Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2024
ΕλλάδαΤο πρόσωπό του για εκατομμύρια Χριστιανούς είναι ταυτισμένο με του Θεανθρώπου –...

Το πρόσωπό του για εκατομμύρια Χριστιανούς είναι ταυτισμένο με του Θεανθρώπου – Τί απέγινε ο Ρόμπερτ Πάουελ μετά τον ρόλο

Το πρόσωπό του για εκατομμύρια Χριστιανούς είναι ταυτισμένο με του Θεανθρώπου- Τί απέγινε ο Ρόμπερτ Πάουελ μετά τον ρόλο που στιγμάτισε όλη του τη ζωή;

Ο Ρόμπερτ Πάουελ, ήταν ακριβώς στην ηλικία που είχε και ο Χριστός στην έναρξη της επίγειας διακονίας του, όταν είχε την ευκαιρία να περάσει από το κάστινγκ του Φράνκο Τζεφιρέλι για τη σειρά που ετοίμαζε ο μεγάλος σκηνοθέτης. Ήταν ακριβώς 31 ετών.

Ο Ρόμπερτ Πάουελ, το πρόσωπο του οποίου ανά τον κόσμο είναι το πλέον αναγνωρισμένο ως ο Ιησούς  από τη Ναζαρέτ, γεννήθηκε την 1η Ιουνίου του 1944, στο Σάφορντ της Β. Αγγλίας και ήταν ο νεότερος από τα τρία παιδιά της οικογένειας Πάουελ.

Το παιδί με τα διάφανα γαλάζια μάτια σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, εκεί όπου είχε και την πρώτη του επαφή με το θέατρο, παίζοντας σε θεατρικά έργα της Σχολής του.

4853764 jesusofnazarethcarltonrobertpowell jpeg3e180e92b57da37ee86a478ae26e7e9e

Η επιλογή για το ρόλο που τον στιγμάτισε –  Πώς επηρέασε την προσωπική του ζωή 

Το 1964 μετακομίζει στο Λονδίνο και δεν σταματά να ασχολείται με το θέατρο, αφού το μικρόβιο έχει μπει στο αίμα του για τα καλά.

Ήταν 1975 και ήδη έχει ήδη διαγράψει μια πορεία, παίζοντας σε διάφορες ταινίες, όπως τις «The Asphyx», «Doomwatch» και «Mahler».  Εκείνη τη στιγμή, ο  Φράνκο Τζεφιρέλι αποφάσισε να ξεκινήσει την πραγματοποίηση της νέας τηλεοπτικής σειράς 6 επεισοδίων για το NBC, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ».

Ο Τζεφιρέλι αρχικά προόριζε τον Πάουελ, για το ρόλο του Ιούδα, αφού για το ρόλο του Χριστού επιθυμούσε διακαώς ένα γνωστό όνομα, όπως ο  Αλ Πατσίνο ή ο  Ντάστιν Χόφμαν.

Όταν όμως, συνάντησε τον Πάουελ από κοντά και είδε τα παράξενα και διαπεραστικά μάτια του θέλησε να του εμπιστευθεί  τον ρόλο του Χριστού.  Τον έστειλε να ετοιμαστεί και μόλις τον είδε δεν είχε καμμία αμφιβολία. Ο 31χρονος Ρόμπερτ Πάουελ έμοιαζε καταπληκτικά στην εικόνα που έχει ο περισσότερος κόσμος για τον Χριστό.

Τα γυρίσματα της σειράς έγιναν στην Τυνησία και το Μαρόκο και κράτησαν εννέα ολόκληρους μήνες. Οι περισσότεροι ηθοποιοί που επιλέχθηκαν για το καστ ανήκαν στην κατηγορία των θρύλων του κινηματογράφου:Τζέιμς Μέισον, Πίτερ Ουστίνοφ, Άντονι Κουίν, Ραλφ Ρίτσαρντσον, Λόρενς Ολίβιε, Κρίστοφερ Πλάμερ, Κλαούντια Καρντινάλε, Αν Μπάνκροφτ, Μάικλ Γιορκ, Ίαν Μακ Σέιν και ο Έλληνας Γιώργος Βογιατζής που είχε ξεχωρίσει στο Χόλιγουντ και τις διεθνείς παραγωγές και ερμήνευσε τον ρόλο του Ιωσήφ.

telemmglpict000073648513 trans nvbqzqnjv4bqyntj27do1a uef6jnsg5nlils1kdl2 31boe1qztynw

Γιατί ο Πάουελ παντρεύτηκε πριν τα γυρίσματα

Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της σειράς ο Ρόμπερτ Πάουελ παντρεύτηκε την αρραβωνιαστικιά του Μπάρμπαρα Λορντ, γιατί ο παραγωγός Sir Λιού Γκρέιντ δεν δεχόταν ο ηθοποιός που έπαιζε τον Χριστό να ζει στην αμαρτία!

Η αρραβωνιαστικιά του ήταν χορεύτρια και ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα μόλις πρωτογνωρίστηκαν. Οι δυο τους ζουν ευτυχισμένοι και πολύ ερωτευμένοι μέχρι και σήμερα. Το ζευγάρι απέκτησε δυο παιδιά, τον Μπάρνι και την Κέιτ, και πρόσφατα ο Πάουελ δήλωσε σε συνέντευξή του ότι θα ήθελε να αποκτήσει εγγόνια.

Ο ρόλος του Χριστού 

Για τον Πάουελ ο ρόλος του Χριστού ήταν απλώς ένας ακόμη ρόλος. Ήθελε όμως, περισσότερο παρά ποτέ να ανταποκριθεί με σοβαρότητα και να τον αποδώσει όσο πιο πιστά μπορούσε. Ο ίδιος έχει ομολογήσει ότι μετά από αυτόν τον ρόλο δεν ήταν πια ο ίδιος.

Η συνέντευξη του στο περιοδικό «Movie Stars magazine» τον Μάιο του 1977

– Ο Χριστιανισμός
«Υπήρχε μία άποψη για τον χριστιανισμό που πάντοτε με στενοχωρούσε. Το μήνυμα του Χριστιανισμού είναι τόσο απλό, αλλά τα διάφορα δόγματα το έκαναν πολύπλοκο. Και αυτό με έκανε να μην θέλω να ασχοληθώ με το θέμα Χριστός. Πριν ξεκινήσω το φιλμ δεν είχα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την θρησκεία και δεν είχα καμία απολύτως άποψη για το πρόσωπο του Χριστού. Τώρα, πιστεύω στον Χριστό και στην Θεότητά Του, αν και δεν πηγαίνω απαραίτητα σε κάποια εκκλησία.

– Ο ρόλος
Πριν πάρω το συγκεκριμένο ρόλο οι γνώσεις μου για τον Χριστό ήταν πολύ περιορισμένες. Ότι θυμόμουν από το κατηχητικό και κάποιες θρησκευτικές ιστορίες. Γνώριζα ότι όλα αυτά δεν θα ήταν ικανά για να μπορέσω να αποδώσω, ως ηθοποιός, τον χαρακτήρα του Χριστού. Έτσι άρχισα να μελετώ τη Βίβλο με πολύ προσοχή, κομμάτι – κομμάτι, κάτι που δεν είχα κάνει ποτέ μέχρι τότε. Επίσης, μελετούσα και άλλα βιβλία με σχόλια για την Βίβλο επειδή με ενδιέφερε να μάθω τι ιδέα είχαν και άλλοι άνθρωποι για Εκείνον.Ύστερα από τον ρόλο μου ως Χριστός όλους αυτούς τους μήνες, θα ήταν πολύ δύσκολο να μην πιστέψω σε Αυτόν. Πολλές σκηνές με άγγιξαν, όπως η σκηνή στο Όρος των Ελαιών, που άρχισα να κλαίω. Ο Φράνκο Τζεφιρέλι  αποφάσισε να κρατήσει την σκηνή αυτή έτσι όπως ήταν. Το να υποδυθώ τον Χριστό δεν με οδήγησε να παρακολουθήσω προγενέστερους ηθοποιούς που τον υποδύθηκαν. Δεν είδα καμία από τις ταινίες «Η Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου» (The Greatest StoryEver Told -1965) και «Βασιλεύς Βασιλέων» (King of Kings-1961). Δε θα ήθελα να επηρεαστώ από κανέναν.

-Η προσωπικότητα του Χριστού μέσα από τα μάτια του
Στον Χριστό βλέπω ένα συνδυασμό και ανθρώπου και Θεού. Ήταν ένας άνθρωπος που πήγε κόντρα στο σύστημα της εποχής Του. Δεν είναι ένας θυμωμένος Χριστός. Δεν ήταν όμως, ούτε ένας «ήσυχος» και «ευχάριστος» άνθρωπος. Δεν υπολόγιζε το οποιοδήποτε κόστος και απαιτούσε να κάνουν το ίδιο και οι δικοί Του. Οι ακόλουθοί Του θα έπρεπε να απελευθερωθούν όχι από λίγα μόνο πράγματα, αλλά από όλα και να Τον ακολουθήσουν. Η μόνη στιγμή που ο Θεός άφησε τον Χριστό ήταν όταν ήταν επάνω στο Σταυρό καρφωμένος. Ήταν φυσικά το σχέδιο του Θεού να αφήσει να πεθάνει ο Χριστός σαν ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος. Γνωρίζει όμως, ότι ο Χριστός θα προχωρήσει και θα φτάσει έως το τέλος.

Το ξύλο που κουβαλούσα ήταν πραγματικά ασήκωτο, επειδή ο Φράνκο ήθελε να αποτυπωθεί επάνω μου το πραγματικό αίσθημα του πόνου. Και έτσι έγινε. Την πρώτη φορά που γυρίσαμε την σκηνή, γλίστρησα και εάν κάποιος δεν έπιανε τα σκοινιά για να συγκρατηθεί το ξύλο θα είχα σπάσει τη μέση μου. Τη σκηνή τη γυρίσαμε σε μία αρκετά κρύα ημέρα, με αποτέλεσμα στο τέλος να πέσω στο κρεβάτι με βαριά γρίπη.

Με ρώτησαν αν πιστεύω ότι ο Χριστός είχε ερωτική ζωή. Νομίζω ότι όχι. Ο Χριστός, κατά τη γνώμη μου, αφιέρωσε το 100% της ενέργειάς Του στην αποστολή Του. Νομίζω ότι το σεξ δεν είναι απαραίτητο για κάθε άνθρωπο. Άλλωστε ο Χριστός δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι 2000 χρόνια μετά τον θάνατό Του κανένας σχεδόν δεν δίνει προσοχή στο μήνυμα που έφερε στη γη ο Χριστός. Δεν έχει πεθάνει μάταια, όμως ελπίζω».

Τι απέγινε ο Πάουελ μετά τον Ιησού της Ναζαρέτ

Μετά την προβολή της υπερπαραγωγής του Φράνκο Τζεφιρέλι, ο Ρόμπερτ Πάουελ προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το όνομά του στο Χόλιγουντ. Δυστυχώς, όμως, για εκείνον, οι περισσότεροι σκηνοθέτες δεν τόλμησαν να δώσουν στον άνθρωπο που υποδύθηκε τον Θεάνθρωπο ένα γήινο ρόλο.

Η απουσία του ονόματός του από διεθνή δρώμενα στάθηκε η αιτία να ισχυριστούν πολλοί ότι οι διάφορες ανυπόστατες φήμες που κυκλοφόρησαν ήταν γεγονός. Άλλωστε η «κατάρα του Ιησού» που έχει συνοδεύσει πολλούς ηθοποιούς που τον υποδύθηκαν είναι πάντα πιο δυνατή από οποιαδήποτε φυσιολογική κατάσταση. Είπαν για τον Πάουελ ότι τρελάθηκε, ότι αυτοκτόνησε, ότι είναι άστεγος.

Ποια είναι όμως, η αλήθεια; Ο Βρετανός ηθοποιός χαίρει άκρας υγείας, έχει ζήσει μια φυσιολογική ζωή, έχει μια υπέροχη οικογένεια και όλα αυτά τα χρόνια μετά τον Ιησού της Ναζαρέτ (έχουν περάσει 44 χρόνια από τα γυρίσματα) δούλευε ανελλιπώς σε εγχώριες Βρετανικές τηλεοπτικές σειρές και ευρωπαϊκές ταινίες.

Μάλιστα το 2014 ήταν ο πρωταγωνιστής της παράστασης «Black Coffee», του έργου της Αγκάθα Κρίστι, δηλαδή ο αξεπέραστος Ηρακλής Πουαρό.

Τα πιο σημαντικά