Μια φράση που θα στοιχειώνει τον Δημήτρη Λιγνάδη τις επόμενες ημέρες, μήνες ή και χρόνια, είναι αυτή που είχε πει το 2016 σε μια τηλεοπτική συνέντευξη: «Είμαι εθισμένος στο σeξ».
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι για κάποιον άνθρωπο ο εθισμός στο σeξ είναι κακός, όταν αυτή η φράση λέγεται από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη ο οποίος κατηγορείται για βιασμούς κατά συρροή, τότε λαμβάνει διαφορετική διάσταση.
Κι όταν οι αποκαλύψεις που έρχονται απανωτές κάνουν λόγο ακόμη και για σeξουαλικά όργια με ανήλικους, ακόμη και για παιδεραστία ή για κυκλώματα διακίνησης μικρών παιδιών, προσφυγόπουλα σε ΜΚΟ ή και όχι, τότε οι… θεωρίες του Δημήτρη Λιγνάδη περί έpωτος έχουν άλλο στάτους.
Ας δούμε ορισμένες από τις δηλώσεις που έχει κάνει ο Λιγνάδης για τη ζωή του, για τον έpωτα, για το σeξ.
- «Το seξ, νομίζω ότι όπως σε όλο τον κόσμο, μου αρέσει πάρα πολύ. Το σeξ είναι ένα από τα ωραιότερα πράγματα στον κόσμο. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να ακούω κάποιον να λέει “έχω εθισμό”».
- Ο πατέρας μου (σ.σ.: ο σημαντικός φιλόλογος, δάσκαλος, συγγραφέας, θεατράνθρωπος και κριτικός θεάτρου Τάσος Λιγνάδης) γάμ…ε τη ζωή και την υγεία του για τον έpωτα. Αυτά τα λίγα λεπτά χαράς, όταν συναντιούνται δύο σώματα ή δύο βλέμματα μπορούν να σου γαμ…ν χρόνια ζωής. Κατά τη γνώμη μου βέβαια, δεν σ’ τα γαμ…ε. Σ’ τα γονιμοποιούν. Είναι η ίδια πράξη, αλλά αν υπάρξει γονιμοποίηση, κάτι βγήκε»
- «Δεν έχει υπάρξει φάση της ζωής μου που να μην ήθελα καθόλου σeξ. Οταν είμαι πολύ πιεσμένος ίσως, αλλά όχι πάντα».
- Δεν μπορώ καν να καταστρέψω γιατί και αυτό μια δημιουργία είναι. Στη δική μου ζωή, ο έpωτας παίζει σχεδόν καταστρεπτικά σημαντικό ρόλο».
- «Ο έpωτας; Εχω φάει πολύ τα µούτρα µου, πόσο πια να αντέχω; Μεγαλώνω»
- «Με εμπνέουν οι αρχές ζωής του πατέρα μου, Τάσου Λιγνάδη, η εpωτικότητα και η σωκρατικότητά του. Δε με εμπνέει τίποτα στο παρόν, παρά μόνο ο έpωτας και τίποτε άλλο. Αυτή είναι η πηγή έμπνευσής μου»
- «Ας μου τύχει η καψούρα και ας πάει στον διάολο η αξιοπρέπεια. Αν πρέπει να τη διατηρήσεις είναι γιατί λειτουργεί αφροδισιακά. Είναι αφροδισιακό δηλαδή, να κάνεις τον δυνατό. Καψουρεύτηκα και θα κοιτάξω την αξιοπρέπεια; Τι λέτε ρε; Δεν με ενδιαφέρει η αξιοπρέπεια. Με ενδιαφέρει να είμαι εpωτευμένος»
- «Ο έpωτας με έχει κάνει πολλές φορές ρόμπα. Χωρίς έpωτα είμαι σε μαρασμό. Δεν μπορώ να δημιουργήσω.
- «Αυτός που πάει προς το φως του έpωτα και ας ξέρει ότι θα καεί, αυτός είναι ο αληθινός Τσε Γκεβάρα. Θα ήθελα να είμαι ο Τσε Γκεβάρα του έpωτα».
- «Για μένα, ο έpωτας εμπεριέχει τη φιλομάθεια, δηλαδή τη διάθεση να ψάχνομαι, να κινούμαι, να ρισκάρω, να δοκιμάζομαι σε αυτό που αγαπώ. Ο έpωτας είναι το καρδιοχτύπι που σου προκαλεί αυτό που εpωτεύεσαι, ο κραδασμός, η δόνηση, το διονυσιακό στοιχείο».
- «Δεν θέλω να γίνω σκατόγερος. Από αυτούς τους μίζερους, που γκρινιάζουν και τους φταίνε όλα και ‘Αχ, αυτοί οι νέοι’. Καμιά φορά κατηγορούμε αυτό που δεν μπορούμε να είμαστε. Και η νιότη βέβαια είναι πολύ ρατσιστική με τους μεγάλους. Ακούς ατάκες όπως “Φύγε από εδώ, ρε γέρο”, “Άντε, βρε θεία”. Αγαπώ πολύ τη νιότη, όχι μόνο ως ηλικία αλλά και ως στάση ζωής. Ομως ο Τσε ήταν ένας. Πολλοί θέλησαν να γίνουν Τσε, κρεμώντας απλώς μια αφίσα στον τοίχο τους».
- «Νομίζω ότι ο έpωτας είναι ακόμη ταμπού. Οπως ταμπού θεωρείται και το σeξ και ας το παίζουμε άνετοι.
- «Μ’ αρέσει το σeξ, αλλά όχι ως φαστφουντάδικο. Θα έλεγα καλύτερα ως καλή κουζίνα. Σε ποιον δεν αρέσει το σeξ; Μόνο το cyber sex θεωρώ θλιβερό. Λυπάμαι τη νέα γενιά γι’ αυτήν την εικονική πραγματικότητα. Χάνεται η καύ…α. Γνωρίζεις τη σάρκα μέσα από εικόνες, αντί να πας να την κυνηγήσεις, να την πιάσεις. Είναι σαν να έχεις δει θάλασσα με πολλές λεπτομέρειες αλλά μόνο μέσω ίντερνετ, σαν να έχεις κολυμπήσει εικονικά. Μην πεις στον άλλον “έλα να μιλήσουμε για έpωτα”. Πες του “έλα να κάνουμε έpωτα”».
- «Στον “Οιδίποδα”, η γυναίκα πότε είναι η Εύα της Βίβλου, πότε η Παναγία της Παλαιάς Διαθήκης και της Καινής Διαθήκης. Και, δυστυχώς, πιστεύω ότι στον σημερινό άνδρα αυτά αδυνατούν να συνυπάρξουν. Δηλαδή αν αγαπάς μια γυναίκα, δεν μπορείς να έχεις και σeξουαλική σχέση μαζί της. Δεν μπορείς να αποφασίσεις αν η γυναίκα είναι μήτρα που γεννάει ή κόλπος που δέχεται».
- «Η αγάπη είναι δύσκολο πράγμα, πρέπει να ματώσεις – δεν μιλάω για τον έpωτα. Η αγάπη θέλει κόπο για να υποχωρήσει το εγώ απέναντι στον άλλον, μαθαίνεται με πολύ υψηλά δίδακτρα».
- «Ο έpωτας είναι διαφορετικός από την αγάπη. Ο έpωτας είναι εγωιστικό συναίσθημα. Ο έpωτας έχει να κάνει με το εγώ μας. Εμένα μου λείπεις, εγώ δεν μπορώ να κάνω χωρίς εσένα, για μένα είσαι ο σκοπός της ζωής μου. Τον έpωτα τον καταλαβαίνεις στην απουσία του άλλου. (…) Οταν θα μιλήσω για τη ζωή μου, θα είμαι απόλυτα ειλικρινής και αποστομωτικός. Δεν αφορά κανέναν τι χρώμα είναι το βρακί μου. Κανέναν, όμως! Γιατί, στην τελική, και το βρακί είναι ένα ρούχο».
Για σeξουαλική παρενόχληση
«Ότι τι; Ότι δεν το γνωρίζουμε πως υπάρχει σε όλες τις δουλειές; ∆εν ξέρουμε πως πολλοί προσπαθούν µέσω της όποιας εξουσίας τους να “εκβιάσουν” σeξουαλικά υφιστάμενούς τους; Ή δεν ξέρουμε πως κάποιοι-κάποιες, προκειµένου να ανέλθουν, ‘προσφέρονται’ σεξουαλικά; ∆εν πάνε κάποιες µε μίνι σε συνεντεύξεις µε στελέχη για να κερδίσουν την όποια θέση; ∆εν κοιµούνται νέα κορίτσια µε εκδότες-καναλάρχες-διευθυντές τραπεζών κ.λπ. για να κερδίσουν ‘πόντους’ στο χώρο τους; Πέφτουμε από τα σύννεφα που γίνονται αυτά; ∆εν τα γνωρίζουμε; Τα ξέρουμε καλά».
Για το σκάνδαλο Κέβιν Σπέισι
«Από τη μία το αγόρι που είχε βρεθεί στο πάρτι με τον Spacey πάνω του, γιατί δεν αντέδρασε τότε; Γιατί δεν βγήκε να τον καταγγείλει;
Μπορεί γιατί ήταν μικρός και φοβήθηκε. Πώς βρέθηκε σε εκείνο το πάρτι; Πού ήταν οι δικοί του; γιατί τόσα χρόνια δεν μίλησε; Γιατί τώρα; Γιατί έγινε “μόδα” να καταγγέλουν τις όποιες σeξουαλικές παρενοχλήσεις;
Όταν με παρενοχλήσεις θα βγω να το φωνάξω. Θα γυρίσω τον κόσμο ανάποδα. Δεν θα το θυμηθώ χρόνια μετά –είτε πρόκειται για το αγόρι αυτό, είτε για τις ηθοποιούς που παρενοχλήθηκαν από τον Weinstein. Είναι άθλια η σeξουαλική παρενόχληση, άρα οφείλεις να την καταγγείλεις την ίδια στιγμή, για να μη συμβεί σε άλλους… Και από την άλλη ο Spacey βγήκε να δηλώσει ομοφυλόφιλος για να δικαιολογήσει την πράξη που λέγεται ότι έκανε, τονίζοντας πως ήταν μεθυσμένος και δεν… θυμάται; Για αυτό κάνω λόγο για θλιβερή οπερέτα».
Πηγή: in.gr