Blog Σελίδα 4800

Ο πρώτος ανοιχτά γκέι της ΕΛ.ΑΣ εξομολογείται: «Το φιλί μπροστά στη σημαία ήταν έκφραση ελευθερίας»

0

Για την απόφασή του να δηλώσει δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλος μίλησε ο αστυνομικός Μιχάλης Λώλης. Τα τελευταία χρόνια, υπηρετεί στο τμήμα αντιμετώπισης ρατσιστικής βίας, και είναι ακτιβιστής, για τα δικαιώματα των μειονοτήτων.

Είναι ο πρώτος αστυνομικός στην Ελλάδα που δήλωσε ανοιχτά ότι είναι gay.

Ο Μιχάλης Λώλης βρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης στην εκπομπή “Μετά τα Μεσάνυχτα” και τοποθετήθηκε μεταξύ άλλων και για το περιστατικό με το φιλί με τον σύντροφό του μπροστά από την ελληνική σημαία την 28η Οκτωβρίου, η οποία πυροδότησε πλήθος σχολίων.

Όπως λέει, πολλά από αυτά τα σχόλια ήταν ενθαρρυντικά, αλλά υπήρξαν και ρατσιστικά-ομοφοβικά. Ο ίδιος εξήγησε πως “έγινε πολύς ντόρος για ένα φιλί, για μια εκδήλωση αγάπης, για μια εκδήλωση μεταξύ δυο ανθρώπων ανεξαρτήτου φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού”. Θυμίζουμε πως οι ειδικοί φρουροί είχαν ζητήσει την παρέμβαση εισαγγελέα για το περιστατικό.

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Μιχάλης Λώλης, παρακάτω.

Πώς διαχειρίστηκαν οι γονείς του το ότι είναι γκέι

“Τους καταλαβαίνω για την αντίδρασή τους, δεν φταίνε. Έχουν μάθει να ζουν σε μια ετεροκανονική κοινωνία. Ο σεξισμός είναι κυρίαρχος. Εσύ θα τολμούσες να πεις πως άλλαξες πέντε συντρόφους σε ένα βράδυ; Αλλά εγώ είμαι άντρας. Η ομοφοβία συνάδει με τον σεξισμό, ακριβώς επειδή υποτιμούμε τις γυναίκες αποδίδουμε στους ομοφυλόφιλους γυναικεία χαρακτηριστικά, κάτι που δεν ισχύει. Για τη σημαία, η μητέρα μου, μου είπε, παιδί μου σε αγαπάω είσαι όλη μου η ζωή αλλά μην προκαλείς. Και της είπα, μαμά μου πώς προκάλεσα; Βοηθάω. Δέχθηκα χιλιάδες μηνύματα από νέα παιδιά αυτές τις μέρες, από γονείς που μου έλεγαν μπράβο μας δίνεις δύναμη και κουράγιο. Είναι κάποιοι που δεν μπορούν να πάνε κόντρα στις κυρίαρχες απόψεις. Δεν μπορώ να πάω κόντρα στους γονείς. Πρέπει να καταλάβουν όμως πως οι ιστορίες των ομοφυλόφιλων είναι φωνές δικαιοσύνης, ελευθερίας, αγάπης, δεν είναι πρόκληση”.

Το ενδεχόμενο ενός γάμου και η απόκτηση οικογένειας

“Έχω συζητήσει με τον σύντροφό μου το ενδεχόμενο γάμου. Έχουμε συζητήσει το σύμφωνο συμβίωσης και θέλουμε να κάνουμε οικογένεια. Πιστεύουμε πως μπορούμε να γίνουμε πολύ καλοί πατεράδες. Δεν είμαστε στείροι, ομοφυλόφιλοι είμαστε. Θέλω τη νομική αναγνώριση, για το δικό μου παιδί να είναι πατέρας του και ο σύντροφός μου. Τι θέλει το παιδί; Αγάπη θέλει. Τα παιδιά δεν θέλουν εξηγήσεις, τα παιδιά αισθάνονται είναι άδολα. Όλη η ομοφοβία είναι κατασκευή. Αγαπώ την Ελλάδα αλλά αυτό δεν μπορεί να με κάνει σεξιστή απέναντι στις γυναίκες και ρατσιστή απέναντι στους αλλοδαπούς. Τα παιδιά είναι αθώα, κάποια στιγμή εύχομαι να μεγαλώσω ένα παιδί και είναι αυτά που θα αλλάξουν αυτόν τον κόσμο πολύ περισσότερο απ’ ό,τι καταφέραμε εμείς μέχρι τώρα”.

“Η φωτογραφία δεν είχε σκοπό να προσβάλλει ή να υβρίσει την ελληνική σημαία”

Για τη φωτογραφία με τη σημαία, είπε: “Ο ρατσισμός είναι συγκοινωνούντα δοχεία με την έλλειψη ανθρωπιάς, τον εθνικισμό, τον ολοκληρωτισμό εν γένει, όπως και η ομοφοβία. Σε μια φωτογραφία βλέπουμε δύο άνδρες να φιλιούνται μπροστά στην ελληνική σημαία. Η ελληνική σημαία είναι σύμβολο ελευθερίας. Για όποιον δεν τον γνωρίζει, οι άσπρες της γραμμές σημαίνουν ελευθερία. Ελευθερία είναι να εκφράζω με σεβασμό απέναντι στους γύρω συμπολίτες μου, το συναίσθημά μου. Δεν έγινε όλο αυτό με σκοπό την καθύβριση του συμβόλου. Δεν θα υπήρχε τέτοια αντίδραση αν έκανε κάτι παρόμοιο ένα straight ζευγάρι”.

Οι ομοφοβικές επιθέσεις από συναδέλφους του αστυνομικούς στα social media

“Από κοντά κανένας συνάδελφος ποτέ δεν τόλμησε να μου πει κουβέντα, είτε υφιστάμενοί μου, είτε ανώτεροί μου στη δουλειά. Στα social media δυστυχώς γίνεται χαμός. Πολλοί συνάδελφοι παίρνουν δημοσιεύσεις μου και τις αναρτούν με ομοφοβικά σχόλια. Αναρωτιέμαι μερικές φορές, δε φοβούνται μην τους καλέσω σε απολογία ή τους κάνω μήνυση ως αξιωματικός. Με λένε ξεφτιλισμένο και άλλα χειρότερα. Ο κώδικας δεοντολογίας της Αστυνομίας λέει πως οι αστυνομικοί πρέπει να έχουν ανθρωπιά. Ξέχωρα από ταυτότητα φύλου και σεξουαλικό προσανατολισμό, πρέπει να προστατεύουν τον πολίτη. Οι συγκεκριμένοι είναι αμόρφωτοι και ακατάλληλοι για το Σώμα”.

Ο πρώτος άνθρωπος που πέθανε κατά τη διάρκεια διαστημικής αποστολής.

Στον ρώσο κοσμοναύτη Βλαντιμίρ Κομάροφ ανήκει επάξια μια θέση στη λίστα με τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του διαστήματος αφού ήταν ο πρώτος που πέταξε στο διάστημα πάνω από μία φορά και ήταν και ο πρώτος άνθρωπος που πέθανε κατά τη διάρκεια διαστημικής πτήσης.

Πριν από 49 χρόνια το 1967 το διαστημόπλοιο Σογιούζ 1, στο οποίο επέβαινε, κατέπεσε μετά την επανείσοδό του στην ατμόσφαιρα.

vladimir-komarov-portrait

Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε ένστολους άνδρες του σοβιετικού στρατού να στέκονται μπροστά σε ό,τι απέμεινε από τον κοσμοναύτη, ο οποίος σκοτώθηκε καθώς επέστρεφε στη Γη, όταν παρουσίασαν δυσλειτουργία τα αλεξίπτωτα του διαστημόπλοιου. Η σύγκρουση ήταν τόσο ισχυρή, που από το σώμα του έμειναν μονάχα απανθρακωμένα λείψανα.

Η αποστολή στο διάστημα και η φιλία με τον Γιούρι Γκαγκάριν

kom2

Η ιστορία ξεκινάει το 1967 όταν οι Σοβιετικοί ήλπιζαν ότι με τα διαστημόπλοια Σογιούζ θα επιχειρήσουν τη σύνδεση δύο σκαφών στο διάστημα καθώς και τη μεταφορά πληρωμάτων.

Με εντολές του ηγέτη της Σοβιετικής Ένωσης, Μπρέζνιεφ, οργανώνεται το διαστημικό ραντεβού των δύο σοβιετικών διαστημοπλοίων με στόχο το γεγονός να αποτελέσει έναν σοβιετικό θρίαμβο που θα συμπέσει με την 50η επέτειο της Οκτωβριανής επανάστασης.

Όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος Robert Krulwich στον ειδησεογραφικό σταθμό NPR.org, το πλάνο είχε ως εξής: Πρώτα να εκτοξευτεί η διαστημική κάψουλα Σογιούζ 1 με τον Κομάροφ στο εσωτερικό της και την επόμενη μέρα, ένα δεύτερο σκάφος να απογειωθεί, με δυο επιπλέον κοσμοναύτες.

maxresdefault

Τα δύο διαστημόπλοια θα συναντιόνταν, θα συνδέονταν, ο Κομάροφ θα άλλαζε θέση με ένα συνάδερφο του, και θα επέστρεφε στην πατρίδα του με το δεύτερο διαστημόπλοιο. Το πρόγραμμα επανδρωμένων πτήσεων Σογιούζ αποτελούσε κομμάτι της προσπάθειας της ΕΣΣΔ να στείλει πρώτη ανθρώπους στη Σελήνη.

Ωστόσο, πριν την εκτόξευση, τα ερωτήματα για το σχέδιο ήταν πολλά, ενώ αρκετοί ήταν κι αυτοί που ήξεραν πως οι πιθανότητες να επιστρέψει σώος ο Κομάροφ ήταν ελάχιστες.

Soyuz-1-24th-April-1967

Συγκεκριμένα, καθώς πλησίαζε η στιγμή της εκτόξευσης οι μηχανικοί διαπίστωναν ότι υπήρχαν στα σκάφη -και κυρίως σε εκείνο του Κομάροφ – συνολικά 203 βλάβες!

Μάλιστα, στις 9 Μαρτίου του ίδιου έτους ο Γιούρι Γκαγκάριν και οι άλλοι κοσμοναύτες μαζί με 50 μηχανικούς είχαν συντάξει μια δεκασέλιδη έκθεση όπου περιέγραφαν τα προβλήματα λεπτομερώς. Ωστόσο, το βασικό ερώτημα ήταν πώς θα έφτανε αυτή η επιστολή εκεί που έπρεπε προκειμένου να ματαιωθεί το σχέδιο.

gramma

Όπως αποκαλύπτουν οι συγγραφείς Τζέιμι Ντοράν και Πιρς Μπιζόνι στο βιβλίο τους Starman, ζητήθηκε βοήθεια από τον αξιωματικό της KGB Βενιαμίν Ρουσάγιεφ. Μάλιστα, ο Κομάροφ φέρεται να του είχε εμπιστευθεί ότι δεν ήταν σίγουρος πως θα επέστρεφε ζωντανός στη Γη.

Κανείς όμως δεν είχε τα κότσια να ενημερώσει τον Μπρέζνιεφ για τα σκοτεινά σημεία του διαστημικού προγράμματος.

Τον Γκαγκάριν και τον Κομάροφ συνέδεε στενή φιλία και αυτό αποδεικνύεται από δηλώσεις των δύο κοσμοναυτών. Σύμφωνα με τον Ρουσάγιεφ, όταν είπε στον Κομάροφ να αρνηθεί να συμμετάσχει στην αποστολή, αυτός απάντησε: «Αν το κάνω, θα βρεθεί ο Γιούρι στη θέση μου. Πρέπει να τον φροντίσουμε»…

Η θυσία αυτή μπορεί να έσωσε τον Γιούρι Γκαγκάριν, ωστόσο ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε στο διάστημα, πέθανε μόλις ένα χρόνο μετά σε ηλικία 34 ετών όταν πιλόταρε σοβιετικό αεροσκάφος.

Το δυστύχημα

kom4

Τα προβλήματα ξεκίνησαν από την αρχή της αποστολής. Όταν το Σογιούζ 1 με πλοηγό τον Κομάροφ βγήκε στο διάστημα, η επικοινωνία με τους τεχνικούς διακόπηκε και οι μηχανισμοί προσανατολισμού δυσλειτουργούσαν. Η εκτόξευση της επόμενης μέρας έπρεπε να ακυρωθεί, ενώ οι ελπίδες για ασφαλή επιστροφή του κοσμοναύτη λιγόστευαν δραματικά.

Παράλληλα, μέρος του σχεδίου παρακολουθούσαν και οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ μέσω μιας αεροπορικής βάσης κοντά στην Κωνσταντινούπολη. Οι Αμερικανοί καταλάβαιναν ότι κάτι δεν πάει καλά αλλά δεν μπορούσαν να μάθουν λεπτομερώς ποιες ήταν οι βλάβες. Ο αναλυτής της NSA, Πέρι Φέλγουοκ, δήλωσε ότι με βάση τα όσα έλεγε ο Κομάροφ φαινόταν ότι ήξερε ότι θα πεθάνει.

Komarov-2

Σύμφωνα με το βιβλίο, Starman, ο σοβιετικός αξιωματούχος Αλεξέι Κοσίγκιν κατάφερε να πραγματοποιήσει βιντεοκλήση με το Σογιούζ 1 για να πει στον πιλότο ότι είναι ένας πραγματικός ήρωας. Η γυναίκα του Κομάροφ συμμετείχε επίσης στη βιντεοκλήση.

Όταν η κάψουλα μπήκε στην ατμόσφαιρα στο πλαίσιο της προσπάθειας ματαίωσης της αποστολής, κανένα από τα αλεξίπτωτα δεν άνοιξε, με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες παρακολούθησης των ΗΠΑ να λαμβάνουν κραυγές οργής από τον κοσμοναύτη. Τελικά το διαστημόπλοιο συνετρίβη στο Οrenburg στη Ρωσία σε μια από τις σημαντικότερες διαστημικές καταστροφές που έχει δει η ανθρωπότητα. Ο Κομαρόφ κηδεύτηκε με τιμές στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας.

170982309

Κάποιες εβδομάδες μετά το δυστύχημα, ο Γκαγκάριν συνάντησε τον Ρουσάγιεφ στο διαμέρισμά του αλλά αρνήθηκε να συζητήσει το θέμα επειδή φοβήθηκε ότι μπορεί να υπάρχουν κοριοί. Στις σκάλες λοιπόν της κεντρικής εισόδου έσπασε τη σιωπή του και είπε ότι θεωρούσε ότι ήταν ευθύνη του Μπρέζνιεφ το ότι δεν ακυρώθηκε το ταξίδι.

Στον μεγάλο αντίκτυπο από τον θάνατο του Κομάροφ περιλαμβάνεται και η ανακοίνωση των ρώσων κοσμοναυτών στις 25 Απριλίου στην Pravda. «Για τους πρωτοπόρους πάντοτε είναι δύσκολα. Βαδίζουν σε άγνωστα μονοπάτια και τα μονοπάτια αυτά δεν είναι ίσια, έχουν απότομες στροφές, εκπλήξεις και κινδύνους.

Αλλά όποιος παίρνει το μονοπάτι της τροχιάς ποτέ δεν το αφήνει. Όποιες κι αν είναι οι δυσκολίες και τα εμπόδια, ποτέ δεν είναι αρκετά δυνατές για να αποτρέψουν κάποιον από το μονοπάτι που έχει επιλέξει. Όσο χτυπάει η καρδιά ενός κοσμοναύτη, αυτός θα συνεχίζει πάντα να αναμετράται με το σύμπαν. Ο Βλαντιμίρ Κομάροφ ήταν ένας από τους πρώτους που μπήκε σε αυτό τον επικίνδυνο δρόμο» έγραφε το συλλυπητήριο μήνυμα.

Πάντως, στην… κούρσα για το ποιος θα φτάσει πρώτος στο διάστημα υπήρξαν θύματα και από την πλευρά των ΗΠΑ. Τον Ιανουάριο της ίδιας χρονιάς οι Gus Grissom, Ed White και Roger Chaffee πέθαναν κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς μέσα στη διαστημική κάψουλα Απόλο.

kom

Πηγή: rarehistoricalphotos, μετάφραση: newsbeast

Ο πρώτος άνθρωπος πάνω στη γη πιθανότητα να εμφανίστηκε στην Ελλάδα

0

Μέχρι σήμερα πιστεύαμε ότι η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ξεκίνησε στην Αφρική. Ωστόσο σύμφωνα με νέα γερμανική έρευνα ο πρώτος άνθρωπος μπορεί να είχε εμφανιστεί στα Βαλκάνια, ίσως στην Ελλάδα.

Ο διαχωρισμός του ανθρώπινου είδους από τους ανθρωποειδείς πιθήκους ενδεχομένως να είχε ξεκινήσει μερικά εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια νωρίτερα από ότι πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Μάλιστα η διαδικασία αυτή ενδέχεται να είχε γίνει στην Ευρώπη και όχι στην Αφρική, όπως υποστήριζε μέχρι σήμερα η κρατούσα θεωρία.

4b3ebd7f9100487b9159ff1093952531

Το απολίθωμα κάτω γνάθου (πρώτη φωτογραφία) βρέθηκε στην Ελλάδα

Αυτή η νέα υπόθεση παρουσιάζεται για πρώτη φορά σήμερα σε μια δημοσίευση στο περιοδικό «PLOS One» από ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Τυβίγγης υπό την Μαντλέν Μπέμε -ειδικότερα από το Κέντρο Ερευνών για την Εξέλιξη του Ανθρώπινου Είδους και της Παλαιοπεριβαλλοντολογίας (HEP). Η επιστημονική ομάδα βάσισε την έρευνά της σε δύο απολιθώματα που ήταν ήδη γνωστά και τα οποία μελετήθηκαν ενδελεχώς σε σχέση με τις περιβαλλοντικές συνθήκες που, βάσει υποθέσεων,  επικρατούσαν πριν από πολλά εκατομμύρια χρόνια στα σημεία που εντοπίστηκαν τα απολιθώματα.

Από Ελλάδα και Βουλγαρία τα απολιθώματα

731794d1969c0acaf5103cf0259e40dc

To απολίθωμα δοντιού που βρέθηκε στη Βουλγαρία.

Πού και πότε ακριβώς αναπτύχθηκαν τα πρώτα ανθρωποειδή δεν έχει ακόμη απολύτως ξεκαθαριστεί. Με βάση τα σημερινά δεδομένα ο χιμπατζής θεωρείται ο πλησιέστερος συγγενής του ανθρώπου. Σύμφωνα με πολλούς ειδικούς η εξελικτική γραμμή των προγόνων των χιμπατζήδων και των ανθρωποειδών διαχωρίστηκε πριν από περίπου 5 με 7 εκατομμύρια χρόνια.

Η ερευνητική ομάδα από την Τυβίγγη εστίασε τις μελέτες της στα τα δύο μοναδικά απολιθώματα του ανθρωποειδούς που είναι γνωστό επιστημονικά με την λατινική ονομασία Greacopithecus (γραικοπίθηκος). Ας σημειωθεί ότι στα ανθρωποειδή συγκαταλέγονται γενικά τόσο  οι ανθρωποειδείς πίθηκοι (ή αλλιώς πονγκίδες) όσο και οι μακρινοί απόγονοι του ανθρώπου (προάνθρωποι).

Τα δύο απολιθώματα που εξέτασε η ομάδα της Μ. Μπέμε βρέθηκαν το ένα στην Ελλάδα (πρόκειται για απολίθωμα κάτω γνάθου) και το άλλο στη Βουλγαρία (απολίθωμα δοντιού). Μετά από λεπτομερείς αναλύσεις, οι ερευνητές είναι σε θέση να υποθέσουν ότι ο Graecopithecus αποτελεί έναν άγνωστο μέχρι πρότινος πρόγονο του ανθρώπου (προάνθρωπο).

Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε ότι οι ρίζες των δοντιών του συμπλέκονται μεταξύ τους, κάτι που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του ανθρώπου και των μακρινών προγόνων του. Αντίθετα στους ανθρωποειδείς πιθήκους οι ρίζες των δοντιών είναι ξεκάθαρα διαχωρισμένες.

«Μείναμε έκπληκτοι και εμείς οι ίδιοι από τα αποτελέσματα των ερευνών μας, διότι πρoάνθρωποι μέχρι πρόσφατα είχαν εντοπιστεί μόνο στην Αφρική, νότια της ερήμου Σαχάρας», ανέφερε ο Γιόχεν Φους, ένας από τους ερευνητές που συμμετείχαν στην έρευνα.

Mια μεγάλη σαβάνα στην ευρωπαϊκή ήπειρο;

e5a88c6c428d5df1931b5e125ac08dc2

Ομοιώματα ανθρωποειδών που βρέθηκαν στην Τανζανία. Από το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Οι αναλύσεις των ιζημάτων, από τα οποία αποσπάσθηκαν τα συγκεκριμένα απολιθώματα, οδήγησαν τους επιστήμονες στην εκτίμηση ότι η κάτω γνάθος που εντοπίστηκε στην Ελλάδα είναι ηλικίας 7,175 εκατομ. ετών, ενώ το βουλγαρικό δόντι 7,24 εκατομ. ετών. Τα ευρήματα αυτά εκτιμάται ότι είναι ακόμη πιο παλιά κι από τα παλαιότερα ευρήματα αφρικανικού προανθρώπου, γνωστού στα λατινικά ως Sahelanthropus (Σαχελάνθρωπος), η ηλικία του οποίου υπολογίζεται μεταξύ 6 και 7 εκατομ. ετών.

Η γερμανική επιστημονική ομάδα καταλήγει σήμερα στο ότι ο διαχωρισμός προανθρώπων και χιμπατζήδων έλαβε χώρα νωρίτερα σε σχέση με όσα ήταν γνωστά μέχρι σήμερα, και μάλιστα όχι στην Αφρική αλλά στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, εξαιτίας δραστικών κλιματικών μεταβολών που παρατηρήθηκαν εκεί την ίδια περίπου περίοδο.

Μάλιστα στα ιζήματα που εντοπίστηκαν τα δύο απολιθώματα οι ερευνητές εντόπισαν και ίχνη κόκκινης, λεπτόκοκκης λάσπης, η οποία απαντάται στην έρημο. Μεταξύ άλλων εντόπισαν και διαφορετικά είδη αλάτων σε υψηλή περιεκτικότητα. Υποθέτουν ότι έχουν φτάσει εδώ από τη Β. Αφρική.

«Τα στοιχεία αυτά μπορεί να προέρχονται από τη Σαχάρα, η οποία πριν από 7,2 εκατομμύρια χρόνια ήταν εξαπλωμένη (προς τον βορρά). Οι καταιγίδες της ερήμου μπορεί να μετέφεραν κόκκινη σκόνη με άλατα μέχρι τις βόρειες ακτές της τότε Μεσογείου», εξηγεί η Μ. Μπέμε.

Επίσης είναι πιθανό, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι σφοδρές κλιματικές αλλαγές να δημιούργησαν στην Ευρώπη ένα κλίμα τύπου σαβάνας, κάτι που επιβεβαιώνεται από αντίστοιχα απολιθώματα φυτών.

«Σε γενικές γραμμές οι έρευνες σκιαγραφούν από κλιματολογική άποψη την εικόνα μιας σαβάνας. Σε μια τέτοια εικόνα ταιριάζουν τα απολιθώματα του γκραικοπίθηκου, αλλά και απολιθώματα προγόνων της καμηλοπάρδαλης, της γαζέλας, της αντιλόπης, του ρινόκερου», αναφέρει τέλος από την πλευρά του ο Νικολάι Σπασόφ από την Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών, που συμμετείχε επίσης στην ίδια έρευνα.

[dw] [phys] [sciencealert]

Ο πρώτος 17χρονος οδηγός ΙΧ – Βγαίνει στο δρόμο με «Σ» στο αυτοκίνητό του

0

Τι ισχύει για τους 17χρονους που «πιάνουν τιμόνι»

>Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17άρη υποψηφίου, για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, παρακολούθησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ο πρώτος νέος, που θα «πιάσει» τιμόνι, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης

. Σημειώνεται, ότι ο νεαρός δεν χρειάστηκε να δώσει θεωρητικές εξετάσεις γιατί έχει ήδη δίπλωμα μοτοποδηλάτου 50cc.

diploma odigisis

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών του έδωσε το σήμα “Σ” που θα πρέπει, βάσει του νέου νόμου, να τοποθετείται στο όχημα, το οποίο θα οδηγεί με υποχρεωτική παρουσία συνοδού.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε:

«Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Πέρρο και του εύχομαι να είναι ένας καλός οδηγός, δηλαδή ένας υπεύθυνος οδηγός.

Ο Πέρρος είναι επισήμως ο πρώτος 17χρονος που παίρνει άδεια οδήγησης, με βάση το νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσα σε χρόνο-ρεκόρ βλέπουμε ότι υλοποιείται.

Κι αυτό είναι το πρώτο βήμα: τι κάναμε;

  • Δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια. Κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες και της Ε.Ε.
  • Υπάρχουν, όμως, τρεις προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό και τις ξέρει ο Πέρρος: θα οδηγούν πάντα με συνοδό, θα οδηγούν εντός περιφέρειας, και θα φέρουν στο όχημα το ενδεικτικό «Σ», για τον συνοδό.
  • Κι εφόσον πάνε όλα καλά την πρώτη χρονιά, στα 18, η άδεια οδήγησης γίνεται μόνιμη

Το δεύτερο βήμα μας: τι κάνουμε;

Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα. Δηλαδή, αύριο, ο Πέρρος θα έχει στα χέρια του την άδεια οδήγησης! Ως Πολιτεία σήμερα κάνουμε το αυτονόητο που, μέχρι χθες, φάνταζε αδιανόητο.

karamanlis 17xronos adeia odigisis.jpg

Και το τρίτο βήμα: τι θα κάνουμε;

Προχωράμε σε τέσσερις παρεμβάσεις που βάζουν φρένο στη διαφθορά και θα διασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των νέων οδηγών:

Αλλάζει το σύστημα εξέτασης

Αλλάζουμε τα συγγράμματα θεωρητικής εκπαίδευσης και εξέτασης
Διασφαλίζουμε το αδιάβλητο των εξετάσεων με τοποθέτηση καμερών στις θεωρητικές εξετάσεις
Τοποθετούνται κάμερες στα αυτοκίνητα για την πρακτική εξέταση

Με τρία βήματα, επιχειρούμε ένα άλμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, και την οδηγική μας συμπεριφορά. Αλλά και να δηλώσουμε την αταλάντευτη εμπιστοσύνη μας στους νέους και τις επόμενες γενιές».

adeia odigisis.jpg

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε:

«Σήμερα εγκαινιάζουμε την εφαρμογή του νέου νόμου «Οδηγώντας με Ασφάλεια», με τον πρώτο νέο που θα βγάλει δίπλωμα σε ηλικία 17 ετών. Και αυτός (ο Πέρρος), όπως όλοι πλέον οι υποψήφιοι οδηγοί που πετυχαίνουν και στις πρακτικές εξετάσεις, θα λάβει αύριο κιόλας ηλεκτρονικά, την προσωρινή άδεια οδήγησης.

Η άδεια αυτή θα ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του, οπότε θα πάρει και το κανονικό δίπλωμα, που θα του επιτρέπει να οδηγεί χωρίς συνοδό.

Νομοθετήσαμε αυτή τη δυνατότητα γιατί πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αλλά ταυτόχρονα, τους εφιστούμε την προσοχή. Πρέπει να θυμούνται αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί, ότι η ταχύτητα σκοτώνει και πως όταν οδηγούμε, δεν πιάνουμε το κινητό.

Στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».

Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.

Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί 5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ».

Παρών στην εξέταση ήταν και ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, καθώς ως γνωστόν οι διευθύνσεις μεταφορών που εκδίδουν τα διπλώματα υπάγονται στις Περιφέρειες. Ο κ. Πατούλης μεταξύ άλλων επεσήμανε την έμφαση που δίνει η Περιφέρεια Αττικής στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και σημείωσε: «Είναι σημαντικό να αποκτήσουμε όλοι σωστή οδηγική συμπεριφορά, προκειμένου να σταματήσουμε να θρηνούμε άλλες ζωές στη άσφαλτο. Μέσα λοιπόν και από αυτή τη δυνατότητα που δίνεται από το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι 17αρηδες μπορούν να αποκτήσουν προσωρινό δίπλωμα υπό προϋποθέσεις και έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν εμπειρία προκειμένου να γίνουν καλοί οδηγοί για να διαφυλάξουν τόσο τη ζωή τους όσο και τη ζωή των άλλων».

Δείτε το βίντεο:

Ο πρώτος «πράσινος» ουρανοξύστης της χώρας έρχεται να στολίσει σύντομα τον Πειραιά

0

Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα, που για πολλά χρόνια παρέμεινε ανεκμετάλλευτος και αναμένεται να αποτελέσει ξανά το στολίδι του Πειραιά, βρίσκεται στην τελική ευθεία ολοκλήρωσής του.

Ο Πύργος Πειραιά έχει συνολικό ύψος 88 μέτρα εμβαδόν 34.623 τ.μ., 22 ορόφους και 492 σκαλιά από το ισόγειο μέχρι την κορυφή. Είναι το δεύτερο πιο ψηλό κτίριο της Ελλάδας, μετά τον Πύργο των Αθηνών, και ανακατασκευάζεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές.

pirgos peiraia 2

Σημειώνεται πως θα είναι ο πρώτος ψηφιακός και βιοκλιματικός ουρανοξύστης της χώρας που θα λάβει την ανώτατη πιστοποίηση Platinum, κατά το διεθνές πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), αλλά και WELL (WELL Building Standard) που επικεντρώνεται στην υγεία, ευεξία και παραγωγικότητα των χρηστών του κτιρίου.

pirgos peiraia 1

Σε εξαιρετικά προνομιακή θέση, στο λιμάνι του Πειραιά, μόλις 12 χλμ. από την πόλη της Αθήνας, ο Piraeus Tower ορίζει την αφετηρία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Σε ακτίνα μικρότερη των 500μ, ο εργαζόμενος ή επισκέπτης του μπορεί να βρει όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς όπως πλοία, δύο γραμμές μετρό, τραμ, λεωφορεία, προαστιακό και τρένα.

pirgos peiraia 4

Οι προδιαγραφές που τηρούνται θα δώσουν στον Πύργο την πιστοποίηση Platinum, θα είναι ένα «πράσινο» κτίριο, φιλικό προς το περιβάλλον. Στο υπόγειο, οι δεξαμενές θα μαζεύουν το νερό της βροχής και θα το επιστρέφουν στο κτίριο, ενώ το αντλητικό συγκρότημα θα δίνει σε όλους τους ορόφους τη σωστή πίεση στο πόσιμο νερό.

pirgos peiraia 5

Το σύστημα κατάσβεσης, εκτός από την καταστολή της φωτιάς περιλαμβάνει και τη διαφυγή εμποδίζοντας τον καπνό να εισέλθει στα κλιμακοστάσια, ενώ σε περίπτωση σεισμού θα ισχύει ό,τι ισχύει και παντού, δηλαδή σταματάνε τα ασανσέρ και όλοι κατεβαίνουν με τις σκάλες.

pirgos peiraia 6

Οι γεννήτριες θα λύνουν τυχόν προβλήματα ενέργειας, ενώ στην κορυφή θα τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά σε μια έκταση 500 τ.μ. Ο πολιτικός μηχανικός που έχει αναλάβει το έργο Νατάλης Πέτροβιτς εκτιμά ότι οι εργαζόμενοι στα γραφεία θα είναι από 1.600 έως 2.000 άτομα. Δηλαδή, μαζί με τους επισκέπτες των εμπορικών, ο «πληθυσμός» του Πύργου μπορεί να φτάνει και τα 4.000 άτομα.

pirgos peiraia 7

Στο πρώτο υπόγειο θα φτιαχτεί πάρκινγκ χωρητικότητας 44 θέσεων, ενώ περίπου άλλες 300 θέσεις θα ενοικιαστούν από το παρακείμενο υπόγειο πάρκινγκ της πλατείας Καραϊσκάκη. Η είσοδος του Πύργου θα είναι από την πλευρά του Λιμανιού, από την Ποσειδώνος, με ξεχωριστές εισόδους για τα καταστήματα και τα γραφεία. Για τους εργαζόμενους, στο ισόγειο των γραφείων θα υπάρχει ένας χώρος wellness, που θα εξυπηρετεί και ως χώρος θηλασμού.

pirgos peiraia 8

Επίσης, παντού θα υπάρχει το σύστημα no touch. Για παράδειγμα, εισερχόμενος κανείς στην είσοδο για τα γραφεία, το σύστημα θα «διαβάζει» την προσωπική του κάρτα, θα καλεί τον ανελκυστήρα και θα τον μεταφέρει αυτόματα στον όροφο που πρέπει. Για τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες των γραφείων, θα υπάρχει ρεσεψιόν στο ισόγειο και θα έχουν πρόσβαση στον όροφο που θέλουν μέσω κάρτας access control, καθώς τα ασανσέρ θα είναι με ανέπαφη λειτουργία. Οι ανελκυστήρες θα είναι οι πιο γρήγοροι στην Ελλάδα, με ταχύτητα 4 μέτρα το δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι όταν μπει κάποιος από το ισόγειο για να μεταφερθεί στον 22ο όροφο θα χρειαστεί περίπου 20 δευτερόλεπτα.

pirgos peiraia 9

Το κατάστημα ΖΑRA θα μεταφέρει εδώ το flagship του, στο ισόγειο, στον πρώτο και στον δεύτερο, σε μια συνολική έκταση 5.700 τ.μ. Στο ισόγειο θα στεγαστεί και η DJ Sports σε 1.200 τ.μ. Στον τρίτο και τον τέταρτο όροφο θα στεγαστεί γυμναστήριο και στον τρίτο, σε ένα ύψος αντίστοιχο με την ταράτσα μιας πενταώροφης πολυκατοικίας, bar-restaurant, το οποίο θα είναι 24ωρης λειτουργίας, σε μια έκταση 600 τ.μ. στο εσωτερικό και άλλων 700 τ.μ. αίθριο. Κάθε όροφος που θα διατίθεται για γραφεία θα μισθώνεται ενιαίος. Οι μισθώσεις έχουν 12ετή διάρκεια, με τα πρώτα 6 χρόνια να είναι «κλειστά».

pirgos peiraia 10

Η Dialectica, ελληνική start up που ασχολείται στον τομέα της τεχνολογίας, έχει ήδη μισθώσει έξι ορόφους, από τον 9ο μέχρι και τον 14ο, ενώ έχει οψιόν μίσθωσης για δύο ακόμη. Σε μέρος του τρίτου και του τετάρτου ορόφου θα φιλοξενείται το γυμναστήριο του Πύργου και στον τρίτο, όπου το ύψος αντιστοιχεί σε αυτό της ταράτσας μιας πενταώροφης πολυκατοικίας, θα λειτουργήσει ένα νέο project της Nice n Easy, το οποίο θα είναι bar-restaurant 24ωρης λειτουργίας, σε επιφάνεια 600 τ.μ. στο εσωτερικό και άλλων 700 τ.μ. στην “βεράντα” του Πύργου.

pirgos peiraia 11

Από τον 9ο μέχρι το 14ο όροφο, θα καταλαμβάνει χώρους 6.210 τ.μ., η Dialectica, η ελληνική start up στον τομέα της τεχνολογίας προκειμένου να έχουν τα γραφεία τους οι περισσότεροι από 550 εργαζόμενοί της στην Ελλάδα.

pirgos peiraia 3

Παρακολουθήστε το βίντεο του συνεργάτη μας Michael Miller

Ο πρωτοπόρος Έλληνας γυναικολόγος που έχει φέρει στον κόσμο πάνω από 15.000 μωρά

0

Τι ζητάς από έναν γιατρό αν όχι επιστημοσύνη, τιμιότητα και εμπιστοσύνη; Αν μάλιστα αυτός ο γιατρός είναι πρώτα από όλα άνθρωπος και δεν κοιτά σαν πορτοφόλι τους πελάτες, μα τότε δεν θέλει πολύ για να τους κερδίσει και να δεθεί μαζί τους.

6c8fa97d1611ce93a3fa2a4dd8969a06 13 1

Είναι δύσκολο να περιγράψεις με μια λέξη τον πρωτοπόρο γυναικολόγο-ενδοκρινολόγο Μανώλη Καπετανάκη! Τι να διαλέξεις και να προβάλεις από τα χαρίσματα και τις ικανότητες του; Τη νησιώτικη λεβεντιά, μήπως την άρτια επιστημονική γνώση του και την αμέτρητη πείρα ή το άρρηκτο δέσιμο με τις ρίζες του;

Από τα χέρια του έχει γεννηθεί μια πόλη! Τα μωρά που έφερε στον κόσμο φτάνουν τα 15.000, όμως ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι περίπου 10.000 από αυτά τα γνωρίζει από τότε που ήταν… κύτταρα, αφού είναι παιδιά πετυχημένης εξωσωματικής γονιμοποίησης.

Ο γιατρός ξεχωρίζει και φωτοβολεί, γίνεται φάρος με την ικανότητα ενσυναίσθησης που τον διακρίνει. Κάθε ζευγάρι, κάθε γυναίκα κι άντρας που τον επισκέπτεται, αποτελεί και μια πολύ προσωπική και ξεχωριστή ιστορία, εκείνος δένεται μαζί τους, τόσο που πολλές φορές καταλήγει να είναι ο νονός του παιδιού που βοήθησε να έρθει στον κόσμο!

Απλά και κατανοητά εξηγεί τις δυνατότητες, πείθει με την σαφήνεια και χτίζει γέφυρες φιλίας, γιατί όπως ο ίδιος εξηγεί η εγκυμοσύνη είναι και θέμα ψυχολογίας και η σχέση με τον γιατρό έχει βάση την ειλικρίνεια, την καθαρότητα και την εμπιστοσύνη. Οδηγός σε όλη την καριέρα του ήταν και είναι μια πρόταση που ο γιατρός επαναλαμβάνει:

«Το θέμα είναι να κάνεις το σωστό, να μην κοροϊδέψεις, να σεβαστείς το συνάνθρωπο σου».

d59d62f4fae6c4554301950a5a738534

Το ξεκίνημα στο Απέρι της Καρπάθου

Ο Μανώλης Καπετανάκης γεννήθηκε μέσα στον πόλεμο, το 1941, στο Απέρι της Καρπάθου. Ήταν βιαστικό μωρό, ο γυναικολόγος παππούς, ο Γιάγκος Καπετανάκης, καθυστέρησε και δεν πρόλαβε να ξεγεννήσει τη νύφη του, όταν έφτασε στο σπίτι άκουσε το κλάμα του εγγονού του. Ο παππούς του Μανώλη ήταν γιατρός σπουδαγμένος στο Παρίσι και η δική του ιστορία εύκολα θα γινόταν μυθιστόρημα!

Η μητέρα του Μανώλη λεγόταν Ειρήνη, το γένος Καφετζοπούλου, ενώ ο πατέρας του ήταν ο δάσκαλος Σταμάτης Καπετανάκης, γνωστός για την πατριωτική δράση του. Ο Σταμάτης τιμωρήθηκε, φυλακίστηκε και το 1941 εξορίστηκε από τους Ιταλούς, γιατί δίδασκε κρυφά τα ελληνικά γράμματα, έφυγε από το νησί, ταξίδεψε μετανάστης στην Αμερική όπου ήταν ήδη τα αδέλφια του.

Η εξορία του κράτησε 10 χρόνια, μόνο μετά την απελευθέρωση κατάφερε να επιστρέψει στο σπίτι και στην αγκαλιά της φαμίλιας του, τότε ο γιος του Μανώλης συνάντησε για πρώτη φορά τον πατέρα του.

Ο Μανώλης Καπετανάκης δεν ήταν ούτε καλός, ούτε κακός μαθητής, άλλωστε η επαρχία μπορεί εύκολα να ξεμυαλίσει, ωστόσο έχει τη δύναμη και ανοίγει το μυαλό των παιδιών κι αφήνει βαθύ χνάρι στις νεανικές ψυχές.

Ήταν στην πρώτη φουρνιά Δωδεκανήσιων που χρειάστηκε να δώσει εξετάσεις για την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο και διάλεξε την ιατρική. Για την επιλογή του δεν υπάρχουν καθαρές απαντήσεις, λίγο ο γυναικολόγος παππούς, ίσως να μέτρησε και το νησί, που έσπρωχνε πολλούς από τους υποψήφιους φοιτητές προς το λειτούργημα του Ιπποκράτη, όχι μονάχα για να τους καμαρώνει, αλλά αυτή ήταν μια λύση έτσι ώστε να υπάρξουν γιατροί-θεραπευτές για τους έρημους ακρίτες.

Ο νεαρός Μανώλης βρέθηκε γρήγορα να αγωνίζεται στα βαθιά. Διάβαζε μερόνυχτα, χτυπούσε 16ωρα πάνω στα βιβλία, προετοιμάστηκε γερά και πέτυχε την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο Αθηνών.

Το 1966 αποφοίτησε από την ιατρική σχολή, δυο χρόνια αργότερα, το 1968, σε ηλικία 26 ετών, ενώ υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία στο 401 στρατιωτικό νοσοκομείο Αθηνών, παντρεύτηκε τη σύζυγό του Θάλεια. Κι εκείνη Καρπαθιά, με καταγωγή από το χωριό Πυλές, κάτι που για την εποχή δεν ακολουθούσε την κανονικότητα, αφού τα περισσότερα ζευγάρια σχεδόν πάντα ήταν από τα ίδια χωριά και ούτε λόγος να γίνεται για έναν ξένο γαμπρό ή μη Καρπαθιά νύφη!

Το 1970 ο Μανώλης Καπετανάκης μαζί με την σύζυγό του κι ενώ περίμεναν να γεννηθεί το πρώτο παιδί τους, θα ταξιδέψουν και μετά από ένα σύντομο πέρασμα στην Αγγλία θα καταλήξουν στην Αμερική.

Μετά από εξετάσεις γίνεται δεκτός στην ειδικότητα της γυναικολογίας στο νοσοκομείο Cook County του Σικάγο, στο τμήμα μαιευτικής και γυναικολογίας, εκεί θα μείνει 4 χρόνια, από το 1971 μέχρι το 1975, το νοσοκομείο μοιάζει με μια μικρή πόλη και εκείνα τα χρόνια είχε 80 τοκετούς την ημέρα!

Το ταλέντο και η αξία του Μανώλη φάνηκαν από νωρίς, όμως παρά τις πολλές και καλά αμειβόμενες προτάσεις για συνεργασίες εκείνος θα επιλέξει να συνεχίσει τις σπουδές, ακολουθώντας μια σχεδόν άγνωστη για την εποχή υποειδικότητα.

Θα συνεχίσει στο τμήμα Αναπαραγωγικής Ενδοκρινολογίας, στο ιατρικό κέντρο Michael Reese του πανεπιστημίου του Σικάγο, όπου και γίνεται επιμελητής Β΄.

Κάνει την πρακτική του στο πανεπιστήμιο του Illinois και το 1977 πετυχαίνει να είναι ένας από τους 75 ειδικευμένους γιατρούς στην γυναικολογική ενδοκρινολογία και τη στειρότητα.

Ο Μανώλης θα παραμείνει ακόμη επτά χρόνια στην Αμερική, τρία χρόνια Διευθυντής στο νοσοκομείο του Cook County και τέσσερα χρόνια θα διευθύνει το τμήμα γυναικολογικής ενδοκρινολογίας και στειρότητας, της ιατρικής σχολής Rush Pres-byterian St. Lucas. Υψηλές θέσεις με τεράστια ευθύνη και αναγνώριση.
Η περιπλάνηση του στην Αμερική συνολικά κράτησε 15 χρόνια, όμως η νοσταλγία για την πατρίδα, ειδικά για την Κάρπαθο άσκησε ισχυρή επιρροή στις αποφάσεις του.

«Δεν θα γινόμουν ακόμη ένας μετανάστης που ξέμενε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού», με αυτή τη φράση ο γιατρός έκλεισε το κεφάλαιο Αμερική!

Άφησε τα πολλά χρήματα, τη δόξα και την παγκόσμια αναγνώριση, που προσφέρει απλόχερα στους πρωτοπόρους η μητρόπολη του κόσμου. Επέστρεψε στην Ελλάδα και είχε επιθυμία, λαχτάρα να εφαρμόσει τις γνώσεις του.

cdec8e2a3c20fc58805f2944b72d1084

Το “όχι” στην Αμερική – “Όχι” στα πλούτη και την παγκόσμια δόξα

Η επιστροφή στην πατρίδα δεν ήταν εύκολη υπόθεση, η γραφειοκρατία και το αδηφάγο τέρας του δημοσίου τομέα δεν άφηναν σπουδαία περιθώρια κινήσεων, ο γιατρός, με τη σύζυγό τους είχαν ήδη τα τρια παιδιά τους και έκαναν σκέψεις για επιστροφή στις ΗΠΑ όταν βρέθηκε με έναν άλλο σπουδαίο Καρπάθιο γιατρό, τον διευθυντή του νοσοκομείου «Υγεία», τον Μανώλη Οικονομίδη. Αμέσως το αστέρι του απογειώθηκε, ο Καπετανάκης πολύ σύντομα έγινε γνωστός, διάσημος σε όλη την Ελλάδα.

Από τους πρώτους που έφεραν και εφάρμοσαν εξωσωματική γονιμοποίηση αλλά και τις μεθόδους που αφορούν τη στειρότητα, όπως μικροχειρουργική και πλαστική σαλπιγγών. Μπορεί σήμερα μιλάμε με άνεση και απίστευτη ευκολία για τη λαπαροσκοπική μέθοδο, αλλά και αυτό ήταν μια δική του πρωτοπορία. Ήταν από τους ελάχιστους γιατρούς, ίσως ο μοναδικός με πτυχίο στη λαπαροσκοπική μέθοδο και εκείνος την πρωτοεφάρμοσε στη χώρα μας.

Το 1989 ανοίγει έναν καινούριο δρόμο, ιδρύει το δικό του κέντρο εξωσωματικής γονιμοποίησης και εκεί πετυχαίνει απίστευτες πρωτιές. Εκείνη τη χρονιά γεννιέται το πρώτο παιδί από μια 48χρονη Ελληνίδα σε εμμηνόπαυση με ξένο ωάριο!

Είναι η δεύτερη γυναίκα στον κόσμο (η πρώτη ήταν στην Αυστραλία) και η πρώτη στην Ευρώπη που καταφέρνει κάτι αντίστοιχο!

Η μια επιτυχία ακολουθούσε την άλλη. Οι επαναστατικές του μεθόδοι έδιναν ελπίδες στα ζευγάρια που αντιμετώπιζαν δυσκολίες και επιθυμούσαν ένα παιδί, όμως μέχρι τότε η επιστήμη σήκωνε τα χέρια και όλοι πρότειναν προσευχές, Θεούς, τάματα και θαύματα.

Να θυμηθούμε και τη μέθοδο του Ρώσου γενετιστή Βερλίνσκι, η οποία βασίζεται στον έλεγχο των χρωμοσωμάτων των ωαρίων και των εμβρύων, πριν ακόμη η γυναίκα μείνει έγκυος. Η μέθοδος Βερλίνσκι ανέβασε το ποσοστό εξωσωματικής από το 15% στο 80%!

Ακόμη μια σπουδαία επιτυχία, που όμως προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις, είναι η μέθοδος Φις, η επιλογή φύλου του παιδιού, πρωτοεφαρμόστηκε από τον Μανώλη Καπετάνακη. Σήμερα στη χώρα μας η επιλογή φύλου επιτρέπεται μόνο για ιατρικούς λόγους, με σκοπό την αποφυγή κάποιου ιατρικού νοσήματος που κληροδοτείται ανάλογα με το φύλο.

Από το 1991 είναι ο πρώτος Έλληνας γιατρός που αναγνωρίζει τη δύναμη και τις προοπτικές της λαπαροσκόπησης, την σπουδάζει και ξεκινά τα χειρουργεία, δηλαδή πολύ μικρές τομές και συντομότατες επεμβάσεις. Ο Μανώλης Καπετανάκης πραγματοποιούσε 6-7 επεμβάσεις τη μέρα και ένας εντυπωσιακός αριθμός γιατρών έτρεξαν κοντά του για να μάθουν τη μέθοδο και να την εφαρμόσουν. Εκείνη την εποχή ήταν πια ένας θρύλος για τα ιατρικά δεδομένα της Ελλάδας.

566116971aa16678627b5656ef9dcf85

Η χαμένη ευκαιρία της Καρπάθου

Προνόμιο αλλά και βαθύ χρέος για τον Μανώλη Καπετανάκη είναι η καταγωγή, το νησί είναι ριζωμένο μέσα στη ψυχή του και γίνεται σταθερός προσανατολισμός μέσα στη ζωή.

Δεν είναι ο μόνος, οι περισσότεροι Καρπάθιοι είναι δεμένοι σφιχτά με τον τόπο τους, κάθε στιγμή από το οικογενειακό παρελθόν μεταφράζεται σε μια ξεχωριστή χαρακιά μνήμης. Για κείνους που δε γνωρίζουν, δεν έχουν μια τέτοια εμπειρία, η σχέση με έναν τόπο ίσως να μοιάζει με ένα δυσβάσταχτο χρέος κι όμως όσοι ζουν με αναφορά και πυξίδα την καταγωγή τους νιώθουν τις ρίζες σε κάθε μικρό καθημερινό τους βήμα.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 χάθηκε μια μοναδική ευκαιρία για την Κάρπαθο, ο γιατρός Μανώλης Καπετανάκης έμαθε ότι δυο σπουδαίοι Αμερικάνοι γιατροί ήταν έτοιμοι να επενδύσουν τεράστια ποσά για τη δημιουργία ιατρικού κέντρου στην Καραϊβική. Δεν έχασε χρόνο, πρότεινε στον τότε Δήμαρχο Καρπάθου Κωνσταντίνο Φελουζή να του παραχωρήσει το παλιό και ερειπωμένο κτήριο του ξενοδοχείου Ξενία, για να δημιουργηθεί ένα πρότυπο ιατρικό κέντρο με πελάτες από όλο τον πλανήτη.

Ο Φελουζής, οξυδερκής και γρήγορος, δεν χρειάστηκε πολύ για να καταλάβει την τεράστια ευκαιρία που είχε η Κάρπαθος. Αποφάσισε να παραχωρήσει το κτήριο δωρεάν και για 50 χρόνια, ως αντίτιμο όλοι οι Καρπάθιοι θα είχαν μόνιμα δωρεάν περίθαλψη στο ιατρικό κέντρο!

Οι Αμερικάνοι κατέβηκαν στο νησί, συμφώνησαν και τα σχέδια ξεκίνησαν, έγιναν μακέτες, οι αρχιτέκτονες δούλευαν, μάλιστα ξεκίνησε και η προβολή του ιατρικού κέντρου από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης και η απήχηση ήταν μεγάλη. Στο νησί όλα πήγαιναν καλά, ώσπου άλλαξε η δημοτική αρχή και ξεκίνησε η γκρίνια, υπήρξαν διαφωνίες για τη δωρεάν παραχώρηση και τελικά το έργο ναυάγησε. Η Κάρπαθος έχασε, θα γινόταν κέντρο ιατρικού τουρισμού και θα αποκτούσε ένα αληθινό νοσοκομείο για τους μόνιμους κατοίκους. Είναι απίστευτο το μέγεθος της χαμένης ευκαιρίας ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα!

1e3223cbe42ef67e63e1b1316287b329 1 1

Καπετάνιος, σέρφερ, μα και γερός γλεντιστής – Τα κρυφά πάθη

Συνήθως η σχέση με τους γιατρούς σταματά μετά τη θεραπεία, όμως με τον Μανώλη Καπετανάκη τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά! Φτάνουν δυο κουβέντες για να ξεχωρίσει το ήθος, το μέτρο, η λεπτότητα του χαρακτήρα του. Όμως υπάρχει κάτι που δεν κρύβεται, όπως κάθε ζευγάρι ανοίγει τον κόσμο του σε κείνον και αυτός δεν κρύβει το ιδιαίτερο πάθος του για το νησί του και την ασύστολη αγάπη για τη θάλασσα!

Με το 12μετρο σκάφος του, το SABA (από τα αρχικά των 3 παιδιών του, Σταμάτης, Αφροδίτη, Βασίλης) αφήνει την Αθήνα και ταξιδεύει για την Κάρπαθο, εκεί ο τόπος μεταμορφώνεται στο βασίλειο του! Από τότε που θυμάται τον εαυτό του οι μέρες του καλοκαιριού τις περνούσαν με την οικογένεια του μέσα στη θάλασσα. Αγαπημένη παραλία η απάνεμη Αμμοπή, εκεί ξαναγεννιόταν και τις περισσότερες φορές σταματούσε τα παιγνίδια και έβγαινε από το νερό μόνο μετά τη δύση του ήλιου.

Αλλά και στα ξακουστά καρπάθικα γλέντια ο Μανώλης Καπετανάκης ήθελε να βρίσκεται κοντά στα όργανα, να συμμετέχει στο αυτοσχέδιο τραγουδιστό γλέντι που συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις!

Χαμογελά και φωτίζεται όταν μιλά για τον τόπο του, δείχνει τα αγαπημένα μέρη στο χάρτη, τις παραλίες Αχάτα και Άπελα. Συγκινείται καθώς περιγράφει το διώροφο σπίτι στο Απέρι, ακόμη και σήμερα παραμένει όπως ήταν πριν από 100 χρόνια, υπάρχει και το κρεβάτι που τον γέννησε η μητέρα του!

Για κείνους που γνωρίζουν, ο γιατρός δεν άφησε το χωριό του για να μετακομίσει σώγαμπρος στο χωριό της γυναίκας του, τόσο ισχυρή ήταν η επιρροή της οικογενειακής παράδοσης, για αυτό κι όπως επαναλαμβάνει ο ίδιος δεν χάθηκε μέσα στην καθημερινότητα μιας τόσο απαιτητικής επαγγελματικής δρατηριότητας.

Κάποτε είχε μια δύσκολη περίπτωση, μια κοπέλα κυοφορούσε τρίδυμα και εκείνος μίλησε για της δυσκολίες και τις πιθανές ανατροπές που μπορούσαν να συμβούν στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Λίγες μέρες αργότερα τον πλησίασε η γυναίκα και του αποκάλυψε ένα καλό όνειρο που είχε δει. Όλα πήγαν καλά, τα μωρά γεννήθηκαν υγιέστατα κι ο γιατρός ήταν συμμέτοχος στην ευτυχία του ζευγαριού!

154fd2cda5f1bceeb4791994ca778902

Η οικογένεια Καπετανάκη συνεχίζει την παράδοση

Ήταν η εποχή των επαναστατικών μεθόδων, των παιδιών του «σωλήνα», της «κατάψυξης» και του «παγωμένου» σπέρματος. Τότε η κοινωνία παρακολουθούσε με ανοιχτό στόμα τις πρωτόγνωρες απανωτές επιτυχίες, αντιμετώπιζαν τη στειρότητα με δέος. Σήμερα μιλάμε πια για υπογεννητικότητα και όλα τα παραπάνω είναι φυσιολογικά, η εμβρυομεταφορά ρουτίνα για τον γιατρό και δύσκολη μα ευχάριστη ταλαιπωρία για τους υποψήφιους γονείς.

Η εξέλιξη δεν σταματά να «γεννά», να δημιουργεί και να απλοποιεί τη διαδικασία της ζωής!

Στο γραφείο του Μανώλη Καπετανάκη ανάμεσα στα δεκάδες αναμνηστικά από νέους γονείς, τον χάρτη της Καρπάθου και τα οικογενειακά στιγμιότυπα ξεχωρίζουν και εντυπωσιάζουν δυο τριδιάστα αντίγραφα ενός εμβρύου.

Πρόκειται για μια ακόμη πρωτοπόρα μέθοδο, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Αμερική, από τον επίσης Καρπάθιο γιατρό Γιώργο Σαρρή, ξάδελφο του Μανώλη Καπετανάκη. Είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ένας υπερσύγχρονος υπέρηχος κι ο τριδιάστατος εκτυπωτής, μετατρέπουν την εικόνα των εμβρύων σε 3D αντίγραφα.

25cd48c5e7a7b877afb29e6c07ba652f

Ο γιατρός έχει πείρα 50 χρόνων, παρακολουθεί και στέκει παλικάρι δίπλα στον αντικαταστάτη του που σιγά-σιγά αναλαμβάνει. Ο μικρότερος γιoς του, ο Βασίλης Καπετανάκης, ακολούθησε την πορεία του πατέρα, σπούδασε ιατρική στην Αθήνα, ειδικεύτηκε στην μαιευτική στο διάσημο Mayo Clinic, στην Αμερική και εξελίσσει το πρότυπο οικογενειακό κέντρο γονιμότητας. Στον Βασίλη ξεχωρίζεις τον
επαγγελματισμό, την εργατικότητα και κάτι ακόμη ίσως περισσότερο σημαντικό για υποψήφιους γονείς, την υπομονή και τους χαμηλούς τόνους.

Ρωτώντας τους ασθενείς τους, αλλά και η πρώτη εικόνα που σχηματίζεται όταν συναντάς τον πατέρα και το γιο Καπετανάκη, είναι η καθαρότητα στο βλέμμα, η ζεστασιά και η εμπιστοσύνη, χαρακτηριστικά που κερδίζονται αυτόματα και στιγμιαία.

“Μα πόσο εύκολο είναι να τα εκπέμπεις όλα αυτά όταν πολλές φορές έχει κληθεί να αποκαλύψεις τις πιο σκληρές αλήθειες; Πώς παραμένεις άνθρωπος όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με αποτυχημένες απόπειρες πάνω στο πιο τρυφερό θέμα; Κι όμως πρέπει να εξηγήσεις με σαφήνεια τη μητρότητα από την εικόνα ενός και μόνο κυττάρου.”

[huffingtonpost]

Ο πρωταγωνιστής του Kara Sevda κάνει διακοπές στην Ελλάδα

0

Ο ηθοποιός τις τελευταίες μέρες βρίσκεται στην Ελλάδα και περνά ξέγνοιαστες στιγμές με την σύζυγό του. Ο Βurak Οzcivit, που έγινε γνωστός μέσα από τον ρόλο του Κεμάλ, στη σειρά που προβάλλεται στον ΣΚΑΪ «Kara Sevda», βρέθηκε στην Θάσο αλλά και στη Θεσσαλονίκη με την γυναίκα του και όπως ήταν λογικό πολλοί θαυμαστές του τον κατάλαβαν και θέλησαν να φωτογραφηθούν μαζί του. Ο ίδιος πριν λίγες μέρες έβαλε μία ασπρόμαυρη φωτογραφία του στο instagram, που είναι αραχτός και λάιτ και όπως μάθαμε την τράβηξε στη Θάσο!

2b3f8993fd9139ec7ed5418a7d15f700

Ο Μπουράκ Οζτσίβιτ, ο οποίος κέρδισε στον διαγωνισμό Top Model της Τουρκίας το 2003 και κατετάγη δεύτερος στον παγκόσμιο διαγωνισμό ομορφιάς το 2005, έγινε ευρέως γνωστός στην Ελλάδα μέσα από τη σειρά Kara Sevda που προβάλεται στο SKAI.

Η Φαρισέ Εφσέν, η οποία διατηρεί σχέσεις ήταν το «πρόσωπο» της L’Oreal Paris το 2015. Το ζευγάρι παντρεύτηκε πέρσι το καλοκαίρι στην Κωνσταντινούπολη.

68cb7d53e8af5289c9db1605908bb7b9

A post shared by Burak Özçivit (@burakozcivit) on

[gossiptv]

Ο πρωταγωνιστής του 2025: Αυτό το ζώδιο θα δει τη ζωή του να αλλάζει τη νέα χρονιά

0

Δες ποιος θα βρεθεί στο επίκεντρο των πλανητικών αλλαγών, ζώντας μια χρονιά που θα καθορίσει τη ζωή του

Το 2025 είναι η χρονιά των μεγάλων ανακατατάξεων. Νέα ξεκινήματα, απρόσμενες ευκαιρίες και τολμηρές αποφάσεις βρίσκονται στον ορίζοντα.

Όμως, ένα ζώδιο θα βρεθεί στο επίκεντρο των πλανητικών αλλαγών, ζώντας μια χρονιά που θα καθορίσει τη ζωή του.

Εσύ ή κάποιος δικός σου ανήκετε σε αυτό; Μάθε ποιο είναι το ζώδιο που θα κάνει τη μεγαλύτερη αλλαγή ζωής το 2025 και πώς να αξιοποιήσεις αυτή την ενέργεια στο έπακρο.

Το ζώδιο -πρωταγωνιστής του 2025: Λέων

Με τον Κρόνο να φωτίζει τον τομέα των σχέσεων και τον Πλούτωνα να φέρνει δυναμικές εξελίξεις στην καριέρα, ο Λέων μπαίνει σε μια χρονιά -σταθμό.

Οι αλλαγές θα είναι βαθιές, και οι αποφάσεις που θα πάρεις φέτος θα καθορίσουν την πορεία σου για πολλά χρόνια.

Τι αλλαγές περιμένουν τον Λέοντα το 2025;

Σχέσεις: Νέες αρχές ή σημαντικοί χωρισμοί θα καθαρίσουν το τοπίο στην προσωπική σου ζωή.

Ο Κρόνος απαιτεί ωριμότητα, σοβαρές αποφάσεις που θέλουν σκέψη και μελέτη και όχι βιαστικές κινήσεις.

Καριέρα: Ο Πλούτωνας σε ωθεί να ανακαλύψεις τον σκοπό σου.

Ίσως αλλάξεις άμεσα δουλειά ή δημιουργήσεις κάτι δικό σου -είναι εξάλλου κάτι που το θες πολύ και το σκέφτεσαι εδώ και αρκετό καιρό.

Εσωτερική μεταμόρφωση: Αυτή είναι η χρονιά που θα σε κάνει να αντιμετωπίσεις φόβους και να αγκαλιάσεις τη δύναμή σου.

Τώρα θα καταλάβεις επιτέλους πολύ καλά τι είσαι ικανή να κάνεις σε όλους τους τομείς της ζωής σου.

Συμβουλές για τους Λέοντες

Δείξε υπομονή: Οι αλλαγές δεν θα έρθουν εύκολα, αλλά θα αξίζουν την προσπάθεια.

Μην το βάλεις κάτω στην πρώτη δυσκολία που θα εμφανιστεί στο δρόμο σου.

Επένδυσε στον εαυτό σου: Η χρονιά απαιτεί να δουλέψεις πάνω στις δεξιότητες και την ψυχική σου ανθεκτικότητα.

Αν δεν τα βρεις με εσένα, αν δεν μάθεις τα όριά σου, αν δεν λες ευχαριστώ και μπράβο όταν καταφέρνεις κάτι, αν δεν φροντίζεις τις ανάγκες σου, ποιος θα το κάνει αν όχι εσύ;

Μείνε ανοιχτή: Οι ευκαιρίες μπορεί να εμφανιστούν εκεί που δεν το περιμένεις.

Να έχεις τα μάτια και τα αυτιά σου ανοιχτά και να συζητάς κάθε τι που θα σου προτείνουν – από τα ερωτικά σου μέχρι τα επαγγελματικά σου.

Τα τρία ακόμα ζώδια που θα περάσουν τέλεια το 2025:

Αν δεν είσαι Λέων και ανήκεις σε ένα από τα παρακάτω ζώδια, μην ανησυχείς, αφού θα δεις πολλά πράγματα να αλλάζουν στη ζωή σου. Συγεκριμένα:

Παρθένος: Ενδιαφέρουσες επαγγελματικές προοπτικές.

Υδροχόος: Μεγάλες εξελίξεις σε φιλίες και συνεργασίες.

Καρκίνος: Συναισθηματική σταθερότητα και νέες αρχές στις σχέσεις.

Ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Τίγρης και Δράκος» χαρίζει τα 630 εκατ. ευρώ της περιουσίας του

0

«Δεν μπορείς να πάρεις μαζί σου τα χρήματα που έχεις στον τραπεζικό σου λογαριασμό αφού πεθάνεις» δήλωσε ο Τσόου Γιαν Φατ

Την απόφασή του να δωρίσει και τα περίπου 630 εκατ. ευρώ της περιουσίας του σε ιδρύματα αφού πεθάνει ανακοίνωσε ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Τίγρης και Δράκος», Τσόου Γιαν Φατ.

f4818edd4b4aec2cfc3bb33fa38c94d6

Ο Φατ που έχει πρωταγωνιστήσει και σε ταινίες όπως «Οι Πειρατές της Καραϊβικής» και «A Better Tomorrow» είναι ο 24ος καλύτερα πιο πλούσιος ηθοποίος σύμφωνα με την λίστα που δημοσίευσε πρόσφατα το περιοδικό Forbes.

Η κίνησή του πάντως δεν αποτέλεσε έκπληξη καθώς συχνά-πυκνά έχει θεαθεί στο Χονγκ Κονγκ να παίρνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να κινηθεί ή ακόμα και να πληρώνει εισιτήριο για να δει τις ταινίες του.

3e611d9d137b32623693992bc598d39e

«Τα χρήματα δεν είναι κάτι που θα έχεις για πάντα. Όταν φύγεις από αυτόν τον κόσμο μια ημέρα, θα πρέπει να τα αφήσεις σε άλλους για να τα χρησιμοποιήσουν» εξήγησε ο Φατ στο νοτιοκορεάτικο κανάλι Munhwa Broadcasting Corporation.

«Δεν μπορείς να πάρεις μαζί σου τα χρήματα που έχεις στον τραπεζικό σου λογαριασμό αφού πεθάνεις» πρόσθεσε. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι την απόφασή του αυτή στηρίζει «σθεναρά» και η σύζυγός του.

cac6bcaa30554dfabe90b26466eb531c

Η ίδια εξάλλου έχει περιγράψει στο παρελθόν πώς ο σύζυγός της συχνά τρώει από υπαίθρια εστιατόρια ή ότι άλλαξε το παλιό του κινητό μάρκας Nokia μόνο αφού αυτό σταμάτησε να λειτουργεί μετά από χρονία χρήσης.

Ο πρωθυπουργός των Φίτζι φοράει γραβάτα με… φούστα!

0

Άλλους τους ενοχλούν οι πρωθυπουργοί με γραβάτα, άλλους οι πρωθυπουργοί χωρίς γραβάτα, το πιο εντυπωσιακό στυλ όμως το έχει ο πρωθυπουργός των Φίτζι, ο οποίος νιώθει ανετότατα με τη γραβάτα και τη … φούστα του.

Την οποία και φόρεσε κανονικότατα ο Josaia Voreqe Bainimarama στις επίσημες φωτογραφίες με τον Κινέζο πρόεδρο Li Keqiang , κατά την επίσκεψή του στο Πεκίνο.

Α, ναι, η ενδυμασία συνοδεύεται με σανδάλι.

fiji1 fiji2 fiji3 fiji4

via