Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε απολογισμό της δεκαετούς πορείας του στη ΝΔ, μίλησε για τις εκλογές του 2027 και τον στόχο της Ελλάδας του 2030
Με προσωπικές αναφορές και πολιτικά μηνύματα για το μέλλον της Νέας Δημοκρατίας και της χώρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε κατά την εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του κόμματος. Η σημερινή του παρουσία στα κεντρικά γραφεία έχει έντονο συμβολικό χαρακτήρα, καθώς πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση 10 ετών από την εκλογή του στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.
Ανατρέχοντας στη δεκαετή πορεία του στην ηγεσία της ΝΔ, ο πρωθυπουργός ξεκίνησε από το 2016, θυμίζοντας τις πρώτες του δηλώσεις όταν ανέλαβε το τιμόνι της παράταξης. «Με πιο μαύρο μαλλί, ελαφρώς πιο τρακαρισμένος και αγχωμένος», όπως είπε χαρακτηριστικά, είχε τότε μιλήσει για την ανάγκη η Νέα Δημοκρατία να ξαναβρεί τον αξιακό της πυρήνα και τη σαφή πολιτική της ταυτότητα.
Υπενθύμισε ότι εκείνη την περίοδο είχε δηλώσει πως «οι μέρες του κ. Τσίπρα ήταν αριθμημένες», σημειώνοντας πως από τότε η ΝΔ εξελίχθηκε στη σταθερά κυρίαρχη πολιτική δύναμη της χώρας. «Κερδίσαμε όλες τις εκλογές. Αλλάξαμε την Ελλάδα», ανέφερε, καλώντας το ακροατήριο να συγκρίνει τη σημερινή εικόνα της χώρας με εκείνη της προηγούμενης δεκαετίας.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ευχαρίστησε θερμά τα στελέχη και τους εργαζόμενους του κόμματος, χαρακτηρίζοντας τη Νέα Δημοκρατία «ένα βαθιά λαϊκό κόμμα με ισχυρές κοινωνικές ρίζες», που παραμένει η μόνη ισχυρή πολιτική δύναμη στη χώρα.
Αναφερόμενος στις προκλήσεις του μέλλοντος, τόνισε ότι η παράταξη θα πορευτεί με αισιοδοξία και αίσθημα ευθύνης, σε ένα διεθνές περιβάλλον που μεταβάλλεται ραγδαία. Όπως υπογράμμισε, η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί πυλώνα σταθερότητας και ασφάλειας σε μια ταραγμένη γεωπολιτικά περιοχή, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πολίτες.
Ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση στηρίζει την κοινωνία με σύνεση και δημοσιονομική συνέπεια, κάνοντας ειδική αναφορά στους εργαζόμενους, οι οποίοι – όπως είπε – βλέπουν βελτιωμένες αποδοχές. Παρουσίασε, επίσης, το όραμα για ένα ισχυρότερο εθνικό σύστημα υγείας και πολιτικές που ενισχύουν τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας.
Με το βλέμμα στις εκλογές του 2027, δήλωσε βέβαιος ότι οι πολίτες θα ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους στη Νέα Δημοκρατία, θέτοντας ταυτόχρονα ως στρατηγικό ορόσημο την Ελλάδα του 2030 – χρονιά με ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια από τη ληξιαρχική πράξη γέννησης του νεοελληνικού κράτους.
Κλείνοντας, στάθηκε στη «μάχη» για ένα πραγματικά λειτουργικό και αξιοκρατικό κράτος, στην υπηρεσία του πολίτη, υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι «αυτόν τον πόλεμο θα τον κερδίσουμε». Παρά τα δέκα χρόνια στην ηγεσία, σημείωσε ότι διαθέτει «εξαιρετικά πολλές αντοχές» για να συνεχίσει τον αγώνα, έχοντας πλέον την εμπειρία που απαιτούν οι καιροί.
Σημειώνεται ότι λίγο πριν από τις 12:00 το μεσημέρι έφτασε στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας στην οδό Πειραιώς στο Μοσχάτο ο πρωθυπουργός και 8ος Πρόεδρος στην ιστορία της παράταξης, Κυριάκος Μητσοτάκης. Στα γραφεία βρίσκονταν ήδη πολλά στελέχη και φίλοι της ΝΔ που του επιφύλαξαν θερμή υποδοχή. «Επιτυχίες, επιτυχίες να έχουμε πάντα» είπε ο ίδιος μπαίνοντας στα γραφεία.
Ο χαιρετισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη
«Φίλες και φίλοι, καταρχάς να ευχηθώ καλή χρονιά σε εσάς, στις οικογένειές σας, χαρά, υγεία, όλα τα καλά και φυσικά πάντα επιτυχίες στη μεγάλη μας πολιτική οικογένεια, τη Νέα Δημοκρατία.
Πρέπει να σας πω ότι σήμερα είναι μια μέρα με πολύ μεγάλη συγκινησιακή φόρτιση για εμένα, αλλά πιστεύω και για πολλούς από εσάς, καθώς συμπληρώνονται ακριβώς 10 χρόνια από τότε που παραπάνω από 400.000 μέλη και φίλοι της Νέας Δημοκρατίας με εμπιστεύθηκαν και με εξέλεξαν Πρόεδρο της μεγάλης μας παράταξης.
Κάθισα και ξαναθυμήθηκα τις δηλώσεις τις οποίες είχα κάνει εκείνο το βράδυ από τα γραφεία μας στη Χαλκοκονδύλη. Ήμουν, θα έλεγα, αρκετά νεότερος, σίγουρα με πιο μαύρο μαλλί, ελαφρώς πιο τρακαρισμένος και αγχωμένος και έχοντας την αίσθηση της βαριάς ευθύνης την οποία έβαλαν στους ώμους μου όσοι με εμπιστεύθηκαν.
Είχα μιλήσει τότε για την ανάγκη η Νέα Δημοκρατία να ξαναγίνει μια παράταξη η οποία πρεσβεύει κάποιες βασικές αρχές και αξίες: την αλήθεια, την αξία, την αποτελεσματικότητα, την εργατικότητα, την αξιοκρατία. Και είχα πει τότε ότι οι ημέρες του κ. Τσίπρα θα ήταν μετρημένες για να φτάσει το τέλος του.
Και πράγματι, από τότε, 10 χρόνια, η Νέα Δημοκρατία παραμένει η κυρίαρχη πολιτική δύναμη στην πατρίδα μας. Κερδίσαμε όλες τις εθνικές, ευρωπαϊκές, δημοτικές, περιφερειακές εκλογές οι οποίες έγιναν αυτό το διάστημα. Αλλάξαμε την Ελλάδα -θυμηθείτε πού ήταν η Ελλάδα το 2016 και πού είναι σήμερα. Αλλά, κυρίως, χτίσαμε βαθιές και στέρεες σχέσεις εμπιστοσύνης με μια πλατιά κοινωνική συμμαχία πολιτών, οι οποίοι πίστεψαν ότι πράγματι η πολιτική μπορεί τελικά να οδηγεί σε αποτελέσματα τα οποία θα βελτιώνουν τις ζωές των Ελληνίδων και των Ελλήνων.
Και πρέπει να σας πω ότι είμαι εξαιρετικά υπερήφανος που μου δόθηκε η δυνατότητα να μπορέσω να ανταποκριθώ σε αυτή την εμπιστοσύνη, με ενέπνευσαν οι πολίτες οι οποίοι με εμπιστεύτηκαν, για να μπορώ να εξακολουθώ σήμερα να είμαι πρωθυπουργός της χώρας επειδή είμαι πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.
Θέλω λοιπόν σήμερα, πρώτα και πάνω από όλα, να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ, στα στελέχη, στις εργαζόμενες και στους εργαζόμενους της Νέας Δημοκρατίας. Ένα κόμμα το οποίο απεδείχθη ότι έχει βαθιές και ισχυρές κοινωνικές ρίζες. Ένα βαθιά λαϊκό κόμμα, το οποίο εξακολουθεί σήμερα και παραμένει η μόνη ισχυρή, κυρίαρχη πολιτική δύναμη στη χώρα, η μόνη δύναμη η οποία εγγυάται και τη σταθερότητα και την προκοπή.
Θα εξακολουθούμε, λοιπόν, να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία, με αίσθηση ευθύνης, σε ένα διεθνές περιβάλλον το οποίο αλλάζει με δραματικούς ρυθμούς. Η χώρα μας παραμένει ένας «φάρος» σταθερότητας και ασφάλειας σε μία ταραγμένη γειτονιά.
Σε μία εποχή όπου ξέρουμε ότι οι πολίτες αντιμετωπίζουν δυσκολίες, με σύνεση και πάντα με προσήλωση στη δημοσιονομική συνέπεια, στηρίζουμε τους συμπολίτες μας. Η μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση την οποία ψηφίσαμε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου αρχίζει από αυτόν τον μήνα και υλοποιείται και οι πιο πολλοί πολίτες, ειδικά αυτοί οι οποίοι έχουν παιδιά και οι νέοι μας, θα αρχίσουν να βλέπουν σημαντικές αυξήσεις στις καθαρές τους αποδοχές από τη μισθοδοσία του Ιανουαρίου.
Θα εξακολουθούμε, λοιπόν, να αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο σύστημα υγείας, για μία καλύτερη παιδεία, για μία χώρα η οποία είναι ασφαλής, για μία χώρα η οποία στηρίζει τις πραγματικές παραγωγικές δυνάμεις του τόπου μας, με ορίζοντα τις εκλογές του 2027, στις οποίες είμαι σίγουρος ότι και πάλι οι Έλληνες πολίτες θα μας εμπιστευτούν για να πετύχουμε κάτι το οποίο δεν θα έχει προηγούμενο στην πολιτική ιστορία του τόπου, αλλά με απώτατο ορίζοντα την Ελλάδα του 2030.
Θυμίζω ότι είναι μία ημερομηνία με τον δικό της ξεχωριστό συμβολισμό, καθώς τότε, το 2030, θα συμπληρώνονται 200 χρόνια από τη «ληξιαρχική» πράξη γέννησης του νεοελληνικού κράτους. Νομίζω ότι αυτό είναι και το ορόσημο το οποίο πρέπει να θέσουμε στους εαυτούς μας για να τελειώσουμε οριστικά και αμετάκλητα με όλες τις παθογένειες ενός κράτους, οι οποίες παθογένειες μας ταλαιπώρησαν και μας ταλαιπωρούν ακόμα. Αλλά αυτή τη μάχη, αυτόν τον πόλεμο θα τον κερδίσουμε, έστω και αν κάποιες μάχες μας δυσκολεύουν, για ένα κράτος το οποίο θα είναι πραγματικά λειτουργικό, αξιοκρατικό, στην υπηρεσία των πολιτών.
Θέλω, λοιπόν, και πάλι να σας ευχηθώ καλή χρονιά, σε εσάς, στις οικογένειές σας, να σας πω πόσο με συγκινεί αυτή τη μέρα που τόσο σημασία έχει για εμένα η παρουσία σας εδώ και πόσο στηρίζομαι στην αγάπη σας, στον αγώνα σας και στη διαρκή στήριξη που μου παρέχετε για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό και με την ίδια δύναμη.
Δέκα χρόνια είναι πολλά, αλλά ίσως είναι και λίγα, με την έννοια ότι μπορεί να είμαι σήμερα πολύ πιο έμπειρος, διαβεβαιώνω όλους, όμως, ότι έχω εξαιρετικά πολλές αντοχές για να συνεχίσουμε αυτόν τον αγώνα τον οποίο ξεκινήσαμε το 2016, για ακόμα περισσότερες επιτυχίες, για να πάμε τη χώρα μας ακόμα πιο ψηλά.
Να είστε καλά. Καλή χρονιά. Όλα τα καλά».
