Η Δόμνα Μιχαηλίδου εξαπέλυσε ολομέτωπη επίθεση κατά του «Χαμόγελου του Παιδιού». Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τόνισε ότι ο εθελοντικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός έχει 20 εκατ. ευρώ πλεόνασμα και έχει και 5 εκ. ευρώ στην Ελβετία.
Η Δόμνα Μιχαηλίδου εξαπέλυσε τα πυρά κατά του «Χαμόγελου του Παιδιού» σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή του Action24 «Πρωινή Ζώνη». Η υφυπουργός Εργασίας πέρα από τα λεφτά σε αποθεματικό και Ελβετία, επισήμανε επίσης πως έχει διαβάσει ότι ο ιδρυτής και πρόεδρος του οργανισμού, Κώστας Γιαννόπουλος μένει σε βίλα 2 εκατ. ευρώ και παρά τα χρήματα που υπάρχουν δεν φτιάχνονται στις εγκαταστάσεις του «Χαμόγελου του Παιδιού» επιπλέον μπάνια για τα παιδιά.
Η Δόμνα Μιχαηλίδου ανέφερε για το θέμα του πλεονάσματος, της Ελβετίας και της βίλας των 2 εκατ.: «Έχουν γίνει ρεπορτάζ των ρεπορτάζ, δεν νομίζω ότι υπάρχει ένας συμπολίτης μας σήμερα που πιστεύει ότι ένα ίδρυμα, το οποίο έχει 20 εκατομμύρια πλεόνασμα, 5.000.000 στην Ελβετία, τον πρόεδρό του που μένει διάβασα σε μια βίλα δύο εκατομμυρίων με πόσα μπάνια λέει ότι έχει και να μην χρησιμοποιήσει τα χρήματα αυτά, για να κάνει παραπάνω μπάνια για τα παιδιά και να κάνει τη δομή λειτουργική».
Το δημοσίευμα για τα λεφτά και την βίλα
Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου εξαπέλυσε τα πυρά για το θέμα του πλεονάσματος, της Ελβετίας και της βίλας με αφορμή πρόσφατο ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής»,.
Το ρεπορτάζ ανέφερε για την βίλα ότι ο πρόεδρος του «Χαμόγελου του Παιδιού», Κώστας Γιαννόπουλος, φέρεται να διαμένει σε μεζονέτα έκτασης περίπου 500 τ.μ., με πέντε μπάνια, που κοστίζει περίπου δύο 2 εκατ. ευρώ, στον Άλιμο, το οποίο είναι πάντως, κληροδότημα του οργανισμού από δωρεά μιας συνταξιούχου από τη Δράμα.
Οι απαντήσεις του «Χαμόγελο του Παιδιού»
Το «Χαμόγελο του Παιδιού» είχε απαντήσει στο δημοσίευμα αναφέροντας ότι: «Αναφορικά με το διαμέρισμα που διαμένει ο Κώστας Γιαννόπουλος και η οικογένειά του, σημειώνεται ότι του έχει παραχωρηθεί προς χρήση στο πλαίσιο σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, βάσει της οποίας ο εκάστοτε Πρόεδρος προβλέπεται να διαμένει σε ένα από τα ακίνητα το Οργανισμού και να καλύπτονται οι μηνιαίες δαπάνες ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, κοινοχρήστων. Το συγκεκριμένο διαμέρισμα αξιοποιείται τόσο για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών της οικογένειάς του, όσο και ως ένα κατ’ ουσίαν συντονιστικό κέντρο των δράσεων του Οργανισμού στο πλαίσιο της 24ωρης απασχόλησής του».
Το ρεπορτάζ της εφημερίδας ανέφερε επίσης ότι το 2018 εμφανίζονται καταθέσεις του «Χαμόγελου του Παιδιού» σε ελβετική τράπεζα στη Ζυρίχη, ύψους 300.000 ευρώ, που έφτασαν λίγους μήνες αργότερα να έχουν ποσά ακόμα και της τάξης των πέντε εκατ. ευρώ. Το 2019, δε, τα έσοδα της οργάνωσης έφταναν στα 27 εκατ. ευρώ.
Το «Χαμόγελο του Παιδιού», έχει απαντήσει στα σχετικά δημoσιεύματα, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι έχει λογαριασμούς σε διάφορες τράπεζες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ότι το 2019 ολοκληρώθηκε η πώληση του ξενοδοχείου «ΤΙΤΑΝΙΑ» με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» να διαθέτει το μειοψηφικό πακέτο μετοχών. «Το ποσό των 15 εκατ. ευρώ που προέκυψε και για τη διασπορά κινδύνου αποφασίστηκε να μοιραστεί σε τρεις διαφορετικές τράπεζες, δύο στην Ελλάδα και μία στο εξωτερικό», ανέφερε σχετικά σε δελτίο Τύπου.
Η Πόπη Τσαπανίδου είναι η νέα εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς διαδέχθηκε τον Νάσο Ηλιόπουλο έπειτα από απόφαση του Αλέξη Τσίπρα.
Μεανάρτησή του στο Facebook ο Νάσος Ηλιόπουλος εύχεται καλή επιτυχία στην Πόπη Τσαπανίδου, που τον διαδέχτηκε στη θέση του εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε μήνυμά του στο Facebook, ο κ. Ηλιόπουλος ανέφερε:
«Ένας κύκλος έκλεισε. Νιώθω χαρούμενος γιατί προσπάθησα να υπηρετήσω το συλλογικό μας σχέδιο με τον σεβασμό και την ευθύνη που έχει να εκπροσωπείς τον πολιτικό σου χώρο.
Θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στην Πόπη Τσαπανίδου. Είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρει να κάνει τη διαφορά στη δύσκολη και απαιτητική περίοδο που έχουμε μπροστά μας.
Χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα για την εμπιστοσύνη που μου έχει δείξει.
Χρωστάω επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Στέργιο Καλπάκη και στην Τάνια Καραγιάννη για την πολύτιμη βοήθεια και τη συνεργασία που είχαμε από την πρώτη μέρα. Χωρίς τη δική τους βοήθεια αλλά και χωρίς το σύνολο της ομάδας του γραφείου τύπου όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα. Είμαι σίγουρος ότι την ίδια πολύτιμη βοήθεια θα συνεχίσουν να παρέχουν μέχρι τις εκλογές και τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία.
Όλες και όλοι ποτέ δε θα ξεχάσουμε τον Αλέξανδρο Νικολαΐδη. Την τύχη που είχαμε να συνεργαστούμε μαζί του. Του χρωστάμε για όσα μας έμαθε, πρώτα από όλα με το προσωπικό του παράδειγμα.
Στο χέρι μας είναι το 2023 να είναι μια χρονιά αλλαγών, μια χρονιά δικαιοσύνης. Καλούς αγώνες!»
Aιχμές για το «Χαμόγελο του Παιδιού», άφησε σε τηλεοπτική συνέντευξή της η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου.
Μιλώντας στο Action24, η κυρία Μιχαηλίδου ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Έχουν γίνει ρεπορτάζ των ρεπορτάζ, δεν νομίζω ότι υπάρχει ένας συμπολίτης μας σήμερα που πιστεύει ότι ένα ίδρυμα, το οποίο έχει 20 εκατομμύρια πλεόνασμα, 5.000.000 στην Ελβετία, τον πρόεδρό του που μένει διάβασα σε μια βίλα δύο εκατομμυρίων με πόσα μπάνια λέει ότι έχει και να μην χρησιμοποιήσει τα χρήματα αυτά, για να κάνει παραπάνω μπάνια για τα παιδιά και να κάνει τη δομή λειτουργική».
Η τοποθέτηση της Δόμνας Μιχαηλίδου ήρθε με αφορμή πρόσφατο ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής», το οποίο ανέφερε ότι ο πρόεδρος του «Χαμόγελου του Παιδιού», Κώστας Γιαννόπουλος, φέρεται να διαμένει σε διαμέρισμα-μεζονέτα έκτασης περίπου 500 τ.μ., με πέντε μπάνια, αξίας περίπου δύο εκατομμυρίων ευρώ, σε αμφιθεατρική περιοχή στον Άλιμο, το οποίο ωστόσο είναι κληροδότημα του οργανισμού από δωρεά μιας συνταξιούχου από τη Δράμα, που ήθελε να βοηθήσει παιδιά που είχαν ανάγκη.
Ακόμη ο πρόεδρος του «Χαμόγελου του Παιδιού», Κώστας Γιαννόπουλος σε παλαιότερες τοποθετήσεις του και απαντώντας στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής» είχε μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Το 2021 τα ετήσια έξοδα του οργανισμού για την υλοποίηση των δράσεων του ανήλθαν στα 15.566.000 ευρώ, ως εκ τούτου το πλεόνασμα που οφείλει να έχει ο οργανισμός για να διασφαλίσει την προστασία των παιδιών που υποστηρίζει και των αναγκών τους που καλύπτει, αντιστοιχεί σε περίπου 5 μήνες» σχετικά με το αποθεματικό του οργανισμού, ύψους 6,2 εκατομμυρίων ευρώ».
Ως προς χρηματικό ποσό που βρίσκεται σε ελβετική τράπεζα σε λογαριασμό του «Χαμόγελου του Παιδιού», ο φορέας εξηγεί ότι «το 2019 ολοκληρώθηκε η πώληση του ξενοδοχείου ΤΙΤΑΝΙΑ», στο οποίο ο οργανισμός διέθετε μειοψηφικό πακέτο μετοχών και «το ποσό των 15 εκατομμυρίων ευρώ που προέκυψε για τη διασπορά κινδύνου αποφασίστηκε να μοιραστεί σε τρεις διαφορετικές τράπεζες, δύο στην Ελλάδα και μία στο εξωτερικό» ενώ για οποιαδήποτε τραπεζική συναλλαγή, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό απαιτούνται μια σειρά από υπογραφές και όλοι οι λογαριασμοί βρίσκονται στην ιστοσελίδα του οργανισμού.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανακήρυξε τη χώρα του «παγκόσμιο ηγέτη» σε ομιλία του σήμερα (28/12) στο κοινοβούλιο, λέγοντας στους βουλευτές να παραμείνουν ενωμένοι απέναντι στη ρωσική εισβολή και επαινώντας τους Ουκρανούς που βοήθησαν τη Δύση «να ξαναβρεί τον εαυτό της».
Ο Ζελένσκι, σε μια ετήσια ομιλία που πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών λόγω του πολέμου με τη Ρωσία, είπε ότι η στρατιωτική αντίσταση της Ουκρανίας ενάντια στο Κρεμλίνο έχει αναζωογονήσει την πίστη σε αξίες σε όλο τον κόσμο.
«Χάρη στην ενότητά μας πετύχαμε αυτό που σχεδόν κανείς στον κόσμο δεν πίστευε. Σχεδόν κανείς – εκτός από εμάς», είπε στους βουλευτές, στο υπουργικό του συμβούλιο, σε άλλους ανώτερους αξιωματούχους και σε ανώτατους στρατιωτικούς.
«Τα εθνικά μας χρώματα είναι σήμερα ένα διεθνές σύμβολο θάρρους και μη υποταγής σε όλον τον κόσμο», ανέφερε στην 45λεπτη ομιλία.
Ο 44χρονος Ουκρανός ηγέτης εκφώνησε την ομιλία του, μιλώντας με την χαρακτηριστική βραχνή φωνή του από το βήμα της Βουλής, της Βερχόβνα Ράντα, φορώντας ένα απλό μαύρο φούτερ, καθώς οι βουλευτές περιστασιακά χειροκροτούσαν.
Η ομιλία επικεντρώθηκε σε μεγάλο βαθμό στον πόλεμο, που τώρα βρίσκεται στον 11ο μήνα του, αλλά ο Ζελένσκι αναφέρθηκε επίσης στην αποκέντρωση του ενεργειακού συστήματος και την ανοικοδομήση ενός ισχυρού κράτους. Ευχαριστώντας τους δυτικούς εταίρους για τις προμήθειες όπλων, ο Ζελένσκι σημείωσε επίσης ότι η Ουκρανία θα δημιουργήσει μια εγχώρια αμυντική βιομηχανία που «θα είναι μια από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη και τον κόσμο».
Ο Ζελένσκι συμπλήρωσε στην ομιλία του ότι η Ουκρανία εξασφάλισε την απελευθέρωση 1.456 αιχμαλώτων πολέμου από την έναρξη της ρωσικής εισβολής, σε μια σειρά ανταλλαγής κρατουμένων με τη Μόσχα.
Η Ρωσία θεωρείται ότι κρατά χιλιάδες Ουκρανούς αιχμαλώτους πολέμου, αλλά τα ακριβή στοιχεία δεν είναι γνωστά.
Ο Ζελένσκι είπε ότι η ουκρανική πολεμική προσπάθεια βοήθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να συνασπιστεί. Η Ουκρανία υπέβαλε αίτηση για ένταξη τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη στρατιωτική συμμαχία του ΝΑΤΟ.
«Η Ουκρανία έγινε ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες», είπε.
«Επί περισσότερους από 10 μήνες φέτος, τους βοηθήσαμε όλους. Βοηθήσαμε τη Δύση να ξαναβρεί τον εαυτό της, να επιστρέψει στην παγκόσμια αρένα και να νιώσει πόσο επικρατεί η Δύση. Κανείς στη Δύση δεν φοβάται ούτε θα φοβηθεί τη Ρωσία», κατέληξε ο Ζελένσκι.
Το μεσημέρι της Τετάρτης καταγράφηκε στα δελτία συμβάντων της Αστυνομίας ίσως η πιο συγκινητική ιστορία για το 2022, με στελέχη της Άμεσης Δράσης να επαναφέρουν στη ζωή ένα βρέφος μόλις 34 ημερών.
Λίγο πριν από τη μία το μεσημέρι η μητέρα του βρέφους κάλεσε το «100» και ζήτησε απεγνωσμένα βοήθεια, επειδή το μωρό της ούτε ανέπνεε ούτε είχε σφυγμό.
Τυχαία μεταξύ των δύο αστυνομικών, που έφθασαν στο σημείο, ο ένας είχε εκπαιδευτεί σε σεμινάριο ΚΑΡΠΑ για βρέφη. Η μητέρα σαν στήλη άλατος με το παιδί στα χέρια, δεν άφηνε τον αστυνομικό να το αγγίξει, αλλά την κοίταξε στα μάτια και την έπεισε να του το εμπιστευθεί.
Με τα δύο δάκτυλά του έκανε τις θωρακικές πιέσεις, ενώ του έδωσε και την τεχνητή αναπνοή, μέχρι που το βρέφος επανήλθε στη ζωή και άνοιξε τα μάτια. Χωρίς να χάσουν χρόνο μετέφεραν το μωρό στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία», όπου οι γιατροί το παρέλαβαν και είπαν πως εάν ο αστυνομικός δεν είχε τη συγκεκριμένη εκπαίδευση το βρέφος θα είχε φύγει από τη ζωή.
Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κάποιος την αντίδραση των γονέων, μόλις κατάλαβαν ότι το παιδί αναπνέει και πάλι.
Πολλές φορές στο παρελθόν συνδικαλιστές της Αστυνομίας έχουν προτείνει στην ηγεσία του Σώματος τη διεξαγωγή σεμιναρίων στα στελέχη της Άμεσης Δράσης, τα οποία συχνά φθάνουν πριν από τους διασώστες του ΕΚΑΒ σε περιστατικά, που χρειάζεται η παροχή Α′ Βοηθειών, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν διεξαχθεί με μέριμνα της ΕΛ.ΑΣ.
Ιρανή σκακίστρια έλαβε μέρος σε διεθνές τουρνουά χωρίς χιτζάμπ, σύμφωνα με δημοσιεύματα των ΜΜΕ, και φαίνεται πως έγινε η τελευταία σε μια μακρά λίστα γυναικών της χώρας με υψηλή αναγνωρισιμότητα που αψηφούν τους περιορισμούς του καθεστώτος και στέλνουν μήνυμα στο εξωτερικό για όσα συμβαίνουν στο Ιράν που μαστίζεται από διαδηλώσεις και άγρια καταστολή.
Τα ιρανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία Khabarvarzeshi και Etemad, σε σχετικά ρεπορτάζ αυτές τις μέρες ανέφεραν ότι η Σάρα Καντέμ αγωνίστηκε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σκακιού Rapid and Blitz της FIDE στο Αλμάτι του Καζακστάν, χωρίς χιτζάμπ παρά τους αυστηρούς ενδυματολογικούς κώδικες του Ιράν.
Στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν η γυναίκα πράγματι εμφανίζεται χωρίς μαντίλα κατά τη διάρκεια του τουρνουά.
Η Khabarvarzeshi δημοσίευσε επίσης μια φωτογραφία της με μαντίλα, χωρίς όμως να πει αν τραβήχτηκε στην ίδια εκδήλωση ενώ δεν υπήρξε κανένα σχόλιο στη σελίδα της Καντέμ στο Instagram σχετικά με το τουρνουά ή τις σχετικές αναφορές. Επίσης δεν απάντησε σε σχετικό αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ο Καντέμ, 25 ετών, γνωστή και ως Σαρασαντάτ Καντεμαλσαριέχ βρίσκεται στην 804η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Διεθνούς Σκακιστικής Ομοσπονδίας.
Το Ιράν εδώ και πάνω από 100 ημέρες έχει βυθιστεί στο χάος εξαιτίας των μεγάλων και επίμονων διαδηλώσεων μετά τον θάνατο της 22χρονης Ιρανής Κούρδισσας Μάσα Αμινί που άφησε την τελευταία της πνοή ενώ την υπό την κράτηση από την ”Αστυνομία Ηθών” που την συνέλαβε για ”ακατάλληλη ενδυμασία”. Η κατάσταση όμως έγινε ακόμη πιο εκρηκτική καθώς το καθεστώς στο Ιράν δεν είναι διατεθειμένο να υποχωρήσει και απαντά στις διαμαρτυρίες και στα αιτήματα για σεβασμό των δικαιωμάτων των πολιτών με άγρια καταστολή.
Σημειώνεται πως μέχρι την περασμένη Πέμπτη, σύμφωνα με το ανεξάρτητο πρακτορείο ειδήσεων HRANA, είχαν σκοτωθεί 507 διαδηλωτές στο Ιράν, μεταξύ των οποίων 69 ανήλικοι καθώς και 66 μέλη των δυνάμεων ασφαλείας. Κρατικοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι μέχρι και 300 σκοτώθηκαν, μεταξύ των οποίων μέλη των δυνάμεων ασφαλείας.
Βγάζοντας το χιτζάμπ
Οι διαδηλώσεις σηματοδοτούν μια από τις πιο τολμηρές προκλήσεις για την ηγεσία του Ιράν από την επανάστασή του το 1979 και έχουν προσελκύσει Ιρανούς από όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Οι γυναίκες έπαιξαν εξέχοντα ρόλο, με κινήσεις υψηλού ρίσκου για τις ίδιες όσο και συμβολισμού αφαιρώντας και καίγοντας τις μαντίλες τους ενώ παράλληλα αρκετές ιρανές αθλήτριες έστελναν τα δικά τους μηνύματα συμπαράστασης.
Τον Οκτώβριο, η Ιρανή αθλήτρια αναρρίχησης ορειβάτης Ελνάζ Ρακαμπί διαγωνίστηκε στη Νότια Κορέα χωρίς μαντίλα, λέγοντας αργότερα ότι το έκανε ακούσια. Τον Νοέμβριο, μια Ιρανή τοξότης είπε ότι δεν πρόσεξε ότι της έπεσε η μαντίλα κατά τη διάρκεια τελετής απονομής βραβείων στην Τεχεράνη.
Αυτό το ταξίδι ήταν όνειρο ζωής και στο μεγαλύτερο μέρος του, αξιοποίησα, όσες ευκαιρίες μου εμφανίστηκαν. Δεν έχω συναισθήματα για καμία από αυτές τις γυναίκες, ήταν μόνο φυσική ανάγκη.
Η κοπέλα μου και εγώ είμαστε μαζί τρία χρόνια. Είναι η πρώτη μου σχέση και είμαστε και οι δύο περίπου 20 χρονών. Τα πρώτα δυόμισι χρόνια της σχέσης, ήμουν «κύριος» – μόνο κανένα φιλί ή φάσωμα με άλλες, όταν ήμουν έξω με τους κολλητούς μου, αλλά ποτέ δεν το τράβηξα παραπάνω.
Πρόσφατα, ταξίδεψα στην Ευρώπη για τρεις μήνες και τα πράγματα πήραν άλλη τροπή. Αυτό το ταξίδι ήταν όνειρο ζωής και στο μεγαλύτερο μέρος του, αξιοποίησα, όσες ευκαιρίες μου εμφανίστηκαν και, μάλιστα, δοκίμασα να βγω με ορισμένες.
Δεν έχω συναισθήματα για καμία από αυτές τις γυναίκες, ήταν μόνο φυσική ανάγκη, αλλά δεν είμαι σίγουρος, πόσο αυτό θα επηρεάσει τη σχέση μου.
Δεν είμαι, επίσης, βέβαιος, αν πρέπει να μείνω «νηφάλιος» – αυτή τη στιγμή ενοχές δεν έχω, αλλά ξέρω ότι, όσο συνεχίζεται, τόσο δυσκολότερο θα είναι να το παραδεχτώ. Για να το μπερδέψω ακόμα περισσότερο, η κοπέλα μου μετακομίζει σύντομα στο διαμέρισμά μου και μετά, θα πάμε μαζί διακοπές.
Εκεί, θα γνωρίσω την οικογένειά της, αλλά οι «αμαρτίες» μου είναι συνέχεια στο μυαλό μου. Τι να κάνω;
Η Μάρα Ζαχαρέα σε συνέντευξή της αποκάλυψε ποια είναι η πιο ευχάριστη και ποια η χειρότερη περίοδος της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας, «αδειάζοντας» την Έλλη Στάη.
Με την ευκαιρία, δείτε για ποιο λόγο «λύγισε» στον αέρα του δελτίου ειδήσεων η Μάρα Ζαχαρέα.
«Τα πρώτα χρόνια που ήμουν στο Mega και έκανα πολιτικό ρεπορτάζ. Τα θυμάμαι με νοσταλγία και με αγάπη, γιατί τότε είχα και έναν μεγάλο ενθουσιασμό για το επάγγελμα μας, και περισσότερες φυσικές και ψυχικές αντοχές. Εκείνα τα χρόνια είχε και το ρεπορτάζ πολύ ενδιαφέρον. Ήταν και μεγάλες προσωπικότητες τότε… Ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου, ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.
Εκείνα τα χρόνια, ναι, αν με έβαζε κάποιος να επιλέξω, θα σου έλεγα ότι ήταν τα αγαπημένα μου. Έχω μια μεγάλη επιφύλαξη, γιατί όπως όλοι ξέρουμε σε όλα τα θέματα της ζωής μας, κοιτάζοντας πίσω το παρελθόν εξιδανικεύουμε. Ενώ την ώρα που ζούμε μια κατάσταση, αντιμετωπίζουμε εκτός από τα θετικά της και τα αρνητικά της. Δεν αποκλείεται δηλαδή 10-15 χρόνια μετά από σήμερα, να σου έλεγα ότι και αυτή είναι μια ευχάριστη περίοδος» είπε στο «Crash» η δημοσιογράφος.
«Με τον Νίκο Χατζηνικολάου είχα μία εξαιρετική συνεργασία και όταν ήμασταν μαζί στον Alpha και τώρα στο Star (…). Με το άλλο πρόσωπο που έχω συμπέσει στον αέρα ενός δελτίου είναι με την Έλλη Στάη, για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ενάμιση μήνα περίπου είχε κρατήσει. Και ήταν μία συνεργασία πάρα πολύ άσχημη που δεν θέλω να τη θυμάμαι καθόλου.
Πρέπει να πω ότι υπήρξαν αρκετοί συνάδελφοι, γιατί ήταν δική μου ιδέα να έρθει η Έλλη Στάη στον Alpha και να συνεργαστούμε, που μου είπαν:
“Γιατί το κάνεις αυτό’; “Πώς σου ήρθε αυτή η ιδέα’; “Θα περάσεις πάρα πολύ άσχημα, είναι ένας άνθρωπος πάρα πολύ δύσκολος. Δεν βλέπεις τι έγινε στον Ant1 με τον Ευαγγελάτο’;
Εγώ όμως ήμουν καλοπροαίρετη να το πω, ρομαντική να το πω, τα θεώρησα υπερβολές… Εκ των υστέρων, βέβαια, ήρθαν όλοι αυτοί και μου έλεγαν δικαιωμένοι “Είδες που σου τα λέγαμε’;»
Καλεσμένος στην εκπομπή Studio 4 βρέθηκε το απόγευμα της Τρίτης ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος.
Ο γνωστός ηθοποιός μίλησε στη Νάνσυ Ζαμπέτογλου και τον Θανάση Αναγνωστόπουλο για τη γιαγιά του, Κατίνα Παξινού, τη σχέση της με τη μητέρα του, αλλά και τις προτάσεις που έχει δεχθεί από τον χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης.
«Αρνήθηκα δύο θεατρικές παραστάσεις φέτος, γιατί δεν μου ταίριαζαν, τις θεωρούσα παρωχυμένες. Η μία παίζεται και με μεγάλη επιτυχία. Είχα όμως καβάτζα το σήριαλ, ότι θα πέφτει από ‘κει ο μπερντές. Μου ‘χει τύχει σε πολύ καλό σενάριο στην τηλεόραση να το κόψουμε εμείς, γιατί δεν πληρωνόμασταν. Πήγαμε στα δικαστήρια, κερδίσαμε και δεν πήραμε τίποτα» ανέφερε ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος.
«Πολλές φορές ένα έργο ανεβαίνει τώρα και δεν έχει επιτυχία. Ανεβαίνει μετά από 5 χρόνια και σκίζει. Και λες «πώς γίνεται αυτό;». Δεν ήταν η εποχή του. Πόσες φορές λες «πω πω παραστασάρα» κι ανοίγει η αυλαία και είναι 5 άτομα. Μου ‘χει τύχει να είμαστε 20 άτομα πάνω στη σκηνή κι από κάτω 6… για όλη τη σεζόν στο Εθνικό Θέατρο. Παίξαμε αυτή τη μεγάλη αποτυχία για λίγο χρονικό διάστημα» παραδέχθηκε στη συνέχεια ο ηθοποιός.
«Ήταν ένα έργο που είχε όλα τα εχέγγυα για να σκίσει και πήγε άπατο, άκλαυτο. «Οι Μάσκες», μουσική Μάνου Χατζιδάκι, κοστούμια Διονύσης Φωτόπουλος. Φορούσα ένα υπέροχο κοστούμι του Διονύση με ένα στέμμα και μία μπέρτα τεράστια… μόνος μου το έβαζα, μόνος μου το έβγαζα. Κανείς δεν το ‘βλεπε» εξομολογήθηκε με χιούμορ ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος.
Στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Υπάρχει μία χρονιά που είχα 6 προτάσεις και δεν έγινε καμία, μου έχει τύχει να μην έχω και καμία πρόταση. Τώρα τον τελευταίο καιρό, με το ένα όδι στον τάφο έχω πολλές προτάσεις, δεν ξέρω τι γίνεται».
Για τη γιαγιά του, Κατίνα Παξινού και τον σύζυγό της, Αλέξη Μινώτη είπε: «Όταν τους γνώρισα εγώ, ήταν μεγάλοι άνθρωποι. Αυτός ήταν πολύ κλειστός, η Παξινού ήταν τρύπια χέρια. Πολλά λεφτά, πολύ πλούσια οικογένεια, τα έφαγε όλα. Μια φορά της έκανε δώρο ο Μινωτής έναν κοινό λογαριασμό στην Ελβετία. Τι ήθελε και το ‘κανε; Ο λογαριασμός άδειασε. Της λέει: Κατίνα, πού πήγαν τα λεφτά; Του λέει: Χρωστούσα στο φαρμακείο. Κάτι βλακείες, κάτι αηδίες έλεγε».
Λίγο αργότερα, ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος αναφέρθηκε και στη σχέση της γιαγιάς του με τη μητέρα του. Σχετικά με αυτό είπε: «Η μαμά μου ήταν ίδια με την Κατίνα Παξινού. Ήταν ντροπαλή όσο ζούσε η Παξινού, όταν πέθανε πήρε τη θέση της κανονικά, απελευθερώθηκε, έφυγε ένα βάρος… μάνα κόρη, τρώγονταν σαν τα σκυλιά».
Για τον παππού και νονό του, Αλέξη Μινωτή, σημείωσε: «Θαύμαζα την πειθαρχία του, τη γνώση του, την αφοσίωσή του σε αυτό που έκανε. Ήταν πάρα πολύ γυναικάς, η Παξινού τα ‘ξερε. Έβλεπε μία και μου έλεγε: τη βλέπεις αυτήν; Συγγενής σου. Δεν την ενοχλούσε καθόλου. Αυτό νομίζω ότι ήταν μαχαίρι στην καρδιά του: η λαϊκή απήχηση που είχε αυτή και δεν είχε αυτός. Ήταν μια σχέση λατρείας και φοβερής ζήλιας».
Ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος δε δίστασε να αναφερθεί και στη δικαστική διαμάχη που είχε με τον Αλέξη Μινωτή, όταν ο αείμνηστος ηθοποιός θέλησε να «προσβάλει» τη διαθήκη της συζύγου του, Κατίνας Παξινού. «Δεν μπορώ να το εξηγήσω. Ένας τόσο σπουδαίος άνθρωπος στο μυαλό, λες πώς αυτός ο άνθρωπος στις ιδιωτικές του σχέσεις ήταν τόσο σφιχτός; Εγώ δεν είχα τίποτα να χωρίσω με αυτόν και φτάσαμε να χωρίσουμε για τα λεφτά, για τη διαθήκη της γιαγιάς μου».
«Το δικαστήριο που τον πήγα εγώ, επειδή με απέλυσε από το Εθνικό, το έχασα. Τα λεφτά πολλές φορές παίζουν μεγάλο ρόλο στις οικογένειες, δεν είναι μόνο στη δική μου που γίναμε μπάχαλο. Γιατί ο άνθρωπος είναι ηλίθιος, Νάνσυ μου, και δεν καταλαβαίνει ότι πάνω απ’ όλα έχει την υγεία του και ότι η ζωή είναι μικρή και δεν επαναλαμβάνεται… και ότι αυτά δεν έχουν καμία αξία επί της ουσίας» εξομολογήθηκε στη συνέχεια.
«Βλέπουμε τώρα τι γίνεται με το σκάνδαλο Qatar-Gate. Πώς φτάσαμε εκεί; Όταν λέει ο σύντροφος αυτής της κυρίας ότι έκανα ό,τι έκανα για τα λεφτά που δεν τα είχα και ανάγκη, καταλαβαίνεις πού φτάνει η τρέλα του ανθρώπου. Γιατί δεν θα τα πάρεις μαζί σου. Εγώ δεν τον πήγα στα δικαστήρια για τα λεφτά. Τη δεύτερη φορά μας πήγε εκείνος στα δικαστήρια για να «ρίξει» τη διαθήκη της γιαγιάς μου και δεν τα κατάφερε» δήλωσε ο ηθοποιός.
Κλείνοντας το θέμα, ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος επεσήμανε: «Το ξέχασα, δεν ξέρω αν μπορώ να τον συγχωρήσω. Ομολογώ ότι αυτό ήταν κάτι που με πλήγωσε αφάνταστα, γιατί δεν βρήκα για ποιον λόγο έγινε. Κι ο Ωνάσης κι ο Νιάρχος που είχαν τόσα λεφτά, τι καταλάβανε;».
Σε ηλικία 97 ετών έφυγε από τη ζωή η σύζυγος του εφοπλιστή Γιάννη Λάτση, Εριέττα Λάτση – Τσουκαλά.
Η Εριέττα Λάτση γεννήθηκε το 1925 στον Πύργο. Το 1940 ο καπετάν Γιάννης αποφάσισε να κλέψει την μέλλουσα σύζυγό του, με την Εριέττα να παντρεύεται μόλις 16 ετών. Μαζί απέκτησαν τρία παιδιά: Τον Σπύρο, τη Μαργαρίτα και την Μαριάννα.
Η Εριέττα Λάτση στήριξε τον σύζυγο του σε όλες τις επιχειρηματικές επιλογές του και έμεινε στο πλευρό του έως τον θάνατο του, το 2003.
Η Εριέττα Λάτση ανάμεσα στον σύζυγο της και τον ηθοποιό Κίφτον Γουέμπ στα γυρίσματα της ταινίας «Το Παιδί και το Δελφίνι».
Η ιστορία του Γιάννη Λάτση
Ο Γιάννης Λάτσης γεννήθηκε το 1910 στο Κατάκολο του Νομού Ηλείας. Ήταν το έκτο από τα εννιά παιδιά του Σπύρου και της Αφροδίτης Λάτση. Προερχόμενος από φτωχή οικογένεια, αναγκάστηκε να δουλέψει από πολύ μικρή ηλικία, κυρίως σε εργασίες στο λιμάνι του Κατακόλου ως λιμενεργάτης. Το λιμάνι του Κατακόλου εκείνη την εποχή είχε αρκετή κίνηση από εμπορικά πλοία, που μετέφεραν αγροτικά προϊόντα της περιοχής, και κυρίως σταφίδα, προς τα λιμάνια της δυτικής Ευρώπης, αλλά και από κρουαζιερόπλοια που αποβίβαζαν επιβάτες προκειμένου να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.
Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο Κατακόλου, στο Ελληνικό Σχολείο του Πύργου και, στη συνέχεια, στη Μέση Δημόσια Εμπορική Σχολή του Πύργου. Το 1940 παντρεύτηκε στον Πύργο Ηλείας την Εριέττα Τσουκαλά και απέκτησαν τρία παιδιά, τον Σπύρο, τη Μαριάννα και τη Μαργαρίτα. Έφυγε από τη ζωή στις 10 Απριλίου 2003 και δύο χρόνια μετά η οικογένειά του προχώρησε στη σύσταση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, συνεχίζοντας το πλούσιο κοινωφελές έργο που είχε ο ίδιος αναπτύξει κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Δείτε το βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=vjRZ1nf1I8c
Η πορεία του στο χώρο των επιχειρήσεων
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 έως και τα μέσα της δεκαετίας του 1990, χαρακτηρίζεται από την ενασχόλησή του με το εμπόριο, αρχικά σταφίδας και αγροτικών προϊόντων και στη συνέχεια βιομηχανικών αγαθών, πετρελαίου και πετρελαιοειδών.
Για τρεις περίπου δεκαετίες, από τα μέσα της δεκαετίας του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970, δραστηριοποιείται στην ακτοπλοΐα, με τη δρομολόγηση έξι πλοίων στη γραμμή του Αργοσαρωνικού, και στην επιβατηγό ναυτιλία, με τη μεταφορά κυρίως προσκυνητών από χώρες με μουσουλμανικούς πληθυσμούς, όπως η Λιβύη, η Αλγερία και η Τυνησία, στην Τζέντα, στο πλαίσιο του ετήσιου προσκυνήματός τους στη Μέκκα.
Η αγορά του πρώτου φορτηγού πλοίου το 1955 και του πρώτου δεξαμενόπλοιου το 1958 σηματοδοτεί την ένταξή του στον κόσμο της εμπορικής ποντοπόρου ναυτιλίας. Οι θαλάσσιοι δρόμοι που καλύπτει αρχικά ο εμπορικός του στόλος περιορίζονται κυρίως στην ανατολική Μεσόγειο, με τον μεγαλύτερο όγκο των συναλλαγών του να εντοπίζεται στην Αίγυπτο και να φτάνει ως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου και ίδρυσε τα πρώτα του γραφεία εξωτερικού.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 ο στόλος του εξαπλώνεται τόσο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα όσο και γεωγραφικά, αφού πλέον οι συναλλαγές του εκτείνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, επικουρούμενες από τα γραφεία-δορυφόρους που ιδρύει σε πόλεις με εμπορικό και επενδυτικό ενδιαφέρον για την εποχή, όπως η Βηρυτός, το Τόκιο, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι κ.α.
Στο ξεκίνημα της δεκαετίας του 1970 ξεκινά η κατασκευή του διυλιστηρίου της Πετρόλα Ελλάς στην Ελευσίνα, γεγονός που σηματοδοτεί την ένταξή του ταυτόχρονα σε δύο επιχειρηματικούς τομείς, εκείνον της βιομηχανίας πετρελαίου και εκείνον των κατασκευών, δραστηριότητες οι οποίες θα συνεχιστούν και στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας έως και τα μέσα της δεκαετίας του 1990, με εκτεταμένα έργα υποδομής τα οποία αναλαμβάνει η εταιρεία του Petrola International.
Τέλος, η ενασχόλησή του με το χώρο των τραπεζών ξεκινά το 1980 ως παράπλευρη και περιορισμένη δραστηριότητα, η οποία θα αναπτυχθεί περισσότερο στην πορεία των επόμενων ετών με την απόσυρσή του από την ενεργό δράση και την απελευθέρωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Η Εριέττα Τσουκαλά και ο Γιάννης Λάτσης στην αρχή της γνωριμίας τους.
Κοινωφελές έργο
Η επιχειρηματική δράση του Ιωάννη Σ. Λάτση συνοδεύτηκε από πολυάριθμες κοινωφελείς πρωτοβουλίες, ο τρόπος υλοποίησης των οποίων διέφερε αναλόγως των συνθηκών και των απαιτήσεων.
Μία από τις πρώτες συντονισμένες ενέργειές του ήταν η σύσταση, το 1967, του Ιδρύματος Υποτροφιών Ηλείων Ιωάννη Σ. Λάτση με σκοπό την παροχή βοήθειας σε φοιτητές της ιδιαίτερης πατρίδας του. Επιθυμώντας να ενισχύσει τον τομέα της επιστημονικής έρευνας το 1975 ίδρυσε το Fondation Latsis Internationale, ένα κοινωφελές μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα με έδρα τη Γενεύη, το οποίο απονέμει ετησίως χρηματικά βραβεία σε επιστήμονες και ερευνητικές ομάδες σε αναγνώριση της εξαίρετης και καινοτόμας συνεισφοράς τους σε επιλεγμένα επιστημονικά πεδία.
Από το 1991 έως το 2012 το Ίδρυμα Αποκαταστάσεως Ομογενών Εξ Αλβανίας, που συστάθηκε από τον ίδιο, φιλοξένησε και εκπαίδευσε περισσότερους από 1.000 Έλληνες ομογενείς εξ Αλβανίας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αναβάθμιση του επιπέδου ζωής τους αλλά και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Το ζεύγος Λάτση με την πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Παράλληλα, η προσφορά του ήταν εκτεταμένη και σε περιπτώσεις έκτακτων καταστάσεων. Έτσι, παρείχε σημαντική οικονομική βοήθεια κατά τους σεισμούς που έπληξαν την περιοχή της Καλαμάτας το 1986, φιλοξενώντας σε δικό του κρουαζιερόπλοιο περισσότερους από 1.000 άστεγους επί δύο χρόνια και προσφέροντας στο Ελληνικό Δημόσιο εργοστάσιο κατασκευής προκατασκευασμένων σπιτιών.
Τη βοήθειά του προσέφερε και κατά τους σεισμούς που έπληξαν τον Πύργο Ηλείας το 1988 και το 1993, τα Γρεβενά το 1995 και την Αθήνα το 1999. Επιπλέον, στήριξε το ελληνικό κράτος μέσω δωρεών για τον επιχειρησιακό και λειτουργικό εξοπλισμό του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Υπουργείου Δημόσιας Τάξης.
Η ευαισθησία του για τους Έλληνες ναυτικούς και τις οικογένειές τους εκφράστηκε μέσα από μεγάλου ύψους δωρεές στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Το 1995 παραδόθηκε στη διοίκηση του Κολλεγίου Αθηνών το κτηριακό συγκρότημα του Λάτσειου Διδακτηρίου συνολικής έκτασης 10.000 τ.μ. που χρηματοδοτήθηκε πλήρως από τον Γιάννη Λάτση. Το 1999 ξεκίνησε η κατασκευή του Λάτσειου Κέντρου Εγκαυμάτων, ενός εξειδικευμένου κέντρου περίθαλψης εγκαυματιών, το οποίο παραδόθηκε πλήρως εξοπλισμένο στο Ελληνικό Δημόσιο το 2005, δύο χρόνια μετά το θάνατό του, και εντάχθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας «Θριάσιο».
Τέλος, η κοινωφελής προσφορά του επεκτάθηκε και σε πλήθος μεμονωμένων χειρονομιών αλληλεγγύης προς τους συνανθρώπους του που βρίσκονταν σε ανάγκη.
Για τη συνολική προσφορά του τιμήθηκε, μεταξύ άλλων, με τον Χρυσό Σταυρό της Χιλιετηρίδος του Αγίου Όρους από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα το 1963, με το Ανώτατο Παράσημο του Τάγματος του Φοίνικος από τον Βασιλέα Παύλο το 1965, με τον Βαθμό του Ανωτέρου Ταξιάρχου από τον Πατριάρχη Αντιοχείας το 1976, με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών το 1989 και με τον Χρυσό Σταυρό από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο το 1995.
Η Μαριάννα Λάτση και ο Σπύρος Λάτσης συνεχίζουν το έργο του
«Με παρότρυνε να σπουδάσω και με έπαιρνε από μικρό παιδί στα επαγγελματικά του ταξίδια. Στα χαρτιά φέρω το επώνυμό του, αλλά κάθε στιγμή αισθάνομαι την παρουσία και την καθοδήγησή του», έλεγε η Μαριάννα Λάτση για τον πατέρα της σε μία εκδήλωση του Ελληνικού Συλλόγου Αποφοίτων του London School of Economics πριν χρόνια.
Παρούσα συχνά, για να παρακολουθήσει το έργο της κόρης της Μαριάννας Λάτση η Εριέττα Λάτση, πάντα και με ιδιαίτερο στυλ. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η Μαριάννα Λάτση συνόδευε την αγαπημένη της μητέρα σε εκδηλώσεις. Μία από αυτές ήταν τον Σεπτέμβριο του 2018, στην τελετή ονοματοδοσίας του λιμανιού Κατακόλου σε «Λιμάνι Ιωάννη Σπύρου Λάτση». Εκεί είχε παρευρεθεί όλη η οικογένεια για να τιμήσει τον γενάρχη της.