Τρίτη, 23 Απριλίου 2024
ΕλλάδαΟ «Δρομέας» του Κώστα Βαρώτσου επιστρέφει μετά από 33 ολόκληρα χρόνια στην...

Ο «Δρομέας» του Κώστα Βαρώτσου επιστρέφει μετά από 33 ολόκληρα χρόνια στην Ομόνοια

Το διάσημο γλυπτό είχε μεταφερθεί το 1988 στην περιοχή του Χίλτον λόγω της -τότε- κατασκευής του μετρό στην Αθήνα

Tο γλυπτό «Δρομέας» απέναντι από το Χίλτον που έχει φιλοτεχνήσει ο Κώστας Βαρώτσος και αποτελεί σήμα κατατεθέν, όχι μόνο για τους Αθηναίους, αλλά και τους τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο που φτάνουν στη χώρα μας. πρόκειται να επιστρέψει στην Ομόνοια δηλαδή εκεί όπου τοποθετήθηκε για πρώτη φορά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», μπορεί ο «Δρομέας» να έχει ταυτιστεί με την περιοχή του Χίλτον ωστόσο το δημιούργημα είχε τοποθετηθεί αρχικά στην Ομόνοια, όπου δεσπόζει πλέον ένα μεγάλο σιντριβάνι.

dromeas 1988 omonia

Επισημαίνεται ότι ο «Δρομέας» είχε μεταφερθεί στην περιοχή του Χίλτον λόγω της -τότε- κατασκευής του μετρό στην Αθήνα.

Από την πλευρά του, ο Κώστας Βαρώτσος σημειώνει: «Έχει συμβεί και στο εξωτερικό να αλλάξουν έργα μου θέσεις όταν γίνεται μια ανάπλαση. Τώρα που η πλατεία έχει αναμορφωθεί, μου ζητήθηκε από τον Δήμο Αθηναίων να επιστρέψει ο “Δρομέας” στην αρχική του θέση. Έδωσα τη συγκατάθεσή μου και περιμένω να δω ποιο είναι το ακριβές σχέδιο της μεταφοράς του. Άλλωστε δεν είναι και ένα εύκολο εγχείρημα».

Η ιστορία του «Δρομέα»

Ο «Δρομέας» φιλοτεχνήθηκε το 1988 και ενσαρκώνει το πνεύμα της σύγχρονης τέχνης με τέτοια ορμή. Πάντως, ο Κώστας Βαρώτσος έχει αναφέρει: «Γενεαλογικά ο “Ποιητής” είναι ο πατέρας του “Δρομέα”, που ήταν να ονομαστεί “Ξένος”».

Ακόμα, ο ίδιος έχει συμπληρώσει: «Ήθελα να κάνω έναν άνθρωπο ο οποίος είναι αυτός ο ταξιδιώτης που μόλις τον συναντάς του λες “πότε ήρθες;” και η επόμενη ερώτηση που του κάνεις είναι “πότε φεύγεις;”. Είναι ο αέναος ταξιδιώτης. Ο άνθρωπος που αφήνει πίσω την ανάμνησή του. Είναι σχεδόν μοιραίο λοιπόν ο “Δρομέας” να μετακινείται συνεχώς και να μην μπορεί να βρει μια μόνιμη θέση».

Υπενθυμίζεται πως η αρχική ιδέα για την τοποθέτηση του «Δρομέα» στην Ομόνοια ήταν για μόλις έναν μήνα. Το εν λόγω δημιούργημα είχε ενταχθεί σε μια καλλιτεχνική δράση δημόσιου χαρακτήρα με τίτλο δρώμενα, σε μια περίοδο κατά την οποία δήμαρχος Αθηναίων ήταν ο Μιλτιάδης Εβερτ και την αντιδημαρχία Πολιτισμού είχε ο Σταύρος Ξαρχάκος

Τα πιο σημαντικά