Κως: Στο εδώλιο για έκτρωση σε 13χρονη γιατρός και ο 34χρονος που την αποπλάνησε

Οκτώβριος 14, 2018 2:29 ΜΜ
More videos

Απίστευτο όμως. Πριν από λίγες ημέρες διαβάσαμε για μια είδηση αποπλάνησης ανήλικου κοριτσιού κατ’ εξακολούθηση, στην Κω, που οδήγησε σε εγκυμοσύνη, αργότερα σε έκτρωση, και εν τέλει στο δικαστήριο. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το περιστατικό περιπλέκεται αρκετά, αφού το ρεπορτάζ αφήνει να εννοηθεί πως οι γονείς του κοριτσιού όχι απλά γνώριζαν το τι συνέβαινε, αλλά με την ανοχή τους συντηρούσαν την κατάσταση. Προς το παρόν όμως θα σταθούμε αλλού.

Όπως κάθε φορά, ανάμεσα στα σχόλια της είδησης, διαβάζουμε για το «πως κυκλοφορούν τα κοριτσάκια», για το ότι «προκαλούν με το ντύσιμο και τη συμπεριφορά τους», και για… «συναινετικό σεξ».

Αναφερόμενη λοιπόν στο περιστατικό, η σχολιάστρια παπαγαλίζει τα όσα είπαμε παραπάνω, και αφήνει να εννοηθεί πως, αφού θύμα και θύτης διατηρούσαν σχέση, είναι θέμα συναινετικού σεξ, δεν έγινε δα και κάτι σπουδαίο! Στη συνέχεια γράφει για ωριμότητα (…), το ρίχνει στην αυτοπροβολή γράφοντας πως εκείνη «δεν θα καθόταν στον Χ τυχαίο», και φτάνει στο σημείο να παρομοιάσει την αποπλάνηση ενός δεκατριάχρονου κοριτσιού, με… τη γκόμενα που κερατώνει τον άντρα της και όλοι κατηγορούν αυτή αλλά όχι τον άντρα της. Γιατί ΠΡΟΦΑΝΩΣ η αποπλάνηση ανηλίκου και η απιστία είναι ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο πράγμα!

Διάνοια…

Παρέλειψε όμως να ασκήσει κριτική στον ενήλικο, έστω στους γονείς της μικρής. Γιατί άραγε; Μάλλον γιατί το «ανήθικο κοριτσάκι» είναι ο εύκολος στόχος, τον λόγο θα τον δούμε παρακάτω.

Συνοπτικά, απολαμβάνουμε μια ακόμα προσπάθεια απόδοσης ευθύνης σε θύμα αποπλάνησης, και δη σε ένα δεκατριάχρονο κορίτσι, πιθανώς με τις «ευλογίες» των γονέων της. Ούτε η πρώτη φορά είναι, ούτε η τελευταία. Εδώ έχουμε εξυπνάκηδες που αναλύουν το τι φορούσε και το πως φερόταν ένα θύμα βιασμού, στην αποπλάνηση θα κολλήσουμε; Δυστυχώς η άποψη που ακόμα έχουν πολλοί συνάνθρωποι μας, συνοψίζεται στο «ο άντρας κατηγορείται, λες και η πιτσιρίκα ήταν άγια, μη χέσω». Και όταν αυτή αφορά την αποπλάνηση ενός κοριτσιού σε αυτή την ηλικία, μάλλον η μοναδική απάντηση που ταιριάζει είναι το «μπα, δεν χρειάζεται να χέσεις, αρκετά σκατά βγάζεις στο πληκτρολόγιο».

Όσο για αυτό το «εγώ δεν» που λέγαμε; «Εγώ δεν θα του καθόμουν». «Εγώ θα πρόσεχα». «Εγώ θα έβαζα προφυλακτικό». Εδώ έχουμε δύο δεδομένα: Αφενός, ο καθένας από εμάς κρίνει ό,τι θέλει και όπως θέλει, εκ του ασφαλούς, από τον καναπέ του, χωρίς να έχει ιδέα το πως βιώνει τη σεξουαλική αποπλάνηση ένα κορίτσι σε τόσο νεαρή ηλικία. Ιδίως όταν αυτή είναι ανεκτή από την οικογένεια του. Εκτός από την έλλειψη ενσυναίσθησης όμως, σε γενικότερο πλαίσιο, συναντάμε και ένα σωρό συμπλέγματα και μηχανισμούς άμυνας, όπως αυτόν της ψυχολογικής προβολής. Αυτοί συνήθως εκδηλώνονται σε άτομα που για τον οποιοδήποτε λόγο έχουν δεχθεί καταπίεση στο παρελθόν (προσοχή: καταπίεση, όχι αποπλάνηση ή κακοποίηση) η οποία και οδηγεί σε τέτοιου είδους απόψεις και σκέψεις προς τους άλλους.

Αφετέρου, και εδώ είναι το ζουμί της υπόθεσης, έχουμε και το αίσθημα ανωτερότητας που πηγάζει από αυτού του είδους την «κριτική». Όταν κάποιοι και κάποιες αποδίδουν ευθύνες στο θύμα της αποπλάνησης, στο θύμα της σεξουαλικής παρενόχλησης, και στο θύμα του βιασμού, όταν εστιάζουν στην υποτιθέμενη «ανηθικότητα» του και υποστηρίζουν ότι αυτή «προκάλεσε» την κακοποίηση του, προσπαθούν εμμέσως να πείσουν εμάς (και περισσότερο τον ίδιο τους τον εαυτό) πως αυτοί/αυτες είναι δήθεν πιο «σωστοί» και «ηθικοί» από το θύμα. Οπότε απο-και-κλείεται να τους συμβεί κάτι τέτοιο. Μεγάλο πράγμα η αυτοεπιβεβαίωση, ε;

Bonus points για το τελευταίο επικό σχόλιο: «δεν ξέρω τι έγινε για να εκφέρω γνώμη, αλλά ευθύνη έχει και η μικρή».

ΔΙΑΝΟΙΕΣ.

Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί ελάχιστα τέτοια περιστατικά καταγγέλλονται στην αστυνομία; Καταλαβαίνετε γιατί στατιστικά πολύ λίγα από αυτά φτάνουν στο δικαστήριο, και ακόμα λιγότερα σε καταδίκη; Καταλαβαίνετε γιατί τέτοιες αντιδράσεις από την κοινωνία, όσο «περιορισμένες» και να είναι, είναι ικανές να τρομοκρατήσουν ένα θύμα σε σημείο που το ίδιο να νοιώθει ενοχές και να μη μιλάει;