Blog Σελίδα 10583

Γώγος: «Δεν αποκλείεται επιδημιολογική έξαρση το φθινόπωρο – Η αβεβαιότητα βασικό χαρακτηριστικό της νόσου»

0

“Tο να έχουμε μια επιδημιολογική έξαρση το φθινόπωρο δεν αποκλείεται, γιατί θα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα το καλοκαίρι”, ανέφεερ ο Χ. Γώγος

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να υπάρξει και νέο κύμα της πανδημίας τον Σεπτέμβριο ο Καθηγητής Παθολογίας Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της Επιτροπής των ειδικών, Χ.Γώγος.

«Τίποτα δεν αποκλείεται σε αυτή τη νόσο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γώγος μιλώντας στο OPEN, κληθείς να απαντήσει εάν συμφωνεί με εκτιμήσεις επιστημόνων που κάνουν λόγο για τέταρτο κύμα τον Σεπτέμβριο.

Πρόσθεσε ότι «η αβεβαιότητα είναι το βασικό της χαρακτηριστικό. Δηλαδή το να έχουμε μια επιδημιολογική έξαρση το φθινόπωρο δεν αποκλείεται, γιατί θα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα το καλοκαίρι, θα προστεθούν οι τουρίστες».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Γώγο, «είναι στο χέρι μας να το αποφύγουμε, τηρώντας τα μέτρα, κάνοντας μεγάλο αριθμό εμβολιασμών. Δηλαδή αν πετύχουμε πάνω από το 50-60% εμβολιασμένων μέσα στο καλοκαίρι, αυτό μπορούμε να το προλάβουμε».

Υποχώρηση της πανδημίας

Περαιτέρω, ο κ. Γώγος ανέφερε ότι «έχει φανεί ότι η ύφεση της καμπύλης δεν είναι τόσο μεγάλη όσο περιμέναμε, υπάρχει όμως και είναι πολύ σημαντικό, παρότι είχαμε όλα αυτά τα ανοίγματα».

«Έχουμε 10-15% ελάττωση ιικού φορτίου και έχουν μειωθεί πολύ οι νοσηλείες, αρκετά οι σοβαρά πάσχοντες και λιγότερο οι διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ που είναι και κάτι που μας ανησυχεί», σημείωσε.

«Η νόσος είναι παρούσα, το ποσοστό θετικότητας 4% είναι καλό, αλλά δεν είναι το τέλειο. Άρα θα προχωρήσουμε με διαδικασία προσεκτικού ανοίγματος», κατέληξε.

Γώγος: «Αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει lockdown τύπου Μαρτίου»

0

«Το στοίχημα δεν είναι μόνο να υπάρχει το lockdown, αλλά και να εφαρμόζεται» υποστήριξε σήμερα ο καθηγητής Παθολογίας Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής των Εμπειρογνωμονών, Χαράλαμπος Γώγος αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής αυστηρότερου lockdown, κοντά στα μέτρα του Μαρτίου.

Όπως ανέφερε ο καθηγητής, το lockdown που ισχύει στη χώρα μας είναι αυστηρό, ωστόσο, δεν τηρείται. Στο πρώτο κύμα υπήρχε σοκ και δέος. Τώρα τα πράγματα είναι πιο δύσκολα», ανέφερε μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Θέτοντας ως κριτήριο για την επιβολή αυστηρότερου lockdown την διατήρηση της επιδημιολγικής εικόνας όπως είναι σήμερα, ο κ. Γώγος υπογράμμισε πως το ζητούμενο δεν είναι να υπάρχει lockdown αλλά να τηρούνται οι περιορισμοί. «Αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει ή έχουμε αύξηση κρουσμάτων, εξετάζεται ακόμα και το σενάριο του απαγορευτικού, του lockdown του Μαρτίου, το οποίο πρέπει να τηρηθεί. Το στοίχημα δεν είναι μόνο να υπάρχει το lockdown, αλλά και να εφαρμόζεται», σημείωσε.

Παράλληλα, ανέφερε ότι προκαλεί προβληματισμό το γεγονός ότι ακόμα και τώρα, ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, εξακολουθούν να υπάρχουν αρνητές του κορωνοϊού.

Σε ό,τι αφορά στο άνοιγμα των δραστηριοτήτων, ο καθηγητής δήλωσε ότι κάθε τομέας θα ανοίγει με απόσταση 1-2 εβδομάδων από τον προηγούμενο, εφόσον το επιτρέπουν τα επιδημιολογικά δεδομένα. Στην παρούσα φάση πάντως υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αποτελεί η επιστροφή της Γ’ Λυκείου στα θρανία. «Την Παρασκευή θα αποφασίσουμε για όποιο θέμα μας φέρει το υπουργείο Παιδείας. Προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή είναι να γυρίσει στο σχολείο η Γ’ Λυκείου», επισήμανε.

Δεν είναι ενδεικτική η εικόνα λόγω του μικρού αριθμού των τεστ

Ερωτηθείς αν αυτή τη στιγμή τα επιδημιολογικά δεδομένα επιτρέπουν το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων, ο κ. Γώγος επισήμανε ότι τα δεδομένα είναι πολύ λίγα λόγω του μικρού αριθμού των τεστ που έγιναν αυτές τις μέρες. «Αυτό που ξέρουμε είναι ότι και για αυτά τα λίγα τεστ, υπάρχουν αρκετά θετικά κρούσματα. Πρέπει να κάνουμε πολλά τεστ στον γενικό πληθυσμό, αλλά κυρίως δειγματοληπτικά στις δύσκολες περιοχές. Είχαμε τις γιορτές και ο κόσμος δεν πήγαινε να εξεταστεί. Δεν είχαμε την εικόνα που έχουμε συνήθως που διενεργούνται 30.000 τεστ. Γίνονταν 10.000-15.000 τεστ και ο αριθμός των κρουσμάτων ήταν 400-500. Αυτή είναι η πρώτη εβδομάδα μετά τις γιορτές με αρκετά τεστ και τώρα θα έχουμε και την εικόνα αυτών των δύσκολων ημερών, των εορτών», τόνισε.

Σχετικά με το λιανεμπόριο, το μέλος της Επιτροπής των Λοιμοξιωλόγων απέκλεισε το ενδεχόμενο να ανοίξει στην παρούσα φάση με τη μέθοδο click in shop, του ραντεβού δηλαδή για αγορές μέσα στο κατάστημα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «ακόμα δε λειτουργεί ούτε το click away. Είναι πρόωρο να μιλάμε για click in shop, αν και είναι μια έξυπνη λύση, γιατί θα επιτρέψει λίγο την κινητικότητα μέσα στα μαγαζιά και όχι βέβαια στον ρυθμό που υπήρχε. Νομίζω όμως ότι πρέπει να γίνει αυτό, όταν έρθει η ώρα του. Αυτή τη στιγμή πρέπει να γίνει πρώτα το click away, να τρέξει και στη συνέχεια να πάμε σε πιο τολμηρά πράγματα».

Στο μέτωπο του εμβολιασμού, σχολίασε ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αποκλιμακωθεί το πρόβλημα και να μειωθούν τα κρούσματα, γιατί τρέχει ο εμβολιασμός και τα δεδομένα για τις νέες μεταλλάξεις είναι καλά. «Το εμβόλιο φαίνεται ότι καλύπτει τις μεταλλάξεις. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η εμβολιαστική κάλυψη στους υγειονομικούς, μένουν μόνο οι ιδιώτες γιατροί κι ελπίζω κι αυτό να γίνει γρήγορα. Πιστεύω ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο θα έχουμε και κάλυψη του ευάλωτου πληθυσμού, των δύσκολων ομάδων. Έτσι, θα έχουμε μικρότερη νοσηρότητα και θνητότητα», σημείωσε. Τέλος, επισήμανε ότι αν μέχρι τον Ιούνιο η εμβολιαστική κάλυψη φτάσει το 50%-60%, θα έχουμε καλύτερο καλοκαίρι από το περυσινό.

Γώγος: «Aκόμη και μέτρα σαν της Ολλανδίας εάν χρειαστεί»

0

Δείγμα είναι η κοινή λογική» είπε τονίζοντας πως εάν ένα μέτρο που εφαρμόζεται τώρα δεν αποδίδει πρέπει να πάμε στο επόμενο.

Δεν θα ήταν αρνητικός στην λήψη μέτρων ακόμη και τύπου Ολλανδίας, εφόσον κριθεί απαραίτητο για τον περιορισμός της πανδημίας κορωνοιού, ο καθηγητής Παθολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της επιτροπής των Ειδικών, Χαράλαμπος Γώγος, σύμφωνα με όσα είπε στον ΣΚΑΙ.

«Είδατε ευρωπαικές χώρες που είναι σαν κι εμάς περίπου, η Ολλανδία, ίσως και το Βέλγιο στη συνέχεια…» επεσήμανε.

«Δείγμα είναι η κοινή λογική» είπε τονίζοντας πως εάν ένα μέτρο που εφαρμόζεται τώρα δεν αποδίδει πρέπει να πάμε στο επόμενο.

«Δεν έχουμε και πολλά μέτρα διαχείρισης του κορωνοιού», ανέφερε μεταξύ άλλων δηλώνοντας πάντως πως δεν πιστεύει πως η εφαρμογή ενός lockdown μπορεί να βοηθήσει την κατάσταση εν προκειμένω.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη διασπορά. Μπορεί η θετικότητα να είναι στο 1,5% αλλά μετράμε τεράστιες μάζες πληθυσμού» είπε συγκεκριμένα ο καθηγητής σημειώνοντας πως η επιδείνωση της κατάστασης γίνεται αντιληπτή και από την εικόνα των νοσοκομείων αυτή την περίοδο.

«Το σύστημα υγείας πιέζεται» τόνισε.

Όπως ανέφερε ο κος Γώγος το δέλτα στέλεχος «έχει δείξει τα δόντια του πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό. Έχει μεγάλη μεταδοτικότητα».

«Το σύστημα υγείας, όσο και να το μεγαλώνεις έχει πεπερασμένα όρια» είπε και συνόψισε πως θα πρέπει να υιοθετηθεί μια συλλογιστική ενιαίου συστήματος με σύζευξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα υγείας.

«Μέχρι να δούμε κάποια ύφεση με τα μέτρα που έχουν ήδη παρθεί, που ελπίζω σε 15 ημέρες να αρχίσουν να αποδίδουν», σχολίασε.

Γώγος: « Είμαστε μακριά από τον έλεγχο της πανδημίας – Τα εμβόλια είναι πολύ δραστικά, δεν είναι τέλεια»

0
«Σε παγκόσμιο επίπεδο είμαστε μακριά από τον έλεγχο της πανδημίας» σημείωσε ο καθηγητής

Για τα καλά έχει εισέλθει στο τέταρτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού η υφήλιος, σύμφωνα με τον καθηγητή Παθολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπο Γώγο.

Στην ενημέρωση από το υπουργείο υγείας για την πανδημία του κορωνοϊού συμμετείχε και ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης, προκειμένου να απαντά σε ερωτήματα που αφορούν στο σύστημα Υγείας.

Είμαστε μακριά από τον έλεγχο της πανδημίας

Φαίνεται ότι έχουμε μπει για τα καλά στο τέταρτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο, είπε ανοίγοντας την εισήγησή του ο κ. Γώγος που τόνισε πως μόνο χθες, διαπιστώθηκαν 700.000 νέα κρούσματα και 10.000 θάνατοι.

Παρά την προσπάθεια σε διεθνές επίπεδο, ως αυτή την ώρα, ο αριθμός των πλήρως εμβολιασμέων ανέρχεται σήμερα σε 1,86 δις πολιτών. «Σε παγκόσμιο επίπεδο είμαστε μακριά από τον έλεγχο της πανδημίας» σημείωσε ο καθηγητής.

«Η επανεμφάνιση της λοίμωξης υπό τη μορφή του νέου κύματος έχει να κάνει κυρίως με τη μετάλλαξη Δέλτα» συνέχισε ο κ. Γώγος που σημείωσε πως φαίνεται πως «συμπτωματικά άτομα με πλήρη εμβολιασμό μπορούν να μεταδώσουν τον ιό, για μικρότερη όμως διάρκεια, ενώ για ασυμπτωματικά εμβολιασμένα άτομα δεν υπάρχουν ακόμη επαρκή δεδομένα». Ωστόσο, τόνισε πως εντελώς εκτεθειμένοι στη λοίμωξη με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή, είναι οι ανεμβολίαστοι.

Ο κ. Γώγος τόνισε για μια ακόμη φορά πως η χρήση των μέτρων ατομικής προστασίας, ιδιαίτερα της μάσκας είναι αναγκαία για την προφύλαξη και για τον έλεγχο της διασποράς.

Αυξημένος ο δείκτης θετικότητας στα νησιά

Αναφερόμενος στη χώρα μας, ο καθηγητής είπε πως παρατηρείται συνεχής αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου στη χώρα. Αυτό φαίνεται και από τον δείκτη των εργαστηριακών ελέγχων που κυμαίνεται μεταξύ του 3% και 4%, όπως είπε.

Ο Χαράλαμπος Γώγος επεσήμανε επίσης πως σημαντικό είναι το πρόβλημα με τον δείκτη θετικότητας σε μια σειρά από νησιά, όπως τη Νάξο, την Πάρο, τη Μύκονο, τη Ρόδο και αλλού. Το τελευταίο 24ωρο για παράδειγμα, το νησί των ιπποτών κατέγραψε 100 νέα κρούσματα.

Τα εμβόλια είναι πολύ δραστικά, δεν είναι τέλεια

Η πανδημία σε αυτή τη φάση παραμένει η νόσος των νέων, καθώς η διάμεση ηλικία των νέων κρουσμάτων ήταν την τελευταία εβδομάδα τα 29 έτη. Ωστόσο, σύμφωνα με τον καθηγητή εμφανίζεται μια στροφή σε μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση νοσηλειών σε κλινικές Covid και ΜΕΘ.

Υπολογίζεται πως η αύξηση στις ΜΕΘ κυμαίνεται στο 29,44% το τελευταίο δεκαήμερο. Έτσι, σύμφωνα με την επιτροπή, η κάλυψη στις κλινικές Covid είναι 41% ανά την Ελλάδα, ενώ στις ΜΕΘ έχει φτάσει περίπου στο 60%. Ο κ. Γώγος επανέλαβε πως δυσκολία σε κλίνες ΜΕΘ υπάρχει στην Κρήτη όπου η κάλυψη φτάνει το 96,5%.

Ο καθηγητής σημείωσε πως υπάρχει μεν ένα ποσοστό εμβολιασμένων που νοσηλεύονται, είναι όμως η μεγάλη πλειοψηφία ανεμβολίαστοι, ενώ πολύ μικρότερο είναι το ποσοστό των διασωληνωμένων που έχουν εμβολιαστεί και ακόμη μικρότερο εκείνο όσων χάνουν τη ζωή τους.

Τα εμβόλια είναι πολύ δραστικά, δεν είναι τέλεια

«Παρότι τα υπάρχοντα εμβόλια είναι πολύ δραστικά, δεν είναι τέλεια και μπορούν να προκληθούν λοιμώξεις, συνήθως ήπιες και μεταξύ των εμβολιασμένων» είπε ο Χαράλαμπος Γώγος, απαντώντας σε νέες έρευνες που βλέπουν τις τελευταίες ώρες το φως της δημοσιότητας.

Ο καθηγητής εκτιμά πως η χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη σε πολλές χώρες, μπορεί να αποτελέσει οδηγό στην εκτεταμένη εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα και να οδηγήσει σε εμφάνιση νέων μεταλλάξεων.

Τέλος, ενθαρρυντικά φαίνονται τα νέα από την έρευνα για την αντιμετώπιση της Covid, καθώς φάρμακα βρίσκονται σε φάση κλινικών δοκιμών και σύντομα ελπίζουμε να είναι διαθέσιμα για χρήση.

Εκκληση Γώγου σε υγειονομικούς και ευπαθείς ομάδες να εμβολιαστούν

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Χαράλαμπος Γώγος ζήτησε από ανεμβολίαστους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είναι δηλαδή ηλικιωμένοι και άτομα με υποκείμενα νοσήματα, να εμβολιαστούν καθώς αυτοί αποτελούν την πλειοψηφία των νοσηλειών σήμερα.

Επίσης, τόνισε πως αυτοί που επιστρέφουν οφείλουν να κάνουν πάντα το τεστ της επιστροφής, τηρώντας ευλαβικά τα μέτρα αποστασιοποίησης. Ο κ. Γώγος κάλεσε μάλιστα και τους υπεύθυνους να προβαίνουν στους αναγκαίους ελέγχους στα μέσα μεταφοράς.

Τέλος, ο κ. Γώγος, με την ιδιότητα του γιατρού, απηύθηνε έκκληση στους υγειονομικούς, να σπεύσουν να εμβολιαστούν. Όπως είπε οφείλει να συγχαρεί ένα ποσοστό 90% αυτών που έχει εμβολιαστεί, όμως τόνισε πως τη σημασία του να είναι εμβολιασμένοι όλοι οι υγειονομικοί.

Γώγος για φωτογραφία χωρίς μάσκα: «Έβγαλα λίγο τη μάσκα μου να πιώ έναν καφέ»

Αντιδράσεις στα social media προκάλεσε η φωτογραφία που απεικονίζει τον γνωστό καθηγητή και λοιμωξιολόγο Χαράλαμπο Γώγο να πίνει καφέ με συνεργάτες του, χωρίς μάσκα.

Συγκεκριμένα, οι περισσότεροι χρήστες επικρίνουν τον καθηγητή και επισημαίνουν ότι θα έπρεπε να αποτελεί παράδειγμα με τη συμπεριφορά του.
Ο ίδιος, σχολίασε το γεγονός με δηλώσεις του στο thebest.gr, αναφέροντας ότι έβγαλε τη μάσκα στιγμιαία για να πιει καφέ και πως ο ίδιος και οι συνεργάτες του είναι εμβολιασμένοι.

«Έβγαλα για λίγο τη μάσκα μου για να πιώ έναν καφέ με 2 συναδέλφους μου σε ανοιχτο χώρο και ενώ και οι τρείς ήμασταν εμβολιασμένοι. Σε όλη την υπόλοιπη διάρκεια της παραμονής μου στο σημείο με τους συναδέφλους μου, φορούσα κανονικά την μάσκα μου» σχολίασε ο καθηγητής, ενώ επισήμανε πως στο σημείο βρίσκονταν μόνο ο ίδιος και οι δύο συνάδελφοί του.

7d724b4f ddbc 419c 87b6 6445bab001a8

da415618 9ba3 4dd7 9a54 6d6af542aa7b

3680d300 205c 4b6d 9555 98352641deae

Γώγος για τη νοτιοαφρικανική μετάλλαξη: «Φόβος ότι δεν την πιάνουν τα εμβόλια»

0

Για τις μεταλλάξεις και συγκεκριμένα για το πρώτο κρούσμα της νοτιοαφρικανικής μετάλλαξης του κορωνοϊού που εντοπίστηκε στη Θεσσαλονίκη μίλησε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής Λοιμωξιολόγων Χαράλαμπος Γώγος. «Υπάρχει πρόβλημα με αυτή τη συγκεκριμένη μετάλλαξη», τόνισε ο καθηγητής.

Για τις μεταλλάξεις και συγκεκριμένα για το πρώτο κρούσμα της νοτιοαφρικανικής μετάλλαξης του κορωνοϊού που εντοπίστηκε στη Θεσσαλονίκη μίλησε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής Λοιμωξιολόγων Χαράλαμπος Γώγος.

Ανησυχία προκαλούν τα δεκάδες «ορφανά» κρούσματα της μετάλλαξης του ιού.

Όπως εξήγησε ο καθηγητής «υπάρχουν μεταλλάξεις πολλές. Μερικές από αυτές μπορεί να επικρατήσουν και να δημιουργήσουν προβλήματα. Αυτή τη στιγμή οι τρεις μεταλλάξεις που ανησυχούν είναι η βρετανική που έχει πολύ μεγάλη διασπορά, η νοτιοαφρικανική και η βραζιλιάνικη για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία ακόμα.»

Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα συνολικά 173 κρούσματα της βρετανικής μετάλλαξης, εκ των οποίων 107 ήταν σημερινά. Ο κ. Γώγος τόνισε ότι θα έχουμε πολύ περισσότερα κρούσματα από τη βρετανική. «Μας απασχολεί πολύ γιατί έχει μεγαλύτερη μεταδοτικότητα και ίσως είναι και λίγο πιο επικίνδυνη.»

Επεσήμανε, επίσης, ότι υπάρχει ανάγκη για λήψη πιο αυστηρών μέτρων. Είπε, μάλιστα, χαρακτηριστικά ότι τα κρούσματα της βρετανικής μετάλλαξης θα αυξηθούν, ό,τι και να κάνουμε. 

Για την νοτιοαφρικανική μετάλλαξη ο κ. Γώγος ανέφερε ότι δεν έχουμε ακόμη σαφή δεδομένα, ωστόσο, τα δύο εμβόλια που έρχονται, της Johnson&Johnson και της Novavax, έχουν δοκιμάσει και την νοτιοαφρικανική μετάλλαξη με πολύ λιγότερη όμως αποτελεσματικότητα.

«Το βασικό στέλεχος το καλύπτουν κατά 89%, ενώ το μεταλλαγμένο έως και 55%», είπε και τόνισε πως «υπάρχει πρόβλημα με αυτή τη συγκεκριμένη μετάλλαξη».

Ο κ. Γώγος προειδοποίησε, επίσης, πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι για περισσότερα μεταλλαγμένα κρούσματα. Σημαντικό, όπως ανέφερε, είναι να κάνουμε το γρηγορότερο δυνατό τους εμβολιασμούς.

Όσον αφορά το εμβόλιο της Pfizer και της Moderna, ο καθηγητής είπε ότι καλύπτει τις μεταλλάξεις από τη Βρετανία, όμως για τη νοτιοαφρικανική δεν έχουμε τέτοια δεδομένα.

Για το εμβόλιο της AstraZeneca εξήγησε ότι μετά τα 65 έτη υπάρχει πρόβλημα στην ανοσιακή απάντηση και ο εμβολιασμός δεν είναι τόσο αποτελεσματικός όσο στις μικρότερες ηλικίες. Το εμβόλιο είναι αποτελεσματικό 70-90% μέχρι 65 ετών. Όπως είπε, «ξέρουμε ότι μπορεί να δράσει αποτελεσματικά μέχρι εκείνη την ηλικία, περιμένουμε όμως να καταθέσει νέα δεδομένα και για τις ηλικίες άνω των 65 ετών.»

Για τα σχολεία είπε ότι «η κατάσταση στην Αττική δεν είναι καλή, δεν είναι όμως όπως πριν μερικούς μήνες που είχαμε μεγαλύτερους αριθμούς των κρουσμάτων. Αυτή τη στιγμή θέλουμε να προλάβουμε την αύξηση και γι’ αυτό πάρθηκαν αυτά τα αυστηρά μέτρα. Τα σχολεία, όπως έχει προαποφασιστεί θα ανοίξουν και θα παραμείνουν κλειστά τα Λύκεια στις ‘κόκκινες’ περιοχές. Στα Λύκεια υπάρχει μεγαλύτερη μετάδοση.»

Ωστόσο, επεσήμανε πως «τα σχολεία είναι από τα πρώτα που ανοίγουμε και από τα τελευταία που κλείνουμε, γιατί δεν επιβαρύνουν τόσο πολύ τη νόσο».

Ο καθηγητής άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να ξανακλείσουν όλα στην περίπτωση που αυξηθούν τα κρούσματα. «Θα περιμένουμε και όλα είναι δυνατά να συμβούν, ακόμα και να ξανακλείσουν τα σχολεία αν επιδεινωθούν τα δεδομένα. Πρέπει να μάθουμε να πορευόμαστε μαζί με τον κορωνοϊό.»

Συμπλήρωσε, επίσης, ότι αν χρειαστεί την επόμενη Παρασκευή να παρθούν περαιτέρω μέτρα, η επιτροπή θα εισηγηθεί να πάμε κάποια βήματα πίσω. «Η πολιτεία θα επιλέξει ποιο θα είναι το επόμενο βήμα.» 
 

Πηγή: skai.gr

Γυρνούσαν όλοι και την κοίταζαν: Η Άννα Βίσση βγήκε έτσι έξω με τα εγγόνια της και όλο το Μανχάταν την αποθέωσε

0

Η Άννα Βίσση είναι στην Αμερική και περνάει όμορφες στιγμές με τα παιδιά της κόρης της, Σοφίας Καρβέλα, Νίκο και Νέστορα, στα οποία τρέφει τεράστια αδυναμία.

Η αδυναμία της Άννας Βίσση στην κόρη και τους εγγονούς της

Η τραγουδίστρια, με κάθε ευκαιρία, περνά χρόνο με την κόρη της και τα εγγόνια της και μέσω του προσωπικού της λογαριασμό στα social media, έδωσε μια μικρή γεύση για το πως περνούν.

Η Άννα Βίσση με τα εγγόνια της βρέθηκαν στην 8th Avenue και η τραγουδίστρια φορούσε ένα παιχνιδιάρικο item στο κεφάλι με το Άγαλμα της Ελευθερίας, το οποίο συνδύασε, όπως μόνο εκείνη μπορεί, με animal print τοπ της και ριγέ παντελόνι.

Ο Νίκος και ο Νέτορας πέρασαν υπέροχα με τη γιαγιά τους και αυτό φάνηκε από τη μεγάλη αγκαλιά που της χάρισαν και αποτυπώθηκε στον φωτογραφικό φακό.

Η Άννα Βίσση με τους εγγονούς της

vissdi1 vissi 1 vissi2

Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν λίγο καιρό, η Σοφία Καρβέλα είχε εξομολογηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «Μου λείπει η μαμά μου. Σπάνια. Αλλά είναι πολύ έντονο όταν συμβαίνει».

Γυρνάει ο γιατρός και λέει στον Σπύρο Παπαδόπουλο: «Όγκος σαν πορτοκάλι, μπορεί να έχεις 3 μήνες ζωής»

0

Για τον καρκίνο στο νεφρό μίλησε στην εκπομπή «Πάμε Δανάη» ο Σπύρος Παπαδόπουλος.

Μιλώντας στην εκπομπή της Δανάης Μπάρκα, ο ηθοποιός αποκάλυψε ότι παρά το γεγονός ότι έκανε δυο γάμους στη ζωή του, κάποτε υπήρξε φανατικά εναντίον του θεσμού, ενώ δεν κρύβει ότι υπήρξαν φορές που απάτησε συντρόφους του.

«Ήμουν φανατικά εναντίον το γάμου κι έκανα δύο. Ήμουν εναντίον των μακρόβιων σχέσεων κι έκανα 2-3 πολύ μεγάλες, δυνατές και σπουδαίες. Πριν τον γάμο μου με την Αθηνά Τσιλύρα, υπάρχει ακόμα ένας γάμος. Ούτε ξέρω πως παντρευόμουν, γινόταν συνήθως για χατίρια άλλων.

Ο άντρας δεν μπορεί να κρυφτεί όταν του φύγει η ερωτική επιθυμία. Μην φανταστείς ότι υπήρξα πιστός άνθρωπος, προσπαθούσα. Δεν έκανα εύκολα την απιστία, αντιστεκόμουν πολύ. Έπρεπε να είναι κάτι που μου αρέσει τρομερά και μου μουδιάζει το σώμα και τότε έλεγα δεν γίνεται, πρέπει να το κάνω.

Δεν έλεγα ότι απάτησα, ήταν κρυφό. Ποτέ δεν γύρισα χωρίς ενοχές πίσω, ήμουν χάλια. Με καταλάβαινα από τα ηλίθια μάτια μου. Αλλά την επόμενη το ξαναέκανα, όχι συχνά», είπε μεταξύ άλλων.

Αναφορικά με το τέλος της εκπομπής του, ο Σπύρος Παπαδόπουλος επισήμανε ότι γίνονταν πράγματα στα οποία ο ίδιος δεν ήταν σύμφωνος και κάποιες παρεκκλίσεις τις οποίες προσπερνούσε καθώς ήθελε να αποφύγει τη ρήξη.

«Προσπαθώ να ακούω την αλήθεια μέσα μου. Ξύπνησα στη Νάξο στις 05:30 κι έγραψα ότι είναι η τελευταία εκπομπή της χρονιάς. Κάποιοι το παρεξήγησαν και νόμιζαν ότι είναι το τελευταίο επεισόδιο κι είχαμε άλλα τρία και μία κυρία μας τα έκοψε. Κυρία καταχρηστικός όρος… δεν προλάβαμε να χαιρετήσουμε. Υπέβοσκε κάτι στην ψυχή μου γιατί γίνονταν πράγματα που δεν ήταν της αρεσκείας μου.




Αλληθωρίζαμε λίγο προς τα νούμερα τα οποία δεν κοιτούσα ποτέ. Εγώ ήθελα να παρουσιάζω τα τραγούδια που μεγάλωσα και να μαθαίνουν οι πιτσιρικάδες τον Τσιτσάνη και τον Βαμβακάρη. Γίνονταν όλο και πιο πολλές παρεκκλίσεις τα δύο τελευταία χρόνια και δεν ήθελα να έρθω σε ρήξη… Δεν προβλήθηκαν οι εκπομπές. Στην τηλεόραση δυστυχώς υπάρχουν άνθρωποι που είναι άσχετοι με το αντικείμενο, δεν αγαπούν και δεν σέβονται», τόνισε ο ηθοποιός.

Τέλος, ο ηθοποιός μίλησε για τη μάχη του με τον καρκίνο, επισημαίνοντας ότι αν και η κατάσταση ήταν σοβαρή και επικίνδυνη, ο ίδιος δεν έχασε στιγμή την ψυχραιμία του.

«Έγινα πραγματιστής κι είπα ότι θα το διαχειριστώ. Είχα ψυχραιμία. Ήταν πολύ δύσκολος κι επικίνδυνος καρκίνος. Ο γιατρός μου είπε έχεις μια καρκινάρα σαν πορτοκάλι, μπορεί να έχεις 3 μήνες ζωής. Ο όγκος ήταν μέσα στο νεφρό. Αν είχαν βγει έξω τα καρκινικά κύτταρα, ήταν τελειωμένο. Αφαιρέσαμε το νεφρό, όπως ήταν» τόνισε ο Σπύρος Παπαδόπουλος.




Γυρίστηκε ο τελικός του MasterChef: Γιατί κανείς δεν θα μάθει τον νικητή πριν την προβολή του;

0

Τα spoilers που κάνουν τον τελευταίο καιρό τον γύρο του διαδικτύου προβλημάτισαν πολύ την παραγωγή του MasterChef παρά το γεγονός πως δεν επρόκειτο για δικό της λάθος.

Οι παίκτες που αποχώρησαν, αναγνωρίστηκαν από το κοινό και φωτογραφήθηκαν, με αποτέλεσμα να γνωρίζουμε ποιοι διαγωνιζόμενοι δεν κατάφεραν να φτάσουν στον Τελικό.

Η τελικά δυάδα διέρευσε: Τιμολέων Διαμαντής και Χρήστος Γλωσσίδης είναι οι φιναλίστ του Τελικού.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Espresso, τα γυρίσματα του τελικού πραγματοποιήθηκαν υπό άκρα μυστικότητα την ημέρα που προβλήθηκε το επεισόδιο με την αποχώρηση της Μάγκυς Ταμπακάκη!

Ωστόσο, ο νικητής δεν υπάρχει περίπτωση να διαρρεύσει πριν την προβολή του τελευταίου επισοδίου για τον απλούστατο λόγο πως οι άνθρωποι της παραγωγής γύρισαν μόνο το διαγωνιστικό κομμάτι και όχι την ανάδειξη του νικητή, η οποία θα γυριστεί λίγες ώρες πριν την προβολή του επεισοδίου.

Τον Τελικό θα τον δούμε στις αρχές Μαΐου, γι’ αυτό και μέχρι τότε κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με σιγουριά τον νικητή…

Γύρισε την πλάτη στο Δημόσιο και επέστρεψε στον ιδιωτικό τομέα -«Ένιωθα ότι θέλω να δουλέψω, και δεν μπορώ» – Πώς τα Τέμπη έπαιξαν ρόλο

0

Ολόκληρες γενιές στην χώρα μεγάλωσαν με το όνειρο μιας καρέκλας στο Δημόσιο, ακολουθώντας και τις… ευλογίες της ελληνικής οικογένειας. Η μηχανολόγος μηχανικός του ΑΠΘ Μαρία Μουρτιάδου παρόλο που διάλεξε ένα διαφορετικό δρόμο- μετά από 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας σε ιδιωτικά έργα στο εξωτερικό και στην ασφάλεια κατασκευής αγωγών φυσικού αερίου- αποφάσισε να επιστρέψει στην χώρα και να αποδεχτεί ανώτερη θέση σε οργανισμό του δημοσίου.

Μετά το πανεπιστήμιο η κ. Μουρτιάδου ξεκίνησε να δουλεύει αμισθί σε γραφεία της Θεσσαλονίκης «γιατί έτσι ήταν τότε η μόδα για να μάθεις», όπως λέει.  Αργότερα έπιασε δουλειά στην κατασκευή  του αγωγού ΤAP. Και πριν ακόμη την ολοκλήρωση του έργου η ιταλική εταιρεία της πρότεινε να δουλέψει σε αντίστοιχα πρότζεκτ αρχικά στην Γερμανία και αργότερα στον Καναδά στον τομέα τη ασφάλειας.

«Οι περισσότεροι συστήνονταν αναφέροντας εκτός από το όνομά τους και το κόμμα υποστήριξης. Για μένα απλά έλεγαν η Μαρία …»

«Αποφάσισα να επιστρέψω στην Ελλάδα για να έχω μια βάση και να μαι πιο κοντά στους δικούς μου ανθρώπους, φέρνοντας παράλληλα στο δημόσιο οργανισμό τους νέους κανονισμούς ασφαλείας που είχα μάθει. Η μόνη συμβουλή που μου είχαν δώσει, εξάλλου, οι γονείς μου από μικρή ήταν ότι αν δεν το αγαπήσεις αυτό που θα κάνεις, δεν μπορείς να γίνεις καλή σε αυτό» θυμάται.

Μετά από τέσσερις μήνες, ωστόσο, στο Δημόσιο αποφάσισε να παραιτηθεί, γυρίζοντας την πλάτη σε ένα όνειρο πολλών Ελλήνων…

«Ένιωθα ότι ήθελα να δουλέψω και δεν μπορούσα. Υπερίσχυε το ‘έλα. μωρέ’ κάθε φορά που πήγαινα α εφαρμόσω ένα νέο κώδικα ασφάλειας. Οι περισσότεροι συστήνονταν αναφέροντας εκτός από το όνομά τους και το κόμμα υποστήριξης. Για μένα απλά έλεγαν η Μαρία …» θυμάται. Δεικτικά ήταν και τα πρώτα σχόλια που άκουγε στους διαδρόμους, περνώντας το κατώφλι του δημόσιου οργανισμού:  «Τώρα αυτή ήρθε να μας μάθει πως θα δουλεύουμε» ήταν από τις πρώτες ατάκες.

Τους μήνες που υπηρέτησε στο δημόσιο φορέα ανέλαβε αρμοδιότητες αλλά και οδηγίες για να ενσωματώσει τις καλές πρακτικές που εφάρμοσε στο εξωτερικό στον τομέα της ασφάλειας. Οι ανώτεροί της όμως κοιτούσαν το θέμα του κόστους υλοποίησης της αλλαγής κάθε φορά και όχι το όφελος που θα είχαν από την αλλαγή.

Tο μότο στο δημόσιο ήταν να μην δίνουμε σημασία σε πολλά πράγματα.

«Ήταν κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που περίμενα. Δεν περίμενα υψηλά standrads. Κακώς βέβαια αλλά έτσι είναι. Απλά ήταν πολύ διαφορετικό από αυτό που έκανα στα έργα. Δεν ήταν προτεραιότητα τα θέματα ασφάλειας και δεν είχαν διάθεση να διορθωθούν κάποια βασικά θέματα που μου χαν κάνει εντύπωση στο δημόσιο.Τα επίπεδα ασφαλείας ήταν πολύ χαμηλά. Και το μότο ήταν να μην δίνουμε σημασία σε πολλά πράγματα. Όχι από όλους, αλλά υπερίσχυε το ΄έλα μωρέ’. Ο ανώτερος δεν είχε δώσεi σημασία σε αυτά που έκανα. Είδα ότι δεν υπάρχει πολύ ελπίδα σε όλο αυτό. Έκανα προτάσεις που δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν. Προσπαθούσαν κάποιοι να τις περάσουν αλλά δεν ήταν πάντα εύκολο. Κάπου κολλούσε το πράγμα και δεν έχασα πολύ χρόνο… Έφυγα».

Η πρώτη αντίδραση των δικών της ανθρώπων ήταν ακαριαία: «Είσαι τρελή τι είναι αυτά που κάνεις;  Ξανασκέψου το. Τι κάνεις; Βρες πρώτα κάτι άλλο και μετά φεύγεις…» της έλεγαν. Γρήγορα, όμως κατάλαβαν ότι είχε δίκιο.  «Δεν το μετάνιωσα» θα πει η ίδια.

Λίγες μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη παλιοί της συνάδελφοι της τηλεφώνησαν και την είπαν «τώρα μπορούμε να καταλάβουμε κάποια θέματα που μας έλεγες σχετικά με την ασφάλεια. Αν θέλεις να ξαναγυρίσεις στη θέση. Αυτό μου έκανε εντύπωση».

Όπως εξηγεί η ίδια ήταν μια ευκαιρία να εντάξουν στο δημόσιο αυτά που είχε δει και είχε μάθει στο εξωτερικό σχετικά με την ασφάλεια στα έργα.

Όπως εξηγεί η ίδια «υπήρχαν πραγματικά κάποιοι άνθρωποι που ήθελαν να βάλουν τα πράγματα σε μια τάξη. Αλλά όχι όλοι. Κάποιοι, όντως, προσπαθούν και θέλουν να αλλάξουν κάποια πράγματα. Δεν τους δίνετε η δυνατότητα».

Τι όμως έχει να πει για κάποιον που όνειρό του είναι να δουλέψει στο δημόσιο

Δεν είναι κακό κατ’ ανάγκη το να θέλει κάποιος να μπει στο δημόσιο απαντά. Δεν είναι κακό το δημόσιο ούτε πρέπει να το βλέπουμε ως κακό. Αν έχεις στο μυαλό σου την εικόνα ότι θα πάω στο δημόσιο και θα δουλεύω 2-3΄ώρες και θα πληρώνομαι είναι κρίμα για τον εαυτό σου να σκέφτεται έτσι. Δεν είναι κρίμα για το δημόσιο. Σε κάθε περίπτωση το δημόσιο αποτρέπει από μόνο του τα νέα άτομα με τον τρόπο του, με τους μισθούς. Δεν είναι πολύ ανταγωνιστικό από μόνο του.

Μπορεί όμως να αλλάξει το δημόσιο;

Και βέβαια μπορεί απαντά. «Και μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο να γίνουν τομές στο δημόσιο Είναι αναγκαίο να δώσουν περισσότερη εμπιστοσύνη σε ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα και μετά είναι το χρηματικό. Το θέμα είναι οι άνθρωποι. Γιατί υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι που είναι στο δημόσιο» παρατηρεί.

Σήμερα η Μαρία αναζητά τον επόμενο επαγγελματικό σταθμό της στον ιδιωτικό τομέα.

Πηγή: ethnos.gr