Blog Σελίδα 4997

«Με παράτησε σύξυλη την ημέρα του γάμου μας. 48 ώρες μετά όλα άλλαξαν. Άθελά του μου έκανε το μεγαλúτερο δώpο»

0

«Ο σύντροφός μου με παράτησε την ημέρα του γάμου μας – Ήταν η στιγμή που μου άλλαξε τη ζωή»

Η Sherine Tadros είναι δημοσιογράφος η οποία κάλυπτε τα γεγονότα στο Κάιρο, μετά την ανατροπή του προέδρου Χόσνι Μουμπάρακ. Έζησε εκεί για τέσσερα χρόνια, μέσα στα οποία συνάντησε τον (πρώην) σύντροφό της, τον οποίο επρόκειτο να παντρευτεί. Εργάζονταν και οι δύο ως ρεπόρτερ και σχεδίαζαν να παντρευτούν και να μετακομίσουν στη Νέα Υόρκη, πόλη στην οποία ο σύντροφός της είχε πρόταση για δουλειά. Εκείνη σκεφτόταν πολύ σοβαρά να αφήσει τη δημοσιογραφία, καθώς ένιωθε κόπωση σωματική και ψυχική. Την ημέρα του γάμου της, ωστόσο, όλα ανατράπηκαν.

Η ίδια περιγράφει την ιστορία της στο βιβλίο “Taking Sides: A Memoir About Love, War and Changing the World”, πώς αυτή της η εμπειρία τη βοήθησε να βρει τη δουλειά των ονείρων της και έναν σύντροφο που τη λατρεύει.

Διαβάστε παρακάτω ένα κομμάτι ιστορία της:

«Ακριβώς έναν χρόνο μετά την πρόταση γάμου, ο αρραβωνιαστικός μου και εγώ θα υπογράφαμε τα χαρτιά του γάμου μας στο Κάιρο, όπου ζούσαμε τέσσερα χρόνια και εργαζόμασταν ως ρεπόρτερ. Θα μετακομίζαμε στη Νέα Υόρκη, όπου του είχε προταθεί δουλειά. Προσωπικά, δεν ήμουν σίγουρη αν ήθελα να συνεχίσω τη δημοσιογραφία. Είχα μόλις παραιτηθεί από ρεπόρτερ του Sky News και ένιωθα εξαντλημένη από αυτή την εργασία και τους περιορισμούς της.

Ήταν ξεκάθαρο πως είχα εξαντληθεί, παρά τα βραβεία και την αναγνώριση που λάμβανα με την ομάδα μου. Ένιωθα πως δεν έκανα τίποτα για να αλλάξω τη ζωή των ανθρώπων που φωτογράφιζα με την ομάδα μου και κατέγραφα τη ζωή τους. Δεν με ενδιέφερε πλέον να εξηγήσω τα άσχημα που συνέβαιναν στον κόσμο. Επιθυμούσα περισσότερο να σταματήσω αυτές τις αδικίες.

Είχα ήδη ξεκινήσει να συνομιλώ με τη Διεθνή Αμνηστία. Έψαχναν για υπεύθυνο στα γραφεία της Νέας Υόρκης. Παρά τη λιγοστή εμπειρία μου στον τομέα των ανθρώπινων δικαιωμάτων, δέχτηκαν να κάνουμε συνέντευξη μέσω Zoom. Η μόνη στιγμή που μπορούσαν, βέβαια, ήταν το πρωινό της ημέρας του γάμου μου. Ήμουν πολύ διστακτική απέναντι σε αυτή την αλλαγή. Η δημοσιογραφία ήταν το μόνο που γνώριζα, ενώ όλοι μου έλεγαν πως ήμουν τρελή που αφήνω μια στρωμένη και επιτυχημένη καριέρα.

Πάλευα με τις σκέψεις μου, όταν άκουσα την πόρτα του διαμερίσματος να χτυπά δυνατά. Ήταν ο αρραβωνιαστικός μου. “Πρέπει να μιλήσουμε”, μου είπε. Το πρόσωπό του ήταν χλωμό και η φωνή του έτρεμε. Τον είχα δει ξανά συγχυσμένο ή έπειτα από ένα δύσκολο ρεπορτάζ, αλλά ποτέ σε αυτή την κατάσταση.

Άρχισε να μιλά για μια διαφωνία που είχαν οι γονείς μας για τον γάμο και τις προσκλήσεις. Και τελικά μου είπε: «Δεν θέλω να παντρευτούμε. Δεν νομίζω πως σε αγαπάω αρκετά».

Μάζεψε τα πράγματά του και έφυγε. Μέχρι να φτάσουν οι γονείς μου, 45 λεπτά μετά, μάζευα τα δικά μου σε σακούλες σκουπιδιών. Έβγαλα το δαχτυλίδι αρραβώνων και το άφησα πάνω στο τραπέζι, δίπλα στις βέρες που θα ανταλλάζαμε εκείνο το βράδυ. Οι τρεις μας πήραμε την αμέσως επόμενη πτήση αναχώρησης από το Κάιρο.

Όταν έφτασα στο πατρικό μου στο Λονδίνο, κοιμήθηκα βαθιά. Το επόμενο πρωί, καθώς ο ήλιος ανέτειλε, βγήκα από το σπίτι με τις πιτζάμες και περπατούσα αργά προς τον δρόμο. Δεν ένιωθα τα πόδια μου να κουνιούνται. Κατέβηκα από το πεζοδρόμιο και στάθηκα στη μέση του δρόμου.

Δευτερόλεπτα μετά εμφανίστηκε ο πατέρας μου. Έτρεξε και με τράβηξε στην άκρη. Καθίσαμε για λίγο στην άκρη του πεζοδρομίου χωρίς να μιλάμε και έπειτα ο πατέρας μου, δίχως να πει τίποτα, με οδήγησε στο σπίτι. Νομίζω δεν θα καθόμουν εκεί για ώρα και θα είχα κινηθεί αμέσως μόλις άκουγα αυτοκίνητο. Αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρη.

Αφού πήρα πρωινό με τους γονείς μου και είχαμε μια πολύ ήρεμη συζήτηση, ένιωσα λιγάκι καλύτερα. Κοιτούσα τα μηνύματα και τα email μου, όταν είδα ένα από το γραφείο προσωπικού της Διεθνούς Αμνηστίας. Με ενημέρωναν πως η συνέντευξή μου είχε ακυρωθεί, αφού δεν εμφανίστηκα. Απάντησα εξηγώντας πως μου έτυχε κάτι πολύ προσωπικό και ζητώντας δεύτερη συνέντευξη, αυτή τη φορά από κοντά, αφού βρισκόμουν στο Λονδίνο.

Ήμουν αποφασισμένη να πάρω τη δουλειά. Ήξερα ακριβώς τι να κάνω. Μακριά από τον πρώην αρραβωνιαστικό μου και τις προσδοκίες των άλλων, οι αμφιβολίες που είχα διαλύθηκαν. Το να αφήσω τη δημοσιογραφία δεν ήταν πια μια δύσκολη επιλογή, αλλά η μόνη λογική κίνηση. Μου απάντησαν θετικά και βρέθηκα στα γραφεία τους το ίδιο απόγευμα.

Στο τέλος της ημέρας και παρά τις αρνητικές πιθανότητες που είχα, πήρα τη δουλειά. Και παρά το ότι η ζωή μου όπως την ήξερα και ο ίδιος μου ο εαυτός είχαν διαλυθεί μόλις 48 ώρες πριν, αυτή η αλλαγή μου έδωσε το κουράγιο να συνεχίσω σε μία δουλειά που ήταν γραφτό μου να βρεθώ.

Εφτά χρόνια μετά εργάζομαι ακόμα στη Διεθνή Αμνηστία. Πλέον, δουλειά μου είναι να σιγουρευτώ πως κάτι θα γίνει για όλους εκείνους που υποφέρουν και κατέγραφα στη διάρκεια των ρεπορτάζ μου. Nα κάνω τη διαφορά στη ζωή των ανθρώπων, βοηθώντας να αλλάξουν οι πολιτικές είτε προσπαθώντας να βρω δικαιοσύνη είτε παλεύοντας για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε διαφορετικές χώρες.

Μόνο αφού με παράτησε ο αρραβωνιαστικός μου κατάφερα να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου για το ποια πραγματικά ήθελα να γίνω. Κατάφερα να αφιερώσω τον εαυτό μου στον ακτιβισμό. Ήταν αυτή η συνειδητοποίηση που με οδήγησε στη Νέα Υόρκη και στο να βρω τελικά την ευτυχία με έναν άνθρωπο που με αγαπά και με κάνει να νιώθω ασφάλεια. Η ζωή μου δεν εξελίχθηκε όπως ακριβώς σχεδίαζα, αλλά κατέληξα εκεί ακριβώς που εγώ χρειαζόμουν και με τον άνθρωπο που ήταν γραφτό μου να είμαι μαζί».

Αντιγόνη Ντρισμπιώτη: Από το τσιποuράδικο στην Καρδίτσα στην κορυφή του κόσμου

0

Μόλις μερικά 24ωρα έχουν περάσει από την ανάδειξη της Αντιγόνης Ντρισμπιώτη ως κορυφαία αθλήτρια για το 2023. Η κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου στα 35χλμ Βάδην ήταν η μεγαλύτερη στιγμή της Ελληνίδας βαδίστριας μέσα στο 2023.

Μία χρονιά μετά το μαγικό 2022, όταν έκανε ολόκληρη την Ευρώπη να υποκλιθεί στο αγωνιστικό μεγαλείο της κατακτώντας την πρώτη θέση στα 35χλμ. βάδην του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και την πρώτη θέση και στα 20χλμ. βάδην της ίδιας διοργάνωσης.

Λίγοι όμως είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι ο δρόμος της Αντιγόνης προς την επιτυχία δεν ήταν ποτέ στρωμένος με ροδοπέταλα.

Η 38χρονη Αντιγόνη, λιγότερο από έναν χρόνο πριν φέρει στην Ελλάδα τα δυο χρυσά μετάλλια, κινδύνευσε να χάσει την ολυμπιακή υποτροφία ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 το Παρίσι γιατί κάποιοι θεώρησαν ότι «παραμεγάλωσε» για τον στίβο.

«Έχει ηλικία το θέλω μας; Όταν μέσα σου νιώθεις ζωντανός, υπάρχει ηλικία;» απαντάει η ίδια.

«Είχε μπει ηλικιακό όριο στους αθλητές που θα έπαιρναν τα χρήματα. Θεώρησα ότι αυτό ήταν άδικο. Πώς ήταν δυνατόν, από την στιγμή που έφερα στην Ελλάδα την όγδοη θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, να λένε από την Ολυμπιακή Επιτροπή ότι δεν μπορούσα λόγω ηλικίας να πάρω την υποτροφία για να συνεχίσω την προσπάθειά μου; Μου “χτύπησε” πολύ άσχημα. Ήταν πολύ υποτιμητικό και γι’ αυτό και αντέδρασα», εξήγησε.

«Κι όπως φάνηκε από την απόφαση που πάρθηκε λίγες ημέρες αργότερα, κάποιες φορές πρέπει να αντιδράς για να πετυχαίνεις πράγματα, όχι μόνο για σένα αλλά και για το μέλλον του αθλητισμού. Κι ας μην σε βλέπουν μετά με καλό μάτι. Προσωπικά, δεν με απασχολεί καθόλου πώς θα με δουν»

Η 38χρονη Καρδιτσιώτισσα δουλεύει στο τσιπουράδικο που διατηρούν οι γονείς της. Πρέπει να το κάνει για να συντηρηθεί η ίδια και η οικογένειά της.

«Δεν είμαστε πλούσιοι και δούλευε στο τσιπουράδικο πριν την προπόνηση», λέει η μητέρα της.

Πριν τους μεγάλους αγώνες κάνει μόνο ένα διάλλειμα προκειμένου να προετοιμαστεί. Ωστόσο, όταν εργάζεται η καθημερινότητα είναι σκληρή.

«Είναι πολύ ωραίο το συναίσθημα να ξέρεις πως εσύ δεν ξάπλωσες στον καναπέ σου να βάλεις το μαξιλάρι και να γυρίσεις πλευρό. Εσύ δούλευες το βράδυ. Μεγαλύτερη ανταμοιβή δεν υπάρχει»

«Το παν είναι η θέληση. Το πρόγραμμά μου είναι καθημερινά γεμάτο με προπονήσεις και δουλειά. Ξυπνάω νωρίς το πρωί, πηγαίνω για προπόνηση, στις 12 πηγαίνω στην ταβέρνα από όπου και φεύγω στις επτά το απόγευμα. Επιστρέφω στην προπόνηση μέχρι τις εννιά το βράδυ, όταν και γυρνάω στην ταβέρνα και φεύγω στις 2 το πρωί. Είμαι γενικά της γνώμης πως όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το πετύχεις», έχει πει στο makthes.gr.

Δεν υπήρχαν εγκαταστάσεις για να προπονηθεί. Χρειάστηκε να προπονείται στον περιφερειακό δρόμο της Καρδίτσας. Δίπλα στα αυτοκίνητα που περνούσαν.

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η αθλήτρια δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να κάνει πίσω.

«Κάποια στιγμή σταμάτησε για λίγο αλλά δεν θα τα παρατούσε ποτέ. Δεν είναι από τα παιδιά που αφήνει στη μέση κάτι. Ξέρει ότι μπορεί και όταν θέλεις, όλα μπορείς να τα κάνεις», λέει η μητέρα της.

«Υπήρχαν γεγονότα και καταστάσεις που εκείνη την περίοδο με έκαναν να μην θέλω να ασχοληθώ με τον αθλητισμό. Δεν είχα και τον χρόνο άλλωστε. Στα 27 μου όμως ένιωσα την επιθυμία να αρχίσω ξανά να “χτίζω” το σώμα μου. Είχα χάσει και πάρα πολλά κιλά. Ήμουν τόσο αδύνατη, ώστε εκείνη την περίοδο είχα φτάσει να ζυγίζω 43 κιλά! Βρέθηκα στο όριο της νευρικής ανορεξίας. Δεν έτρωγα σχεδόν τίποτα», είχε εξομολογηθεί στο athletestories.gr.

«Παρά το γεγονός ότι ψυχολογικά ήμουν καλά, είχα παραμελήσει λίγο τον εαυτό μου. Η αλήθεια βέβαια είναι πως δεν ήμουν και πολύ του φαγητού. Έπρεπε όμως να κάνω κάτι, να φτιάξω το σώμα μου. Ξεκίνησα λοιπόν να ασχολούμαι ξανά με τον αθλητισμό», σημείωσε στη συνέχεια. Κι ενώ ξεκίνησε για τον εαυτό της, ένας καλός της φίλος την προκάλεσε να επιστρέψει στο επίπεδο του πρωταθλητισμού αν μπορούσε. «Μπορώ», απάντησε κι έτσι ξεκίνησαν όλα ξανά όταν ήταν 27 ετών.

Για τους Έλληνες που τη στηρίζουν, λέει: «Ήταν η δύναμή μου για να τρέξω ακόμα και να κερδίσω. Τους ευχαριστώ».

Κάθε φορά που πηγαίνετε σε ένα εστιατόριο, ένα ξενοδοχείο ή ένα μπαρ για τις γιορτές τώρα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά δείτε και θυμηθείτε αuτή την φωτογραφία

0

Να είστε ευγενικοί σε όσους εργάζονται ειδικά τις γιορτές.

Κάθε φορά που πηγαίνετε σε ένα εστιατόριο, ένα ξενοδοχείο ή ένα μπαρ για τις γιορτές τώρα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά δείτε και θυμηθείτε αυτή την φωτογραφία. Κάποιοι κάνουν τα πάντα για να σας εξυπηρετήσουν και να σας προσφέρουν ένα καλό φαγητό, μερικές φορές αυτοί οι άνθρωποι έχουν μόνο 5 λεπτά για να φάνε οι ίδιοι. Να είστε ευγενικοί στους σερβιτόρους, στους μπάρμαν και στους σεφ και όλους όσους εργάζονται ειδικά τις γιορτές. Δεν κοστίζει τίποτα.

79374902 2521211778159536 9130460628543078400 n

Τότε που οι Χριστιανοί λαχταρούσαν τα Χριστούγεννα, νήστευαν, προσεύχονταν, εξομολογούνταν

0

Κάποτε! Τότε που είχε η ζωή σκοπό, και νόημα ο αγώνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τότε που οι Χριστιανοί λαχταρούσαν τα Χριστούγεννα, ετοιμάζονταν για τα Χριστούγεννα: Νήστευαν τη Σαρακοστή, προσεύχονταν, εξομολογούνταν, πρόσμεναν…

Τότε που τα παιδιά ήταν παιδιά και μελωδούσαν με τους βοσκούς τα κάλαντα μες στη νυχτιά και περπατούσαν δρόμους και στενά πάνω στων Μάγων τ᾿ άλογα.

Τότε που μάζευ᾿ η γιορτή τα πλοία στην Πατρίδα απ᾿ τους λωτούς της ξενιτιάς κι έφερνε σπίτι τον πατέρα, στη μαύρη μάνα το παιδί, τον άντρα στη γυναίκα.

Κάποτε… τότε… γιόρταζαν Χριστούγεννα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έπειτα ήρθε λίβας δυτικός, το εμπόριο, και τα ᾿καψε· έκανε στάχτη τη γιορτή, τα όνειρα κουρέλι. Έδιωξε από τη Φάτνη τον Χριστό κι έβαλε τον χρυσό στη θέση του. Τα δώρα, τα ψώνια, τα ταξίδια σε άλλους τόπους μακρινούς έγιναν της γιορτής ο μόνος κι άχαρος σκοπός.

Έγινε η γιορτή απόδραση, λες σαν φυλακισμένων, προς τα βουνά, στα χιόνια, σ᾿ άλλους λαούς και τόπους. Στούς πέντε ανέμους σκόρπισε η Φάτνη της Βηθλεέμ, κι η φαμελιά κατάντησε «το σπίτι των ανέμων».

Τώρα η ιστορία αυτή φτάνει στο τέλος της. Μετά την ύπουλη υπονόμευσή της τόσων δεκαετιών, η εορτή δέχεται πιά το χτύπημα κατάστηθα: Η δυτική δαιμονολατρία, την ώρα που το αντίπαλο παρανοικό σύστημα αντικαθιστούσε τα Χριστούγεννα με τα Σταλινούγεννα, μετέτρεψε τη Γέννηση του Χριστού σε γέννηση του οποιουδήποτε· τα “Christmas” (=­Χριστούγεννα) σε “Χmas” (=γέννηση του «Χ»), ­τα­­χα χάριν συντομογραφίας.

Σήμερα δε η βρυκολακιασμένη Ευρώπη, δήθεν για να μην ενοχλούνται οι αλλόθρησκοι, απαγορεύει ήδη σε μια μετά την άλλη τις μεγάλες πόλεις της εορταστικό διάκοσμο που να υπενθυμίζει τη ­Γέννηση του Χριστού. Φώτα μόνο, χωρίς το Α­­­­­­στρο των Μάγων, χωρίς Φάτνη, αγ­­γέλους και βοσκούς.
Εορτάζει τα γενέ­θλια ο­­­λων και καταργεί σταδιακά τη Γέννηση του Σωτήρος. Καθιερώνει παγ­κόσμιες ημέρες για τα πιο γελοία πρα­γματα: υ­­­πνου, χορού, κέικ, ­μπύρας, γέλιου, ο­­­μοφυλοφοβίας, αριστερόχειρων κ.τ.λ., σβήνει δε τη μόνη άξια τιμής ημέρα του Χριστού.

Θαρρεί κανείς πως ακούει από τα βάθη των αιώνων τη μανιακή κραυγή των αφρόνων: «δεύτε και καταπαύσωμεν πάσας τας εορτάς του Θεού από της γης» (Ψαλ. ογ΄ [73] 8).

Εκ πρώτης όψεως αυτή η εξέλιξη φαν­τάζει αρνητική. Καί αναμφιβόλως είναι θλιβερή, αφού ο κόσμος μας χάνει και το ελάχιστο χριστουγεννιάτικο χρώμα που του είχε απομείνει. Γεγο­νος που δεν μπορεί παρά να προκαλεί πόνο και θλίψη.

Στην πραγματικότητα όμως η ­ραγδαί­­ως εξελισσόμενη αυτή ­αρνητική α­­­­τμο­­σφαιρα αποτελεί το ­καταλληλότερο περιβάλλον για να ανακαλύψουμε τα αληθινά Χριστούγεννα. Είναι ­πλεο­νε­κτημα και προνόμιο να ζεί ­κανείς σ’ αυ­τη τη δραματική καμπή της ιστο­ρι­ας.

Πλεονέκτημα και προνόμιο, διότι ­δυ­σ­­κολότερα σ᾿ αυτές τις συνθήκες θα α­­­ποπροσανατολισθούμε, και φυσικότερα θα κινηθούμε στο βάθος και την ουσία της Εορτής. Ευκολότερα πλέον θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε από τον επιδερμικό εορτασμό των φωταψιών και των εδεσμάτων, και θα αναζητήσουμε το αληθινό «φως το της γνώσεως» που ανατέλλει από το Σπήλαιο της Βηθλεέμ· θα ποθήσουμε την «τροφήν του παντός κόσμου», τον εν­ανθρωπήσαντα Θεό.

Η πρόκληση ειδικά εφέτος, μετά τις τόσες δραματικές εξελίξεις στην Πατρίδα μας με την ψήφιση αντιχριστιανικών νόμων, είναι μεγάλη. Πρόκληση να ζήσουμε αληθινά Χριστούγεννα. Το στάδιο είναι μπροστά μας ανοιχτό με την τεσσαρακονθήμερη νηστεία.

Σε πείσμα των αντίθεων δυνάμεων, να ζήσουμε ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Πηγή: ekklisiaonline.gr

Τί είναι το Χριστόψωμο ή αλλιώς Ψωμί των Χριστουγέννων

0

Για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, το Χριστόψωμο είναι ευλογημένο ψωμί. Το κόβουν ανήμερα τα Χριστούγεννα, δίνοντας πολλές ευχές. Απαραίτητος επάνω, χαραγμένος ο σταυρός.

Το χριστόψωμο το φτιάχνουν οι γυναίκες με ιδιαίτερη φροντίδα και υπομονή. Το ζύμωμα είναι μια ιεροτελεστία. Χρησιμοποιούν ακριβά υλικά , ψιλοκοσκινισμένο αλεύρι , ροδόνερο , μέλι , σουσάμι , κανέλα και γαρίφαλα, λέγοντας: «Ο Χριστός γεννιέται , το φως ανεβαίνει, το προζύμι για να γένει.»

Πλάθουν το ζυμάρι και παίρνουν τη μισή ζύμη και φτιάχνουν μια κουλούρα. Με την υπόλοιπη φτιάχνουν σταυρό με λωρίδες από τη ζύμη. Στο κέντρο βάζουν ένα άσπαστο καρύδι. Στην υπόλοιπη επιφάνεια σχεδιάζουν σχήματα με το μαχαίρι ή με το πιρούνι, όπως λουλούδια , φύλλα, καρπούς, πουλάκια, τα οποία συμβολίζουν την αφθονία που θέλουν να έχουν στην παραγωγή των ζώων και της σοδειάς του σπιτιού τους. Μερικοί συνηθίζουν στη μέση του χριστόψωμου να βάζουν ένα άβαφο αυγό, το οποίο συμβολίζει τη γονιμότητα.

Την ημέρα του Χριστού, ο νοικοκύρης παίρνει το χριστόψωμο, το στατυρώνει, το κόβει και το μοιράζει σ’ όλη την οικογένειά του και σε όσους παρευρίσκονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Μερικοί, εδώ βλέπουν ένα συμβολισμό της Θείας κοινωνίας. ‘Οπως ο Χριστός έδωσε τον άρτον της ζωής σε όλη την ανθρώπινη οικογένειά του. Γύρω από το χριστόψωμο υπάρχουν και άλλες παραδόσεις. Αναφέρονται στην ενότητα της Εκκλησίας και των λαών, με συμβολικό πρότυπο την ένωση των κόκκων του σίτου σ΄ ένα ψωμί. Οι λαοί κάποτε θα ενωθούν μ’ ένα ποιμένα το Χριστό.

christopsomo footo

Κατά τόπους φτιάχνεται σε διάφορες μορφές και έχει διαφορετικές ονομασίες όπως: «το ψωμί του Χριστού», «Σταυροί», «βλάχες» κ.ά.»Τα χριστόψωμα, αποτελούν το βασικό ψωμί των Χριστουγέννων και το ευλογημένο, αφού αυτό θα στηρίξει τη ζωή του νοικοκύρη και της οικογένειάς του. Το έθιμο αυτό διατηρείται σε ορισμένα μέρη της Ελλάδας και κυρίως στην Κρήτη. Η συνήθεια αυτή είναι πολύ βαθεία ριζωμένη.Το ζύμωμα του χριστόψωμου θεωρείται έργο θείο και είναι έθιμο καθαρά Χριστιανικό.

Πηγή: dogma.gr

Μιχάλης Σαράντης: Η εξομολόγnση για τις στιγμές με την 1,5 έτους κόρn του – «Το νιώθω πρώτn φορά και είναι ανεπανάλnπτο»

0

Ο Μιχάλης Σαράντης και η Λένα Παπαληγούρα βρέθηκαν καλεσμένοι στο «Καλύτερα δε γίνεται» με αφορμή την παράσταση «Συρανό» στην οποία πρωταγωνιστούν μαζί.

Ο γνωστός ηθοποιός αναφέρθηκε και στην κόρη που απέκτησαν με την σύντροφό του, Μαίρη Μηνά, πριν από 1,5 χρόνο.

sarantis2

«Ένα πράγμα που δεν αλλάζει σχεδόν ποτέ είναι η ενέργεια που έχει αυτό το πλασματάκι την ώρα που είναι ήσυχο και κοιμάται. Εγώ γενικά στον ύπνο μου μου είμαι ανήσυχος. Δεν πέφτω για ύπνο εύκολα. Έχω τα άγχη μου, το στρες μου.

Όταν κοιμάμαι μαζί της, κοιμάμαι σαν μωρό. Αυτή η ενέργεια που έχει αυτό το παιδί –και όλα τα παιδιά του κόσμου-, αλλά και η κόρη μου συγκεκριμένα, γιατί με την μικρή το νιώθω πρώτη φορά και είναι ανεπανάληπτο, δεν μπορώ να το περιγράψω πιο φυσικά. Με την μικρή κοιμάμαι, ενώ ουσιαστικά δεν κοιμάσαι ποτέ, γιατί ξυπνάει»

Δείτε το βίντεο



Υποχρεοúνται όλοι οι Έλληνες οδnγοί να το κάνοuν: Ολıκή αλλαγή στα δıπλώματα οδήγnσης

0

Αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στις άδειες οδήγησης προτείνει η ΕΕ, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Πλέον, εφόσον περάσει η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να περάσουν από γιατρό και να επαναλαμβάνουν τις επισκέψεις τους σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Η τελευταία εξέλιξη σημειώθηκε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, όταν η Επιτροπή ψήφισε υπέρ της εφαρμογής υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων, τόσο κατά την έκδοση, όσο και την ανανέωση των αδειών οδήγησης. Επίσης, συμφωνήθηκε ότι η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 χρόνια.

Πρόκειται για μια απόφαση που φέρνει αναστάτωση στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι στις περισσότερες από αυτές τα διπλώματα οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης και οι οδηγοί, ακόμα και οι ηλικιωμένοι, δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις.

Στα «κάγκελα» η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC

Την εναντίωσή του με τη συγκεκριμένη πρόταση εξέφρασε και ο ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία, η οποία δεν αποδέχεται την υποχρεωτικότητα των ιατρικών εξετάσεων. Αντιθέτως, προτείνει οι ιατρικές εξετάσεις να είναι υποχρεωτικές μόνο σε όσους οδηγούς ταλαιπωρούνται από ασθένειες που επηρεάζουν την ικανότητές τους στην οδήγηση.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινουβουλίου τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υποβάλλονται σε περιορισμούς, όπως οι αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση και όριο αλκοόλ 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.

H θέση της Επιτροπής Μεταφορών θα ψηφιστεί κατά πάση πιθανότητα από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.

Τα προβλńματα που «λúνει» η μπανάνα καλύτερα από τα χάπıα

0

Μπανάνα- το αγαπημένο φρούτο όλου του κόσμου

Τρεις τύποι ζάχαρης και μια αφθονία ινών είναι ο λόγος που οι μπανάνες ξεχωρίζουν από τις άλλες

πηγές ενέργειας. Πέραν του ότι είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, οι μπανάνες σας βοηθάνε σε

πολυάριθμα προβλήματα υγείας, περισσότερο από τα χάπια.

Πότε μια μπανάνα πραγματικά μπορεί να βοηθήσει;

bananas chopped up in a bowl

1. Πρήξιμο και δυσκοιλιότητα

Οι μπανάνες περιέχουν πηκτίνη, η οποία ενισχύει την πέψη και διεγείρει την αποβολή των τοξινών και βαρέων μετάλλων από το σώμα.

Επιπλέον, έχουν προβιοτικές ιδιότητες και έτσι βοηθάνε την πέψη και μειώνουν το φούσκωμα. Οι ίνες, το μαλακό μέρος του φρούτου λειτουργεί ως φυσικό καθαρτικό και να βοηθάει με τη δυσκοιλιότητα.

2. Στρες

Το άγχος είναι η ασθένεια της σύγχρονης εποχής και αφήνει τεράστιες και μόνιμες συνέπειες στην υγεία μας. Μεταξύ άλλων, αυτό αυξάνει το μεταβολισμό και με αυτόν τον τρόπο μειώνει το επίπεδο του καλίου στον οργανισμό.

Μπορείτε να επαναφέρετε την ισορροπία με μόνο μια μπανάνα την ημέρα που θα βοηθήσει τους παλμούς της καρδιάς, θα στείλει οξυγόνο στον εγκέφαλο και θα βοηθήσει στη διατήρηση στην επαρκή ποσότητα του νερού στο σώμα.

3. Υψηλή πίεση

Είναι πιθανώς γνωστό στους περισσότερους από εμάς ότι η υπερβολική πρόσληψη νατρίου, και η έλλειψη καλίου μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην αρτηριακή πίεση. Γι ‘αυτό είναι πολύ σημαντικό για το σώμα να είναι πλούσιο σε κάλιο. Οι ειδικοί συστήνουν να τρώτε μια μπανάνα κάθε πρωί και θα συνεχίσετε να έχετε την πίεση σας σε ισορροπία.

4. Έμμηνος ρήση

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β6 η οποία επηρεάζει θετικά το επίπεδο της γλυκόζης στο αίμα. Έχει αποδειχθεί ότι η βιταμίνη Β βοηθά με το προεμμηνορροϊκό σύμπτωμα, με επιτυχία μείωσης του πόνου, στο στήθος και την κοιλιά, με τις εναλλαγές της διάθεσης και την κατακράτηση υγρών στο σώμα.

banana bunches

5. Κατάθλιψη

Οι μπανάνες περιέχουν επίσης ένα συστατικό που ονομάζεται τρυπτοφάνη, η οποία διεγείρει και απελευθερώνει τη σεροτονίνη, που είναι γνωστή ως το «εύθυμη ορμόνη». Μια μπανάνα την ημέρα είναι αρκετή για να αυξήσει το επίπεδο της σεροτονίνης και να δημιουργήσει ένα αίσθημα ηρεμίας και ευτυχίας.

6. Καταστείλει την όρεξή

Η μυρωδιά της μπανάνας μπορεί να καταστείλει την όρεξή σας. Σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε στο Ίδρυμα Θεραπείας και Ελέγχου Οσμής και Ελέγχου Γεύσης στο Σικάγο, η μυρωδιά ορισμένων τροφίμων όταν πεινάτε μπορεί να σας χορτάσει. Ένα από αυτά τα τρόφιμα είναι οι μπανάνες.

Εάν αυτό δεν είναι αρκετό για να σας πείσει ότι μπορείτε να απολαύσετε μπανάνες ενώ χάνετε βάρος, μυρίστε μια την επόμενη φορά που θα είστε πεινασμένοι.

7.Σημαντική ποσότητα βιταμίνης C

Οι μπανάνες σας δίνουν μια σημαντική ποσότητα βιταμίνης C. Είναι συνήθως τα πορτοκάλια και οι φράουλες που μας έρχονται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε τη βιταμίνη C, αλλά μια μερίδα μπανάνας μας παρέχει το 15% της καθημερινής απαίτησης για βιταμίνη C.

Η βιταμίνη C είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην εξουδετέρωση των βλαβερών ελεύθερων ριζών. Βοηθά επίσης στην παραγωγή κολλαγόνου που συγκρατεί μαζί τους μυς, τα οστά και άλλους ιστούς.

Εάν χρειάζεστε ακόμη περισσότερους λόγους, η βιταμίνη C βοηθάει στο να διατηρεί τα αιμοφόρα αγγεία υγιή και είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του σιδήρου και του φυλλικού οξέος.

8. Βελτιώσουν την αθλητική σας απόδοση

Μπορεί να υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι από τους καλύτερους αθλητές του κόσμου αγαπούν τις μπανάνες.

Μια πρόσφατη μελέτη από το Human Performance Lab του Appalachian State University κατέδειξε ότι η κατανάλωση μίας μπανάνας κάθε 15 λεπτά κατά τη διάρκεια μιας ποδηλατοδρομίας ήταν εξίσου αποτελεσματική με την κατανάλωση ενός υδατοδιαλυτού αθλητικού ποτού ανά 15 λεπτά.

Εάν αθλείστε συστηματικά, οι μπανάνες αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για να τροφοδοτήσετε τους μυς σας ενώ παράλληλα σας παρέχει αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που απουσιάζουν από τα αθλητικά ποτά.

04506b69 cc92 45ea ae8c c0f0bee243b5 pgvb0681

9. Άσθμα

Μια μελέτη που διεξήχθη από το Imperial College του Λονδίνου διαπίστωσε ότι τα παιδιά που έτρωγαν μία μπανάνα την ημέρα είχαν 34% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν άσθμα.

10. Καρκίνος

Η κατανάλωση μπανάνας, πορτοκαλιών και χυμού πορτοκαλιού κατά τα πρώτα δύο χρόνια της ζωής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης λευχαιμίας παιδικής ηλικίας. Ως καλή πηγή βιταμίνης C, οι μπανάνες μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του σχηματισμού ελεύθερων ριζών, που είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο.

Οι αυξημένη πρόσληψη ινών από φρούτα και λαχανικά, όπως οι μπανάνες, σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Οι ώριμες μπανάνες, ακόμη κι αν έχουν ωριμάσει τόσο που έχουν μαύρα σημάδια, είναι η καλύτερη επιλογή.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πολύ ώριμες μπανάνες είναι πιο αποτελεσματικές στη θωράκιση της υγείας, καθώς περιέχουν μια ουσία που αποκαλείται «παράγοντας νέκρωσης όγκων», (TNF – Tumor Necrosis Factor) που έχει την ικανότητα να δρα ενάντια στα μη φυσιολογικά κύτταρα.

Επιπλέον, όσο περισσότερα μαύρα σημάδια έχει η μπανάνα, τόσο περισσότερο μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ιαπωνική έρευνα έδειξε πως ο παράγοντας TNF που βρίσκεται στις ώριμες μπανάνες διαθέτει ισχυρή αντικαρκινική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό. Οι Ιάπωνες ερευνητές κατέληξαν πως η τακτική κατανάλωση μπανανών θα μπορούσε ακόμη και να προλαμβάνει ασθένειες όπως ο καρκίνος.

Η έρευνα έδειξε πως ο παράγοντας TNF υπάρχει και στις άγουρες μπανάνες, αλλά σε πολύ μικρότερη δόση, γι’ αυτό και είναι λιγότερο αποτελεσματικός κατά των μη φυσιολογικών κυττάρων.

Η προστατευτική δράση της μπανάνας, καθώς και τα αντιοξειδωτικά που περιέχει, αυξάνονται όσο περισσότερο ωριμάζει.

Πότε δεν είναι καλό να τρώμε μπανάνες;

Οι ειδικοί συνιστούν την αφαίρεση της μπανάνας από τη διατροφή σας αν υποφέρετε από προβλήματα ηπατικής ή νεφρικής ανεπάρκειας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι καλύτερα να ρωτήσετε ένα γιατρό πριν φάτε μπανάνες.

Έχaσε το παıδi της: Μεγάλо πένθоς για την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου – «Το πρωί έκανα την επέμβασn, μετά πήγα θέατρο»

0

Η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου βρέθηκε στην εκπομπή «I Love Σου Κου», σήμερα, Σάββατο και μίλησε για το παιδί που κυοφορούσε και έχασε.

Η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου δεν είχε τηλεοπτικές προτάσεις λόγω ηλικίας

Όπως υπογράμμισε η ηθοποιός για την προσωπική της ζωή και για τις τηλεοπτικές προτάσεις που δεν είχε «μου λένε ότι είμαι γουρλού στις δουλειές μου. Η ζωή μου τα έφερε όλα απλόχερα. Δεν μετανιώνω για καμία επιλογή, ακόμα κι αν ήταν λάθος. Έκανα τώρα κάποιες συζητήσεις, αλλά δεν προχώρησαν, ήθελαν ηλικίες μεγαλύτερες από τη δική μου. Εγώ είμαι 55, ήθελαν παραπάνω. Θέλουν πιο μικρές, πιο μεγάλες και η δική μου η γενιά είμαστε στο ενδιάμεσο. Δεν υπάρχει δηλαδή τίποτα για 55; Με τον σύντροφό μου είμαστε μαζί 2,5 χρόνια. Είμαι ανοιχτή σε ότι προκύψει στη ζωή. Αν το αποφασίσουμε, μπορεί και να παντρευτούμε».

Η απώλεια του παιδιού της Αλεξάνδρας Παλαιολόγου

Σχετικά με το παιδί που κυοφορούσε και έχασε, η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου επεσήμανε «το πρωί έκανα την επέμβαση, μετά πήρα αεροπλάνο και πήγα στη Θεσσαλονίκη να παίξω στο θέατρο. Ήταν πολύ δύσκολο, έζησα μεγάλο πένθος, η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα ότι θα το βιώσω τόσο έντονα. Δεν είχα στο μυαλό μου να κάνω παιδί, έτυχε αυτή τη φορά, αλλά δεν έκατσε… Ήμουν στα 40 κάτι, οπότε ήταν πιο δύσκολο να προσπαθήσω ξανά. Τη σκέφτηκα και την υιοθεσία αργότερα».

Δείτε το βίντεο



Όλοι ζnτούν δικαiωση: Στον Άρειο Πάγο η υπόθεση του Όλιβερ της Αράχωβας

Ο Αντώνης Ζαπάντης, δικηγόρος του κηδεμόνα του Όλιβερ, και η Μάρθα Πουλτίδου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομάδας κατά της Κακοποίησης Ζώων, μίλησαν στην εκπομπή «Ακόμα δεν Είδες Τίποτα» για το πόρισμα του θανάτου του χάσκι.

Όπως όλα δείχνουν, φαίνεται να κλείνει οριστικά ο φάκελος του θανάτου του χάσκι στην Αράχωβα με τελικό συμπέρασμα ότι δεν οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα, όπως είχε υποστηριχθεί αρχικά.

Δείτε το βίντεο



Αυτό φέρεται να προκύπτει – από το τελικό αναλυτικό πόρισμα του Καθηγητή Παθολογικής Ανατομικής στην Κτηνιατρική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος είχε ορισθεί ειδικός πραγματογνώμονας στο πλαίσιο των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ και των δικαστικών αρχών.

Το αναλυτικό συμπέρασμα του καθηγητή και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ συμπίπτει με εκείνο κι άλλων κτηνιάτρων δημοσίων υπηρεσιών που εξέτασαν το ίδιο περιστατικό. Μάλιστα, αναφέρει πως το τραύμα που είχε ο Όλιβερ προκλήθηκε από δόντι ζώου.

Η πραγματογνωμοσύνη βασίστηκε σε φωτογραφικό υλικό και από υλικό που κατατέθηκε στο Τμήμα Διστόμου.

Στο ίδιο συμπέρασμα φαίνεται να καταλήγει και η έρευνα από τις τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες και από το κλιμάκιο του Τμήματος Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής από την εξέταση μαρτύρων και την ανάλυση υλικού καμερών που καταδεικνύουν ότι το άτυχο τετράποδο δέχθηκε επίθεση από αγέλη σκύλων και δεν υπήρχε οποιαδήποτε παρουσία και εμπλοκή ύποπτου ατόμου στον θανάσιμο τραυματισμό του άτυχου ζώου.

Επιπλέον, τονίζει πως σε αυτήν την υπόθεση υπήρξαν μεγάλες παραλήψεις.

«Ο σκύλος είχε τεμαχιστεί και δόθηκε σε μία σακούλα στον ιδιοκτήτη»
Ωστόσο, η πλευρά του κηδεμόνα δεν δέχεται αυτήν την εκδοχή και θα συνεχίσει τον αγώνα. Γι’ αυτό μίλησε ο Αντώνης Ζαπάντης, δικηγόρος του κηδεμόνα του Όλιβερ.

«Ο πραγματογνώμονας προέβη σε πραγματογνωμοσύνη από φωτογραφίες. Γνωρίζουμε πως η πραγματογνωμοσύνη, όπως και οι τεχνικές εκθέσεις των συμβούλων, δεν είναι δεν είναι δεσμευτικές για τον εισαγγελέα και για τον ανακριτή. Αυτά που έχουν γραφτεί στη συγκεκριμένη πραγματογνωμοσύνη εγείρουν πολλά ερωτήματα. Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι πως στο σημείο που βρίσκεται η δικογραφία, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει πρόσβαση σε αυτήν. Το γεγονός πως το πόρισμα διέρρευσε αυτούσιο δημιουργεί τεράστια ζητήματα διαβλητότητας της διαδικασίας, όπου αποκλειστική ευθύνη φέρει αυτός που το διέρρευσε. Μόνο από δύο πηγές μπορεί να έχει γίνει, από τον ίδιο τον καθηγητή ή από την αστυνομία. Θα ενημερωθεί ο Άρειος Πάγος για αυτή τη διαρροή και κάποια στιγμή πρέπει η πολιτική ηγεσία να αναλάβει πρωτοβουλίες για τις διαρροές. Είναι τουλάχιστον για γέλια το συγκεκριμένο πόρισμα. Σοβαροί επιστήμονες, που έχουν δει το σκυλί από κοντά, έχουν πει πως έχει γίνει από ανθρώπινο χέρι», είπε αρχικά, και συνέχισε λέγοντας:

«Αν δεν είχαν γίνει κάποιες κινήσεις ολιγωρίας, όπως έγιναν, όπως ότι μετά την εξέταση του σκύλου, ο σκύλος είχε τεμαχιστεί και δόθηκε σε μία σακούλα στον ιδιοκτήτη και του λένε ‘’πάρτο και κάντο ό,τι θες’’, θα μπορούσαν να είχαν εξετάσει τον σκύλο. Αλλά του είπαν ‘’πάρτο και κάντο ό,τι θες’’. Είναι ανήκουστα αυτά. Ο Όλιβερ έχει φύγει από ανθρώπινο χέρι. Είναι επιστημονικά δεδομένο αυτό αλλά δεν μπορώ να τα μοιραστώ στην παρούσα στιγμή», πρόσθεσε.

«Είναι γελοίο το πόρισμα»

Στην εκπομπή μίλησε και η Μάρθα Πουλτίδου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομάδας κατά της Κακοποίησης Ζώων.

«Είναι γελοίο το πόρισμα. Πώς έχει βγάλει μία πραγματογνωμοσύνη από φωτογραφίες; Εμείς το μόνο πόρισμα που δεχόμαστε είναι της πρώτης κτηνιάτρου. Γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημάδια φέρει ένα ζώο που του έχει επιτεθεί αγέλη ζώων. Δεν θα είχε βιασμένο πρωκτό αλλά σημάδια και δαγκώματα. Ήδη έχω καταθέσει στο Ανθρωποκτονιών χτες τα στοιχεία και έχω ζητήσει να εξεταστούν για κάποια συγκεκριμένα πράγματα σχετικά με τις πληροφορίες. Είχαμε μία πληροφορία για έναν άνθρωπο και ζήτησα να εξεταστεί κάτι συγκεκριμένο. Εμείς βασιζόμαστε και εμπιστευόμαστε την κ. Τόλα. Έχω δει πολλούς σκυλοκαβγάδες και γνωρίζω τα σημάδια που θα έπρεπε να δω. Από εκεί και πέρα, περιμένουμε την έρευνα. Το σίγουρο είναι πως από εμάς δεν θα σταματήσει.