Την αισιοδοξία, ότι η ίδρυση τέταρτης νομικής σχολής, θα αποσυμφορήσει τα αμφιθέατρα των εν λειτουργία νομικών σχολών, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας κα Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγώντας, παράλληλα, ότι ο αριθμός των εισακτέων στις σχολές δεν θα αυξηθεί συνολικά.
«Το να υπάρχει η δυνατότητα να αποσυμφορηθούν αυτά τα τμήματα, μόνο καλό μπορεί να προσφέρει», είπε χαρακτηριστικά και δεν απέκλεισε τη δημιουργία και νέων τμημάτων άλλων ειδικοτήτων, ιδρύματα της χώρας, κάτι που, όπως ανέφερε προκύπτει από τα πορίσματα των επιτροπών μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ. «Είμαστε πάρα πολύ ανοικτοί σε αυτή διαδικασία», είπε.
Ακόμη, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι, η ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών που είναι αδέρφια σε διαφορετικές πόλεις περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα και στη συνέχεια θα ψηφιστεί. Πρόσθεσε επίσης, ότι οι πρώτες αιτήσεις θα μπορούν να κατατεθούν με την ψήφιση του νομοσχεδίου, αφού είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα, οπότε οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής από το τρέχον εξάμηνο.
Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε το εν λόγω νομοσχέδιο «μία εμβληματική πρωτοβουλία της κυβέρνησης» και σημείωσε ότι μέχρι το τέλος της διαδικασίας για την ψήφισή του, θα είναι ανοικτό το υπουργείο στο ενδεχόμενο να αποδεχθεί βελτιώσεις. Μάλιστα, καθησύχασε ότι «κανένα επαγγελματικό δικαίωμα δεν θα θιγεί».
Όσον αφορά στο ζήτημα των αποφοίτων των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι θα τους δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχουν στις κατατακτήριες εξετάσεις με ένα αυξημένο ποσοστό και, προφανώς, θα αναγνωριστούν μαθήματα που ήδη έχουν πάρει. Ωστόσο, σημειώνει ότι το υπουργείο «δεν θα ανακατευθεί» σε αυτά τα θέματα σε λεπτομέρεια, γιατί «τα τμήματα θα έχουν την απόλυτη ευθύνη σε θέματα ακαδημαϊκά».
Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι αμέσως μετά το νομοσχέδιο για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την οργάνωση των δομών στήριξης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Το χαρακτήρισε, μάλιστα, «τεράστια μεταρρύθμιση», ανέφερε ότι οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν «αναβαθμισμένο ρόλο» και σχολίασε ότι θα παρέχονται πολύ πιο «αναβαθμισμένες υπηρεσίες ως προς τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.».
Έτσι, πηγαίνει πιο μετά η κατάθεση του νομοσχεδίου για το λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο, όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου βρίσκεται σε τελικό στάδιο συζητήσεων και θα κινείται στο πλαίσιο των ανακοινώσεων που έχουν ήδη γίνει «με κάποιες αλλαγές, δευτερεύουσες», σύμφωνα με τον υπουργό.
Ο κ. Γαβρόγλου, εξάλλου, ανέφερε ότι μέχρι το 2020, που θα ισχύσει το νέο σύστημα, θα έχει αρχίσει να ισχύει ο ανοικτός αριθμός εισακτέων σε ορισμένα τμήματα και η εισαγωγή σε αυτά να γίνεται με το βαθμό απολυτηρίου, ώστε «προοδευτικά» να περάσουμε στον ανοικτό αριθμό εισακτέων σε όλες τις σχολές, εκτός από εκείνες της μεγάλης ζήτησης.
«Κάνουμε τώρα μία μελέτη, ένα-ένα τα τμήματα», ανέφερε και συμπλήρωσε:
«Ας ανοίξουμε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μας να σπουδάσουν τα παιδιά αυτό που θέλουν. Ποιος είναι ο λόγος να μη σπουδάζουν αυτό που θέλουν;».
Για φέτος, ο αριθμός εισακτέων, όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου θα έχει ανακοινωθεί μέχρι τις 15 Μαρτίου.
Τέλος, για την ερχόμενη σχολική χρονιά, ο υπουργός είπε ότι θα αρχίσει η καθιέρωση του δίχρονου νηπιαγωγείου σε ορισμένους Δήμους ώστε να γενικευτεί σε βάθος τριετίας. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος στο λύκειο οι μαθητές δεν θα πληρώνουν τα ξενόγλωσσα βιβλία. Μάλιστα, για τη Β’ λυκείου, ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει πρόβλεψη για δύο δίωρα την εβδομάδα, μετά το κανονικό ωράριο, για διδασκαλία ξένης γλώσσας.
Το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης σύμφωνα με το οποίο πλέον οι σημαιοφόροι των δημοτικών σχολείων θα ορίζονται μετά από κλήρωση, άναψε… φωτιές σε κάποια από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που έσπευσαν να εκδώσουν οργισμένες ανακοινώσεις κάνοντας λόγο για ιδεοληψίες της κυβέρνησης και πλήγμα στην αριστεία.
Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, τονίζει σε ανακοίνωσή του πως “για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο” και απαντά σε Νέα Δημοκρατία και Χρυσή Αυγή, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη”.
Αναλυτικά αναφέρει:
“Σήμερα ψηφίστηκε ένας ριζοσπαστικός νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανοίγει νέους ορίζοντες σε πολλά επίπεδα για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Σήμερα, επίσης, έχει γίνει κάτι εξίσου σημαντικό. Δημοσιεύθηκε το ΠΔ που ρυθμίζει και εκσυγχρονίζει την καθημερινότητα στα Δημοτικά σχολεία, καταργώντας αυτό που ίσχυε από το 1989, δηλαδή εδώ και περίπου 20 χρόνια.
Αντί να χαιρετιστούν αυτά τα σημαντικά βήματα, ως βήματα που πάνε την εκπαίδευση μπροστά, έχουμε πάλι μία μίζερη αντιμετώπιση.
Η Νέα Δημοκρατία μαζί με τη Χρυσή Αυγή αυτή την φορά μας κάνουν κριτική για το θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου. Αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη.
Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο.
Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους.
Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία.
Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί”.
Το Προεδρικό Διάταγμα αναφέρει συγκεκριμένα ότι στα Δημοτικά Σχολεία “η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.”
ΝΔ: Σημαιοφόροι με κλήρωση – Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως:
«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως.
Η βουλευτής της ΝΔ ανέφερε ότι η κυβέρνηση καταργεί και την παρουσία των σημαιοφόρων στις δοξολογίες και με αυτόν τον τρόπο ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού.
«Για άλλη μία φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη. Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας. Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», τόνισε η κ. Κεραμέως.
Ποτάμι: Ιδεοληπτική αλλεργία της κυβέρνησης σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας
Οργισμένη ανακοίνωση εξέδωσε και ο Τομέας Παιδείας του Ποταμιού, στην οποία γίνεται λόγος για “ιδεοληπτική αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας” της κυβέρνησης.
“Τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους Υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς, είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτή τη ρήση του κ. Μπαλτά. Έτσι και ο κ. Γαβρόγλου, ενώ στη Βουλή υπήρχε η συζήτηση για την τριτοβάθμια Παιδεία, έφερε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) με το οποίο ορίζει πλέον την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών μέσω κλήρωσης” αναφέρει το Ποτάμι.
“Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθημερινά με λόγια και με έργα αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας. Με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, κάτι τόσο τιμητικό, όπως το να είσαι η/ο σημαιοφόρος του σχολείου σου, μετατρέπεται σε μια διαδικαστική υποσημείωση. Έτσι, για ακόμη μία φορά, όπως και με τον τρόπο εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία, «μαθαίνει» στα παιδιά μας ότι για να ξεχωρίσεις δεν χρειάζεται προσπάθεια αλλά «τύχη»!” συνεχίζει η ανακοίνωση
“Οι ευθύνες του Υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες και καλούμε να αποσύρουν το συγκεκριμένο διάταγμα. Εκτός βέβαια και αν σκέφτονται ήδη σε επόμενη έκδοση ΠΔ, να ορίσουν οι μαθητές να ψηφίζουν για τον σημαιοφόρο και τους παραστάτες…” καταλήγει το Ποτάμι.
ΔΗΜΑΡ: Καταργούν την αριστεία αντί να καταργήσουν τις “στρατιωτικού τύπου” μαθητικές παρελάσεις.
Από την πλευρά της, η ΔΗΜΑΡ τονίζει σε ανακοίνωσή της: “Στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αντί να καταργήσουν τις μαθητικές παρελάσεις, αποφάσισαν να καταργήσουν την αριστεία! Με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα, οι σημαιοφόροι στις μαθητικές παρελάσεις θα επιλέγονται πλέον με κλήρωση. Δεν θα είναι αυτοί με την καλύτερη επίδοση αλλά οι πιο τυχεροί! Είναι πλέον εύκολα αντιληπτό το “όραμα” του κ. Τσίπρα για τα “σχολειά”. Ο εξισωτισμός προς τα κάτω όμως δεν είναι προοδευτική αλλά ιδεοληπτική και βαθιά συντηρητική πολιτική.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μένει προσκολλημένος στις εμμονές του και δεν προχωρά ούτε στο πεδίο βασικών αλλαγών που δεν έχουν καμία σχέση με τα μνημόνια, όπως για παράδειγμα στο θέμα των μαθητικών παρελάσεων. Η ιστορία όμως δεν πρέπει να υπενθυμίζεται μέσα από “στρατιωτικού τύπου” παρελάσεις των μαθητών, οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν από εναλλακτικές μορφές εκδηλώσεων, αλλά μέσα από τη σωστή διδασκαλία στα σχολεία. Αν οραματιζόμαστε ένα σύστημα κοινωνικά δίκαιο, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιβράβευση της προσπάθειας, για μία κοινωνία ίσων ευκαιριών με αξιοκρατία.
Επιτέλους η χώρα χρειάζεται παντού προοδευτικές τομές. Για αυτό στην ΔΗΜΑΡ λέμε ΝΑΙ στην αριστεία και OΧΙ στον αναχρονιστικό θεσμό των “στρατιωτικού τύπου” μαθητικών παρελάσεων”.
Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας
Με αφορμή τη δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ σχετικά με το θέμα της επιλογής σημαιοφόρου με κλήρωση από τον Σύλλογο Διδασκόντων στα Δημοτικά Σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:
“Με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά των Ελλήνων, θεωρούμε ότι το σύμβολο της πατρίδας, τη σημαία, κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να έχει την δυνατότητα να την τιμήσει και να τιμηθεί από αυτή. Το προνόμιο να κοινωνήσει το σύμβολο της πατρίδας μας θα το δικαιούται επιτέλους το σύνολο των μαθητών και μαθητριών ανεξάρτητα από επιδόσεις σε μαθήματα. Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα θα μπορεί απερίσπαστα να αφιερωθεί ακόμα περισσότερο στην ουσία του εκπαιδευτικού της έργου.
Λυπούμαστε ειλικρινά που η αξιωματική αντιπολίτευση επιμένει σε αναχρονισμούς που ταλαιπωρούν το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τρόπους που να τιμούν ουσιαστικά και τη σημαία αλλά και το σύνολο των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων.
Οι καλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία.
Η δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ αποδεικνύει περίτρανα το πνεύμα λαϊκισμού και του ψευδεπίγραφου ενδιαφέροντος για την παιδεία, έξω και πέρα από κάθε παιδαγωγική αντίληψη αφού επιλέγει να ταυτίζει ζητήματα αριστείας και μαθητικών επιδόσεων με την ύψιστη κοινή ευθύνη και τον σεβασμό προς την πατρίδα που αφορά όλους τους μαθητές και μαθήτριες”.
Οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που παρουσίασε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου της περασμένης Δευτέρας, πυροδότησαν αμέσως την αντιπαράθεση, με πολλά μέσα ενημέρωσης αλλά και αντιπολιτευόμενα κόμματα να ασκούν κριτική.
Διπλασιασμός των εξετάσεων, που εντείνουν την αγωνία και την κόπωση των μαθητών, περαιτέρω ενίσχυση της παραπαιδείας, δαπανηρό και δύσκαμπτο σύστημα είναι ορισμένες μόνο από τις πτυχές της κριτικής που ασκείται. Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλάει στην «Εφ.Συν.» και δίνει όλες τις απαραίτητες εξηγήσεις και απαντήσεις.
• Πριν από λίγο καιρό μιλούσατε για κατάργηση των Πανελλαδικών, όμως τώρα προτείνετε τη διεξαγωγή κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων δύο φορές τον χρόνο.
Δεν μιλήσαμε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών, αλλά για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών. Δεν μπορεί άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές, αποτελούν μέρος του προβλήματος.
Αρκεί να σκεφτείτε ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειες 2 δισ. ευρώ, ενώ ένας κερδοσκοπικός θεσμός έχει γίνει μέρος του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης. Μπορεί ως σύστημα να είναι όντως αδιάβλητο, αλλά όσο αδιάβλητο είναι τόσο λιγότερο αξιόπιστο είναι σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Σκεφτείτε ότι μόλις ένα 25% των υποψηφίων σπουδάζει στις τρεις-τέσσερις πρώτες επιλογές του, ενώ ακόμη κι αν καταφέρνουν να μπουν σε υψηλόβαθμες σχολές, ως φοιτητές πλέον αποτυγχάνουν παταγωδώς στις εξετάσεις του πρώτου εξαμήνου, που ως γνωστόν αποτελεί συνέχεια της ύλης του Λυκείου. Παράλληλα, το υπάρχον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ’ Λυκείου, με τη συναίνεση ολόκληρης της κοινωνίας.
Μετά τον Μάρτιο ξεκινάει το παζάρι των απουσιών, ένα απαράδεκτο φαινόμενο τόσο ηθικά όσο και εκπαιδευτικά. Ακόμη, αναπαράγεται και ένα κοινωνικό πρόβλημα: παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτα και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής. Αυτό πρέπει να αλλάξει.
Θα μπορούσα να συνεχίσω επί ώρες να μιλάω για τα κακώς κείμενα του υπάρχοντος συστήματος, αλλά θα αρκεστώ στο εξής: το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση. Επιπλέον, λειτουργεί σαν ένα «μπόνους» εφόσον η απόδοση του Γενάρη βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου.
• Η θέσπιση όμως διπλών εξετάσεων δεν θα ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία;
Η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι πρωτίστως ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία, η οποία θα πρέπει να κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέφτη και να απαντήσει στο εξής ερώτημα: Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα; Τα πρώτα χρόνια ίσως παρατηρηθεί αύξηση της παρακολούθησης μαθημάτων στα φροντιστήρια, αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα μακροχρόνιο σχέδιο που απαιτεί τη συναίνεση και την υποστήριξη της κοινωνίας.
• Κάνετε λόγο για ένα «νέο Λύκειο», ένα «νέο σχολείο», αλλά ουσιαστικά πρόκειται για συνδυασμό παλαιότερων συστημάτων. Εξ ου και η εσωκομματική κριτική που ασκήθηκε στις προτάσεις του υπουργείου για ένα σύστημα που δεν κάνει τολμηρές μεταρρυθμίσεις.
Δεν έχω κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι. Αρκεί να είναι λειτουργική! Τις τελευταίες δεκαετίες, άλλωστε, έχουν παρουσιαστεί τα πάντα και έχουνδοκιμαστεί πολλά συστήματα. Σε ό,τι με αφορά πάντως, η εν λόγω μεταρρύθμιση φέρνει καινούργια στοιχεία σε σχέση με όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Η βασικότερη αλλαγή είναι η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έως το 18ο έτος της ηλικίας και η δραστική μείωση των μαθημάτων, με παράλληλη αύξηση των διδακτικών ωρών στα εξεταζόμενα μαθήματα.
• Η μείωση των μαθημάτων έχει προκαλέσει ανησυχία στον κλάδο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μειώνονται ορισμένες ειδικότητες, γεγονός που θα τους ωθήσει στην απασχόληση στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Συγχωρήστε μου την έκφραση, αλλά τόσα ξέρουν, τόσα λένε. Δεν μειώνεται καμία ειδικότητα και σε αυτό είμαι κατηγορηματικός! Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι λειτούργημα. Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι αποδοχές είναι χαμηλές και ότι οι εργασιακές συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πάρουν μια απόφαση: είτε θα ασκήσουν το λειτούργημά τους με συνέπεια είτε θα κυνηγήσουν το κέρδος.
• Στη συνέντευξη που παραχωρήσατε τη Δευτέρα στην ΕΡΤ, είπατε χαρακτηριστικά ότι δεν μπορεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να γίνει χωρίς κόστος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα ζητήσετε επιπλέον χρηματοδότηση. Εχετε συζητήσει το θέμα και αν ναι, έχειυπάρξει ανταπόκριση;
Είναι γεγονός ότι δεν μπορεί να γίνει καμία μεταρρύθμιση αν δεν έχει την αντίστοιχη υλική υποστήριξη. Στο υπουργικό συμβούλιο συζητήθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης και λάβαμε τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι οι προτάσεις μας θα στηριχθούν και οικονομικά. Αλλωστε, δύο βασικοί πυλώνες προκειμένου οι αλλαγές να εφαρμοστούν ορθά είναι τόσο οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών όσο και η δημιουργία υποστηρικτικών δομών τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ως αστεία και χαμηλά νούμερα κρίνει την αγωνία χιλιάδων οικογενειών και γονέων για το μάθημα των θρησκευτικών ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου. Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας στο ραδιόφωνο στο Κόκκινο, όπου μίλησε μεταξύ άλλων για θρησκευτικά και ΠΕΘ.
“Ελπίζω η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων να υιοθετεί τις αξίες των δυτικών δημοκρατιών και όχι άλλων χωρών. Έχουμε απόλυτη ανοχή με τις διαφορετικές απόψεις. Την ευθύνη όμως για τα προγράμματα σπουδών την έχει η πολιτεία και κανένας άλλος.
Το να καλέσουμε σε απείθεια επί του περιεχομένου, έχει μοιράσει συγκεκριμένες φόρμες για να υπογράψουν οι ακροατές, ενέχει μέσα όλων των ειδών τις διανοητικές ακροβασίες, παίρνει ένα ρόλο που δεν της ανήκει και είναι παράνομο να τον πάρει.
Η ΠΕΘ και πέρυσι προσπάθησε να κάνει το ίδιο πράγμα με συνεισφορά Μητροπολιτών, αλλά τα νούμερα ήταν τόσο αστεία, τόσο χαμηλά, ούτε ένα τοις εκατό.
Ο καθένας να περιοριστεί στο ρόλο του. Μας έχει πάει στο Συμβούλιο Επικρατείας και ο Μητροπολίτης Πειραιά, η ένωση αθέων. Δεν κατανοώ αυτά τα φαινόμενα.
Έχουμε ένα βιβλίο θρησκευτικών απολύτως σύγχρονο, το παιδί μπορεί να μάθει για πολλές θρησκείες με κορμό την ορθοδοξία.
Δε βλέπω επιστημονική σκοπιμότητα, ουσιαστικά βλέπω πολιτική σκοπιμότητα.”
Συμβολική χαρακτήρισε την παρουσία του στο 1ο ΕΠΑΛ Αγ. Αναργύρων για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, καθώς θέλησε να επισημάνει την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
«Ο βασικός λόγος της παρουσίας μου εδώ είναι για να εκφράσω την έμφαση που δίνουμε και θα δώσουμε στα ΕΠΑΛ ως κυβέρνηση και ως υπουργείο» είπε ο κ. Γαβρόγλου και πρόσθεσε, απευθυνόμενος στους μαθητές: «Έχει σημασία να κερδίσετε την κοινωνία, να πάψει να πιστεύει ότι στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά που δεν τα καταφέρνουν στο σχολείο. Αυτό τελείωσε. Στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά που επέλεξαν να πάνε στα ΕΠΑΛ».
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα «Νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», που ξεκίνησε πέρυσι πιλοτικά, φέτος υλοποιείται σε όλα τα επαγγελματικά λύκεια. Το πρόγραμμα πέρασε με επιτυχία τις «εξετάσεις» πέρυσι και είναι μεγάλη η ικανοποίηση στο υπουργείο για το γεγονός ότι οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ φέτος αυξήθηκαν κατά 15%.
Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις επιτυχίες των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στις εισαγωγικές εξετάσεις της Τριτοβάθμιας, αλλά και στα καινούργια προγράμματα σπουδών. Μάλιστα, εξήγησε στους μαθητές τις επιλογές που τούς δίνει το ΕΠΑΛ και σημείωσε ότι από του χρόνου, τον Σεπτέμβριο του 2019, θα έχουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ τη δυνατότητα να πηγαίνουν στα διετή προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων χωρίς εξετάσεις και αποφοιτώντας από εκεί θα λαμβάνουν πτυχίο επαγγελματικών προσόντων ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Ο υπουργός χειροκροτήθηκε από τους μαθητές όταν ανακοίνωσε ότι του χρόνου θα ξεκινούν τα μαθήματα από τις 09:00. «Για να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω» σχολίασε. Πρόκειται για μία απόφαση, πάντως, που δεν έχει παρθεί επίσημα, παρά μόνο μέχρι στιγμής, επίσημα είχε γίνει γνωστή η πρόθεση του υπουργού.
Αναφερόμενος στην αλλαγή της ώρας έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα ευεργετηθούν τα παιδιά και σημείωσε: «Προσπαθούμε να κάνουμε πολιτική, πράγματα που ισχύουν παιδαγωγικά και επιστημονικά». Ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι το αργότερο μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα συγκροτηθεί σχετική επιστημονική επιτροπή, καθώς επίσης και μία ομάδα εργασίας για τεχνικά ζητήματα.
«Για τα δημοτικά δεν θα αλλάξει τίποτα σε σχέση με το σημερινό καθεστώς, οι γονείς θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους νωρίς» διαβεβαίωσε ο υπουργός και σημείωσε ότι θα υπάρξει και συνεννόηση με τις περιφέρειες για το θέμα της μεταφοράς μαθητών του δημοτικού.
Επίσης, ο υπουργός στάθηκε στο ζήτημα της βίας στα σχολεία, τονίζοντας ότι «η βία δεν είναι αστείο. Πρέπει να φύγει από τα σχολεία μας. Δεν έχει τόπο σε δημοκρατική κοινωνία». Τέλος, εξήρε τη στάση και το έργο των εκπαιδευτικών κατά τα χρόνια της κρίσης, καθώς, όπως είπε «το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν κατέρρευσε και αυτό οφείλεται αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς».
Στη συνέχεια, ο υπουργός μετέβη στο 5ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων.
Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης μίλησε και για την Ράνια Τζίμα, σε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που έδωσε στο The Toc και τον Δημήτρη Τάκη.
-Η Ράνια Τζίμα είναι ο άνθρωπος της ζωής σου. Ρώτησες τη γνώμη της όταν αποφάσισες να ξανακατέβεις στην πολιτική;
Ναι. Για μένα αυτό ήταν και το πιο κρίσιμο. Δεν σου λέω ότι αυτός είναι ο λόγος που δεν έμπαινα, αλλά πάντα σκεφτόμουν τι μπορεί να σημαίνει αυτό και για την καριέρα της Ράνιας.
-Δηλαδή αν η Ράνια σου έλεγε «όχι», δεν θα κατέβαινες;
Σίγουρα όχι. Γιατί για μένα είναι πολύ σημαντική η Ράνια. Σέβομαι πάρα πολύ το ότι έχει καταφέρει από μόνη της να έχει μια εξαιρετική καριέρα στο χώρο της δημοσιογραφίας. Μόνη της τελείως, χωρίς να πατήσει πουθενά.
Έχει φτάσει εκεί που έχει φτάσει. Το σέβομαι απόλυτα. Είναι αυτό που θέλει να κάνει. Λατρεύει τη δημοσιογραφία, είναι όλη της η ζωή η δημοσιογραφία.
Κι εγώ ξέρω τι βάρος τής προκαλώ, και καταλαβαίνω ότι μπορεί να της κάνει ζημιά ακόμα και στα σχόλια που δέχεται. Και δεν σου κρύβω ότι ήταν ένας μικρός ανασταλτικός παράγοντας όλο αυτό.
Σίγουρα όχι ο καθοριστικός, αλλά σίγουρα ήταν κάτι που το σκεφτόμουν. Βέβαια η Ράνια μού είπε «προχώρα, κάν’ το, να είσαι εσύ καλά με τον εαυτό σου κι αυτό ήταν πολύ σημαντικό». Σίγουρα με απελευθέρωσε.
-Θα πούμε πιο κάτω για τη γνωριμία σου με τη Ράνια, στην οποία συνετέλεσα και εγώ. Θέλω να σε ρωτήσω: πέρασε από το μυαλό σου όλα αυτά τα χρόνια ότι έχασες ευκαιρίες εκτός πολιτικής και έμεινες στάσιμος;
Όχι. Σ’ το λέω πολύ ειλικρινά. Δεν θεωρώ ότι έχασα κάτι. Θεωρώ μάλιστα ότι αν έμπαινα στην πολιτική υπό συνθήκες που εγώ δεν θα ένιωθα καλά μέσα μου, δεν θα μου έβγαινε σε καλό.
Δεν θα με ολοκλήρωνε, δεν θα το έκανα και καλά. Επομένως δεν νιώθω ότι έχασα ευκαιρίες, αντιθέτως, και το πιστεύω ακράδαντα, θεωρώ ότι κέρδισα πολλές εμπειρίες.
Για μένα όλο αυτό το μεσοδιάστημα ήταν μια σπουδή στην πολιτική, στην πραγματικότητα, στο πώς να αντιμετωπίζεις την πολιτική από ρόλους χρησιμότητας.
Να αποτραβηχτείς από τον κομματικό μανδύα, να μπορέσεις να δεις μια άλλη πραγματικότητα.
Οι νοσηλείες έχουν αυξηθεί κατά 539% από τις αρχές του μήνα – Σε υψηλά επίπεδα μεν, αλλά με σημάδια σταθεροποίησης ο αριθμός των κρουσμάτων στη χώρα – Η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών, περίπου 95%, που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία είναι μη εμβολιασμένοι
Σε μια περίοδο που η ινδική μετάλλαξη επελαύνει σαρωτικά, εκκληση στους ανεμβολίαστους πολίτες να εμβολιαστούν απηύθυνε ο καθηγητής Φαρμακολογίας στην Ιατρική Σχολή πανεπιστημίου Κρήτης, Αχιλλέας Γραβάνης.
Όπως είπε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν μολυνθεί περίπου 4 στους 10 ανεμβολίαστους, δηλαδή ποσοστό 35-40% και από αυτούς το 10%-15% θα πάει στο νοσοκομείο και ένα 5% δυστυχώς δεν θα τα καταφέρει.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους επιστήμονες η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών, περίπου 95%, που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία είναι μη εμβολιασμένοι. Αυτήν την εικόνα έδωσε νωρίτερα μιλώντας στο Mega και η Διευθύντρια 7ης Πνευμονολογικής Κλινικής στο «Σωτηρία», Μίνα Γκάγκα.
Σε υψηλά επίπεδα μεν, αλλά με σημάδια σταθεροποίησης εμφανίζεται ο αριθμός των κρουσμάτων στη χώρα το τελευταίο διάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι νοσηλείες έχουν αυξηθεί κατά 539% από τις αρχές του μήνα. Την 1η Ιουλίου είχαν γίνει 33 εισαγωγές, στις 8 Ιουλίου 49, στις 15 Ιουλίου 101, στις 21 Ιουλίου 173 και χθες 178.
«Αυτή τη στιγμή το 95% των νοσηλειών και το 100% των διασωληνωμένων είναι άτομα ανεμβολίαστα», ανέφερε στην ΕΡΤ ο καθηγητής Πενυμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Νίκος Τζανάκης
Η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη εξήγησε ότι αυτή τη στιγμή νοσηλεύονται άτομα από 21 έως 90 ετών. «Οι μεταλλάξεις δεν έχουν ηλικίες. Στους νέους είναι πιο ήπια τα συμπτώματα αλλά μεταδίδουν», ανέφερε. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΟΕΔΗΝ, όσον αφορά στους υγειονομικούς, το 94,7% των γιατρών και το 80% των νοσηλευτών στα δημόσια νοσοκομεία έχουν εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού.
Οριακή αύξηση έναντι της περασμένης εβδομάδας καταγράφουν και οι διασωληνώσεις. Με βάση τα σημερινά στοιχεία, 133 ασθενείς νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, έναντι 124 το περασμένο Σάββατο, ενώ το περασμένο διάστημα υπήρχε μία αποκλιμάκωση.
Ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος ανέφερε ότι υπάρχει αύξηση στις νοσηλείες κατά 25%-26% την ημέρα με παράλληλη άνοδο και των διασωληνώσεων. Από την πλευρά του, ο κ. Τζανάκης ανέφερε ότι καθημερινά οι νέες εισαγωγές διαμορφώνονται στις 150-1600, χωρίς να αποκλείεται να φτάσουν στις 300 στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.
Πρόστιμο προβλέπει ο νόμος για τους ιδιοκτήτες σκύλων, των οποίων οι σκύλοι γαβγίζουν το μεσημέρι, καθώς και το βράδυ. Η ποινή που επιβάλλεται είναι χρηματική και ιδιαίτερα τσουχτερή. Από εκεί και πέρα, επιβάλλεται για τη διατήρηση ζώων συντροφιάς σε ορισμένους χώρους.
Γάβγισμα σκύλου: Τι ορίζει, η νομοθεσία
Αν ο σκυλάκος σας δεν είναι της μεσημεριανής ανάπαυσης και προτιμά να γαβγίζει, τότε θεωρείται παραβάτης. Και οι ιδιοκτήτες του τιμωρούνται με πρόστιμο. Αυτό ορίζει, όπως μας επισημαίνει ο δικηγόρος Χρήστος Θ. Πέτκος, ο ν. 4039/2012 (ΦΕΚ Α 15). Αυτός τροποποιήθηκε με τους Ν.4235/2014 (ΦΕΚ Α 32) και Ν.4483/2017 (ΦΕΚ Α 107) για την παράλειψη τήρησης των υγειονομικών και των αστυνομικών διατάξεων περί κοινής ησυχίας για ζώα συντροφιάς που διατηρούνται σε μονοκατοικίες και διαμερίσματα.
Γάβγισμα σκύλου: Το ποσό
Ο σχετικός νόμος «προβλέπει, λόγου χάριν, ότι το γάβγισμα σκύλου κατά τις ώρες κοινής ησυχίας, μεσημεριανές ή νυχτερινές, επιφέρει, σύμφωνα με το άρθ. 8 παρ.1 και 2, διοικητική κύρωση – πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά ζώο. Ο κάτοχος ή ιδιοκτήτης του ζώου μπορεί εντός προθεσμίας 30 ημερών να ασκήσει προσφυγή. Μπορεί να το πράξει κατά του προστίμου στο αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα. Στις περιπτώσεις αυτές καλό θα είναι, οι ιδιοκτήτες των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς να προσέξουν το θέμα του γαβγίσματος. Ειδικότερα, να προσέξουν τις ώρες κοινής ησυχίας. Υπάρχουν πάντα και υπερβολικοί γείτονες.
Αν το ζωάκι ενοχλεί πράγματι τους περιοίκους, καλό είναι να επιληφθούν επί του θέματος», τονίζει ο κύριος Πέτκος και διευκρινίζει: «Το άρθρο 8 παρ. 3 αναφέρει ότι απαγορεύεται η διατήρηση ζώων συντροφιάς (σκύλων και γατών) σε κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών. Εδώ, η διοικητική κύρωση – πρόστιμο ανέρχεται σε 300 ευρώ ανά ζώο. Κανονικά επιτρέπεται η διατήρηση ζώων συντροφιάς στους ανοικτούς χώρους που υπάρχουν στις μονοκατοικίες».
Γάβγισμα σκύλου: Τι άλλο αναφέρει, ο κ. Πέτκος
«Επίσης, μόνον εάν υπάρξει ομόφωνη απόφαση της γενικής συνέλευσης των συνιδιοκτητών της οικοδομής επιτρέπεται η διατήρηση των ζώων στην πυλωτή, την ταράτσα, τον ακάλυπτο χώρο και τον κήπο. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο οιοσδήποτε συνιδιοκτήτης ή ενοικιαστής, όπως θα έκανε κάθε μέσος ευαισθητοποιημένος πολίτης, δεν μπορεί να τοποθετήσει σε χώρους (πυλωτή, ταράτσα, ακάλυπτος, κήπος) της πολυκατοικίας δυο κουπάκια με ξηρά τροφή και νερό για ζώα συντροφιάς που ζουν στον δρόμο.
Διότι τα ζώα θεωρούνται αδέσποτα. «Ιδιοκτήτης» τους είναι ο οικείος δήμος. Είναι ο μόνος αρμόδιος για τη στείρωση και τη σίτιση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Εν κατακλείδι, πρέπει να τονίσουμε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή σύμβαση για την προστασία των ζώων (2017/1992), άρθρο 3, κανείς δεν θα πρέπει να κάνει άσκοπα ένα ζώο συντροφιάς να υποφέρει, να πονά, ή να αγωνιά. Και, σύμφωνα με το Πρωτόκολλο του Άμστερνταμ για την προστασία και καλή μεταχείριση των ζώων, αναγνωρίζεται ότι τα ζώα είναι όντα που αισθάνονται, και ότι πρέπει να εξασφαλίζεται η βελτίωση της προστασίας και σεβασμού τους».
Ο Λάκης Γαβαλάς μίλησε αναφορικά για το ζήτημα περί τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, ενώ έκανε και μια αναφορά στον Γιώργο Καπουτζίδη, ο οποίος έχει αφιερωθεί στα δικαιώματα τον ΛΟΑΤΚΙ+.
Ο σχεδιαστής είπε στην κάμερα της εκπομπής «Πρωινό»: «Όταν είχα πάει τελευταία στις προσφυγοπούλες στη Μυτιλήνη, έβλεπα πώς γραπώνονται στη μάνα τους τα παιδάκια και πώς αντιμετωπίζουν τον μπαμπά. Είδα δύο παιδάκια που ήθελα να τα πάρω σπίτι, αλλά το βράδυ είδα εφιάλτες. Το συζήτησα με φίλη μου ψυχαναλύτρια και είπαμε ότι το παιδί χρειάζεται μάνα και πατέρα. Τρελαίνομαι που ξαφνικά όλοι λέμε ότι θέλουμε παιδιά».
Συνέχισε τις δηλώσεις του, λέγοντας: «Ας μπούμε στην κανονική οικογένεια πρώτα, να τη ρεγουλάρουμε, και μετά να σκεφτούμε αν πρέπει να κάνουμε καινούρια παιδιά και με ποιους όρους. Εγώ παίρνω σκυλί κατά παραγγελία και αισθάνομαι άσχημα, όχι να πάρω ένα παιδί κατά παραγγελία. Πρέπει να δούμε αυτή η παρένθετη μητέρα τι είναι; Ειδικά τώρα που λέει “είχα ανάγκη τα χρήματα, έκανα τελικά αυτή τη χάρη και τώρα καταδικάζομαι”».
Ο Λάκης Γαβαλάς είπε στη συνέχεια: «Τα παιδιά μεγαλώνουν μέσα από ένα ίντερνετ, οπότε δεν ξέρουμε ακριβώς τις συνθήκες που τους κάνει έτσι. Αφήστε τους νόμους, οι νόμοι είναι πολύ μετά. Έχουμε το θέμα της βιωσιμότητας, της εγκληματικότητας. Ας δούμε τι γίνεται με αυτά και μετά να δούμε με ποιον τρόπο θα αποκτήσουμε παιδιά. Για ποιο λόγο αποκτούμε τελικά τα παιδιά; Γιατί είναι το φαινόμενο της εποχής ή τι;».
Όσα δήλωσε ο γνωστός σχεδιαστής για την υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια – «Ένα παιδί, αν δεν πει “μαμά”… »
Συνέντευξη παραχώρησε ο Λάκης Γαβαλάς και αναφέρθηκε στα ομόφυλα ζευγάρια, που υιοθετούν παιδιά.
Ο γνωστός σχεδιαστής βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Μέρα μεσημέρι με τη Μάριον» και εξέφρασε ανοιχτά την άποψή του για τις υιοθεσίες, ενώ παραδέχτηκε πως ο ίδιος δεν θα το έκανε.
«Όταν μία γυναίκα ή ένας άνδρας βγαίνει και λέει ότι είναι γκέι, ποιος σου είπε ότι είναι και αλήθεια; Ποιος είναι ο όρος του ή της γκέι και του στρέιτ; Δεν υπάρχει αυτός ο όρος, δεν είναι complete. Έτσι είναι τα δικά μου πιστεύω, κάποιοι βγαίνουν από την άλλη και λένε “εγώ είμαι έτσι”. Ούτε αυτό μου αρέσει πολύ», είπε αρχικά.
«Ήμουν τώρα στη Γαλλία κι είδα υπέροχες κοπέλες να φιλιούνται σε ένα εστιατόριο το βράδυ κι είπα “ουάου, υπέροχο”. Αυτή όμως, η υπερέκθεση με βρίσκει αντίθετο. Είμαι αρκετά πουριτανός σε αυτά», συμπλήρωσε.
Όσο για τις υιοθεσίες παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια, ο σχεδιαστής δήλωσε πως είναι υπέρ, όμως ο ίδιος δεν θα το έκανε.
«Έχω φίλους κι Έλληνες και ξένους, που υιοθετούν παιδιά και μπράβο τους. Απλά, εγώ δεν θα το έκανα. Ένα παιδί, αν δεν πει “μαμά”… Είχα την ευκαιρία να μεγαλώσω τα ανίψια μου και το χάρηκα πάρα πολύ, ταξίδεψα πολύ μαζί τους. Χαίρομαι, γιατί την έχω ζήσει αυτή τη ζωή, έχω μεγαλώσει για χρόνια με τα παιδιά. Κάποια στιγμή είχα πει ότι θέλω να υιοθετήσω ένα παιδί κι οι αδελφές μου μου είπαν ότι έχω τα δικά τους. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ από τους ανθρώπους που υιοθετούν», δήλωσε ο Λάκης Γαβαλάς.