Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
ταινίεςΤι συμβαίνει με τα βρέφη που παίζουν σε ταινίες και σειρές;

Τι συμβαίνει με τα βρέφη που παίζουν σε ταινίες και σειρές;

Επαγγελματίας ηθοποιός, ηλικίας 15 ημερών!

«Σπρώξε κι άλλο! Άλλη μια ΔΥΝΑΤH!» φωνάζει ο (ψεύτικος) γιατρός κατά την διάρκεια του γυρίσματος, απευθυνόμενος σε μια -συνήθως υπερβολικά ιδρωμένη-πρωταγωνίστρια, που παλεύει για να πείσει πόσο μα πόσο πολύ πονάει. Στο τέλος, η κάμερα ανάμεσα στα πόδια της ηθοποιού να ξεπροβάλλει ένα μικρό, βρεγμένο κεφαλάκι. «ΟΥΑΑΑΑΑΑΑΑ». Ναι, καλά κατάλαβες, τίποτα απ`όλα αυτά δεν είναι αληθινό.

baby-mama-amy-poehler

Αυτό το «κεφαλάκι» που μόλις έχεις δει, είναι ένα έμβρυο, το οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς του Σωματείου Αμερικάνων Ηθοποιών, πρέπει να έχει ηλικία τουλάχιστον 15 ημερών, ώστε να εμφανιστεί σε ταινία. Είναι ένα από τα δεκάδες βρέφη-ηθοποιούς, που εμφανίζονται κάθε χρόνο σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.

Αληθινά και Ψεύτικα

Σύμφωνα με τον Chris Riddle, βοηθό σκηνοθέτη που έχει εργαστεί σε κινηματογράφο και τηλεόραση, τα βρέφη-ηθοποιοί μπορούν να δουλέψουν μόνο 4 ώρες ανά ημέρα, ενώ από αυτές τις ώρες μπορούν να συμμετάσχουν σε γύρισμα μόλις 20 λεπτά. Ο Chris λέει:

«Συνήθως χρειάζεσαι τέσσερα βρέφη, ίδιας ηλικίας πάνω-κάτω, με ίδιο πρόσωπο, ίδιο χρώμα μαλλιών, ώστε να μπορεί να ντουμπλάρει το ένα το άλλο. Χρησιμοποιείς το ένα μωρό για τα πρώτα 20 λεπτά, το δεύτερο για τα επόμενα κλπ. Όταν κάνεις μια λήψη όπου το μωρό δεν είναι στο επίκεντρο, χρησιμοποιείς μια κούκλα.»

Εντούτοις, έχουν υπάρξει κινηματογραφικοί δημιουργοί όπως ο Clint Eastwood και ο Evan Goldberg, που έχουν χρησιμοποιήσει σε παρατεταμένες λήψεις αντί για μωρά, αποκλειστικά κούκλες. Για παράδειγμα, έχει μείνει αξέχαστη (όχι με την καλή έννοια) η σκηνή της ταινίας «American Sniper», όπου η Sienna Miller προσπαθούσε να θηλάσει ρεαλιστικά κάτι που έμοιαζε με μωρό.

Ξεκάθαρα, δεν ήταν… Ο παραγωγός Evan Goldberg έχει πει για την κούκλα που χρησιμοποιήθηκε στην ταινία «Knocked Up»: «Ήταν τόσο ρεαλιστική, που έμοιαζε με νεκρό σώμα. Όποτε δεν τη χρησιμοποιούσαμε, την εξαφανίζαμε, γιατί μας προκαλούσε κατάθλιψη.»

Το Ταλέντο

824-12

Σύμφωνα με τον Daniel de Blanke, μουσικοσυνθέτη, του οποίου η κόρη έχει δουλέψει ως ηθοποιός σχεδόν όλη της την ζωή (είναι 9 μηνών), το «να μην κοιμάται συνέχεια» είναι αυτό το προτέρημα που της έχει δώσει αρκετές δουλειές. «Το να είναι -χωρίς πίεση- ξύπνιο ένα μωρό κατά την διάρκεια των audition, είναι αρκετά σημαντικό«, εξηγεί.

Αν αυτό που φαντάζεσαι ως μια audition βρεφών, είναι μια σειρά από μωρά που παλεύουν να κρατήσουν τα μάτια τους ανοικτά, ενώ executives ταινιών τα «εξετάζουν» διακριτικά, δεν πέφτεις έξω. «Αυτό που θέλουμε από ένα βρέφος γενικά, είναι το να μην κάνει απολύτως τίποτα», λέει ο παραγωγός Hartley Gorenstein (Room).

Πλακούντας;

9months

«Σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης«: Δηλαδή το ίδιο υλικό που χρησιμοποιείται μια οποιαδήποτε σκηνή αίματος, είναι αυτό που τοποθετείται σε κάθε βρέφος-ηθοποιό, ώστε να απεικονισθούν με ρεαλισμό ο πλακούντας και τα αμνιακά υγρά στο σώμα του.

Μωρά-κασκαντέρ

Τελικά δεν πρόκειται απλώς για «ηθοποιούς που δεν κάνουν τίποτα», αλλά για μωρά που πασαλείβονται με υλικά makeup, δουλεύουν part-time και πρέπει να παραμένουν ξύπνια μέχρι ο σκηνοθέτης να πει «cut»! Όχι, δεν είναι εύκολο να είσαι βρέφος-ηθοποιός…

tumblr_inline_naridvPr2e1qb6dhp

Πηγή: Guardian, Επιμέλεια: RISE



Τα πιο σημαντικά