Blog Σελίδα 13917

«Το δάσος με τα μαύρα δέντρα»: Μια ιστορία που πρέπει να διαβάσουν όλοι οι γονείς

0

Γράφει ο Στέλιος Παπαβέντσης MRCPCH DCH IBCLC, Παιδίατρος – Σύμβουλος Γαλουχίας

Είμαι στη μέση ενός τεράστιου χαοτικού δωματίου. Βρίσκομαι μέσα σε ένα κρεβατάκι καθιστός, με ψηλά θεόρατα κάγκελα γύρω γύρω.

Προσπαθώ να σηκωθώ όρθιος να ζητήσω βοήθεια, τελικά τα καταφέρνω. Κρατιέμαι από τα διχτάκια του κρεβατιού, ανήμπορος να βγω από τη φυλακή, κλαίω, αγχώνομαι, κοιτάζω απεγνωσμένα για μια οποιαδήποτε βοήθεια, είναι κρύο και απέραντο αυτό το δωμάτιο, εγώ θέλω να κλειστώ σε κάτι ζεστό και μικρό, πάω γύρω γύρω από τα καγκελάκια μήπως και βρω μια έξοδο, η βοήθεια υπερβολικά μακριά και άφαντη, θέλω να βγω, θέλω αγκαλιά, δεν μπορώ να βγω, μόνος μου δεν είμαι τίποτα, θα εξαφανιστώ, πηγαίνω πέρα δώθε με αγωνία, θέλω να βγω, με έβαλαν εδώ για να συνηθίσω, κλαίω δεν ξέρω να μιλήσω, δεν μπορώ να πω λόγια ότι πονάω, απλώνω χέρια για αγκαλιά σπαράζοντας. Έρχεται…

Έχει σκοτάδι, πολύ σκοτάδι. Είμαι τρομοκρατημένος. Πρέπει να έκανα τρομερό λάθος, πρέπει να είμαι τρομερό λάθος. Κοιτάζω γύρω μου τα πράγματα της αποθήκης, τα παπούτσια, τα κουτιά, με ηρεμεί να σκέφτομαι κάτι άλλο από το σκοτάδι και την απομόνωση. Πότε θα ξεκλειδώσει την πόρτα ο παππούς;

Πάλι δεν έφαγα το αυγό μου… Αλλά δεν γίνεται, είναι τόσο αηδιαστικά αυτά τα ζουμιά, πώς μπορώ να τον ικανοποιήσω για να μην με στέλνει κλειδωμένο στην αποθήκη τιμωρία; Ακατόρθωτο, μάλλον δεν αξίζω για να μου φωνάζουν έτσι, τον αγαπάω τον παππού και αυτός για το καλό μου τα κάνει αυτά, για να φάω το αυγό μου, γιατί όμως πονάω τόσο, γιατί τρέμω τόσο, έχει πολύ κρύο εδώ πέρα μόνος μου, πόση ώρα με αφήνει συνήθως εδώ μέσα, πέρασε;

Μήπως με ξέχασε εδώ για πάντα; Πρέπει να είμαι κάπως χαλασμένος, αυτό είναι το κουτί με τις βαφές παπουτσιών, τα έχω μελετήσει όλα εδώ μέσα τόσες φορές, θα το φάω για να τον κάνω χαρούμενο, γιατί με κλειδώνει; Φοβάμαι πολύ, θα εξαφανιστώ, δεν είμαι καλό παιδί, θα βρω τρόπους να τον κάνω να με αγαπήσει, να μην μου φωνάζει, αυτή την αποθήκη τη μισώ, είναι τόσο μικρή, θα λιώσω, βοήθεια, κανείς δεν με ακούει, ακούω βήματα, σώθηκα πάλι για σήμερα.

Παίζω με τα μεγαλύτερα παιδιά. Το αυτοκινητάκι μου πατάει γκάζι. Οι μεγάλοι πού είναι; Τρέχω στο σαλόνι, είναι όλοι γύρω από έναν παππού ακίνητο, κλαίνε, εκείνος δεν μου μιλάει, «θέλω τον παππού μου!» φωνάζω, η γιαγιά ξεσπά σε κλάματα, «πάρτε τον μικρό έξω!» ακούω να λένε. Με πηγαίνουν στο δωμάτιο με τα άλλα παιδάκια, «παίξε» μου λένε. Εγώ δεν θέλω να παίξω με τα άλλα παιδάκια, θέλω τον παππού μου, τώρα θα με αγαπάει; Θα γίνω καλύτερος παππού το υπόσχομαι, έλα πίσω.

Έχω και το όνομά σου, εσύ θα με αγαπήσεις περισσότερο αν είμαι καλό παιδί, δεν κάνω φασαρίες και τρώω το αυγό μου; Εγώ φταίω, θα τα αλλάξω όλα παππού θα δεις, μόνο έλα πίσω, σ’ αγαπώ, μην μένεις εκεί μόνος και αμίλητος στο κρύο, γιατί δεν κινείται, τον είδα, εγώ φταίω…

Αυτός ο κύριος έχει μακριά μαλλιά, είναι αστείος, γιατί με έβαλε να κάτσω εδώ; Φαίνεται καλός, αυτό το κουτάλι το κάνει σαν αεροπλανάκι, «βουμμ» έρχεται το αεροπλάνο, κάνει κύκλους γύρω από το στόμα μου, κάνω «α» με χαρά που το βλέπω μπροστά μου να κάνει πήδους και ξαφνικά μπαίνει το κουταλάκι μέσα στο στόμα μου. Μα δεν πεινάω, τι είναι αυτή η άθλια υφή στο στόμα;

Άρχισε πάλι το αεροπλανάκι, ξεγελιέμαι πάλι, γελάω, εκεί πάνω στο γέλιο εισέρχεται αστραπιαία δεύτερη κουταλιά, κάνω πίσω με αποστροφή, δεν θέλω, πού είναι η μαμά και ο μπαμπάς; Ποιος είναι αυτός ο κύριος; Φαίνεται αστείος, αλλά γιατί μου χώνει κουταλιές από αυτό το ζουμί; Προσπαθώ να βγω από την καρέκλα, αδύνατον. Πάλι έρχεται το αεροπλανάκι με σβούρες, πάλι ξεγελιέμαι και γελάω…

sad-little-boyΥπάρχουν κι άλλες έντονες μνήμες από το μακρινό παρελθόν: να πρέπει να πεις κατά παραγγελία πώς κάνει το παπάκι σε ξένους, να πρέπει να κάθεσαι ήσυχα χωρίς να μιλάς στην επίσκεψη στους γείτονες και αργότερα, η δασκάλα του πιάνου που γελάει και ειρωνεύεται γιατί βάζεις τα δάχτυλα στο πιάνο πλαγιαστά και όχι κάθετα, ο δάσκαλος που σε τρέλανε από τον πόνο τραβώντας σου το αυτί γιατί μιλούσε ο διπλανός σου και ήσουν κατά λάθος δίπλα, ο καθηγητής που σε απειλεί ότι θα γίνεις ναρκομανής επειδή υπερασπίζεσαι τον συμμαθητή σου που κακοποιείται από τον κύριο της γυμναστικής.

Υπάρχουν φυσικά και πολλές, πολλές μνήμες από υπέροχα πράγματα, από αγάπη και χάδι, από χουχούλιασμα στο κρεβάτι της μαμάς και του μπαμπά, από την απίστευτα υπέροχη μυρωδιά των ροζιασμένων δαχτύλων της γιαγιάς, από ταξίδια, συναντήσεις με ξαδέρφια, όλα ανακατεμένα με πολλή αγάπη, φροντίδα.

Υπάρχουν και μνήμες που δεν μπορούν εύκολα τουλάχιστον να ανακληθούν, που έχουν ποτίσει άλογα τα πάντα και που λαχταρώ να μπορέσω να τις φέρω στην επιφάνεια: η προβληματική γέννηση με επείγουσα καισαρική, η νοσηλεία δύο μηνών για κοκκύτη «σε ετοιμοθάνατη κατάσταση και με την καθαρίστρια να με σώζει από την άπνοια γιατί οι γιατροί του νοσοκομείου είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά για την περίπτωσή μου».

Υπάρχει και η μνήμη από την γέννα των τριών παιδιών μου, η συνειδητοποίηση ότι το κλάμα τους ήταν τη στιγμή της γέννας μοναδικό και για τα τρία, αντιπροσωπευτικό του μετέπειτα χαρακτήρα τους, κλάμα συγκλονιστικό που γράφεται στη μνήμη σου για πάντα, που κάθε σοβαρό τους κλάμα, χρόνια μετά είναι ακριβώς ίδιο με εκείνο το πρώτο, το πρωτεϊκό. Τρία εντελώς διαφορετικά κλάματα κατά τις πρώτες στιγμές της ζωής τους, από τρεις εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους.

Sick_familyΗ συντριπτική πλειονότητα των γονιών αγαπούν τα παιδιά τους. Η αγάπη δυστυχώς είναι αναγκαία, αλλά μη ικανή από μόνη της προϋπόθεση για υγιή παιδική ηλικία. Πολύ συχνά βλάπτουμε τα παιδιά άθελά μας, με γονεϊκές πρακτικές που δεν ευοδώνουν την ομαλή συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Κάθε εποχή έχει τις κατεστημένες πρακτικές της, τις συνήθεις νόρμες που περιμένει κανείς από τους γονείς, αλλά και τις ιδανικές πρακτικές σύμφωνα με την επιστημονική γνώση της εποχής.

Πολλές πρακτικές κακοποίησης ήταν το «φυσιολογικό» και «αναμενόμενο» μέχρι πρόσφατα, μέχρι να απορριφθούν πανηγυρικά από τη νεότερη επιστημονική πραγματικότητα. Ευτυχώς οι γονείς αλλάζουμε, ωριμάζουμε μαζί με τα παιδιά μας, και σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο διαδοχικών γενεών.

Με συγχωρείτε γι αυτό το αυτοβιογραφικό κείμενο, έπρεπε να το γράψω. Θέλω να δείξω ότι όλοι οι γονείς χρειαζόμαστε λίγο σκάψιμο, για να συνειδητοποιήσουμε γιατί φερόμαστε όπως φερόμαστε στα παιδιά μας. Είτε οικειοθελώς είτε αναγκαστικά, όταν ζώντας την παιδική ηλικία και το μεγάλωμα των παιδιών μας έρχονται στην επιφάνεια τα δικά μας βιώματα, πώς αντιδρούσαν οι γονείς μας στα αντίστοιχα στάδια.

Μνήμες άλογες, βαθιές, χαραγμένες στα κύτταρα του εγκεφάλου, στα νευρωνικά μας κυκλώματα, ανεξίτηλα σμιλευμένες σε δίκτυα και μοτίβα, καθορίζοντας το γενικό συναίσθημα της ζωής μας.

Που χρωμάτισαν για πάντα τη γενική μας διάθεση, στο κρίσιμο στάδιο των πρώτων τριών χρόνων της ζωής, όπου και καθορίζεται εάν σε όλη την υπόλοιπη ζωή μας θα νιώθουμε πάνω κάτω ασφαλείς ή χαρούμενοι ή ελεύθεροι ή ανεπαρκείς ή προδομένοι ή θυμωμένοι. Μνήμες μιας συνηθισμένης γονεϊκής που υπάρχει ακόμα και σήμερα, αλλά ευτυχώς με πολλές προσπάθειες πολλών σύγχρονων γονιών συνειδητά να την απορρίψουν.

Μοτίβα του πώς μας μεγάλωσαν που δυστυχώς, στις δύσκολες στιγμές κατά την ανατροφή των δικών μας παιδιών, συχνά ανεξάρτητα από το πόσα βιβλία για γονείς έχουμε διαβάσει ή πόσα σεμινάρια σύγχρονης γονεϊκής έχουμε παρακολουθήσει, τείνουμε να αναπαράγουμε αυτούσια. «Κοίτα τι κάνω τώρα στο παιδί, όπως μου έκανε η μητέρα μου», πιάνουμε τον εαυτό μας να σκέφτεται. Στο μυαλό μας γρανάζια βαθιά, χτισμένα, τείνουν να γυρίζουν και πάλι και πάλι αν δεν κάνουμε συνειδητή προσπάθεια να τα αλλάξουμε.

Όλοι έχουμε λίγο ως πολύ μέσα μας φαντάσματα του παρελθόντος. Το στοίχημα είναι συνειδητοποιώντας τα, να τα φέρνουμε στην επιφάνεια, ώστε να μην καθορίζουν ασυνείδητα τις συμπεριφορές μας απέναντι στα παιδιά μας.

Το στοίχημα είναι το ταξίδι του γονιού να γίνεται ταξίδι αναβίωσης, μάθησης και αυτογνωσίας. Το να μεγαλώνεις παιδιά μπορεί να είναι ευκαιρία να ξαναδείς την παιδική σου ηλικία με αναθεωρητική ματιά, με δύναμη και κουράγιο να αποτινάξεις τα δυσάρεστα που σε δεσμεύουν, ώστε να γίνεις καλύτερος γονιός, ώστε να γίνεις καλύτερος άνθρωπος.

Σκάψτε μέσα σας, βρείτε τι σας είχε πονέσει, τολμήστε, πάρτε την οπτική γωνία του παιδιού σας, μπείτε στα μάτια του, βρείτε τα ξεπερασμένα και δυναμικά, πείτε ποτέ ξανά!

Πηγή: infokids

Η διακήρυξη της Ακαδημίας Αθηνών για το πρόβλημα των Greeklish

0

“Τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να εκδηλώνεται μία τάση να αντικατασταθεί το ελληνικό αλφάβητο από το λατινικό. Η τάση αυτή γίνεται φανερή κυρίως σε κείμενα παραγόμενα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές – με χρήστες κρατικές υπηρεσίες ακόμη και Α.Ε.Ι. – σε κείμενα προβαλλόμενα από την τηλεόραση αλλά και από σχετικές προτροπές ξένων ραδιοφωνικών σταθμών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η προσπάθεια αυτή, η οποία θα καταφέρη καίριο πλήγμα κατά της ελληνικής σκέψης και όλων των πτυχών του ελληνικού πολιτισμού που εκφράζονται με γραπτά κείμενα, αλλά και των γένει ανθρωπιστικών σπουδών, έφτασε μέχρι ν’ απασχολήση τον Τύπο και ν’ αποτελέση αντικείμενο ερωτήσεων βουλευτών προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η γλώσσα μας η αρχαιότατη αλλά πάντα σύγχρονη και ζώσα, αυτή η γλώσσα που εμπλούτισε όχι μόνο τη λατινική, αλλά και τις κυριώτερες ευρωπαϊκές γλώσσες, που έχει και οπτικά συνδεθή άρρηκτα με το αλφάβητό της, δεν είναι δυνατό να υποστή μείωση με την κατάργησή του από εμάς τους ίδιους.

Είναι αδιανόητο να δεχθούμε ως Έλληνες την μεταμφίεση της γραφής μας με την κατάργηση πολλών γραμμάτων της, που δεν πέρασαν στο λατινικό αλφάβητο, και με την αντικατάστασή τους από άλλα υποτίθεται ηχητικώς παραπλήσια γράμματά του.

Όταν άλλοι λαοί, όπως π.χ. Γάλλοι και Ισπανοί μάχονται ως σήμερα να διατηρήσουν μέχρι τη τελευταία τους λεπτομέρεια τον τρόπο γραφής των κειμένων τους με το δικό τους αλφάβητο, εδώ, με την δικαιολογία της δήθεν διευκόλυνσής μας στην παγκόσμια επικοινωνία, επιχειρείται η αντικατάσταση του ελληνικού αλφαβήτου των 2.500 και πλέον χρόνων με το λατινικό.

Ως λαός, που μέσα από το ίδιο αλφάβητο της γλώσσας του μετέδωσε τον πολιτισμό σε όλο των κόσμο, εμείς οι Έλληνες δεν είναι δυνατόν παρά να αρνούμεθα να εγκαταλείψουμε την ιστορική μας γραφή. Όχι μόνο γιατί αχρηστεύεται ένα από τα θεμελιακά στοιχεία του πολιτισμού μας, αποκόβοντάς μας από τις μέχρι σήμερα εκδηλώσεις του, αλλά και γιατί έτσι αγνοείται η σχέση αλφαβήτου και γλώσσας. Μιας γλώσσας, που ο τρόπος της γραπτής της απόδοσης έμεινε αναλλοίωτος επί ολόκληρες χιλιετίες ως σήμερα.

Θεωρούμε α ν ό σ ι α αλλά και α ν ό η τ η κάθε προσπάθεια να αντικατασταθή η ελληνική γραφή στο λίκνο της, εφ’ όσον μάλιστα σε άλλες χώρες ανάλογες απόπειρες μεταβολής του τρόπου γραφής – σε μερικές περιπτώσεις πολύ δυσχερέστερης της ελληνικής – προσέκρουσαν στην καθολική και οργισμένη αντίδραση των λαών των χωρών αυτών.

Όπως και επί Ενετών, όταν αυτοί στα μέρη που κυριαρχούσαν προσπάθησαν να αντικαταστήσουν στα ελληνικά κείμενα τους ελληνικούς χαρακτήρες με λατινικούς, έτσι και τώρα θα αντισταθούμε, καλώντας όλους τους συνέλληνες ν’ αντιδράσουν για την πρόρριζα εξαφάνιση των ανίερων αυτών σχεδίων.

Οι υπογράφοντες:

1. Αθανασιάδης Τάσος
2. Αλεξόπουλος Καίσαρ
3. Αρτεμιάδης Νικόλαος
4. Βλάχος Άγγελος
5. Βοκοτόπουλος Παναγιώτης
6. Γεωργιάδης Απόστολος
7. Γρόλλιος Κωνσταντίνος
8. Δεσποτόπουλος Κωνσταντίνος
9. Δρακάτος Κωνσταντίνος
10. Ζηζιούλας Ιωάννης Μητροπολίτης Περγάμου
11. Ιακωβίδης Σπυρίδων
12. Καμπανέλλης Ιάκωβος
13. Καμπίτογλου Αλέξανδρος
14. Καμπύλης Αθανάσιος
15. Κονομής Νικόλαος
16. Κοντόπουλος Γεώργιος
17. Κουνάδης Αντώνιος
18. Λαΐου Αγγελική
19. Λιγομενίδης Πάνος
20. Μανούσος Μανούσακας
21. Ματσανιώτης Νικόλος
22. Μητσόπουλος Γεώργιος
23. Μουτσόπουλος Ευάγγελος
24. Μυλωνάς Παύλος
25. Νανόπουλος Δημήτριος
26. Παλλάντιος Μενέλαος
27. Παππάς Ιωάννης
28. Παρισάκης Γεώργιος
29. Πεσαμαζόγλου Ιωάννης
30. Πετράκος Βασίλειος
31. Ρούκουνας Εμμανουήλ
32. Σακελλαρίου Μιχαήλ
33. Σαράντη Γαλάτεια
34. Σκαλκέας Γρηγόριος
35. Στεφανής Κωνσταντίνος
36. Τέτσης Παναγιώτης
37. Τούντας Κωνσταντίνος
38. Τριχόπουλος Δημήτριος
39. Χατζηϊωάννου Θεμιστοκλής
40. Χρήστου Χρύσανθος”

πηγή:Ακαδημία Αθηνών

Γκρίκλις (εναλλακτικός τίτλος, «mi grafc etc»)

11 Ιανουαρίου 2011

Είναι πολύς καιρός που θέλω να γράψω για τα greeklish, την κατά τη γνώμη μου μεγαλύτερη μάστιγα των εποχών μας μετά την κακογουστιά. Πρέπει να είναι σημειωμένο σαν θέμα στο πρόχειρό μου για πάνω από έναν χρόνο, αλλά ποτέ δεν ξέρω πως να το πιάσω και από που να ξεκινήσω. Ας αρχίσω λοιπόν ξεκαθαρίζοντας το εξής: Δεν έχω κανέναν νταλγκά με την ελληνική γλώσσα. Τα αρχαία ήταν το χειρότερο μάθημα που αναγκάστηκα να διαβάσω (λέμε τώρα) στα σχολικά μου χρόνια. Δεν τα γουστάρω, δεν με γουστάρουν, και κανείς από τους δυο μας δεν πρόκειται να κάνει κάτι για να αλλάξει αυτό.

Δεν γουστάρω τις πομπώδεις εκφράσεις, την καθαρεύουσα που χρησιμοποιούν δήθεν διανοούμενοι, και συγχύζομαι όταν ανοίγω να διαβάσω ένα σύγχρονο βιβλίο και βλέπω πολυτονικό σύστημα. Ξυπνάει μέσα μου μια μικρή Λουκά που θέλει να κάψει το βιβλίο και τον συγγραφέα μαζί. Οι λόγοι λοιπόν που απεχθάνομαι τα greeklish δεν είναι ιδεολογικοί (μην καταστρέψουμε τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας και τα σχετικά). Είναι καθαρά πρακτικοί.

Κατ’ αρχήν όταν χρησιμοποιείς greeklish κάνεις πρώτα κακό στον εαυτό σου, γιατί πολύ απλά ξεχνάς την ορθογραφία που τόσα χρόνια μάθαινες στο σχολείο. Και η ανορθογραφία δίνει πολύ άσχημη εντύπωση για έναν άνθρωπο, ειδικά στην εποχή που ο γραπτός λόγος μέσω internet αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της εικόνας που θα σχηματίσουν οι άλλοι για ‘σένα όταν δεν σε ξέρουν προσωπικά.

Την είχα πατήσει κι εγώ. Τον πρώτο καιρό που άρχισε να γίνεται γνωστό το msn έγραφα κι εγώ greeklish. Όχι τα «βαριά» που γράφουν σήμερα οι πιτσιρικάδες, που συνδυάζουν σε μια λέξη λατινικούς χαρακτήρες, αριθμούς, αραμαϊκά σύμβολα και δεν ξέρω κι εγώ τι. Aplws latinikous xaraktires.

Μετά από ένα – δύο χρόνια που έγραφα έτσι, αποφάσισα να μάθω τυφλό σύστημα και ξεκίνησα να γράφω παντού κανονικά ελληνικά για να συνηθίζουν τα χέρια μου. Παρ’ όλο που ήμουν πάντα πολύ καλός στην ορθογραφία, είδα πως από συνήθεια έκανα ένα σωρό ορθογραφικά λάθη, κυρίως στα «η», «ι», «υ», «ει», «οι» που τα έγραφα όλα με γιώτα.

Ευτυχώς το ξεπέρασα, αφού δεν ξαναέγραψα greeklish πουθενά. Πολλοί όμως συνεχίζοντας να γράφουν greeklish στο chat, στο twitter, στο facebook, σε blogs κλπ, έχουν ξεχάσει την ορθογραφία, και όταν χρειαστεί να γράψουν ελληνικά σε κάποιο επίσημο ή επαγγελματικό e-mail, σε κάποιο site που απαγορεύει τα greeklish, ακόμα και σε ένα χειρόγραφο, δίνουν την εντύπωση οτι είναι αγράμματοι.

Πέρα από την ορθογραφία, κουράζεις τον αναγνώστη. Δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με τα greeklish, ούτε έχουν όλοι την όρεξη να βγάλουν τα μάτια τους για να αποκωδικοποιήσουν μια πρόταση. Είναι θέμα σεβασμού προς τον συνομιλητή σου.

Όπως όταν μιλάς με κάποιον δεν λες μισές λέξεις μέσα από τα δόντια σου, έτσι και στον γραπτό λόγο, γράφοντας καθαρά και ευανάγνωστα βοηθάς τον συνομιλητή σου να διαβάσει άνετα τη μαλακία που έγραψες το κείμενό σου.

Και τέλος, σημεία στίξης. Ο γραπτός λόγος σημαίνει επικοινωνία. Και η επικοινωνία όσο πιο εκφραστική είναι, τόσο πιο εύκολα γίνεται κατανοητή. Ένα μικρό σημαδάκι μπορεί να αλλάξει τελείως το νόημα μιας πρότασης. Παράδειγμα, η γνωστή φράση «Πίστευε, και μη ερεύνα». Πόσο διαφορετικό νόημα έχει αν την ερμηνεύσουμε «Πίστευε και μη, ερεύνα»…. Δεύτερο παράδειγμα, καθηγητής αγγλικής φιλολογίας ζήτησε από τους φοιτητές να βάλουν σημεία στίξης στην πρόταση «A woman without her man is nothing.».

Οι περισσότεροι άντρες το εξέφρασαν ως εξής: «A woman, without her man, is nothing.». Αντιθέτως οι περισσότερες γυναίκες έδωσαν διαφορετική ερμηνεία: «A woman: without her, man is nothing.».

Τα σημεία στίξης λοιπόν δεν είναι διακοσμητικά, είναι αναπόσπαστο μέρος του γραπτού λόγου. Όταν τα χρησιμοποιείς σωστά, εκφράζεσαι με μεγαλύτερη σαφήνεια. Τυχαίνει να παραξενεύονται φίλοι μου που ακόμα και σε social networks και chat χρησιμοποιώ τόνους και σημεία στίξης.

Κι εκεί τους έχω εξηγήσει το ίδιο που ξεκαθάρισα και στην αρχή, οτι δεν έχω νταλγκά με την ελληνική γλώσσα. Θέλω όμως όταν γράφω κάτι, να είναι ευανάγνωστο και κατανοητό. Έτσι κι αλλιώς όμως, είναι ο τρόπος που έχω συνηθίσει στο πληκτρολόγιο. Θα χρειαζόμουν πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για να γράψω κάτι γρήγορα χωρίς να χρησιμοποιήσω τόνους και σημεία στίξης, ή για να το γράψω σε greeklish. Είναι θέμα συνήθειας. Και έτσι ερχόμαστε στο μεγάλο ερώτημα:…

Γιατί συνεχίζεις και γράφεις σε greeklish?

Ταχύτητα μου λένε όλοι. Διαφωνώ. Είναι βαρεμάρα. Το να γράφεις greeklish δεν είναι από τη φύση του πιο γρήγορο από το να γράφεις ελληνικά. Απλώς έτσι συνήθισες να γράφεις τόσο καιρό, οπότε προφανώς και γράφεις πιο γρήγορα, αλλά τώρα βαριέσαι να μάθεις από την αρχή τον σωστό τρόπο.

Αν σου δώσω χαρτί και μολύβι, και σου πω γράψε μου γρήγορα «Αρνάκι άσπρο και παχύ», θα το γράψεις κανονικά, ή θα γράψεις «arnaki aspro k paxy»? Το πρώτο φυσικά, γιατί με μολύβι έχεις συνηθίσει να γράφεις γρήγορα με τον σωστό τρόπο, ασχέτως αν έχει τόνους και μεγαλύτερες λέξεις απ’ ότι αν έγραφες κι εκεί με greeklish. Το ίδιο ισχύει και στο πληκτρολόγιο.

Τι θα πρέπει να κάνεις για να γράφεις πιο γρήγορα ελληνικά?… Να ζοριστείς για λίγο καιρό γράφοντας μόνο ελληνικά παντού, μέχρι να συνηθίσουν τα χέρια και να αρχίσουν πάλι να τρέχουν. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι βαριούνται. Και δεν βαριούνται μόνο όταν γράφουν πχ στο chat με έναν φίλο, που εκεί θέλουν να γράψουν γρήγορα όπως έχουν συνηθίσει και να μη ζοριστούν με τα ελληνικά.

Βαριούνται ακόμα και όταν γράφουν ένα απλό status update στο Facebook, έστω και 5 λέξεις. Αποτέλεσμα να γράφουν λάθος για χρόνια, να ξεχνάνε την ορθογραφία, και όταν κάποια στιγμή χρειάζεται να πληκτρολογήσουν ένα επίσημο κείμενο να τους φαίνεται λες και τους ζήτησαν να πλέξουν σε αργαλειό.

Πλέον το θέμα της πληκτρολόγησης δεν είναι κάτι ασήμαντο. Το να ξέρεις να πληκτρολογείς σωστά, είναι εξίσου σημαντικό με το να ξέρεις να γράφεις σωστά με μολύβι και χαρτί, και με τον τρόπο που εξελίσσεται η τεχνολογία ίσως να γίνει και ακόμα πιο σημαντικό από τα παραδοσιακά μέσα γραφής. Ειδικά λοιπόν για τους νέους ανθρώπους, το θεωρώ απαραίτητο να μάθουν να πληκτρολογούν με σωστή ορθογραφία, με σωστά δάκτυλα στο πληκτρολόγιο, και γρήγορα.

Όσο αναγκαίο είναι να μάθεις να χειρίζεσαι έναν υπολογιστή, άλλο τόσο αναγκαίο είναι να μάθεις σωστή πληκτρολόγηση. Το πληκτρολόγιο είναι το βασικότερο μέσο επικοινωνίας της εποχής μας, όχι απλώς ένα μέσο για να γράφουμε μαλακίες στο Facebook.

Συμβουλή μου σε όσους δεν έχουν άνεση με την πληκτρολόγηση ελληνικών, είναι να ψάξετε στο Google για προγράμματα εκμάθησης τυφλού συστήματος, και να κάτσετε να ασχοληθείτε για μερικές μέρες μέχρι να μάθουν τα δάκτυλα τη σωστή θέση στο πληκτρολόγιο. Και φυσικά να μην ξαναγράψετε greeklish πουθενά.

Στην αρχή είναι λίγο σπαστικό γιατί ξαφνικά ξαναβρίσκεσαι στη θέση που ήσουν όταν έπιασες πρώτη φορά πληκτρολόγιο, όμως πολύ σύντομα τα χέρια συνηθίζουν και γράφεις ακόμα πιο γρήγορα απ’ ότι έγραφες πριν.

Αν δεν σας έπεισα, σκεφτείτε το έτσι: Το πουλάκι στην φωτογραφία είναι ένα σπάνιο είδος υπό εξαφάνιση, ο γνωστός Γκρύκλης. Κάθε φορά που γράφετε μια ελληνική πρόταση με λατινικούς χαρακτήρες, ένας μικρός Γκρύκλης πέφτει από την φωλιά του στην άσφαλτο και τον πατάει διερχόμενη νταλίκα. Το κρίμα στον λαιμό σας.

Gi afto stamaticte na grafete etc. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μάθετε να γράφετε σωστά. Θα κάνετε καλό στον εαυτό σας, θα προστατέψετε ένα είδος υπό εξαφάνιση, και θα σταματήσετε να σπάτε τα νεύρα των φίλων σας.

Από: Οργανισμό για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσης

*Πρώτη δημοσίευση από το The Secret Real Truth 21 Ἰανουαρίου 2011 μέσω xemandrios1

TEΣΤ: Eίναι το IQ σας πάνω από το μέσο όρο; Κάντε το τεστ των 11 ερωτήσεων και μάθετε

0

Σύμφωνα με κάποιους επιστήμονες, το IQ, o δείκτης δηλαδή της νοημοσύνης ενός ατόμου είναι σταθερός από τη γέννηση.

Το καλό είναι ότι μπορεί να εκτιμηθεί με μια σειρά από τεστ. Στο τέλος του τεστ θα έχετε τη δυνατότητα να εκτιμήσετε τον δείκτη νοημοσύνη σας.

Σίγουρα τα αποτελέσματα δεν θα σας δείξουν αν είστε έξυπνος ή όχι, απλά θα σας δείξουν πόσο καλοί είστε στο να λύνετε λογικά προβλήματα.

Είστε έτοιμοι;

Και όμως, να η απόδειξη ότι το ISIS δεν φημίζεται για την εξυπνάδα του

0

Μπορεί να είναι ο τρόμος του τελευταίου καιρού, τα μέλη του ISIS όμως, σύμφωνα με το βίντεο που θα δείτε, έχουν και κάποιους που δεν φημίζονται για την εξυπνάδα τους…

Στο βίντεο που θα δείτε πιο κάτω, εμφανίζονται διάφορα μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης που κάνουν χαζές γκάφες. Δεν ξέρουμε πώς και με ποιόν τρόπο αυτός που έφτιαξε το βίντεο μάζεψε όλα αυτά τα στιγμιότυπα, αλλά αν όντως αληθεύουν…

Πού πάνε έτσι;

Δείτε το βίντεο με τα fails του ISIS

11 πανέμορφοι κήποι σε οροφές κτιρίων που ομορφαίνουν τις πόλεις με έναν ασυνήθιστο τρόπο.

0

Στις μεγάλες πόλεις υπάρχει έλλειψη της φύσης και αυτό είναι γεγονός. Αλλά, ευτυχώς οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες έχουν βρει την λύση σε αυτό το πρόβλημα. Ακόμα και τα πιο βαρετά κτίρια αρχίζουν να λάμπουν με νέα φωτεινά χρώματα.

Μαζέψαμε 11 πανέμορφους κήπους σε οροφές κτιρίων που ομορφαίνουν τις πόλεις με έναν ασυνήθιστο τρόπο.

Μούμι-σπίτι στην Ιαπωνία

8387360-1000-1459837011-japan

Αυτό το υπέροχο σπίτι με την πράσινη στέγη βρίσκεται σε ένα πάρκο που βρίσκεται κοντά στο θορυβώδες Τόκιο.

International hall στην Ιαπωνία

8387760-1000-1459837011-acros

Το κτήριο του International hall ARCOS στην πόλη της Φουκουόκα (Fukuoka) είναι μια πραγματική όαση στην καρδιά της πόλης. Υπάρχουν περίπου 35 χιλιάδες φυτά στις 15 βεράντες του κτηρίου.

Ξενοδοχείο στο Ισραήλ

8387160-1000-1459837011-hotel

Αυτό το ξενοδοχείο στο Εϊλάτ είναι διακοσμημένο με σφαιρικά δέντρα. Εκτός από το γεγονός ότι τραβάει την προσοχή των περαστικών, φτιάχνει και μια δροσερή ατμόσφαιρα.

Κατάστημα στο Τορόντο

8387510-1000-1459837011-toronto

Τα περισσότερα κτίρια είναι χτισμένα με βάση τις πράσινες τεχνολογίες και στην οροφή τους έχουν κάτι ιδιαίτερο. Μπορείτε να περπατήσετε κατά μήκος των παρτεριών και να θαυμάσετε τους πανέμορφους ουρανοξύστες.

Ξενοδοχείο στην Αυστρία

8387060-1000-1459837011-Hotel_Therme_Rogner_Bad_Blumau_Kunsthaus

Αυτό το Spa Hotel στην Αυστρία το σχεδίασε ο αυστριακός αρχιτέκτονας Φριντενσράιχ Χουντερβάσερ (Friedensreich Hundertwasser) και το κτήριο είναι ένα πραγματικό αρχιτεκτονικό αριστούργημα. Στην κυματιστή οροφή του κτηρίου φύτεψε διάφορους θάμνους, δέντρα και γκαζόν.

Σπίτι στην κινεζική επαρχία

8387210-1000-1459837011-china

Με την βοήθεια γκαζόν και διάφορων λουλουδιών έφτιαξαν αυτά τα πανέμορφα μοτίβα πάνω στην οροφή του κτηρίου.

Γκαράζ στον Καναδά

8387460-1000-1459837011-summerhouse

Πανεπιστημιούπολη

8387310-1000-1459837011-campus

Η πανεπιστημιούπολη του Τεχνολογικόυ Πανεπιστήμιου Nanyang είναι η μεγαλύτερη στη Σιγκαπούρη και σίγουρα η πιο όμορφη. Οι κουρασμένοι από την μελέτη φοιτητές μπορούν εύκολα να χαλαρώσουν και να φτιάξουν την διάθεσή τους κάνοντας μια βόλτα σε αυτόν τον πανέμορφο κήπο.

Κυβερνητικό κτίριο στο Σικάγο

8387610-1000-1459837011-skyscrapper

Παρόλο που ο πανέμορφος κήπος της οροφής του Δημαρχείου του Σικάγο δεν είναι ανοιχτός για το κοινό, μπορείτε να τον δείτε από τα δίπλα κτήρια.

Τα σπιτάκια στα νησιά Φερόε

8387410-1000-1459837011-nature

Οι πράσινες στέγες δεν είναι τίποτα καινούργιο για τις σκανδιναβικές χώρες. Μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα ήταν γενικά το πιο διαδεδομένο είδος οροφής. Μέχρι και σήμερα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ζουν σε τέτοια σπιτάκια.

Σουηδικό εστιατόριο στην Αμερική

8387260-1000-1459837011-cafe

Οι ιδιοκτήτες του παραπάνω σουηδικού εστιατορίου σε μία από τις πολιτείες της Αμερικής έφτιαξαν κάτι παραπάνω από ένα απλό εστιατόριο. Το μαγαζί έγινε γνωστό για τις κατσίκες που βόσκουν στην πράσινη στέγη του εστιατωρίου.

12 αιώνια νέα διάσημοι που ο χρόνος δεν τους άγγιξε

0

Ο χρόνος περνά γρήγορα και μερικές φορές ούτε που το παρατηρούμε. Λένε ότι όλα αλλάζουν στην ζωή μας και οι άνθρωποι μεγαλώνουν. Φαίνεται όμως ότι για μερικούς ανθρώπους, δεν ισχύει ο νόμος του γήρατος. Υπάρχει, βέβαια, πολλή βοήθεια από την επιστήμη και το μακιγιάζ αλλά είναι ξεκάθαρο ότι αυτοί δεν λένε να γεράσουν εύκολα.

Θα λέγαμε ότι βρήκαν το ελιξήριο της νεότητας ή ότι πούλησαν την ψυχή τους στον διάβολο. Πως αλλιώς να εξηγήσουμε ότι παραμένουν νέοι μετά από τόσα χρόνια;

Eλάιζα Γούντ

feb14623430ec1037670ea63a2e445e7

Φαρέλ Γουίλιαμς

d9a565d3a21fa4d6f452078935b31801

Σάρα Τζέσικα Πάρκερ

64a0b516aa3ee12f97a47a4d83be8f15

Έντουαρτ Νόρτον

446a455ce4d2004a1d2e3ac5189469d8

Χάλι Μπέρι

89b392b1c7228268f7914f5a24a84af2

Τζένιφερ Άνιστον

3efc8e205fbc603cacfcc7616013728d

Γουίλ Σμίθ

05c93c187293391a5d97031cbced784e

Χάιντι Κλουμ

2648afcea3961b81d49278597087eab8

Τζούλια Ρόμπερτς

e821e4dd15dfec7b9f499ca4c42d2d50

Σάντρα Μπούλοκ

a87811e6e42873878abc1dc7b6dd752c

Λιβ Τάιλερ

09da0368106a31f615337421ab3ff805

Κιάνου Ρίβς

be4ece9e4f593246a6eb4e035b520f25

Αυτή είναι η πιο δύσκολη στροφή σε Ράλι όχι όμως για ένα Renault 5

0

Αυτή η πολύ κλειστή και ανηφορική στροφή σίγουρα προκαλεί πονοκέφαλο σε κάθε οδηγό. Σίγουρα ένας οδηγός Ράλι που θα αναγκαστεί να την ολοκληρώσει με μεγάλη τεχνική θα πρέπει να προβλέψει από πριν τις κινήσεις του έτσι ώστε να μην ακινητοποιήσει τελείως το ειδικά διαμορφωμένο αυτοκίνητο του.

Σε αυτό το βίντεο θα δούμε πολλούς οδηγούς στην αρχική να επιχειρούν να ολοκληρώσουν την στροφή με επιτυχία αλλά δυστυχώς στο τέλος δεν τα καταφέρνουν. Μάταιες οι προσπάθειές τους και οι τεχνικές τους.

Ο μεγάλος όμως νικητής της στροφής αυτής είναι ένα μικροσκοπικό Renault 5. Όχι μόνο ολοκληρώνει την στροφή με μεγάλη επιτυχία αλλά και σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα. Σίγουρα το μέγεθος του βοηθάει αλλά και η τεχνική του οδηγού είναι άψογη.

Δείτε το βίντεο

11 περιπτώσεις αδυνατίσματος που αποτελούν πηγή έμπνευσης!

0

Το να χάσει κάποιος βάρος και να αποκτήσει το σώμα που επιθυμεί σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση, ανάλογα και με την κάθε περίπτωση βεβαίως. Όμως με σκληρή προσπάθεια και συγκέντρωση στο στόχο όλα μπορούν να γίνουν.

Αυτοί οι άνθρωποι είναι ζωντανή απόδειξη του ότι μπορείς να πετύχεις τον στόχο που έχεις θέσει για απώλεια βάρους, όσο δύσκολο κι αν φαίνεται!

apisteutes-periptwseis-adynatismatos-368 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-369 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-371 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-374 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-375 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-376 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-378 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-381 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-383 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-385 apisteutes-periptwseis-adynatismatos-386

Πριν/Μετά: Φωτογράφος αποκαλύπτει την αλήθεια πίσω από τις εκπληκτικές φωτογραφίες του!

0

Ο επαγγελματίας φωτογράφος Peter Stewart αποφάσισε να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τις μαγευτικές φωτογραφίες του, δείχνοντας μας τις πρωτότυπες εικόνες πριν από την ψηφιακή επεξεργασία. Εξαιρετικά δημοφιλής σε κοινωνικά δίκτυα όπως τα 500px, Instagram και Flickr, ο Peter Stewart αποκαλύπτει την εντυπωσιακή post-production δουλειά του, η οποία δίνει όλη την δύναμη και ενέργεια στις φωτογραφίες του!

Δείτε τις φωτογραφίες!

apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-01 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-02 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-03 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-04 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-05 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-06 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-07 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-08 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-09 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-10 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-11 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-12 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-13 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-14 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-15 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-16 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-17 apokalyptei-alitheia-pisw-apo-fwtografies-tou-18

Γυναίκα πήγε να δώσει οδηγίες για ξεπαρκάρισμα. Τι πραγματικά όμως ήθελε εκεί;

0

Κανείς δεν θα έλεγε όχι σε λίγη καθοδήγηση όταν πρόκειται για ένα δύσκολο ξεπαρκάρισμα. Έτσι και ένας οδηγός στην πόλη Grodno της Λευκορωσίας παιδευόταν να βγει από την δύσκολη θέση, αφού κάποιος ασυνείδητος είχε αφήσει το αυτοκίνητο του μπροστά από τα παρκαρισμένα, όταν για καλή του τύχη εμφανίστηκε μια γυναίκα και άρχισε να του δίνει οδηγίες. Δεν θα πιστεύετε όμως την εξέλιξη του βίντεο…

via