Για την ακύρωση της συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρίσι Σούνακ, αλλά και το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα αναφέρθηκε μέσω τηλεοπτικής του παρέμβασης ο Δημήτρης Τσιόδρας.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, μέσω της εκπομπής «Live News» του Mega, «νομίζω ότι με τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε ο κ. Σούνακ ανέδειξε το θέμα. Αντί να κάνω κρίσεις εγώ, θα διαβάσω μια παράγραφο ενός από τα πολλά μηνύματα που φτάνουν από Βρετανούς πολίτες στο mail του πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τα οποία ζητούν συγγνώμη εκ μέρους των Βρετανών πολιτών».
Το απόσπασμα του μηνύματος που έλαβε στο mail του ο κ. Μητσοτάκης, κατά τον κ. Τσιόδρα, ανέφερε: «Αγαπητέ πρωθυπουργέ, ως Βρετανός πολίτης θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη για τον παιδαριώδη και αγενή τρόπο με τον οποίο σας συμπεριφέρθηκε ο πρωθυπουργός μας κατά την επίσκεψή σας. Η μεταχείρισή σας αποτελεί απόδειξη της αδυναμίας και της έλλειψης θάρρους της κυβέρνησής μας. Όπως πολύ σωστά υπονοείτε, αν κάποιος δεν έχει το θάρρος των πεποιθήσεών του και δεν είναι διατεθειμένος να έχει μια ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων με έναν φίλο και σύμμαχο, τότε αυτό λέει πολλά γι’ αυτόν».
Ο Δημήτρης Τσιόδρας πρόσθεσε, μάλιστα, ότι ήταν πάρα πολλά τα ηλεκτρονικά μηνύματα που έλαβε ο Έλληνας πρωθυπουργός σε αυτό το ύφος.
Δ. Τσιόδρας: Δεν υπήρχε συμφωνία να μη γίνει αναφορά στα Γλυπτά του Παρθενώνα
Όσον αφορά τη διαρροή από την Ντάουνινγκ Στριτ για συμφωνία ώστε να μην τεθεί στη συνάντηση το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα, ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού επισήμανε:
«Κατηγορηματικά όχι, δεν υπήρχε τέτοια συμφωνία. Πάντα τίθεται από την ελληνική πλευρά αυτό το θέμα. Να σας θυμίσω και κάτι, στην προηγούμενη συνάντηση που είχε ο κ. Μητσοτάκης με τον Μπόρις Τζόνσον τον Νοέμβριο του 2011, όπου η ανακοίνωσή του αναφέρει ότι συζητήθηκε το θέμα». «Και εμείς δεν περιμέναμε ότι μέσα από τη συζήτηση θα έλεγε ”πάρ’ τα”, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να μην τεθεί αυτό το θέμα».
Για το αν γνώριζε η βρετανική πλευρά ότι θα τεθεί το θέμα, ο κ. Τσιόδρας απάντησε «προφανώς». Όπως εξήγησε:
«Εμείς από εδώ είχαμε πει τα θέματα που θα τεθούν. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν υπήρχε περίπτωση να πάει στο BBC και να κάνει συνέντευξη και να μην αναφερθεί στην ελληνική θέση σχετικά με τα μάρμαρα. Δηλαδή, ότι ανήκουν στην Ελλάδα, ότι έχουν κλαπεί και ότι η θέση τους είναι στην Αθήνα».
Ο υδράργυρος χτυπάει… κόκκινα σε πολλές περιοχές της Ευρώπης και η Μεγάλη Βρετανία δεν αποτελεί εξαίρεση, με το θερμόμετρο στο Έσεξ να δείχνει σταθερά πάνω από τους 30 βαθμούς.
Κάτι που ανάγκασε τους μαθητές της Ακαδημίας Ίσκα να ζητήσουν από τους καθηγητές τους άδεια για να βάλουν βερμούδα, όμως η απάντηση που έλαβαν ήταν αρνητική.
Μόνο που ο υπεύθυνος του σχολείου που την έδωσε έκανε ένα μικρό, αλλά σημαντικό λάθος.
Θέλοντας να κάνει πλακίτσα τους είπε: «Μπορείτε να βάλετε φούστα αν θέλετε» και το αποτέλεσμα σίγουρα δεν το περίμενε.
Την επόμενη μέρα 5 πιτσιρικάδες εμφανίστηκαν με φούστες που είχαν δανειστεί από τις συμμαθήτριές τους, ενώ την μεθεπόμενη το φαινόμενο μεγάλωσε, καθώς έκαναν δεκάδες την εμφάνισή τους έτσι…
«Σίγουρα τους είπε για πλάκα, αλλά οι μαθητές το πήραν στα σοβαρά. Από τη στιγμή που τους είπαν έτσι, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα οι καθηγητές», δήλωσε σύμφωνα με τον Guardian μία μητέρες.
Μία άλλη συμπλήρωσε: «Στα παιδιά δεν αρέσει η αδικία. Τα αγόρια βλέπουν τις καθηγήτριες με φούστες και σανδάλια, την ώρα που εκείνοι είναι υποχρεωμένοι να φοράνε παντελόνια. Το θεωρούν άδικο με τόσο υψηλές θερμοκρασίες».
Ενώ οι μυρωδιές και τα τραγούδια της εποχής μπορεί να σας βάλουν στο πνεύμα των διακοπών, ένας ψυχολόγος προειδοποιεί με μια έρευνα που δείχνει ότι ακούγοντας πάρα πολύ Χριστουγεννιάτικη μουσική, μπορεί να είναι κακή για την ψυχική υγεία σας.
Η κλινική ψυχολόγος Λίντα Μπλερ δήλωσε στο Sky News: «Μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε ότι είμαστε παγιδευμένοι – είναι μια υπενθύμιση ότι πρέπει να αγοράσουμε δώρα, να εξυπηρετήσουμε τους ανθρώπους και να διοργανώσουμε εορτασμούς».
Τα εορταστικά τραγούδια έχουν την ιδιότητα να αποδυναμώνουν κάποιον, ιδιαίτερα τους ανθρώπους που εργάζονται σε καταστήματα και ακούνε τα κάλαντα σε συνεχή επανάληψη, προειδοποιεί.
Για τις επιχειρήσεις, όμως, αξίζει τον κόπο: οι μελέτες έχουν δείξει ότι η μουσική των διακοπών θέτει τους αγοραστές στη διάθεση των δαπανών και τους οδηγεί να αγοράσουν περισσότερα.
Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η Χριστουγεννιάτικη μουσική σε συνεχή επανάληψη, μπορεί να αποστραγγίσει διανοητικά τους υπαλλήλους που εργάζονται στα καταστήματα
Περίπου το 61% των ανθρώπων αντιμετωπίζουν άγχος κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία.
Ο Μπλερ εξηγεί: «Η μουσική πηγαίνει κατευθείαν στα συναισθήματά μας και παρακάμπτει τον ορθολογισμό».
Και η συνεχής επανάληψη που παίζεται στα καταστήματα επηρεάζει διαφορετικά την ψυχική υγεία των εργαζομένων και των πελατών.
«Οι άνθρωποι που εργάζονται στα καταστήματα κατά τα Χριστούγεννα πρέπει να [συντονίσουν] τη χριστουγεννιάτικη μουσική, γιατί αν δεν το κάνουν, αυτό πραγματικά θα τους εμποδίζει να εστιάσουν σε οτιδήποτε άλλο», είπε.
«Ξοδεύετε όλη την ενέργεια σας προσπαθώντας να μην ακούσετε τι λένε τα τραγούδια», λέει η Μπλερ.
Η μουσική επηρεάζει πολλαπλές περιοχές του εγκεφάλου που προκαλούν συναισθήματα, όπως τα αντανακλαστικά, τις οπτικές εικόνες, τις μνήμες και τις προσδοκίες.
Η Βικτόρια Ουίλιαμσον, Ph.D, ειδικός στην ψυχολογία της μουσικής, έχει μιλήσει για τις επιπτώσεις που έχει η Χριστουγεννιάτικη μουσική στον εγκέφαλο και είπε ότι οφείλεται στο «απλό αποτέλεσμα έκθεσης».
Η απλή επίδραση έκθεσης είναι ένα ψυχολογικό φαινόμενο όπου οι άνθρωποι αναπτύσσουν μια αγάπη για τα πράγματα, απλώς και μόνο επειδή είναι εξοικειωμένοι μαζί τους από τη συνεχή έκθεση τους σε αυτά.
Η Γουίλιαμσον εξήγησε ότι οι πρώτες φορές που ακούτε τη χριστουγεννιάτικη μουσική μπορεί να σας βάλει στο πνεύμα των διακοπών καθώς η έκθεση στην εποχιακή μουσική μπορεί να συνδεθεί με θετικά συναισθήματα. Αλλά όταν τα ίδια κομμάτια ακούγονται συνεχώς σε επανάληψη, θα προκαλέσουν αρνητική ανταπόκριση στον εγκέφαλο.
Αλλά η έρευνα έχει δείξει ότι η σωστή ισορροπία των μυρωδιών των Χριστουγέννων και των τραγουδιών μπορεί να κάνει τους αγοραστές να αισθάνονται πιο θετικά για το περιβάλλον τους.
Μια μελέτη από το κρατικό πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον εξέτασε 130 φοιτητές, εκθέτοντάς τους σε αρώματα διακοπών και αρώματα εκτός των διακοπών, ζητώντας τους να αξιολογήσουν τις μυρωδιές με ευχάριστο, οικείο και έντονο τρόπο. Το ίδιο πείραμα διεξήχθη στη συνέχεια με Χριστουγεννιάτικη μουσική και μη Χριστουγεννιάτικη.
Τα συλλεχθέντα δεδομένα είναι ευνοϊκότερα όταν τα αρώματα των Χριστουγέννων στο περιβάλλον συνδυάστηκαν με τη χριστουγεννιάτικη μουσική, σε σύγκριση με τις μη σχετικές μυρωδιές και τη μη σχετική μουσική με τα Χριστούγεννα.
«Οι μυρωδιές του πεύκου, της κανέλας και του αλευριού ενώνονται με τους ήχους των Χριστουγεννιάτικων τραγουδιών, τους παραδοσιακούς ύμνους και τις σκηνές διακοπών που δημιουργούνται την περίοδο των Χριστουγέννων στο μυαλό πολλών», αναφέρουν οι μελέτες.
Εκατοντάδες ανθρώπων έλαβαν μέρος στον ετήσιο αγώνα δρόμου του Ζωολογικού Κήπου του Λονδίνου γuμνοί, με σκοπό να συγκεντρώσουν χρήματα για τις τίγρεις που απειλούνται με εξαφάνιση.
Οι τολμηροί δρομείς πήραν μέρος στη φιλανθρωπική εκδήλωση “Streak for Tigers”, για τη συγκέντρωση άνω των 44.000 ευρώ, για να βοηθήσουν στη διατήρηση του έργου του ζωολογικού κήπου.
Ο κόσμος ενθαρρύνθηκε να καλύψει το σώμα του με τις δικές του ρίγες ή να ράψει στολές τίγρη, πριν βρεθεί στη γραμμή εκκίνησης. Ο αγώνας ξεκίνησε μετά το κλείσιμο του κήπου προς τους επισκέπτες.
Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν θα δοθούν στον κήπο για το έργο του σχετικά με την προστασία της Τίγρη της Σουμάτρας, από την αποψίλωση και τους λαθροκυνηγούς της Ινδονησίας.
Μία ομάδα γυναικών με ρίγες και ουρές, ποζάρει για μια φωτογραφία όσο παίρνει μέρος στον ετήσιο αγώνα δρόμου για τις τίγρεις, στο ζωολογικό κήπο του Λονδίνου.
Μια γυναίκα σηκώνει τα χέρια της από χαρά, όσο τρέχει στον κήπο κατά τη διάρκεια τις ετήσιας εκδήλωσης “Streak for Tigers”.
Ενώ κάποιοι δρομείς είχαν βάψει τα σώματά τους με πορτοκαλί μπογιά για τον αγώνα, άλλοι αποφάσισαν να φορέσουν απλά στέκες τίγρη στα κεφάλια τους.
Μια δρομέας κρατά τη μάσκα της καθώς τρέχει με άλλους δρομείς, ελπίζοντας πως θα συγκεντρωθούν χρήματα για το ταμείο των τίγρεων του κήπου.
Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν θα δοθούν στον κήπο για το έργο του σχετικά με την προστασία της Τίγρη της Σουμάτρας, από την αποψίλωση και τους λαθροκυνηγούς της Ινδονησίας.
Το Lavenham στο Suffolk της Αγγλίας είναι ένα όμορφο χωριουδάκι αλλά και ασυνήθιστο συνάμα. Με την πρώτη εικόνα καταλαβαίνει ο επισκέπτης ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ.
Και βέβαια είναι προφανές τι είναι αυτό! Τα σπίτια του χωριού γέρνουν επικίνδυνα και μοιάζουν να αποζητούν στήριξη στα διπλανά τους.
Το Lavenham είναι μια μεσαιωνική πόλη με πλούσια ιστορία που εμπορικά στηριζόταν στην παραγωγή υψηλής ποιότητας μαλλιού.
Μέχρι τα τέλη του 15ου αιώνα, η πόλη ήταν από τις πλουσιότερες στις Βρετανικές Νήσους, αλλά εξαιτίας της οικιστικής ανάπτυξης και της ταχύτατης αύξησης των σπιτιών, τα κτήρια κατασκευάστηκαν βιαστικά από ξύλο.
Κάποια στιγμή λόγω της πολυκαιρίας τα ξύλα αυτά στράβωσαν και έδωσαν στα κτήρια τη μορφή που βλέπετε. Και επειδή η πόλη σιγά-σιγά παρήκμασε οι κάτοικοι δεν είχαν χρήματα να φτιάξουν τα σπίτια, με αποτέλεσμα αυτά να μείνουν… στραβά.
Αυτό όμως αποτέλεσε και ένα από τα βσαικότερα αξιοθέατα εδώ, που προσελκύουν πολλούς τουρίστες για να τα θαυμάσουν.
Βρετανικό σούπερμαρκετ εγκατέστησε το πρώτο αυτόματο μηχάνημα που επιτρέπει στους αγοραστές να επιστρέψουν τα χρησιμοποιημένα πλαστικά μπουκάλια τους.
Το μηχάνημα, που θα δοκιμαστεί στο κατάστημα Fulham της Βρετανίας για αρχική περίοδο έξι μηνών, θα ανταμείβει τους αγοραστές με ένα κουπόνι αξίας 10 λεπτών για κάθε επιστρεφόμενο πλαστικό μπουκάλι που χρησιμοποιήθηκε.
Ο Ρίτσαρντ Γουόκερ, διευθύνων σύμβουλος των σούπερμαρκετ Iceland, δήλωσε ότι ‘από τότε που ανακοινώθηκε η πρόθεσή μας να εξαλείψουμε τις πλαστικές συσκευασίες, υπήρξε μια μεγάλη δημόσια βούληση για την αντιμετώπιση της μάστιγας των πλαστικών.’ Προηγήθηκε η ανακοίνωση ότι η Ισλανδία θα κυκλοφορήσει ένα σήμα στην συσκευασία των πλαστικών , το οποίο θα επισημαίνει τις φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές για τους αγοραστές.
Η Σκοτία,η Νορβηγία αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Κροατία, η Εσθονία, η Σουηδία και η Φινλανδία, έχουν ήδη εφαρμόσει αποτελεσματικά σύστημα επιστροφής πλαστικών μπουκαλιών. Επίσης, εφαρμόζεται σε 10 αμερικανικά κράτη, οκτώ από τις 10 καναδικές επαρχίες και στην νότια Αυστραλία. Η Λιθουανία κατάφερε να επιτύχει ποσοστό επιστροφής 93% σε μόλις τρία χρόνια.
‘Με ένα εκατομμύριο πλαστικά μπουκάλια παγκοσμίως να αγοράζονται κάθε λεπτό και πολλά από αυτά να καταλήγουν στις θάλασσες και τα ποτάμια μας, η περιβαλλοντική απειλή είναι τεράστια.
Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις μια αλυσίδα σουπερμάρκετ ,όπως στα Iceland, να κάνει τα πρώτα βήματα για την ανάληψη της πλήρους ευθύνης για την ρύπανση από τα πλαστικά’, δήλωσε στην HuffPost UK ο Mάικ Τσάιλντς, που μάχεται εναντίον των πλαστικών στην οργάνωση Friends of the Earth.
Ωστόσο, είναι ανένδοτος στο ότι χρειάζεται περισσότερη δράση. ‘Μέτρα όπως τα συστήματα επιστροφής και η ανακύκλωση είναι σημαντικές πτυχές της επίλυσης της ρύπανσης από πλαστικά, αλλά τελικά χρειαζόμαστε ρύθμιση από την κυβέρνηση για την εξάλειψη της.’
Πρόκειται μια κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους ταινία με πρωταγωνιστή έναν άντρα που συνειδητοποιεί πως το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στην οικογένειά σου είναι να πας να τους δεις και να περάσεις μαζί τους τις γιορτές.
O Morestead είναι άλογο κούρσας και έγινε πρωτοσέλιδο σε διεθνή media αφού έγινε το πρώτο άλογο με κοστούμι που διεκδικεί τον τίτλο του πιο… καλοντυμένου αλόγου στον κόσμο.
Ο Βρετανός σερ Anthony McCoy, ο οποίος όπως θα δείτε ποζάρει με ασορτί κοστούμι, έχει κερδίσει δύο φορές το Cheltenham festival, έναν δημοφιλή αγώνα με άλογα.
Για να γιορτάσει την φετινή διοργάνωση αποφάσισε σε συνεργασία με το πρακτορείο στοιχημάτων William Hill, να ντύσουν το άλογο με ένα κοστούμι.
Μάλιστα το κοστούμι δεν είναι τυχαίο αφού το σχεδίασε η Emma Sandham-King, που για χρόνια συνεργάζοντα με τον οίκο Alexander McQueen.
Έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά για την πιθανή επαφή του ανθρώπου με κάποιο προηγμένο εξωγήινο πολιτισμό. Η κινηματογραφική βιομηχανία έχει ρίξει στο τραπέζι ένα πλήθος ιδεών για τις… στενές επαφές τρίτου τύπου και τώρα ειδικοί πιστεύουν ότι ήρθε η στιγμή να θέσουμε ένα αυστηρά επιστημονικό πλαίσιο και πρωτόκολλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τους νοήμονες εξωγήινους που θα γνωρίσουμε.
Η ανθρωπότητα αναζητά με πολλούς τρόπους την ύπαρξη εξωγήινης ζωής. Τα ρομπότ και τα διαστημικά σκάφη στο ηλιακό μας σύστημα αναζητούν μικροβιακές μορφές ζωής αλλά παράλληλα κάνουμε προσπάθειες να εντοπίσουμε την ύπαρξη νοήμονος ζωής στον γαλαξία μας. Τι θα γίνει όμως αν κάποια στιγμή ένας εξωγήινος πολιτισμός μας κάνει γνωστή την ύπαρξη του και θελήσει να έρθει σε επαφή μαζί μας; Διάσημοι επιστήμονες προεξέχοντος του Στίβεν Χόκινγκ έχουν πει ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επικοινωνήσουμε με εξωγήινους πολιτισμούς γιατί όπως εκτιμούν ο μόνος λόγους που θα επικοινωνήσουν μαζί μας είναι για να κατακτήσουν την Γη και στην καλύτερη περίπτωση θα μας υποδουλώσουν αν δεν μας εξαφανίσουν.
Επιστήμονες του Πανεπιστημίου St. Andrews στη Σκωτία βλέπουν το όλο ζήτημα από διαφορετική οπτική γωνία και πιστεύουν πώς αν για οποιοδήποτε λόγο με ή χωρίς δική μας συμμετοχή και ευθύνη κάνουν την εμφάνιση τους νοήμονες εξωγήινοι εμείς θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να επικοινωνήσουμε μαζί τους οργανωμένα και με τον πλέον ενδεδειγμένο επιστημονικά και πολιτισμικά τρόπο. Η διοίκηση του πανεπιστημίου βρήκε τις απόψεις αυτής της ομάδας πολύ ενδιαφέρουσες τόσο ώστε να δημιουργήσει ένα νέο τμήμα ή πιο σωστά ένα νέο εργαστήριο στο πανεπιστήμιο. Το εργαστήριο που ονομάστηκε «SETI Post-Detection hub» αποτελείται από έξι επιστήμονες οι οποίοι θα έρθουν σε επαφή με όλη την επιστημονική κοινότητα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκεται στη διαστημική εξερεύνηση και την αναζήτηση εξωγήινης ζωής. Θα συνεργαστεί επίσης με γλωσσολόγους, ειδικούς στις επικοινωνία, ψυχολόγους ακόμη και νομικούς με στόχο να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε περίπτωση που μας τηλεφωνήσει ο… Ε.Τ.
Σύμφωνα με την ομάδα που ανέλαβε το εγχείρημα θα πρέπει να έχουμε αναπτύξει κάποιες μεθόδους άμεσης επικοινωνίας με τους εξωγήινους (σήματα, κώδικες, νοήματα κ.α.) και ταυτόχρονα να είμαστε έτοιμοι να τους παρουσιάσουμε κάποιες προτάσεις και συμφωνίες που θα διέπουν τις μεταξύ μας σχέσεις. Θα πρέπει δηλαδή να αναπτύξουμε όπως πιστεύουν οι εμπνευστές του εγχειρήματος ένα νέο τομέα, αυτό της διαστημικής νομικής που να ασχολείται με την διευθέτηση κάθε ζητήματος που μπορεί να αποτελέσει εστία αντιπαράθεσης στο Διάστημα. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρότζεκτ και αναμένουμε τα αποτελέσματα που θα προκύπτουν από την εξέλιξη του.
Το νερό που εισρέει στις ελληνικές γκαλερί του Βρετανικού Μουσείου, από μια οροφή που παρουσιάζει διαρροή, καθυστέρησε την επαναλειτουργία τους.
Συγκεκριμένα, επτά γκαλερί ελληνικής τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της αίθουσας με την έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα στο μουσείο, ήταν προγραμματισμένο να ανοίξουν ξανά στο κοινό στα τέλη Ιουλίου, μετά από επτάμηνο κλείσιμο εξαιτίας του κορωνοϊού, λένε πηγές του μουσείου στο theartnewspaper, που φέρνει το θέμα στην επικαιρότητα.
Νερά στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου με τις ελληνικές αρχαιότητες
Ωστόσο, αυτό ανατράπηκε, αφού οι έντονες βροχοπτώσεις στις 25 Ιουλίου προκάλεσαν πλημμύρες στο κέντρο του Λονδίνου, αλλά και διαρροή νερού από την οροφή σε μία από τις ελληνικές γκαλερί του μουσείου. Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις [ελληνικές] γκαλερί» τον Ιούλιο, αλλά είπε ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί, ούτε το πότε θα ανοίξει πάλι για το κοινό.
Η κακή κατάσταση των δωματίων που φιλοξενούν τους ελληνικούς και ασσυριακούς θησαυρούς του μουσείου έχει επισημανθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Το 2018, η ελληνική τηλεόραση μετέδωσε εικόνες από το νερό που στάζει στην γκαλερί που φιλοξενεί τη ζωφόρο, γλυπτά ανάγλυφα και μετόπες που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.
Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε στην «The Art Newspaper» ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» τον Ιούλιο, προσθέτοντας ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί. Επιπλέον, δεν μπορούσε να ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις για το κοινό.
Λεκέδες από νερό στην οροφή της αίθουσας με τις ελληνικές αρχαιότητες
Σε απάντηση, το μουσείο είχε πει ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί». Αλλά για την Ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, οι εικόνες αποδείκνυαν ότι το Βρετανικό Μουσείο δεν φροντίζει τα γλυπτά του Παρθενώνα.
«Η εγκατάλειψη που διακρίνεται στις εικόνες ενισχύει το νόμιμο αίτημα της Ελλάδας για μόνιμη επιστροφή των γλυπτών στην Αθήνα και επανένωσή τους με τον Παρθενώνα», είχε τονίσει τότε η Λίνα Μενδώνη.
Τον Ιανουάριο του 2020, η εφημερίδα «The Art Newspaper» εντόπισε διαρροή σε μία από τις γκαλερί των Ασσυρίων κοντά στην έκθεση
Τον Ιανουάριο του 2020, η εφημερίδα «The Art Newspaper» εντόπισε διαρροή σε μία από τις γκαλερί των Ασσυρίων, κοντά στην έκθεση Γλυπτών του Παρθενώνα. Φωτογράφισε επίσης την άθλια κατάσταση της λεκιασμένης οροφής στην γκαλερί γλυπτών του Παρθενώνα. Κάτι που χρονολογείται στο 1962, όταν άνοιξε ξανά τις πόρτες για το κοινό μετά από 22 χρόνια κλεισίματος, μιας και η γκαλερί είχε χτυπηθεί από γερμανική βόμβα το 1940 και παρέμεινε σε ημιεγκατάλειψη για δύο δεκαετίες. Τότε τα γλυπτά του Παρθενώνα μεταφέρθηκαν για ασφαλή φύλαξη και δεν υπέστησαν ζημιά.
Κλειστές οι ελληνικές γκαλερί στο Βρετανικό Μουσείο
Υπό τον διευθυντή του Hartwig Fischer, ο οποίος διορίστηκε το 2016, το Βρετανικό Μουσείο καταρτίζει ένα ολοκληρωμένο masterplan που θα αναθεωρήσει όλες τις γκαλερί του και θα εμφανίσει ξανά όλες τις συλλογές του με νέο τρόπο, αλλά αυτό θα χρειαστεί πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες, για να εφαρμοστεί.
«Το μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας εντός των ελληνικών γκαλερί και ο προγραμματισμός αυτής της εργασίας καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας. Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο στις Πινακοθήκες 12-18, που αποτελούν τις ελληνικές γκαλερί, και αυτό σημαίνει ότι οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και της συλλογής, ενώ πραγματοποιούνται αυτές οι έρευνες», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Βρετανικό Μουσείο.
«Αυτά τα βασικά έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης και ανασύστασης κτιρίων, το οποίο θα βοηθήσει στις μελλοντικές εργασίες στο μουσείο. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό πλάνο για να μεταμορφώσουμε το μουσείο για το μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης επανάληψης της συλλογής τα επόμενα χρόνια», καταλήγει η ανακοίνωση του Βρετανικού μουσείου.
Οι ελληνικές γκαλερί άνοιξαν για τελευταία φορά για το κοινό τον Δεκέμβριο του 2020. Στις 16 Δεκεμβρίου 2020, το μουσείο έκλεισε λόγω lockdown. Άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021, αλλά οι συνήθεις εργασίες συντήρησης στις ελληνικές γκαλερί συνεχίστηκαν, με συνέπεια να παραμείνουν κλειστές.
Μενδώνη: Τα Γλυπτά πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη
Σε χθεσινή ερώτηση που υπέβαλε το Art Newspaper Greece για δημοσίευμα της βρετανικής έκδοσής του σχετικά με την κατάσταση της αίθουσας των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη απάντησε τα εξής:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες. Τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως».