Blog Σελίδα 10495

Η υγρασία της μάσκας προστατεύει από τον κορωνοϊό

0

Οι μάσκες προστατεύουν τα άτομα που τις φοράνε από τη λοίμωξη COVID-19 και την εξάπλωση του SARS-CoV-2.

Πρόσφατα, ερευνητές από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας (NIH) των ΗΠΑ, έδειξαν ότι η υγρασία που δημιουργείται στο εσωτερικό της μάσκας μπορεί να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση αναπνευστικών νοσημάτων όπως η λοίμωξη COVID-19.

Οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Γιάννης Ντάνασης, Μαρία Γαβριατοπούλου και Θάνος Δημόπουλος (πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης των J.M.Courtney και Ad Bax στο περιοδικό Biophysical Journal.

Από τα ευρήματα της μελέτης, φαίνεται πως η μάσκα αυξάνει σημαντικά την υγρασία στον αέρα που εισπνέει το άτομο που τη φοράει. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το υψηλό ποσοστό υγρασίας θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί η χρήση μασκών προσώπου έχει συνδεθεί με μικρότερη βαρύτητα λοίμωξης COVID-19.

Η ενυδάτωση της αναπνευστικής οδού είναι γνωστό ότι βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Το αντίστοιχο συμβαίνει και με τη γρίπη.

Το υψηλό επίπεδο υγρασίας μπορεί να περιορίσει τη διασπορά του ιού στους πνεύμονες, ευοδώνοντας την βλεννοεπιθηλιακή κάθαρση. Με αυτό το μηχανισμό, ο οργανισμός αποβάλλει τη βλέννα, μαζί με δυνητικά επιβλαβή σωματίδια από τους πνεύμονες.

Υψηλότερα ποσοστά υγρασίας μπορούν να βελτιώσουν και την αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος, με την παραγωγή ειδικών πρωτεϊνών, που ονομάζονται ιντερφερόνες και στρέφονται ενάντια σε ιούς.

Αντίθετα, χαμηλά επίπεδα υγρασίας έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν τόσο το μηχανισμό της βλεννοεπιθηλιακής κάθαρσης όσο και την απάντηση της ιντερφερόνης. Αυτό μπορεί να αποτελεί έναν από τους λόγους που οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος κατά τους κρύους χειμερινούς μήνες.

Τύποι
Η συγκεκριμένη μελέτη αξιολόγησε τέσσερις κοινούς τύπους μασκών: μια μάσκα Ν95, μια χειρουργική μάσκα τριών υφάνσεων, μια μάσκα διπλής ύφανσης από βαμβάκι και πολυεστέρα και μία βαμβακερή μάσκα παχιάς ύφανσης.

Όλες οι μάσκες αύξησαν το επίπεδο της υγρασίας στον εισπνεόμενο αέρα αλλά σε διαφορετικό βαθμό. Στις χαμηλότερες θερμοκρασίες αυξήθηκε σημαντικά το επίπεδο υγρασίας στο εσωτερικό για όλες τις μάσκες. Σε όλες τις θερμοκρασίες, η βαμβακερή μάσκα παχιάς ύφανσης αύξησε περισσότερο το επίπεδο της υγρασίας.

Το υψηλό επίπεδο υγρασίας αποτελεί κάτι που οι περισσότεροι χρήστες μάσκας το αισθάνονται αλλά χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι αυτή η υγρασία μπορεί να είναι επωφελής για τους ίδιους.

Πηγές: ΕΚΠΑ, iatronet

Σαρηγιάννης: «Προτείνω παράταση του lockdown για μια βδομάδα»

0

Για αποκλιμάκωση της πίεσης που προκαλεί η πανδημία στην Αττική ήδη από αύριο, έκανε λόγο ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Όπως εξήγησε αυτή έχουμε αύξηση στις ΜΕΘ αλλά όχι στα κρούσματα. «Αυτή την στιγμή είμαστε σε ηπια αυξητική πορεία. Στην Αττική θα έχουμε αποκλιμάκωση από αύριο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων τόνισε πως με τα στοιχεία που υπάρχουν θα πρότεινε παράταση του lockdown μια βδομάδα για την ασφαλή διαχείριση της κατάστασης μετά.

Ο ίδιος επεσήμανε πως στην Αττική τουλάχιστον πρέπει να μείνουμε παραπάνω μέσα. «Η τήρηση της καμπύλης προβλέπουμε ότι θα είναι παρόμοια με εκείνη του Νοεμβρίου».

Επιπλέον, σημείωσε πως σε συνδυασμό με την εμβολιαστική διαδικασία έχουμε μπει στον τελευταίο γύρο μέχρι το καλοκαίρι.

Πηγή: skai.gr

Μπαίνει στοπ στα ντελίβερι – «Παγώνουν» οι παραγγελίες λόγω κακοκαιρίας

0

Προβλήματα και στα delivery έφερε η κακοκαιρία στην Αττική, καθώς ελάχιστα είναι τα καταστήματα που εξυπηρετούν σήμερα λόγω των αντίξοων συνθηκών.

Ελάχιστα είναι τα μαγαζιά στις πλατφόρμες delivery που εξυπηρετούν σήμερα, καθώς τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και σε όλο το λεκανοπέδιο, οι δύσκολες καιρικές συνθήκες απο το πρωί δυσχεραίνουν τη δουλειά των διανομέων που προσπαθούν να παραδώσουν τις παραγγελίες.

foof

delivery 6

Μάλιστα η Wolt δεν πραγματοποιεί καμία παράδοση στην Αθήνα, ενώ στην δημοφιλή πλατφόρμα efood ελάχιστα είναι τα καταστήματα εστίασης που έχουν διαθέσιμη την σχετική υπηρεσία και εμφανίζονται στον χρήση ως κλειστά.

Στην ίδια μοίρα φαίνεται ότι βρίσκονται και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες δεν λόγω των καιρικών συνθηκών δεν θα μπορέσουν να εκτελέσουν σήμερα τις προγραμματισμένες παραγγελίες.

Μέτρα για τους εργαζόμενους ζητάει το συνδικάτο

Μέτρα από το υπουργείο Εργασίας και από τους εργοδότες ώστε να απαγορευτεί η διανομή με μηχανάκι για όσο κρατήσει η κακοκαιρία ζητά το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού της Αθήνας.

Παράλληλα το συνδικάτο καλεί τους εργαζόμενους διανομείς να αρνηθούν σε αυτές τις συνθήκες να πραγματοποιούν διανομή με μηχανάκι και ειδοποιούν άμεσα το σωματείο όταν εξαναγκάζονται να δουλέψουν με χιόνια.

Κλείνουν νωρίτερα τα σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών και προκειμένου οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν με ασφάλεια στα σπίτια τους τα σούπερ μάρκετ στην Περιφέρεια Αττικής θα λειτουργήσουν σήμερα έως τις 6 το απόγευμα.».

H Ιωάννα Τούνη βγήκε με το σουτιέν της στα χιόνια

0

Και όπως φαίνεται, δεν είναι η πρώτη φορά – Το έχει ξανατολμήσει παλαιότερα, με καυτό μπίκίνι
«Δεν άκουσα την μαμά μου & δεν πήρα ζακέτα. Καλά να πάθω!» σχολίασε στο instagram η ακαταπόνητη Ιωάννα Τούνη, δημοσιεύοντας μια πόζα της στα χιόνια, με παντελόνι, μπότες και… σουτιέν.

Η 27χρονη πρώην διαγωνιζόμενη του My Style Rocks αναζητά πάντα τρόπους για να μαγνητίζει τα likes και τα σχόλια των σχεδόν 689.000 followers της.

Κλείσιμο Εθνικής Οδού: Πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης

0

Πρόστιμο ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το κλείσιμο του δρόμου που αποφασίστηκε από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη – Σύμφωνα με την κυβέρνηση το κλείσιμο έγινε για «προληπτικούς λόγους»

Πρόστιμο ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το κλείσιμο του δρόμου, με απόφαση του Μ. Χρυσοχοΐδη.

Υπενθυμίζεται ότι η Εθνική Οδός έμεινε κλειστής για 24 ώρες από τις 7:00 το απόγευμα της Δευτέρας έπειτα από απόφαση της Πολιτικής Προστασίας, ενώ παρέμεινε ανοιχτή για έξι ώρες, από τη μία το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση το κλείσιμο της Εθνικής Οδού έγινε για «προληπτικούς λόγους», ενώ σχετικά με τη μη χρησιμοποίηση του «112» για να ενημερωθούν οι πολίτες, ο Νίκος Χαρδαλιάς δήλωσε πως «είχαν ενημερωθεί εγκαίρως οι δημοσιογράφοι για να ενημερώσουν το κοινό».

Ωστόσο, σύμφωνα με το tvxs.gr, η σχετική πρόβλεψη υπάρχει στον νόμο 4663/20 που ψηφίστηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο και προβλέπει πρόστιμο υπό προϋποθέσεις και εφόσον η κυκλοφορία διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για πάνω από μία ώρα.

Δηλαδή, ο ιδιώτης έχει υποχρέωση να κρατά τον δρόμο ανοιχτό, κάτι που σημαίνει ενεργοποίηση ενός κοστοβόρου μηχανισμού καθαριότητας και ασφάλειας των ανθρώπων, το οποίο δεν θα καταβληθεί αφού η προληπτική απόφαση ήταν του κράτους και όχι της εταιρείας.

ΣΥΡΙΖΑ: «Επιτελική ανικανότητα»

«Επιτελική ανικανότητα» καταλογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση σχετικά με τους χειρισμούς της απέναντι στην κακοκαιρία. Σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι «εδώ και δέκα μέρες το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη διαφήμιζε πόσο καλά προετοιμασμένο ήταν για το επερχόμενο κύμα κακοκαιρίας». Όμως, «μετά από δέκα μέρες «συσκέψεων», αυτό που κατάφερε με τα πρώτα χιόνια ήταν να αφήσει ολόκληρα νησιά χωρίς ρεύμα μέσα στον παγετό και εν τέλει να κόψει την Ελλάδα στα δύο με τη μόνη λύση που γνωρίζει διά πάσα νόσο: Απαγόρευση κυκλοφορίας». «Η επιτελική ανικανότητα στα καλύτερά της», σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Τέλος οι επαναλήψεις σίριαλ που έπαιζε ο Φιλιππίδης

0

Ο Πέτρος Φιλιππίδης παρέλαβε τις καταγγελίες σε βάρος του και ετοιμάζει υπόμνημα για να απαντήσει.

Στον Πέτρο Φιλιππίδη και τους δικηγόρους του δόθηκε ο φάκελος με τις καταγγελίες των γυναικών που τον κατηγορούν για εργασιακό εκφοβισμό και σεξουαλική παρενόχληση. Οι δικηγόροι του παρέλαβαν τις υποθέσεις που τον αφορούν από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ώστε ο ηθοποιός-σκηνοθέτης να ετοιμάσει την δική του απολογία-απάντηση τις επόμενες ημέρες. Προς το παρόν παραμένει άγνωστος ο αριθμός των καταγγελιών που τον αφορούν εκτός από αυτές που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας, με πληροφορίες να κάνουν λόγο για διψήφιο αριθμό.

Ο Πέτρος Φιλιππίδης δεν θα μεταβεί ο ίδιος στην συνεδρίαση του Πειθαρχικού όπου θα συζητηθεί η υπόθεσή του, αλλά θα απαντήσει με υπόμνημα και μάρτυρες που θα καταθέσουν υπέρ του σε κάποιες από αυτές.

Άγνωστο παραμένει επίσης εάν οι Άννα Μαρία-Παπαχαραλάμπους, Λένα Δροσάκη και Πηνελόπη Αναστασοπούλου θα παραστούν σε κάποια από τις συνεδριάσεις του Πειθαρχικού για την υπόθεση.

Τέλος και οι επαναλήψεις

Μετά την δημοσιοποίηση των καταγγελιών σε βάρος του και τη νοσηλεία του στο «Υγεία», ακολούθησε η απομάκρυνση του Πέτρου Φιλιππίδη από το σίριαλ «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» αλλά και την διαφημιστική καμπάνια της DIGEA, ενώ βέβαιη θεωρείται και η λήξη της συνεργασίας με τον θεατρικό επιχειρηματία Κάρολο Παυλάκη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, την ίδια στιγμή, όλα τα κανάλια που φιλοξένησαν σειρές με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη φέρονται αποφασισμένα να μην τις προβάλλουν ξανά ως επαναλήψεις.

Βγήκε εκχιονιστικό… στο Κολωνάκι – Απίστευτες εικόνες

0

Θέαμα δίχως προηγούμενο για τους κατοίκους του κέντρου – Δείτε φωτογραφίες από γειτονιές της Αθήνας ντυμένες στα λευκά

Πρωτόγνωρες εικόνες είδαν οι κάτοικοι στο Κολωνάκι λόγω της κακοκαιρίας που έχει σκεπάσει την χώρα ενώ έχει ντύσει στα λευκά ολόκληρη σχεδόν την Αττική.

Εκτός από το στρωμένο χιόνι στους δρόμους, σήμερα το πρωί, είδαν να κυκλοφορεί και ένα εκχιονιστικό! Μάλιστα, όπως περιέγραφε ο οδηγός του βαρέος οχήματος στον ΣΚΑΪ, είναι η πρώτη φορά που του συμβαίνει να πρέπει να βρεθεί στους κεντρικούς δρόμους του Κολωνακίου.

Κέρκυρα: Παρέλυσε στα κάτω άκρα γιατρός μετά τον εμβολιασμό του κατά του κορονοϊού

0

Για δεύτερη φορά η Κέρκυρα έρχεται στο επίκεντρο των εμβολιασμών. Μετά την υπόθεση της νοσοκόμας που εμφάνισε παράλυση στα κάτω άκρα και ο γιατρός Σπύρος Σκιαδόπουλος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο του νησιού με παράλυση στα κάτω άκρα, κόπωση και μυαλγίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες χτες έκανε την δεύτερη δόση του εμβολίου κατά του κορονοϊού. Το βράδυ δεν ένιωθε καλά με τον οργανισμό του να εξασθενεί και να νιώθει παράλυση στα κάτω άκρα και πόνους στην μέση.

skiadopoulos spyros

O Γιατρός Σ. Σκιαδόπουλος.

Από την πρώτη στιγμή οι γιατροί του νοσοκομείου έχουν προχωρήσει σε εξετάσεις για να διαπιστώσουν από τι προήλθε και να του χορηγήσουν την κατάλληλη αγωγή.

Πηγή: corfutvnews.gr

Να απαγορευτεί το delivery με μηχανάκι για όσο κρατήσει η κακοκαιρία ζητούν οι φορείς των διανομέων

0

Τροχαίο ατύχημα συνέβη χθες βράδυ σε εργαζόμενο διανομέα στην Αθήνα, λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου εν μέσω πλήρους εξέλιξης της κακοκαιρίας. Εικόνες με διανομείς που προσπαθούν μέσα στον χιονιά να κάνουν τη δουλειά τους βάζοντας σε ρίσκο τη ζωή τους κάνουν τον γύρο του διαδικτύου. Να αρνηθούν τη διανομή με μηχανάκι για όσες μέρες κρατά η κακοκαιρία καλεί τους εργαζόμενους σε delivery το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού της Αθήνας, ενώ ζητά μέτρα από το υπουργείο Εργασίας και από τους εργοδότες ώστε να απαγορευτεί η διανομή με μηχανάκι αυτές τις μέρες.

Συνεχίζουν να εργάζονται σε ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες οι διανομείς παρά τον χιονιά.

Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου έχει ζητήσει να απαγορευτεί η διανομή με μηχανάκι για όσες μέρες κρατήσει η «Μήδεια» και να παρθούν άμεσα μέτρα με ευθύνη του υπουργείου Εργασίας και των εργοδοτών. Αλλιώς θα πρέπει να διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα της υγείας και της ασφάλειας των διανομέων με ευθύνη της εργοδοσίας, όπως τονίζει η ΣΒΕΟΔ που τονίζει την ανάγκη να ενταχτούν στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα όσοι εργαζόμενοι δουλεύουν με την ειδικότητα του διανομέα. Και σημειώνει πως η κυβέρνηση και οι εργοδότες «πρέπει άμεσα να πάρουν μέτρα για τη προστασία και ασφάλεια των διανομέων».

Μέτρα από το υπουργείο Εργασίας και από τους εργοδότες ώστε να απαγορευτεί η διανομή με μηχανάκι για όσο κρατήσει η κακοκαιρία ζητά το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού της Αθήνας. Παράλληλα το συνδικάτο καλεί τους εργαζόμενους διανομείς να αρνηθούν σε αυτές τις συνθήκες να πραγματοποιούν διανομή με μηχανάκι και ειδοποιούν άμεσα το σωματείο όταν εξαναγκάζονται να δουλέψουν με χιόνια.

Το Συνδικάτο, «καλεί όλους τους συναδέλφους διανομείς να αρνηθούν σε αυτές τις συνθήκες τη διανομή με μηχανάκι, να ειδοποιήσουν άμεσα σε περίπτωση που εξαναγκάζονται να δουλέψουν με το χιονιά». Η κυβέρνηση και οι εργοδότες, τονίζει, «πρέπει άμεσα να πάρουν μέτρα για τη προστασία και ασφάλεια των διανομέων».

Πολλοί εργοδότες, σημειώνει, «ήδη προτείνουν στους διανομείς να χρησιμοποιούν τα δικά τους αυτοκίνητα για τη διανομή, θέλοντας να μεταφέρουν ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες όλο το κόστος στους ίδιους τους εργαζόμενους». «Απαιτούμε: Να απαγορευτεί η διανομή με μηχανάκι για όσες μέρες κρατήσει η κακοκαιρία. Να διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα της υγείας και της ασφάλειας των διανομέων με ευθύνη της εργοδοσίας . Να ενταχτούν στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα όσοι εργαζόμενοι δουλεύουν με την ειδικότητα του διανομέα. Δεν θα θυσιάσουμε την ζωή μας για τα κέρδη των αφεντικών!» καταλήγει η ανακοίνωση.

«Μήδεια»: Ο Αλέξης Τσίπρας και τα παιδιά του παίζουν με το χιόνι

0

Διαφορετικό και πιο χαλαρό το σημερινό πρωινό για τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, που απόλαυσε ξεχωριστές στιγμές με τα αγόρια του.

Μπορεί η κακοκαιρία «Μήδεια» να προκαλεί σημαντικά προβλήματα, όμως για τα παιδιά, ιδίως στην Αττική, δεν ήταν παρά ένα «δώρο», καθώς το χιόνι έκανε την εμφάνιση του, σε πολλές περιοχές πυκνό, δίνοντας τους την ευκαιρία για παιχνίδι και στιγμές ξεγνοιασίας.

1100 bd5d32fc 6de2 443d 8df2 e4e6f6e1c993

Εξαίρεση δεν θα μπορούσαν να είναι ο Ορφέας και ο Φοίβος, οι δύο γιοί του Αλέξη Τσίπρα, που θέλησαν να «εκμεταλλευθούν» το χιόνι που είχε μαζευτεί στο μπαλκόνι του σπιτιού τους και να παίξουν, μαζί φυσικά με τον μπαμπά τους που δεν τους χάλασε το χατήρι.

1100 6e5d04da a9df 44f9 aa5c df9d0e18d4de

Μάλιστα, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θέλησε να μοιραστεί αυτές τις ιδιαίτερες και ανθρώπινες στιγμές, με τους διαδικτυακούς του φίλους, ανεβάζοντας στα social media ορισμένες φωτογραφίες, μεταξύ άλλων και αυτές με τον ίδιο και τα αγόρια του να φτιάχνουν ένα χιονάνθρωπο, αλλά και τον σκύλο της οικογένειας, που δείχνει να απολαμβάνει το χιόνι.

1100 4364916d 3e0e 4ef2 ae8e c3f1c7ed25a1

Συνόδευσε την ανάρτηση του, με το σχόλιο «Ένα διαφορετικό πρωινό στην Αθήνα, λίγο πριν το γραφείο!».