Τη θλιβερή ανακοίνωση για την Χιντ Ρατζάμπ έκανε η Χαμάς και η οικογένειά της – Παγκόσμια θλίψη για την μικρή Χιντ
Η Χιντ Ρατζάμπ, μια εξάχρονη Παλαιστίνια η τύχη της οποίας αγνοείτο για σχεδόν δύο εβδομάδες εν μέσω συγκρούσεων στην πόλη της Γάζας, εντοπίστηκε νεκρή από συγγενείς, όπως ανακοίνωσαν σήμερα η Χαμάς και η οικογένειά της, κατηγορώντας τις ισραηλινές δυνάμεις για τον θάνατό της.
Το κορίτσι εντοπίστηκε σήμερα το πρωί σε αυτοκίνητο κοντά σε πρατήριο βενζίνης στη συνοικία Τελ αλ-Χάουα, μετά την υποχώρηση των ισραηλινών αρμάτων μάχης από την περιοχή τα ξημερώματα, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η οικογένειά της.
«Η Χιντ και όλοι αυτοί που ήταν στο αυτοκίνητο σκοτώθηκαν», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο παππούς της Μπάχα Χαμάντα. «Ανακαλύφθηκαν από μέλη της οικογένειάς (μας) που αναζητούσαν το αυτοκίνητο και το βρήκαν κοντά στο πρατήριο βενζίνης», μια περιοχή που έως εκείνη τη στιγμή ήταν μη προσβάσιμη λόγω της παρουσίας τους ισραηλινού στρατού, εξήγησε ο ίδιος.
Hind Rajab.
She was alive in a car after five of her family had been murdered. She phoned for help and an ambulance was sent to the scene.
Her car was surrounded by Israeli tanks. She went missing.
«Η Χιντ Ρατζάμπ σκοτώθηκε από τις (ισραηλινές) δυνάμεις κατοχής μαζί με όλους αυτούς που ήταν μαζί της στο αυτοκίνητο», ανέφερε σε ανακοίνωση το υπουργείο Υγείας της Χαμάς.
Η οικογένειά της είχε δηλώσει αυτή την εβδομάδα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι το κορίτσι και άλλα μέλη της οικογένειας κινούνταν με το αυτοκίνητο στην πόλη της Γάζας όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι με άρματα μάχης, τα οποία κατά τα φαινόμενα άνοιξαν πυρ εναντίον τους.
Urgent: The Palestine Red Crescent ambulance was discovered bombed the Tal al-Hawa area of #Gaza City, resulting in the killing of crew members Yusuf Zeino and Ahmed Al-Madhoun, who had been missing since a rescue mission for the child Hind Rajab 12 days ago. pic.twitter.com/vsWnpUt1gf
Η Χιντ Ρατζάμπ αρχικά φερόταν να επέζησε, σύμφωνα με τηλεφώνημα που έγινε στην οικογένειά της. Στη συνέχεια όμως κανείς δεν είχε νέα της, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας της παλαιστινιακής Ερυθράς Ημισελήνου που πήγε να την αναζητήσει, σύμφωνα με την οικογένειά της.
Hind is dead. After they murdered her family, they then murdered her. And the paramedics who who went to save her. #Gaza#Hindhttps://t.co/yGQtQ2cMR0
Ο ισραηλινός στρατός δεν απάντησε σε ερωτήματα του Γαλλικού Πρακτορείου αναφορικά με τα πυρά κατά οχήματος γεμάτου με αμάχους ή την τύχη των αγνοουμένων.
Στο κέντρο της Γάζας ζούσε ο 4χρονος με την οικογένειά του, ο οποίος περίμενε «πώς και πώς» τα γενέθλιά του τον επόμενο μήνα. Θα έκλεινε τα 5.
Το βράδυ της Δευτέρας πήγε για ύπνο, αλλά στις 2 τα ξημερώματα άκουσε τους βομβαρδισμούς.
«Ο γιος μου, ο Τανίμ, κοιμόταν όταν γειτονικό μας κτήριο έγινε στόχος των ισραηλινών επιδρομών», είπε ο πατέρας του, Μοχάμεντ, συμπληρώνοντας ότι, το παιδί «ξύπνησε τρομαγμένος και τρομοκρατημένος».
Ο ήχος ήταν εκκωφαντικός και ακόμα και αφού τελείωσαν οι βομβαρδισμοί, το κτήριο της οικογένειας Νταούντ, ακόμα παλλόταν, ενώ τα τζάμια από τα παράθυρα έσπασαν. Η γειτονιά Αλ Ρεμάλ, είχε διαλυθεί.
Ο 4χρονος έκλαιγε, είχε πάθει κρίση πανικού. Παρά το ότι, η 29χρονη μητέρα του, έγκυος 8 μηνών, προσπάθησε να ηρεμήσει το παιδί, το οποίο όμως συνέχισε να κλαίει. Λίγο μετά το παιδί έμεινε χωρίς ανάσα, προσπαθούσε να αναπνεύσει.
Τελικά ο Τανίμ κοιμήθηκε, όμως πέντε ώρες μετά άρχισε πάλι να παλεύει στον ύπνο του, αφού έπαθε ακόμα μία κρίση πανικού.
«Τον πήγα στο νοσοκομείο, αλλά η καρδιά του σταμάτησε στο δρόμο προς τα εκεί», είπε ο πατέρας.
Στο νοσοκομείο ο μικρός έλαβε θεραπεία, αλλά η καρδιά του ήταν πια αδύναμη. «Ο γιος μου μπήκε στη ΜΕΘ, αλλά οι γιατροί μου είπαν ότι πέθανε το ξημέρωμα. Η καρδιά του γιου μου δεν μπορούσε να αντέξει τον φόβο του βομβαρδισμού», είπε ο πατέρας.
Από τους βομβαρδισμούς του Ισραήλ στη Γάζα τις τελευταίες μέρες έχουν πεθάνει 26 άμαχοι, τέσσερα μέλη της Ισλαμικής Τζιχάντ και έχουν τραυματιστεί 76 άτομα. Μεταξύ των νεκρών βρίσκονται τουλάχιστον πέντε παιδιά.
Πλήθος αντιδράσεων προκάλεσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ανάρτηση του πρώην υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, η οποία απευθυνόταν στη Νίκη Κεραμέως και στα όσα είπε η υπουργός για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, ισχυριζόμενος ότι αυτά ενισχύουν το στερεότυπο ότι οι γυναίκες «δεν σκαμπάζουν από αριθμητική».
Οι χρήστες του διαδικτύου κατηγόρησαν τον πρώην υπουργό για απαξιωτικές αναφορές σε βάρος των γυναικών ακόμη και για σχόλια με σεξιστικό περιεχόμενο…
Δείτε μερικές αντιδράσεις των χρηστών:
Η πρώτη γνωστή μαθηματικός παγκοσμίως ήταν η Υπατία. Προφανώς ο Γαβρόγλου την ξέρει ως κατάληψη των αναρχικών
Σκέψου ότι ο Γαβρόγλου ήταν από τους «διανοούμενους» του ΣΥΡΙΖΑ και τον έκαναν και υπουργό παιδείας για 3 χρόνια. Βάλε τώρα με το νου σου πως είναι οι άλλοι.
O σ. Γαβρόγλου πρέπει να αποσύρει αμέσως την ανάρτησή του και να ζητήσει συγγνώμη. Μπορώ να καταλάβω πώς εννοούσε το σχόλιό του για τα στερεότυπα,αλλά το διατύπωσε ατυχέστατα κ λανθασμένα.
Όσοι αγωνιζόμαστε κόντρα στα σεξιστικά στερεότυπα, δεν τα ανεχόμαστε ούτε από αριστερούς. pic.twitter.com/aQL2exATzD
Ο ορισμός του σεξισμού,
«Στερεότυπο» για τον κ.Γαβρόγλου πως οι γυναίκες «δεν σκαμπάζουνε από αριθμητική». Δυστυχώς αυτό είναι το επίπεδο σας και ο Υπ. Παιδείας σας.
Ως γυναίκα απαιτώ για όλες τις γυναίκες άμεση απόσυρση της πρωτοφανούς αυτής χυδαιότητας κ μια δημόσια συγγνώμη.
Ο Γαβρογλου τελικα ειναι οντως απο αυτους που χρειαζονται το εμβολιο με το τσιπ. Εκεινο που θα τον κανει να βαραει ανα τεταρτο φαπα τον εαυτο του μεχρι να σβησει ο ηλιος
Οι απόψεις Γαβρόγλου προκάλεσαν όμως και την αντίδραση της υπουργού Παιδείας η οποία χαρακτήρισε τη δήλωσή του αδιανόητη και κάλεσε το τμήμα Ισότητας του ΣΥΡΙΖΑ να πάρει θέση για τις απόψεις που εξέφρασε ο πρώην υπουργός.
«Αδιανόητη δήλωση, και δη από τέως Υπουργό Παιδείας! Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι (προσπαθούν να) μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡ επί του θέματος…
Αναφορικά δε με τη προπαγάνδα του ΣΥΡ για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη,τον παραπέμπω στα στοιχεία που αναφέρθηκαν στη Βουλή (μ.ο 17 μαθητές στην Επικράτεια & 20 σε Αττική/Θεσσαλονίκη,εξαιρώντας πάντοτε τα σχολεία ειδικής αγωγής που έχουν εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών)» έγραψε σε δύο αναρτήσεις της η κα Κεραμέως.
Ο πρώην υπουργός σε νεότερη ανάρτησή του σημείωσε ότι τα γραφόμενά του παρεξηγήθηκαν και επέμεινε στην άποψη που εξέφρασε!
«Κάθε στερεότυπο είναι καταδικαστέο. Υπάρχει ένα στερεότυπο που αναπαράγεται χρόνια τώρα ως προς τη σχέση που έχουν οι γυναίκες με τα μαθηματικά. Υπάρχει και είναι σημαντικό κομμάτι μιας ιδεολογίας που θέλει να υποτιμήσει τις γυναίκες. Κακώς, κάκιστα προφανώς! Όταν λοιπόν η κ.Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά» σημείωσε στη νεότερη ανάρτησή του» σημείωσε μεταξύ άλλων.
Έκκληση στα μαθητικά συμβούλια, τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους γονέων «να απομονώσουν τις φασιστικές κραυγές» απηύθυνε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, σχολιάζοντας τη δράση της Χρυσής Αυγής σε σχολεία.
Έκκληση στα μαθητικά συμβούλια, τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους γονέων «να απομονώσουν τις φασιστικές κραυγές» απηύθυνε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, σχολιάζοντας τη δράση της Χρυσής Αυγής σε σχολεία.
Στη δήλωσή του, ο κ. Γαβρόγλου τονίζει ότι «το σχολείο είναι και θα παραμείνει προπύργιο ελεύθερου στοχασμού, κριτικής σκέψης και προάσπισης των δημοκρατικών αξιών» και κάλεσε όλα τα πολιτικά κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς «να καταδικάσουν απερίφραστα, χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές, χωρίς «ναι μεν αλλά» και δικαιολογίες, τα ακροδεξιά μορφώματα και τις επιδιώξεις τους».
«Το τελευταίο διάστημα, φασίστες της Χρυσής Αυγής προσπαθούν να διοχετεύσουν το εθνικιστικό δηλητήριό τους σε μαθητές και σε σχολεία», ανέφερε ο υπουργός. «Με μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα μαθητών, με τοποθετήσεις στελεχών τους και με «απεσταλμένους» τους έξω από σχολεία, καλούν απροκάλυπτα τους μαθητές σε κινητοποιήσεις με το πρόσχημα των εθνικών θεμάτων, ενώ στην πραγματικότητα θέλουν να σπείρουν το διχασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα προκειμένου να καταγράψουν δυνάμεις ως δικές τους. Κι όλα αυτά την ώρα που συνεχίζουν να έρχονται στο φως στοιχεία της εγκληματικής τους δράσης».
Ο κ. Γαβρόγλου πρόσθεσε ότι «ο φασισμός είναι συνώνυμο της βίας, της τρομοκράτησης, του σκοταδισμού, της ανελευθερίας» και κάλεσε τη νέα γενιά να μην επιτρέψει «να χαθεί ξανά ένας Παύλος Φύσσας», ούτε να δράσουν φασιστικές συμμορίες στις γειτονιές.
«Θυμίζουμε ότι η μόνη απάντηση στον φασισμό είναι το «όχι» της κοινωνίας και της νεολαίας μας», κατέληξε.
Μόνο ένα 13% των μαθητών συμμετείχε στις καταλήψεις, δήλωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και κατηγόρησε την ΝΔ ότι σιγοντάρισε την ΧΑ στην καπηλεία αυτών των μαθητικών κινητοποιήσεων.
Όπως υποστήριξε ο υπουργός σήμερα που η ΝΔ είδε την χαμηλή συμμετοχή των μαθητών και των σχολείων διέρρευσε μέσω κύκλων του προέδρου της ότι η ΝΔ δεν στηρίζει αυτές τις κινητοποιήσεις. Εμείς, πρόσθεσε ο κ. Γαβρόγλου δεν καταγγείλαμε τις διαμαρτυρίες και δεν είπαμε τίποτε για τις κινητοποιήσεις των μαθητών. Αυτό που καταγγείλαμε είναι η καπηλεία τους και δεν επιτρέπεται τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου να μην καταγγέλλουν ότι προσπαθεί να καπελώσει τις κινητοποιήσεις ένα ναζιστικό κόμμα. Αυτό εμείς καυτηριάσαμε από την πρώτη στιγμή, σημείωσε ο υπουργός και τόνισε πως η κυβέρνηση δεν χαρίζει τους μαθητές στην ΧΑ.
Αναφερόμενος στο εκκλησιαστικό ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι η κυβέρνηση διαβεβαιώνει πως θα διασφαλίσει με νόμο ότι οι ιερείς θα συνεχίσουν να έχουν τα μισθολογικά δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων και δεν θα καταργηθεί καμία οργανική θέση. «Επίσης ο νόμος θα διασφαλίσει και όλα τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Άλλωστε οι ιερείς δεν είναι τυπικά δημόσια υπάλληλοι απλά πληρώνονται από την ενιαία αρχή πληρωμών» τόνισε ο κ.Γαβρόγλου.
Ο υπουργός ανέφερε ακόμη πως η συζήτηση που γίνεται στο πλαίσιο της επιτροπής για την αναθεώρηση του συντάγματος αντιμετωπίζει όλα τα ζητήματα που έχουν τεθεί σε σχέση με το άρθρο 3 του συντάγματος.
Την αισιοδοξία, ότι η ίδρυση τέταρτης νομικής σχολής, θα αποσυμφορήσει τα αμφιθέατρα των εν λειτουργία νομικών σχολών, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας κα Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγώντας, παράλληλα, ότι ο αριθμός των εισακτέων στις σχολές δεν θα αυξηθεί συνολικά.
«Το να υπάρχει η δυνατότητα να αποσυμφορηθούν αυτά τα τμήματα, μόνο καλό μπορεί να προσφέρει», είπε χαρακτηριστικά και δεν απέκλεισε τη δημιουργία και νέων τμημάτων άλλων ειδικοτήτων, ιδρύματα της χώρας, κάτι που, όπως ανέφερε προκύπτει από τα πορίσματα των επιτροπών μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ. «Είμαστε πάρα πολύ ανοικτοί σε αυτή διαδικασία», είπε.
Ακόμη, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι, η ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών που είναι αδέρφια σε διαφορετικές πόλεις περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα και στη συνέχεια θα ψηφιστεί. Πρόσθεσε επίσης, ότι οι πρώτες αιτήσεις θα μπορούν να κατατεθούν με την ψήφιση του νομοσχεδίου, αφού είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα, οπότε οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής από το τρέχον εξάμηνο.
Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε το εν λόγω νομοσχέδιο «μία εμβληματική πρωτοβουλία της κυβέρνησης» και σημείωσε ότι μέχρι το τέλος της διαδικασίας για την ψήφισή του, θα είναι ανοικτό το υπουργείο στο ενδεχόμενο να αποδεχθεί βελτιώσεις. Μάλιστα, καθησύχασε ότι «κανένα επαγγελματικό δικαίωμα δεν θα θιγεί».
Όσον αφορά στο ζήτημα των αποφοίτων των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι θα τους δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχουν στις κατατακτήριες εξετάσεις με ένα αυξημένο ποσοστό και, προφανώς, θα αναγνωριστούν μαθήματα που ήδη έχουν πάρει. Ωστόσο, σημειώνει ότι το υπουργείο «δεν θα ανακατευθεί» σε αυτά τα θέματα σε λεπτομέρεια, γιατί «τα τμήματα θα έχουν την απόλυτη ευθύνη σε θέματα ακαδημαϊκά».
Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι αμέσως μετά το νομοσχέδιο για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την οργάνωση των δομών στήριξης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Το χαρακτήρισε, μάλιστα, «τεράστια μεταρρύθμιση», ανέφερε ότι οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν «αναβαθμισμένο ρόλο» και σχολίασε ότι θα παρέχονται πολύ πιο «αναβαθμισμένες υπηρεσίες ως προς τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.».
Έτσι, πηγαίνει πιο μετά η κατάθεση του νομοσχεδίου για το λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο, όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου βρίσκεται σε τελικό στάδιο συζητήσεων και θα κινείται στο πλαίσιο των ανακοινώσεων που έχουν ήδη γίνει «με κάποιες αλλαγές, δευτερεύουσες», σύμφωνα με τον υπουργό.
Ο κ. Γαβρόγλου, εξάλλου, ανέφερε ότι μέχρι το 2020, που θα ισχύσει το νέο σύστημα, θα έχει αρχίσει να ισχύει ο ανοικτός αριθμός εισακτέων σε ορισμένα τμήματα και η εισαγωγή σε αυτά να γίνεται με το βαθμό απολυτηρίου, ώστε «προοδευτικά» να περάσουμε στον ανοικτό αριθμό εισακτέων σε όλες τις σχολές, εκτός από εκείνες της μεγάλης ζήτησης.
«Κάνουμε τώρα μία μελέτη, ένα-ένα τα τμήματα», ανέφερε και συμπλήρωσε:
«Ας ανοίξουμε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μας να σπουδάσουν τα παιδιά αυτό που θέλουν. Ποιος είναι ο λόγος να μη σπουδάζουν αυτό που θέλουν;».
Για φέτος, ο αριθμός εισακτέων, όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου θα έχει ανακοινωθεί μέχρι τις 15 Μαρτίου.
Τέλος, για την ερχόμενη σχολική χρονιά, ο υπουργός είπε ότι θα αρχίσει η καθιέρωση του δίχρονου νηπιαγωγείου σε ορισμένους Δήμους ώστε να γενικευτεί σε βάθος τριετίας. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος στο λύκειο οι μαθητές δεν θα πληρώνουν τα ξενόγλωσσα βιβλία. Μάλιστα, για τη Β’ λυκείου, ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει πρόβλεψη για δύο δίωρα την εβδομάδα, μετά το κανονικό ωράριο, για διδασκαλία ξένης γλώσσας.
Το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης σύμφωνα με το οποίο πλέον οι σημαιοφόροι των δημοτικών σχολείων θα ορίζονται μετά από κλήρωση, άναψε… φωτιές σε κάποια από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που έσπευσαν να εκδώσουν οργισμένες ανακοινώσεις κάνοντας λόγο για ιδεοληψίες της κυβέρνησης και πλήγμα στην αριστεία.
Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, τονίζει σε ανακοίνωσή του πως “για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο” και απαντά σε Νέα Δημοκρατία και Χρυσή Αυγή, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη”.
Αναλυτικά αναφέρει:
“Σήμερα ψηφίστηκε ένας ριζοσπαστικός νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανοίγει νέους ορίζοντες σε πολλά επίπεδα για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Σήμερα, επίσης, έχει γίνει κάτι εξίσου σημαντικό. Δημοσιεύθηκε το ΠΔ που ρυθμίζει και εκσυγχρονίζει την καθημερινότητα στα Δημοτικά σχολεία, καταργώντας αυτό που ίσχυε από το 1989, δηλαδή εδώ και περίπου 20 χρόνια.
Αντί να χαιρετιστούν αυτά τα σημαντικά βήματα, ως βήματα που πάνε την εκπαίδευση μπροστά, έχουμε πάλι μία μίζερη αντιμετώπιση.
Η Νέα Δημοκρατία μαζί με τη Χρυσή Αυγή αυτή την φορά μας κάνουν κριτική για το θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου. Αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη.
Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο.
Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους.
Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία.
Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί”.
Το Προεδρικό Διάταγμα αναφέρει συγκεκριμένα ότι στα Δημοτικά Σχολεία “η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.”
ΝΔ: Σημαιοφόροι με κλήρωση – Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως:
«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως.
Η βουλευτής της ΝΔ ανέφερε ότι η κυβέρνηση καταργεί και την παρουσία των σημαιοφόρων στις δοξολογίες και με αυτόν τον τρόπο ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού.
«Για άλλη μία φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη. Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας. Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», τόνισε η κ. Κεραμέως.
Ποτάμι: Ιδεοληπτική αλλεργία της κυβέρνησης σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας
Οργισμένη ανακοίνωση εξέδωσε και ο Τομέας Παιδείας του Ποταμιού, στην οποία γίνεται λόγος για “ιδεοληπτική αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας” της κυβέρνησης.
“Τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους Υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς, είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτή τη ρήση του κ. Μπαλτά. Έτσι και ο κ. Γαβρόγλου, ενώ στη Βουλή υπήρχε η συζήτηση για την τριτοβάθμια Παιδεία, έφερε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) με το οποίο ορίζει πλέον την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών μέσω κλήρωσης” αναφέρει το Ποτάμι.
“Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθημερινά με λόγια και με έργα αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας. Με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, κάτι τόσο τιμητικό, όπως το να είσαι η/ο σημαιοφόρος του σχολείου σου, μετατρέπεται σε μια διαδικαστική υποσημείωση. Έτσι, για ακόμη μία φορά, όπως και με τον τρόπο εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία, «μαθαίνει» στα παιδιά μας ότι για να ξεχωρίσεις δεν χρειάζεται προσπάθεια αλλά «τύχη»!” συνεχίζει η ανακοίνωση
“Οι ευθύνες του Υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες και καλούμε να αποσύρουν το συγκεκριμένο διάταγμα. Εκτός βέβαια και αν σκέφτονται ήδη σε επόμενη έκδοση ΠΔ, να ορίσουν οι μαθητές να ψηφίζουν για τον σημαιοφόρο και τους παραστάτες…” καταλήγει το Ποτάμι.
ΔΗΜΑΡ: Καταργούν την αριστεία αντί να καταργήσουν τις “στρατιωτικού τύπου” μαθητικές παρελάσεις.
Από την πλευρά της, η ΔΗΜΑΡ τονίζει σε ανακοίνωσή της: “Στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αντί να καταργήσουν τις μαθητικές παρελάσεις, αποφάσισαν να καταργήσουν την αριστεία! Με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα, οι σημαιοφόροι στις μαθητικές παρελάσεις θα επιλέγονται πλέον με κλήρωση. Δεν θα είναι αυτοί με την καλύτερη επίδοση αλλά οι πιο τυχεροί! Είναι πλέον εύκολα αντιληπτό το “όραμα” του κ. Τσίπρα για τα “σχολειά”. Ο εξισωτισμός προς τα κάτω όμως δεν είναι προοδευτική αλλά ιδεοληπτική και βαθιά συντηρητική πολιτική.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μένει προσκολλημένος στις εμμονές του και δεν προχωρά ούτε στο πεδίο βασικών αλλαγών που δεν έχουν καμία σχέση με τα μνημόνια, όπως για παράδειγμα στο θέμα των μαθητικών παρελάσεων. Η ιστορία όμως δεν πρέπει να υπενθυμίζεται μέσα από “στρατιωτικού τύπου” παρελάσεις των μαθητών, οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν από εναλλακτικές μορφές εκδηλώσεων, αλλά μέσα από τη σωστή διδασκαλία στα σχολεία. Αν οραματιζόμαστε ένα σύστημα κοινωνικά δίκαιο, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιβράβευση της προσπάθειας, για μία κοινωνία ίσων ευκαιριών με αξιοκρατία.
Επιτέλους η χώρα χρειάζεται παντού προοδευτικές τομές. Για αυτό στην ΔΗΜΑΡ λέμε ΝΑΙ στην αριστεία και OΧΙ στον αναχρονιστικό θεσμό των “στρατιωτικού τύπου” μαθητικών παρελάσεων”.
Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας
Με αφορμή τη δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ σχετικά με το θέμα της επιλογής σημαιοφόρου με κλήρωση από τον Σύλλογο Διδασκόντων στα Δημοτικά Σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:
“Με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά των Ελλήνων, θεωρούμε ότι το σύμβολο της πατρίδας, τη σημαία, κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να έχει την δυνατότητα να την τιμήσει και να τιμηθεί από αυτή. Το προνόμιο να κοινωνήσει το σύμβολο της πατρίδας μας θα το δικαιούται επιτέλους το σύνολο των μαθητών και μαθητριών ανεξάρτητα από επιδόσεις σε μαθήματα. Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα θα μπορεί απερίσπαστα να αφιερωθεί ακόμα περισσότερο στην ουσία του εκπαιδευτικού της έργου.
Λυπούμαστε ειλικρινά που η αξιωματική αντιπολίτευση επιμένει σε αναχρονισμούς που ταλαιπωρούν το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τρόπους που να τιμούν ουσιαστικά και τη σημαία αλλά και το σύνολο των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων.
Οι καλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία.
Η δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ αποδεικνύει περίτρανα το πνεύμα λαϊκισμού και του ψευδεπίγραφου ενδιαφέροντος για την παιδεία, έξω και πέρα από κάθε παιδαγωγική αντίληψη αφού επιλέγει να ταυτίζει ζητήματα αριστείας και μαθητικών επιδόσεων με την ύψιστη κοινή ευθύνη και τον σεβασμό προς την πατρίδα που αφορά όλους τους μαθητές και μαθήτριες”.
Οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που παρουσίασε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου της περασμένης Δευτέρας, πυροδότησαν αμέσως την αντιπαράθεση, με πολλά μέσα ενημέρωσης αλλά και αντιπολιτευόμενα κόμματα να ασκούν κριτική.
Διπλασιασμός των εξετάσεων, που εντείνουν την αγωνία και την κόπωση των μαθητών, περαιτέρω ενίσχυση της παραπαιδείας, δαπανηρό και δύσκαμπτο σύστημα είναι ορισμένες μόνο από τις πτυχές της κριτικής που ασκείται. Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλάει στην «Εφ.Συν.» και δίνει όλες τις απαραίτητες εξηγήσεις και απαντήσεις.
• Πριν από λίγο καιρό μιλούσατε για κατάργηση των Πανελλαδικών, όμως τώρα προτείνετε τη διεξαγωγή κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων δύο φορές τον χρόνο.
Δεν μιλήσαμε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών, αλλά για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών. Δεν μπορεί άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές, αποτελούν μέρος του προβλήματος.
Αρκεί να σκεφτείτε ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειες 2 δισ. ευρώ, ενώ ένας κερδοσκοπικός θεσμός έχει γίνει μέρος του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης. Μπορεί ως σύστημα να είναι όντως αδιάβλητο, αλλά όσο αδιάβλητο είναι τόσο λιγότερο αξιόπιστο είναι σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Σκεφτείτε ότι μόλις ένα 25% των υποψηφίων σπουδάζει στις τρεις-τέσσερις πρώτες επιλογές του, ενώ ακόμη κι αν καταφέρνουν να μπουν σε υψηλόβαθμες σχολές, ως φοιτητές πλέον αποτυγχάνουν παταγωδώς στις εξετάσεις του πρώτου εξαμήνου, που ως γνωστόν αποτελεί συνέχεια της ύλης του Λυκείου. Παράλληλα, το υπάρχον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ’ Λυκείου, με τη συναίνεση ολόκληρης της κοινωνίας.
Μετά τον Μάρτιο ξεκινάει το παζάρι των απουσιών, ένα απαράδεκτο φαινόμενο τόσο ηθικά όσο και εκπαιδευτικά. Ακόμη, αναπαράγεται και ένα κοινωνικό πρόβλημα: παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτα και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής. Αυτό πρέπει να αλλάξει.
Θα μπορούσα να συνεχίσω επί ώρες να μιλάω για τα κακώς κείμενα του υπάρχοντος συστήματος, αλλά θα αρκεστώ στο εξής: το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση. Επιπλέον, λειτουργεί σαν ένα «μπόνους» εφόσον η απόδοση του Γενάρη βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου.
• Η θέσπιση όμως διπλών εξετάσεων δεν θα ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία;
Η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι πρωτίστως ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία, η οποία θα πρέπει να κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέφτη και να απαντήσει στο εξής ερώτημα: Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα; Τα πρώτα χρόνια ίσως παρατηρηθεί αύξηση της παρακολούθησης μαθημάτων στα φροντιστήρια, αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα μακροχρόνιο σχέδιο που απαιτεί τη συναίνεση και την υποστήριξη της κοινωνίας.
• Κάνετε λόγο για ένα «νέο Λύκειο», ένα «νέο σχολείο», αλλά ουσιαστικά πρόκειται για συνδυασμό παλαιότερων συστημάτων. Εξ ου και η εσωκομματική κριτική που ασκήθηκε στις προτάσεις του υπουργείου για ένα σύστημα που δεν κάνει τολμηρές μεταρρυθμίσεις.
Δεν έχω κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι. Αρκεί να είναι λειτουργική! Τις τελευταίες δεκαετίες, άλλωστε, έχουν παρουσιαστεί τα πάντα και έχουνδοκιμαστεί πολλά συστήματα. Σε ό,τι με αφορά πάντως, η εν λόγω μεταρρύθμιση φέρνει καινούργια στοιχεία σε σχέση με όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Η βασικότερη αλλαγή είναι η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έως το 18ο έτος της ηλικίας και η δραστική μείωση των μαθημάτων, με παράλληλη αύξηση των διδακτικών ωρών στα εξεταζόμενα μαθήματα.
• Η μείωση των μαθημάτων έχει προκαλέσει ανησυχία στον κλάδο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μειώνονται ορισμένες ειδικότητες, γεγονός που θα τους ωθήσει στην απασχόληση στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Συγχωρήστε μου την έκφραση, αλλά τόσα ξέρουν, τόσα λένε. Δεν μειώνεται καμία ειδικότητα και σε αυτό είμαι κατηγορηματικός! Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι λειτούργημα. Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι αποδοχές είναι χαμηλές και ότι οι εργασιακές συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πάρουν μια απόφαση: είτε θα ασκήσουν το λειτούργημά τους με συνέπεια είτε θα κυνηγήσουν το κέρδος.
• Στη συνέντευξη που παραχωρήσατε τη Δευτέρα στην ΕΡΤ, είπατε χαρακτηριστικά ότι δεν μπορεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να γίνει χωρίς κόστος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα ζητήσετε επιπλέον χρηματοδότηση. Εχετε συζητήσει το θέμα και αν ναι, έχειυπάρξει ανταπόκριση;
Είναι γεγονός ότι δεν μπορεί να γίνει καμία μεταρρύθμιση αν δεν έχει την αντίστοιχη υλική υποστήριξη. Στο υπουργικό συμβούλιο συζητήθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης και λάβαμε τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι οι προτάσεις μας θα στηριχθούν και οικονομικά. Αλλωστε, δύο βασικοί πυλώνες προκειμένου οι αλλαγές να εφαρμοστούν ορθά είναι τόσο οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών όσο και η δημιουργία υποστηρικτικών δομών τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ως αστεία και χαμηλά νούμερα κρίνει την αγωνία χιλιάδων οικογενειών και γονέων για το μάθημα των θρησκευτικών ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου. Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας στο ραδιόφωνο στο Κόκκινο, όπου μίλησε μεταξύ άλλων για θρησκευτικά και ΠΕΘ.
“Ελπίζω η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων να υιοθετεί τις αξίες των δυτικών δημοκρατιών και όχι άλλων χωρών. Έχουμε απόλυτη ανοχή με τις διαφορετικές απόψεις. Την ευθύνη όμως για τα προγράμματα σπουδών την έχει η πολιτεία και κανένας άλλος.
Το να καλέσουμε σε απείθεια επί του περιεχομένου, έχει μοιράσει συγκεκριμένες φόρμες για να υπογράψουν οι ακροατές, ενέχει μέσα όλων των ειδών τις διανοητικές ακροβασίες, παίρνει ένα ρόλο που δεν της ανήκει και είναι παράνομο να τον πάρει.
Η ΠΕΘ και πέρυσι προσπάθησε να κάνει το ίδιο πράγμα με συνεισφορά Μητροπολιτών, αλλά τα νούμερα ήταν τόσο αστεία, τόσο χαμηλά, ούτε ένα τοις εκατό.
Ο καθένας να περιοριστεί στο ρόλο του. Μας έχει πάει στο Συμβούλιο Επικρατείας και ο Μητροπολίτης Πειραιά, η ένωση αθέων. Δεν κατανοώ αυτά τα φαινόμενα.
Έχουμε ένα βιβλίο θρησκευτικών απολύτως σύγχρονο, το παιδί μπορεί να μάθει για πολλές θρησκείες με κορμό την ορθοδοξία.
Δε βλέπω επιστημονική σκοπιμότητα, ουσιαστικά βλέπω πολιτική σκοπιμότητα.”
Συμβολική χαρακτήρισε την παρουσία του στο 1ο ΕΠΑΛ Αγ. Αναργύρων για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, καθώς θέλησε να επισημάνει την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
«Ο βασικός λόγος της παρουσίας μου εδώ είναι για να εκφράσω την έμφαση που δίνουμε και θα δώσουμε στα ΕΠΑΛ ως κυβέρνηση και ως υπουργείο» είπε ο κ. Γαβρόγλου και πρόσθεσε, απευθυνόμενος στους μαθητές: «Έχει σημασία να κερδίσετε την κοινωνία, να πάψει να πιστεύει ότι στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά που δεν τα καταφέρνουν στο σχολείο. Αυτό τελείωσε. Στα ΕΠΑΛ πάνε τα παιδιά που επέλεξαν να πάνε στα ΕΠΑΛ».
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα «Νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», που ξεκίνησε πέρυσι πιλοτικά, φέτος υλοποιείται σε όλα τα επαγγελματικά λύκεια. Το πρόγραμμα πέρασε με επιτυχία τις «εξετάσεις» πέρυσι και είναι μεγάλη η ικανοποίηση στο υπουργείο για το γεγονός ότι οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ φέτος αυξήθηκαν κατά 15%.
Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις επιτυχίες των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στις εισαγωγικές εξετάσεις της Τριτοβάθμιας, αλλά και στα καινούργια προγράμματα σπουδών. Μάλιστα, εξήγησε στους μαθητές τις επιλογές που τούς δίνει το ΕΠΑΛ και σημείωσε ότι από του χρόνου, τον Σεπτέμβριο του 2019, θα έχουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ τη δυνατότητα να πηγαίνουν στα διετή προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων χωρίς εξετάσεις και αποφοιτώντας από εκεί θα λαμβάνουν πτυχίο επαγγελματικών προσόντων ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Ο υπουργός χειροκροτήθηκε από τους μαθητές όταν ανακοίνωσε ότι του χρόνου θα ξεκινούν τα μαθήματα από τις 09:00. «Για να κοιμόμαστε λίγο παραπάνω» σχολίασε. Πρόκειται για μία απόφαση, πάντως, που δεν έχει παρθεί επίσημα, παρά μόνο μέχρι στιγμής, επίσημα είχε γίνει γνωστή η πρόθεση του υπουργού.
Αναφερόμενος στην αλλαγή της ώρας έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα ευεργετηθούν τα παιδιά και σημείωσε: «Προσπαθούμε να κάνουμε πολιτική, πράγματα που ισχύουν παιδαγωγικά και επιστημονικά». Ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι το αργότερο μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα συγκροτηθεί σχετική επιστημονική επιτροπή, καθώς επίσης και μία ομάδα εργασίας για τεχνικά ζητήματα.
«Για τα δημοτικά δεν θα αλλάξει τίποτα σε σχέση με το σημερινό καθεστώς, οι γονείς θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους νωρίς» διαβεβαίωσε ο υπουργός και σημείωσε ότι θα υπάρξει και συνεννόηση με τις περιφέρειες για το θέμα της μεταφοράς μαθητών του δημοτικού.
Επίσης, ο υπουργός στάθηκε στο ζήτημα της βίας στα σχολεία, τονίζοντας ότι «η βία δεν είναι αστείο. Πρέπει να φύγει από τα σχολεία μας. Δεν έχει τόπο σε δημοκρατική κοινωνία». Τέλος, εξήρε τη στάση και το έργο των εκπαιδευτικών κατά τα χρόνια της κρίσης, καθώς, όπως είπε «το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν κατέρρευσε και αυτό οφείλεται αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς».
Στη συνέχεια, ο υπουργός μετέβη στο 5ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων.