Blog Σελίδα 4993

Ανοίγει το πρώτο εστιατόριο στο οποίο δουλεύουν μόνο ρομπότ

0

Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να τα αλλάξει όλα στη ζωή μας και το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο εστιατόριο με εργαζόμενους ρομπότ είναι έτοιμο να ανοίξει τις πύλες του.

Πρόκειται για το εστιατόριο CaliExpress στην Πασαντίνα της Καλιφόρνιας, όπου θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο διαθέτοντας ρομποτικά και ηλεκτρονικά συστήματα με βάση την τεχνητή νοημοσύνη που εξυπηρετούν τους πελάτες από τη λήψη της παραγγελίας μέχρι την παράδοσή της.

caliexpress by flippy pasadena location.jpg

Σύμφωνα με την Miso Robotics, πρόκειται για «το πρώτο λειτουργικό εστιατόριο στον κόσμο όπου τόσο η παραγγελία όσο και κάθε διαδικασία μαγειρέματος είναι πλήρως αυτοματοποιημένες».

compressed img hc4fy5mby0qm89ybd2xupaty 1024x585 1

Το εστιατόριο CaliExpress έχει ήδη δώσει και τα ονόματα στα ρομπότ. Ο Flippy θα ετοιμάζει τις κοτομπουκιές και τις τηγανητές πατάτες, το BurgerBot, θα ψήνει τα μπέργκερ και το PopID, ένα βιομετρικό σύστημα πληρωμών, θα λαμβάνει τις παραγγελίες των πελατών.

Δείτε το βίντεο

Κατέρρεuσε παιδί που βγήκε να πει τα κάλαντα – Στο χειρουργεiο με εγκεφαλıκή αιμορραγiα

0

Άρτα: Κατέρρευσε παιδί που βγήκε να πει τα κάλαντα – Στο χειρουργείο με εγκεφαλική αιμορραγία

Στο κόκκινο η αγωνία για το 14χρονο παιδί που έχασε τις αισθήσεις του στην Άρτα, ενώ είχε βγει να πει τα κάλαντα. Αεροδιακομιδή στην Αθήνα μετά το χειρουργείο που έκανε λόγω εγκεφαλικής αιμορραγίας…

aerodiakomidi

Το 14χρονο παιδί ξεκίνησε από το σπίτι του, στην Άρτα, για να πει τα κάλαντα με φίλους. Ξαφνικά αισθάνθηκε αδιαθεσία και λίγα δευτερόλεπτα μετά κατέρρευσε. Ο ανήλικος μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο και υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Τα δύσκολα όμως δεν έχουν περάσει. Οι γιατροί έδωσαν εντολή να γίνει αεροδιακομιδή στην Αθήνα, ώστε να παρακολουθήσουν το παιδί οι έμπειροι γιατροί στο Νοσοκομείο Παίδων, που διαθέτουν καλύτερο εξοπλισμό. Δίπλα στον 14χρονο βρίσκονται οι γονείς του, που ευελπιστούν να έχει αίσιο τέλος, η μεγάλη περιπέτεια που ζουν.

Ο 14χρονος μαθητής από την Άρτα δίνει μάχη για τη ζωή του, αντιμετωπίζοντας ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας την παραμονή των Χριστουγέννων. Το παιδί που έχασε τις αισθήσεις του, μεταφέρθηκε αρχικά στο Νοσοκομείο Χατζηκώστα στα Γιάννενα.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, εκεί αμέσως διασωληνώθηκε από τους γιατρούς πριν μεταφερθεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, όπου υπεβλήθη σε επέμβαση από τους νευροχειρουργούς λόγω εγκεφαλικής αιμορραγίας.

Το μεσημέρι, όπως καταγράφεται και στις παρακάτω φωτογραφίες από το epiruspost.gr, με τη συνδρομή του ΕΚΑΒ και της αστυνομίας έφτασε το ασθενοφόρο στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων όπου αεροσκάφος του ΕΚΑΒ περίμενε να παραλάβει τον 14χρονο παιδί για να το μεταφέρει στο Νοσοκομείο Παίδων στην Αθήνα.

arta aerodiakomidi3 aerodiakomidi2

Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως το παιδί δεν αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας. Οι επόμενες ώρες χαρακτηρίζονται κρίσιμες και ευχή όλων είναι να ανταποκριθεί ο οργανισμός του παιδιού στην αγωγή των γιατρών και να συνέλθει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Πηγή: epiruspost.gr

26.000 Ιiκes σε 4 ώρες: Το τεpάστιο δώpο του Σάκη Ρουβά στην Κάτια Ζυγούλη το ζήλεψαν όλες οι Ελληνίδες

0

Ο Σάκης Ρουβάς ακολούθησε το ίδιο challenge που έκανε και η Ιωάννα Τούνη στο TikTok, αποκαλύπτοντας ποιο ήταν το δώρο που ο Σάκης έκανε στην Κάτια Ζυγούλη για τις γιορτές των Χριστουγέννων.

To «δώρο» του Σάκη στην Κάτια για τα Χριστούγεννα

Ο Σάκης Ρουβάς, εκτός από το ταλέντο του στη μουσική, όντας φυσικά και ο απόλυτος Έλληνας σταρ, ανακαλύπτει σιγά σιγά και την ικανότητά του να δημιουργεί περιεχόμενο στο TikTok. Έτσι, εκτός από τα στιγμιότυπα από την καθημερινή του ζωή με την Κάτια Ζυγούλη και τα παιδιά τους, μοιράζεται και βίντεο όπου προκαλείται να πραγματοποιήσει διάφορα challenges, κάτι που του προσφέρει μεγάλη ευχαρίστηση.

Και έτσι δεν θα μπορούσε να μη δεν ακολουθήσει και αυτός  το δημοφιλές βίντεο που έχει κυκλοφορήσει στα κοινωνικά δίκτυα, όπου κάποιος δείχνει το δώρο που έδωσε στον/την σύντροφό του. Το βίντεο δείχνει τον Σάκη να τυλίγει το δώρο με χριστουγεννιάτικο περιτύλιγμα αλλά το δώρο δεν είναι άλλο από τον ίδιο.

Δείτε το βίντεο

@sakisrouvas

Έτοιμο το δώρο της Κάτιας για φέτος! 🎁🫣 #sakisrouvas #giftideas #christmas

♬ All I Want for Christmas Is You – Mariah Carey

Έτσι ο Σάκης Ρουβάς χιουμοριστικά αποκάλυψε ότι αυτά τα Χριστούγεννα θα είναι το δώρο της Κάτιας Ζυγούλη. Είναι αναμενόμενο ότι πολλές από τις θαυμάστριες/θαυμαστές του θα ήθελαν ένα τέτοιο δώρο. Έτσι, κάτω από τη δημοσίευσή του, τα σχόλια έπεσαν βροχή, ενώ τα “likes” είχαν φτάσει τις 26.000 μέσα σε 4 ώρες.

137613771378137913801381138213831384

Ο Σάκης Ρουβάς κάνει ακροβατικά για να στολίσει το δέντρο




Αράχωβα: Καταγγελiες από την πλευρά του ιδιοκτήτη – Οι ισχυρισμοί για τον Όλιβερ

0

Τι καταγγέλλει η πλευρά του ιδιοκτήτη του Όλιβερ, που σκοτώθηκε στην Αράχωβα.

Κλείνει οριστικά ο φάκελος του θανάτου του χάσκι στην Αράχωβα, σύμφωνα με πληροφορίες του Mega. Το τελικό πόρισμα αναφέρει ότι ο θάνατος του σκύλου δεν οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα, όπως είχε υποστηριχθεί αρχικά.




Κατά το ίδιο ρεπορτάζ, αυτό φέρεται να προκύπτει από το τελικό αναλυτικό πόρισμα του Καθηγητή Παθολογικής Ανατομικής στην Κτηνιατρική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος είχε ορισθεί ειδικός πραγματογνώμονας στο πλαίσιο των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ και των δικαστικών αρχών.

Το αναλυτικό συμπέρασμα του καθηγητή και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ συμπίπτει με εκείνο κι άλλων κτηνιάτρων δημοσίων υπηρεσιών που εξέτασαν το ίδιο περιστατικό. Μάλιστα, αναφέρει πως το τραύμα που είχε ο Όλιβερ προκλήθηκε από δόντι ζώου.

Η πραγματογνωμοσύνη βασίστηκε σε φωτογραφικό υλικό και από υλικό που κατατέθηκε στο Τμήμα Διστόμου.

Στο ίδιο συμπέρασμα φαίνεται να καταλήγει και η έρευνα από τις τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες και από το κλιμάκιο του Τμήματος Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής από την εξέταση μαρτύρων και την ανάλυση υλικού καμερών που καταδεικνύουν ότι το άτυχο τετράποδο δέχθηκε επίθεση από αγέλη σκύλων.




Αράχωβα: Τι δήλωσε ο δικηγόρος

Ο δικηγόρος του ιδιοκτήτη του σκύλου, Αντώνης Ζαπάντης, μίλησε στο Mega και μεταξύ άλλων είπε: «Αυτά που έχουν γραφτεί στη συγκεκριμένη πραγματογνωμοσύνη εγείρουν πολλά ερωτήματα. Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι πως στο σημείο που βρίσκεται η δικογραφία, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει πρόσβαση σε αυτήν».

«Το γεγονός πως το πόρισμα διέρρευσε αυτούσιο δημιουργεί τεράστια ζητήματα διαβλητότητας της διαδικασίας, όπου αποκλειστική ευθύνη φέρει αυτός που το διέρρευσε. Μόνο από δύο πηγές μπορεί να έχει γίνει, από τον ίδιο τον καθηγητή ή από την αστυνομία», πρόσθεσε.

«Θα ενημερωθεί ο Άρειος Πάγος για αυτή τη διαρροή και κάποια στιγμή πρέπει η πολιτική ηγεσία να αναλάβει πρωτοβουλίες για τις διαρροές. Είναι τουλάχιστον για γέλια το συγκεκριμένο πόρισμα. Σοβαροί επιστήμονες, που έχουν δει το σκυλί από κοντά, έχουν πει πως έχει γίνει από ανθρώπινο χέρι», είπε ο δικηγόρος του ιδιοκτήτη.

Αράχωβα: «Είχε τεμαχιστεί»

«Αν δεν είχαν γίνει κάποιες κινήσεις ολιγωρίας, όπως έγιναν, όπως ότι μετά την εξέταση του σκύλου, ο σκύλος είχε τεμαχιστεί και δόθηκε σε μία σακούλα στον ιδιοκτήτη και του λένε “πάρτο και κάντο ό,τι θες”, θα μπορούσαν να είχαν εξετάσει τον σκύλο. Αλλά του είπαν “πάρτο και κάντο ό,τι θες”. Είναι ανήκουστα αυτά. Ο Όλιβερ έχει φύγει από ανθρώπινο χέρι. Είναι επιστημονικά δεδομένο αυτό αλλά δεν μπορώ να τα μοιραστώ στην παρούσα στιγμή», πρόσθεσε.

Χρυσηίδα Δημουλίδου: «Θα μπορούσα να εpωτευτώ έναν άνδρα σαν τον Κωνσταντίνο Πλεύρη»

0

Στις σχέσεις με διαφορά ηλικίας και στα σχόλια που έχει προκαλέσει η σχέση του Κωνσταντίνου Πλεύρη με την Τζόρτζια Σιακαβάρα αναφέρθηκε η Χρυσηίδα Δημουλίδου μιλώντας στην κάμερα του ΣΚΑΪ.

“Δεν με ενδιαφέρει η διαφορά ηλικίας. Για παράδειγμα η πολύ γλυκιά Γεωργία, γιατί την γνωρίζω, που παντρεύτηκε τον κύριο Πλεύρη, το θεωρώ πάρα πολύ γλυκό αυτό που έγινε. Ταιριάζουν, έχουν χιούμορ και οι δύο, η ηλικία δεν μετράει. Ο έρωτας κοιτάζει με διαφορετικά μάτια. Λένε τα δικά τους, εγώ δεν τα ακούω αυτά. Περνάνε καλά αυτοί οι δυο; Δεν με αφορά”, ανέφερε η δημοφιλής συγγραφέας και πρόσθεσε:

“Θα μπορούσα να ερωτευτώ έναν άνδρα σαν τον Κωνσταντίνο Πλεύρη, τώρα πλέον σε αυτή την ηλικία. Επειδή μίλησα μαζί του, συναντηθήκαμε στο πάρτι του Νίκου Αποστολόπουλου και αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το χιούμορ του. Είναι φοβερό το μυαλό του. Εγώ τρελαίνομαι για άνδρα με χιούμορ, γιατί έχω κι εγώ χιούμορ. Θέλω να γελάω, είναι κακό;“.

Δείτε το βίντεο



Ρένα Βλαχοπούλου: Τα оστά της επέστρεψαν στην Κέρκυρα μετά από 20 χρόνια – Δıαμάχη μεταξύ Δελαπόρτα και δημάρχου Κέρκυρας

0

Σχεδόν 20 χρόνια έχουν περάσει από τη μέρα που η Ρένα Βλαχοπούλου έφυγε από τη ζωή. Το μνήμα της σπουδαίας ηθοποιού βρισκόταν στο Α’ Νεκροταφείο, ωστόσο, προχθές τα οστά της μεταφέρθηκαν πίσω στην γενέτειρά της, την Κέρκυρα.

Όπως γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του το ΔΗΠΕΘΕΚ, ολοκληρώθηκε το Σάββατο 23/12, η μετακομιδή των οστών της Ρένας Βλαχοπούλου και η τοποθέτηση τους στον οικογενειακό τάφο του Α’ Κοιμητηρίου της πόλης της Κέρκυρας στη Γαρίτσα.

Δείτε το βίντεο



Η Εκκλησιαστική Τελετή, πραγματοποιήθηκε από τους εκπροσώπους της τοπικής εκκλησίας και του ιερέα Σπυρίδωνα Κοσκινά, τους αγαπημένους μουσικούς ήχους της αείμνηστης ηθοποιού από την ιστορική Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος», η οποία και συμμετείχε κατά την εξόδιο ακολουθία στο Α΄ Κοιμητήριο Αθηνών το έτος 2004), με την παρουσία και συμμετοχή των αγαπημένων ανιψιών της, αρκετών συναδέλφων της ηθοποιών και καλλιτεχνών, αλλά και του Κερκυραϊκού λαού.

Η Μερόπη Υδραίου, δήμαρχος Κέρκυρας, αλλά και ο Μάκης Δελαπόρτας, επιστήθιος φίλος της, μίλησαν στην εκπομπή «Ακόμα Δεν Είδες Τίποτα» για την απόφαση να επιστραφούν στην Κέρκυρα τα οστά της σε μία σεμνή τελετή στην γενέτειρά της, όπως ακριβώς είχε ζητήσει και η ίδια.

«Ήταν ένας προσωπικός μου στόχος όπως και της Δημοτικής Αρχής, τα οστά της Ρένας Βλαχοπούλου, που είναι συνυφασμένη με την Κέρκυρα, να επιστρέψουν στον χώρο που λάτρεψε. Σε συνεννόηση με τους συγγενείς της, τον κ. Γεωργάτο, τον κ. Δελαπόρτα που ήταν κοντά της, πήραμε τα έγγραφα που χρειάζονταν και έκανα μία επαφή με τον κ. Μπακογιάννη και καταφέραμε μόλις χθες να γίνει η διακομιδή των οστών σε μία σεμνή τελετή. Η πρόταση μας θα είναι να πάρει και κάποιος δρόμος το όνομά της. Βοήθησε και ευεργέτησε πολλούς ανθρώπους χωρίς να το γνωρίζει κανείς. Ξεκίνησε από εμάς η ιδέα και βρήκαμε καλούς συμμάχους την οικογένειάς της. Επίσης, ήταν συμβολικό πως έγινε το 2023 καθώς συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννησή της», είπε η δήμαρχος της Κέρκυρας Μερόπη Υδραίου.

Ο Μάκης Δελαπόρτας ωστόσο, καλός φίλος της αξέχαστης ηθοποιού, μίλησε και εκείνος στην εκπομπή, διαψεύδοντας, όμως τη δήμαρχο Κέρκυρας καθώς, όπως είπε, η ιδέα δεν ήταν δική της αλλά δική του.

«Η ιδέα ήταν δική μου καθαρά. Να θυμίσω στην κ. Υδραίου πως τρία χρόνια πριν είχα πάει εγώ στην Κέρκυρα και της το είχα ζητήσει καθώς είχα μάθει πως οι τάφοι των μεγάλων ηθοποιών θα μεταφερθούν σε μαυσωλείο. Έτσι, είπα πως η Ρένα θα έπρεπε να γυρίσει πίσω στην πατρίδα της. Έτσι, πήγα και βρήκα την κ. Υδραία και της το ζήτησα. Είχα πει να γίνει με κάποιες προϋποθέσεις. Η τελετή για εμένα δεν θα έπρεπε να είναι σεμνή αλλά να είναι όλη η Κέρκυρα εκεί, όπως και το Σωματείο Ελλήνων ηθοποιών. Εγώ προσκλήθηκα προχθές για εχθές.

Στεναχωριέμαι για κάποια πράγματα, γιατί η Ρένα ήταν πολύ δικός μου άνθρωπος. Σε εμένα άφησε όλα της τα ρούχα κλπ. και είχα προτείνει να γίνει ένα μουσείο στην Κέρκυρα με αυτά, όπως και ένας δρόμος. Εγώ τόσα χρόνια ’’έχω φάει πόρτα ‘’ σε αυτό(σ.σ στην ονομασία του δρόμου). Αυτό που θα γίνει σίγουρα είναι πως θα φτιάξουμε το Μουσείο Ελληνικού Κινηματογράφου στο Ελληνικό, εκεί όπου η Ρένα θα τιμηθεί όπως της αξίζει. Η Κέρκυρα θα έπρεπε να την έχει τιμήσει εδώ και χρόνια. Δεν έχουν φτιάξει ούτε ένα μνημείο», είπε ο Μάκης Δελαπόρτας.

Παγκόσμιоς σάλоς για τη φάτνη με τις δύο μnτέρες του Ιησού – Η φωτογραφία που έφερε θúελλα αντıδράσεων

0

Φάτνη σε εκκλησία της Ιταλίας έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις. Τι συνέβη.

Ηφάτνη στην εκκλησία του οικισμού Καποκαστέλο ντι Μερκολιάνο, στην επαρχία Αβελίνο, που βρίσκεται κοντά στη Νάπολη, έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους συντηρητικούς κύκλους της Ιταλίας.

Στη φάτνη γίνεται αναπαράσταση της γέννησης του Ιησού με δύο μητέρες, αντί για την παραδοσιακή εικόνα με τη Μαρία και τον Ιωσήφ, ο οποίος ναι μεν (πιθανότατα) υπάρχει ως φιγούρα, αλλά όχι σε «πρώτο πλάνο».

Ο ιερέας της εκκλησίας Αγίου Πέτρου και Παύλου στο χωριό, ο Βιταλιάνο Ντέλα Σάλα, μίλησε στο πρακτορείο Reuters και μεταξύ άλλων τόνισε: «Με αυτή τη σκηνή, ήθελα να δείξω ότι πλέον οι οικογένειες δεν είναι μόνο οι παραδοσιακές που γνωρίζουμε».

Ο ίδιος είπε επίσης: «Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και πιο συχνά στις ενορίες μας παιδιά από νέους τύπους οικογενειών, παιδιά χωρισμένων και διαζευγμένων γονέων, ομόφυλων ζευγαριών ή μονογονεϊκών οικογενειών».

Η ανάρτηση με τη φάτνη

Η επίμαχη φωτογραφία

413871919 861956865937673 6013182380382014235 n

Καλάντα συνοδείας κρητικής λύρας στον Στέφανο Κασσελάκη – «Εύχομαι ειρήνη»

0

Κάλαντα συνοδείας κρητικής λύρας άκουσε ο Στέφανος Κασσελάκης. Στήθηκε γλέντι.

Στο γραφείο του στην οδό Κουμουνδούρου άκουσε σήμερα, Παραμονή Χριστουγέννων (24/12) τα κάλαντα ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος τα ξημερώματα πραγματοποίησε αιφνιδιαστική επίσκεψη στο ΕΚΑΒ.

Δείτε το βίντεο



Ο Στέφανος Κασσελάκης άκουσε τα κάλαντα από τον Σύλλογο «Δικταίοι Καστρινοί», μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Κρητικών Σωματείων, ενώ έστειλε το δικό του μήνυμα ενόψει των εορτών.

Με την ολοκλήρωση του λυρικού κομματιού, οι ήχοι της κρητικής λύρας και του λαούτου συνεχίστηκαν, με μέλη του συλλόγου να χορεύουν μαλεβιζιώτη και χανιώτικο συρτό συνοδευόμενο από μαντινάδα που προετοιμάστηκε για την περίσταση.

Καλάντα στον Στέφανο Κασσελάκη
Καλάντα στον Στέφανο Κασσελάκη | EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

 

Καλάντα στον Στέφανο Κασσελάκη
Καλάντα στον Στέφανο Κασσελάκη

Κάλαντα: Η μαντινάδα για τον Στέφανο Κασσελάκη και η απάντησή του

«Στην Κουμουνδούρου ήρθαμε απόψε να σας δούμε και τα δικά μας κάλαντα τώρα θα σας επούμε». Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αντάλλαξε δώρα με τους χορευτές και τους οργανοπαίκτες. Του έδωσαν ένα καλάθι με κρητικά προϊόντα και εκείνος τους μοίρασε χειροποίητα γούρια φτιαγμένα από πωλητές του περιοδικού δρόμου «Σχεδία».

Ο κ. Κασσελάκης, που συνοδευόταν από τον Τάιλερ Μακμπέθ, ευχήθηκε «χρόνια πολλά», «ειρήνη σε όλον τον κόσμο και αλληλεγγύη ανάμεσα μας στην ελληνική κοινωνία» και «πάντα με χαμόγελο», δηλώνοντας πάρα πολύ υπερήφανος «που έχουμε τους Κρητικούς μας εδώ σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων».

Μετά την ολοκλήρωση της σύντομης εκδήλωσης και αφότου έκλεισαν οι τηλεοπτικές κάμερες, στήθηκε ένα μικρό αυτοσχέδιο «γλέντι» ανάμεσα στους παρευρισκόμενους, με τον κ. Κασσελάκη και μεταξύ άλλων τους Γ. Βασιλειάδη, Ευ. Αποστολάκη, Μ. Καπνισάκη, Δ. Βουτυράκου, Λ. Κρέτσο, με κεράσματα τσικουδιάς και τους οργανοπαίκτες να παίζουν κρητικούς σκοπούς, επιφυλάσσοντας και μια αυτοσχέδια μαντινάδα για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: «Χρόνια πολλά, καλές γιορτές, η Κρήτη σας φωνάζει να ‘τος ο πρωθυπουργός σιγά- σιγά χαράζει».

Ο Στέφανος Κασσελάκης στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ
Ο Στέφανος Κασσελάκης στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ

 

Κάλαντα στον Στέφανο Κασσελάκη
Κάλαντα στον Στέφανο Κασσελάκη

 

Ο Στέφανος Κασσελάκης και ο Ευάγγελος Αποστολάκης
Ο Στέφανος Κασσελάκης και ο Ευάγγελος Αποστολάκης

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία»

0

Στη χριστουγεννιάτικη ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται λόγος για τα νομοσχέδια της κυβέρνησης.

Την καθιερωμένη εβδομαδιαία και χριστουγεννιάτικη ανάρτηση – επισκόπηση των ενεργειών της κυβέρνησής του έκανε στους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη χριστουγεννιάτικη ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη γίνονται αναφορές, μεταξύ άλλων, στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, καθώς και στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Η Χριστουγεννιάτικη ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Παραμονή Χριστουγέννων σήμερα, και τα φετινά Χριστούγεννα βρίσκουν την Ελλάδα να έχει αφήσει πίσω της μια υπερδεκαετή αλυσίδα κρίσεων και να ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία. Ένα μεγάλο, ένα ιστορικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή συνιστά η ανακοίνωση που κάναμε αυτήν την εβδομάδα: η λειτουργία επιτέλους και στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικών, μη κρατικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια. Αργήσαμε πολύ ως χώρα να διορθώσουμε αυτήν την εκπαιδευτική ανορθογραφία. Εμείς όμως το είπαμε και θα το κάνουμε» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Η χριστουγεννιάτικη ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη

«Καλημέρα σε όλες και όλους και Χρόνια Πολλά!

Παραμονή Χριστουγέννων σήμερα, και τα φετινά Χριστούγεννα βρίσκουν την Ελλάδα να έχει αφήσει πίσω της μια υπερδεκαετή αλυσίδα κρίσεων και να ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία! Σε αυτήν την εβδομαδιαία ανασκόπηση, θα σας δώσω μερικούς λόγους γι’ αυτήν την αισιοδοξία, αλλά φυσικά όπως κάθε Κυριακή, θα σας πω και για τα βήματα που έγιναν την εβδομάδα που μας πέρασε.

Σε λίγες ημέρες λοιπόν φεύγει άλλη μια χρονιά με πολλές δυσκολίες αλλά και με σημαντικές κατακτήσεις. Επιστέγασμα των προσπαθειών μας ήταν η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και τα εύσημα από διεθνείς οργανισμούς και οικονομικούς αναλυτές. Αυτό το «απίθανο θαύμα» όπως χαρακτηρίστηκε, το πέτυχαμε μαζί, πολιτεία και κοινωνία. Ποιος θα περίμενε ότι η Ελλάδα θα αναδεικνυόταν από τον Economist ως χώρα της χρονιάς, και ότι η ελληνική οικονομία θα ερχόταν πάλι -για δεύτερησυνεχόμενη χρονιά- πρώτη μεταξύ 35 κρατών για τις επιδόσεις της;

Είναι μια αναγνώριση των θυσιών του ελληνικού λαού, των συνεχιζόμενων μεταρρυθμίσεων και της προόδου της χώρας μας. Την εβδομάδα που μας πέρασε όμως είχαμε και τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο ECOFIN για την ειδική εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από την ευρωπαϊκή διαδικασία του υπερβολικού ελλείμματος (την υιοθέτηση δηλαδή ενός πάγιου ελληνικού αιτήματος), την πρόνοια για τους τόκους του ελληνικού δημοσίου χρέους από το 2033 ώστε να υπάρξει ειδική, πιο ήπια μεταχείρισή του, την προστασία των επενδύσεων και τη σταδιακή μείωση του δημοσίου χρέους. Μία συμφωνία που επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα πλέον εκπέμπει εμπιστοσύνη και συνέπεια, ακούγεται και λαμβάνονται υπόψη οι διεκδικήσεις της.

Δεν ισχυρίζομαι προφανώς ότι λύθηκαν όλα μας τα προβλήματα, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε -για να είμαι ακριβής πρέπει να τρέξουμε- για να συγκλίνουμε σε όλα τα πεδία με τον ευρωπαϊκό πυρήνα, για να θεραπεύσουμε υστερήσεις και διαχρονικές παθογένειες. Ωστόσο, η αναγνώριση όσων πετύχαμε μας ενδυναμώνει να δώσουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα τη μάχη για τη συλλογική πρόοδο, τη συμπεριληπτική ανάπτυξη και ισχυροποίηση της πατρίδας μας.

Ένα μεγάλο, ένα ιστορικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή συνιστά η ανακοίνωση που κάναμε αυτήν την εβδομάδα: η λειτουργία επιτέλους και στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικών, μη κρατικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης, με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια. Αργήσαμε πολύ ως χώρα να διορθώσουμε αυτήν την εκπαιδευτική ανορθογραφία. Εμείς όμως το είπαμε και θα το κάνουμε.

Θα δίνουμε πλέον τη δυνατότητα να σπουδάσουν και να εργαστούν στην πατρίδα τους πολλοί από τους 40.000 νέους και νέες μας που σήμερα αναγκάζονται να σπουδάζουν στο εξωτερικό, με μεγάλο κόστος για τις οικογένειές τους. Αλλά και να προσελκύσουμε ξένους φοιτητές να έρθουν στην Ελλάδα για τις σπουδές τους, όπως και Έλληνες που διδάσκουν στο εξωτερικό να επιστρέψουν επιτέλους στην πατρίδα!

Φυσικά και το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει προτεραιότητά μας. Γι’ αυτό και το ενισχύουμε θεσμικά και οικονομικά ώστε να έχει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και να μπορεί να διευρύνει τις συνεργασίες του με κορυφαία διεθνή ιδρύματα. Διευκολύνουμε την καλύτερη αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ και των ΕΛΚΕ, προκειμένου να αυξηθούν οι πόροι και να διοχετευθούν σε κοινωνικές δράσεις (υποτροφίες, σίτιση κ.λπ.) και σε ερευνητικά προγράμματα.

Το εμβληματικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση μετά τις γιορτές και μέσα στον Ιανουάριο θα γίνει νόμος του κράτους, ανοίγοντας τον δρόμο και για την αναθεώρηση του Άρθρου 16, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται πια στα δεδομένα του 21ου αιώνα.

Έτσι θα στηρίξουμε περισσότερο την έρευνα και την ποιότητα του επιστημονικού προσωπικού, που αναδεικνύονται σε δυνατά στοιχεία και συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάδειξη της χώρας μας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας! Το πιστοποιεί η θεαματική βελτίωση των κρίσιμων δεικτών τη διετία 2021-2022, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Ο ρυθμός αύξησης των ελληνικών δημοσιεύσεων είναι υψηλότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο των χωρών του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.

Επιπλέον, αυξάνει η συμμετοχή και η ηγεσία των Ελλήνων επιστημόνων στις δημοσιεύσεις με υψηλή απήχηση λόγω της πρωτοτυπίας, της ποιότητας και της αναγνωρισιμότητας των δημοσιεύσεων που τους τοποθετεί δυναμικά στο διεθνές περιβάλλον.

Όμως φροντίζουμε εξίσου και για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Τη νέα χρόνια θα νομοθετήσουμε την ουσιαστική αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων, των Δημόσιων ΙΕΚ. Αυτά θα ενισχυθούν με θεματικούς άξονες, με καινούργιους οδηγούς κατάρτισης, κυρίως όμως με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας. Εξάλλου η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι ένας επαγγελματικός δρόμος με εξαιρετικές προοπτικές και πολύ επικερδείς επαγγελματικές δυνατότητες. Γι’ αυτό ακριβώς και την ενισχύουμε.

Τώρα, να περάσω στο μεταναστευτικό, διότι αυτή την εβδομάδα είχαμε μία πολύ σημαντική εξέλιξη. Έπειτα από πολύχρονες διαπραγματεύσεις, επιτεύχθηκε συμφωνία για το μεταναστευτικό στην Ευρωπαϊκή Ένωση -και με δική μας πίεση- με την οποία θεσπίζεται μεταξύ άλλων ένα υποχρεωτικό σύστημα αλληλεγγύης που μέχρι τώρα δεν ήθελαν πολλοί εταίροι μας.

Έτσι, κάθε χώρα μπορεί να επιλέξει αν θέλει να αναλάβει τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο ή να συνεισφέρει οικονομικά. Αυτό σημαίνει ότι θα πάψουν να επιβαρύνονται δυσανάλογα ή αποκλειστικά τα κράτη πρώτης υποδοχής, όπως η Ελλάδα. Να σημειώσω επίσης ότι σε περιόδους κρίσης, δηλαδή μεγάλης και απότομης αύξησης των ροών, η οικονομική εναλλακτική αναστέλλεται και τα κράτη υποχρεούνται να αναλάβουν αναλογικά τη φιλοξενία αιτούντων άσυλο.

Να σας πω και μία είδηση που αφορά τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Την Τετάρτη υπογράφηκε το Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τη χρηματοδότηση με 50 εκ. ευρώ των έργων αποκατάστασης 33 σχολικών μονάδων στις πληγείσες περιοχές. Τα έργα θα γίνουν με κατεπείγουσες διαδικασίες, ώστε τα σχολεία όχι μόνο να αποκατασταθούν, αλλά να γίνουν σύγχρονα και καλύτερα από ό,τι ήταν πριν. Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία κοινωνικής ευθύνης, προσφοράς και αλληλεγγύης.

Θα περάσω στο άλλο σημαντικό νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο και έχει να κάνει με τη δημόσια υγεία, και συγκεκριμένα με την αντιμετώπιση του τραύματος.

Το τραύμα συνδέεται με υψηλά επίπεδα νοσηρότητας, θνητότητας, αναπηρίας, ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων και δαπανών. Υπολογίζεται ότι για την ελληνική κοινωνία τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν περίπου 2,4 δισ. ευρώ ανά έτος (σχεδόν το 1,5% του ΑΕΠ), και είναι η πιο συχνή αιτία τραυματισμών και αναπηρίας σε συμπολίτες μας ηλικίας 18-55 ετών. Είναι απαράδεκτο να βρισκόμαστε στην τελευταία θέση της Ευρώπης ως προς την αντιμετώπιση αυτού του μείζονος προβλήματος.

Γι’ αυτό και δημιουργούμε 16 Κέντρα Αναφοράς Τραύματος σε όλη τη χώρα, κατά τα πρότυπα ανάλογων δομών του εξωτερικού. Θα λειτουργούν επικουρικά στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, τα οποία ανακαινίζονται με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, και βεβαίως θα προχωρήσουμε σε εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας για την αξιολόγηση και τη διαχείριση των τραυματιών αναλόγως της βαρύτητα κάθε περίπτωσης. Μια κρίσιμη διαδικασία που μπορεί να σώσει ζωές.

Τώρα, όσον αφορά τη δύσκολη μάχη με την οπαδική βία. Είναι καθολική η απαίτηση να ξαναγίνουν τα γήπεδα χώροι αθλητικής άμιλλας και αρμονικής συνάντησης όσων αγαπούν τα σπορ και να μην αναγκαζόμαστε να «καταναλώνουμε» σημαντικούς ανθρώπινους πόρους από την Αστυνομία κάθε Κυριακή για να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα ξεσπούν επεισόδια στα γήπεδα.

Γι’ αυτό και έχουμε ένα συγκροτημένο σχέδιο με 7 καίριες παρεμβάσεις που περιλαμβάνει κάμερες στα γήπεδαάμεση καθιέρωση μητρώου, μια Λέσχη ανά έμβλημα, ηλεκτρονικό εισιτήριο με έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Αλλά και μια ακόμη σημαντική παρέμβαση: τη δυνατότητα της πολιτείας να παρεμβαίνει ακαριαία, με ένα αυτοματοποιημένο πλαίσιο διοικητικών ποινών, όποτε εντοπίζονται περιστατικά όπως ρίψη κροτίδας ή άναμμα φωτοβολίδας σε γήπεδα, δηλαδή αντικειμενικά γεγονότα, που θα επισύρουν πια αυτοματοποιημένες ποινές διεξαγωγής αγώνων κεκλεισμένων των θυρών.

Είναι σημαντικό, επίσης, ότι η σχετική έρευνα έχει αναβαθμιστεί, με την Εισαγγελία να ερευνά πια στο ανώτατο επίπεδο την τυχόν διασύνδεση της βίας στα γήπεδα με τη δράση εγκληματικών οργανώσεων.

Θα μείνω στο θέμα της ασφάλειας, για να σας πω ότι προκηρύχθηκε αυτή την εβδομάδα ο διαγωνισμός για 2000 κάμερες που θα φέρουν αστυνομικοί και άλλες 400 που θα εγκατασταθούν σε αστυνομικά οχήματα. Η προμήθειά τους θα γίνει σταδιακά με στόχο να ξεκινήσει η χρήση τους από το τρίτο τρίμηνο του 2024. Η αναβάθμιση του εξοπλισμού των αστυνομικών θα τους επιτρέψει να επιτελούν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και περισσότερη ασφάλεια αλλά και διαφάνεια το δύσκολο έργο τους. Θέλουμε πάνω από όλα μια δημοκρατική και αποτελεσματική αστυνομία, απέναντι στο έγκλημα και δίπλα σε κάθε πολίτη. Νέος διαγωνισμός θα προκηρυχθεί τον Μάρτιο, αυτή τη φορά για 750 κάμερες που θα τοποθετηθούν στην Αθήνα και περιοχές της Αττικής.

Μια άλλη πτυχή της αντεγκληματικής πολιτικής μας έχει να κάνει με τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κρατουμένων. Στο πλαίσιο αυτό, πριν λίγες μέρες μετήχθησαν οι πρώτοι 40 κρατούμενοι στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, στο Νικηφόρο Δράμας. Το νέο σωφρονιστικό κατάστημα έχει χωρητικότητα για εξακόσιους κρατούμενους, θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το καλοκαίρι του 2024 και θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των φυλακών Κομοτηνής και Νιγρίτας.

Πάμε τώρα στο λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο ανεβαίνει κατηγορία, καθώς αυτή την εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση για την απόκτηση του 67% του μετοχικού του κεφαλαίου από τον όμιλο Grimaldi, με το ΤΑΙΠΕΔ να κρατά το υπόλοιπο 33%. Το κρητικό λιμάνι, ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας, έχοντας πια για διαχειριστή έναν διεθνή όμιλο, θα μπορέσει να αυξήσει τις δραστηριότητές του και να ενισχύσει τον ρόλο όχι μόνο της Κρήτης αλλά και της Ελλάδας, ως σύγχρονο και «πράσινο» διαμετακομιστικό κέντρο.

Όμως περιμένουμε κι άλλες παρόμοιες ειδήσεις, καθώς στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο της φετινής χρονιάς παρουσιάστηκε το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024, το οποίο περιλαμβάνει πολλές τέτοιες επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις: για την ακρίβεια 279 έργα και επενδύσεις και 221 μικρές και μεγάλες μεταρρυθμίσεις που θα υλοποιήσουμε, έχοντας εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη τεχνική βοήθεια από την αρμόδια ευρωπαϊκή διεύθυνση ύψους 11,5 εκ. ευρώ (το 10% του συνολικού budget), μαζί με τα εύσημα για άριστη προετοιμασία και ωριμότητα των έργων της Ελλάδας.

Και θα κλείσω τη σημερινή ανασκόπηση με την έναρξη λειτουργίας του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς μέσω της πλατφόρμας pet.gov.gr. Στόχος είναι η φιλικότερη και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση κτηνιάτρων, κηδεμόνων και διαχειριστών ζώων συντροφιάς, μέσα από μια σειρά νέων ψηφιακών υπηρεσιών.

Δημιουργείται, επίσης, ένα συνεκτικό και διαφανές σύστημα ψηφιακής διαχείρισης των αδέσποτων από κάθε Δήμο, μπαίνει τάξη με τα φιλοζωικά σωματεία, και μπορούν να δηλώνονται η απώλεια, η εύρεση αλλά και η μεταβίβαση ενός ζώου συντροφιάς. Ήταν καιρός να κάνει και η Ελλάδα γενναία βήματα για την προστασία των μικρών μας φίλων. Μου το ζήτησε άλλωστε και ο Πίνατ, και η αλήθεια είναι πως δεν του χαλάμε ποτέ χατίρι!

Τα Χριστούγεννα πολλοί από εμάς ανυπομονούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα και να περάσουμε χρόνο με την οικογένεια, με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς θα αφιερώσετε επίσης χρόνο για να βοηθήσετε άλλους, προσφέροντας εθελοντικά χρόνο και υπηρεσίες σε όσους το χρειάζονται περισσότερο.

Αυτή η καλοσύνη και η αλληλεγγύη είναι ζωτικής σημασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους -ιδιαίτερα σημαντική αυτή την εποχή του χρόνου. Ξέρω επίσης ότι τα Χριστούγεννα δεν είναι αργία για πολλούς εργαζόμενους, όπως είναι γιατροί και νοσηλευτές, αστυνομικοί και πυροσβέστες που φροντίζουν για μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ωστόσο η προσφορά τους αυτές τις μέρες είναι ακόμη πιο πολύτιμη. Τους είμαστε ευγνώμονες.

Όπου και αν βρεθείτε αυτές τις άγιες μέρες, σας εύχομαι υγεία, χαρά και αισιοδοξία.

Καλά Χριστούγεννα!»

«Ζαμέ Κορωπί»: Τα πιο αστεία στιγμιότυπα της χρονιάς στην ελληνική τηλεόραση

0

Tο 2023 ήταν μια χρονιά, κατά την οποία η τηλεόραση βρέθηκε συχνά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Συνήθως για κακό λόγο. Για καβγάδες, τραγωδίες, άστοχες δηλώσεις, υπερβολές και ακρότητες. Όπως κάθε χρόνο, όμως, υπήρξαν και κάποια στιγμιότυπα, που έβγαλαν γέλιο αβίαστα κι αυθόρμητα, όχι απαραίτητα γιατί ήταν αυτή η πρόθεσή τους.

Ύστερα από ενδελεχή έρευνα σε όλα τα περίεργα, που κατέγραψαν οι κάμερες τους τελευταίους 12 μήνες, καταλήξαμε πως αυτά είναι τα 10 πιο αστεία στιγμιότυπα της χρονιάς. Κι ως αρμόζει σε ένα ΤΟΡ 10 ξεκινάμε από το νούμερο 10.

Ο απρόσκλητος επισκέπτης

Σε όλη τη διάρκεια του 2023, ο Νίκος Ευαγγελάτος, με τη βοήθεια των γραφικών του Mega πήγε παντού. Σε κηδείες, καταστροφές, πολέμους, μέχρι και στο Διάστημα.

Το συγκεκριμένο στιγμιότυπο ξεχωρίζει, όχι μόνο γιατί είναι πρόσφατο, αλλά και γιατί εδώ ο Ευαγγελάτος το προχώρησε ένα βήμα παραπέρα.

Δεν περιορίστηκε στο να «εισβάλλει» μέσα στο γραφείο του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην πρώτη συνάντησή του με τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη, αλλά πέρασε προσεκτικά πάνω από τα πόδια της φωτογραφίας του Κασσελάκη -για να μη τον πατήσει!- ενώ παράλληλα έκατσε στον καναπέ δίπλα του!

Αναμένεται το 2024 να του φέρει ακόμα πιο εξελιγμένα γραφικά. Να τους μιλάει και να του απαντάνε…

Γουάτ ιζ lantzeris;

Τα αγγλικά του Αλέξη Τσίπρα έχουν γίνει αντικείμενο πολυάριθμων viral βίντεο στο Διαδίκτυο. Τα καλύτερα αγγλικά του 2023, όμως, δεν ανήκουν στον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά σε έναν πολιτικό γνωστό για την αγάπη του στα αρχαία ελληνικά.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, σε φόρουμ με θέμα την ελληνική αγορά εργασίας, έδωσε ρεσιτάλ αγγλικών, παρά το ότι συνάντησε αξεπέραστο εμπόδιο στην αγγλική μετάφραση της λέξης «λαντζέρης». Κι αφού μάταια ζήτησε βοήθεια (ιφ σάμουαν νόους δε ίνγκλις γουόρντ;), είπε να το εξηγήσει περιφραστικά: «Δέι φιξ δε θινγκς ιν δε κουζίν οφ ε ρέστοραντ»…

Η φιγούρα του δημάρχου

Η λίστα των πτώσεων πολιτικών, που έχουν καταγραφεί από κάμερα, είναι μεγάλη. Σε αυτήν, πριν από μερικούς μήνες ήρθε να προστεθεί και η πτώση ενός προσώπου που κατά τη διάρκεια της χρονιάς απασχόλησε για πολλούς -σοβαρούς- λόγους, μας έδωσε όμως κι ένα από τα πιο κωμικά στιγμιότυπα του 2023.

Το ιδιαίτερο της συγκεκριμένης πτώσης του Αχιλλέα Μπέου είναι ότι συνέβη κατά τη διάρκεια της πανηγυρικής προεκλογικής ομιλίας του, την ώρα που επιχειρεί να ανέβει στη σκηνή -με παρκουρίστικη κίνηση Κασσελάκη- επευφημούμενος και κορδωμένος…

Είπε αυτό που άκουσα;

Το Ρουκ Ζουκ είναι ένα τηλεπαιχνίδι, που στηρίζεται στα κωμικά στιγμιότυπα και στα αναπάντεχα σκηνικά, που απαιτούν μπιπ.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς ακούσαμε πολλά, όπως ότι το σπουργίτι δεν είναι πτηνό, αλλά κάτι σαν σκιουράκι και ότι δεν υπάρχουν γυναίκες πολιτικοί στην Ελλάδα από έναν παίκτη, ο οποίος έδειξε τεράστια έκπληξη μόλις έμαθε ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει και αδερφή ή ότι στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας βρίσκεται γυναίκα.

Με δυσκολία, ωστόσο, ως πιο αστείο σκηνικό, επιλέξαμε την προσπάθεια περιγραφής της λέξης «παρθένος», που πήγαινε αναπάντεχα καλά, μέχρι που…

Ο επόπτης έπεσε…

Πρόσφατο και -ομολογουμένως- μοναδικό. Σε μια εποχή κρίσης για το ελληνικό ποδόσφαιρο, επόπτης σε τοπικό πρωτάθλημα, αφού ανταλλάσσει βρισιές με την εξέδρα, πέφτει κάτω, παριστάνοντας τον αναίσθητο, μόλις κάποιος τον πιάνει από τον αγκώνα.

Αστείο σίγουρα, αλλά και λυπηρό στην αμέσως επόμενη ανάγνωση.

Το μάτι και το ξεμάτιασμα

Συχνά, η εκπομπή Super Κατερίνα μοιάζει με σουρεαλιστική παρωδία ακροτήτων, ασχέτως αν δεν είναι αυτός ο στόχος της. Γεγονός είναι πως βγάζει το περισσότερο γέλιο, όταν δεν είναι αυτή η πρόθεσή της, π.χ. όταν -στα σοβαρά- αποκαλύπτει αποκλειστικές ειδήσεις, όπως ότι η Eurovision αντιγράφει τον Κοκλώνη.

Η κορύφωση του σουρεαλισμού, πάντως ήρθε, όταν η παρουσιάστρια Κατερίνα Καινούργιου δήλωσε πολύ σοβαρά ότι δεν νιώθει καλά κι αφού υπέθεσε ότι είναι ματιασμένη, πήρε τηλέφωνο τον παραγωγό – παρουσιαστή Νίκο Κοκλώνη για να της τραγουδήσει τη μεγάλη επιτυχία του «Έχω μάτι» και να της φύγει το μάτι! Ο καλόψυχος παραγωγός – παρουσιαστής δέχτηκε πρόθυμα και η ματιασμένη παρουσιάστρια συνήλθε…

«Ζαμέ Κορωπί» και «άινοσεντ»

Ήταν ακόμα τέλος του 2022, όταν ο δικηγόρος της Εύας Καϊλή, Μιχάλης Δημητρακόπουλος, έκανε μια δήλωση που μας ακολούθησε στο ξεκίνημα του νέου χρόνου, έγινε τραγούδι, viral βίντεο και trend στα social.

Τα γαλλικά του, η φινέτσα στην προφορά και το περίφημο «Μαντάμ Εύα Καϊλή ε ενοσάν ε ζαμέ Κορωπί, ζαμέ!» έκλεψαν τις εντυπώσεις, όμως τη δική τους αίσθηση έκαναν και τα αγγλικά του, ειδικά το «άινοσεντ», που ακολούθησε.

Το ξέφρενο μπαλόνι

Ο ρεπόρτερ Λάζος Μαντικός της εκπομπής του Γιώργου Παπαδάκη φημίζεται για τα ενίοτε βεβιασμένα αστεία, αλλά και για τα πραγματικά απρόοπτα που του έχουν συμβεί στον τηλεοπτικό αέρα -με αποκορύφωμα το ιστορικό κυνηγητό του με ένα γουρούνι σε ζωντανή σύνδεση.

Το 2023 ήταν άλλη μια παραγωγική χρονιά γι’ αυτόν, με κορυφαία στιγμή του την επίμονη προσπάθεια να πετάξει μπαλόνι – φαναράκι σε σχήμα καρδιάς, μέσα σε κατοικημένη περιοχή, με τον κίνδυνο να βάλει φωτιά σε αυτοκίνητα, τέντες και διαμερίσματα…

Η κυρία Σωτηρία Λαβή

Τα αστεία σαρδάμ στον τηλεοπτικό αέρα είναι μια ιστορία μακρά όσο και η τηλεόραση. Κι αν ψάξουμε στο σαρδάμ της χρονιάς, το βρίσκουμε ίσως στην Ελένη Μενεγάκη, που στη διάρκεια της μαγειρικής, μας κάλεσε -αντί για τον φούρνο- να προθερμάνουμε τον σκύλο.

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, δεν πρόκειται για σαρδάμ, αλλά για μπέρδεμα του τίτλου με το όνομα της καλεσμένης! Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Εύκολα, όταν ο τίτλος είναι «Η σωτήρια λαβή που σώζει ζωές» και ο παρουσιαστής προσφωνεί τη διασώστρια καλεσμένη του με το όνομα «Σωτηρία Λαβή»! Αξεπέραστο…

Ένας -άγνωστος- φίλος ήρθε απόψε…

Και φτάνουμε στην κατά πάσα πιθανότητα πιο κωμική σκηνή της χρονιάς, η οποία  εξελίχθηκε στο Survivor, σε ένα κατά παράδοση συγκινητικό σκηνικό, στη διάρκεια του οποίου όλοι οι παίκτες δακρύζουν ή κλαίνε με λυγμούς.

Βρισκόμαστε στο έπαθλο επικοινωνίας, οι παίκτες βλέπουν φωτογραφίες και ακούνε με συγκίνηση τα ηχογραφημένα μηνύματα που τους έστειλαν οι γονείς, τα αδέρφια και οι αγαπημένοι τους. Φτάνει η στιγμή του Κώστα του ζαχαροπλάστη, ο οποίος παρακολουθεί με ένα παγωμένο χαμόγελο το μήνυμα του αγαπημένου του φίλου, Ανδριανού, που εκφράζει την αγάπη και υποστήριξή του στον φίλο Κώστα! Κι όταν τελειώνει το μήνυμα, ο ζαχαροπλάστης αντί να συγκινηθεί, μένει στη θέση του και ρωτά απορημένος: «Ποιος είναι αυτός;»