Θρήνος για το θάνατο του 43χρονου εν ενεργεία αστυνομικού
Στο πένθος έχει βυθιστεί η Ελληνική Αστυνομία και η τοπική κοινωνία της Λαμίας, μετά τον ξαφνικό θάνατο 43χρονου αστυνομικού, πατέρα δύο παιδιών.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το lamiareport.gr «έφυγε» αιφνίδια από τη ζωή, σε ηλικία 43 ετών, εν ενεργεία αστυνομικός πατέρας δύο μικρών παιδιών.
Ο άτυχος άνδρας σήμερα είχε ρεπό από την υπηρεσία του και την ώρα που η σύζυγός του πήγε να τον ξυπνήσει διαπίστωσε ότι δεν είχε τις αισθήσεις του. Κλήθηκε άμεσα ΕΚΑΒ, με τους διασώστες να ξεκινούν ΚΑΡΠΑ, προσπάθειες που συνεχίστηκαν και στο Νοσοκομείο Λαμίας, χωρίς δυστυχώς αποτέλεσμα.
Σοκαρισμένοι οι συνάδελφοί του, δεν μπορούν να πιστέψουν το κακό νέο. Συγχρόνως από το ΑΤ Λαμίας δόθηκε παραγγελία στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Στερεάς, για να διενεργηθεί νεκροψία – νεκροτομή, προκειμένου να βρεθούν τα ακριβή αίτια που έκοψαν τόσο πρόωρα και αιφνίδια το νήμα της ζωής του αγαπητού συναδέλφου τους.
Η Ένωση Επιχειρήσεων Αρτοποιίας Ζαχαροπλαστικής αναφέρεται στις ανατιμήσεις, το κόστος ενέργειας και τις οικονομικές υποχρεώσεις που υφίστανται οι επιχειρήσεις, κρούοντας το καμπανάκι για την επιβίωση του κλάδου
Κραυγή αγωνίας εκπέμπουν οι επαγγελματίες του κλάδου της αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής, τονίζοντας πως περισσότερα από 3.000 αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία και πρατήρια του κλάδου έχουν βάλει λουκέτο μόνο τους τελευταίους 30 μήνες στην Ελλάδα.
Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Αρτοποιίας Ζαχαροπλαστικής (Ε.ΕΠ.Α.Ζ.) σημειώνει ότι ο κλάδος στην Ελλάδα πλέον απειλείται με αφανισμό, δηλώνοντας πως «ακόμα και οι πιο κακόπιστοι βλέπουν πλέον ότι η κραυγή αγωνίας της Ε.ΕΠ.Α.Ζ. από την πρώτη ημέρα ίδρυσής της, το 2023, αφορά μια ζοφερή πραγματικότητα, που προκαλεί ασφυξία στην πιο παραδοσιακή και αγαπητή στους συμπολίτες μας μορφή επιχείρησης: τον φούρνο και το ζαχαροπλαστείο».
«Από την εποχή της πανδημίας και μετά, έχουν σημειωθεί πρωτοφανείς ανατιμήσεις από 100% έως και 400% σε βασικές πρώτες ύλες, εκ των οποίων τις περισσότερες τις έχουν απορροφήσει οι επιχειρήσεις και μικρό μέρος μόνο έχει περάσει στις τιμές των προϊόντων, καθώς οι άνθρωποι του κλάδου συμμερίζονται την έντονη οικονομική πίεση που βιώνουν οι συμπολίτες μας» υπογραμμίζει η Ένωση προσθέτοντας πως «κατά το ίδιο διάστημα, το κόστος της ενέργειας έφτασε έως και να τετραπλασιαστεί» και πως «την τελευταία πενταετία οι επιχειρήσεις έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με βροχή νέων υποχρεώσεων – “εμφυτευμάτων”, που αφορούν είτε την ψηφιοποίηση των οικονομικών διαδικασιών είτε περιβαλλοντικά τέλη και κανονισμούς, μεταξύ άλλων».
«Οι αντοχές επιχειρηματιών και εργαζομένων που υπηρετούν τον κλάδο, τελειώνουν. Ωστόσο, επειδή διαχρονικά η Ε.ΕΠ.Α.Ζ. δεν θέλει να είναι μέρος του προβλήματος, αλλά μέρος της λύσης, έστω και τώρα πρέπει να εισακουστούν οι προτάσεις μας, που στόχο έχουν το αρτοζαχαροπλαστείο να προστατευτεί για να μείνει ζωντανό» υπογραμμίζει η Ένωση παραθέτοντας τις προτάσεις της.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Επιχειρήσεων Αρτοποιίας Ζαχαροπλαστικής:
«Σχεδόν ένας χρόνος έχει περάσει από την ανοιχτή επιστολή – σήμα κινδύνου που είχε αποστείλει τον περασμένο Μάρτιο στον Πρωθυπουργό η Ένωση Επιχειρήσεων Αρτοποιίας Ζαχαροπλαστικής (Ε.ΕΠ.Α.Ζ.) και στο ξεκίνημα του 2026 η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί αλλά, αντιθέτως, επιβεβαιώνει τον φόβο που έχει εκφράσει η Ε.ΕΠ.Α.Ζ. ότι ο κλάδος αρτοποιίας – ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα απειλείται με αφανισμό!
Περισσότερα από 3.000 αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία και πρατήρια του κλάδου έχουν βάλει λουκέτο μόνο τους τελευταίους 30 μήνες στην Ελλάδα, ενώ ο ρυθμός των νέων λουκέτων είναι πλέον τέτοιος που οδηγεί μαθηματικά στον αφανισμό του κλάδου.
Ακόμα και οι πιο κακόπιστοι βλέπουν πλέον ότι η κραυγή αγωνίας της Ε.ΕΠ.Α.Ζ. από την πρώτη ημέρα ίδρυσής της, το 2023, αφορά μια ζοφερή πραγματικότητα, που προκαλεί ασφυξία στην πιο παραδοσιακή και αγαπητή στους συμπολίτες μας μορφή επιχείρησης: τον φούρνο και το ζαχαροπλαστείο.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι θέσεις και προτάσεις της Ε.ΕΠ.Α.Ζ. που λοιδορήθηκαν και απαξιώθηκαν όταν είχαν δημόσια παρουσιαστεί, υιοθετούνται σήμερα από τους τότε επικριτές τους. Κάλλιο αργά παρά ποτέ, αφού ο κοινός στόχος είναι η διάσωση των επιχειρήσεων του κλάδου.
Ποια είναι η πραγματικότητα που δεν έχει αλλάξει:
Από την εποχή της πανδημίας και μετά, έχουν σημειωθεί πρωτοφανείς ανατιμήσεις από 100% έως και 400% σε βασικές πρώτες ύλες, εκ των οποίων τις περισσότερες τις έχουν απορροφήσει οι επιχειρήσεις και μικρό μέρος μόνο έχει περάσει στις τιμές των προϊόντων, καθώς οι άνθρωποι του κλάδου συμμερίζονται την έντονη οικονομική πίεση που βιώνουν οι συμπολίτες μας,
Κατά το ίδιο διάστημα, το κόστος της ενέργειας έφτασε έως και να τετραπλασιαστεί (2022) και πλέον είναι σταθερά περίπου διπλάσιο σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα (2020),
Ταυτόχρονα, την τελευταία πενταετία οι επιχειρήσεις έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με βροχή νέων υποχρεώσεων – “εμφυτευμάτων”, που αφορούν είτε την ψηφιοποίηση των οικονομικών διαδικασιών είτε περιβαλλοντικά τέλη και κανονισμούς, μεταξύ άλλων. Ενδεικτικά αναφέρονται:
My DATA
Διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών με e-send
Διασύνδεση συστημάτων POS με ταμειακά συστήματα (με πρόσθετο κόστος για αλλαγή συστημάτων)
Κόστος για αγορά, διασύνδεση και συντήρηση λογισμικών, με τεχνικά προβλήματα και βαριά πρόστιμα 10.000-20.000€
Ψηφιακή κάρτα εργασίας
Ψηφιακά δελτία αποστολής
Δημιουργία λογαριασμού IRIS
Δημιουργία νέας πλατφόρμας για νέες αδειοδοτήσεις, με πρόσθετο κόστος για τα παλαιά καταστήματα ώστε να ανέβουν και αυτά στην πλατφόρμα
Υποχρέωση ασφάλισης καταστημάτων και εξοπλισμού επ’ απειλή προστίμου της τάξης των 10.000€
Υποχρέωση πιστοποίησης των εργαζομένων στην εστίαση, με κόστος παράβολου 50€ ανά εργαζόμενο
Πέρα από τη συμμόρφωση προς αυτές τις υποχρεώσεις (και το κόστος προσαρμογής), ακόμα και η παρακολούθηση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου είναι εξαιρετικά δύσκολη για τις επιχειρήσεις. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές δημοσιεύθηκαν 17 αποφάσεις και εγκύκλιοι. Συνολικά, δε, μόνο εντός του 2024 δημοσιεύθηκαν 1.476 αποφάσεις και 50 νόμοι!
Προφανώς, δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με το Global Index Complexity 2025 του TMS Group, η Ελλάδα καταλαμβάνει την αρνητική πρωτιά μεταξύ 79 χωρών, ως η χώρα με το χειρότερο ρυθμιστικό περιβάλλον για να διατηρεί κανείς επιχείρηση…
Την ίδια ώρα, μάλιστα, παρά την παράταση έως 31 Δεκεμβρίου 2026 της υποχρέωσης εγγραφής και απογραφής στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων OpenBusiness, οι επιχειρήσεις που ανταποκρίθηκαν εγκαίρως και εγγράφηκαν στο Σύστημα εντός του 2025 όχι μόνο δεν έχουν βοηθηθεί για την ομαλή προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα, αλλά έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με μπαράζ ελέγχων για μία υποχρέωση η οποία για την υπόλοιπη αγορά –τυπικά τουλάχιστον– δεν υφίσταται ακόμα!
Περισσότερες από 25 διαφορετικές υπηρεσίες πραγματοποιούν αλληλεπικαλυπτόμενους ελέγχους, συντηρώντας ένα δυσκίνητο και αντιλειτουργικό γραφειοκρατικό περιβάλλον για τη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και μία συνεχή πηγή προστίμων υπέρ των δημοσίων εσόδων…
Και φυσικά, παραμένει το τεράστιο πρόβλημα έλλειψης ικανοποιητικού αριθμού ποιοτικού προσωπικού, το οποίο δημιουργεί υψηλότατη και συχνότατη ανακύκλωση προσωπικού στα καταστήματα, αυξάνοντας επιπλέον το –ήδη επιβαρυμένο από τις συνεχείς αυξήσεις μισθών– εργατικό κόστος.
Οι αντοχές επιχειρηματιών και εργαζομένων που υπηρετούν τον κλάδο, τελειώνουν. Ωστόσο, επειδή διαχρονικά η Ε.ΕΠ.Α.Ζ. δεν θέλει να είναι μέρος του προβλήματος, αλλά μέρος της λύσης, έστω και τώρα πρέπει να εισακουστούν οι προτάσεις μας, που στόχο έχουν το αρτοζαχαροπλαστείο να προστατευτεί για να μείνει ζωντανό:
– Ανακήρυξη της αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής ως προστατευόμενου κλάδου, ώστε να αναδειχθεί και προστατευτεί το αρτοζαχαροπλαστείο ως επιχείρηση με πολιτισμική διάσταση και ειδική κοινωνική βαρύτητα για την Ελλάδα
– Διαμόρφωση ενός νομοθετικού πλαισίου που θα λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων του κλάδου, θα είναι απλό, λειτουργικό και θα εξαλείφει την πολυνομία και την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων που δημιουργούν συνθήκες μη νομιμότητας
– Γενναία ρύθμιση για τη στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου έναντι του υπέρογκου κόστους ενέργειας, που απειλεί τη βιωσιμότητά τους και πιέζει ανοδικά τις τιμές των αγαθών πρώτης ανάγκης
– Καλύτερη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές για τη διαμόρφωση και την εφαρμογή πολιτικών με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την κατάργηση ατελέσφορων μέτρων όπως το ειδικό τέλος για τα πλαστικά μιας χρήσης
– Το αρτοζαχαροπλαστείο πρέπει να προστατευτεί για να μείνει ζωντανό. Ελπίζουμε αυτήν τη φορά οι αρμόδιοι να μας ακούσουν, προτού η αγορά μας διαλυθεί εντελώς.
Υπό το βάρος της γενικότερης ανασφάλειας, αλλά και με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση του μέλλοντος των παιδιών τους, ο Σάκης Ρουβάς και η Κάτια Ζυγούλη φέρονται να προχώρησαν σε κινήσεις τακτοποίησης της σημαντικής περιουσίας που έχουν αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Στο χαρτοφυλάκιό τους περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η βίλα στο Νέο Βουτζά, κατοικία στην Κέρκυρα, καθώς και έκταση 37 στρεμμάτων στον Βόλο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Ciao, ο δημοφιλής τραγουδιστής, ο οποίος παραμένει επαγγελματικά ενεργός ακόμη και σε δύσκολες περιόδους, έχει καταφέρει μέσα από τη μακρόχρονη πορεία του να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα αξιόλογη περιουσία. Αυτή περιλαμβάνει ακίνητα, ρευστά διαθέσιμα, αλλά και επενδύσεις.
Όπως αναφέρεται, το ζευγάρι αποφάσισε η περιουσία αυτή να κατανεμηθεί στα τέσσερα παιδιά τους — τις δύο κόρες και τους δύο γιους που έχουν αποκτήσει από τον γάμο τους — με στόχο την οικονομική τους εξασφάλιση.
Η κατανομή της περιουσίας: Τα ακίνητα σε Νέο Βουτζά, Κέρκυρα και Βόλο
Φυσικά, η “μοιρασιά” αυτή δεν αφορά το σήμερα, αλλά το τι θα πάρει καθένα από τα παιδιά στο μέλλον, αφότου ενηλικιωθούν. Όμως, ο Σάκης θεώρησε καλό να βάλει από τώρα σε τάξη τα πράγματα, ώστε να ησυχάσει από αυτό και να αισθάνεται ήρεμος και ασφαλής
Έτσι, η βίλα στο Νέο Βουτζά μοιράζεται ανάμεσα στα δύο αγόρια του, τον Αλέξανδρο και τον Απόλλωνα, ενώ στα δύο κορίτσια, την Αριάδνη και την Αναστασία πηγαίνει το πλαϊνό οικόπεδο, εκεί όπου υπάρχουν και τα θερμοκήπια της οικογένειας.
Πέρα από το σπίτι στον Βουτζά, υπάρχουν και τα οικογενειακά περιουσιακά στοιχεία του τραγουδιστή στην Κέρκυρα.
Εκεί και πάλι τα πράγατα μοιράζονται, με το σπίτι να πηγαίνει στα κορίτσια και ένα μεγάλο οικόπεδο που έχει ο τραγουδιστής να μοιράζεται στα αγόρια.
Στο Βόλο τώρα, ο τραγουδιστής έχει αγοράσει μια έκταση πολλών στρεμμάτων, στην οποία δημιουργεί μια επιχειρηματική επένδυση, παραγωγής ενέργειας.
Αυτό θα μοιραστεί από 25% σε κάθε παιδί, με την επικαρπία να μέει στη μητέρα τους, την Κάτια Ζυγούλη.
Το ίδιο θα συμβεί και με ένα καταπίστευμα που έχει δημιουργήσει ο τραγουδιστής και το οποίο περιλαμβάνει άγνωστο ποσό μετρητών.
Αυτά θα μοιραστούν ισόποσα στα τέσσερα παιδιά του, ενώ σε περίπτωση που συμβεί κάτι στον ίδιον, τη διαχείριση θα έχει η Κάτια Ζυγούλη.
Το Πάσχα 2026 θα έρθει φέτος νωρίτερα, γεγονός που επηρεάζει τη διάρκεια των μαθημάτων την άνοιξη και τον προγραμματισμό των σχολικών διακοπών.
Πριν από το Πάσχα, πρώτο στη σειρά είναι το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας στις 23 Φεβρουαρίου, το οποίο θα λειτουργήσει ως προάγγελος των πασχαλινών διακοπών. Οι συγκεκριμένες αργίες αποτελούν ανάσα για τη μαθητική κοινότητα, καθώς προσφέρουν μια μικρή ανάπαυλα πριν από την τελική ευθεία προς τις εξετάσεις.
Πότε θα κλείσουν τα σχολεία για το Πάσχα 2026
Η Κυριακή του Πάσχα το 2026 πέφτει στις 12 Απριλίου, περιορίζοντας τον αριθμό των διδακτικών ημερών μέσα στον μήνα. Σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, η τελευταία ημέρα μαθημάτων πριν από τις διακοπές θα είναι η Παρασκευή 3 Απριλίου.
Από εκείνη την ημέρα και μετά, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα απολαύσουν συνολικά 16 ημέρες ξεκούρασης. Τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από τη Μεγάλη Δευτέρα 6 Απριλίου έως και την Παρασκευή της Ζωοδόχου Πηγής, 17 Απριλίου. Η επιστροφή στα θρανία έχει προγραμματιστεί για τη Δευτέρα 20 Απριλίου.
Μετά το Πάσχα, θα απομένουν περίπου δύο μήνες μαθημάτων, μέχρι την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς στις 15 Ιουνίου.
Οι υπόλοιπες σχολικές αργίες της χρονιάς
25η Μαρτίου: Η εθνική επέτειος της Ελληνικής Επανάστασης θα γιορταστεί την Τρίτη 25 Μαρτίου, με τις σχολικές εκδηλώσεις να πραγματοποιούνται την προηγούμενη ημέρα, Δευτέρα 24 Μαρτίου.
Πρωτομαγιά – 1 Μαΐου: Η Εργατική Πρωτομαγιά συμπίπτει με Παρασκευή, δημιουργώντας ένα τριήμερο που προσφέρεται για ξεκούραση και ανοιξιάτικες αποδράσεις.
Αγίου Πνεύματος – 1 Ιουνίου: Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία για μικρές διακοπές πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Στην διαδρομή από Σταυρονικήτα προς Καρυές, λίγο μετά το προσκυνητάρι από τα αριστερά του δρόμου, ξεκινά ένα μονοπάτι.
Διασχίζει χαμηλό δάσος από κουμαριές, άρια και ρείκια, ανεβοκατεβαίνει σε ανώμαλο έδαφος και καταλήγει σε ένα Καλύβι περιφραγμένο με συρματόπλεγμα.
Δίπλα στην πόρτα υπήρχε ένα κουτί με σχισμή, σαν γραμματοκιβώτιο, και ένα σημείωμα που έγραφε περίπου τα εξής: «Σημειώστε στο χαρτί τι θέλετε να συζητήσουμε και βάλτε το μέσα στο κουτί. Περισσότερο θα ωφεληθείτε από την προσευχή παρά από την συζήτηση». Ένα σύρμα δεμένο πάνω στην περίφραξη χρησίμευε για να χτυπά το καμπανάκι και να ειδοποιείται ο Γέροντας.
Την ευρύχωρη αυλή κάλυπταν ελαιόδενδρα και λίγα κλήματα. Επάνω στο μονοπάτι δέσποζε ένας σωρός ξύλα. Τα είχε τοποθετήσει εκεί, για να μη φαίνεται όταν κυκλοφορούσε από το κελλί στο εργαστήριο. Κατηφορίζοντας προς το Κελλί δεξιά, κάτω από μια ελιά, ήταν ένα τραπεζάκι και δυό-τρία πρόχειρα καθίσματα, το θερινό Αρχονταρίκι του.
Αριστερά ήταν ο τάφος του παπα-Τύχωνα, οπού ο Γέροντας είχε φυτεύσει δενδρολίβανα για να μην πατιέται. Τρία-τέσσερα σκαλοπάτια οδηγούσαν σ’ ένα διάδρομο, πού υπήρχε πριν από την είσοδο, ανάμεσα στο σπίτι και σ’ ένα πεζούλι. Οι άκρες του διαδρόμου ήταν κλειστές με πόρτες, για να κόβεται το ρεύμα του αέρος.
Αριστερά ήταν ένα πρωτόγονο μαγειρείο, μια θέση στο πεζούλι, όσο να χωρά η κατσαρόλα, και από κάτω ένας χώρος για ν’ ανάβει φωτιά. Υπήρχε μικρό υπόστεγο πρίν από την είσοδο της Καλύβης και ο προσκυνητής, περνώντας την θύρα της εισόδου, βρισκόταν σε έναν προθάλαμο με ένα βήμα πλάτος και τρία μήκος, πού φωτιζόταν από ένα παραθυράκι. Κατ’ ευθείαν εμπρός ήταν το κελλί του Γέροντα και αριστερά το Εκκλησάκι του Τιμίου Σταυρού με τρεις-τέσσερις εικόνες στο τέμπλο, ένα στασίδι, ένα αναλόγιο και τίποτε άλλο.
Εντυπωσιακή απλότητα. Λίγα μέτρα δυτικότερα από την είσοδο άλλη εξωτερική πόρτα οδηγούσε στο εργαστήριο του και στο Αρχονταρίκι. ένα μικρό, φτωχό κελλάκι με χαμηλό ταβάνι από καλάμια και χώμα, και με δυο πολύ στενά κρεβάτια, που μεταξύ τους απείχαν ελάχιστα, μόλις χωρούσε να σταθεί ένας άνθρωπος.
Το μικρό Καλυβάκι του Τιμίου Σταυρού δεν είχε πολλές δυνατότητες φιλοξενίας και ο Γέροντας με το ησυχαστικό του τυπικό φιλοξενούσε με διάκριση, όταν έκρινε ότι υπήρχε ανάγκη. Γράφει σε επιστολή του (21-12-71): «…Έχω όλη την αγαθήν προαίρεσιν να σας φιλοξενώ με όλην την γύφτικήν μου φιλοξενία στην Καλύβη μου και να είμαι δικός σας όχι ο μισός Παΐσιος αλλά ολόκληρος. Όποτε θέλετε να μην διστάζετε, (διότι όταν θα καταλάβω ότι διστάζετε, θα στενοχωρηθώ). Μόνον τώρα τον χειμώνα, έναν μόνον δέχεται η Καλύβη. Δυστυχώς η Καλύβη μου δεν συμφωνεί με την καρδιά μου».
Ανατολικά του Κελλιού υπήρχε στέρνα με βρόχινο νερό πού συγκεντρωνόταν από την σκεπή με λούκια. Από αυτό έπινε και προσέφερε και στους επισκέπτες. Πιο πέρα υπήρχε άλλη ανοιχτή μεγαλύτερη στέρνα για άρδευση, πού ποτέ δεν χρησιμοποίησε, γιατί δεν καλλιεργούσε κήπο. Εξωτερικά η ζωή του Γέροντα στο Καλύβι του Τιμίου Σταυρού ήταν περίπου η εξής: Αποβραδίς κοιμόταν δυό-τρεις ώρες και ξυπνούσε κοντά στα μεσάνυχτα. Έκανε αγρυπνία και ξεκουραζόταν λίγο το πρωί, πρίν από το φώτισμα. Την ήμερα, αν δεν είχε επισκέπτες, έκανε εργόχειρο: Σταμπωτά εικονάκια και Σταυρούς στην πρέσσα. Τίς υπόλοιπες ώρες μελετούσε, προσευχόταν και απαντούσε στα πολλά γράμματα που ελάμβανε από πλήθος ανθρώπων και πού παρακαλούσαν για προσευχή ή ζητούσαν απάντηση σε σοβαρά προβλήματα. Έγραφε επί ώρες την ημέρα και όταν σκοτείνιαζε συνέχιζε με το κερί. Με την πάροδο των ετών οι επισκέπτες αυξήθηκαν κατά πολύ. Πολλές ώρες τον απασχολούσαν με τα προβλήματα τους.
Για ένα διάστημα, δύο ημέρες την εβδομάδα (Τετάρτη και Παρασκευή), παρέμενε έγκλειστος. Δεν άνοιγε σε κανένα. Νήστευε, προσευχόταν και έκανε λεπτή πνευματική εργασία στον εαυτό του. Είχε και ένα πολύ μικρό Καλυβάκι στο δάσος, προς το ρέμα, πρόχειρα φτιαγμένο, σκεπασμένο με λαμαρίνα, κοντά σε μια πηγούλα, και μερικές φορές αποσυρόταν σε αυτό για περισσότερη ησυχία. Μετά τόν εγκλεισμό ή την απουσία του, έπαιρνε τα σημειώματα των επισκεπτών και έκανε γι’ αυτούς προσευχή καρδιακή.
Συνήθως ελειτουργείτο και κοινωνούσε στο Μοναστήρι (Σταυρονικήτα). Έκανε όμως κατά διαστήματα και στο Εκκλησάκι του θεία Λειτουργία ή πήγαινε κάπου-κάπου και σε γνωστά του Κελλιά να λειτουργηθεί. Μάζευε ελιές και κάποιες φορές με ένα πρωτόγονο και πρωτότυπο ελαιοτριβείο δικής του επινοήσεως και κατασκευής, έβγαζε λίγο λάδι για τα καντήλια της Εκκλησίας. Έδινε ελιές σε πτωχούς ασκητές και γεροντάκια της Καψάλας. Τους επισκεπτόταν για να ωφελείται και να τους βοηθά σε ό,τι μπορούσε.
Με μαγειρεύματα δεν καταπιανόταν, εκτός αν, πολύ σπάνια, φιλοξενούσε κάποιον. Κάποτε φιλοξένησε γνωστό του νέο. Έβαλε να μαγειρέψει. Στούμπισε λίγες φακές, έβαλε και λίγο ρύζι στην κατσαρόλα, το ανάλογο νερό και άναψε την φωτιά με ένα δεματάκι φρύγανα από ρείκια και σουσούρια, πού αφθονούν στην περιοχή. Κάθησαν πιο πέρα και συνομιλούσαν. Ό νέος νόμισε ότι ο Γέροντας απορροφήθηκε από την συζήτηση και λησμόνησε το μαγείρευμα. Σέ λίγο όμως το φαγητό ήταν έτοιμο. Δεν χρειάσθηκε ούτε ανακάτεμα. Τόσο απλή ήταν η μαγειρική του.
Έκαναν τον Εσπερινό με κομποσχοίνι. Ο νέος στο Εκκλησάκι και ο Γέροντας στο κελλί του, οπού διάβασε και το Θεοτοκάριο. Ύστερα παρέθεσε τράπεζα και δεν έπαυε με αγάπη πατρική να συμβουλεύει και να νουθετεί τόν νέο. Το φαγητό ανέλαιο, αλλά πολύ γευστικό. Εντύπωση προξένησε η ήρεμη συντριβή του, όταν είπε την προσευχή της τραπέζης. Συγκεντρώθηκε στον εαυτό του σαν να αποσπάσθηκε από τα γήινα και σαν να μεταφέρθηκε μπροστά στον Χριστό. Μετά το δείπνο βγήκε να ταΐσει τα άγρια ζώα τα οποία καλούσε καθένα με το όνομά του. Κατά το ηλιοβασίλεμα έκαναν μια ώρα κομποσχοίνι στην αυλή χωριστά και ύστερα ο Γέροντας, αφού τακτοποίησε τόν επισκέπτη στο Αρχονταρίκι, αποσύρθηκε στο κελλί του.
Σε αυτό το φτωχικό Καψαλιώτικο Καλυβάκι ασκείτο ο Γέροντας. «Εν λάκκω κατωτάτω», αλλά με πολιτεία υψηλή, με προσευχή αδιάλειπτη, μόνος με μόνο τόν Θεό και τρεφόμενος με την χάρι Του. Πάμπτωχος από υλικά και ανέσεις, αλλά πλούσιος από αρετές και θεία χάρι. Έλειωνε τον εαυτό του στην άσκηση και ανέπαυε πνευματικά κάθε άνθρωπο. Αλγούσε ο ίδιος για τον πόνο και τις αμαρτίες των ανθρώπων και ταυτοχρόνως τους μετάγγιζε χαρά και παρηγοριά. Πάλευε με δαίμονες, συνομιλούσε με Αγίους, συναναστρεφόταν με άγρια ζώα και βοηθούσε πνευματικά τους ανθρώπους.
από το βιβλίο «Βίος Ιερομονάχου Παϊσίου του Αγιορείτου» του Ιερομονάχου Ισαάκ Φωτογραφίες Κελλιού: keliotis (30 Ιουνίου 2010)
Πήρε εξιτήριο η Μαρέβα Μητσοτάκη μετά τη χειρουργική επέμβαση στα χέρια – Στο πλευρό της συνεχώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Εξιτήριο πήρε σήμερα, Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου, η Μαρέβα Μητσοτάκη από το νοσοκομείο ΚΑΤ, όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στα χέρια.
Δείτε το βίντεο:
Εξιτήριο πήρε σήμερα, Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου, η Μαρέβα Μητσοτάκη από το νοσοκομείο ΚΑΤ, όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στα χέρια. Υπενθυμίζεται ότι η σύζυγος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είχε τραυματιστεί το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου στην Ιταλία, κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης της τελετής έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Μιλάνο, χτυπώντας και τα δύο της χέρια.
Το πρωθυπουργικό ζεύγος επέστρεψε στην Ελλάδα και η κυρία Μητσοτάκη χειρουργήθηκε την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου στο ΚΑΤ, έχοντας στο πλευρό της συνεχώς τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η επέμβαση πραγματοποιήθηκε από τον Εμμανουήλ Φανδρίδη, διευθυντή του ΕΣΥ και προϊστάμενο της κλινικής Χεριού-Μικροχειρουργικής Άνω Άκρου στο ΓΝΑ ΚΑΤ.
Δείτε το βίντεο:
Γεωργιάδης: “Η Μαρέβα Μητσοτάκη εμπιστεύθηκε το ΕΣΥ”
Στην κατάσταση της υγείας της Μαρέβας Μητσοτάκη αναφέρθηκε και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος ανέφερε ότι «χειρουργήθηκε, όλα πήγαν καλά, εμπιστεύθηκε το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Χειρουργήθηκε στο ΚΑΤ. Έχει καταπληκτικούς γιατρούς το νοσοκομείο και έχει μεγάλες επιτυχίες», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Ο γνωστός σεφ αποκάλυψε ποιο φαγητό θεωρεί το πιο δύσκολο
Ο Βασίλης Καλλίδης ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Super Κατερίνα», όπου αποκάλυψε ότι το αγαπημένο του φαγητό είναι οι πατάτες τηγανητές, ενώ για το πιο δύσκολο φαγητό, παραδέχτηκε ότι είναι το ψητό ψάρι.
Δείτε το βίντεο:
«Για μένα το πιο ωραίο ελληνικό φαγητό είναι οι τηγανητές πατάτες. Πεθαίνω. Μπορώ να ζήσω μόνο με πατάτες τηγανητές. Δεν με ενδιαφέρει τίποτα άλλο στη ζωή μου, μόνο να τρώω πατάτες τηγανητές. Για μένα δεν υπάρχει δύσκολο φαγητό. Δύσκολο φαγητό είναι τα τηγανητά αυγά. Το πιο απλό φαγητό είναι το πιο δύσκολο», ανέφερε αρχικά ο γνωστός σεφ.
«Δύσκολο είναι το “ξεβράκωτο” φαγητό. Αν πάρεις δηλαδή ένα κομμάτι κρέας ή ένα ψάρι και το ψήσεις στη σχάρα, φαίνονται τα πάντα, η ποιότητα και η μαστοριά μου. Αν πάνω έχει 13 σάλτσες, αυτή τη τούρτα με τις καρδούλες κι ένα τριαντάφυλλο, μπορώ λίγο να σου ρίξω στάχτη στα μάτια. Αυτό που τρέμω όταν μου το ζητάνε πελάτες είναι το ολόκληρο ψητό ψάρι. Είναι το πιο δύσκολο. Πάρα πολύ δύσκολο να ψήσεις ψάρι ολόκληρο. Μου αρέσει να τρώω τα πάντα με αλάτι και πιπέρι, δεν θέλω σάλτσες», πρόσθεσε ο Βασίλης Καλλίδης.
Βασίλης Καλλίδης: «Έπαθα παράλυση προσώπου από το πολύ άγχος»
Ο Βασίλης Καλλίδης παραχώρησε συνέντευξη στην εκπομπή Breakfast@star και τη Λιάνα Ζημάλη. Ο γνωστός σεφ μίλησε για το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε, αλλά και για τις Ελένη Μενεγάκη, Φαίη Σκορδά και Αργυρώ Μπαρμπαρίγου.
Δείτε το βίντεο:
«Έπαθα παράλυση προσώπου από το πολύ άγχος. Αλλάξτε τη ζωή σας, γιατί η ζωή είναι μικρή και απλή», είπε αρχικά ο Βασίλης Καλλίδης.
Ο Βασίλης Καλλίδης είπε στη συνέχεια: «Ευχαριστώ την Ελένη Μενεγάκη, γιατί από αυτήν ξεκίνησε η τηλεοπτική μου καριέρα. Ευχαριστώ επίσης και τη Φαίη Σκορδά. Με την Ελένη έχουμε επαφή, μιλάμε στο τηλέφωνο αραιά και που, η αγάπη δεν χάνεται ποτέ. Μου λείπει η Ελένη Μενεγάκη από την τηλεόραση, θα ήθελα να κάνει κάτι που να την κάνει ευτυχισμένη».
Ο Βασίλης Καλλίδης ανέφερε επίσης: «Όταν εγώ βγήκα στην τηλεόραση, η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου ήταν ήδη θεμελιωμένη, κάποιοι ήθελαν να μας βάλουν να μαλώσουμε. Η Αργυρώ βρίσκεται στην κορυφή».
Ο Βασίλης Καλλίδης είναι ένας από τους πιο γνωστούς και αγαπητούς Έλληνες σεφ, με πολυετή παρουσία στην τηλεόραση και στη γαστρονομική σκηνή της χώρας. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και μεγάλωσε, ενώ οι ρίζες του κρατούν από τον Πόντο — στοιχείο που έχει επηρεάσει έντονα τη μαγειρική του ταυτότητα και τις γεύσεις που επιλέγει να δημιουργεί. Από μικρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για τη μαγειρική, πειραματιζόμενος στην κουζίνα της οικογένειάς του.
Σπούδασε Μαγειρική Τέχνη στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Θεσσαλονίκης (ΟΤΕΚ) και στη συνέχεια εργάστηκε σε γνωστά εστιατόρια της Ελλάδας και του εξωτερικού, αποκτώντας εμπειρία σε πολλές κουζίνες και διαφορετικά γαστρονομικά στυλ. Η δημιουργικότητα, η ευχάριστη προσωπικότητά του και η ικανότητά του να κάνει τη μαγειρική προσιτή στο κοινό τον ανέδειξαν γρήγορα ως έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους σεφ στην Ελλάδα.
Ο Καλλίδης έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικές εκπομπές, όπως το «Chef στον αέρα» με τη Ελένη Ψυχούλη, αλλά και μέσα από τη δική του επιτυχημένη εκπομπή «Νόστιμη Γη», όπου ταξίδευε σε όλη την Ελλάδα αναδεικνύοντας τοπικά προϊόντα και παραδοσιακές συνταγές. Παράλληλα, έχει συνεργαστεί με μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς όπως το MEGA, ο ANT1 και ο Alpha, ενώ έχει υπάρξει και κριτής ή guest σε πολλές μαγειρικές παραγωγές.
Με τη φράση-φιλοσοφία του «η μαγειρική είναι χαρά και αγάπη», ο Βασίλης Καλλίδης έχει καταφέρει να συνδέσει τη γεύση με το συναίσθημα. Δεν περιορίζεται στη γκουρμέ κουζίνα, αλλά αγαπά και αναδεικνύει την απλότητα και τη νοστιμιά των ελληνικών υλικών, δίνοντας στις παραδοσιακές συνταγές μια μοντέρνα πινελιά.
Σήμερα, συνεχίζει τη δράση του στον χώρο της γαστρονομίας, δημιουργώντας νέα projects, εστιατόρια και συνεργασίες, ενώ παραμένει ενεργός στα social media, μοιράζοντας καθημερινά συνταγές, ιδέες και στιγμές από τη ζωή του. Ο Βασίλης Καλλίδης αποτελεί ένα πρόσωπο που έχει αφήσει το δικό του, αυθεντικό αποτύπωμα στη σύγχρονη ελληνική κουζίνα.
Η κόρη του Μιλτιάδη Έβερτ ξετυλίγει το χρονικό μιας ιατρικής εμπειρίας που μετέτρεψε μια καθημερινή εξέταση σε έναν ατελείωτο δικαστικό και προσωπικό Γολγοθά
Όλα ξεκίνησαν από μια ενόχληση που φαινόταν διαχειρίσιμη. Ένας επίμονος πονοκέφαλος οδήγησε τον Γιώργο Αλβέρτη στην πόρτα του νοσοκομείου για μια τυπική, όπως πίστευαν όλοι, μαγνητική τομογραφία. Δύο εικοσιτετράωρα μετά, η ζωή της Αλεξίας Έβερτ και των δικών της ανθρώπων θα άλλαζε ανεπιστρεπτί.
«Μου ήρθε κεραμίδα στο κεφάλι. Είχα πάει στη δουλειά μου να εργαστώ μια κανονική μέρα. Και ο άνδρας μου πήγε με πονοκέφαλο να κάνει εξετάσεις, γιατί προφανώς πρέπει να ήταν οδυνηρός για να αποφασίσει να κάνει μαγνητική», περιγράφει η ίδια στην εκπομπή «Κεραία» της ΕΡΤ και τη Ρέα Βιτάλη, ανακαλώντας τις στιγμές που η κανονικότητα διαλύθηκε μέσα σε λίγες ώρες.
Το χρονικό ενός χειρουργείου που κράτησε «αιώνες»
Η διάγνωση έδειξε μια καλοήθη κύστη στον εγκέφαλο, στην τρίτη κοιλία. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι η επέμβαση θα ήταν σύντομη, η πραγματικότητα μέσα στο χειρουργείο ήταν δραματικά διαφορετική.
«Ήταν ένα χειρουργείο που μας είπαν ότι θα διαρκέσει δυόμιση τρεις ώρες και διήρκησε οκτώ. Από εκεί καταλαβαίνει κανείς ότι κάτι δεν πάει καλά. Και το λέω αυτό με κάθε γνώση γιατί ήμουν σε ένα περιβάλλον όπου υπήρχαν και άλλοι γιατροί, μιλούσαν οι άλλοι γιατροί, μέχρι που έλεγαν “τι κάνανε στον άνθρωπο;”. Πήγα στο εξωτερικό με τις εξετάσεις. Μου λένε “τι κάναν εδώ;”», αναφέρει χαρακτηριστικά η Αλεξία Έβερτ.
Η Αλεξία Έβερτ με τον σύζυγό της, Γιώργο Αλβέρτη, σε παλαιότερες, ευτυχισμένες στιγμές
«Έκανε τρεις εβδομάδες να ανέβει στο δωμάτιο. Γιατί από κακή αντιμετώπιση… και δεν ξέρω αν έγιναν και χειρουργικά λάθη, έμεινε τρεις εβδομάδες στην εντατική. Δεν πήγαμε απ’ το χειρουργείο μια μέρα στην εντατική και μετά στο δωμάτιο την ίδια μέρα, που έτσι μας το είχαν παρουσιάσει.»
«Είχαν το θράσος να λένε “μην κάνετε πολλές ερωτήσεις, είναι καλά“. Ένας γιατρός μού είπε ότι θα γίνει καλύτερα από πριν. Του απάντησα πως δεν υπάρχει καλύτερο από πριν για τον Αλβέρτη. Ήταν ένα αστέρι, από άποψη συναισθηματικής νοημοσύνης, IQ, EQ…»
Δείτε το βίντεο:
Η σιωπή των ειδικών και η μάχη στην εντατική
Σύμφωνα με την εξομολόγηση της συζύγου του, ο Γιώργος Αλβέρτης δεν επέστρεψε ποτέ στο δωμάτιο την ίδια ημέρα, όπως είχε προγραμματιστεί. Αντίθετα, παρέμεινε τρεις εβδομάδες στην εντατική λόγω κακής αντιμετώπισης και πιθανών χειρουργικών σφαλμάτων.
Όταν η κουβέντα φτάνει στη στάση των συναδέλφων των θεραπόντων ιατρών και την προοπτική να καταθέσουν σε ένα δικαστήριο, η Αλεξία Έβερτ είναι αφοπλιστική: «Λούηδες. “Ξέρεις… δεν μπορώ… δεν είναι κι η ειδικότητά μου ακριβώς…”. Υπήρχε μεγάλη κίνηση μέσα έξω απ’ την κλινική. Ερχόντουσαν, το μάθαιναν, μαθεύτηκε πολύ γρήγορα γιατί και ο Γιώργος είχε τεράστιο κύκλο γνωστών. Ζητούσε ο πατέρας μου να είναι μέσα στις συσκέψεις… ήξεραν την ιστορία όλοι από το Α ως το Ω».
Σήμερα, 23 χρόνια μετά, η δικαστική διαμάχη και οι κακοδικίες αποτελούν μέρος μιας καθημερινότητας που η οικογένεια δεν επέλεξε, αλλά καλείται να διαχειριστεί με αξιοπρέπεια. Ο Γιώργος Αλβέρτης, ένας άνθρωπος που κάποτε ακτινοβολούσε, ζει πλέον χωρίς τη μνήμη του, με την Αλεξία να στέκεται δίπλα του, μετατρέποντας τον πόνο σε δύναμη μέσα από ένα πικρό, αλλά μαχητικό γέλιο.
Τέσσερα βίντεο υπάρχουν στη δικογραφία για τα Τέμπη, όπως αναφέρει ο Νίκος Πλακιάς, υπογραμμίζοντας ότι αποδεικνύουν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν κουβαλούσε παράνομο υλικό.
Αφορμή για την ανάρτηση του κ. Πλακιά αποτέλεσαν τα όσα ακούγονται στη δίκη για τη διαχείριση του βιντεοληπτικού υλικού. Υπενθυμίζεται ότι η Μαρία Καρυστιανού κάνει λόγο για «χαμένα» βίντεο.
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιάς, τα βίντεο που υπάρχουν στη δικογραφία είναι πιστοποιημένα και ταυτοποιημένα από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες.
Η ανάρτηση του Νίκου Πλακιά
«Παρακολουθώ την δίκη στη Λάρισα για τα “χαμένα βίντεο” και ακούω να λένε κάποιοι ότι δεν υπάρχουν βίντεο στη δικογραφία και κάποιοι άλλοι ότι αυτά που υπάρχουν είναι πλαστά.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ΤΕΣΣΕΡΑ βίντεο στη δικογραφία από τέσσερις διαφορετικές κάμερες, τρεις του ΟΣΕ και μία ενός καταστήματος στη Λεπτοκαρυά. Αυτά τα βίντεο είναι πιστοποιημένα και ταυτοποιημένα από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες.
Άρα είναι γνήσια 100% και δείχνουν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν κουβαλούσε κανένα παράνομο φορτίο στο σημείο όπου τρία χρόνια τώρα υποστήριζαν ότι υπήρχε αυτό διάφοροι πραγματογνώμονες και ειδικοί.
Εντύπωση μου κάνει ότι ένα χρόνο μετά την δημοσιοποίηση των βίντεο δεν βρέθηκε κανένας δικηγόρος συγγενή που αμφισβητεί τη γνησιότητά τους να καταθέσει μήνυση ή αγωγή κατά της Ελληνικής Αστυνομίας, του Εγκληματολογικού, αλλά και του Καπερνάρου που προσκόμισε τα βίντεο.
Επίσης εντύπωση μου κάνει που ένα χρόνο μετά δεν βρέθηκε ΕΝΑΣ να στείλει αυτά τα βίντεο σε εξειδικευμένο εργαστήριο του εξωτερικού όπως έλεγαν τότε.
Γιατί άραγε;».
Δείτε την ανάρτηση τoυ:
Παρακολουθώ την δίκη στη Λάρισα για τα "χαμένα βίντεο" και ακούω να λένε κάποιοι ότι δεν υπάρχουν βίντεο στη δικογραφία και κάποιοι άλλοι ότι αυτά που υπάρχουν είναι πλαστά. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ΤΕΣΣΕΡΑ βίντεο στη δικογραφία από τέσσερις διαφορετικές κάμερες, τρεις του…
Σχόλιο κάτω από την ανάρτηση του Νίκου Πλακιά έκανε ο Βαγγέλης Βλάχος, που έχασε τον αδελφό του, Βάιο, στο δυστύχημα των Τεμπών.
«Διότι ο σκοπός ορισμένων δεν είναι η εξακρίβωση της αλήθειας αλλά η δημιουργία αμφιβολιών. Γιατί μέσα στις αμφιβολίες και στο άγνωστο υπάρχει χώρος για οποιονδήποτε ισχυρισμό, όσο παράλογος και να είναι».
Δείτε την ανάρτηση τoυ:
Διότι ο σκοπός ορισμένων δεν είναι η εξακρίβωση της αλήθειας αλλά η δημιουργία αμφιβολιών. Γιατί μέσα στις αμφιβολίες και στο άγνωστο υπάρχει χώρος για οποιοδήποτε ισχυρισμό, όσο παράλογος και να είναι.
Το «απαγορευμένο» ανάποδο άλμα του Ιλία Μαλίνιν που του χάρισε το χρυσό στους Ολυμπιακούς του Μιλάνου
Ο Ιλία Μαλίνιν οδήγησε την ομάδα των ΗΠΑ στο δεύτερο συνεχόμενο χρυσό μετάλλιο στο ομαδικό καλλιτεχνικό πατινάζ των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων Μιλάνο-Κορτίνα 2026, σε έναν τελικό που κρίθηκε στις λεπτομέρειες απέναντι στην Ιαπωνία.
Δείτε το βίντεο:
Η αμερικανική ομάδα μπήκε στους αγώνες με υψηλές προσδοκίες και το ομαδικό αγώνισμα αποτέλεσε την πρώτη μεγάλη ευκαιρία να δείξει τη δυναμική της. Τελικά, οι Ηνωμένες Πολιτείες επικράτησαν έπειτα από σκληρή μάχη την Κυριακή, με τον 21χρονο δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Ιλία Μαλίνιν, γνωστό ως «Quad God» (Θεός των τετραπλών αλμάτων), να αναλαμβάνει τον καθοριστικό ρόλο.
Οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία ήταν ισόβαθμες στους 59 βαθμούς πριν από το ελεύθερο πρόγραμμα ανδρών, το τελευταίο αγώνισμα της διοργάνωσης. Ο Ιλία Μαλίνιν παρουσίασε ένα εξαιρετικά απαιτητικό πρόγραμμα με πολλά τετραπλά άλματα. Παρότι σε ένα σημείο ακούμπησε τα χέρια του στον πάγο και τελικά δεν επιχείρησε το πιο δύσκολο άλμα του αθλήματος, το τετραπλό άξελ, εκτέλεσε αρκετά στοιχεία υψηλής δυσκολίας, ώστε να ξεπεράσει τον Ιάπωνα, Σουν Σάτο, και να χαρίσει το χρυσό μετάλλιο στις ΗΠΑ.
Η βαθμολογία του έφτασε τους 200,03 βαθμούς, έναντι 194,86 του Σουν Σάτο, ο οποίος είχε αντικαταστήσει τον Γιούμα Καγκιγιάμα, τον αθλητή που είχε προηγηθεί του Ίλια Μαλίνιν στο σύντομο πρόγραμμα το Σάββατο. Ο Σουν Σάτο παρουσίασε μια εξαιρετικά καθαρή εμφάνιση, προκαλώντας ανησυχία στους φιλάθλους ότι η Ιαπωνία θα μπορούσε να ανατρέψει το αποτέλεσμα, όμως η μεγαλύτερη τεχνική δυσκολία του προγράμματος του Ιλία Μαλίνιν αποδείχτηκε καθοριστική.
Παρά την απουσία του τετραπλού άξελ, το πρόγραμμα του Ιλία Μαλίνιν παρέμεινε τόσο απαιτητικό που του επέτρεψε να υπερισχύσει ενός καθαρότερου, αλλά τεχνικά λιγότερο δύσκολου προγράμματος του Σουν Σάτο. Η διοργανώτρια Ιταλία κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο, με τον Ματέο Ρίτσο να ξεσηκώνει το κοινό.
Το ομαδικό καλλιτεχνικό πατινάζ της Κυριακής περιλάμβανε τέσσερα επιμέρους αγωνίσματα: ελεύθερο χορό στον πάγο, ελεύθερο πρόγραμμα ζευγαριών, ελεύθερο πρόγραμμα γυναικών και ελεύθερο πρόγραμμα ανδρών.
Το backflip που επέστρεψε στους Ολυμπιακούς μετά από δεκαετίες
Το ανάποδο άλμα στο καλλιτεχνικό πατινάζ, γνωστό ως backflip, κουβαλά μια ξεχωριστή ολυμπιακή ιστορία: εμφανίστηκε νόμιμα για πρώτη και μοναδική φορά στους Αγώνες του 1976 από τον Αμερικανό, Τέρι Κουμπίτσα, πριν η Διεθνής Ένωση Πάγου το απαγορεύσει το 1977, θεωρώντας το επικίνδυνο και αντίθετο με τον βασικό κανόνα προσγείωσης στο ένα πόδι.
Παρ’ όλα αυτά, επέστρεψε συμβολικά στο ολυμπιακό προσκήνιο το 1998, όταν η Γαλλίδα Surya Bonaly το εκτέλεσε στο ελεύθερο πρόγραμμά της, γνωρίζοντας ότι θα τιμωρηθεί βαθμολογικά, σε μια κίνηση που έμεινε στην ιστορία. Σήμερα, όμως, η απαγόρευση έχει αρθεί από το 2024 και το backflip μπορεί να ενταχθεί ως χορογραφικό στοιχείο, χωρίς να δίνει τεχνικούς βαθμούς.
Έτσι, στους Ολυμπιακούς του Μιλάνο-Κορτίνα, ο Ιλία Μαλίνιν το εκτέλεσε τόσο στο σύντομο πρόγραμμα του ομαδικού το Σάββατο, στην ολυμπιακή του πρεμιέρα, όσο και την Κυριακή στο ελεύθερο πρόγραμμα, κερδίζοντας ξανά το χειροκρότημα του κοινού. Ο Μαλίνιν έγινε μόλις ο τρίτος αθλητής στην ιστορία που εκτέλεσε backflip σε Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες και ο πρώτος που το κατάφερε νόμιμα έπειτα από σχεδόν 50 χρόνια.