Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕλλάδαΦιλιππίδης και Κιμούλης: Η μεγάλη αποκαθήλωση - Σταματούν τα γυρίσματα, κατεβαίνουν οι...

Φιλιππίδης και Κιμούλης: Η μεγάλη αποκαθήλωση – Σταματούν τα γυρίσματα, κατεβαίνουν οι παραστάσεις

Η μεγάλη αποκαθήλωση των πρωταγωνιστών του θεάτρου και της τηλεόρασης, Πέτρου Φιλιππίδη και Γιώργου Κιμούλη μετά τις σοβαρές καταγγελίες.

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον χώρο του θεάτρου μετά από τις δεκάδες καταγγελίες για λεκτική, ψυχολογική και σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος των Πέτρου Φιλιππίδη και Γιώργου Κιμούλη.

Με περιγραφές που προκαλούν ανατριχίλα και αποτροπιασμό, γυναίκες ηθοποιοί κατηγορούν τους δύο ηθοποιούς για ακραίες συμπεριφορές που τις έχει προσβάλει και τις έχει κάνει να νιώσουν ντροπή, όταν βρέθηκαν μαζί τους στο θέατρο. Εκείνες ως νεές ηθοποιοί, εκείνοι ως έμπειροι και φτασμένοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες.

Το τσουνάμι καταγγελιών είχε ως αποτέλεσμα την αποκαθήλωση των δύο ηθοποιών από την κορυφή και τo μεγάλο χειροκρότημα. Οριστικά.

Φιλιππίδης και Κιμούλης: Η μεγάλη αποκαθήλωση - Σταματούν τα γυρίσματα, κατεβαίνουν οι παραστάσεις

Γιώργος Κιμούλης: Τέλος από το Φεστιβάλ Επιδαύρου

Με ανακοίνωσή του, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έκανε γνωστό τη Δευτέρα την πρόθεσή του να μην εντάξει τελικά στο φετινό πρόγραμμά του τον Γιώργο Κιμούλη, μετά τις καταγγελίες ηθοποιών εις βάρος του, κατηγορώντας τον για εργασιακό εκφοβισμό, ψυχολογική, λεκτική, ακόμα και ψυχολογική βία.

Ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης επρόκειτο να λάβει μέρος στο φεστιβάλ, πρωταγωνιστώντας στην παράσταση “Φιλοκτήτης”, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

ΚΙΜΟΥΛΗΣ

“Πρόθεσή μας δεν είναι να δράσουμε τιμωρητικά, ούτε να υποκαταστήσουμε τα δικαστήρια. Όμως, θα ήταν ανεύθυνο από πλευράς μας εάν παραβλέπαμε τις σκληρές και επώνυμες μαρτυρίες επαγγελματιών του χώρου μας για αντιδεοντολογικές πρακτικές και συμπεριφορές που κάθε άλλο παρά τιμούν την Τέχνη και τους ανθρώπους της” αναφέρει μεταξύ άλλων η εν λόγω ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την καταγγελία της Ζέτας Δούκα, την οποία ακολούθησαν κι άλλες για τον Γιώργο Κιμούλη, ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης παραπέμφθηκε και στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Η ανακοίνωση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

“Υπό τη βαριά σκιά των τελευταίων εξελίξεων και συγκεκριμένα των δημοσιοποιημένων επώνυμων καταγγελιών συναδέλφων του Γιώργο Κιμούλη για προσβολή της προσωπικότητάς τους, οδηγηθήκαμε στην δυσάρεστη, πλην όμως επιβεβλημένη, απόφαση να μην συμπεριλάβουμε τον συγκεκριμένο ηθοποιό στην ομάδα των καλλιτεχνών που θα συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τη φετινή χρονιά.

Η Καλλιτεχνική Διεύθυνση βρίσκεται σε συνεννόηση με τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη της παράστασης, για την εξασφάλιση νέας συμφωνίας για το φετινό πρόγραμμα, με το ίδιο ή με άλλο έργο, με γνώμονα την διασφάλιση των υπόλοιπων μελών του θιάσου.

Πρόθεσή μας δεν είναι να δράσουμε τιμωρητικά, ούτε να υποκαταστήσουμε τα δικαστήρια. Όμως, θα ήταν ανεύθυνο από πλευράς μας εάν παραβλέπαμε τις σκληρές και επώνυμες μαρτυρίες επαγγελματιών του χώρου μας για αντιδεοντολογικές πρακτικές και συμπεριφορές που κάθε άλλο παρά τιμούν την Τέχνη και τους ανθρώπους της”.

ΚΙΜΟΥΛΗΣ

Πέτρος Φιλιππίδης: Τέλος από τηλεόραση και θέατρο

Νωρίτερα τη Δευτέρα, είχαμε ραγδαίες εξελίξεις με τη συμμετοχή του Πέτρου Φιλιππίδη στην τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ Χαιρέτα μου τον πλάτανο.

ΧΑΙΡΕΤΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ

Μετά από διάφορα σενάρια που ήθελαν τον ηθοποιό να παραιτείται από τη σειρά “Χαιρέτα μου τον πλάτανο” ισχυριζόμενους λόγους υγείας, η ΕΡΤ τον πρόλαβε και εξέδωσε ανακοίνωση όπου διευκρινίζει ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης δεν θα συμμετέχει από σήμερα στα γυρίσματα της σειράς:

Η ανακοίνωση της ΕΡΤ:

“Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με την καθημερινή τηλεοπτική εκπομπή “Χαιρέτα μου τον Πλάτανο”, η ΕΡΤ διευκρινίζει ότι ουδέποτε ετέθη ζήτημα διακοπής της σειράς στην οποία μετέχουν δεκάδες ηθοποιοί και τεχνικοί και παρακολουθούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Λόγω, ωστόσο, της αυτονόητης ευαισθησίας που οφείλει να επιδεικνύει η Δημόσια Τηλεόραση, ο ηθοποιός για τον οποίο έχουν υποβληθεί επώνυμες καταγγελίες προς έλεγχο στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, από σήμερα δεν θα μετέχει πλέον στα γυρίσματα της σειράς”.

χαιρετα μου τον πλατανο

Ο αντικαταστάτης του στη σειρά

Την ίδια ώρα, έχει πέσει ήδη στο τραπέζι το όνομα του αντικαταστάτη του, με επικρατέστερο τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη.

χατζηπαναγιωτης

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Χατζηπαναγιώτης ήταν η πρώτη επιλογή για τον ρόλο του “Παρασκευά”. Ωστόσο, η συνεργασία δεν προχώρησε λόγω ανειλημμένων θεατρικών υποχρεώσεων του ηθοποιού και έτσι προχώρησαν στην επιλογή του Πέτρου Φιλιππίδη.

Απομάκρυνση και από το θέατρο

Την ίδια ώρα, βέβαιη θεωρείται η απομάκρυνση του Πέτρου Φιλιππίδη και από το θέατρο Μουσούρη με το οποίο είχε σχεδόν εικοσαετή συνεργασία με τον θεατρικό επιχειρηματία Κάρολο Παυλάκη.

Πέτρος Φιλιππίδης-Κάρολος ΠαυλάκηςΠέτρος Φιλιππίδης-Κάρολος Παυλάκης

Σημαίνοντα στελέχη του χώρου λένε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία μετά τις αποκαλύψεις σε βάρος του.

φιλιππιδης

Τα ανάρμοστα φιλιά του Φιλιππίδη πάνω στη σκηνή

Στην καταγγελία της κατά του Πέτρου Φιλιππίδη η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, περιγράφει μεταξύ άλλων, την παρενόχληση που δεχόταν τόσο εκτός όσο και πάνω στη σκηνή όταν οι δυο τους έπρεπε να φιληθούν.

“Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μου έτσι μια συνεχή ανησυχία, που έφτανε μερικές φορές στα όρια του τρόμου, αφού ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα ήταν η επόμενή του κίνηση και φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα, όπως μου είχε αποδείξει με τις πράξεις του.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της παράστασης μου δημιουργούσε έναν διαρκή φόβο ώστε να πρέπει πάντοτε να τρέχω για να βγω στη σκηνή, διότι εάν αργούσα έστω και ένα δευτερόλεπτο, εκμεταλλευόμενος τη σκηνοθετική του ιδιότητα, μου επετίθετο λεκτικά και με μείωνε. Ακόμα, κατά τη διάρκεια των στιγμών που υπήρχε μεταξύ του χαρακτήρα που υποδυόμουν και του δικού του κάποιο φιλί, εκείνος με φιλούσε με βία, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα του, μπροστά σε ένα έκπληκτο κοινό, το οποίο συνήθως αντιδρούσε με ένα επιφώνημα απέχθειας”.

Ο λόγος για την παράσταση “Ηλίθιοι” του Νιλ Σάιμον που ανέβηκε στο θέατρο “Βρετάνια” το 2000, όταν ήταν εκείνη ήταν 24 χρόνων. Και συνεχίζει:

“Το συγκεκριμένο έργο μάλιστα δεν δικαιολογεί ούτως ή άλλως μια τέτοια σκηνική συμπεριφορά, αφού πρόκειται για μια τρυφερή ιστορία. Όταν του ζητούσα με ευγενικό τρόπο μήπως μπορούν τα φιλιά αυτά να γίνονται με άλλον, πιο θεατρικό τρόπο, εκείνος μου απαντούσε: “Εγώ είμαι σκηνοθέτης, εγώ αποφασίζω!”. Ιδίως όταν έρχονταν συγγενείς και φίλοι μου να με δούνε στην παράσταση, πριν βγούμε στη σκηνή, του ζητούσα θερμή παράκληση να σταματήσει να το κάνει, όμως αυτός με αγνοούσε επιδεικτικά.

Την ίδια μάλιστα συμπεριφορά αλλά και χειρότερη επεδείκνυε όταν ερχόταν ο τότε σύντροφός μου (τον οποίο και είχε γνωρίσει) να δει την παράσταση, πιάνοντάς με διαρκώς σε διάφορα σημεία του σώματός μου και δίνοντάς μου με ακόμη μεγαλύτερο πάθος αυτά τα πιεστικά και ανάρμοστα φιλιά ενώπιόν του….”



Τα πιο σημαντικά