Από 1η Ιανουαρίου 2028 η είσπραξη θα γίνεται απευθείας από τους δήμους
Μια ριζική μεταρρύθμιση που αλλάζει πλήρως τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες θα εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση φέρνει η κυβέρνηση. Από την 1η Ιανουαρίου 2028, τα δημοτικά τέλη αποσυνδέονται οριστικά από τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας και η είσπραξή τους θα πραγματοποιείται απευθείας από τους ίδιους τους δήμους.
Δείτε το βίντεο:
Τη σχετική νομοθετική προσθήκη ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης που συζητείται και ψηφίζεται σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, από την Ολομέλεια της Βουλής.
Η νέα αυτή ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα έκδοσης Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα καθορίσει όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες της μετάβασης. Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, κεντρικός στόχος της πρωτοβουλίας είναι «να αποχωριστούν τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος». Παράλληλα, ο ίδιος επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη αλλαγή δεν αποτελεί μια μονομερή κυβερνητική απόφαση, αλλά ικανοποιεί ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα τόσο των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και των ιδιωτικών παρόχων ενέργειας, οι οποίοι επιθυμούσαν να σταματήσουν να λειτουργούν ως εισπρακτικοί μηχανισμοί τρίτων.
Μιλώντας σε κοινοβουλευτικούς συντάκτες στο περιστύλιο της Βουλής, ο Θεόδωρος Λιβάνιος θέλησε να καθησυχάσει τους πολίτες, ξεκαθαρίζοντας ότι η μεταρρύθμιση αυτή δεν επιφέρει καμία απολύτως αλλαγή επί της ουσίας ή του ύψους των δημοτικών τελών, αλλά αφορά αποκλειστικά και μόνο το κανάλι μέσα από το οποίο αυτά θα καταβάλλονται. Για την ολοκλήρωση και την ασφαλή οργάνωση αυτού του σύνθετου εγχειρήματος απαιτείται εύλογο χρονικό διάστημα, και για τον λόγο αυτό ως επίσημη ημερομηνία έναρξης του νέου σχεδίου ορίστηκε η 1η Ιανουαρίου 2028.
Αναφορικά με το πώς θα λειτουργεί στην πράξη η νέα διαδικασία, ο υπουργός Εσωτερικών αποκάλυψε ότι η εφαρμογή του θα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τη δομή και τη φιλοσοφία του ΕΝΦΙΑ. Με βάση αυτό το μοντέλο, το συνολικό ποσό των δημοτικών τελών θα βεβαιώνεται κεντρικά μία φορά το έτος. Το ειδοποιητήριο θα εκδίδεται και θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον λογαριασμό του κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να αποπληρώνει την οφειλή του σταδιακά, σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, διευκολύνοντας έτσι τον προγραμματισμό του οικογενειακού του προϋπολογισμού.
