Blog Σελίδα 11079

Γ. Παπανδρέου: «Η υποψηφιότητά μου τάραξε τα νερά, δημιούργησε ελπίδες»

0

Αναφερόμενος σε παλαιότερη δήλωσή του περί “παρεμβάσεων τρίτων” ο ίδιος διασαφήνισε ότι “είπα ότι υπάρχουν παράγοντες, και της ΝΔ και πιθανώς έξωθεν του πολιτικού χώρου, που θέλουν να καθοδηγήσουν το αποτέλεσμα κατά αυτό που θεωρούν ότι μπορεί να τούς βολεύει.”

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN μίλησε το βράδυ της Κυριακής ο Γιώργος Παπανδρέου, ενόψει των εσωκομματικών εκλογών του ΚΙΝΑΛ στις 5 Δεκεμβρίου.

Ερωτηθείς για τη στάση που θα κρατήσει εφόσον δεν περάσει στον δεύτερο γύρο, ο Γιώργος Παπανδρέου υποστήριξε ότι “στη ζωή μου έχω την απόφαση να παλέψω για αξίες, για το καλό της παράταξης αλλά καταρχήν για το καλό της χώρας. Όπως το έκανα στην πιο δύσκολη περίοδο, που σηκώσαμε βάρος μπροστά στη χρεοκοπία που δεν ήταν δικιά μας ευθύνη, και βάλαμε το πολιτικό κόστος στο πλάι. Ουσιαστικά σηκώσαμε πατριωτικά το βάρος μιας ευθύνης που είχε η προηγούμενη παράταξη. Από όποιο μετερίζι, εγώ θα παλεύω για αυτές τις αξίες. Εγώ στηρίζω την παράταξη. Δεν θα μπλέξω σε παιχνίδια“.

Ο πρώην πρωθυπουργός και υποψήφιος για την ηγεσία του ΚΙΝΑΛ εξήγησε τους λόγους για τους οποίους έθεσε υποψηφιότητα, ενώ σημείωσε ότι η δικαίωσή του θα είναι να προχωρήσουν οι μεγάλες αλλαγές που ο ίδιος εισήγαγε ως πρωθυπουργός. “Είμαστε η μόνη παράταξη που έκανε μεγάλες μεταρρυθμίσεις και μέσα στην κρίση, όταν σηκώσαμε βάρη που ήταν ευθύνη άλλων”, είπε.

Έχοντας την εμπειρία ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αλλά και αυτών των δέκα ετών θεωρώ ότι είναι υποχρέωσή μου να προσφέρω στην παράταξη, πιστεύω ότι η υποψηφιότητά μου τάραξε τα νερά, δημιούργησε ελπίδες, δημιούργησε μία προσέλκυση ουσιαστικά πολλών πολιτών και είμαι σίγουρος ότι μπορούμε ξανά να φτιάξουμε αυτή την παράταξη μεγάλη, ισχυρή, δημοκρατική και πλειοψηφούσα δύναμη. Αυτός είναι ο στόχος μου και πιστεύω ότι είμαστε μία παράταξη που μέσα στην πιο μεγάλη κρίση της μεταπολίτευσης είμαστε η μεταρρυθμιστική δύναμη. Έχουμε ένα έργο που δεν έχει ολοκληρωθεί, που πρέπει να συνεχιστεί και απέναντι στις δύο άλλες παρατάξεις“, συμπλήρωσε.

Γ. Παπανδρέου: «Επιμένω, ή θα αλλάξουμε ή θα βουλιάξουμε»

0

Καινοτόμα προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης απέναντι στη συντηρητική πρόταση προβάλλει ο Γιώργος Παπανδρέου, ξεκαθαρίζοντας ότι θα υπηρετήσει τους στόχους της παράταξης από οποιαδήποτε θέση.

Ο πρώην πρωθυπουργός, νυν πρόεδρος του ΚΙΔΗΣΟ και της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στο «Έθνος της Κυριακής», απαντά σε ερωτήματα για τη διαχείριση της κρίσης από την κυβέρνησή του, επαναλαμβάνει το σύνθημα «ή θα αλλάξουμε ή θα βουλιάξουμε», επιμένει ότι «λεφτά υπάρχουν», κάνει σφοδρή επίθεση στη Δεξιά, στους κ. Καραμανλή και Σαμαρά, ενώ καλεί τον Κυρ. Μητσοτάκη να πάρει θέση και να μην υπεκφεύγει για το Σκοπιανό.

Κύριε Πρόεδρε, περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι συμμετείχαν στη διαδικασία, από την οποία εξελέγη η κυρία Γεννηματά στην ηγεσία του Κινήματος Αλλαγής. Οι πρώτες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το Κίνημα Αλλαγής είναι τρίτο κόμμα με διψήφιο ποσοστό. Σας καλύπτει μια τέτοια εξέλιξη; Υπάρχουν οι όροι για κάτι περισσότερο;

«Το 2017, ήταν ένας δημιουργικός χρόνος για τις προοδευτικές δυνάμεις. Βρέθηκαν, σχεδόν όλες, μαζί. Έγινε ένα επιτυχημένο Συνέδριο και μαζί με τη διαδικασία ανάδειξης του επικεφαλής, που έδειξε ότι το εγχείρημα αυτό έχει ρίζες στην κοινωνία, διαμορφώθηκε μια σημαντική δυναμική.

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι, υπάρχουν οι απαραίτητοι όροι και οι αναγκαίες προϋποθέσεις που εγγυώνται ότι, μπορούμε να απευθυνθούμε προς τους συμπολίτες μας με αξιοπιστία, απέναντι στις αδιέξοδες και καταστροφικές επιλογές της συντήρησης, είτε της δεξιάς, είτε της σημερινής εθνικολαϊκιστικής κυβερνητικής συμμαχίας.

Από εμάς εξαρτάται πλέον, αν θα οδηγήσουμε με τόλμη και αποφασιστικότητα το καράβι, στο λιμάνι της ελπίδας και της προοπτικής για τους Έλληνες και τη χώρα. Στην απελευθέρωση των Ελλήνων και της χώρας από κάθε είδους εξάρτηση. Προϋπόθεση για αυτήν την απελευθέρωση, είναι η λύτρωση από τα δεσμά του ιδιότυπου πελατειακού καπιταλισμού, που ευθύνεται και για την κρίση που ταλανίζει τους Έλληνες και μας κρατά εξαρτημένους από τις τρόικες.

Η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να σταθεί στα δικά της πόδια, στις δικές της δυνάμεις. Να ανακτήσει αξιοπιστία, να καταστεί ανεξάρτητη από κάθε είδους δεσμά, κυρίαρχη, οι πολίτες να μπορούν να ελέγξουν και να εμπιστευτούν τα κέντρα λήψης των αποφάσεων και να εμπεδωθεί αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης.

Αυτά, απαιτούν μια άλλη αντίληψη για την πολιτική και σύγχρονα περιεχόμενα στα προτάγματα της προοδευτικής παράταξης, όπως τα καταθέσαμε μεταπολιτευτικά. Απαιτούν μια καινοτόμα, προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης απέναντι στη συντηρητική πρόταση.»

Ο δικός σας ρόλος σε αυτήν την προσπάθεια;

«Μόλις σας τον περιέγραψα. Μοναδικό μου μέλημα, να αποκτήσει ουσιαστικό προοδευτικό πολιτικό πρόσημο, το εγχείρημα της συνεργασίας μας. Θέλω να συμβάλω και στη στήριξη μιας νέας γενιάς πολιτικών που μπορούν να σηκώσουν το έργο των αλλαγών. Αυτόν το στόχο θα υπηρετήσω από οποιαδήποτε θέση. Και το τονίζω, γιατί γνωρίζω τα όσα λέγονται περί της δικαίωσης της προσπάθειας που κάναμε την περίοδο 2009-11.

Για εμένα δικαίωση εκείνης της προσπάθειας, είναι η κατανόηση της ανάγκης για την προοδευτική αλλαγή της χώρας και η συστράτευση των Ελλήνων γύρω από αυτήν την ιστορική ανάγκη. Αυτό ήταν το πρόταγμά μας και το 2009, παρότι  αναγκαστήκαμε να ασχοληθούμε με την πιο βαριά κρίση της μεταπολίτευσης, που δεν αφορούσε μόνο εμάς, αλλά όλη την Ευρώπη. Και αυτό γιατί, αν σε μια κοινωνία δεν ειπωθεί και δεν συμφωνηθεί ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα, κανείς δεν θα μπορέσει να το λύσει.

Αν τα επαναλαμβάνω όλα αυτά, είναι γιατί με ενδιαφέρει το μέλλον της χώρας, ένα μέλλον όμως, που πρέπει να είναι διαφορετικό.»

Το Συνέδριό σας επομένως, θα έχει επιτυχία αν…

«Αν στρατευθούμε όλοι, χωρίς αστερίσκους, στην αναγκαία εθνική προσπάθεια για την προοδευτική αλλαγή της χώρας. Να αφήσουμε όλα τα άλλα, στην άκρη. Να αφοσιωθούμε στη διαμόρφωση μιας οραματικής και μαζί, ρεαλιστικής, αξιόπιστης και αποτελεσματικής πρότασης προοδευτικής διακυβέρνησης του τόπου.»

Το Κίνημα Αλλαγής μετεκλογικά προς τα πού, πρέπει να κοιτάξει; Προς τη ΝΔ του κ. Μητσοτάκη, με την οποία το ΠΑΣΟΚ συνεργάστηκε στο παρελθόν ή προς την άλλη πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Καμμένου, με ένα προοδευτικό μοντέλο διακυβέρνησης;

«Η συνεργασία με τη δεξιά στο παρελθόν, ήρθε ως αποτέλεσμα της άρνησης των άλλων προοδευτικών δυνάμεων για συνεννόηση. Εμείς οφείλαμε να διασφαλίσουμε τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής του Οκτωβρίου του 2011, για καλύτερους όρους δανειοδότησης και την ιστορικού μεγέθους μείωση του χρέους. Αρνητικός, ήταν φυσικά και ο κ. Σαμαράς μέχρι να αναγκαστεί από την πραγματικότητα να πει την αλήθεια και να ανακαλέσει το γνωστό, “δεν συναινώ στο λάθος”.

Η αδιέξοδη άρνηση και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς εναλλακτική πρόταση, οδήγησε στην άνευ όρων παράδοση των κυβερνήσεων τους και της χώρας στις επιθυμίες των δανειστών.

Τα αναφέρω, όχι για την ιστορία, αλλά για να έχουμε κατά νου, για τι και ποιους μιλάμε, δηλαδή, για τις δύο όψεις του ιδίου πελατειακού νομίσματος, με το οποίο επιδιώκουν να συναλλάσσονται με τους πολίτες.

Το πρόβλημα της χώρας, είναι η υποταγή σε ένα σύστημα πελατειακό, που υπηρετεί τους ισχυρούς και όχι τον Ελληνικό λαό.

Το ζητούμενο, είναι η αλλαγή της εξουσίας.

Δικό μας χρέος είναι, όχι μετεκλογικά, αλλά από σήμερα, να διαμορφώσουμε μια προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης, που να απαντά ουσιαστικά στις πραγματικές ανάγκες των Ελλήνων και της χώρας, και να ξεκαθαρίσουμε από τώρα ότι, αυτήν και μόνον αυτήν θα υπηρετήσει το Κίνημα Αλλαγής.

Δεν θα θυσιάσουμε αρχές και πρόγραμμα, ούτε τη μαχητικότητά μας απλά και μόνο για να πάρουμε κάποιους θώκους σε μια κυβέρνηση. Υπάρχει Βουλή, όπου μπορούμε να στηρίζουμε αλλά και να ελέγχουμε καθημερινά.»

Η έξοδος από το τρίτο μνημόνιο τον Αύγουστο θα είναι καθαρή;

«Η μόνη καθαρή έξοδος, είναι αυτή που εγγυάται την έξοδο από την κρίση και την οικοδόμηση μιας επόμενης βιώσιμης ημέρας, απαλλαγμένης από τις παθογένειες ενός πολιτικοοικονομικού συστήματος που μας οδήγησε στην κρίση.

Το τέλος της δανειακής σύμβασης – που ονομάστηκε μνημόνιο, θα υπάρξει. Η κρίση όμως θα παραμείνει όσο δεν κάνουμε ριζοσπαστικές αλλαγές. Δεν είναι θέμα της τρόικας ότι το δημόσιο είναι τροχοπέδη για τον Έλληνα, ότι η δικαιοσύνη αργεί και έχει σοβαρά ελλείμματα, ότι δεν αναμορφώνουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες μιας παγκόσμιας οικονομίας, ότι έχουμε το πιο συγκεντρωτικό κράτος και φοβόμαστε την ουσιαστική αποκέντρωση. Για αυτό η κρίση θα συνεχίζεται αν δεν αλλάξουμε.

Η επικοινωνιακή στρατηγική των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που «παίζει» με την έξοδο από το μνημόνιο, είναι η επόμενη μεγάλη αυταπάτη. Το «έπαιξε» και η ΝΔ το 2013-14. Πρόκειται περί συνειδητής πολιτικής απάτης.»

Οι προκλήσεις της εξόδου από τα μνημόνια μπορούν να υπηρετηθούν από μία κυβέρνηση όπως η σημερινή ή χρειάζεται μια κυβέρνηση πολύ ευρύτερης αποδοχής;

«Πριν φτάσουμε στην κυβέρνηση, απαιτείται πνεύμα συνεργασίας. Και μαζί, κατανόηση του προβλήματος, μακριά από μικροκομματικές σκοπιμότητες και στοχεύσεις άσχετες από το πραγματικό διακύβευμα.

Αν δεν υπάρξουν αυτά τα δύο, τότε απλώς μιλάμε για μια διαχείριση, που θα αποβεί καταστροφική για τους Έλληνες και τη χώρα.»

Σας κατηγορούν, οι πολιτικοί σας αντίπαλοι, ότι ήσασταν ο άνθρωπος που κατέστρεψε την χώρα, την έβαλε στα μνημόνια, λέγοντας μάλιστα «λεφτά υπάρχουν». Τι απαντάτε;

«Ναι, λεφτά υπάρχουν. Και συνεχίζουν να χάνονται στις υπόγειες διαδρομές που συνδέουν το πελατειακό κράτος με τα πάσης φύσεως συμφέροντα και κατεστημένα, αυτά που υπηρετούν η δεξιά και η δήθεν αριστερά των κ. Τσίπρα και Καμμένου, όπως ακριβώς γινόταν και πριν το 2010 επί Κ. Καραμανλή.

Από αυτές τις διαδρομές όμως, θέλουμε να απαλλαγούμε οριστικά. Αυτό προσπαθήσαμε και με τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις της περιόδου 2009-11.

Γι’ αυτό και επιμένω: ή θα αλλάξουμε ή θα βουλιάξουμε.

Βλέπω μάλιστα, τώρα τελευταία, μια προσπάθεια να ξαναγραφεί η ιστορία, με παρουσιάσεις βιβλίων παρουσία του κ. Καραμανλή. Η τελευταία προσπάθεια, έγινε από έναν άνθρωπο, που έγραψε το μέλλον της χώρας, πάνω σε μια χαρτοπετσέτα. Και ήταν εκ των βασικών υπευθύνων για την καταστροφική πορεία.

Με ψέματα, δεν γράφεται η ιστορία. Ακόμη περιμένω τον κ. Καραμανλή να συνεχίσουμε τη συζήτηση από εκεί που την αφήσαμε στο debate των εκλογών του 2009. Τον περιμένω να μας πει επιτέλους, τι χρέος και τι έλλειμμα άφησε.

Ισχύει ό,τι λένε οι απολογητές του στα βιβλία τους ή ισχύουν όσα και ο ίδιος επικύρωσε με την ψήφο του, σε κάθε προϋπολογισμό που υπερψήφισε από τότε;»

Τώρα που έχουν αποχωρήσει οι “πρωταγωνιστές” του “ελληνικού δράματος”, όπως οι κ.κ. Σόιμπλε και Ντάισελμπλουμ, καταγράφεται αλλαγή συνθηκών. Ο Σόιμπλε ήταν ο άνθρωπος που μας καταδίκασε στη λιτότητα, αυτός που επιχείρησε να σώσει την παρτίδα ή κάτι άλλο;

«Τα πρόσωπα, εκφράζουν και εφαρμόζουν πολιτικές. Και στην Ευρώπη, έχουν επικρατήσει συντηρητικές αντιλήψεις και πολιτικές. Αυτές πρέπει να αλλάξουμε. Να πάμε σε μια νέα λογική, στο πλαίσιο μιας πράσινης ανάπτυξης, που θα αξιοποιεί την τεχνολογία προς όφελος των πολιτών.

Η Ευρώπη, όπως και η Ελλάδα, πρέπει να αλλάξουν.»

Παραιτηθήκατε από την πρωθυπουργία μετά από μια πετυχημένη Σύνοδο τον Οκτώβρη του 2011- σε μία στιγμή που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν μπορούσε να παραβρεθεί ούτε στην παρέλαση. Ήταν οργανωμένη η αμφισβήτηση ή ήταν το κλίμα της εποχής και οι ευθύνες για την ένταξη στα μνημόνια;

«Η πολιτική της «πλατείας», έλαβε σάρκα και οστά στα γραφεία της ΝΔ και υπηρετήθηκε από την ίδια, τον ΣΥΡΙΖΑ και τη Χρυσή Αυγή, γιατί προωθούσε τις δικές τους επιδιώξεις.

Πάνω σε αυτήν την πολιτική και στη σπίλωση των πολιτικών τους αντιπάλων, που όμως σε αντίθεση με αυτούς, ανέλαβαν τις ευθύνες τους απέναντι στην πατρίδα, χτίστηκαν πολιτικές καριέρες και συγκροτήθηκαν κυβερνητικές συμμαχίες.

Η χώρα, αυτά συνεχίζει να πληρώνει.»

Ως μέλος πια της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τον Δρόμο του Μεταξιού τι θα επιδιώξετε με την Κίνα, καταρχάς;

«Σε μια εποχή όπου έχουμε να αντιμετωπίσουμε τεράστιες παγκόσμιες προκλήσεις, η πρωτοβουλία για το νέο Δρόμο του Μεταξιού έχει τρεις πτυχές που συμπίπτουν με τα συμφέροντα της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Την επιτάχυνση της υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομής που θα τονώσουν την οικονομία και την απασχόληση.

Την υλοποίηση ενός μοντέλου βιώσιμης ανάπτυξης που θα συνάδει με τους στόχους της κρίσιμης συμφωνίας του ΟΗΕ για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Την προώθηση της σταθερότητας και της ειρήνης μέσα από την υποστήριξη της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών.

Για μια επιτυχημένη υλοποίηση των διαφόρων πτυχών της πρωτοβουλίας αυτής, είναι απαραίτητη η συμβολή και η συνεργασία όλων των χωρών που συμμετέχουν, στο επίπεδο του κράτους, του ιδιωτικού τομέα, αλλά και της κοινωνίας των πολιτών. Σε αυτήν τη φάση, μια σημαντική πτυχή είναι και η κατάθεση και αξιολόγηση προτάσεων και ιδεών. Σε αυτό το έργο θα επικεντρωθεί η Συμβουλευτική Επιτροπή στην οποία συμμετέχω.»

Συμφωνείτε με την εκλογή Μουφτήδων;

«Κρούετε ανοικτές θύρες. Θυμίζω ότι, έχω μιλήσει για αυτό το ζήτημα σε ανύποπτο χρόνο και προφανώς βλέπω θετικά καταρχήν μια τέτοια εξέλιξη. Θέλω να ξεκαθαρίσω όμως ότι, κάτι τέτοιο, δεν μπορεί να είναι προϊόν οποιασδήποτε «ανταλλαγής», ούτε να αντιμετωπίζεται ως ζήτημα αμοιβαιότητας. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, είναι πνευματικός ηγέτης όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών και επομένως, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τα ίδια μέτρα.

Βεβαίως, για την ουσιαστική προσέγγιση και αντιμετώπιση του θέματος, επιβάλλεται να συζητηθούν προσεκτικά και διεξοδικά, πολλοί παράγοντες, σημαντικότερος των οποίων είναι, η σύνθεση του εκλεκτορικού σώματος.»

Η κυβέρνηση των Σκοπίων δείχνει ότι κάνει κάποια βήματα απέναντι στον αλυτρωτισμό. Είναι η συγκυρία που μπορεί να λυθεί το πρόβλημα και με ποιους όρους;

«Η σημερινή κυβέρνηση της ΦΥΡΟΜ, όπως είχε συμβεί και κάποιες άλλες φορές στο παρελθόν, στο λεκτικό επίπεδο, μοιάζει να έχει συνειδητοποιήσει τα αδιέξοδα που δημιουργεί ο αλυτρωτισμός.

Η λύση στο θέμα του ονόματος θα ήταν μια έμπρακτη απόδειξη αυτής της βούλησης. Στο πλαίσιο που διακομματικά έχουμε συμφωνήσει, δηλαδή την εξεύρεση ενός σύνθετου ονόματος, θα έμπαινε τέλος σε αυτήν την σύγκρουση με την γείτονα χώρα.

Αυτή υπήρξε η συνεχής προσπάθεια μου ως υπουργός εξωτερικών, όπου βρεθήκαμε πολύ κοντά σε λύση με τον πρωθυπουργό Γκεοργκιέφσκι. Ως πρωθυπουργός, βρέθηκα συστηματικά σε διμερείς επαφές με τον πρωθυπουργό Γκρουέφσκι. Με αυτόν είχα την αίσθηση ότι του ήταν βολικό να χρησιμοποιεί το μακεδονικό ζήτημα ως δικαιολογία για τα εσωτερικά προβλήματα.

Αν σήμερα οι συνθήκες επιτρέπουν λύση ικανοποιητική, τα ευρύτερα γεωπολιτικά δεδομένα είναι ένας ακόμη λόγος για να προχωρήσουμε. Τα Σκόπια, πέραν του ονόματος είναι φυσικός μας σύμμαχος. Η δε επίλυση του ζητήματος, θα μας επιτρέψει  και πάλι να  αξιοποιήσουμε τη στρατηγική μας θέση στα Βαλκάνια.

Και πρέπει να πω ότι, διαφωνώ με τη θέση της ΝΔ. Σε ένα τόσο σοβαρό εθνικό θέμα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και όχι να υπεκφεύγει βάζοντας ως όρο τη συμφωνία των κυβερνητικών εταίρων. Είναι απαράδεκτο και ανεύθυνο να κάνουν τον κύριο Καμμένο ρυθμιστή αυτής της εθνικής υπόθεσης.»

[news247]  [cnn]

Γ. Παπανδρέου: «Είμαι υποψήφιος για να αγωνιστούμε για την αλλαγή, όπως ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1974»

0

Κάλεσμα συμμετοχής σε όλους και ειδικότερα στους νέους, απηύθυνε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Παπανδρέου, υποψήφιος για την ηγεσία στο Κίνημα Αλλαγής, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Ελάτε να ξαναφτιάξουμε μαζί μια μεγάλη προοδευτική παράταξη. Τους δίνουμε τη δυνατότητα να αναδειχθούν ως πρωτοπόροι στην προσπάθεια για την Αλλαγή», ανέφερε ο πρώην πρωθυπουργός. Πρόσθεσε χαρακτηριστικά, πως «ο λαός πρέπει να συμμετέχει σε δημοκρατικές διαδικασίες καθημερινά, όχι κάθε τέσσερα χρόνια. Αυτή τη φιλοσοφία υπηρετεί η διαδικασία ανάδειξης πρόεδρου από τη βάση. Πάλεψα για αυτήν την ιδέα που υιοθέτησαν μετά, πολλά ευρωπαϊκά κόμματα».

Ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ακόμη, ότι στο δρόμο προς τις κάλπες, η αυτοοργάνωση των πολιτών είναι πρόπλασμα για την επόμενη μέρα των εκλογών, πρόπλασμα για το Κίνημα που όλοι επιδιώκουν να γίνει.

Εξηγώντας τον στόχο της υποψηφιότητάς του και το τι θα κάνει την επομένη της εκλογής, ο πρώην πρωθυπουργός τόνισε πως δεν επιδιώκει απλά την προεδρία του Κινήματος Αλλαγής, αλλά να προκύψει μια δυναμική για ανατροπή του πολιτικού σκηνικού.

«Να δημιουργήσουμε μια μεγάλη και ισχυρή δημοκρατική προοδευτική παράταξη, με μια αξιόμαχη κυβερνητική πρόταση απέναντι στη συντήρηση. Για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Είμαι υποψήφιος για να αγωνιστούμε για την αλλαγή, όπως ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1974», είπε χαρακτηριστικά και προσδιόρισε τρεις βασικούς στόχους:

α) Ενίσχυση της δημοκρατίας

β) Ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της προστασίας των κοινωνικών δικαιωμάτων και

γ) Υλοποίηση μιας δίκαιης πράσινης μετάβασης, με ουσιαστική στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την ψηφιακή τους μετατροπή, τη στήριξη του αγρότη, τις ενεργειακές κοινότητες, τις ΑΠΕ, την απελευθέρωση της δημιουργικότητας των νέων.

Για το κρίσιμο ζήτημα των συνεργασιών, ο Γιώργος Παπανδρέου κράτησε σαφείς αποστάσεις από τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς υποστήριξε ότι τσακώνονται για το ποιος έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα κακώς κείμενα. «Εμείς βλέπουμε μπροστά. Στόχος μας να πάμε τη χώρα μπροστά», υπογράμμισε.

Για τη διαφοροποίησή του σχετικά με το debate, ο πρώην πρωθυπουργός τόνισε την ανάγκη για «ένα debate με ουσιαστική συζήτηση και περιεχόμενο, που θα μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουμε τις θέσεις για ένα εμπροσθοβαρές Κίνημα. Θέλω να εξασφαλίσω μία ουσιαστική συζήτηση, όχι μία συζήτηση εντυπώσεων».

Δήλωσε πως σε περίπτωση που χάσει στις εσωκομματικές εκλογές, θα συνεχίζει να δίνει μάχες από οποιοδήποτε μετερίζι. «Πιστεύω στη συλλογικότητα. Χρειαζόμαστε όλοι για να μεγαλώσουμε το Κίνημα μας» ανέφερε συγκεκριμένα.

Για το όνομα και σύμβολα του ΠΑΣΟΚ, για τα οποία γίνεται αρκετή συζήτηση, ο κ Παπανδρέου ανέφερε: «Συναισθηματικά όλοι είμαστε ΠΑΣΟΚ. Ας δώσουμε στα σύμβολα το περιεχόμενο της προοδευτικής πολιτικής, να τα αιμοδοτήσουμε με το οξυγόνο των αρχών μας και να συζητήσουμε στο συνέδριό μας».

Γ. Παπανδρέου: «Αν έλεγα όχι στο 1ο μνημόνιο, θα μου παίρναν το κεφάλι»

0

Στο ραδιοφωνικό σταθμό RealFM μίλησε ο πρώην πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, με την συνέντευξη να πηγαίνει ευθύς εξαρχής στις κρίσιμες μέρες του 2010, όπου και η Ελλάδα μπήκε στο πρώτο μνημόνιο.

Όπως αποκάλυψε και ο ίδιος, στην περίπτωση που έλεγε το «όχι» στο ΔΝΤ και στην Ευρώπη, η Ελλάδα θα χρεοκοπούσε και του ίδιου θα του έπαιρναν το κεφάλι!

«Ενα “όχι” θα ήταν πιθανώς την επόμενη ημέρα χρεοκοπία. Ενα “όχι” θα ήταν πιθανώς, θα το πλήρωνε ο ελληνικός λαός, πολύ βαρύτερα απ’ ότι πληρώθηκε. Δεν υπήρχε ούτε μηχανισμός. Εσείς θα το διακινδυνεύατε; Εγώ δεν το διακινδύνευσα. Βεβαίως. Καθίσαμε κάτω με τον υπουργό οικονομικών και με τους συμβούλους και βάλαμε όλα τα σενάρια και είπαμε:

1ο σενάριο χρεοκοπία. Δεν το είχα πει τότε, γιατί αν το είχα πει δημόσια θα χρεοκοπούσαμε την επόμενη ημέρα. Αν είχαμε πει δημόσια κάτι τέτοιο θα χρεοκοπούσαμε και τότε θα μου παίρνανε το κεφάλι. Το 2ο ήταν να φύγουμε από την Ευρωζώνη ή να κάνουμε και τα δύο. Αξιολογήσαμε και είπαμε “όχι”, για τον τόπο θα βάλουμε πλάτη εμείς, έστω κι αν οι άλλοι δεν θα βάλουν, έστω κι αν η αντιπολίτευση μας “πετάει πέτρες”, τη στιγμή αυτή, την κρίσιμη, το θέμα είναι να σταθεί η χώρα όρθια και στάθηκε».

Ο πρώην πρωθυπουργός συνέχισε και σε άλλες αποκαλύψεις, αναφερόμενος στο παρασκήνιο εκείνων των ημερών και την άρνηση της Νέας Δημοκρατίας να συναινέσει στο 1ο μνημόνιο:

«Μίλησα με τον κ. Σαμαρά και μου είπε “όχι”, μπορούσα αν θέλετε να παίξω πόκα και να δω αν μπλοφάρει, εσείς όμως θα βάζατε τη χώρα σε αυτή την πιθανή εξέλιξη; Θα παίζατε ζάρια τη χώρα; Εγώ δεν το έκανα αυτό. Και βεβαίως μπορούσα να τον δοκιμάσω».

Γ. Παπανδρέου: «Αν είχα κάνει δημοψήφισμα το 2011, θα είχαμε βγει από την κρίση σε δύο χρόνια»

0

Την πεποίθησή του ότι εάν γινόταν το δημοψήφισμα του 2011, η κυβέρνησή του θα το είχε κερδίσει, και ότι έτσι η Ελλάδα θα έβγαινε γρηγορότερα από το πρόγραμμα διάσωσης και θα ήταν σε καλύτερη θέση στις αγορές, εξέφρασε από το Λονδίνο ο πρώην πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου.

Διευκρίνισε ότι το ερώτημα σε ένα τέτοιο δημοψήφισμα δεν θα ήταν η παραμονή ή όχι στην Ευρώπη – όπως ήθελαν κάποιοι Ευρωπαίοι ηγέτες – αλλά εάν θα μείνουμε στην Ευρώπη με το συγκεκριμένο πρόγραμμα και με θυσίες.

«Αυτό που μετανιώνω περισσότερο είναι ότι το δημοψήφισμα δεν έγινε ποτέ. Αν το είχαμε κάνει θα το είχαμε κερδίσει. Οι Έλληνες θα είχαν το πρόγραμμα και θα βγαίναμε από αυτό πολύ γρηγορότερα. Μέχρι το 2012-13 θα είχαμε βγει από την κρίση και από το πρόγραμμα διάσωσης. Θα είχαμε βέβαια να κάνουμε μεταρρυθμίσεις, αλλά θα βγαίναμε στις αγορές και σε καλύτερη θέση» είπε ο κ. Παπανδρέου, ως προσκεκλημένος ομιλητής σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Ελληνικό Παρατηρητήριο στο London School of Economics (LSE), με θέμα «Τι διδαχθήκαμε από την ελληνική κρίση: απόψεις από τον Γ. Παπανδρέου».

Ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε επίσης στην ομιλία του ότι η Ελλάδα έχασε την ευκαιρία, κατά τη διάρκεια της κρίσης, να προχωρήσει σε βαθύτερες μεταρρυθμίσεις, και τώρα, μετά την εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής, τα δύο κόμματα που επιδιώκουν την εξουσία προτείνουν και πάλι πράγματα «πελατειακά».

Είπε ακόμη ότι το ζητούμενο δεν είναι εάν θα είναι ο ίδιος ή οι συνεργάτες του κόμματός του σε μία επόμενη κυβέρνηση, αλλά ποιες είναι οι μείζονες αλλαγές που χρειάζεται η χώρα.

«Θα έλεγα ότι δεν πρέπει να επικεντρωθούμε στο με ποιους θα είμαστε μαζί, αλλά το τι θέλουμε να αλλάξουμε στη χώρα, και αυτό πρέπει να είναι η πυξίδα του κόμματός μας… Το να είμαστε στην κυβέρνηση δεν είναι το κύριο ζήτημα. Το να είμαι ξανά υπουργός ούτε αυτό είναι ζητούμενο. Το να εκμεταλλευτούμε τα λάφυρά του να είναι κανείς στην εξουσία είναι ο πιο λάθος τρόπος να κοιτά κανείς την πολιτική. Ποιες είναι οι μείζονες αλλαγές που χρειάζονται στην Ελλάδα; Αυτές να βρούμε και δεν με ενδιαφέρει εάν θα είμαι ή όχι στην κυβέρνηση. Ισως να μπορούμε να πολεμήσουμε για αυτές καλύτερα, όντας εκτός κυβέρνησης» δήλωσε.

Την συζήτηση συντόνισε ο Κέβιν Φέδερστοουν, καθηγητής Σύγχρονων Ελληνικών Σπουδών και Ευρωπαϊκής Πολιτικής (κάτοχος της έδρας «Ελευθέριος Βενιζέλος») και διευθυντής του Ελληνικού Παρατηρητηρίου.

Γ. Παπανδρέου από Θεσσαλονίκη: «Εμείς δεν παίξαμε τη χώρα στα ζάρια»

0

Ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη φορά ως υποψήφιος πρόεδρος του KINAΛ και έγινε δεκτός με ενθουσιασμό – Δείτε όσα είπε στην ομιλία του στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δημόκας

Η ομιλία του διήρκησε περίπου μια ώρα και σε αυτή έκανε αναφορά σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα, αλλά κυρίως στις ανάγκες που έχει σήμερα η χώρα και πως μπορεί ο ίδιος μέσα από έναν ανασυγκροτημένο σοσιαλιστικό χώρο, να τις προασπίσει.

Ο Γιώργος Παπανδρέου ξεκίνησε την ομιλία του στο συνεδριακό κέντρο προτρέποντας σε ενός λεπτού σιγή προς τιμήν της Φώφης Γεννηματά.

Aναλυτικά όσα είπε ο πρώην πρωθυπουργός:

Γεωπολιτική

Αναφέρθηκε στην Τουρκία και στις εντάσεις των τελευταίων μηνών, γεγονός που καθιστά τη Μεσόγειο, περιοχή αστάθειας. Υπεραμύνθηκε της απόφασης για ενίσχυση της εξοπλιστικής δύναμης της χώρας και τόνισε την ανάγκη για ευρεία και στρατηγική δόμηση της χώρας μέσα από ένα καινούριο μοντέλο δημιουργία και κατασκευής οπλικών συστημάτων στη χώρα μας.

Ευρωπαϊκή Ένωση

«Εμείς δεν παίξαμε τη χώρα στα ζάρια» ανέφερε χαρακτηριστικά αναφερόμενος τόσο στον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, όσο και στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ που βρισκόταν στο τιμόνι της χώρας τα προηγούμενα χρόνια.

Οικονομική κρίση

Αναφέρθηκε στις πολιτικές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίες οδήγησαν τη χώρα στο γκρεμό. Κατηγόρησε το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας για πελατοκρατεία, αυθαιρεσία και κομματικές επιλογές στο δημόσιο.

Υγειονομική κρίση

Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο Γιώργος Παπανδρέου αναφέρθηκε στην διαχείριση της Πανδημίας στη χώρα μας και κατηγόρησε την Κυβέρνηση για έλλειψη συντονισμού στην προσπάθεια επιτήρησης της κρίσης. Μίλησε για επανάληψη των πρακτικών του παρελθόντος, τις οποίες κρύβει πίσω από ένα προσωπείο της «Νέας Δεξιάς», η οποία όπως είπε δεν διαφέρει σε τίποτε με την παλαιότερη. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ όπως ανέφερε έστησαν το ΕΣΥ, το οποίο με τις πρακτικές των επόμενων κυβερνήσεων και με το βάρος της Πανδημίας καταρρέει.

262820121 217748250393350 1010122938772653080 n 1536x1152 1

Οικονομία

Μίλησε για την ανάγκη αύξησης του κατώτατου μισθού στη χώρα σε συνεννόηση με τους Ευρωπαίους εταίρους με στόχο την εξασφάλιση ανώτερου βιοτικού επιπέδου για όλους τους Έλληνες.

Ενέργεια

Αναφέρθηκε στην αύξηση των τιμών στην ενέργεια που κατεξοχήν επηρεάζει τον κάθε πολίτη ξεχωριστά και κατηγόρησε την κυβέρνηση για ελλιπή εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της χώρας μας και της Πράσινης Πολιτικής, την οποία ξεκίνησε και έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνησή του. Ακόμα κατηγόρησε την Κυβέρνηση για εκμετάλλευση της ενέργειας προς όφελος των ευνοημένων και όχι του κοινωνικού συνόλου. «Είμαστε εδώ για να εφαρμόσουμε ενεργειακή δημοκρατία και όχι ενεργειακή πλουτοκρατία», είπε.

Παιδεία

Πρέπει να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια μας στο εξωτερικό, να τα οργανώσουμε ώστε να αποτελέσουν πόλο έλξης ξένων φοιτητών. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να οδηγήσουμε την παιδεία μας σε ένα νέο μοντέλο που θα είναι προς το συμφέρον του κάθε Έλληνα.

«Πως να είμαστε ευχαριστημένοι με την Κυβέρνηση; Αλλά πως να είμαστε και με την αξιωματική αντιπολίτευση; Πρέπει να πάρουμε την τύχη της χώρας στα χέρια μας» είπε στη συνέχεια της ομιλίας του και συμπλήρωσε:

«Μπορούμε να εγγυηθούμε:

  • Δημοκρατική Συμμετοχή
  • Κοινωνικό Κράτος
  • Παραγωγικές Δυνάμεις για όλους»

Ο Γ. Παπανδρέου αναφέρθηκε στην ανάγκη για ανασυγκρότηση της Υγείας, της Παιδείας, για εξασφάλιση ποιοτικής ζωής και εργασίας για όλους του νέους πολίτες της χώρας.

Τέλος, απηύθυνε κάλεσμα για συμμετοχή στις εκλογές του Κινήματος Αλλαγής: «5 Δεκεμβρίου στις κάλπες, ελάτε σε αυτην την γιορτή Δημοκρατίας. Θέλουμε ένα Κίνημα που δεν θα είναι μικρό και βολικό για κάποιους άλλους, που δεν θα είναι εύκολο να αντιμετωπίσουνε, ρωτώντας με ποιον θα πάτε, με τον έναν ή με τον άλλον; Εμείς θέλουμε μια δημοκρατική παράταξη που θα καθορίζει η ίδια η παράταξη, ο ίδιος ο πολίτης τον στόχο, τον προορισμό, το πρόγραμμα το οποίο θα ανατρέψει τη σημερινή πολιτική συγκυρία», είπε κλείνοντας την ομιλία του.

262793616 710024796635295 9090872161760659176 n 1536x1152 1 262908723 933694574020404 224710861983789078 n 1536x1152 1 1200x900 1

Πηγή: politic.gr

Γ. Νταλάρας: «Μαρινέλλα, δεν πέθανες, πέταξες πάνω από το Ηρώδειο σαν αρχαία τραγωδός»

0

Στη Μητρόπολη Αθηνών εψάλη η εξόδιος ακολουθία για τη Μαρινέλλα σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης.

Τη σπουδαία ερμηνεύτρια αποχαιρέτησε από το πρωί της Τρίτης, 31 Μαρτίου, πλήθος κόσμου στο παρεκκλήσι Αγίου Ελευθερίου. Ο Γιώργος Νταλάρας και η Χάρις Αλεξίου ήταν οι καλλιτέχνες που εκφώνησαν τους επικήδειους λόγους.

Δείτε το βίντεο:


Ο επικήδειος λόγος του Γιώργου Νταλάρα στην κηδεία της Μαρινέλλας

«Μαρινέλα μου, είναι πολύ βαρύ και δύσκολο αυτό που κάνω αυτή τη στιγμή. Μου το ζήτησες όμως και δεν μπορώ να το αρνηθώ. Ξέρω ότι δεν ήθελες τα πολλά λόγια… Και γιατί να τα πω, άλλωστε; Υπάρχει άνθρωπος που δεν σε ξέρει; Δεν ξέρει τα τραγούδια σου; Την ιστορία σου; Την περιπετειώδη πορεία σου, που δεν ήταν καθόλου εύκολη;

Μια ζωή γεμάτη περιπέτειες και ανατροπές. Άνοιξες πόρτες, έσπασες ταμπού, γκρέμισες κάστρα. Ήσουν γενναία, ανατρεπτική, μοναδική και επίμονη μέχρι το τέλος, δημιουργώντας έτσι ένα πρότυπο που ακολούθησαν οι επόμενες γενιές. Δεν θα ξεχάσω όμως ποτέ με πόσο μεγάλο θαυμασμό και σεβασμό μιλούσες για τις μεγάλες φωνές πριν από σένα. Και έπειτα, όταν μου μιλούσες για τη Βίκυ Μοσχολιού και τα εκπληκτικά τραγούδια που τραγούδησε, και μετά για τη Χαρούλα μας.

2026 03 31 15.55.52

Θέλω ακόμα να σου θυμίσω, σαν μουσικός, ότι κατάφερες κάτι απίστευτο. Οι δεύτερες φωνές σου να ακούγονται σαν πρώτες, και να είναι αδιανόητο να φανταστεί κανείς ότι στα τραγούδια που τραγουδάς, αν φύγει η φωνή σου, τα τραγούδια δεν θα ‘ναι ποτέ ίδια. Όταν σε ρώτησα “Βρε μάνα, πώς τα κάνεις όλα αυτά; Πώς παίρνεις τέτοιο ρίσκο;”, μου απάντησες “Η ανάγκη, αγόρι μου”.

Μαρινέλλα, εσύ δεν πέθανες προχθές. Έφυγες, πέταξες πάνω στη σκηνή του Ηρωδείου, τον περασμένο Σεπτέμβρη, σαν αρχαία τραγωδός, σαν την Εκάβη, όπως σε βάφτισε ο Μίνως Βολανάκης πριν από χρόνια. Προχθές όμως, Μαρινέλα, για μένα, πέθανε η δεύτερη μάνα μου. Αυτή που με πήρε παιδάκι σχεδόν από το χέρι και με βοήθησε να σταθώ στα πόδια μου. Τζωρτίνα, Τίμο, Μελίνα, Δημητράκη, να είστε περήφανοι, όπως ήταν κι εκείνη για σας. Καλό ταξίδι, μάνα. Και καλή τύχη όπου κι αν πας», είπε ο Γιώργος Νταλάρας.

Δείτε το βίντεο:


Γ. Μπαμπινιώτης: «Nα καταργηθούν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις»

0

«Βόμβα» από τον ομότιμο καθηγητη Γλωσσολογίας

Για μία ακόμη φορά ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης, επανέλαβε την πρότασή του να καταργηθούν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις και να υπάρξει μία ριζική αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε δηλώσεις του στο ΣΚΑΙ επεσήμανε το γεγονός ότι ο θεσμός των Πανελληνίων έχει ατονήσει και είναι άμεση η ανάγκη για εν γένει αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξασφαλίζει το αδιάβλητο των διαδικασιών αξιολόγησης.

Δείτε το βίντεο:



Ειδικότερα σημείωσε: «Προτείνω να αλλάξει το συστήμα για να μετράει η επίδοση των μαθητών στις 3 τάξεις του Λυκείου και για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Όχι μόνο ακόμα αυτό ως κριτήριο αλλά ως ένας πέμπτος βαθμός στους τέσσερις που είναι τα τέσσερα που θα έχει όμως μια αξία, μια βαρύτητα. Έτσι θα αναστηθεί το Λύκειο από την στιγμή που θα μετράει για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Υπάρχουν αντικειμενικοί τρόποι όπως η Τράπεζα Θεμάτων».

«Οποιαδήποτε αλλαγή γίνει πρέπει να διατηρήσει το αδιάβλητο. Επομένως αυτή η εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων, 2 από την Τράπεζα Θεμάτων και 2 από μια επιτροπή που διενεργεί τις εξετάσεις, και ο βαθμός που θα βγαίνει από τις 3 τάξεις του Λυκείου θα αυξομειώνεται με βάση τον βαθμό από τα τέσσερα μαθήματα. Δηλαδή αν έχεις πάρει 14 και έχεις ένα 17 από το Λύκειο, θα κατεβαίνει ο βαθμός αυτός 1-2 μονάδες ανάλογα με το πώς θα αξιολογηθεί το σύστημα και έτσι θα υπάρχει μια αντικειμενικότητα και θα αποκτήσει το Λύκειο τη βαρύτητά του», πρόσθεσε ο κ.Μπαμπινιώτης

Γ. Μπαλάφας: «Ακροδεξιά στοιχεία, όπως ο Βορίδης, ο Γεωργιάδης και ο Πλεύρης είναι σήμερα μέλη του υπουργικού συμβουλίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη»

0

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Γιάννης Μπαλάφας, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και στoυς δημοσιογράφος Γ. Παπαδάκη και Μ. Αναστασοπούλου, σχολίασε το αποτέλεσμα των ιταλικών εκλογών ενώ όσον αφορά τη χώρα μας αναφέρθηκε σε δύο ζητήματα, το πρώτο η ανάγκη δημιουργίας ενός «μετώπου Δημοκρατίας που πρέπει να συγκροτηθεί ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή ακροδεξιάς» και το δεύτερο όπως είπε ότι: «”πατενταρισμένα” ακροδεξιά στοιχεία, όπως ο Βορίδης, ο Γεωργιάδης και ο Πλεύρης είναι σήμερα κεντρικά στελέχη της ΝΔ και μέλη του υπουργικού συμβουλίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη».
Συγκεκριμένα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Μπαλάφας για τις εκλογές στην Ιταλία ανέφερε:

«Οι εξελίξεις στην Ιταλία αποτελούν ένα πολύ σημαντικό -αρνητικό- γεγονός που οι δημοκρατικές δυνάμεις έχουν την υποχρέωση να δουν από κοινού και να αντιδράσουν. Είναι πολύ ανησυχητικό ότι 70 χρόνια μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μια φασίζουσα ακροδεξιά «παίρνει κεφάλι» και, νοσταλγεί, σύμφωνα με τις δηλώσεις της Μελόνι, τον Μουσολίνι. Δεν μπορώ να μην σχολιάσω ότι, ήδη, στην Ευρώπη έχουμε αντίστοιχα φαινόμενα όπως τον Όρμπαν στην Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Σουηδία».

Σύμφωνα με τον κ. Μπαλάφα «υπάρχουν δύο παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε σχέση με τις ιταλικές εκλογές. Πρώτον, το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής. Αυτό σημαίνει ότι ένα σημαντικό ποσοστό των πολιτών δεν «βλέπει» στο παρόν πολιτικό σκηνικό τον εαυτό του. Δεν μπορεί να ταυτίσει, δηλαδή, τα δικά του δεδομένα και ζητούμενα με τις υφιστάμενες πολιτικές δυνάμεις και τις προοπτικές που δίνουν. Δεύτερον, είναι η αδυναμία των ευρύτερων προοδευτικών δυνάμεων να βρουν κοινό τόπο, όπως βρήκε το τόξο των δεξιών και ακροδεξιών δυνάμεων του Μπερλουσκόνι, του Σαλβίνι και της Μελόνι» ενώ ο κ. Μπαλάφας συμπλήρωσε ότι:

«Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την ευθύνη των Βρυξελλών που φέρεται πολύ διστακτικά και φοβικά απέναντι σε καθεστώτα τύπου Όρμπαν. Επιπλέον, η οικονομική πολιτική που ακολουθεί «ρίχνει νερό στο μύλο» της ακροδεξιάς. Το είδαμε και στην Ελλάδα την περίοδο των μεγάλων οικονομικών δυσκολιών, όπου η βασική έγνοια της Ευρώπης ήταν να σωθούν οι τράπεζες. Γεγονός που ενόχλησε και ενοχλεί τους πολίτες, παρασύροντάς τους κάποιες φορές προς λάθος κατεύθυνση».

Όσον αφορά τη χώρα μας τόνισε πως «δύο ζητήματα είναι, επίσης, σημαντικά και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Το πρώτο είναι το μέτωπο της Δημοκρατίας που πρέπει να συγκροτηθεί ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή ακροδεξιάς που δυνητικά μπορεί να εμφανιστεί ή είναι παρούσα. Το δεύτερο, που προκαλεί μεγάλο προβληματισμό, είναι ότι «πατενταρισμένα» ακροδεξιά στοιχεία, όπως ο Βορίδης, ο Γεωργιάδης και ο Πλεύρης είναι σήμερα κεντρικά στελέχη της ΝΔ και μέλη του υπουργικού συμβουλίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη» κατέληξε.

Γ. Μαζωνάκης: Αναβλήθηκε η σημερινή του εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη – Τι αναφέρει η ανακοίνωση

0

Αναβλήθηκε η αποψινή (4/1) η προγραμματισμένη εμφάνιση του Γιώργου Μαζωνάκη στην Πύλη Αξιού.

“Μετά λύπης ενημερώνουμε τον κόσμο που μας τίμησε με την παρουσία του όλο αυτό το διάστημα ότι η «Πύλη Άξιου» θα παραμείνει σήμερα κλειστή” αναφέρει το γνωστό κέντρο διασκέδασης στο facebook.

Δείτε την ανακοίνωση:

Γιώργος Μαζωνάκης: Έβαλε ράσο στο νυχτερινό κέντρο που εμφανίζεται και αποθεώθηκε από «πιστούς» του

Ο Γιώργος Μαζωνάκης φόρεσε ράσο, ανέβηκε στην πίστα και γνώρισε την αποθέωση ερμηνεύοντας τις μεγάλες του επιτυχίες. Γνωστός για το εκκεντρικό του στιλ, κατάφερε για ακόμα μια φορά να προκαλέσει φρενίτιδα στους θαυμαστές του. Το ξεχωριστό του look έγινε θέμα συζήτησης στα social media με ορισμένους να επικροτούν την στιλιστική του επιλογή και άλλους να τον τρολάρουν.

Σε κάθε περίπτωση ο Γιώργος Μαζωνάκης κατάφερε να κεντρίσει τα βλέμματα. Τα σχόλια έπεσαν «βροχή», με κάποιους να τον αποθεώνουν για την τόλμη του και άλλους να τον πειράζουν, αναζητώντας το… κατηχητικό που θα έπρεπε να συνοδεύει το σόου.

Η αλήθεια είναι ότι ο Γιώργος Μαζωνάκης το πήγε σε άλλο επίπεδο – όπως μόνο αυτός ξέρει. Με τον δικό του μοναδικό τρόπο, κατάφερε να συνδυάσει το εκκλησιαστικό vibe με το απόλυτο πάρτι και να αποδείξει ότι η μόδα δεν έχει όρια.

Άλλωστε, όταν ο Γιώργος Μαζωνάκης αποφασίζει να «κηρύξει», η πίστα γεμίζει πιστούς… και ο χορός δεν σταματάει μέχρι πρωίας!

@stefan0s11

Το κανε το θαύμα του το ΕΙΔΩΛΟ… #φοργιουπειτζ #f #greektiktok #greecetiktok #μπεςφοργιουγαμω #φοργιου #viral_video #fyp #mazo #mazonakis #viralditiktok #fypageシ

♬ Sa – sa – Bilhan Latifov

«Όταν μου αρέσει κάτι όσον αφορά το τραγούδι, ενθουσιάζομαι πάρα πολύ. Γιατί δουλεύω με το ένστικτο εγώ, το οποίο το άφηνα πολλά χρόνια διότι δεν με άφηναν. Οι άνθρωποι που είχα γύρω μου δεν με άφηναν να λειτουργήσω με το ένστικτο μου. Με είχαν καπελωμένο. Τώρα, λοιπόν, λέω ότι θα μεγαλουργήσω και θα ανοίξω τα φτερά μου. Γι’ αυτό και μιλώ έτσι. Με τη γλώσσα της αλήθειας και της ψυχής μου» είχε πει σε παλαιότερη συνέντευξή του, ο δημοφιλής τραγουδιστής.