Ο διεθνούς φήμης γλύπτης Κωστής Γεωργίου που δημιούργησε το γλυπτό PHYLAX το οποίο παραδόθηκε και εγκαταστάθηκε με μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Παλαιού Φαλήρου στην είσοδο του Δήμου έδωσε την απάντησή του στις επικρίσεις που δέχεται.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι «η ιστορία αυτή ξεκίνησε από την Ελεύθερη Ώρα» και ανέφερε ότι δηλώσεις εκεί έκανε ο παπάς Κλεομένης.
Όπως επεσήμανε ο γλύπτης:
«Δεν είναι δυνατόν να προσδίδει κάποιος σε ένα γλυπτό απερίσκεπτες πρακτικές. Ουδέποτε στο εξωτερικό υπήρξε αντίδραση. Δηλαδή τι πρέπει να βάλουμε έναν Ποσειδώνα επειδή είναι δίπλα στη θάλασσα; Η λογική του έργου τέχνης είναι να δώσει νέους κώδικες, να βάλει τους ανθρώπους να σκέφτονται. Δεν έχει σχέση με θρησκείες και συμβολισμούς. Δηλαδή ο σατανάς αν υπάρχει έχει κόκκινο χρώμα; Υπάρχουν άγγελοι με κόκκινα φτερά και κόκκινη κόμη. Υποτίθεται ότι είναι Χριστιανοί αυτοί που κάνουν τις αντιδράσεις, αλλά η ψυχή τους είναι αντιχριστιανική».
Σε σχετική ανακοίνωση του Δήμου Παλαιού Φαλήρου τονίζεται πως:
«Η ονομασία του γλυπτού “PHYLAX” ουδεμία σχέση έχει και ασφαλώς δεν αποδίδει την ιδιότητα του “Φύλακα Αγγέλου” κατά την χριστιανική παράδοση. Η επαφή του θεατή με το έργο τέχνης καθορίζεται ανάλογα με τους κώδικες που διαθέτει έκαστος περί ζωής, την ευαισθησία του, τις γνώσεις του περί τέχνης καθώς και από πάρα πολλούς άλλους υποκειμενικούς παράγοντες. Το κάθε έργο από μόνο του είναι αυτόνομο, έχει το δικό του λόγο και μπορεί να ερμηνευτεί όπως ο καθένας το αντιλαμβάνεται. Αυτή είναι άλλωστε και η αποστολή ενός έργου τέχνης , να διαθέτει πολλές πύλες προσέγγισης και όχι μία και μοναδική. Ο καλλιτέχνης επιβάλλεται να είναι αποστασιοποιημένος από πολιτικά, οικονομικά ή θρησκευτικά σχήματα. Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος να ανατρέξει στην Ελληνική Μυθολογία, όπου σε αυτήν απαντώνται πολλών ειδών “φύλακες”. Οι φύλακες αυτοί είχαν την ιδιότητα να προφυλάσσουν από το άγνωστο και από λοιπές τρομακτικές και υποχθόνιες δυνάμεις. Ένας πολύ γνωστός φύλακας της αρχαιότητας ήταν ο ΤΑΛΩΣ, μυθικός φύλακας της Κρήτης, ο οποίος αναφέρεται στον Πλάτωνα, ενώ ανάλογο παράδειγμα αποτελούν οι σφίγγες οι οποίες ως σιωπηλοί φύλακες τοποθετούνταν προκειμένου να προστατεύσουν από το κακό, φυλάσσοντας κάποιον τόπο ή κάποιο μνημείο. Ας σημειωθεί δε ότι στην ελληνική αγιογραφία συχνότατα απεικονίζονται φύλακες άγγελοι με κατακόκκινα φτερά και κώμη».
parapolitika
Ο γλύπτης Κωστής Γεωργίου που έχει επιμεληθεί τους πανάκριβους πίνακες του Αλέξη Τσίπρα σε Μαξίμου, Βουλή και Κουμουνδούρου
Σύμφωνα με το Δήμαρχο:
«Η τοποθέτηση στο συγκεκριμένο σημείο έγινε με αυτή την έννοια. Αφενός για να φυλάσσεται (συμβολικά) η Πόλη, αφετέρου γιατί στο συγκεκριμένο σημείο υπήρχε κατά την αρχαιότητα ο λιμένας του Φαλήρου απ΄ όπου σύμφωνα με την παράδοση και σημαντικούς αρχαίους αθηναϊκούς μύθους ξεκίνησαν ο Φάληρος για την Κολχίδα, ο Μενεσθέας με τους Αθηναίους για την Τροία και ο Θησέας για την Κρήτη προκειμένου να σκοτώσει τον Μινώταυρο και να απαλλάξει τους Αθηναίους από τον βαρύ αιματηρό φόρο.
Επισημαίνεται δε, ότι στο αρχικό Δελτίο Τύπου σχετικά με το άγαλμα, αναφέρθηκε ο χαρακτηρισμός “Άγγελος- Φύλακας” (αντί του ορθού “PHYLAX”) , κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν συνειρμοί και παρανοήσεις και γι΄αυτό και διορθώθηκε το σχετικό Δελτίο Τύπου στην συνέχεια.
Το έργο τέχνης, κατά τον δημιουργό, οφείλει να αναδιαπραγματεύεται συνεχώς τα δεδομένα και μέσω της εκφραστικής ελευθερίας να προτείνει νέους κώδικες, έξω από στενούς συμβολισμούς και εσωστρεφείς προσεγγίσεις.
Μετά από τις παραπάνω διευκρινήσεις, κάθε συνειρμός με αξίες και έννοιες της Χριστιανικής Πίστης και ειδικότερα με τους Αγγέλους, δεν δικαιολογείται, είναι πλέον αυθαίρετος και αδικεί και τον Δημιουργό και τον Δωρητή αλλά και την Δημοτική Αρχή της Πόλης. Άλλωστε, η τοποθέτηση έργων τέχνης σε δημόσιους χώρους, με τις ευγενικές μάλιστα χορηγίες δωρητών και καλλιτεχνών, μόνο θετικές επιδράσεις μπορεί να επιφέρει, καθώς αφυπνίζει και καλλιεργεί το αισθητικό πνεύμα των κατοίκων και τους εξοικειώνει με την τέχνη, ακόμη και μέσα από εντάσεις και ενστάσεις που μπορεί να προκαλεί».
Ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Διονύσης Χατζηδάκης με τον Κωστή Γεωργίου
Καταξιωμένος διεθνώς
Ωστόσο, το κόκκινο είναι το χρώμα κατατεθέν του έργου του, αφού σχεδόν όλα του τα γλυπτά είναι κόκκινα.
«Είναι πρωτοφανές, η τέχνη δεν αναπαριστά, αλλά βάζει τους ανθρώπους να σκεφτούν» αναφέρει ο Κωστής Γεωργίου, ο οποίος επισημαίνει πως ποτέ δεν έχει δεχτεί αντίδραση για έργο του στο εξωτερικό, αντίθετα αυτό συνέβη στην Ελλάδα, τη χώρα στην οποία ουδέποτε υπήρξε «εικαστική παιδεία και εκπαίδευση».
Ο Κωστής Γεωργίου έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 90 ατομικές εκθέσεις σε πολύ σημαντικές γκαλερί και μουσεία σε όλο τον κόσμο.
Εργο του στη Σαγκάη
Έργα του μεγάλων διαστάσεων έχουν εγκατασταθεί στη Σαγκάη, στις Βρυξέλλες καθώς και σε δημόσιους χώρους και δημόσια πάρκα και κήπους στην Κίνα.Γλυπτό του Κωστή Γεωργίου στην Κίνα
Επίσης έργο του κοσμεί την είσοδο του Δημαρχείου της Αλεξανδρούπολης, το γλυπτό του «AERIAL», ύψους 7 μέτρων, ενώ ηδη, εγκαταστάθηκαν και τα δύο μεγάλων διαστάσεων γλυπτά του καλλιτέχνη «ANATASIS» και «EQUUS», το ένα στην κεντρική πλατεία της Βούλας και το άλλο στην παραλιακή λεωφόρο στο ύψος της Βουλιαγμένης μπροστά στην πλαζ.
«ANATASIS» στην Βούλα
«EQUUS» στην Βουλιαγμένη
Γλυπτό του Κωστή Γεωργίου στο νοσοκομείο SAINΤ ELIZABETH HOSPITAL στην Αμερική
Έργα του Κωστή Γεωργίου βρίσκονται σε μεγάλα μουσεία, ιδρύματα και τράπεζες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άλλα έχουν δημοπρατηθεί στα Bonhams και τα Sotheby’s του Λονδίνου. Tο 1993 βραβεύθηκε στην Τριενάλε της Οσάκα
[iefimerida] [newsbeast]