Για την άθλια επίθεση στον Άρη Σερβετάλη

12 Δεκεμβρίου, 2021 2:23 ΜΜ
More videos

Διαβάστε ένα ενδιαφέρον άρθρο-άποψη το οποίο αναφέρεται στα αρνητικά σχόλια για τον Άρη Σερβετάλη στο Άγιον Όρος. Το άρθρο υπογράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης και δημοσιεύθηκε στο Sportime.

Για ακόμη μια φορά έπιασαν δουλειά οι κονδυλοφόροι της κακιάς ώρας, πλήρεις εμπάθειας και κακόβουλης κριτικής προς τον Άρη Σερβετάλη, με αφορμή το προσκύνημα που έκανε στο Άγιο Όρος.

Αφού πρώτα τους… προκάλεσε αναφυλαξία η τεράστια αποδοχή της ταινίας «Ο Άνθρωπος του Θεού» η οποία έκοψε 300.000 εισιτήρια, και αφού έβγαλαν όλο το μεγαλείο των συμπλεγμάτων τους ενάντια στην απόφαση του Άρη Σερβετάλη να μη συμπεριφερθεί ρατσιστικά προς το κοινό του, τώρα βρήκαν νέο «υλικό» για να στήσουν αξιολύπητη προπαγάνδα.

Άλλο ένα άρθρο λασπολογίας προς τον Άρη Σερβετάλη

Κάποιος αρθρογράφος που ονομάζεται Παναγιώτης Ανδριόπουλος και γράφει για λογαριασμό της Lifo, έπαθε… δυσφορία γιατί ο Άρης συμμετείχε σε Αγρυπνία που τελέστηκε στη Μονή Βατοπαιδίου, Αγίου Όρους, για την γιορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου με το παλαιό ημερολόγιο.

Θεώρησε σκόπιμο να επισημάνει πως ο Άρης (σε κάποιες φωτογραφίες) στέκεται δίπλα στον Ηγούμενο της Μονής Εφραίμ, και τους αποκαλεί ειρωνικά ως «δύο σταρ». Εξαιρετικά ατυχής ειρωνεία, καθόσον δεν υφίστανται… «σταριλίκια» στο περιβόλι της Παναγίας . Ίσως στον κόσμο που αντιλαμβάνεται ο αρθρογράφος υπάρχουν εφήμεροι «αστέρες» του συρμού, άλλα στο Άγιο Όρος, το αιώνιο πνευματικό άστρο που τιμάται είναι η Παναγία.

Παρακάτω ο αρθρογράφος εστιάζει στο «κατοστάρι» κομποσχοίνι που κρατούσε ο Σερβετάλης. Υποβόσκει και πάλι μια ειρωνεία, που αν μη τι άλλο δείχνει «μεγαλείο» πολιτισμού. Η θέα ενός ανθρώπου που κάνει ό, τι πιο αγνό, δηλαδή προσεύχεται για την ψυχή του και για όλον τον κόσμο, φαίνεται πως ίσως… ταράζει την αισθητική του γράφοντος. Περαστικά να είναι.

Και πάλι το «Άβατο» του Αγίου Όρους στο στόχαστρο

Έπειτα στο άρθρο, εμφανίζεται η γνωστή «καραμέλα». Το γνωστό θλιβερό επιχείρημα: «Μα αφού ο Άρης Σερβετάλης είναι κατά των διαχωρισμών, τότε γιατί πηγαίνει στο Άγιο Όρος που διαχωρίζουν τους άντρες από τις γυναίκες»;

Πρόκειται για συλλογιστική της συμφοράς ασφαλώς. Τα έχουμε πει και τα ξαναλέμε.

Πρώτον, κάθε ισχυρισμός περί διακρίσεων φύλου καταπίπτει, αφού κάθε χιλιοστό του Αγίου Όρους είναι αφιερωμένο σε μια γυναίκα. Την Θεοτόκο. Αυτή μάλιστα τιμούσε και ο Άρης Σερβετάλης στην Αγρυπνία που παρέστη. Πώς γίνεται να κάνει… διακρίσεις προς γυναίκες, ενώ πήγε να δοξολογήσει την ενδοξότερη των γυναικών;

Δεύτερον, οι μοναχοί του Αγίου Όρους έχουν δώσει έναν ιερό όρκο, σύμφωνα με τον οποίο δεν επιτρέπεται να συναναστρέφονται με γυναίκες. Ο μοναχισμός έλκει την καταγωγή του από τον αναχωρητισμό, την απομάκρυνση από τα εγκόσμια ως συνειδητή επιλογή των ασκητών. Το Άβατον – λοιπόν – προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Ένα θεμελιώδες συνταγματικό δικαίωμα.

Αν ο αρθρογράφος θεωρεί πως μπορεί να παραβιαστεί ένα συνταγματικό δικαίωμα χιλιάδων μοναχών με το  «έτσι θέλω», τότε μάλλον αυτός είναι που θεωρεί τον εαυτό του… «σταρ» που υπεραίρεται και δεν πατά στο έδαφος.

Τρίτον, το Άβατο δεν είναι αποκλειστικότητα του Αγίου Όρους. Συναντάται και σε γυναικείες Μονές όπου δεν επιτρέπεται η προσέλευση ανδρών επισκεπτών. Πάει να πει πως εκεί υπάρχει… ρατσισμός εναντίον ανδρών; Ασφαλώς και όχι. Τα μοναστήρια είναι τόποι κοπιώδους πνευματικού αγώνα, άσκησης και αγιότητας, γεγονός που οι επισκέπτες καλούνται να σεβαστούν. Ας ενημερώνεται καλύτερα όποιος έχει δημόσιο βήμα, πριν γράψει οποιαδήποτε ανοησία.

Τέταρτον, η χερσόνησος του Άθω δεν είναι μια… κοινόχρηστη τουριστική ατραξιόν, όπως θα εύχονταν μερικοί. Σύμφωνα με το ελληνικό Σύνταγμα, ανήκει αποκλειστικά στην κυριότητα των Μονών. Και σύμφωνα με το άρθρο 105 του Συντάγματος, το Άγιο Όρος είναι «αναπαλλοτρίωτον». Θεωρείται τόπος ισοβίου κατοικίας των μοναχών, και άρα (κατά το άρθρο 9 του Συντάγματος) «άσυλο». Οπότε η παραβίαση του απαγορεύεται.

Ουσιαστικά αυτό που ζητεί κάθε οπαδός της κατάργησης του Άβατου, είναι να παραβιαστούν οι οικίες των μοναχών, και να γίνουν τουριστικά καταλύματα. Δηλαδή εσύ σαν λαϊκός να έχεις το δικαίωμα να δέχεσαι στο σπίτι σου όποιον θέλεις, άλλα οι μοναχοί να μην το έχουν. Να δέχονται μόνο αυτούς που θα τους επιβάλλεις εσύ. Ωραία πράγματα. Δημοκρατικά. Και όλο αυτό το ονομάζουν… προοδευτικότητα.

Πέμπτον, το Άβατον είναι κατοχυρωμένο και από διεθνείς συμβάσεις. Στο σύμφωνο προσχώρησης της Ελλάδας στην Ε.Ε., κατοχυρώνονται όλοι οι ιεροί κανόνες του Αγίου Όρους. Στη Συνθήκη του Άμστερνταμ αναγνωρίζεται το ειδικό καθεστώς όπως ορίζεται από το Ελληνικό Σύνταγμα και «δικαιολογείται αποκλειστικά για λόγους πνευματικούς και θρησκευτικούς».

Κατά φαντασίαν «ίντριγκες» που πέφτουν στο κενό

Πάμε παρακάτω όμως. Στις επόμενες γραμμές, ο αρθρογράφος προσπαθεί (απεγνωσμένα είναι η αλήθεια) να δημιουργήσει δυο… ίντριγκες. Γράφει πως ο Άρης Σερβετάλης συνδύασε την «πνευματικότητα» (έβαλε εισαγωγικά σε αυτή τη λέξη) με την επιχειρηματικότητα. Επειδή η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου χρηματοδότησε την ταινία ο «Άνθρωπος του Θεού», ο αρθρογράφος… συμπεραίνει πως ο Άρης βρέθηκε «στον φυσικό του χώρο».

Μπορεί να του φανεί… σοκαριστικό άλλα οφείλουμε να ενημερώσουμε τον κ. Ανδριόπουλο (σε περίπτωση που δεν το ξέρει) πως για να ολοκληρωθεί μια ταινία, από κάπου πρέπει να χρηματοδοτηθεί. Δεν γίνεται αλλιώς.

Τώρα το πού ακριβώς βρίσκει κάτι μεμπτό σε αυτό, είναι απορίας άξιο. Και άραγε έχει ασχοληθεί να ερευνήσει και για άλλες ταινίες το πώς χρηματοδοτήθηκαν ή ήταν η παρθενική φορά; Όχι τίποτα άλλο, να ξέρουμε από πότε του γεννήθηκαν τέτοιες ανησυχίες.

Και να αναφέρουμε ακόμα ότι το Ινστιτούτο Άγιος Μάξιμος ο Γραικός ήταν ένας μόνο από τους χορηγούς. Όχι ο μοναδικός. Υπήρξε συνδρομή της Ιεράς Μητρόπολης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, του ΕΚΟΜΕ, και κάποιων ιδιωτικών εταιριών.

Στο τέλος βέβαια ο αρθρογράφος δίνει τα… ρέστα του σε μια απέλπιδα προσπάθεια κιτρινισμού. Αφού – λέει – ο Άρης Σερβετάλης είναι «υπέρμαχος των ανεμβολίαστων» τότε τι δουλειά έχει να… στέκεται μαζί με τον ηγούμενο Εφραίμ που κάλεσε τον κόσμο να εμβολιαστεί; «Ποια θα είναι η νουθεσία του Εφραίμ στον Άρη», αναρωτιέται ο αρθρογράφος. Πραγματικά, αλληλουχία σκέψεων που… τσακίζει.

Καταρχάς, από πού προκύπτει πως ο Άρης Σερβετάλης είναι «υπέρμαχος των ανεμβολίαστων»; Τι αυθαίρετος χαρακτηρισμός είναι αυτός; Είπε ποτέ κάτι τέτοιο; Κατά του διαχωρισμού των ανθρώπων πήρε θέση. Όχι κατά ή υπέρ των εμβολίων.

Κατά δεύτερον, τι σχέση έχει η συζήτηση και οι νουθεσίες περί εμβολίου, σε ένα πνευματικό προσκύνημα στο Περιβόλι της Παναγίας; Ένας προσκυνητής καταφεύγει εκεί για να ακούσει πνευματικές νουθεσίες που αφορούν την πρόοδο της ψυχής του, όχι για να… ανακαλύψει αν πρέπει να κάνει το εμβόλιο ή όχι.

Οι δύο άνδρες συνάχθηκαν με τους υπόλοιπους μοναχούς και προσκυνητές, για να τιμήσουν το υπερένδοξο πρόσωπο της Παναγίας. Ο αρθρογράφος προτιμά να φαντάζεται κάτι σαν σύναξη για ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ. Τόση «επαφή» έχει με τον πνεύμα του Αγίου Όρους.

Ας συνειδητοποιήσει πως δεν προσφέρονται όλοι οι τόποι για συζητήσεις και «νουθεσίες» για την εμβολιαστική εκστρατεία. Και πάνω από όλα πως οι μοναχοί σέβονται απεριόριστα το αυτεξούσιο κάθε ανθρώπου και δεν τους απασχολεί να επιβάλλουν τις απόψεις τους για κοσμικά θέματα.

Και ο Ηγούμενος Εφραίμ και ο Άρης Σερβετάλης ήταν στον «φυσικό τους χώρο», πολύ απλά γιατί  κάθε ναός της Ορθοδοξίας αποτελεί «φυσικό χώρο» για κάθε χριστιανό που αναπέμπει δοξολογίες προς τον Θεό που λατρεύει. Και είναι χρέος όλων αυτών που εκφέρουν δημόσια άποψη, να το σέβονται αυτό. Ειδάλλως διακατέχονται από κοινωνικό ρατσισμό.