Την τελευταία του πνοή από πνευμονικό οίδημα άφησε σε ηλικία 83 ετών ο πρώην βουλευτής της ΝΔ Νίκος Καλλές.
Ο Νίκος Καλλές γεννήθηκε στον Πλάτανο Μαγνησίας το 1938.
Σπούδασε στη Νομική Σχολή και Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Υπήρξε πρόεδρος του συλλόγου φοιτητών της Νομικής το 1961, πολιτεύτηκε το 1977 με την ΕΔΗΚ και στη συνέχεια εντάχθηκε στη ΝΔ.
Την περίοδο 1990-1993 τοποθετήθηκε πρόεδρος στη «Λάρκο», ενώ το 1998 ήταν υποψήφιος νομάρχης Μαγνησίας.
Η κηδεία του θα γίνει σήμερα στο Ξυλόκαστρο σύμφωνα με το e-thessalia.gr.
Η οικογένεια παρακαλεί, αντί στεφάνων, όποιος επιθυμεί, να στηρίξει το έργο του Συλλόγου Γονέων και Φίλων ΑμεΑ και το κέντρο κοινωνικής φροντίδας «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ – Λίλιαν Βουδούρη» κάνοντας μια δωρεά στον παρακάτω λογαριασμό: IBAN:GR2501405030503002002001379 – Δικαιούχος: Το Εργαστήρι- Λίλιαν Βουδούρη.
Η ανακοίνωση της ΝΔ
«Η οικογένεια της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με θλίψη και οδύνη τον πρώην βουλευτή του κόμματος Νίκο Καλλέ.
Ο Νίκος Καλλές σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και αγωνίστηκε σε όλη του την πορεία με ήθος για τις ιδέες του, την παράταξη και τον τόπο του. Εξελέγη βουλευτής Μαγνησίας με τη Νέα Δημοκρατία το 1989, ενώ το 1998 ήταν υποψήφιος νομάρχης Μαγνησίας.
Στην οικογένεια και τους οικείους του εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια».
Εάν το δικαστήριο δεχθεί το αίτημά του, έχει τη δυνατότητα να διατάξει τη διακοπή της έκτισης μέχρι πέντε μήνες.
Ο Δημήτρης Κουφοντίνας συνεχίζει την απεργία πείνας και δίψας, ενώ έχει κάνει αίτηση, μέσω των δικηγόρων του, για αναβολή ή διακοπή της ποινής. Το μεσημέρι της Πέμπτης έγινε γνωστό ότι ο εισαγγελέας του Τριμελούς Πλημελειοδικείου Λαμίας πρότεινε να απορριφθεί αυτό το αίτημά του. Να θυμίσουμε ότι η Ιωάννα Κούρτοβικ είχε στείλει εξώδικα και σε τηλεοπτικούς σταθμούς σε σχέση με την κάλυψη της υπόθεσης του πελάτη της.
Το αίτημα του καταδικασμένου σε 11 φορές ισόβια κάθειρξη για τη δράση του με τη 17 Νοέμβρη, που υπογράφεται από την Ιωάννα Κούρτοβικ και τον Θέμη Σοφό, υποβλήθηκε χθες και με αυτό επιδιώκεται η αναβολή της έκτισης ποινής ώστε ο κρατούμενος απεργός πείνας να μην υποστεί ανήκεστο βλάβη. Η αναβολή ζητείται μέχρι την αποκατάσταση της υγείας του, μετά από 56 ημέρες απεργίας πείνας και 10 ημέρες δίψας. Εάν το δικαστήριο δεχθεί το αίτημα Κουφοντίνα, έχει τη δυνατότητα να διατάξει τη διακοπή της έκτισης μέχρι πέντε μήνες.
Οι δύο δικηγόροι έχουν ζητήσει, επίσης, με δεύτερο αίτημα που δεν εξετάζεται σήμερα, την επαναμεταγωγή του κρατούμενου στις φυλακές Κορυδαλλού με σκεπτικό ότι δεν είναι σύννομη η απόφαση για την κράτησή του στις φυλακές Δομοκού.
Δημήτρης Κουφοντίνας: Έχει παραβιαστεί το Σύνταγμα και ο νόμος
Για παραβίαση του νόμου και του Συντάγματος, έκανε λόγο η συνήγορος του Δημήτρη Κουφοντίνα, Ιωάννα Κούρτοβικ. Μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1 σημείωσε ότι «η Γενική Γραμματεία Αντιεγκληματικής Πολιτικής, που παραβίασε το νόμο, πρέπει να πάρει πίσω την απόφασή της και να εφαρμόσει το νόμο, αν προλαβαίνει».
Παράλληλα πρόσθεσε: «Τις τελευταίες μέρας μας υποδεικνύουν να ακολουθήσουμε μία διαδικασία που ξεφεύγει από τα όρια του νόμου. Θα καταθέσουμε στο Πρωτοδικείο Λαμίας αίτηση για διακοπής της ποινής, λόγω του κινδύνου της ζωής του Δημήτρη Κουφοντίνα. Έχει παραβιαστεί το Σύνταγμα και ο νόμος και η Πολιτεία κινείται με πολεμική διάθεση απέναντι στον άνθρωπο και σε μένα. Είναι απίστευτο το τι έχει γίνει».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην κυβέρνηση λέγοντας: «Ακούσαμε ότι Μητσοτάκης, Χρυσοχοΐδης και Τσιάρας δεν θέλουν να υποχωρήσουν. Δεν πρέπει να φτιάχνονται φωτογραφικοί νόμοι, οι οποίοι μετά παραβιάζονται από την ίδια την κυβέρνηση». Σε ερώτηση γιατί ο κρατούμενος δεν ακολούθησε εξ αρχής τη νόμική οδό για την ικανοποίηση του αιτήματός του, είπε πως όταν τον Νοέμβριο έγινε η μεταγωγή του στο Δομοκό και ζητήθηκε η αιτιολογία, ώστε να προσβληθεί η απόφαση βάσει νόμου, δεν τους δόθηκε το σχετικό έγγραφο.
Ο καθηγητής εξέφρασε την αντίθεσή του στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και τέθηκαν σε εφαρμογή από σήμερα το πρωί.
Ο Σωτήρης Τσιόδρας δεν είναι πλέον στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης για τον κορωνοϊό. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ενεργός για την καταπολέμηση του ιού. Εξακολουθεί να είναι μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και να έχει τακτικές επαφές με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που έχει εκφράσει τις επιφυλάξεις του για τα μέτρα που έχουν παρθεί. Όπως φαίνεται το ίδιο ισχύει και για τα πρόσφατα μέτρα που ανακοινώθηκαν.
Χθες η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας συνεδρίασαν και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτή τη φορά οι αποφάσεις δεν ήταν ομόφωνες. Αυτό έχει συμβεί και στο παρελθόν, αλλά ποτέ δεν υπήρξε τόσο μεγάλος διχασμός ανάμεσα στα μέλη της επιτροπής. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς υπήρξε τροποποίηση στους κωδικούς 2 και 6 ενώ άλλαξε και η ώρα απαγόρευσης κυκλοφορίας. Ο Σωτήρης Τσιόδρας και άλλοι επιστήμονες θεώρησαν ότι αυτά δεν είναι μέτρα, αλλά ημίμετρα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Σωκράτης Τσιόδρας επιθυμούσε να επιβληθεί ένα σκληρό lockdown για τρεις εβδομάδες προκειμένου να «καθαρίσει» η χώρα. Ο γνωστός καθηγητής πιστεύει ότι τα μέτρα δεν θα έχουν ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα, ειδικότερα να σκεφτεί κανείς πόσο έχει πιεστεί το ΕΣΥ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατάσταση στις ΜΕΘ είναι τραγική. Αυτό επιβεβαίωσε και ο Βασίλης Κικίλιας στην χθεσινή ενημέρωση.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα ieidiseis.gr, ο Σωτήρης Τσιόδρας είχε ενημερώσει εδώ και ημέρες προσωπικά τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την κρισιμότητα της κατάστασης αλλά τόσο ο ίδιος όσο και άλλοι επιστήμονες δεν εισακούστηκαν με αποτέλεσμα να ληφθούν ημίμετρα. Ο καθηγητής άλλοι επιστήμονες που διαφωνούν με τα μέτρα που επιλέχθηκαν, έκριναν ότι θα πρέπει για τρεις εβδομάδες να μπει lockdown και σε παραγωγικές δραστηριότητες που παραμένουν ανοικτές και απασχολούν δια ζώσης πάρα πολλούς εργαζομένους. Όπως εκτιμούσαν, το μέτρο αυτό θα μείωνε δραστικά τη μεταδοτικότητα στους εργασιακούς χώρους αλλά και στα ΜΜΜ ενώ θα περιόριζε ουσιαστικά και την κινητικότητα.
Αντίθετα δεν πιστεύουν ότι η αλλαγή της χρήσης του κωδικού 6 με τη χρησιμοποίησή του μόνο για βόλτα με τα πόδια ή το ποδήλατο καθώς και ο χιλιομετρικός περιορισμός για την πρόσβαση σε σούπερ μάρκετ και τράπεζες, μπορεί σε αυτή την κρίσιμη φάση να βοηθήσουν στην ανάσχεση του τρίτου κύματος της πανδημίας.
Στη δημοσιότητα δόθηκαν φωτογραφίες από το γάμο στη Μαλεσίνα, στον οποίο είχαν συγκεντρωθεί σύμφωνα με κατοίκους πάνω από 200 άτομα, με αποτέλεσμα οι ιερείς να κλειδώσουν τις πόρτες, αποδεικνύουν ότι τα μέτρα για τον κορονοϊό, πήγαν «περίπατο».
Γαμπρός και νύφη έφτασαν στην εκκλησία χωρίς μάσκες, ενώ το ίδιο έπραξαν και οι περισσότεροι από τους καλεσμένους του ζευγαριού. Ο γάμος πραγματοποιήθηκε στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στις 21 Φεβρουαρίου και ήταν αυτός, που σύμφωνα με πολλούς, έφερε έκρηξη κρουσμάτων και σκληρό lockdown στη Μαλεσίνα.
Οι εικόνες που μετέδωσε η εκπομπή T Live με την Τατιάνα Στεφανίδου στον Alpha, είναι αποκαλυπτικές. Οι καλεσμένοι φωτογραφίζονται αγκαλιασμένοι και στριμώχνονται σε ορισμένες περιπτώσεις για να χωρέσουν όλοι στη φωτογραφία.
Καλεσμένη πάντως που μίλησε στην εκπομπή, είπε ότι κατά τη γνώμη της, τα μέτρα τηρήθηκαν. «Το αν φορούσαμε μάσκα ή όχι δεν το διαπίστωσα» θα την ακούσετε να λέει στο επόμενο βίντεο. Η κυρία που μιλάει νόσησε μετά τον γάμο και πλέον δίνει μάχη για να αφήσει πίσω τον κορονοϊό.
Τα γενέθλιά του έχει σήμερα 4 Μαρτίου ο Άκης Πετρετζίκης. Ο δημοφιλής σεφ κλείνει σήμερα τα 37 του χρόνια και βρίσκεται στην πιο δημιουργική φάση της ζωής του τόσο στα επαγγελματικά όσο και στα προσωπικά αφού σε λίγους μήνες θα γίνει πατέρας.
Όμως δεν είναι ο μόνος… αφού σήμερα έχει γενέθλια και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος γίνεται 53 ετών.
Ο ίδιος έκανε αναφορά σε αυτή τη σύμπτωση ανεβάζοντας μια φωτογραφία στο instagram, γράφοντας στη λεζάντα:
“Χρόνια μου πολλά… σήμερα 37… έχω γενέθλια ίδια μέρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη… να μας χαίρεστε” έγραψε στην ανάρτησή του.
Δείτε παρακάτω το story που δημοσίευσε ο Άκης Πετρετζίκης στο Instagram:
Η ιατροδικαστής Κατερίνα Αποστολίδου ήταν σαφής. Ο 79χρονος, στον οποίο έγινε νεκροψία μετά από εκταφή, εμφανίζει τραύμα στην τραχεία και ανεξήγητες εκχυμώσεις στον αριστερό οφθαλμό.
Λίγες ώρες νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί η εκταφή της σορού μετά από εσπευσμένο αίτημα της οικογένειας, η οποία είχε πληροφορηθεί από άτομο του Νοσοκομείου Κατερίνης πως ο ηλικιωμένος δεν είχε αποβιώσει από την καρδιά του και από Covid όπως τους είχαν πει, αλλά γιατί του τρύπησαν την τραχεία κατά τη διάρκεια της διασωλήνωσης.
Οι εξελίξεις ήταν στη συνέχεια καταιγιστικές. Λίγο πριν τη δημοσιοποίηση του επίσημου πορίσματος της νεκροψίας, η ιατροδικαστής-τεχνική σύμβουλος της οικογένειας κα. Κατερίνα Αποστολίδου μίλησε με το zougla.gr για τις διαπιστώσεις στις οποίες έφθασε μετά τη νεκροψία.
«Φαίνεται ότι υπήρξε ένα πρόβλημα κατά τη διασωλήνωση. Πρέπει να επήλθε, τουλάχιστον όσο φαίνεται, γιατί περιμένουμε επιβεβαίωση από τα εργαστήρια, τραυματισμός της τραχείας και από εκεί άρχισαν οι επιπλοκές. Αυτό ήταν η αρχή του κακού. Ο ασθενής μετά δεν μπορούσε να σταθεροποιηθεί και είχε πολλά προβλήματα. Περιμένουμε την επιβεβαίωση των εργαστηρίων, αλλά η τραχεία φαίνεται ότι έχει τραυματιστεί. Επίσης φαίνεται μία εκχύμωση στον αριστερό οφθαλμό την ώρα που, όπως αναφέρεται στο ιστορικό, δεν ήταν τραυματισμένος όταν μπήκε στο νοσοκομείο, όπως λένε και οι συγγενείς» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Αποστολίδου.
Αυτό που μένει τώρα να διαλευκανθεί είναι γιατί η σορός έφερε εκχυμώσεις στον αριστερό οφθαλμό και -το σπουδαιότερο- πώς προκλήθηκε το τραύμα στην τραχεία. Μήπως πήγαν να διασωληνώσουν τον άτυχο ασθενή και λόγω λάθους τού επέφεραν θανατηφόρο τραύμα; Μήπως υπήρξε μία άλλου τύπου επέμβαση στον ασθενή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του;
Πάντως, όπως δείχνουν τα πράγματα μέχρι στιγμής, ο 79χρονος δεν απεβίωσε από Covid-19, ούτε από κάποιο άλλο υποκείμενο νόσημα.
«Ανεπαρκής ο ιατρικός φάκελος»
Το zougla.gr, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, επικοινώνησε και με τον δικηγόρο της οικογένειας κ. Νίκο Διαλυνά, ο οποίος σημείωσε πως «κατόπιν των διαπιστώσεων αυτών η αιτία θανάτου που αναφέρεται στη ληξιαρχική πράξη δεν είναι η σωστή».
«Περιμένω και το επίσημο πόρισμα αλλά, όπως φαίνεται, ο ιατρικός φάκελος δεν είναι επαρκής. Αν ο εισαγγελέας δεν είχε δώσει εντολή για εκταφή και νεκροψία, θα είχαμε θάνατο που προήλθε από Covid. Μετά τα τελευταία δεδομένα περιμένω να πάρω τη νεκροψία εγγράφως και θέλω να δω από πού προήλθε το χτύπημα στο μάτι. Είναι κάτι το οποίο διερευνάται» τόνισε.
Τι είχε προηγηθεί
Όπως μετέδωσε το πρωί το zougla.gr, τις τελευταίες ημέρες εξελισσόταν στην Πιερία θρίλερ με τον θάνατο του 79χρονου, καθώς, ενώ η επίσημη αιτία θανάτου ήταν επιπλοκές στην καρδιά από κορωνοϊό, οι συγγενείς ζήτησαν -και τελικά πήραν- έγκριση να προβούν σε εκταφή, καθώς πιστεύουν πως πίσω από τον θάνατο του άνδρα δεν κρύβεται ο κορωνοϊός αλλά ιατρικό λάθος.
Το ιστορικό
Η ιστορία εκτείνεται χρονικά από τις αρχές Φεβρουαρίου 2021, όταν ο 79χρονος άνδρας, κάτοικος χωριού των Πιερίων, με επιβαρυμένο ιατρικό ιστορικό, νόσησε από Covid και χρειάστηκε να εισαχθεί στο Νοσοκομείο Κατερίνης.
Ο άνδρας έμεινε στο νοσοκομείο μέχρι και την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021, ημερομηνία κατά την οποία στελέχη του ιδρύματος ενημέρωσαν τους συγγενείς του πως δυστυχώς ο άνθρωπος δεν άντεξε και έφυγε από τη ζωή λόγω της καρδιάς του (αντιμετώπιζε σχετικό πρόβλημα) σε συνδυασμό με την επιβάρυνση από τον κορωνοϊό.
«Δεν πέθανε από την καρδιά του»
Τα παράξενα άρχισαν να συμβαίνουν δύο ημέρες μετά την ταφή του άνδρα, όταν ένα άτομο από το Νοσοκομείο Κατερίνης προσέγγισε την κόρη του θανόντα και της εκμυστηρεύτηκε ότι ο πατέρας της δεν πέθανε από την καρδιά του, όπως γράφτηκε στο πιστοποιητικό θανάτου, αλλά ότι ο χαμός του οφειλόταν σε ιατρικό λάθος!
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τη μήνυση που κατέθεσε η κόρη του άνδρα, το άτομο από το νοσοκομείο τής είπε επί λέξει: «Τον τρύπησαν τον άνθρωπο στην τραχεία κατά τη διασωλήνωση».
Όπως είναι λογικό, ο παραπάνω ισχυρισμός ανέτρεψε την εικόνα που είχαν μέχρι εκείνη τη στιγμή οι συγγενείς, οι οποίοι κίνησαν νομικές διαδικασίες προκειμένου να διαπιστώσουν ποιος φταίει τελικά για τον θάνατο του 79χρονου.
Διευκρινήσεις έδωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας για τα νέα μέτρα. Μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», τόνισε ότι και οι αστυνομικοί περιμένουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση για να δουν τι ακριβώς ισχύει, αλλά και για τους τρόπους ελέγχους.
«Τα δύο χιλιόμετρα δεν έχουν να κάνουν με το όριο στους δήμους, η μετακίνησή μας μέσα στους δήμους θα επιτρέπεται ανεξαρτήτως χιλιομετρικών αποστάσεων» ανέφερε ο κ. Θοδωρής Χρονόπουλος ενώ στη συνέχεια ξεκαθάρισε ότι για τον κωδικό 6 για άσκηση, δεν υπάρχει περιορισμός αποστάσεων για κάποιον που μετακινείται με τα πόδια ή το ποδήλατο.
Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες ερμήνευσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», εξηγώντας ότι και οι αστυνομικοί περιμένουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση για να δουν τι ακριβώς ισχύει, αλλά και για τους τρόπους ελέγχους.
Ο Θοδωρής Χρονόπουλος ξεκαθάρισε ότι, «τα δύο χιλιόμετρα δεν έχουν να κάνουν με το όριο στους δήμους, η μετακίνησή μας μέσα στους δήμους θα επιτρέπεται ανεξαρτήτως χιλιομετρικών αποστάσεων» ενώ είπε ότι, όσο αφορά στον κωδικό 6 για άσκηση, δεν υπάρχει περιορισμός αποστάσεων για κάποιον που μετακινείται με τα πόδια ή το ποδήλατο.
«Με τα πόδια αν αντέχουμε να πάμε από την Αγία Παρασκευή στη Γλυφάδα μπορούμε, αρκεί να μην έχουμε πάρει κάποιο μέσο», είπε σχετικά.
Όσο αφορά τον κωδικό 4, είπε πως, «δεν προκύπτει περιορισμός ως προς το δήμο ή το άτομο στο οποίο παρέχουμε βοήθεια. Όμως είναι δύσκολη εξίσωση, είναι κάτι άμεσης ανάγκης και μας φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση και είναι άδικο για εκείνους που πραγματικά μετακινούνται για λόγους ανάγκης».
«Δε θέλουμε να αδικήσουμε κάποιον, ο αστυνομικός είναι δίπλα στον πολίτη», επεσήμανε.
«Κάθε φορά που έρχεται μια νέα απόφαση, υπάρχει διάστημα προσαρμογής», είπε για προγραμματισμένες μετακινήσεις που ίσως δεν εμπίπτουν στα νέα μέτρα.
«Δε θα τα χαλάσουμε σε λίγα μέτρα, απάντησε ερωτηθείς αν τα 2χλμ ισχύουν στην ευθεία ή περιμετρικά του δήμου».
Τέλος, τόνισε πως σήμερα η παρουσία της Αστυνομίας θα είναι αυξημένη.
«Μου είναι αδιάφορο αν ο Κουφοντίνας είναι ζωντανός ή νεκρός. Με ενδιαφέρει να μην κλάψω κι άλλο Μάτη, να μην κλάψω κι άλλο συνάδελφό μου», είπε ο συνδικαλιστής αστυνομικός.
Αίσθηση προκαλεί, καθώς κάνει τον γύρο του Διαδικτύου, μία δήλωση του συνδικαλιστή αστυνομικού Σταύρου Μπαλάσκα στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη στον ΑΝΤ1.
Αναφερόμενος στις επιθέσεις κατά αστυνομικών, που έχουν αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες, ο Σταύρος Μπαλάσκας στάθηκε στην επίθεση με μολότοφ κατά περιπολικού στην περιοχή του Ζωγράφου, λέγοντας ότι, εάν ήταν δικυκλιστές της ΔΙΑΣ, θα είχαμε θρηνήσει θύματα. «Σε κάθε περίπτωση» συνέχισε, «έχουμε πάρα πολλά προβλήματα. Στη Λαμία “τα έχουνε παίξει” οι συνάδελφοι. Πάνω από 100, σχεδόν 110 αστυνομικοί φυλάνε το σκήνωμα του Κουφοντίνα».
Παρά τις αντιδράσεις, συνέχισε: «Μου είναι αδιάφορο αν ο Κουφοντίνας είναι ζωνταντός ή νεκρός. Με ενδιαφέρει να μην κλάψω κι άλλο Μάτη, να μην κλάψω κι άλλο συνάδελφό μου».
Όταν πάντως δημοσιογράφος τόνισε πως έχει κάποιο πρόβλημα όταν μιλάει για σκήνωμα, ενώ ο άνθρωπος είναι ζωντανός, ο κ. Μπαλάσκας ανέφερε: «Δεν το καταλαβαίνω και ναι είναι πρόβλημά μου».
Στο τριμελές Πλημμελειοδικείο Λαμίας λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι θα εξεταστεί με τη διαδικασία του αυτοφώρου το αίτημα αναβολής ή διακοπής της ποινής του Δημήτρη Κουφοντίνα.
Το αίτημα αναβολής έκτισης ποινής του Δημήτρη Κουφοντίνα, εξαιτίας κινδύνου θανάτου του κρατούμενου απεργού πείνας, κατατέθηκε χθες στον εισαγγελέα Λαμίας και στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Λαμίας.
Το αίτημα για τη διακοπή της ποινής, εάν γίνει δεκτό από το δικαστήριο, θα δώσει τη δυνατότητα στον κρατούμενο να μεταφερθεί σε νοσοκομείο, όπου μπορεί να του προσφερθεί καλύτερη περίθαλψη και κάθε δυνατή ιατρική βοήθεια.
Ας σημειωθεί ότι υποβλήθηκαν δύο αιτήματα, το πρώτο αφορά στην αίτηση προσωρινής ανακοπής ποινής λόγω κινδύνου θανάτου και το δεύτερο στην άμεση μεταγωγή του κρατούμενου στον Κορυδαλλό. Τα δύο αιτήματα υπογράφουν η δικηγόρος του Δημήτρη Κουφοντίνα, Ιωάννα Κούρτοβικ, καθώς και το μέλος του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Θέμης Σοφός.
Η κίνηση αυτή έρχεται τη στιγμή που ο Δημήτρης Κουφοντίνας βρίσκεται στην 55η ημέρα απεργίας πείνας και στην 9η ημέρα απεργίας δίψας, με κίνδυνο να πέσει σε κώμα.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε τηλεοπτικό του μήνυμα αναφέρθηκε στα καλά νέα για τους εμβολιασμούς, στα ανησυχητικά για τις μεταλλάξεις, ενώ έκανε έκκληση για σήμερα Τσικνοπέμπτη.
Το μήνυμα του πρωθυπουργού
Ξεκινώ με τα καλά νέα: Τα εμβόλια αποδεικνύονται ασφαλή και αποτελεσματικά. Στη χώρα μας η διαδικασία προχωρά οργανωμένα και πιο γρήγορα από τα πιο πολλά ευρωπαϊκά κράτη. Γι΄ αυτό και τα εμπιστεύονται ολοένα και περισσότεροι συμπολίτες μας.
Ξεπερνάμε το συμβολικό αριθμό των 1.000.000 δόσεων
Σήμερα, ξεπερνάμε το συμβολικό αριθμό των 1.000.000 δόσεων. Που σημαίνει ότι κάθε εβδομάδα που περνά, χτίζουμε το τείχος ανοσίας που θα μας επιτρέψει να αφήσουμε πίσω αυτή την περιπέτεια. Από τον Απρίλιο, μάλιστα, θα έχουμε πολύ περισσότερες δόσεις στη διάθεσή μας. Και όσο ο καιρός βελτιώνεται, θα γίνεται σύμμαχος μας.
Οι μεταλλάξεις έχουν πολύ υψηλή μεταδοτικότητα
Ο COVID-19, όπως όλοι οι ιοί του αναπνευστικού, έχει εξάλλου έντονη εποχικότητα. Κατά συνέπεια, είμαστε στην αρχή του τέλους. Και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου. Παραμένει, όμως, ένα κρίσιμο στοίχημα για όλους. Τώρα, τα ανησυχητικά νέα: Οι μεταλλάξεις και πρωτίστως η Βρετανική, που κυριαρχεί, πια, στη χώρα μας, έχουν πολύ υψηλή μεταδοτικότητα. Γι’ αυτό και, τελευταία, βλέπουμε να αυξάνονται τα κρούσματα και να πολιορκείται το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Στην επίθεση αυτή απαντούμε συνεχίζοντας να ενισχύουμε ακόμα πιο πολύ τα νοσοκομεία μας. Πρωτίστως στην Αττική, όπου έχουμε και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Και το γεγονός ότι πήραμε νωρίς περιοριστικά μέτρα, κάνει την κατάσταση, παρά τις δυσκολίες, διαχειρίσιμη. Αλλιώς, θα είχαμε γίνει Πορτογαλία ή Τσεχία.
Είδα συμπολίτες μας, 40 και 45 ετών, χωρίς υποκείμενα νοσήματα, να υποφέρουν στις εντατικές
Από σήμερα, όπως γνωρίζετε, αναβαθμίζουμε την άμυνα της Δημόσιας Υγείας, κάνοντας πιο αποτελεσματική την εφαρμογή της ελεγχόμενης κινητικότητας. Οι νέες ρυθμίσεις δεν διαφέρουν ουσιαστικά από εκείνες της περασμένης άνοιξης. Τότε, όμως, τις τηρούσαμε σχολαστικά μπροστά στο φόβο του άγνωστου κινδύνου. Ενώ τώρα ο κίνδυνος είναι ακριβώς να συμβιβαστούμε με αυτόν. Καταλαβαίνω απόλυτα την πολύμηνη κούραση που μπορεί να φέρει την πρόσκαιρη χαλάρωση. Ίσως και να φοβόμαστε λιγότερο, ελπίζοντας στο εμβόλιο. Όμως, αυτό είναι λάθος για τη φάση στην οποία βρισκόμαστε. Προχθές, επισκέφθηκα το Νοσοκομείο Σωτηρία. Είδα συμπολίτες μας, 40 και 45 ετών, χωρίς υποκείμενα νοσήματα, να υποφέρουν στις εντατικές. Κανείς, λοιπόν, δεν πρέπει να αισθάνεται άτρωτος. Και καθένας μπορεί να μεταδίδει γύρω του τον Κορωνοϊό, βάζοντας τους υπόλοιπους σε νέες δοκιμασίες.
Έκκληση Μητσοτάκη για Τσικνοπέμπτη
Ειδικά σήμερα, που είναι μέρα παραδοσιακών συγκεντρώσεων, πρέπει να φανούμε διπλά προσεκτικοί. Ας «τσικνίσουμε» μόνο με την οικογένειά μας. Δεν ξέρω, αλήθεια, πώς αλλιώς να το εκφράσω. Είναι κρίμα, τώρα, που βλέπουμε την έξοδο, να γίνει μεγάλη ζημιά. Να γκρεμίσουμε, δηλαδή, στο τέλος όσα με κόπο χτίσαμε από την αρχή.
Όσο πιο συνεπείς φανούμε τόσο πιο σύντομα θα ανοίξουν λιανεμπόριο και σχολεία
Όλοι θέλουμε να λειτουργήσουν ξανά σύντομα το λιανεμπόριο και τα σχολεία. Αυτό, όμως, θα συμβεί τόσο γρήγορα αύριο όσο συνεπείς φανούμε σήμερα. Η μάσκα και η αποφυγή των επαφών και των μετακινήσεων παραμένουν τα όπλα μας μέχρι η ασπίδα των εμβολίων να καλύψει ολόκληρη τη χώρα. Πρέπει να το νιώσουμε βαθιά μέσα μας και να το υπηρετήσουμε.
Το τελευταίο εμπόδιο αυτές οι εβδομάδες
Αυτές οι εβδομάδες μοιάζουν με το τελευταίο εμπόδιο πριν φτάσουμε στο νήμα της ελπίδας. Η τελευταία πρόκληση καθώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Γι΄αυτό και μια τελευταία προσπάθεια θα μας φέρει όλους νωρίτερα στο ξέφωτο της Ελευθερίας.