηγού Κουΐμπι, που συνήθως κάθιδρος και απελπισμένος, έβλεπε τον Σαΐνη να διαβάζει όσο πιο δυνατά γινόταν το (υποτίθεται) απόρρητο περιεχόμενο της νέας αποστολής του και στη συνέχεια αγνοώντας την τελευταία πρόταση «το μήνυμα αυτό θα αυτοκαταστραφεί», να το στρέφει εναντίον του!
Πάντοτε κάπως έτσι ξεκινούσε και κάθε περιπέτεια του λατρεμένου Αστυνόμου, με αυτή την γκάφα την οποία ακολουθούσαν δεκάδες άλλες. Συμπαθής μεν, αλλά ατζαμής μέχρι… παρεξηγήσεως, ο Σαΐνης δεν θα είχε λύσει καμία υπόθεση χωρίς την ειδική στους υπολογιστές ανιψιά του και τον σκύλο της. Και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι είχε στην διάθεσή του όλη την… σύγχρονη τεχνολογία εκείνης της εποχής, με μια φοβερή και τρομερή συλλογή αντικειμένων, φαινομενικά άχρηστων για την αντιμετώπιση εγκληματιών. Το μόνο που είχε να κάνει ήταν να δώσει φωνητική εντολή στο αντίστοιχο gadget, με την πλειονότητα των περιπτώσεων να ξεκινά με το κλασικό «Εμπρός λοιπόν καλό μου χέρι».
Μέσα από το καπέλο του, που θύμιζε πολύ σε χωρητικότητα το τσαντάκι του Σπόρτ Μπίλι (άλλος ήρωας της εποχής) και διέθετε εκεί μέσα σχεδόν τα πάντα, εκτός από ένα πράγμα. Όπλα! Αυτή ήταν και μια ξεκάθαρα συνειδητή επιλογή των δημιουργών του κόμικ (DIC Entertainment) που δεν ήθελαν με κανέναν τρόπο να συνδεθεί ο Σαΐνης με αυτά, αντιλαμβανόμενοι ότι απευθύνονταν σε παιδιά. Άλλοι καιροί, άλλα ήθη θα αναλογιστεί κανείς…
Κάθε φορά, λοιπόν, που προέκυπτε πρόβλημα, η λύση ήταν Αστυνόμος Σαΐνης, ο οποίος με το τυπικό ντύσιμο με την γκρι καπαρντίνα του, πολεμούσε εναντίον του Δόκτορος Κλάου και της οργάνωσης που εκείνος διοικούσε και κατεύθυνε για να καταστρέψει τον κόσμο.
Ο απόλυτος κακός της σειράς που ολοκληρώθηκε σε δύο σεζόν, αποτέλεσε ένα από τα αινίγματα του κόμικ. Ακούγαμε την επιβλητική φωνή του Χρήστου Πάρλα, βλέπαμε την γάτα που τον συντρόφευε πάντα και το δεξί χέρι του το οποίο συνήθως στο τέλος κάθε επεισοδίου χτυπούσε με μανία το γραφείο του, όταν ο Κλάου κατατροπωνόταν από τον αντίπαλό του και αναφωνούσε: «Την επόμενη φορά Σαΐνη, την επόμενη φορά»! Εκείνο που δεν είδαμε ποτέ ήταν το πρόσωπό του. Μάταια οι φανατικοί περίμεναν ότι αυτό θα συμβεί στο τελευταίο επεισόδιο, αφού κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, τουλάχιστον στην μικρή οθόνη. Το αντικρίσαμε μόνο ως φιγούρα το 1992, όταν πλέον μια άλλη εταιρεία διαχειριζόταν το brand και την κυκλοφόρησε στην αμερικανική αγορά.
Ένα άλλο πράγμα που δεν μάθαμε ποτέ ήταν τι σήμαινε το ακρωνύμιο MAD, το οποίο γραφόταν στο πίσω μέρος της πολυθρόνας του. Προτάθηκαν διάφορα, όπως το Mean And Dirty ή το Malevolent Agency of Destruction, αλλά κανένα από αυτά δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Εκείνο που πάντως επιβεβαιώθηκε περίπου την ίδια περίοδο, δηλαδή το 1991 ήταν ότι τα περίπου 13.000 αντικείμενα που μπορούσε να χρησιμοποιήσει ο Αστυνόμος Σαΐνης δεν ήταν ενσωματωμένα στην γκρι καπαρντίνα του, όπως πολλού πίστευαν. Αντίθετα, έμοιαζε περισσότερο με ένα… αγαθό Ρόμποκοπ (αν και η πρωτότυπη ιδέα ήταν ένας… σκύλος, ο Dynomutt), αφού ήταν μισός άνθρωπος και μισός ρομπότ που βρέθηκε σε αυτήν την κατάσταση μετά από ένα ατύχημα. Για την ακρίβεια, αφού πάτησε μια… μπανανόφλουδα!
Κάτι που έγινε σαφές και στην ταινία που γυρίστηκε αργότερα με πρωταγωνιστή τον Μάθιου Μπρόντερικ. Όπως και να είχε προκύψει πάντως αυτός ο τρελός γκαφατζής, το θέμα είναι ότι υπηρέτησε όσο ελάχιστοι την ανάγκη των παιδικών ματιών να βλέπουν το καλό να νικάει το κακό, χωρίς καν να χρειαστεί να καταφύγει στην βία. Ένα μάθημα που θυμούνται καλά οι σημερινές… γεροντάρες που μεγάλωσαν και γαλουχήθηκαν με τον Αστυνόμο Σαΐνη.
Την Κυριακή 2 Ιουνίου «γράφεται» το συγκλονιστικό φινάλε του β΄ κύκλου της αγαπημένης σειράς του Mega, Famagusta, με την αποκάλυψη του μυστικού για το χαμένο παιδί της Χριστίνας και του Αντρέα.
Η αγωνιώδης αναζήτηση της Χριστίνας που δεν εγκατέλειψε ποτέ τον χαμένο της γιο ολοκληρώνεται και όλοι οι ήρωες βρίσκονται αντιμέτωποι με την αλήθεια που μετά από 50 χρόνια μοιάζει γλυκόπικρη. Στο τελευταίο επεισόδιο της φετινής σεζόν, καθώς υπάρχει ένας ακόμα κύκλος που θα δούμε την επόμενη σεζόν, μέσα από φλας μπακ βλέπουμε την πορεία της οικογένειας Σέκερη.
Famagusta: The end…
Παρακολουθούμε όλα όσα συνέβησαν από την ημέρα της τουρκικής εισβολής, τις προσπάθειές τους να επιζήσουν και να φτιάξουν από το μηδέν τη ζωή τους, μέχρι τη δημιουργία της φάρμας. Την ίδια ώρα, ο Μάικλ καταγράφει για το ντοκιμαντέρ του άλλη μια συγκλονιστική μαρτυρία, που δεν μπορεί να τη χωρέσει ανθρώπου νους. Πρόκειται για την ιστορία μια Ελληνοκύπριας γυναίκας, η οποία αναγκάστηκε να αρνηθεί την ίδια της τη ζωή για να μπορέσει να επιζήσει.
Για 30 ολόκληρα χρόνια η συγκεκριμένη γυναίκα έσβησε όλο της το παρελθόν και έζησε ως Τουρκοκύπρια, κρύβοντας την αληθινή της ταυτότητα ακόμη και από τα παιδιά της!
Στο σήμερα, ο Μάικλ έχει μάθει την αλήθεια ότι αυτός είναι ο γιος που ψάχνει η οικογένεια Σέκερη όλα αυτά τα χρόνια και ταυτόχρονα αισθάνεται θλίψη αλλά και οργή για τη Σοφία, που ακόμα και την τελευταία στιγμή και ενώ έμαθε ότι είναι υιοθετημένος, του έλεγε ψέματα για τη βιολογική του μητέρα.
Ετσι αναπόφευκτα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του περιοδικού Tv24 η Σοφία βρίσκεται αντιμέτωπη με την οργή του Μάικλ, που δεν θέλει να τη βλέπει μπροστά του. Την ίδια ώρα, η Χριστίνα και ο Αντρέας προσπαθούν να είναι διαλλακτικοί με τη Μαριάννα, αν και ο παππούς αρνείται να συγχωρήσει τον Θοδωρή. Παράλληλα, ο Μάικλ δεν ξέρει τι να κάνει και πώς να αποκαλύψει στη Χριστίνα ότι είναι ο γιος της.
Στο πλευρό του όμως βρίσκεται η Σιμώνη, η οποία τον συμβουλεύει να πει την αλήθεια στη Χριστίνα, τη βιολογική του μητέρα. Την ίδια ώρα, ο Τεύκρος κερδίζει και επισήμως την κηδεμονία του μικρού Μάριου, ενώ ο Παύλος προτρέπει την Ιφιγένεια να συνεχίσει τη ζωή της και χωρίς αυτόν, όμως εκείνη αρνείται να τον αφήσει. Τέλος, ο Μάικλ αποφασίζει να επισκεφθεί τον Αντρέα και τη Χριστίνα για να τους αποκαλύψει πως είναι ο χαμένος γιος που ψάχνουν εδώ και 50 χρόνια!
Στο βιογραφικό του σημείωμα, στην κατηγορία «γλώσσες», δεν έχει ούτε μία ούτε δύο, αλλά 32 ξένες γλώσσες.
Θεωρείται ο πιο πολύγλωσσος άνθρωπος στην Ευρώπη και όχι άδικα. Ο κ. Γιάννης Οικονόμου μιλάει άπταιστα 16 γλώσσες και μπορεί να διαβάσει και να εκφραστεί σε άλλες τόσες.
Στον μακρύ κατάλογο βρίσκονται «κοινές» γλώσσες, όπως τα αγγλικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά, αλλά και αυτές που είναι «ιδιαίτερες», όπως τα κινέζικα, τα εβραϊκά, ακόμη και η γλώσσα ουρντού του Πακιστάν.
Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα μείνει στο όριο των 32, αφού με το ίδιο πάθος που ξεκίνησε να μαθαίνει αγγλικά στα πέντε του μόλις χρόνια συνεχίζει και σήμερα.
Ζει στις Βρυξέλλες και εργάζεται στην Γενική Διεύθυνση Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ταξιδεύει συχνά σε όλον τον πλανήτη για να κρατάει την επαφή του με τους λαούς των οποίων μιλάει την γλώσσα.
Μιλάει Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Γαλλικά, Σουηδικά, Ιταλικά, Πολωνικά, Ρωσικά, Βουλγάρικα, Τούρκικα, Αραβικά, Εβραϊκά, Πορτογαλικά, Κινέζικα, Κουρδικά, Αρμενικά, Περσικά, Σερβοκροατικά, Δανέζικα, Χίντι (Ινδία), Ουρντού (Πακιστάν), Ρουμάνικα, Τσέχικα, Φιλανδικά και γνωρίζει αρχαίες γλώσσες όπως Σανσκριτικά, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Αβεστικά (αρχαία Ιρανικά), αρχαία Περσικά, κλασικά Αρμένικα, Γοτθικά, αρχαία Βουλγάρικα, Πάλι (γλώσσα βουδισμού), Χετιτικά, και Λουβικά (αρχαίες γλώσσες της Μικράς Ασίας).
Ο Γιάννης Οικονόμου κατάγεται από το Ηράκλειο της Κρήτης, σπούδασε Γλωσσολογία στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Μεσανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμών στο πανεπιστήμιο Κολούμπια (Columbia), των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.
Ο ίδιος δεν μαθαίνει απλά από τα βιβλία να μιλάει μια νέα γλώσσα. Προσπαθεί να μάθει πράγματα για την ιστορία της χώρας, βλέπει προγράμματα στην τηλεόραση και ακούει μουσική πάντα στη γλώσσα που θέλει να μάθει και επισκέπτεται τη χώρα για να μιλήσει με τους κατοίκους της.
«Υπάρχει κάποια γλώσσα που θα θέλατε πολύ να μάθετε;» τον ρωτάμε.
«Ναι, γύρω στις 6.000 γλώσσες θα ήθελα πάρα πολύ να μάθω, όσες έχει ο πλανήτης» μας απαντά με φυσικότητα.
Όσο για το πώς ξεκίνησε αυτό το ενδιαφέρον με την γλώσσα… «Ήταν τα ερεθίσματα που είχα από μικρός. Άκουγα τους τουρίστες να μιλάνε στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο κι ένιωθα τεράστια περιέργεια από μικρό παιδί. Το θυμάμαι ακόμα. Για μένα αυτό που παρήγαγαν ήταν κάτι θόρυβοι, δεν ήταν γλώσσα ήταν κάτι ήχοι, φθόγγοι και έβλεπε ότι συνεννοούνταν» λέει στο newsbeast.gr και συνεχίζει:
«Στη πρώτη δημοτικού ξεκίνησα να κάνω αγγλικά και όταν πηγαίναμε για διακοπές πια στη Κρήτη άρχισα να καταλαβαίνω λιγάκι με τα πρώτα μου αγγλικά αυτά που έλεγαν οι τουρίστες και αυτό μου έδωσε φτερά. Ενθουσιάστηκα που αυτοί οι φθόγγοι, αυτοί οι ήχοι, αυτοί οι θόρυβοι που παρήγαγαν οι τουρίστες από τα στόματά τους είχαν νόημα».
Τον ρωτάμε εάν υπάρχει κάποιο κόλπο, κάποιο τρικ, για να μαθαίνουμε μία ξένη γλώσσα:
«Είναι να αγαπάς πάρα πολύ μία γλώσσα, να ερωτεύεσαι την όποια γλώσσα κάνεις να μην την μαθαίνεις μόνο επειδή πρέπει να την μάθεις. Εάν για παράδειγμα θέλεις να μάθεις πολωνικά ή τουρκικά ή εβραϊκά αλλά και μεγάλες γλώσσες αγγλικά, γαλλικά για να μάθεις καλά τη γλώσσα θα πρέπει να αγκαλιάσεις την ιστορία της, να μάθεις τι μουσική ακούνε, τι φαγητό τρώνε, τι σειρές βλέπουν στην τηλεόραση, τι ιστορικά τραύματα κουβαλάει η χώρα. Για μένα η γλώσσα είναι φυσικά γραμματική, ανώμαλα ρήματα, εξαιρέσεις, λεξιλόγιο όλα αυτά, αλλά αυτό είναι ένα μέρος μόνο. Για να μάθεις καλά μία γλώσσα θα πρέπει να ενδιαφερθείς πολύ για τους ομιλητές, για το λαό που την μιλάει την ιστορία του το παρόν του και το παρελθόν του».
Έχει όμως ο κ. Γιάννης Οικονόμου κλίση στην εκμάθηση ξένων γλωσσών; «Κλίση με την έννοια της αγάπης που προκύπτει από τα ερεθίσματα της ζωής ίσως ναι… στην μουσική ή στο ποδόσφαιρο για παράδειγμα δεν είχα κλίση. Ίσως γιατί δεν πήρα ποτέ το ερέθισμα να αγαπήσω το ποδόσφαιρο ή το πιάνο».
Πώς χωράνε όμως στο μυαλό 32 γλώσσες και πώς γίνεται να μην μπερδεύεται;
«Το κλειδί είναι η διαρκής εξάσκηση. Δεν είμαι μηχανή. Καμία φορά μπερδεύομαι σε όμοιες γλώσσες υπάρχουν λέξεις που μοιάζουν πολύ και σημαίνουν άλλα πράγματα. Για παράδειγμα στα πολωνικά η λέξη γκοτίνα είναι η ώρα, στα βουλγάρικα σερβικά στις γλώσσες των Βαλκανίων, τις σλαβικές σημαίνει χρόνος. Αυτό μπερδεύει. Όταν ακούσεις τρία γκοτίνα πρέπει να σκεφτείς τι μου είπε τώρα αυτός σε τρεις ώρες ή σε τρία χρόνια. Αυτό είναι ένα απειροελάχιστο παράδειγμα. Η διαρκής εξάσκηση και επαφή με τις γλώσσες είναι το κλειδί , αυτό που δεν θα σου επιτρέψει να πει μία Πολωνέζα σε τρεις ώρες και να καταλάβεις εσύ σε τρία χρόνια».
«Υπάρχουν δύσκολες γλώσσες;» τον ρωτάμε.
«Δεν υπάρχουν εύκολες και δύσκολες γλώσσες. Η σύγχρονη γλωσσολογία έχει αποδείξει ότι η γραμματική όλων των γλωσσών, η βαθιά τους δομή είναι η ίδια. Απλά υπάρχουν γλώσσες που είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που ήδη γνωρίζεις.
Για μένα η πιο διαφορετική, αυτή που ο κόσμος θα έλεγε δύσκολη, αλλά δεν την θεωρώ δύσκολη, είναι τα κινέζικα. Είναι τρομερά διαφορετική από τις δυτικές γλώσσες με τις οποίες από μικρός είχα επαφή, όχι μόνο η γραφή των κινεζικών -αυτή για μένα πλέον είναι εύκολη, έχω ζήσει και πολλά χρόνια στην Κίνα-, αλλά η προφορά, η σύνταξη, η σύλληψη της πραγματικότητας είναι εντελώς διαφορετική. Θα έλεγα λοιπόν ότι τα κινέζικα είναι μία πολύ απλή γλώσσα αλλά τρομερά δύσκολη για έναν δυτικό».
Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα ελληνικά είναι μία δύσκολη γλώσσα και ο πολύγλωσσος Γιάννης Οικονόμου δίνει τη δική του απάντηση:
«Κουβαλάει πάρα πολλά μπαγάζια. Έχει μεγάλη ιστορία η ελληνική γλώσσα, επειδή ο ξένος που μαθαίνει δεν μπορεί να γνωρίζει γιατί λέμε φεύγω και αόριστος έφυγα, γιατί λέμε στόλος αλλά στέλνω γιατί λέμε φόρος αλλά φέρνω… έχει τα ανώμαλα ρήματα, έχει πτώσεις είναι αρκετά διαφορετική από τις άλλες γλώσσες, από άποψη λεξιλογίου, γραμματικής».
Μιλάμε όμως σήμερα σωστά ελληνικά;
Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για το πόσο έχει αλλοιωθεί η ελληνική γλώσσα, το πόσο απειλείται από τα greeklish κι αν μιλάμε σωστά ελληνικά.
Ο κ. Οικονόμου εξηγεί στο γιατί δεν του αρέσει όλη αυτή η γκρίνια και η κινδυνολογία για την γλώσσα:
«Δεν μου αρέσει η γκρίνια για τη γλώσσα ή για τα greeklish. Αυτά είναι κάτι πολύ φυσικό για τα γλώσσα. Αυτή η κινδυνολογία, και μιλάω τώρα όχι απλά ως γλωσσομαθής αλλά και ως επιστήμονας γλωσσολόγος, αυτή η κινδυνολογία για τη γλώσσα μου φαίνεται αρκετά αδικαιολόγητη. Πάρα πολλοί που δεν είναι γλωσσολόγοι βγάζουν συμπεράσματα για τη γλώσσα που δεν μου αρέσουν. Η γλώσσα ρέει, η γλώσσα ομιλείται και από αμαθείς και από μορφωμένους, η γλώσσα βρίσκεται σε μία φάση αλλαγής όπως και η κοινωνία είναι φυσικό να υπάρχουν και ξένες λέξεις.
Δεν με ενοχλούν καθόλου τα greeklish, εγώ δεν τα χρησιμοποιώ δεν έχω κανένα πρόβλημα αν και νομίζω αργοπεθαίνουν τα greeklish καθώς η τεχνολογία επιτρέπει να γράφουμε εύκολα πλέον στα ελληνικά. Δεν βλέπω ότι υπάρχει κίνδυνος. Εκεί όμως που υπάρχει κίνδυνος είναι η Παιδεία, η παιδεία υποχωρεί γενικά. Κι αυτό μπορεί να πλήττει και τη γλώσσα. Δεν λέω ότι όλα είναι καλά και άγια στη γλώσσα αλλά δεν θα πρέπει να κινδυνολογούμε να λέμε πριν από 50 χρόνια ή πριν 100 χρόνια μιλούσαμε καλά ενώ τώρα λέμε όλο ξένες γλώσσες. Η γλώσσα ρέει, οι κοινωνίες ανοίγονται, παίρνουμε ξένες λέξεις, δίνουμε κάμποσες, αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι το ζήτημα της Παιδείας. Τη γλώσσα την βλέπω σε καλή κατάσταση γενικά».
Όσο για το αν υπάρχει κάποια γλώσσα που αποδίδεται καλύτερα στα ελληνικά σε σχέση με κάποια άλλη, ο κ. Οικονόμου εξηγεί:
«Δεν υπάρχουν πλουσιότερες και φτωχότερες γλώσσες. Αυτά είναι μπούρδες. Κάθε γλώσσα αποτυπώνει πάρα πολύ καλά την πραγματικότητα στην οποία ζει ο λαός της. Δεν νομίζω ότι η ελληνική είναι πιο πλούσια ή πιο φτωχή από την τουρκική ή από την αραβική για παράδειγμα.
Εμείς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη Γενική Διεύθυνση Μετάφρασης, δίνουμε μία τιτάνια μάχη που δεν την γνωρίζει ο μέσος πολίτης, για να μεταφράσουμε, να λειτουργήσουμε ως γέφυρες από τις άλλες γλώσσες, όχι μόνο το τι λένε αλλά και πώς το λένε, να ελληνοποιήσουμε νέες έννοιες, που δεν υπήρχαν.
Είμαστε εδώ και ελληνοποιούμε τα έγγραφα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα δημιουργούμε ώστε να μην μυρίζουν μεταφρασίλα. Είμαστε εδώ για να μπορεί ο κάθε Έλληνας πολίτης, ο κάθε ψαράς, ο κάθε δικηγόρος, ο κάθε υπάλληλος υπουργείου, ο κάθε επιστήμονας να χρησιμοποιεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τους κανονισμούς τις οδηγίες κλπ στη δική του γλώσσα. να τα κάνουμε σωστά ακριβή επιστημονικά πλούσια και κυρίως ρέοντα σωστά ελληνικά».
Ποιες είναι όμως αυτές οι γλώσσες που μας χρειάζονται περισσότερο σε σχέση με άλλες και είναι πιο «απαραίτητες» για ένα παιδί;
«Τα αγγλικά είναι όπως παλιότερα η γραφή και η ανάγνωση. Πριν από 100 χρόνια αν ήξερες γραφή και ανάγνωση γινόσουν υπάλληλος υπουργείου, ήταν τεράστιο προσόν. Χωρίς αγγλικά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα στη ζωή σου, όπως και χωρίς γραφή και ανάγνωση. Δεν είναι πλέον ιδιαίτερο προσόν.
Συνιστώ σε όλους να μάθουν καλά αγγλικά κι όχι αγγλικούλια, όχι πασπάλισμα. Η αγγλική de facto είναι η γλώσσα του πλανήτη. Δεν φτάνει όμως αυτό, όπως σωστά υπονοήσατε. Οι πολιτισμοί του πλανήτη είναι άπειροι.
Εμένα προσωπικά με έχουν εμπλουτίσει οι διάφορες γλώσσες που μου επέτρεψαν να ταξιδέψω πολύ, η ισπανική γλώσσα για παράδειγμα που είναι μάλιστα και εύκολη για τους Έλληνες αντίθετα από κορεάτικα ή ιαπωνικά ή κινέζικα. Η πορτογαλική γλώσσα με εμπλούτισε πολύ. Λατρεύω τη Λατινική Αμερική, τη Βραζιλία, το Περού, την Κολομβία, την Αργεντινή, το Μεξικό, την Κούβα, πηγαίνω συχνά στα κράτη αυτά.
Πέρα από τα καλά αγγλικά θα ενθάρρυνα τος γονείς να επιλέξουν ακόμα μία γλώσσα, είτε ευρωπαϊκή είτε όχι, που θα επέτρεπε στο παιδί τους να σχετιστεί με μία περιοχή του πλανήτη. Τα γαλλικά είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα γλώσσα, την μιλάνε σε όλη την Αφρική και στην Ευρώπη, γιατί όχι τα τουρκικά, κάποια μεγάλη γλώσσα τα ρωσικά, τα αραβικά γιατί όχι, και φυσικά τα κινέζικα.
Προτείνω τους γονείς να ενθάρρυναν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με ένα μεγάλο πολιτισμό. Πώς; Δίνοντάς τους ερεθίσματα. Εάν για παράδειγμα από μικρό ένα παιδί βλέπει το παιδικό Μουλάν, μια κινέζικη ταινία, ή αν ακούσει ρωσικά τραγούδια ή αν κάνει καράτε ιαπωνικό, κλπ το παιδί θα ενδιαφερθεί για τη χώρα και τη γλώσσα της. Δεν πρέπει να πειθαναγκάσεις το παιδί σου να μάθει μία γλώσσα γιατί θα την μισήσει».
Η συζήτηση κλείνει με την άποψη τριών Γάλλων επιφανών που είπαν πρόσφατα ότι θα μπορούσαν τα ελληνικά να γίνουν βασική γλώσσα της Ε.Ε. και φυσικά θέλουμε να ακούσουμε την άποψή του: «Αυτό είναι αστείο. Δεν είναι σοβαρή πρόταση. Η Ε.Ε. έχει γλώσσα επίσημη μία, είναι η μετάφραση.
Η μετάφραση, όπως είπε ο Ουμπέρτο Έκο, είναι επίσημη γλώσσα της Ε.Ε. Δεν θέλει η Ε.Ε. να επιβάλλει μια γλώσσα. Για πρακτικούς λόγους χρησιμοποιούνται πάρα πολύ τα αγγλικά και μετά τα γαλλικά και τα γερμανικά.
Αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δικλείδες ασφαλείας, η ισχυρότερη είναι η Γενική Διεύθυνση Μετάφρασης που δουλεύω εγώ, που είναι αντίδοτα στην επιβολή ενός οδοστρωτήρα μίας και μόνο γλώσσας.
Δεν θέλει η Ε.Ε. μία μόνο γλώσσα, ακόμα και να ήθελε, οι μικρές γλώσσες όπως τα ελληνικά για οποιοδήποτε λόγο… είναι αστειότητες».
Καλησπέρα. Είμαι χωρισμένος και έχω ένα γιο 15 χρονών.
Μέχρι πριν ένα χρόνο είχα μια σχέση πολύ όμορφη για δύο χρόνια με μια κοπέλα που σκόπευα να τη ζητήσω σε γάμο. Είχε γνωρίσει το παιδί μου που δεν την έβλεπε με καλό μάτι αλλά πίστευα ότι με τον καιρό θα την συμπαθούσε.
Ο λόγος που δεν την ήθελε δεν ήταν επειδή του έκανε κάτι αλλά επειδή η μητέρα του, όποια σχέσ και αν έκανα, την κατηγορούε στο παιδί και του έκανε πλύση εγκεφάλου να μην δέχεται καμία δίπλα μου.
Η κατάσταση ξέφυγε όταν είπα στο παιδί πως θα ζητήσω σε γάμο την Α. Μερικές μέρες μετά άρχισαν να χάνονται χρήματα από τις τσέπες το πορτοφόλι μου, το σπίτι. Μικρά ποσά στην αρχή και μετά πιο μεγάλα. Προσπαθούσα να καταλάβω τί γίνεται μέχρι που κάποια μέρα που είχα το παιδί για Σαββατοκύριακο, ήρθε και μου είπε πως είδε την Α. να βάζει χέρι στο παντελόνι μου και να παίρνει χρήματα και αν δεν τον πιστεύω να πάω να της ανοίξω το πορτοφόλι.
Η Α. κοιμόταν και δεν ξέρω γιατί, αντί να το συζητήσω μαζί της και να της το πω, ο μικρός ήταν τόσο πειστικός, που πήγα και άνοιξα μόνος μου το πορτοφόλι της και τα βρήκα μέσα. Έγινε χαμός, την ξυπνησα και τσακωθήκαμε άσχημα. Πάνω στον καυγά, άφησε τη βέρα της και έφυγε. Την επόμενη μέρα ήρθαν οι γονείς της και πήραν τα πράγματά της. Ανταλλάξαμε τόσο βαριά λόγια που από τότε δεν ξαναμιλήσαμε.
Πέρασε έτσι ένας χρόνος. Εγώ δεν μπορούσα να την ξεχάσω, την παρακολουθούσα στα σόσιαλ και έκλαιγε η ψυχή μου. Ώσπου ένα χρόνο μετά, συγκεκριμένα πριν μια βδομάδα, ήρθε ο γιος μου και μου είπε πως έκανε κάτι κακό και πως εκείνος ειχε βάλει τα λεφτά στο πορτοφόλι της κοπέλας για να μην την παντρευτώ, επειδη του το είχε ζητήσει η μητέρα του με αντάλλαγμα κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι το οποίο-ειρωνία-το πήρε με τα λεφτά που έκλεβε πριν ενοχοποιήσει την κοπέλα μου.
Έγινα τρελλός! Άρχισα να σπάω τα πάντα μέσα στο σπίτι. Πήγα στο σπίτι της πρώην γυναίκας μου και έκανα τεράστια φασαρία. Ήπια και έφτασα στο σπίτι της κοπέλας. Κοίταξα επάνω, είδα φως αλλά δεν τόλμησα να της χτυπήσω. Ξέρω πως τώρα είναι με άλλον αρραβωνιασμένη και ετοιμάζεται για γάμο. Αλλά εγώ θέλω να της ζητήσω τουλάχιστον μια συγγνώμη.
Να το κάνω; Να της ζητήσω να αφήσει τον άλλον και να γυρίσει σ εμένα; Πώς θα την κάνω να με συγχωρέσει και να είμαστε ξανά μαζί;
«Έλενα Κοτσάκι!: Η Ιστορία δεν αναγνωρίζει την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία! Η ιστορία σας λέει ψέματα! Δεν υπάρχετε καν ως Ελληνικός Λαός!», γράφει το δημοσίευμα (Fakti.al)
Η Αλβανίδα ιστορικός Έλενα Κοτσάκι με αφορμή το βιβλίο του Έλληνα παιδαγωγού στο Πανεπιστήμιο «Eqrem Çabej» του Αργυρόκαστρου, Παναγιώτη Μπάρκα, το οποίο εγείρει αμφιβολίες για τους Αλβανούς, την καταγωγή του Σκεντέρμπεη και την εθνική σημαία της Αλβανίας, έκανε δηλώσεις χαρακτηρίζοντας το βιβλίο ως πολιτικό και μεροληπτικό.
«Ο ίδιος είναι Αλβανός, αλλά δεν γνωρίζει σωστά τις ιστορικές πηγές, για να μιλάς για αυτά τα πράγματα πρέπει να είσαι επαγγελματίας ιστορικός. Αυτό είναι ένα πολιτικό, προκατειλημμένο βιβλίο», είπε.
Η Κοτσάκι ανέφερε ότι οι Αλβανοί είναι πιο αυθεντικοί άνθρωποι στην Ευρώπη, πριν από τους Έλληνες και τους Ρωμαίους και όλους τους άλλους.
«Οι Αλβανοί είναι απόγονοι των Ιλλυριών και των Πελασγών. Οι Αλβανοί ήταν χριστιανικός ορθόδοξος λαός πριν από την άφιξη των Οθωμανών. Οι ιστορικές πηγές είναι πλήρεις που δείχνουν ότι οι Αλβανοί είναι αυτόχθονος λαός. Άκουσα επίσης αμφιβολίες για τον Σκεντέρμπεη, αλλά δεν καταλαβαίνω αυτήν την άγνοια. Όλα αυτά γίνονται πολιτικά για να χειραγωγήσουν την ιστορία», είπε.
«Δεν υπάρχει ελληνικός λαός»
Στη συνέχεια, η Έλενα Κοτσάκι επικεντρώθηκε στην ιστορία της γειτονικής χώρας (Ελλάδα) δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει ελληνικός λαός, αλλά πελασγική-ιλλυρική ταυτότητα και στις δύο πλευρές των συνόρων.
«Δεν μπορείτε να είστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Οι Έλληνες έχουν συγγένεια με τους Αλβανούς. Στην εποχή της Τροίας, μας λένε ότι οι Τρώες προσεύχονται με τους Έλληνες. Βλέπουμε ιστορικές πηγές και ο ελληνικός όρος δεν αναφέρεται ποτέ, αλλά οι συγγραφείς αναφέρουν ιλλυρικές φυλές και από τους Αχαιούς και τους Πελασγούς, δεν αναφέρονται οι Έλληνες. Τι γίνεται με τον Δούρειο Ίππο και την Ελένη; «Είναι Πελασγοί», είπε.
Σύμφωνα με την Κοτσάκι, η Ελλάδα έκλεψε την ιστορία από άλλους χειραγωγώντας την, ενώ πρόσθεσε ότι είναι έτοιμη να συζητήσει με τους Έλληνες ιστορικούς.
«Η ιστορία της Ελλάδας είναι λάθος. Είναι ιστορία των Αρβανιτών. Η χειραγώγηση έγινε τον 19ο και τον 20ο αιώνα. Η Ελλάδα και η Βόρεια Μακεδονία αρνούνται ότι είναι Αλβανοί. Οι μόνοι κληρονόμοι της αρχαίας Ελλάδας είναι οι Αλβανοί. Επικεφαλής της Ελληνικής Εκκλησίας είναι, επίσης, αρβανίτης», κατέληξε η Κοτσάκι.
Τον τελευταίο καιρό τσακώνομαι συνέχεια με τη γυναίκα μου επειδή είναι απίστευτα τεμπέλα. Δεν κάνει απολύτως τίποτα μέσα στο σπίτι και έτσι όλο το βάρος να πέφτει σε μένα.
Έχω να κυνηγάω εκείνη, τα δύο μας παιδιά και το σκυλάκι που πρόσφατα αποκτήσαμε. Η γυναίκα μου δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να σερφάρει όλη μέρα στο Facebook και στο Instagram ή να μιλάει με τη μάνα της στο τηλέφωνο.
Της πάω κάθε πρωί καφέ στο κρεβάτι γιατί βαριέται να σηκωθεί, αλλά εκείνη δεν έχει κάνει ποτέ το παραμικρό για μένα. Για να μην είμαι άδικος, κάτι κάνει. Μαγειρεύει στα παιδιά κάθε μέρα, τους φτιάχνει το γάλα τους το πρωί, αλλά όταν γυρνάω από τη δουλειά είναι λες και μπαίνει στον αυτόματο πιλότο. Εφησυχάζεται και είναι λες και ήρθε η υπηρέτρια στο σπίτι που θα τα κάνει όλα. Κάθεται στον καναπέ και περιμένει από εμένα να μαγειρέψω, να ετοιμάσω το τραπέζι, να βάλω πλυντήριο, να απλώσω και μερικές φορές μου ζητάει και να σκουπίσω. Το σκυλάκι μας αν δεν το πάω εγώ βόλτα, δεν υπάρχει κανείς άλλος να το πάει. Καμιά φορά αναρωτιέμαι πώς κρατιέται το καημένο τόσες ώρες και δεν τα κάνει πάνω του.
Ο κόμπος έφτασε στο χτένι την προηγούμενη εβδομάδα. Με κόλλησαν τα μικρά ίωση και ήμουν τόσο χάλια που δεν μπορούσα να σηκωθώ ούτε για να πάω τουαλέτα. Ήμουν στο κρεβάτι τρεις μέρες με 40 πυρετό και δεν με βοήθησε σχεδόν καθόλου, έστω να μου βάλει μία κομπρέσα στο μέτωπο, να μου φέρει τα φάρμακά μου ή να μου φτιάξει μία σουπίτσα.
Δεν ξέρω πόσο θα αντέξω ακόμα αυτή την κατάσταση. Η τεμπελιά της έχει βαρέσει κόκκινο. Όσες φορές έχω προσπαθήσει να την πάρω με το καλό και να το συζητήσουμε, μου λέει τα ίδια: «Ξέρεις πώς είναι να τρέχεις δύο παιδιά όλη μέρα; Το βράδυ που γυρνάς είμαι «πτώμα», δεν μπορώ να πάρω τα πόδια μου», λες και εγώ μπορώ.
Τα παιδιά μας πηγαίνουν Δημοτικό πράγμα που σημαίνει ότι για έξι ολόκληρες ώρες την ημέρα δεν έχει την έγνοια τους. Από τις 8 το πρωί μέχρι το μεσημέρι που σχολάνε έχει απεριόριστο χρόνο να κάνει τα πάντα και όχι να με περιμένει πότε θα γυρίσω από τη δουλειά για να με κάνει χαρωπή νοικοκυρούλα μετά από μια τόσο κουραστική μέρα στη δουλειά.
Πραγματικά έχω φτάσει στα όριά μου. Δεν αντέχω άλλο. Τι άλλο να κάνω πια;